פורום סוכרת אנדוקרינולוגיה - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

ד``ר מאיה איש שלום
ד"ר מאיה איש שלום
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל ד"ר מאיה איש שלום ללא פרסום בפורום
 
  • לא מצליחה לעלות במשקל האם סוכרת
    אלינור
    29/06/2021

    אני בת 37. הערכים בסוכר בצום כבר זמן מה מעט גבוהים 104 בערך לא יודעת למה כיa1c בסדר.כמה שאני אוכלת אני עדיין בתת משקל.האם זה יכול להצביע על סוכרת והאם גם ערך לא גבוה ככ כזה גורם לירידה במשקל כמו שמאפיין סוכרת?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ירידה במשקל מתרחשת בסוכרים שמעל 200

    ד''ר מאיה איש שלום
    29/06/2021

    לא סביר בדרכ ירידה במשקל מתרחשת בסוכרים שמעל 200 שמופרשים בשתן וכך מאבדים אנרגיה דרך השתן. לא סביר בערכים שציינת ובפרט שהמוגלובין מסוכרר תקין. האם נבדקו תפקודי תריס? הם יכולים להיות סיבה לירידה במשקל ועליה ברמות סוכר
    בנוסף אם יש התקפים של דופק מהיר כאבי ראש רעד הזעה ועלית לחץ דם לשקול אסוף שתן למטנפרינים שגם יכול להסביר עליה ברמת הסוכר בצום בנוכחות משקל גוף נמוך
    יש גם סיבות נוספות אך קשה לחשוב עליהן מבלי להתרשם קלינית ולבדוק אותך
    לשקול ברור נוסף עם הרופא המטפל
    בברכה
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המתקת קפה בסילאן במקום ממתיק מלאכותי
    עופר
    29/06/2021

    האם המתקת קפה בסילאן עדיפה לעומת המתקה בממתיק מלאכותי, כאשר מדובר במבוגר מאוד שיש לו טרום סכרת כרונית?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יש אנשים שממתיקים מלאכותיים כן מעלים להם את רמת הסוכר

    ד''ר מאיה איש שלום
    29/06/2021

    הכל תלוי בכמות...ויש אנשים שממתיקים מלאכותיים כן מעלים להם את רמת הסוכר. אפשר פשוט לבדוק שעה אחרי קפה את רמת הסוכר מהאצבע. אם מדובר בממתיק בכמות קטנה/סילאן אז פחות סביר שיגרום לעליה דווקא החלב מביא לעליה ברמת הסוכר כי הלקטוז נספג מהר, אז עדיף קפה שלא על בסיס חלב
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קפה בלי חלב - יש פתרון טוב יותר?

    עופר
    30/06/2021

    בשתיית קפה בלי חלב אין טעם לחיי, פשוטו כמשמעו. אספרסו עם חלב הוא אחד הדברים - כמובן לא היחידי - הנותנים טעם לחיי. עבורי הוא ממש חיוני. אין מצב שאוותר עליו. לכן זה איננו פתרון. אין פתרון אחר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא הצעתי לותר על החלב

    ד''ר מאיה איש שלום
    30/06/2021

    לא הצעתי לותר על החלב אלא להפחית את הכמות (שליש/רבע כוס). לא לשתות כוס גדולה של קפה על בסיס חלב. אפשר לנסות חלב דל לקטוז שפחות מעלה את הסוכר או תחליפי חלב אך צריך לשים לב לכמות הפחמימות בהם.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יש הגיון רפואי בתוצאה הזו?
    פנחס
    28/06/2021

    שלום רב! אני בן 31 בריא בדרך כלל. רק כדור טריטייס פעם ביום. בדיקת גלוקוז בשתן חזרה 50. כל הבדיקות שלי כבר כמה שנים אחורה תמיד היה normal. ה- A1c שלי תמיד 4.7. גלוקוז בצום תמיד בין 79 ל-84. תפקודי כבד, כליות, אלקטרוליטים, כולם תקינים. אפשר לקבל הסבר קצר מה יכול להיות? המון תודות!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יש סוכרת מונוגנטית שמופיעה בצעירים

    ד''ר מאיה איש שלום
    29/06/2021

    בנוכחות סוכר תקין בדם אולי מדובר בטעות בהנחה שגם שאר בדיקות הדם תקינות.
    יש סוכרת מונוגנטית שמופיעה בצעירים (MODY3) בה הסף להפרשת סוכר בשתן יורד, אך היתי מצפה להפרשת סוכר בשתן ברמות גבוהות יותר של סוכר בדם.
    אם הבדיקה חוזרת על עצמה אולי מדובר בהפרעה כליתית אם זה רק בנושא ספיגת הסוכר אין לה משמעות קלינית, אם יש הפרעה בספיגה של חומרים נוספים כגון פוספט חומצות אמינו אז יכולה להיות השלכה קלינית. היתי מצפה לראות גם ירידה ברמת הפוספט בדם במקרה כזה.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מהי דעתך על צריכה מתונה של שמן קוקוס
    דויד
    27/06/2021

    שלום לך דר מאיה מה דעתך על שימוש מתון של שמן קוקוס אורגני מכבישה קרה?
    כי הדעות חלוקות בנושא יש הסוברים שהוא מסוכן בשל היותו מכיל שומן רווי
    ויש המייחסים לו תכונות אנטי בקטריאליות דלקתיות ואף סרטניות
    המצדדים טוענים שבשל היותו מכיל חומצות שומן בנוניות שרשרת (בדומה לחלב אם שמאיץ גדילה והתפתחות תינוק)הם דלק איכותי למערכות הגוף השונות בעיקר למוח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צריכה במידה לא תזיק ואולי תהיה לה תועלת

    ד''ר מאיה איש שלום
    29/06/2021

    בהחלט שנוי במחלוקת ממש כפי שציינת. כנראה צריכה במידה לא תזיק ואולי תהיה לה תועלת. בהחלט צריך עוד מידע
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הליכה אחרי אכילה האם מומלץ
    מורן
    27/06/2021

    קראתי כאן בפורום שמומלץ לעשות הליכה אחרי ארוחה במצבי טרום סוכרת. האם די בהליכה של 15-20 דק ביום לאחר הארוחה? בנוסף לפעילות אירובית של 35 דק ביום שאני עושה בלי קשר בערבים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הליכה מורידה את רמות הסוכר

    ד``ר מאיה איש שלום
    29/06/2021

    בהחלט יכול להספיק. והליכה אצל רוב האנשים מורידה יפה את רמות הסוכר בגלל צריכה של הסוכר ע"י השריר
    בברכה ,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא יורדת מספיק במשקל סוכרת מאוזנת
    שרון
    27/06/2021

    שלום ,
    חודש עם אוזמפיק 0.25 עם סוכרת מאוזנת ,
    התאבון ממש נעלם כמעט ,אוכל כמות קטנה בבקר ביניים פרי ואחהצ המאוחרות מנה של עוף / דג וסלט ושבעה עד למחרת,אציין שזה ממש טיפה בים ממה שהייתי אוכלת קודם .
    Bmi 34 וכל החודש הזה ירדתי רק 2.5
    בשבוע הבא מתחילה מינון של 0.5 האם בתזונה הזו ( לא מרעיבה את עצמי עשיתי שינויי הראש ואוכלת רק כשרעבה ומשלבת ספורט) ארד יותר ? למה לצפות תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לשרון

    ד''ר מאיה איש שלום
    27/06/2021

    בהחלט שנוי תזונתי תורם מאוד, חשוב גם לבצע פעילות גופנית סדירה. בעיקר פעילות של תנגודת כגון משקולות קלות אך גם פעילות ארובית תורמת לירידה במשקל
    להקפיד לשתות 2 ליטר מים ליום (אלא אם יש התוית נגד) ולשון לפחות 6-7 שעות בלילה
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אולי אפשר לקחת סינאקלצט ולראות האם אני נמצאת דווקא בעשר אחוז
    נירית
    26/06/2021

    שלום וברכה
    אולי אפשר לקחת סינאקלצט ולראות האם אני נמצאת דווקא בעשר אחוז של האנשים שכן מורדים גם את הPTH .האם במידה ואחרי סינאקלצט ה PTH ירד לערכים נורמליים גם אז דעת הדוקטור שצריך ניתוח או שגם במידה ו ה PTH יתנרמל גם אז צריך ניתוח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לנירית

    ד''ר מאיה איש שלום
    27/06/2021

    תחת סנקלצט הPTH לא מתנרמל אלא יורד ב10% מהערך ההתחלתי שלו. לכן אם יש אוסטאופורוזיס/שברים אוסטאופורוטיים או סידן מעל 11.5 מקובל לנתח, או מחלת אבנים בדרכי השתן והפרשת יתר של סידן בשתן
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מדידה שעתיים ושלוש אחרי האוכל
    מוריס
    26/06/2021

    ידוע שהמדידה הקובעת מתבצעת שעתיים אחרי האוכל. אצלי שעתיים אחרי הסוכר 200 גם אחרי ארוחה דלת פחמימות ושלוש ש' אחרי אני יורד ל-120. אני רק על תרופות. כיצד עלי לנהוג?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה למוריס

    ד''ר מאיה איש שלום
    26/06/2021

    צריך לראות אילו פחמימות מעלות אותך ולנסות להמנע/להפחית את הצריכה שלהן.
    בהחלט עדיף להמנע מלהגיע לערכים של 200 ..התנודתיות בערכי הסוכר יכולה בהחלט להגדיל את הסכון לסבוכי סוכרת
    פעילות גופנית גם מאוד חשובה ומסייעת לשפר את ערכי הסוכר
    למשל אם תלך מיד אחרי הארוחה ערכי הסוכר ירדו/לא יעלו.
    אולי ניתן גם לשנות את הטפול התרופתי שאתה מקבל לסוכרת
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מדידה שעתיים שלוש אחרי הארוחה
    מוריס
    25/06/2021

    ידוע שהמדידה הקובעת היא שעתיים אחרי האוכל. איך עלי לנהוג במצב ששעתיים אחרי האוכל (גם אם הארוחה היא כמעט ללא פחמימות), אני מקבל 200 ושלוש שעות אחרי, אני מגיע ל- 120-130? אני על תרופות בלבד ולא על אינסולין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה למוריס

    ד''ר מאיה איש שלום
    26/06/2021

    צריך לראות אילו פחמימות מעלות אותך ולנסות להמנע/להפחית את הצריכה שלהן.
    בהחלט עדיף להמנע מלהגיע לערכים של 200 ..התנודתיות בערכי הסוכר יכולה בהחלט להגדיל את הסכון לסבוכי סוכרת
    פעילות גופנית גם מאוד חשובה ומסייעת לשפר את ערכי הסוכר
    אולי ניתן גם לשנות את הטפול התרופתי שאתה מקבל לסוכרת
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כיצד זה מוסבר ???
    מנחם
    25/06/2021

    כיצד יתכן שבמדידה חוזרת מדי יום אקבל בשעה: 03:00 בלילה קריאה של 120 ובשעה 07:00 בבוקר, בצום אקבל קריאה של 170? איך עלי להתייחס לזה והאם עלי במצב כזה, לעשות מאמץ להוריד את ערכי הבוקר בצום?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כיצד זה מוסבר ???

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה למנחם

    ד''ר מאיה איש שלום
    26/06/2021

    ככל הנראה מדובר באפקט השחר בו סביב חמש לפנות בוקר מופרשים קורטיזול ואדרנלין שמביאים לעליה ברמות הסוכר
    אפשרות נוספת היא אם אתה סובל מדום נשימה בשינה שגורם לעליה ברמות הסוכר בלילה
    אם במהלך הלילה תהיה עם ערכים סביב 100 אז עליה ל130 בצום היא סבירה יותר צריך לראות כיצד ניתן לשפר את הערכים
    אם יש דום נשימה בשינה לטפל עם CPAP או סד
    להפחית צריכה של פחמימות בערב ולבצע פעילות גופנית אולי הליכה בערב
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • primary hyperparathyroidism
    נירית
    24/06/2021

    שלום וברכה
    אובחנתי עם primary hyperparathyroidism ,השאלה שלי היא למה בכלל צריך לעשות ניתוח אם יש טיפול תרופתי יעיל בסינאקלצט
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    primary hyperparathyroidism

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לנירית

    ד''ר מאיה איש שלום
    26/06/2021

    סנקלצט מוריד רמות בPTH בערך ב10% לא מנרמל את רמות הPTH לא מגן על העצם מפני אוסטאופורוזיס ורמות PTH מוגברות ולכן לא מונע שברים , דבר שאפשר להשיג בנתוח בלבד.
    סנקלצט כן מסייע לנרמל את רמות הסידן בדם ובמטופלים שלא יכולים לעבור נתוח יכול לתת מענה בנושא הזה
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תזונה דלת פחמימות וערכי סוכר גבוהים
    לילך
    24/06/2021

    הי אני בת 40, בעברי הרחוק היו שחלות פוליציסטיות, כיום בעיקרון אין.
    סוכר בצום תמיד נע מעל ה- 100- 105, אבל בשנה האחרונה פעמיים הוא 113. המוגלובין מסוכר היה לפני שנה 5.5 אחוז וכעת 5.8 אחוז. התזונה שלי בעיקרה ותמיד מורכבת מהמון המון ירקות. ללא פירות לגמרי. האכילה שלי היא בגדול פעם ביום, וכאמור הרבה ירקות. כמעט ולא אוכלת פחמימות, אוכלת גם אגוזים, קשיו, לעיתים מרקי מימיים אולם בגדול ארוחה אחת ביום. בסופי שבוע או במסעדות אוכלת סלט עם רוטב בשונה מכל השבוע שהתזונה של הסלט כוללת שמן זית בלבד וחלבון (גבינה, טונה וכאלו ללא רוטב). עושה הליכון הליכה מהירה מאוד 6 פעמים בשבוע 45 דקות כל פעם. במשפחה אין סוכרת, אולם לאבא שלי ערכים דומים לשלי. גם באחד מהריונותיי הייתי גבולית לסוכרת הריון, ובדקתי בבדיקות ביתיות.
    אני לא מבינה את הערכים. רוצה לדעת מה עושה לא נכון? האם התזנה. כי ספורט כבר עושה ומספיק. התזונה כאמור דלת דלת פחמימות. אז מה עוד יש לשנות? לא מבינה. אין השמנה אני שוקלת 64 שנים שנים על גובה 1.72 כלומר BMI תקין. אני ממש בלחץ ודיכאון ומפחדת מהעתיד. יש בכלל מה לשנות במצבי הרי להפחית פחמימות אין לי ממה, אז מה עוד כן?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה ללילך

    ד''ר מאיה איש שלום
    26/06/2021

    אם הסוכר היה גבוה מאז ומעולם בצום אז אולי מדובר בMODY 2 סוכרת מונוגנטית שלא מביאה לסבוכי סוכרת ולא מחייבת שום טפול פרט להפחתה יחסית של צריכה פחמימות ופעילות גופנית סדירה.
    אם הסוכר בצום היה תקין בעבר אז לא מדובר בMODY 2, אם את סובלת משחלות פוליצסטיות אז בהחלט זו יכולה להיות סיבה לסוכרים המעט מוגברים בצום ואז אפשר לשקול טפול במטפורמין
    עוד אופציה לבדוק נוגדנים לאיי הלבלב.
    בנוסף אם יש נחירות או חשד לדום נשימה בשינה הם יכולים לגרום לעליה ברמות הסוכר בצום
    בכל מקרה שמירה על הרגלי חיים נכונים דהיינו פעילות גופנית סדירה והפחתת צריכה של פחמימות מונעים התפתחות סוכרת במעל 50% מהמקרים.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ממצא משני לאחר בדיקת ct גב
    זיוה
    23/06/2021

    שלום הממצא אומר "גויטר שהתגלה בct גב
    בus mng עם קשר דומיננטי עד 3.2 ס"מ משמאל tr3 " מה זה אומר ? אני לחוצה ומפחדת שזה סרטני ,מה הסיכוי לפי הבדיקה לעשיית ניתוח ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ממצא משני לאחר בדיקת ct גב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לזיוה

    ד''ר מאיה איש שלום
    26/06/2021

    TIRADS3 זה קשר שרב הסכויים שהוא שפיר כי פרט לגודל אין לו מאפיינים של ממאירות
    כך שרב הסכויים שהקשר שפיר אם הTSH תקין מקובל לנקר אותו תחת אולטרהסאונד בכדי לוודא שהוא שפיר
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קינמון ואיזון סוכר ברמה גבולית
    ליה
    23/06/2021

    אני לא מוגדרת חולת סוכרת אלא בבדיקה בצום יצא לי פעמיים 103 ו105. התחלתי לאכול כל יום כפית קינמון והסוכר ירד ל95 בצום. האם זה מעיד שזה תקין או שזה השפעה מלאכותית של הקינמון ובלעדיו אחשב בטרום סוכרת?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לליה

    ד''ר מאיה איש שלום
    25/06/2021

    אני שמחה לשמוע לגבי השפור. אולי שינית הרגלי חיים נוספים כגןו הפחתת צריכה של פחמימות והגברה של פעילות גופנית?
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המוגלבין A1C שעלה בשנה האחרונה
    ליאת
    23/06/2021

    הי, אני בת 40. 3 ילדים בריאים. בהריון טרום סוכרת הריון.
    התזונה שלי מאז ומעולם לא היתה טובה (היא נשמעת בריאה אבל כנראה היא לא..) אני אוכלת המון המון ירקות,חלבונים (גבינות, ביצים, טונה מעט בשר או עוף), אגוזים באמת הרבה ירקות, לעיתים רק פעם ביום, משקל סטטי הרבה שנים של 64 קג על 1.72. לפני כשנה סוכר בצום 113 המוגלובין A1C 5.5 אחוז. כעת המוגלובין A1C 5.8% . בצום- טרם הגיע משערת שיגיע גבוה. ספורט עושה הליכה מהירה 45 דקות 6-5 םעמים בשבוע.
    במשפחה אין סוכרת אולם לאבא שלי ערכים גבוליים כמוני בסוכר.
    אני לא אוכלת באמת כמעט סוכרים או פחמימו (אולי בסופש בסלט רטבים שזה האהבה שלי אבל מעבר לזה ממש לא).
    איך הגיוני שזה עוד עולה? האם הגוף מפרק את הסוכר שלא מקבל ממני בצורה הזו? זה יתכן? או שזה ממש מראה על בעיה. מה לעשות? כי ספורט עושה, בקושי אוכלת פחמימות וסוכרים, איך יתכן
    אני בלחץ מאוד
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המלצה לבדיקת תפקודי בלוטת המגן

    אודי
    23/06/2021

    א.תבדקי תפקודי בלוטת המגן

    ב.לשלול או לאשש שחלות פוליצסטיות

    ג.בתנגודת לאינסולין הכבד בגלל תקשורת לקויה עם הלבלב ממשיך בשגגה להפריש סוכר למחזור הדם

    ד.השמנה מרכזית (אבדומינאלית) יכולה גם מאד להסביר את מה שאת מתארת עקב איתותים דלקתיים שבתורן מפריעים לפעולת האינסולין

    ה.במצב שלך אכילת מוצרי חלב תאיץ משמעותית את התקרבותך מעבר לגבול של "טרום" לסוכרת מלאה חלילה
    אם יש לך אנגלית טובה תכתבי בגוגל "חלב והאפקט האינסולינטרופי"
    ותקבלי תוצאות של מחקרים (בעיקר נשים מעל גיל 40) של צריכת חלב והתפתחות תנגודת לאינסולין וסוכרת

    בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לליאת

    ד''ר מאיה איש שלום
    26/06/2021

    אם הסוכר היה גבוה מאז ומעולם בצום אז אולי מדובר בMODY 2 סוכרת מונוגנטית שלא מביאה לסבוכי סוכרת ולא מחייבת שום טפול פרט להפחתה יחסית של צריכה פחמימות ופעילות גופנית סדירה.
    אם הסוכר בצום היה תקין בעבר אז לא מדובר בMODY 2, אם את סובלת משחלות פוליצסטיות אז בהחלט זו יכולה להיות סיבה לסוכרים המעט מוגברים בצום ואז אפשר לשקול טפול במטפורמין
    עוד אופציה לבדוק נוגדנים לאיי הלבלב.
    בכל מקרה שמירה על הרגלי חיים נכונים דהיינו פעילות גופנית סדירה והפחתת צריכה של פחמימות מונעים התפתחות סוכרת במעל 50% מהמקרים.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה ובהמשך עוד שאלה

    ליאת
    26/06/2021

    הי תמיד בצום היו גבוהים אבל לא 113 אלא 107-8. אבל כן תמיד..אז מניחים שזה mody2? או אם זה עלה ל113 זה מגמה שונה כי לא יודעת מה מגדיר מודי2... ומה לגבי ההמוגלובין a1c לא בדקתי יותר מפכמיים לפני שנה וכעתת.והיה בעלייה...מה המשמעות? האם לתזונה שלי שנכון שהיא דל. פחמימות אבל רק פעם ביום יש קשר? תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לליאת

    ד''ר מאיה איש שלום
    26/06/2021

    אם הסוכר בצום תמיד היה מוגבר בהחלט חשוד לMODY 2 שיכול להחמיר בצורה קלה עם הגיל.
    מציעה לבדוק נוגדנים ANTI GAD ANTI ISLET ANTI INSULIN ואם הם שלילים אפשר לקבל בדיקה גנטית בסל מטעם קופת החולים
    בהחלט מציעה להמשיך עם הגבלה של פחמימות, להתיעץ עם דיאטנית להמשיך פעילות גופנית סדירה וגם השינה חשובה לפחות 6-7 שעות בלילה.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום