מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- סוכר גבוה בצום מדידות יומיומיותליאת21/07/2021
הי, מה שלומך?
דברנן בעבר, אני בת 40+. משקלי 63, גובהי 1.72. אין סוכרת במשפחה תודה לאל (לאבי ערכי סוכר בצום כשלי). שנים רבות היה סוכר בצום 100 +. לםני כשנה פעם ראשונה שביצעתי A1C יצא 5.5% ו- דאז סוכר בצום 113. וכעבור שנה כעת, סוכר בצום 113 וA1C 5.8%.
התזונה שלי לא "רגילה" כבר שנים, בגדול בבוקר קמה לא אוכלת כלום,עושה פעילות הליכון כ- 45 דקות, על בטן ריקה, (פעילות זו אני עושה כ-6-5 פעמים בשבוע), מסימת הליכון שותה קפה על בסיס מים וסוכרזית ומעט חלב סויה, צהריים לא תמיד אוכלת ואפ אוכלת זה מרק (מי מרק בדרך כלל של מרק עדשים, אפונה), בשעה 7 בערב יכולה לנשנש אגוזים, בוטנים, גרנולה ללא סוכר, לא הרבה, ואז ב9 אוכלת ארוחת ערב המורכבת רובה מירקות, סלט וחלבון(סלט רק עם שמן זית חסות שרי) גבינות 5 אחוז, בצד לעיתים ירקות מבושלים דלעת ערמונים וכן הלאה. וזהו! שותה דיאט קולה.
זה בגדול שגרת חיי כבר המון שנים. לאחרונה לאור העליה בערך ההמוגליבן המסוכרר ולאור זה כי בהריוני השני הייתי גבולית לסוכרת הריון, ביקשתי מהרופא לקנות מד סוכר ורכשתי, כבר כמה ימים עושה לעצמי את הבדיקות. לא עושה את הבדיקות של לפני ואחרי ארוחת בוקר כי לא אוכלת כאמור.
מהבדיקות- עולה כי הסוכר בצום אכן עולה מהטווח נע בין 100-110. כמו כן הסוכר בטרם הארוחה הראשונה כביכול שהיא הצהריים גם יכול להיות סביב 100 אבל הוא אחרי קפה וספורט כביכול יחסית "צום". כל יתר הבדיקות - בדיקה כאבור שעתיים ממרק- כ- 85-92, לפני ארוחת ערב כשעה 92-85, שעתיים אחרי ארוחת הערב (סביב 2330 בערב) כ- 95-110 - שאם אני מבינה התקין עד 140. משמע הבעיה היא רק הצום. אבל שוב הצום הוא מ2330 בלילה, לא יכולה לאכול "יותר מאוחר עוד"...אז מה הבעיה? איפה פההבעיה ואיך מתקנים אותה כי עובדה שדרך החייםהזו המשלבת המון ירקות וספורט מעט פחמימות, לא מטיבה עם הסוכר בצום ועם המוגלובין מסוכרר שעלה....מה אפשר לעשות? הרי הצום הוא לא צום הוא שינת לילה....
אנא עזרתך
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לליאת
ד''ר מאיה איש שלום21/07/2021לעיתים משקאות עם ממתיקים מביאים לעליה ברמות הסוכר. תנסי להוריד/להפחית את הדיאט קולה מהערב. אולי מדובר בMODY 2 ואז אין צורך בטפול מעבר למה שאת עושה. האם הסוכר בצום תמיד היה מוגבר? בנוסף היתי בודקת סוכר שעה אחרי האוכל ושוקלת חבור חד פעמי למד סוכר רציף
מעבר לזה קשה לי להתרשם מבלי לקבל אנמנזה מלאה ולהתרשם קלינית וכן לראות פרופיל מעבדתי מלא
בכל מקרה מדובר בטרום סוכרת קלה, אפשר לשקול גלוקופאג' אבל אם מדובר בMODY 2 שמאפיין אותה שהיא מולדת ואז לא אמור להיות סוכר תקין בצום בעבר, אין צורך בטפול תרופתי
מה שעוד מאפיין MODY 2 שאין עליה משמעותית ברמות הסוכר מעבר ל83 מג/דל בעקבות העמסת סוכר.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוזמפיק ,האם לעלות מינון ?שרון20/07/2021
שוב שלום לך ,
כרגע על אוזמפיק 0.50 פעם שלישית ,קמה עם סוכר 100 לרוב ומרגישה בסדר
בחודש וחצי של ההזרקות ירדתי רק 4 קילו ,אציין ששיניתי את הרגליי האכילה ב180 מעלות ועושה ספורט יום יומי .
בעוד שבועיים אמורה להעלות ל- 1 מג ,האם אז אראה ירידה גדולה יותר?
בנוסף האם כשעלה מינון הסוכר לא יהיה נמוך מידיי בבוקר? כבר הפסקתי את הגלוקומין רק על אוזמפיק .המון תודה לך שרון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לשרון
ד''ר מאיה איש שלום20/07/2021בעקרון הירידה במשקל תלוית מנון בארהב אושר מנון של 2.4 מג' לשבוע לירידה במשקל בלי קשר לסוכרת.
אני מעדיפה ב1 מג' להתחיל בקליקים למשל 40 קליקים למי שעובר מ0.5 מג' וכל שבוע להעלות ב5 קליקים
הסוכר לרב לא יורד מידי כי ההשפעה על הפרשת האנסולין תלויה ברמות הסוכר אם רמות הסוכר נמוכות לא צפויה עליה בהפרשת אינסולין ולכן התרופה מאושרת גם בלא סוכרתיים במנון של 2.4 מג' לשבוע בארהב. צפוי שגם תאושר בארץ
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עליה ברמת ה A1Cאסתי19/07/2021
שלום,
אני מטופלת בSOMATULINE 120MG כשנה וחצי, לעצירת התפתחות גרורות בכבד, כתוצאה מגידול נוירואנדוקריני שהוסר.
בבדיקות שבצעתי נצפית עליה ברמת ה A1C ל- 6.7.
GLUCOSE - 120.
ה SOMATULINE ידוע כמעלה את רמת הסוכר בדם.
ברצוני לדעת כיצד מתייחסים לעליה ברמת הסוכר הנובעת מטיפול תרופתי אחר.
האם העליה ברמת הסוכר הופכת אותי לחולת סוכרת.
תודה מראש,
אסתי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאסתי
ד''ר מאיה איש שלום19/07/2021בעקרון אם יש סוכרת היא קלה, אפשר לבצע שנוי תזונתי, להפחית צריכה של פחמימות (לחם, פסטה אורז, פירות מאפים מתוקים מיצים). לבצע פעילות גופנית כגון הליכה אם אין מניעה מבחינה רפואית.
אפשר גם לשקול טפול תרופתי להורדת רמות הסוכר אבל בשלב כזה שהסוכרת קלה שנוי תזונתי ופעילות גופנית יכולים לשפר את רמות הסוכר.
אם התפקוד הכבדי והכליתי תקין אפשר לשקול מטפורמין שיכול להשפיע אולי לטובה על התקדמות המחלה.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הזרקת אינסולין - מתי הכי טובגל18/07/2021
ערב טוב,
בת אוטוטו 50 בעקבות הרגשה כללית רעה, עייפות, צימאון, רופא המשפחה שלח אותי לבדיקת דם שתוצאותיה חריגות
A1C - 11.3
גלוקוז - 313
הרופא רשם לי INS TREGLUDEC 100U/1ML 5X3ML 0
(לטווח ארוך)
הרופא אמר לבדוק סוכר פעם ביום
בהדרכת אחות לזריקה נאמר לי לבדוק סוכר בבוקר אחרי צום של מינימום 8 שעות ואז להזריק את האינסולין.
בשיחה שביצעתי עם הרופא כ-11 יום לאחר שהתחלתי להזריק הוא אמר שצריך להזריק בערב.. לא בדיוק הבנתי אך אמר שזה עדיף...
עלי לציין שהבוקר בבדיקה בצום מדד הסוכר בדם היה 109 ואני מזריקה 24 יחידות.
כרגע אין באפשרותי לעשות ספורט כי נפצעתי בברך ויש חשד לקרע במיניסקוס ממתינה לבדיקת MRI אך אני שומרת על דיאטה מתאימה ואף ירדתי במשקל.
מתי בעצם הכי טוב לבצע בדיקת דם (בוקר או ערב)?
ומתי להזריק?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לגל
ד''ר מאיה איש שלום19/07/2021באנסולין כדוגמת טרגלודק בעל השפעה ארוכת טווח (מכסה אפילו 40 שעות) לא קריטי אם מזריקים ביום או בערב
אם התרגלת בבוקר זה בסדר להשאיר כך, והתאמת המנון היא לפי הסוכר בצום. אבל אם מבצעים שנוי נותנים לו 3-4 ימים בככדי לראות את השפעתו על רמת הסוכר
תרגישי טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך יודעים לכוון את המינון של אוזמפיק?נופר סרורי18/07/2021
היי ד"ר
שמי נופר בת 28 BMI 34
רמת גלוקז בדם 98 ללא סוכרת
היום הרופאה המליצה לי להשתמש באוזמפיק ונתנה מרשם
OZEMPIC 1.5ML 0.5MG/0.37ML 1PEN
רציתי לשאול לשאול איך בדיוק מזריקים מינון כזה
קניתי את זה ממש עכשיו, הרוקח הסביר לי פחות או יותר
אבל זה עדיין לא ברור. כמו גם כמה מנות יש בזה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לנופר
ד''ר מאיה איש שלום19/07/2021מציעה לשוב לרופאה שהמליצה לך על התרופה. בעקרון להתחיל במנה של 0.5 מג' בבת אחת מההתחלה עלול לגרום לתופעות לואי. אני בדרכ ממליצה למטופלי להתחיל מ5 קליקים וכל שבוע לעלות ב5 קליקים בתנאי שאין בחילות או כאבי בטן או שלשולים. ברג'ימן טפולי שכזה מזרק של 0.5 מג' מספיק ל7 שבועות
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סוכרת הריון ערך סוכר בצוםמיכל16/07/2021
שלום
לאחר העמסת סוכר בשבוע 24,כל הערכים תקינים מלבד סוכר בצום 103.
ניסיתי לשחק עם משך הצום בלילה וגיליתי שאם אני צמה 11-12 שעות ערכי הצום יורדים לי בבוקר לסביבות 90.
האם זה נכון להתנהל ככה ? פשוט עליי לשמור 11-12 שעות צום והגוף יהיה מאוזן? אציין שבמהלך היום הפחתתי סוכר, אך עדיין אוכלת רגיל רק יותר בריא ולא נמנעת לחלוטין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סוכרת הריון ערך סוכר בצום מקפיצה
מיכל17/07/2021הי
אשמח למענה בבקשה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה למיכל
ד''ר מאיה איש שלום19/07/2021אפשר לנסות אין מידע לגבי בטיחות של צום ממושך. יש רמזים שאולי בטוח...עדיף לנסות להוסיף ספורט כגון הליכה בערב אם אין מניעה. ואם את צמה 12 שעות היתי בודקת קטונים בדם ליתר בטחון בבוקר (אפשר בבדיקה ביתית פרטית שניתנת לרכישה, בדיקה מהאצבע).
אפשר גם לשקול תוספת מטפורמין בערב עם ארוחת הערב שתסייע להורדת הסוכר בצום ותאפשר לך לותר על הצום
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרגשה כללית רעה לאחר אכילת פחמימותשני16/07/2021
שלום ,
בת 36, מאובחנת כטרום סוכרת , ללא עודף משקל (bmi 21)
שמתי לב שבערך כשעה לאחר אכילת פחמימות (פסטה, תפו'א, לחם, כיסוני בצק) אני מתחילה להרגיש ממש רע, עייפות קיצונית ברמה שהעיניים נעצמות, סחרחורות וחוסר יציבות לעמוד על הרגלים חולשה וחשק עז למשו מתוק
רציתי לשאול האם זה דבר נורמלי ומה ניתן לעשות כדי לעזור?
תודה :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לשני
ד''ר מאיה איש שלום16/07/2021ממליצה להשיג מד סוכר מהקופה ולבדוק רמת סוכר כשאת מרגישה ככה לראות אם יש קשר לירידה של רמת סוכר /עליה. בהתאם לתוצאה נחליט כיצד לפעול
האם נבדקו נוגדנים לאיי לבלב ANTI GAD ANTI ISLET
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת קורטיזול ברוקיפעת15/07/2021
שלום,
ביצעתי בדיקת קורטיזול ברוק בשעה 23:00 בלילה התוצאה היא:
MCG 0.04/100ML האם זה תקין?
תודה-רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה ליפעת
ד''ר מאיה איש שלום16/07/2021אכן תקין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אלרגיה בעיניים אחרי הזרקות אוזמפיקשרון15/07/2021
שלום,אחריי 6 הזרקות של אוזמפיק ,בשבוע האחרון מרגישה אלרגיה בעיניים ,אין זוזל או הפרשות ואין אודם רק תחושה ,האם יש קשר בין התרופה להרגשה ? תודה לך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לשרון
ד''ר מאיה איש שלום16/07/2021אם יש קשר הוא לא שכיח אפשר לנסות להפסיק את התרופה ולראות אם יש שפור, בעקרון לתרופה לוקח 3 שבועות להתפנות מהגוף..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סקסנדה גלוקומין וירידה במשקלטל15/07/2021
היי,
בת 58, BMI 28
עם טרום סכרת
מקבלת גלוקומין
אבל לא מצליחה לרדת במשקל
אפשר לקחת בנוסף לגלוקומין גם סקסנדה?
(יש לי מרשם שלא בהשתתפות קופ"ח)
והאם יש טיפול טוב יותר לירידה במשקל שאני יכולה לקבל (-הזריקה השבועית החדשה)
כיוון שהסקסנדה כבר פחות יעילה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה לטל
ד``ר מאיה איש שלום16/07/2021אין בעיה לשלב בין גלוקומין לסקסנדה. גלוקומין יכול להעצים מעט את ההשפעה של סקסנדה. בBMI מעל 27 עם תחלואה נלוית (טרום סוכרת את זכאית לסקסנדה מטעם קופ"ח). סקסנדה מטעם קופת חולים (פרט למכבי) עולה יותר מאוזמפיק החד שבועית באופן פרטי, אך אוזמפיק לא מותוות בעודף משקל בארץ ולכן נתנת רק טופס 29ג' באשור משרד הבריאות
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם להתחיל טיפול באלטרוקסין?אלעד13/07/2021
שלום רב,
בן 32
בשנה האחרונה הייתי מובטל עקב פיטוריי בעקבות משבר הקורונה, לא עשיתי פעילות גופנית, ועליתי כ-10 ק"ג במשקל, לא שיניתי הרגלי אכילה
הרופא שלח אותי לבדיקות דם כי הרגשתי גם עייפות ותשישות, הזעה מרובה ולפעמים חולשה.
בבדיקות דם שנערכו לפני שבוע:
בבדיקות נמצא TSH בערך של 11.3
FT4 - יצא בבדיקה 12.8
Thyroid Peroxidase Ab - 109.3 IU/ml
לפני חצי שנה TSH היה 5.3
ו-FT4 היה 14.1
הרופא אמר שעליי להתחיל בטיפול באלטרוקסין לראשונה בחיי, במינון של 100 מק"ג לחודש.
האם זה טיפול מקובל? האם המינון לא גבוה מדי עבור הערכים האלה? האם יש תחליף לטיפול והאם נכון מה שקראתי שברגע שאתן לגוף אלטרוקסין סינטטי, בלוטת התריס שלי לא תוכל אף פעם לייצר בעצמה יותר אלטרוקסין?
אני מפחד לעשות צעד קיצוני כזה מבלי לשקול זאת שנית
מה דעתך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאלעד
ד''ר מאיה איש שלום14/07/2021נראה בהחלט שיש חשד להשימוטו וגם יש לך תסמינים, בהחלט תת הפעילות קלה, אפשר להתחיל במנון של 0.9 מקג' לקג' ליום. חשוב לקחת את הכדור בצום חצי שעה לפני האוכל עם מים לבד.
בעקרון הטפול לא מזיק וישפר את אכות חייך
בגלל שמדובר בתת פעילות קלה ולפעמים יש תנודות אפשר גם לשקול פשוט בדיקה חוזרת בפרק זמן שתתאם עם הרופא (שבועיים חודש) ואם יש מגמת שיפור לא להתחיל את הטיפול
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקשר ל fshותוצאה מבקש תשובה לתוצאהנחום13/07/2021
תוצאה1.5 IU/L
האם fsh נמוך פוגע השפיכה ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בקשר לFSH
NIV NAHUM17/07/2021אפשר תשובה?
הטסטסטרון שלי 19.19 nmol/L
יש לי ירידה בשפיכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאפשר תשובה בקשר לfsh
ניב נחום22/07/2021אני רוצה לדעת אם הfsh שלי תקין כי אני רוצה ללכת לרופא להתייעצות בקשר לfsh
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לניב
ד''ר מאיה איש שלום22/07/2021לא שידוע לי מציעה להתיעץ עם אורולג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זריקת סטרורידים והשפעה על קורטיזולשירי13/07/2021
שלום, לקחתי לפני שנה 2 קורסים של פרדניזון בהפרש של כמה חודשים לאסתמה(חודש וחצי כל קורס עם ירידה הדרגתית). היה לי דיכוי אדרנלי לאחר סיום הקורס השני שקצת הבהיל את הרופאה שלי אך בסוף הקוקטיזול עלה ממש יפה ל כ 550. עקב קרע בשריר בשכמות עליי לקחת ארקוקסיה וייתכן שגם אחרי אקבל זריקת סטרורידים. האם זה נכון שזריקת סטרורידים בגב יותר מועדת לפורענות מבחינת דיכוי אדרנלי כי בה אין ירידה הדרגתית במינון עד לגמילה? ואחרי כמה זמן מההזרקה כדי לבדוק שוב קורטיזול? תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לשירי
ד''ר מאיה איש שלום14/07/2021דווקא ההשפעה היא בין שבועיים לשלושה אם מדובר בזריקה בודדת פחות סביר שתגרום לדיכוי
תרגישי טוב
היתי בודקת אחרי חודש לפחות
לילה טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זריקת טרוליסיטי בשילוב עם אינסוליןמירב12/07/2021
שלום
קיבלתי לאחרונה זריקת טרוליסיטי בשילוב עם זריקת אינסולין 80 יחידות עקב סוכר גבוה במשקל ירדתי בשבוע 3 קג ובקושי אוכלת בגלל תופעת הזריקה ,ועדיין הסוכר לא מתאזן כרגע מזריקה 0.75 האם זה תקין? האם צריך להמתין זמן מסויים כדי לראות תוצאות טובות יותר? האם יש מה לעשות מעבר לכך?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הפחתת צריכה של פחמימות ופעילות גופנית סדירה
ד''ר מאיה איש שלום12/07/2021הפחתת צריכה של פחמימות ופעילות גופנית סדירה (כגון הליכות או כל דבר שאת אוהבת) יסייעו בהורדת רמות הסוכר.
צריך לראות אם יש סיבות נוספות לכך שהסוכר לא יורד, אבל בדרכ השנויים שציינתי עוזרים בכל סוג של סוכרת..
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקות דם גבוהות מהנורמהא11/07/2021
הייתי מטופלת שלך בעבר בבית חולים קפלן ביצעתי השבוע בדיקות דם DEOXYCORTISOL11 והתוצאות יצאו גבוהות 84.00 שטווח הנורמה הוא
00.0-20.00 יש לציין אני ישנה בשעות מוקדמות 20:30-21:00 ונוטלת הידרוקורטיזון ממש לפני השינה באופן קבוע ולא מפספסת ולא הייתי ערה 4 שעות לפני בדיקות דם מה ניתן לעשות כדי שהבדיקות דם יהיו תקינות והאם יש קשר שבגלל שלא הייתי ערה 4 שעות לפני הבדיקה התוצאות לא תקינות אין לי תור לאנדו בזמן הקרוב ואני לפני שימור פוריות האם התוצאות האלה ישפיעו על איכות הביציות או ההפריה
מצורף כל הבדיקות בשלמותם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות דם לא תקינות
א11/07/2021אני נוטלת דיקסטמטזון 0.5 ולא הידרוקורטיזון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לא
ד''ר מאיה איש שלום11/07/2021אנא ראי תשובתי מאתמול
לא חושבת שתהיה השלכה על שמור פוריות.
מבינה שהבדיקות לא בוצעו בתחילת מחזור
היקיצה של ארבע שעות לדעתי קשורה לפרולקטין ולא ל11 DOC. הפרולקטין יצא תקין כך שזה לא משנה שלא היית ערה 4 שעות. (מספיק 3 שעות).
כפי שכתבתי חשוב לוודא שאין יתר לחץ דם, ושאין הפרעות אלקטרוליטריות
(ובנוסף מעולם לא עבדתי בבית חולים קפלן...)
מציעה לשוב עם התשובות אל הרופא המטפל
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם סובלים מחרדות?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

