פורום סוכרת אנדוקרינולוגיה - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

ד``ר מאיה איש שלום
ד"ר מאיה איש שלום
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל ד"ר מאיה איש שלום ללא פרסום בפורום
 
  • סוכר גבוה בצום מדידות יומיומיות
    ליאת
    21/07/2021

    הי, מה שלומך?
    דברנן בעבר, אני בת 40+. משקלי 63, גובהי 1.72. אין סוכרת במשפחה תודה לאל (לאבי ערכי סוכר בצום כשלי). שנים רבות היה סוכר בצום 100 +. לםני כשנה פעם ראשונה שביצעתי A1C יצא 5.5% ו- דאז סוכר בצום 113. וכעבור שנה כעת, סוכר בצום 113 וA1C 5.8%.
    התזונה שלי לא "רגילה" כבר שנים, בגדול בבוקר קמה לא אוכלת כלום,עושה פעילות הליכון כ- 45 דקות, על בטן ריקה, (פעילות זו אני עושה כ-6-5 פעמים בשבוע), מסימת הליכון שותה קפה על בסיס מים וסוכרזית ומעט חלב סויה, צהריים לא תמיד אוכלת ואפ אוכלת זה מרק (מי מרק בדרך כלל של מרק עדשים, אפונה), בשעה 7 בערב יכולה לנשנש אגוזים, בוטנים, גרנולה ללא סוכר, לא הרבה, ואז ב9 אוכלת ארוחת ערב המורכבת רובה מירקות, סלט וחלבון(סלט רק עם שמן זית חסות שרי) גבינות 5 אחוז, בצד לעיתים ירקות מבושלים דלעת ערמונים וכן הלאה. וזהו! שותה דיאט קולה.
    זה בגדול שגרת חיי כבר המון שנים. לאחרונה לאור העליה בערך ההמוגליבן המסוכרר ולאור זה כי בהריוני השני הייתי גבולית לסוכרת הריון, ביקשתי מהרופא לקנות מד סוכר ורכשתי, כבר כמה ימים עושה לעצמי את הבדיקות. לא עושה את הבדיקות של לפני ואחרי ארוחת בוקר כי לא אוכלת כאמור.
    מהבדיקות- עולה כי הסוכר בצום אכן עולה מהטווח נע בין 100-110. כמו כן הסוכר בטרם הארוחה הראשונה כביכול שהיא הצהריים גם יכול להיות סביב 100 אבל הוא אחרי קפה וספורט כביכול יחסית "צום". כל יתר הבדיקות - בדיקה כאבור שעתיים ממרק- כ- 85-92, לפני ארוחת ערב כשעה 92-85, שעתיים אחרי ארוחת הערב (סביב 2330 בערב) כ- 95-110 - שאם אני מבינה התקין עד 140. משמע הבעיה היא רק הצום. אבל שוב הצום הוא מ2330 בלילה, לא יכולה לאכול "יותר מאוחר עוד"...אז מה הבעיה? איפה פההבעיה ואיך מתקנים אותה כי עובדה שדרך החייםהזו המשלבת המון ירקות וספורט מעט פחמימות, לא מטיבה עם הסוכר בצום ועם המוגלובין מסוכרר שעלה....מה אפשר לעשות? הרי הצום הוא לא צום הוא שינת לילה....
    אנא עזרתך
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לליאת

    ד''ר מאיה איש שלום
    21/07/2021

    לעיתים משקאות עם ממתיקים מביאים לעליה ברמות הסוכר. תנסי להוריד/להפחית את הדיאט קולה מהערב. אולי מדובר בMODY 2 ואז אין צורך בטפול מעבר למה שאת עושה. האם הסוכר בצום תמיד היה מוגבר? בנוסף היתי בודקת סוכר שעה אחרי האוכל ושוקלת חבור חד פעמי למד סוכר רציף
    מעבר לזה קשה לי להתרשם מבלי לקבל אנמנזה מלאה ולהתרשם קלינית וכן לראות פרופיל מעבדתי מלא
    בכל מקרה מדובר בטרום סוכרת קלה, אפשר לשקול גלוקופאג' אבל אם מדובר בMODY 2 שמאפיין אותה שהיא מולדת ואז לא אמור להיות סוכר תקין בצום בעבר, אין צורך בטפול תרופתי
    מה שעוד מאפיין MODY 2 שאין עליה משמעותית ברמות הסוכר מעבר ל83 מג/דל בעקבות העמסת סוכר.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אוזמפיק ,האם לעלות מינון ?
    שרון
    20/07/2021

    שוב שלום לך ,
    כרגע על אוזמפיק 0.50 פעם שלישית ,קמה עם סוכר 100 לרוב ומרגישה בסדר
    בחודש וחצי של ההזרקות ירדתי רק 4 קילו ,אציין ששיניתי את הרגליי האכילה ב180 מעלות ועושה ספורט יום יומי .
    בעוד שבועיים אמורה להעלות ל- 1 מג ,האם אז אראה ירידה גדולה יותר?
    בנוסף האם כשעלה מינון הסוכר לא יהיה נמוך מידיי בבוקר? כבר הפסקתי את הגלוקומין רק על אוזמפיק .המון תודה לך שרון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אוזמפיק ,האם לעלות מינון ?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לשרון

    ד''ר מאיה איש שלום
    20/07/2021

    בעקרון הירידה במשקל תלוית מנון בארהב אושר מנון של 2.4 מג' לשבוע לירידה במשקל בלי קשר לסוכרת.
    אני מעדיפה ב1 מג' להתחיל בקליקים למשל 40 קליקים למי שעובר מ0.5 מג' וכל שבוע להעלות ב5 קליקים
    הסוכר לרב לא יורד מידי כי ההשפעה על הפרשת האנסולין תלויה ברמות הסוכר אם רמות הסוכר נמוכות לא צפויה עליה בהפרשת אינסולין ולכן התרופה מאושרת גם בלא סוכרתיים במנון של 2.4 מג' לשבוע בארהב. צפוי שגם תאושר בארץ
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עליה ברמת ה A1C
    אסתי
    19/07/2021

    שלום,
    אני מטופלת בSOMATULINE 120MG כשנה וחצי, לעצירת התפתחות גרורות בכבד, כתוצאה מגידול נוירואנדוקריני שהוסר.
    בבדיקות שבצעתי נצפית עליה ברמת ה A1C ל- 6.7.
    GLUCOSE - 120.
    ה SOMATULINE ידוע כמעלה את רמת הסוכר בדם.
    ברצוני לדעת כיצד מתייחסים לעליה ברמת הסוכר הנובעת מטיפול תרופתי אחר.
    האם העליה ברמת הסוכר הופכת אותי לחולת סוכרת.
    תודה מראש,
    אסתי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עליה ברמת ה A1C

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאסתי

    ד''ר מאיה איש שלום
    19/07/2021

    בעקרון אם יש סוכרת היא קלה, אפשר לבצע שנוי תזונתי, להפחית צריכה של פחמימות (לחם, פסטה אורז, פירות מאפים מתוקים מיצים). לבצע פעילות גופנית כגון הליכה אם אין מניעה מבחינה רפואית.
    אפשר גם לשקול טפול תרופתי להורדת רמות הסוכר אבל בשלב כזה שהסוכרת קלה שנוי תזונתי ופעילות גופנית יכולים לשפר את רמות הסוכר.
    אם התפקוד הכבדי והכליתי תקין אפשר לשקול מטפורמין שיכול להשפיע אולי לטובה על התקדמות המחלה.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הזרקת אינסולין - מתי הכי טוב
    גל
    18/07/2021

    ערב טוב,
    בת אוטוטו 50 בעקבות הרגשה כללית רעה, עייפות, צימאון, רופא המשפחה שלח אותי לבדיקת דם שתוצאותיה חריגות
    A1C - 11.3
    גלוקוז - 313
    הרופא רשם לי INS TREGLUDEC 100U/1ML 5X3ML 0
    (לטווח ארוך)

    הרופא אמר לבדוק סוכר פעם ביום

    בהדרכת אחות לזריקה נאמר לי לבדוק סוכר בבוקר אחרי צום של מינימום 8 שעות ואז להזריק את האינסולין.

    בשיחה שביצעתי עם הרופא כ-11 יום לאחר שהתחלתי להזריק הוא אמר שצריך להזריק בערב.. לא בדיוק הבנתי אך אמר שזה עדיף...

    עלי לציין שהבוקר בבדיקה בצום מדד הסוכר בדם היה 109 ואני מזריקה 24 יחידות.

    כרגע אין באפשרותי לעשות ספורט כי נפצעתי בברך ויש חשד לקרע במיניסקוס ממתינה לבדיקת MRI אך אני שומרת על דיאטה מתאימה ואף ירדתי במשקל.

    מתי בעצם הכי טוב לבצע בדיקת דם (בוקר או ערב)?
    ומתי להזריק?

    תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לגל

    ד''ר מאיה איש שלום
    19/07/2021

    באנסולין כדוגמת טרגלודק בעל השפעה ארוכת טווח (מכסה אפילו 40 שעות) לא קריטי אם מזריקים ביום או בערב
    אם התרגלת בבוקר זה בסדר להשאיר כך, והתאמת המנון היא לפי הסוכר בצום. אבל אם מבצעים שנוי נותנים לו 3-4 ימים בככדי לראות את השפעתו על רמת הסוכר
    תרגישי טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך יודעים לכוון את המינון של אוזמפיק?
    נופר סרורי
    18/07/2021

    היי ד"ר
    שמי נופר בת 28 BMI 34
    רמת גלוקז בדם 98 ללא סוכרת
    היום הרופאה המליצה לי להשתמש באוזמפיק ונתנה מרשם
    OZEMPIC 1.5ML 0.5MG/0.37ML 1PEN
    רציתי לשאול לשאול איך בדיוק מזריקים מינון כזה
    קניתי את זה ממש עכשיו, הרוקח הסביר לי פחות או יותר
    אבל זה עדיין לא ברור. כמו גם כמה מנות יש בזה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לנופר

    ד''ר מאיה איש שלום
    19/07/2021

    מציעה לשוב לרופאה שהמליצה לך על התרופה. בעקרון להתחיל במנה של 0.5 מג' בבת אחת מההתחלה עלול לגרום לתופעות לואי. אני בדרכ ממליצה למטופלי להתחיל מ5 קליקים וכל שבוע לעלות ב5 קליקים בתנאי שאין בחילות או כאבי בטן או שלשולים. ברג'ימן טפולי שכזה מזרק של 0.5 מג' מספיק ל7 שבועות
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סוכרת הריון ערך סוכר בצום
    מיכל
    16/07/2021

    שלום
    לאחר העמסת סוכר בשבוע 24,כל הערכים תקינים מלבד סוכר בצום 103.
    ניסיתי לשחק עם משך הצום בלילה וגיליתי שאם אני צמה 11-12 שעות ערכי הצום יורדים לי בבוקר לסביבות 90.
    האם זה נכון להתנהל ככה ? פשוט עליי לשמור 11-12 שעות צום והגוף יהיה מאוזן? אציין שבמהלך היום הפחתתי סוכר, אך עדיין אוכלת רגיל רק יותר בריא ולא נמנעת לחלוטין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סוכרת הריון ערך סוכר בצום

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סוכרת הריון ערך סוכר בצום מקפיצה

    מיכל
    17/07/2021

    הי
    אשמח למענה בבקשה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה למיכל

    ד''ר מאיה איש שלום
    19/07/2021

    אפשר לנסות אין מידע לגבי בטיחות של צום ממושך. יש רמזים שאולי בטוח...עדיף לנסות להוסיף ספורט כגון הליכה בערב אם אין מניעה. ואם את צמה 12 שעות היתי בודקת קטונים בדם ליתר בטחון בבוקר (אפשר בבדיקה ביתית פרטית שניתנת לרכישה, בדיקה מהאצבע).
    אפשר גם לשקול תוספת מטפורמין בערב עם ארוחת הערב שתסייע להורדת הסוכר בצום ותאפשר לך לותר על הצום
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרגשה כללית רעה לאחר אכילת פחמימות
    שני
    16/07/2021

    שלום ,
    בת 36, מאובחנת כטרום סוכרת , ללא עודף משקל (bmi 21)
    שמתי לב שבערך כשעה לאחר אכילת פחמימות (פסטה, תפו'א, לחם, כיסוני בצק) אני מתחילה להרגיש ממש רע, עייפות קיצונית ברמה שהעיניים נעצמות, סחרחורות וחוסר יציבות לעמוד על הרגלים חולשה וחשק עז למשו מתוק
    רציתי לשאול האם זה דבר נורמלי ומה ניתן לעשות כדי לעזור?
    תודה :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לשני

    ד''ר מאיה איש שלום
    16/07/2021

    ממליצה להשיג מד סוכר מהקופה ולבדוק רמת סוכר כשאת מרגישה ככה לראות אם יש קשר לירידה של רמת סוכר /עליה. בהתאם לתוצאה נחליט כיצד לפעול
    האם נבדקו נוגדנים לאיי לבלב ANTI GAD ANTI ISLET
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת קורטיזול ברוק
    יפעת
    15/07/2021

    שלום,
    ביצעתי בדיקת קורטיזול ברוק בשעה 23:00 בלילה התוצאה היא:
    MCG 0.04/100ML האם זה תקין?
    תודה-רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקת קורטיזול ברוק

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה ליפעת

    ד''ר מאיה איש שלום
    16/07/2021

    אכן תקין

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אלרגיה בעיניים אחרי הזרקות אוזמפיק
    שרון
    15/07/2021

    שלום,אחריי 6 הזרקות של אוזמפיק ,בשבוע האחרון מרגישה אלרגיה בעיניים ,אין זוזל או הפרשות ואין אודם רק תחושה ,האם יש קשר בין התרופה להרגשה ? תודה לך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לשרון

    ד''ר מאיה איש שלום
    16/07/2021

    אם יש קשר הוא לא שכיח אפשר לנסות להפסיק את התרופה ולראות אם יש שפור, בעקרון לתרופה לוקח 3 שבועות להתפנות מהגוף..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סקסנדה גלוקומין וירידה במשקל
    טל
    15/07/2021

    היי,
    בת 58, BMI 28
    עם טרום סכרת
    מקבלת גלוקומין
    אבל לא מצליחה לרדת במשקל
    אפשר לקחת בנוסף לגלוקומין גם סקסנדה?
    (יש לי מרשם שלא בהשתתפות קופ"ח)
    והאם יש טיפול טוב יותר לירידה במשקל שאני יכולה לקבל (-הזריקה השבועית החדשה)
    כיוון שהסקסנדה כבר פחות יעילה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לטל

    ד``ר מאיה איש שלום
    16/07/2021

    אין בעיה לשלב בין גלוקומין לסקסנדה. גלוקומין יכול להעצים מעט את ההשפעה של סקסנדה. בBMI מעל 27 עם תחלואה נלוית (טרום סוכרת את זכאית לסקסנדה מטעם קופ"ח). סקסנדה מטעם קופת חולים (פרט למכבי) עולה יותר מאוזמפיק החד שבועית באופן פרטי, אך אוזמפיק לא מותוות בעודף משקל בארץ ולכן נתנת רק טופס 29ג' באשור משרד הבריאות
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם להתחיל טיפול באלטרוקסין?
    אלעד
    13/07/2021

    שלום רב,
    בן 32
    בשנה האחרונה הייתי מובטל עקב פיטוריי בעקבות משבר הקורונה, לא עשיתי פעילות גופנית, ועליתי כ-10 ק"ג במשקל, לא שיניתי הרגלי אכילה
    הרופא שלח אותי לבדיקות דם כי הרגשתי גם עייפות ותשישות, הזעה מרובה ולפעמים חולשה.



    בבדיקות דם שנערכו לפני שבוע:
    בבדיקות נמצא TSH בערך של 11.3
    FT4 - יצא בבדיקה 12.8
    Thyroid Peroxidase Ab - 109.3 IU/ml

    לפני חצי שנה TSH היה 5.3

    ו-FT4 היה 14.1



    הרופא אמר שעליי להתחיל בטיפול באלטרוקסין לראשונה בחיי, במינון של 100 מק"ג לחודש.

    האם זה טיפול מקובל? האם המינון לא גבוה מדי עבור הערכים האלה? האם יש תחליף לטיפול והאם נכון מה שקראתי שברגע שאתן לגוף אלטרוקסין סינטטי, בלוטת התריס שלי לא תוכל אף פעם לייצר בעצמה יותר אלטרוקסין?
    אני מפחד לעשות צעד קיצוני כזה מבלי לשקול זאת שנית
    מה דעתך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאלעד

    ד''ר מאיה איש שלום
    14/07/2021

    נראה בהחלט שיש חשד להשימוטו וגם יש לך תסמינים, בהחלט תת הפעילות קלה, אפשר להתחיל במנון של 0.9 מקג' לקג' ליום. חשוב לקחת את הכדור בצום חצי שעה לפני האוכל עם מים לבד.
    בעקרון הטפול לא מזיק וישפר את אכות חייך
    בגלל שמדובר בתת פעילות קלה ולפעמים יש תנודות אפשר גם לשקול פשוט בדיקה חוזרת בפרק זמן שתתאם עם הרופא (שבועיים חודש) ואם יש מגמת שיפור לא להתחיל את הטיפול
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בקשר ל fshותוצאה מבקש תשובה לתוצאה
    נחום
    13/07/2021

    תוצאה1.5 IU/L

    האם fsh נמוך פוגע השפיכה ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בקשר לFSH

    NIV NAHUM
    17/07/2021

    אפשר תשובה?
    הטסטסטרון שלי 19.19 nmol/L
    יש לי ירידה בשפיכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אפשר תשובה בקשר לfsh

    ניב נחום
    22/07/2021

    אני רוצה לדעת אם הfsh שלי תקין כי אני רוצה ללכת לרופא להתייעצות בקשר לfsh

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לניב

    ד''ר מאיה איש שלום
    22/07/2021

    לא שידוע לי מציעה להתיעץ עם אורולג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זריקת סטרורידים והשפעה על קורטיזול
    שירי
    13/07/2021

    שלום, לקחתי לפני שנה 2 קורסים של פרדניזון בהפרש של כמה חודשים לאסתמה(חודש וחצי כל קורס עם ירידה הדרגתית). היה לי דיכוי אדרנלי לאחר סיום הקורס השני שקצת הבהיל את הרופאה שלי אך בסוף הקוקטיזול עלה ממש יפה ל כ 550. עקב קרע בשריר בשכמות עליי לקחת ארקוקסיה וייתכן שגם אחרי אקבל זריקת סטרורידים. האם זה נכון שזריקת סטרורידים בגב יותר מועדת לפורענות מבחינת דיכוי אדרנלי כי בה אין ירידה הדרגתית במינון עד לגמילה? ואחרי כמה זמן מההזרקה כדי לבדוק שוב קורטיזול? תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לשירי

    ד''ר מאיה איש שלום
    14/07/2021

    דווקא ההשפעה היא בין שבועיים לשלושה אם מדובר בזריקה בודדת פחות סביר שתגרום לדיכוי
    תרגישי טוב
    היתי בודקת אחרי חודש לפחות
    לילה טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זריקת טרוליסיטי בשילוב עם אינסולין
    מירב
    12/07/2021

    שלום
    קיבלתי לאחרונה זריקת טרוליסיטי בשילוב עם זריקת אינסולין 80 יחידות עקב סוכר גבוה במשקל ירדתי בשבוע 3 קג ובקושי אוכלת בגלל תופעת הזריקה ,ועדיין הסוכר לא מתאזן כרגע מזריקה 0.75 האם זה תקין? האם צריך להמתין זמן מסויים כדי לראות תוצאות טובות יותר? האם יש מה לעשות מעבר לכך?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפחתת צריכה של פחמימות ופעילות גופנית סדירה

    ד''ר מאיה איש שלום
    12/07/2021

    הפחתת צריכה של פחמימות ופעילות גופנית סדירה (כגון הליכות או כל דבר שאת אוהבת) יסייעו בהורדת רמות הסוכר.
    צריך לראות אם יש סיבות נוספות לכך שהסוכר לא יורד, אבל בדרכ השנויים שציינתי עוזרים בכל סוג של סוכרת..
    בברכת בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות בדיקות דם גבוהות מהנורמה
    א
    11/07/2021

    הייתי מטופלת שלך בעבר בבית חולים קפלן ביצעתי השבוע בדיקות דם DEOXYCORTISOL11 והתוצאות יצאו גבוהות 84.00 שטווח הנורמה הוא
    00.0-20.00 יש לציין אני ישנה בשעות מוקדמות 20:30-21:00 ונוטלת הידרוקורטיזון ממש לפני השינה באופן קבוע ולא מפספסת ולא הייתי ערה 4 שעות לפני בדיקות דם מה ניתן לעשות כדי שהבדיקות דם יהיו תקינות והאם יש קשר שבגלל שלא הייתי ערה 4 שעות לפני הבדיקה התוצאות לא תקינות אין לי תור לאנדו בזמן הקרוב ואני לפני שימור פוריות האם התוצאות האלה ישפיעו על איכות הביציות או ההפריה
    מצורף כל הבדיקות בשלמותם


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקות דם לא תקינות

    א
    11/07/2021

    אני נוטלת דיקסטמטזון 0.5 ולא הידרוקורטיזון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לא

    ד''ר מאיה איש שלום
    11/07/2021

    אנא ראי תשובתי מאתמול
    לא חושבת שתהיה השלכה על שמור פוריות.
    מבינה שהבדיקות לא בוצעו בתחילת מחזור
    היקיצה של ארבע שעות לדעתי קשורה לפרולקטין ולא ל11 DOC. הפרולקטין יצא תקין כך שזה לא משנה שלא היית ערה 4 שעות. (מספיק 3 שעות).
    כפי שכתבתי חשוב לוודא שאין יתר לחץ דם, ושאין הפרעות אלקטרוליטריות
    (ובנוסף מעולם לא עבדתי בבית חולים קפלן...)
    מציעה לשוב עם התשובות אל הרופא המטפל
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום