מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- סוכר לחץ דם ממאמץ גופני ועודרינת16/06/2021
שלום דוקטור!
כתבתי לך לפני כמה שבועות לגבי הרגשת חולי קיצונית כתוצאה ממאמץ גופני. קיבלתי הפנייה לבדיקות דם חלקיות,עדיין בלי תשובות.
במשך הזמן הזה בדקתי סוכר,לחץ דם ודופק בבית ואלה התוצאות:
סוכר בצום בבוקר בין 100-125 בדרך כלל כ105.אבל רוב הימים אחרי כשעתיים שלוש הסוכר יורד לכ80-90 גם אם אכלתי וגם אם עדיין בצום (רק קפה).
"בצום" במהלך היום,שעתיים+ אחרי ארוחה הסוכר לפעמים 80-90 ולפעמים 100-110. תלוי במאמץ פיזי וכ"ו.
סוכר גבוה כמה פעמים אחרי ארוחת בוקר (170-220) אבל אחרי ארוחות מאוחרות יותר זה בדרך כלל לא עולה כלכך.
יש לציין שבדקו לי הומוגלובין מסוכרר כמה פעמים ויצא 5,5 ו5.1
לחץ דם בבוקר בין 125/70 ל115/60 אבל מאוחר יותר יורד הרבה ואחרי ישיבה או שכיבה לכ10 דקות יכול להגיע ל 100/50 ל90/40 או אפילו /30. (בעמידה לא יורד כלכך) דופק בין 100-125 בבוקר ומאוחר יותר בין 70-90,כמה פעמים 60.
האם כדאי לבדוק עוד משהו?
האם כדאי להתעקש על בדיקת סוכר רציף (שלא מאשרים לי בגלל ההומוגלובין המסוכרר שבסדר גמור למרות שלא כלכך הגיוני) או שכנראה אין בעיה עם הסוכר?
לציין שבעבר שמתי לב שהסוכר וגם הלחץ דם ודופק משתנים בימים שונים במהלך החודש (סוכר של כ70- במהלך הווסת וכ"ו)
וגם קצת לפי השינה,אבל דווקא עם פחות שינה אני מרגישה הרבה יותר טוב בדרך כלל.
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לרינת
ד''ר מאיה איש שלום17/06/2021פחות סביר שסוכר נמוך הוא הגורם לתסמינים שאת מתארת אבל השנויים בלחץ דם ודופק אולי מרמזים שהם הסיבה לתסמינים. היתי שוקלת לבצע הולטר לחץ דם והולטר אקג.
ושוקלת בצוע המשך ברור
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות מיפוי בלוטת התריסשרית16/06/2021
שלום
אימי בת ה64 עשתה מיפוי בלוטת התריס להלן התוצאות:
בלוטת התריס מוגדלת יותר האונה הימנית במיקום תקין
מוקלטת קליטה לא הומוגנית בבלוטת התריס ואזורים של יתר ותת קליטה בשתי האונות
אזור גדול תת קליטה באספקט הלטרלי של האונה הימנית-קשר קר דומיננטי
קליטה מוגברת מוקדית בחלק התחתון של האונה השמאלית-קשרית חמה גדולה
סיכום הממצאים במיפוי מתאימים לזפק רק קשרי
אשמח לעזרה מה זה אומר? ומה השלב הבא?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לשרית
ד''ר מאיה איש שלום16/06/2021יש אזורים בבלוטה שפעילים יותר (חלק תחתון של אונה שמאלית) או אזורים שאינם פעילים (אספקט לטרלי של אונה ימנית) אם יש קשר גדול באזור הקר לעיתים מנקרים אותו לוודא שהכל תקין
ואם יש פעילות יתר של בלוטת התריס לעיתים נותנים יוד רדיואקטיבי שנקלט ע"י הקשרים החמים ו"הורס" אותם וכך מטפלים בפעילות היתר של בלוטת התריס במקרה שיש מצב כזה
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעילות גופנית ואיזון רמות סוכרטלי15/06/2021
האם יכולים להיות מצבים בהם פעילות גופנית לא תשפיע על רמות הסוכר ותוריד אותן? ואם כן מדוע זה קורה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לטלי
ד''ר מאיה איש שלום16/06/2021בעקרון פעילות של תנגודת (אנארובית) מעלה אקוטית את רמות הסוכר אך לאורך שעות משפרת את התגובה של השריר לאינסולין, פעילות ארובית מורידה סוכר באופן מיידי וגם משפרת את התנגודת לאנסולין במשך שעות אחרי הפעילות. פעילות ארובית באינטנסיביות גבוהה יכולה להעלות אקוטית את רמות הסוכר אך להפחיתן לאורך זמן
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה ההבדל בין טרוליסיטי לאוזמפיקמנחם14/06/2021
מה ההבדל בין טרוליסיטי לאוזמפיק שהרי שניהם אנלוגGLP1
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה למנחם
ד''ר מאיה איש שלום16/06/20212 התרופות הן באמת אנאלוגים לGLP1 שמוזרקות פעם בשבוע אבל המבנה שלהם שונה. מולקולת הטרוליסיטי גדולה יותר ולכן לא חודרת למערכת העצבים המרכזית ולכן פחות מפחיתה משקל לעומת האוזמפיק שגם יעילה במעט יותר בהורדת רמות סוכר (הבדל של 0.3%). אך בהורדה במשקל אוזמפיק מפחיתה בממוצע 6 קג' טרוליסיטי בממוצע 3 קג'
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איבוד שליטה כל סוכרת - אדם מבוגררוני14/06/2021
שלום ד"ר,
אודה לעצתך:
אבי בן 78 סובל ממחלות רקע רבות + סוכרת סוג 2
1.טופל ב Novomix בהצלחה מספר שנים עד שהחל לסבול מהיפו, בעקבות כך סדרה של טיפולים:
2.הוחלף לו טיפול ל- Toujeo E26 + Trulicity 0.75 מ"ג + גלוקומין
3. הוחלף לו טיפול ל- Toujeo E20 + Trulicity 0.75 מ"ג + גלוקומין
4. הוחלף לו טיפול ל- Toujeo E9 + Trulicity 1.5 מ"ג + גלוקומין
בעקבות טיפול מספר 4 הושג איזון (סוכר 100-120 לפני ארוחות בוקר\ערב) אך בבדיקה אחרונה A1C גבוה, ערך: 9 , בנוסך, איבד שליטה על מתן שתן עצמאית. לא יודע מה ערך הסוכר אחרי האוכל.
דיברתי עם רופאת הסוכרת ונראה לי שהיא די איבדה תקווה, אמרה שאדם מבוגר עם מחלות , אז A1C כזה מקובל לגילו ומצבו, כשטענתי שאיבוד שליטה לשתן היא התוצאה, המליצה להוסיף לטיפול כדור אמריל פעם ביום, לא אהבתי כי זה יכול לגרום להיפו. אמרה שעדיף מלהגדיל ערך אינסולין.
אודה לעצתך החכמה,
1. איזה טיפול היית ממליצה?
2.האם A1C גבוה יכול גרום לאיבוד שליטה בשתן ? זה הפיך ? האם אלו מהתרופות שהוא מקבל יכולה להיות הסיבה ?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לרוני
ד''ר מאיה איש שלום16/06/2021בעקרון אף אחד מהתרופות שציינת לא אמורה לגרום לאובדן שליטה על מתן שתן, הסיבות השכיחות בגיל הזה הגדלה של פרוסטטה, דלקת בדרכי השתן, הדרוצפלוס בלחץ תקין בעיקר אם יש גם ירידה קוגנטיבית והפרעות הליכה וכן פגיעה שמקורה עצבי למשל בחוט השדרה. אני בהחלט מסכימה שאמריל לא טפול אופטלי
היתי מנסה לברר את הנושא יותר לעומק.
ולגבי הסוכר לנסות להפחית פחמימות ביעוץ דיאטנית אם יכול שיהיה יותר פעיל
אם הA1C עלה האם מקפיד להזריק? האם מזריק נכון? בנוסף לשקול הדמית בטן (לבלב)
הרבה בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקות דםלינה13/06/2021
שלום,
בת 33, בבדיקות דם שביצעתי יצאו הערכים הבאים:
סוכר: 101.1 (בעבר היתה בדיקה גם של 101.5).
המוגלובין A1C%:
4.6
ברקע- לא סובלת מעודף משקל.
קראתי באינטרנט שסוכר 101 זה טרום סכרת. הרופא שלי לא מוטרד ואומר שמה שחשוב זו הבדיקה השניה, והיא תקינה לגמרי. האם יש סיבה לדאגה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה ללינה
ד''ר מאיה איש שלום16/06/2021בהחלט הסוכר בצום גבולי אם הצום היה ממושך יתכן וזו הסיבה. בעקרון אם יש אנמיה או קיימות סיבות אחרות שההמוגלובין המסוכרר לא מהימן אז אפשר לשקול חבור למד סוכר רציף וכך להתרשם מערכי הסוכר
בכל מקרה פעילות גופנית סדירה כגון 150 דקות בשבוע פעילות ארובית ושעה בשבוע פעילות של תנגודת וכן הפחתת צריכה של פחמימות יכולים לשפר את ערכי הסוכר אם מדובר בטרום סוכרת קלאסית.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סכרת , האם מאוזנת..שרון13/06/2021
שלום,לפני 6 ימים התחלתי אוזמפיק 0.25, בודקת את ערכיי הסוכר ואיני יודעת האם לקחת את הגלוקומין או להפסיק ( עד כשיו לקחתי 3 פעמים ביום) קמה עם סוכר 125 שעתיים אחריי אוכל 142 ,האם יש צורך בערכים אלו לקחת גם את הכדורים ולהמתין עד למינון הגהוה יותר שאוליי אז הסוכר יתאזן ללא כדורים ? תודה שרון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לשרון
ד''ר מאיה איש שלום15/06/2021אדאלי במטופלים עם סוכרת ללא סבוכי סוכרת או מחלות נלות משמעותיות לקום עם סוכר של פחות מ110 ..היתי ממתינה עם הפסקת גלוקומין. הוא גם מעצים קצת את ההשפעה של אוזמפיק
היתי בודקת סוכר שעה אחרי האוכל ולא שעתיים היעד פחות מ160.
ופעילות גופנית כמובן שגם תסייע בהורדת רמות סוכר
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום שוב לדר היקרה שאלהיוסי11/06/2021
לא יודע עד כמה זה קשור לפה אבל אני בטוח שאת יודעת מעט בעניין
בדיקת דם יצא לי ויטמין d יצא 17.6 nmol/l
לגבי תסמינים זה יכול לגרום לרככת??
עד כמה זה חמור החוסר?
ישנם תסמינים מסוימים
אפשרי לשתות בקבוק לחודש?
אני פשוט הזמנתי תור לרופא יקח זמן קצת ואני מודאג
תודה רבה המון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה ליוסי
ד''ר מאיה איש שלום11/06/2021לא סביר שיש לך רככת היא מתבטאת בכאבי עצמות נטיה לשברים האם רמת ALK PHOS תקינה? אם רמת הסידן בדם תקינה (לא גבוהה) אתה יכול לקחת 2000-3000 יחידות ליום ותוך מספר חודשים הרמה תתוקן. עדיף שלא לקחת בקבוקון..
אם אתה מקבל טפולים תרופתיים לאוסטאופורוזיס שנוגדי פרוק עצם מניחה שאתה לא מקבל עדיף לא לקחת כשהוטמין D ככ נמוך ולדחות לאחר תקון הרמה שלו
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לשאלתך
המשך13/06/2021האם את מדברת על הבדיקה הזאת?
ALK. PHOSPHATASE
יצא 52 שהנורמה מתחילה מ 30
לגבי קלציום סידן יצא תקין
מה שכן עמיעלז בדם 116
והסוכר בצום 65
והויטמין d כמו שאמרנו 17.6
עמילז בשתם וליפאז תקין
על מה זה יכול להצביע חלילה על חזרת??
אסטופרואיז?
לגבי הויטמנים.הבנתי שאם לוקחים רק ויטמין d בלי קלציום זה לא שווה .אם הסידן תקין ואקח כול יום כדור של סידן ביחד אם ויטמין d .ופעם בשבוע רק d כמה טיפות שהרופא יחליט זה בסדר??
מה התמונה הכללית כמו שאת רואה אני דואג ממש בחרדה
תודה רבה דר באמת !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסידן
המשך סידן13/06/2021רמת הסידן בדם
9.3
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה ליוסי
ד''ר מאיה איש שלום15/06/2021אם תעשיר תזונה בסידן זה יכול להספיק. למשל רקוטה או יוגורטים עתירי סידן. שקדים טחינה.
אני בדרכ אוהבת לבדוק רמת סידן בשתן לפני שאני מוסיפה תוסף סידן. אם היה ספור של אבנים בדרכי השתן עוד יותר חשוב לבצע אסוף שתן לרמות סידן בכדי לראות אם זה הרקע לאבנים ואז להמנע מתוסף ולהעשיר סידן בתזונה. הALK PHOS שציינת תקין ופחות מחשיד לקיום של רככת.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני צריך סידן אחרי ויטמין D?
המשך דר יקרה16/06/2021כרגע קיבלתי טיפול של ויטמין d במינון 3000 ליום
השאלה אם צריך לקחת אותו אם סידן?
הסידן שלי תקין?
האם המחבור החמור ב d גורם לסיפטומים מסויימים?
מה לדעתך צריך להשלים?
האם זה נכון שויטמין d ללא סידן לא נספג?
הרופא שלי אמר שרמות כאלה בדיקה לאסטופריזיס יצא שכן יש בגלל המחסור d האם זה נכון?
תודה רבה המןן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא לשכוח
אודי17/06/2021תוסיף ויטמין K2 בצורתו הטבעית MK-7
לאופטימיזציה של כל התהליך ובפרט הגנה של הרקמות הרכות משקיעת סידן בהן
(ניתן להזמין דרך האתר איהרב יותר זול משמעותית)
רפואה שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאתה רופא?
יוסי17/06/2021על סמך מה אתה אומר את זה .בתור נטרופת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלדר מאיה היקרה
יוסי17/06/2021אפשרי לדבר איתך באימל?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה ליוסי
ד''ר מאיה איש שלום17/06/2021לגבי תוסף ויטמין D יעיל גם ללא סידן, וחסר ויטמין D מעלה את הסכון להפרעה במנרלזציה של העצם אך עם תקון החסר היא צפויה להשתפר. אם אתה ממעט באכילת מוצרי חלב ולא היו לך אבנים בדרכי השתן ורמת הסידן בדם תקינה אפשר גם לשקול תוסף סידן. לגבי תוספת של וטמין K ככל הידוע לי התועלת שלו שנויה במחלוקת בהעדר הוכחות מחקריות חד משמעיות לתועלת מבחינת הפחתת שברים או שפור צפיפות עצם.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לגבי מה שרשמת דר
יוסי18/06/2021רשמתי לך את ערכי הסידן
אז אין צורך בתוסף?
לגבי חומצה פולית שיצאה 12.6
ויטמין b12 290
קיבלתי גם את התוספים האלה.אבל זה עדיין בנורמה אז אין צורך לקחת??
תודה רבה דר יקרה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאגב
יוסי18/06/2021הרבה חומר האינטרנט רדום שהשלמת ויטמין d מעלה תרגישות לאינסולין וככה זה עוזר.וגם קשור למניעת סוכר.שאת אמרת שאאין קשר.הרבה דברים רושמים באינטרנט.כמו הבחור שרשם כאן שחייב לקחת ויטמין d אם k
או שזה רק פרסומת שלו אין לי מושג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה ליוסי
ד''ר מאיה איש שלום19/06/2021לגבי תוסף הסידן אני מעדיפה לראות גם רמה בשתן ועדיף הרבה פעמים להעשיר בעזרת תזונה (מוצרי חלב עשירים בסידן כגון רקוטה יוגורטים למינהם טחינה משומשום מלא שקדים וכו).
לגבי B12 הרמה גבולית אך תקינה רמת החומצה הפולית תקינה
ככל הנראה אין הוכחות ברורות שתוסף של ויטמין D משפר את התנגודת לאנסולין ואת רמות הסוכר..
עדיף שלא להיות בחסר בגלל ההשלכות השליליות על מטבוליזם עצם וגם כנראה על מערכת החסון ומערכות נוספות
לגבי ויטמין K2 ההוכחות פשוט לא חד משמעותיות לתועלת ולכן קשה לי להמליץ .
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהb12 אין צורך בתוסף וגם חומצה פולית?
יוסי20/06/2021ממש מתנצל קצת על הארוך של הפוסט.אבל באמת שאת רופאה מקסימה !
לגבי b12 אין צורך בתוסף?
וכנל גם חומצה פולית?
התחלתי כבר שבוע אם ויטמין d מינון 3000 ביום בתקווה שהרמה תעלה.אך עדיין שומע רעשים של עצם.כמו קליקים חריות.משתדל להוסיף יוגרט ביום שזה בערך 400 גרם סידן אם אני לא טועה.מאשר תוסף.למרות שהרבה שלי תקינה בכול בדיקות הדם לסידן
האם כול הסימנים האלה של העצם נגרם מחוסר בויומין?
אגב הייתי אצל אורטפד מזמן.שגם היה לי רמה נמוחה של הויטמין.אבל הוא לא קישר את זה ורשם דיפורמציה בעצם החזה מה זה אומר.?
עשיתי בדעקות לדלקת פרקים ברוך השם הכול תקין
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה ליוסי
ד''ר מאיה איש שלום22/06/2021לגבי הB12 הוא גבולי . אפשר לשקול תוסף אך לא הכרחי
לפי מה שזכור לי רמת חומצה פולית בנורמה
לגבי הצורך בתוסף סידן קשה לי ליעץ מרחוק אבל בהחלט טוב שאתה מעשיר תזונה בסידן גבינה רקוטה עתירה בסידן יש גם יוגורטים עתירים בסידן וגם טחינה משומשום מלא שקדים וכו
בעקרון דפורמציה בעצם החזה זה הרבה פעמים מולד אלא אם באמת סימן לרככת שזה לא סביר.
שוב קשה ליעץ מרחוק מבלי לראותך
לילה טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה.
.20/06/2021בורות מקוממת
ביוכימיה בסיסית של יחסי גומלין בין מיקרו נוטריאנטים ותהליכי הסינרגיה ביניהם
עשי לעצמך טובה ד'ר תחזרי לספריה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרככת
ריקי ברוך20/06/2021בהסתמך על דברי הרופאה אני יכולה להמליץ לך על הסידן האמורפי של דנסיטי שהספיגה שלו מיטבית והתוצאות בהתאם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיוסי מדוע כדאי לאכול יוגורט
לריקי21/06/2021דר מאיה ראתה תבדיקות ולא אמרה שחסר סידן
אלה לאכול יוגרט ביום.בשביל לקבל תמקסימום.וגם המקסימום של ספיגת הויטמין d* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לדר מאיה המקסימה !
יוסי21/06/2021ממש מתנצל קצת על הארוך של הפוסט.אבל באמת שאת רופאה מקסימה !
לגבי b12 אין צורך בתוסף?
וכנל גם חומצה פולית?
התחלתי כבר שבוע אם ויטמין d מינון 3000 ביום בתקווה שהרמה תעלה.אך עדיין שומע רעשים של עצם.כמו קליקים חריות.משתדל להוסיף יוגרט ביום שזה בערך 400 גרם סידן אם אני לא טועה.מאשר תוסף.למרות שהרבה שלי תקינה בכול בדיקות הדם לסידן
האם כול הסימנים האלה של העצם נגרם מחוסר בויומין?
אגב הייתי אצל אורטפד מזמן.שגם היה לי רמה נמוחה של הויטמין.אבל הוא לא קישר את זה ורשם דיפורמציה בעצם החזה מה זה אומר.?
עשיתי בדעקות לדלקת פרקים ברוך השם הכול תקין
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה ליוסי
ד''ר מאיה איש שלום25/06/2021אפשרי לקחת ויטמין B12 אבל לא חובה.
קשה לי ליעץ לך לגבי הממצאים הגופניים שאתה מתאר מבלי לראותך
בעקרון חסר בויטמין D לא אמורים לגרום לרעש מהעצמות ודפורמציה רק במקרה של רככת שזה נדיר בארצינו שוטפת השמש גם כשיש חסר ויטמין D.
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות IGF-1 לפני כמה חודשיםנחום11/06/2021
שלןם לפני כמה חודשים יצא לי IGF-1 261NG/ML
האם תקין?
בבית אני מודד מטר 1.79 בקופה יוצא מטר 1.74* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לנחום
ד''ר מאיה איש שלום11/06/2021הנורמות הן תלויות גיל אך על פניו נשמע כמו תוצאה תקינה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם הגיע הזמן להתחיל בן 57גדי10/06/2021
שלום ד"ר מאיה.
בן 57 כבר כמה שנים שאני בטרום סוכרת המדדים הם, בבדיקות דם אחת לשנה לקיחת דם מהוריד לאחר צום.
תוצאות ב4 שנים אחרונות גלוקוז 110 ל128- A1C 5.6-5.7
יש לציין שאני שומר דיאטה עקב כולסטרול ושומנים בדם ומטופל בסטטור+לחץ דם.
השבוע הרופא משפחה היה מהוסס אם לשמור עוד יותר על תזונה או על טיפול תרופתי ולבסוף המליץ לי להתחיל בטיפול לסוכרת כדור אחד בערב גלוקומין 850 למשך 3 חודשים ואחר כך בדיקת דם בטענה שנעזור קצת ללבלב ממאמץ.
ד"ר מאיה ארצה לשמוע את דעתך או כיוונך אם כדאי להתחיל בטיפול תרופתי בנתונים אלו.תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לגדי
ד''ר מאיה איש שלום11/06/2021אפשר להתחיל אך לא הכרחי אם יש עוד מה לשנות מבחינת הרגלי חיים (תזונה וספורט) אפשר לנסות. אפשר גם לשקול חבור למד סוכר רציף חד פעמית בכדי לראות את התגובה למזונות שונים
אם יש עודף משקל משמעותי אפשר לשקול תרופה שתסייע בירידה במשקל ועל הדרך גם תנרמל את ערכי הסוכר כגון סקסנדה ובעתיד הלא רחוק WEGOVY
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם הגיע הזמן להתחיל?
גדי12/06/2021תודה ד"ד.
אני במשקל תקין לאורך כל השנים וכפי שכתבתי אני שומר על תזונה במיוחד ללא סוכרים.
את כתבת לי שאפשר לשקול חבור למד סוכר רציף חד פעמית.
א.מה זה המד הזה(האם לאחר כל אכילה של דבר מסוים צריך לבדוק את רמת הסוכר עם המד הנ"ל?)
ב.מהיכן אפשר להשיג כזה מד או האם אפשרי לעקוף את רופא המשפחה ולרכוש לבד?
ג.האם את הבדיקות עם המד צריך לעשות ללא גלוקומין?
תודה על עזרתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לגדי
ד''ר מאיה איש שלום15/06/2021מד סוכר הוא פרטי. ככל הידוע לי הזמין ביותר הוא של חברת גפן מדיקל ונקרא פריסטייל לברה הוא גם הזול ביותר עולה 300 שח לשבועיים חד פעמיים של שמוש, במרשם מרופא המשפחה בקופה באופן פרטי זה 250 שח
בהחלט במד הסוכר ניתן יהיה לראות את התגובה מבחינת רמת הסוכר למזונות שונים, לא היתי מפסיקה גלוקומין אלא בודקת אם הכסוי של הגלוקומין מספק
כאשר המטרה לא לעבור את ה155-160 אחרי האוכל.
בצום אדאלי פחות מ110
לעיתים המד מזייף קצת כלפי מטה אז כדאי להשוות למדידת סוכר מהאצבע, במקביל למדידת סוכר מהמד בצום
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מינון מקסימלי של תרופת יוטירוקבע10/06/2021
שלום,
מהו המינון המקסימלי של יוטירוקס?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לע
ד''ר מאיה איש שלום11/06/2021לרב מנון איותירוקס הוא נע בין 0.9-1.9 מקג' לקג' ליום. כך שהוא קשור למשקל.יש מטופלים שמסיבות שונות של הפרעות ספיגה נזקקים למנונים אפילו של 300-400 מקג' ליום
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רמת קורטיזון נמוך ו acth נמוךדניאל10/06/2021
היי מאיה האם ייתכן שרמת הקורטיזול נמוכה 0.2
ו 3 acth
שניהם נמוכים מהנורמה ואני בכלל עוד נוטלת כדורי קורטיזון כבר שלישה חודשים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כבוד ראוי
אודי10/06/2021אינך קוראת להוריך בשמותיהם הפרטיים נכון?
ולמפקדייך בטירונות וכדו
"מאיה" היא אכן "מאיה" לבעלה חבריה וחברותיה
הדרישות לרופא בישראל
בגרות מושלמת
פסיכומטרי קרוב ל800
6שנות לימוד אקדמיות אינטנסיביות שנת סטאז'
4שנות התמחות באמצע שלב א שלב ב
למידה ונבירה מתמדת של חומר מדעי קליני פרמקולוגי מעודכן וכו
"לא חרבה ירושלים אלא על שהשוו בה קטן לגדול"
(גמרא)
סליחה אם אני נשמע מטיף אבל זה מגדיר את היחסים הראוים בין רופא/ה לפונה
חודש טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לדניאל
ד''ר מאיה איש שלום15/06/2021אם נמדדו תחת כדורי קורטיזול זאת הסיבה לערכים הנמוכים
כי ה"קורטיזון" מבחוץ מדכא יצור ACTH ומדכא יצור קורטיזול ע"י הגוף שוב שאלה באיזה מנון מדובר ואיזה תכשיר ומתי נלקח ביחס לבדיקת הדם
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרשת יתר ויטמין די ורמות סוכריוסי10/06/2021
ממש הדאגת אותי מה הכוונה הפרשת יתר ?????????
אני רוצה להוסיף משהו שאולי קשור.רמות הויטמין D שלי זה 17 .5 הבנתי שזה נמוך מאוד מאוד .האם זה יכול להשפיע על סוכר כי הבנתי באינטרנט מחלק שכן
אפשרי לדבר איתך טלפונית ממש בקצרה??
תודה מודאג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה ליוסי
ד''ר מאיה איש שלום11/06/2021אני לא רואה סיבה לדאגה רק לבדוק אם אכן יש באמת ארועים אמיתים של נפילת סוכר. מציעה לבקש מד סוכר בקופה ולבדוק בזמן תסמינים. לגבי הויטמין D אכן כדאי לטפל אני לא מכירה קשר
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מאובחנת כחולת Cha- לאחר ניתוח לשינוי מיןנ10/06/2021
נולדתי עם מחלת cha וכתוצאה ממחלה זה עברתי ניתוח לשינוי מין כי אצלי התופעות התבטאו באיברים חיצוניים זכריים ופנימיים נקביים וכרגע אני מעוניינת לעבור הפריה מתורם זרע אבל כאשר ניסו לבצע אולטרסאונד וגינלי התגלה שהקרום סגור או שהנרתיק צר ואני צרכה לעבור ניתוק או ביתוק הקרום או הרחבת הנרתיק אבל בבית חולים קפלןמעבירים אותי ממחלקת מיון נשים למחלקת נשים היכן אני צרכה לעבור פעולה כירוגית הנ"ל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לנ
ד''ר מאיה איש שלום11/06/2021ככל הידוע לי נתוחים שכאלו ממבוצעים בתל השומר אך יתכן שבבתי חולים אחרים
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רזים שאוכלים בעיקר סוכרים יכולים לחלות בסוכרת?צעירה09/06/2021
שלום,
לבת 21 עם bmi ברמה 18 שהתזונה שלה עשירה בסוכרים ופחמימות, יש מה לחשוש מסוכרת סוג 2? אפילו שהאכילה הלא בריאה לא משפיעה על המשקל?
יש לציין שאין היסטוריה משפחתית לסוכרת, עדיין תזונה לקויה מאוד יכולה להשפיע?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה לצעירה
ד``ר מאיה איש שלום11/06/2021אם אין רקע משפחתי ואין עודף משקל ואת מבצעת פעילות גופנית סדירה הסכון קטן יותר אך בהחלט לאורך זמן יכול לעלות
ממליצה לנסות להתיעץ בתזונאית ולשנות הרגלי תזונה
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

