פורום סוכרת אנדוקרינולוגיה - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

ד``ר מאיה איש שלום
ד"ר מאיה איש שלום
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל ד"ר מאיה איש שלום ללא פרסום בפורום
 
  • שתן לאוסמולליות ואלקטרוליטים
    איילה
    19/12/2020

    אם אפשר עוד שאלה קטנה
    לגבי בדיקת שתן לאלקטרוליטים ואסומולריות
    בדיקה רגילה ( לא 24 )
    האם לתת אותה משתן ראשון של הבוקר?
    או לקום עוד שעה לפני כן לשתות ואז לתת אותה מקצת שתן שני שיבוא
    בנוסף בערך שעה אחרי השתן הראשון?

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאיילה

    ד''ר מאיה איש שלום
    19/12/2020

    לא חובה שתן ראשון של בוקר ככל הידוע לי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סודיום נמוך ושתייה- בת 61
    איילה
    18/12/2020

    שלום
    אני בת 61
    אני במעקב בגלל סודיום שיצא נמוך פעמיים.
    רציתי לשאול.
    אם יש לי בדיקת סודיום ולא שתיתי הרבה שעות
    אז אני מבינה שזה יטה אותו כלפי מעלה.
    אבל אני לא רוצה שהוא יהיה מוטה כלפי מעלה
    אלא ריאלי וסביר.
    בדיקות הדם בבוקר.
    אם אני שותה 1.5 כוס מים חצי שעה לפני הבדיקה
    האם זה מספיק להשפיע כדי לראות שהסודיום מאוזן
    או שהגוף עדיין מיובש מכל השעות בלי שתיה בלילה?
    אם זה לא מספיק זמן אז אם אקום שעה לפני הבדיקה ואשתה כוס מים זה בסדר?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סודיום נמוך ושתייה- בת 61

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאיילה

    ד''ר מאיה איש שלום
    19/12/2020

    נשמע בסדר
    צריך לראות אם זה אמיתי לבדוק אוסמולליות בדם
    ואם אמיתי לבדוק אוסמולליות ואלקטרוליטים בשתן
    הסיבה השכיחה ביותר היא תרופות כגון נוגדי דכאון נוגדי חומצה ורבות אחרות
    ואז יש עודף ספיגה של מים וצריך דווקא להגביל שתיה ל4 כוסות ליום
    סיבה אחרת היא שתית יתר האוסמולליות בשתן עוזרת להבדיל בין 2 המצבים
    בנוסף אם אכן אוסמולליות בדם נמוכה חשוב לבדוק תקינות TSH FT4 וקורטיזול בשמונה בבוקר
    וישנם ברורים נוספים שרופא המשפחה יכול להפנות אליהם הכל תלוי בתוצאות הברור שציינתי עד כה
    בברכת בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת דם ושתן לסודיום

    איילה
    19/12/2020

    תודה רבה על תשובה מפורטת
    מעריכה את מאוד

    האם אני יכולה לעשות בדיקת דם לסודיום
    בבוקר ב 8
    אחרי שלא שתיתי כל הלילה ורק כוס מים חצי שעה לפני כן?
    או שרצוי לשתות יותר כדי לבדוק שהסודיום לא יורד בגלל הרבה מים?
    אם כן כמה זמן לפני כן לקום ולשתות?

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאיילה

    ד''ר מאיה איש שלום
    19/12/2020

    בהחלט מספיק
    אין צורך לקום קודם או לשתות יותר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סודיום נמוך , התקפי חולשה

    איילה
    19/12/2020

    תודה רבה!
    שאלה אחרונה אם אפשר....

    יש לי פעם בכמה ימים התקפי חולשה ותשישות משמעותית.
    פתאום חצי שעה שעה באמצע היום או בערב תשושה מאוד כל השרירים כבדים יושבת אין כח לזוז.

    כל בדיקות הדם יצאו תקינות רק הסודיום היה מעט נמוך.
    רופא המשפחה אמר שאולי יש לי התקפים של נפילות אלקטרוליטים.

    אבל כמעט ואין לי התקפי חולשה בבוקר.
    1. האם יש היגיון לעשות בדיקת אלקטרוליטים בבוקר ?
    ( אלה השעות של קופח ).
    2. יכול להיות שאלקטרוליטים תקינים לגמרי בבוקר אבל במהלך היום יש נפילות? אם כן איך אאתר זאת? ( אין סיכוי שאצליח לעשות בדיקת דם בדיוק בזמן "התקף" כזה של חצי שעה שעה ).

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאילה

    ד''ר מאיה איש שלום
    20/12/2020

    אולי התקפים קשורים לשנוי ברמת הסוכר (זה ניתן לבדוק בבדיקה מהאצבע בבית) פחות סביר שקשורים לשנוי ברמת הנתרן. אני מכירה התקפים שקשורים לשנוי ברמות אשלגן אבל זה מאוד נדיר
    הרבה בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בקשר לחוסר ב acth וטיפול
    נחום
    18/12/2020

    האם יש טיפול acth אם קיים חוסר ב acth

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בקשר לחוסר ב acth וטיפול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לנחום

    ד''ר מאיה איש שלום
    19/12/2020

    מטפלים בקורטיזול שחסר אם יש חסר בACTH

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תת פעילות ונוגדנים- מה זה אומר?
    גילי
    18/12/2020

    קיבלתי תוצאה קצת גבוהה של tsh 5 אבל t4 בנורמה 19 וthyrogobulin ab נמוך מ-20. האם זה אומר שאין נוגדנים נגד הבלוטה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לגילי

    ד''ר מאיה איש שלום
    19/12/2020

    האם נבדק גם ANTI THYROID PEROXIDASE
    בעקרון בTSH שכזה לא מקובל לטפל אלא לקראת הריון
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינוי בבדיקות הדם לבלוטת התריס פתאום
    מאיה
    17/12/2020

    שלום,
    אני כ 12 שנים עם יוטירקס(התחליתי כשהערכים היו tsh 7). כל השנים הבלוטה מאוזנת והיא כ 2.5 tsh
    עשיתי לפני שנתיים בדיקת Thyroid Peroxidase Ab שיצאה 12 שזה לגמרי בנורמה.
    היום עשיתי שוב את הבדיקה והיא יצאה 65 והנורמה היא עד 64. ה tsh 2.7
    Free Thyroxine יצא בנורמה.
    יש לציין שיש לי גם אנמיה של מחסור בקשה עם המוגלובין 10 אם זה עלול להשפיע.
    מה יכולה לומר התוצאה של 64? מדובר על בעיה אוטואימונית בבלוטה?
    האם הגיוני שתוך שנתיים זה קפץ כך? ומה ניתן לעשות?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה למאיה

    ד''ר מאיה איש שלום
    19/12/2020

    אין משמעות לנוגדנים, מטפלים לפי רמות TSH
    ל15% מהאוכלוסיה יש נוגדנים ורק 3% מפתחים תת פעילות של בלוטת התריס
    אם הריון לא על הפרק ולא היו תסמינים בTSH של 7 אפשר אולי להפסיק את הטפול בהדרגה אבל צריך לראות...אם הריון על הפרק או היו תסמינים או שהיתה הפרעה בשומני הדם לא כדאי להפסיק
    בהריון המנונים עולים ב30-50%
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נזקים של משפאים לאסתמה
    רעות
    17/12/2020

    שלום,
    אני בת 37. עם שחלות פוליציסטיות ותנגודת לאינסולין.
    האסתמה החמירה בשנתיים האחרונות והפכה לקשה,ועברתי למשאף פוסטר 8 שאיפות ביום. רופא אחד אמר לי שזה בערך שווה ערך לקצת פחות מ 2 מ"ג פרדניזון.
    עשיתי תור טלפוני בקופה עם רופא אחר לאסתמה שאמר לי שזה מינון גבוה ושהנזקים שזה יעשה להם הם גדולים במינון כזה ושאני חייבת לנסות להוריד לחצי. הסברתי לו שניסיתי ואני לא מאוזנת והוא רוצה שאקח יותר מרחיב סימפונות ופחות סטרואידים בנשיפה(שיטה שהרבה רופאים מתנגדים אלייה).
    אשמח לברר: מה יכול להיות ההבדל בין נאמר 1 מ"ג פרדניזון בשאיפה בהבדלים של 1 מ"ג לעומת 2 מ"ג כשמדובר על צפיפות עצם, סוכר ובכלל השלכות עתידיות על הגוף?
    האם באמת ההבדל של ה 1 מ"ג יותר בשאיפה קריטי מבחינת השלכות עתידיות לעומת המינון הקטן בחצי?
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נזקים של משפאים לאסתמה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לרעות

    ד''ר מאיה איש שלום
    19/12/2020

    אלו מנונים נמוכים ולא צפויה השפעה משמעותית
    ההשפעות לרב במנונים שמעל 5 מג' של פרדינזון
    אבל ההשפעות הן אישיות ותלויות גם בתגובה של הקולטנים
    שוב המנונים שציינת נמוכים
    הרבה בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לקיחת אקמול לפני בדיקת קורטיזול
    שירי
    16/12/2020

    שלום,
    עליי לעשות מחר בדיקת קורטיזול של 8 בבוקר והזמנתי בדיקות דם עד הבית. הבעיה היא שהיום רבע מהיום עד עכשיו יש לי כאב ראש, ולקחתי ב 9 בערב 2 כדורי אקמול כדי שהשינה לא תהיה גרועה.
    האם אקמול עלול להשפיע על תוצאות הבדיקה?
    והאם כאב ראש עלול לעלות את הקורטיזול ולעשות את הבדיקה לא אמינה?
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לשירי

    ד''ר מאיה איש שלום
    19/12/2020

    אקמול לא אמור להשפיע
    כאב ראש יכול להעלות את הקורטיזול תלוי בחומרה שלו
    אם הקורטיזול עולה אז כנראה שאין חסר
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ממצאי אולטרסאונד בלוטת התריס והרוק
    רפאל
    16/12/2020

    ד"ר שלום רב,
    אני מטופל בתת פעילות של בלוטת התריס מזה שנים ולאחרונה נשלחתי לus למעקב. אודה לדעת משמעות ממצאי הבדיקה והאם דורשת המשך בירור:
    מידות הבלוטה: בגדר התקין .
    האונה הימנית :העובי 13 מ"מ, הרוחב 13 מ"מ
    האונה השמאלית :העובי 15 מ"מ, הרוחב 11 מ"מ
    האיסת'מוס : העובי 2,6 מ"מ
    מירקם הבלוטה: מעט הטרוגני, קשרי משמאל,ללא ממצא מוקדי מימין.
    זרימת הדם דיפוזית לא מוגברת משני צדדים.
    6 מ"מ, באונה השמאלית בחלקה אמצעי, *5*
    קשר בולט שונה במידות: 7*5*6 מ"מ; באונה השמאלית בחלקה אמצעי,
    בעל גבול חד, סדיר,
    וואסקולרי מעט במרכז,
    המירקם: סולידי אקוגני ,
    הסתיידויות: אין .
    הקשר יכול להתאים ל TIRADS 3
    קשר היפואקואי קדמי לקשר הגדול באונה שמאלית בחלקה אמצעי בגודל כ- 5 מ"מ, עם גבול חד וסדיר,
    לא וסקולרי, ללא הדגמת הסתיידויות.ממצא יכול להתאים ל- TIRADS 4
    נוכחות קשרי לימפה:
    משני הצדדים נצפו קשרי לימפה בודדים ברוחב תקין, במראהם סונוגרפיים תקינים.
    בלוטות רוק בגודל ומבנה תקין, ללא עדות לממצאים ציסטיים או סולידיים.
    מצפה לתשובה. רפאל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לרפאל

    ד''ר מאיה איש שלום
    19/12/2020

    צריך להסתכל סונוגרפית במקום הקשרים, אבל בעקרון בקשרים קטנים ככ אם אין גורם סכון משמעותי לממאירות בבלוטת התריס מקובל רק לעקוב סונוגרפית למשל בעוד חצי שנה ומנקרים בדרכ כשהגודל עולה מעל 1 או 1.5 סמ' תלוי במאפייני הקשר
    זאת בהנחה גם הTSH תקין
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תרופות להורדה במשקל- גלוקומין והפחתת סוכר בדם
    א
    16/12/2020

    שלום ותודה על המענה המפורט
    גובה 1.70 משקל 75 לוקחת גלוקומין בערב, הולכת 180 דקות בשבוע, סוכר 126 בצום במעבדה , למרות הספורט קשה לרדת במשקל איזה תרופות תוכלי להמליץ לי להורדה במשקל ולהפחתת הסוכר בדם? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לא

    ד''ר מאיה איש שלום
    19/12/2020

    קשה להמליץ מבלי לראותך כי התאמת התרופה באופן אישי לפי אנמנזה וגם בדיקה גופנית
    אבל את יכולה להתיעץ עם הרופא המטפל על אפשרות של סקסנדה/אוזמפיק או תרופות ממשפחת מעכבי SGLT2 כגון פורסיגה או גרדיאנס. האחרונות פחות מורידות במשקל מהראשונות אך ניתנות בכדור והראשונות בהזרקה.
    האחרונות לא מתאימות אם יש ארועים חוזרים של פטרת וגנלית, או דלקות חוזרות בדרכי השתן או ירידה משמעותית בתפקוד כליתי
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בלוטת התריס - נטילת פרוקור במשך חודשיים
    דני עילם
    16/12/2020

    לקחתי פרוקור במשך חודשיים ואז הפסקתי. בבדיקת TSH נמצא שהוא עלה וערכו 10.72, T3 ו T4 בנורמה. רופאת המשפחה המליצה לי להתחיל לקחת כדורים לאיזון ה TSH, כי זו ההמלצה לערך מעל 10. ידוע שהשפעת הפרוקור נמשכת זמן רב אחרי שמפסיקים אותו ולכן אני מתלבט ומעדיף לחכות עד שיעברו כמה חודשים. ידוע שהכדורים פוגעים בבלוטת התריס ואין דרך חזרה.
    בתודה
    דני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לדני עילם

    ד''ר מאיה איש שלום
    19/12/2020

    TSH 10 זה הגבול להתחלת טיפול, יתכן שיסתדר עם מנון נמוך שתוכל להפסיק בהמשך
    אפשר לשקול גם מעקב בלבד אם אין שום תסמינים או השפעה לרעה על פרופיל השומנים בדם.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מינון סקסנדה האם צריך להעלות כל שבוע?
    עלושי גיהאן
    15/12/2020

    שלום
    התחלתי לפני חודש וחצי עם סקסנדה, לצערי כנראה שלא הסבירו לי נכון או שלא הבנתי נכון בקשר למינון. התחלתי עם0.6 למשך שבוע ובכלל לא היה לי חשק לאוכל. ואז הבנתי שאני צריכה להישאר עם מינון מסויים למשך שבוע וכל שבוע להעלות בקליק, וזה מה שעשיתי אך לצערי כשהגעתי למינון 3 הרגשתי שהוא פחות משפיע, במינון הנמוך היה יותר טוב.
    שאלתי היא האם עשיתי נכון או שאכן טעיתי והייתי צריכה להישאר על המינון שנמוך דהיה טוב לי איתו?
    ושאלה שנייה האם אוכל עכשיו לחזור מהתחלה למינון הנמוך?
    אשמח לתשובה
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לעלושי גיהאן

    ד''ר מאיה איש שלום
    19/12/2020

    בוקר אור
    הרבה פעמים התגובה לסקסנדה פוחתת עם הזמן
    כדאי לוודא שטכניקת ההזרקה נכונה אפשר להעזר בשרות האחיות לש החברה, שהוא שרות שניתן בחינם בטלפון 1700504122
    חשוב מאוד לשלב הגבלה קלורית (להתיעץ עם דיאטנית) ופעילות גופנית סדירה
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מדידת רמת סוכר בוקר לעומת צהריים
    אורי רגב
    15/12/2020

    בוקר טוב
    מתי יש למדוד את רמת הסוכר ?
    בבוקר אחרי שנת לילה ובצום רמת הסוכר 142 .
    בצהרים לפני האוכל רמת הסוכר 90 .
    A1C שלי 6 .
    מה הפשר ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאורי רגב

    ד''ר מאיה איש שלום
    15/12/2020

    אם יש עודף משקל ודום נשימה בשינה או שהבדיקה בוצעה לאחר צום ממושך זו הסיבה אולי שהסוכר גבוה בצום..
    סיבה אחרת יש אנשים שיש להם תנגודת לאנסולין ברמת הכבד יותר מאשר ברמת השריר/שומן ואז רואים הפרעה שהיא יותר בצום
    ויש גם סיבה אחרת נדירה יותר של סוכרת מונוגנטית (MODY 2) שבה הסוכר בצום בעיתי אך לא עולה משמעותית אחרי האוכל, אז זו סוכרת נדירה, ומה שמאפיין אותה שהסוכר בצום מוגבר מלידה. מבינה שאין נתונים מלידה אבל אם היה אי פעם סוכר בצום תקין זה לא מתאים
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ערך הסוכר עלה למרות לקיחת גלוקומין
    א
    14/12/2020

    דר שלום, גיל 58, יש כבד שומני לוקחת חודשיים גלוקומין 850 בערב, עשיתי אתמול בדיקת גלוקוז במעבדה צום 12 שעות(צמתי 14 שעות) יצא גלוקוז 126ת חודשיים קודם כשעוד לא התחלתי לקחת גלוקומין בדיקת גלוקוז במעבדה יצאה 120 והתלת סוכר יצא 6.6 רופא כללי אמר להתחיל לקחת גלוקומין
    מה הסיבה לכך שערך הסוכר עלה למרות שלוקחת חודשיים גלוקומין בערב? גם הטרלצרידים עלה לי ל-200 וטרם לקיחת הגלוקומין היה 110 בחודש יוני
    לא ברור לי למה הערכים עלו דווקא עם לקיחת הכדור?
    תפקודי כבד וכולסטרול יצא בסדר, מציינת ששבועיים לפני הבדיקה האחרונה אכלתי יותר פחממות ולא עשיתי הליכות, האם זו יכולה להיות הסיבה לעלייה בערכים או שהייתי במתח בזמן הבדיקה, פשוט מרגיש לי שהתרופה לא מועילה וגם גורמת לחולשה סחרחורת עייפות מרובה, יתרון של הכדור עוזר בהתקפי הרעב שהיו לי, אך מאוכזבת מהתוצאה תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אענה מנסיוני עד לתשובת ד'ר איש שלום

    אורן
    14/12/2020

    ראשית צום ממושך מעלה מדדים לכן אל תבני על מספרים אבסולוטיים כאשר צמת 12 עד 14 שעות
    שנית יש לדעת שתרופות הן עזרה גדולה מאד אבל שום תרופה לא תחליף אורחות חיים כגון תזונה מופחתת פחמימות ניהול מתחים וספורט
    שלישית ספורט התנגדות הראה שיפור משמעותי ביותר בנסיגת שומן כבדי ושיפור רגישות הכבד לאינסולין
    כאשר מפעילים עומס מוגבר על השרירים הגוף "נאלץ" להשתמש בעתודות האנרגיה שלו ובמקרה שלך שומן טריגליצרידים בכבד ולחלצם משקיעתם שם לצורך שריפת אנרגיה למערכות הגוף
    אני למשל ויתרתי לחלוטין על פעילות אירובית ועברתי לאימוני כוח ארבע פעמים בשבוע (כמובן כל אחד לפני רמותו ואולי בעצת מומחה) והתוצאות תודה לאל מצוינות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאורן

    ד''ר מאיה איש שלום
    15/12/2020

    השלוב דווקא של ארובי ותנגודת עוד יותר משפר את רמות הסוכר מאשר בצוע רק של אחד מהם.
    אך אם מצאת משהו שעוזר לך זה נפלא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על תגובתך ד'ר

    אורן
    16/12/2020

    הואיל והיא ציינה שהיא בעלת כבד שומני וזהו כנראה סיבת העמידות שלה לאינסולין והפרעות במשק הסוכר בדם
    אז ראיתי לנכון לציין שמחקר שבוצע בביהח איכולוב ע'י פרופ אורן שיבולת מומחה למחלות כבד
    הראה נסיגה משמעותית מאד בשומן הכבדי ע'י אימוני התנגדות
    ולכן במלצתי לה
    כמובן לצד קומבינציה של שאר אורחות חיים מבריאים וכו

    באופן אישי רצתי המון ונוכחתי לגלות שאימוני התנגדות מוציאים ממני יותר ומשפרים כמעט כל אספקט בחיי סוכר מאוזן
    תנועת מפרקים ארוכה וטובה
    גוף פחות מדולדל ויותר מוצק
    שינה איכותית מאד!

    אמנם זה קשה כי יש אשה ילדים עבודה ומטלות חיים רבות אבל מצאתי ששעה ביום כפול 4פעמים בשבוע זה לא כל כך בשמיים...

    אין ספק שזה מאד אינדיבידואלי ואולי לה יתאים משהו לגמרי אחר
    ובכלל אולי לאשה יותר מתאים באמת ריצות הליכות מהירות ופעילות אירובית בכלל כיוון שכך אולי היא "שורפת" יותר בתנועה מתמדת
    ואולי לגבר קצת יותר נכון מעט יותר אימוני כוח בשל הפיסיות היותר ניכרת באופן מובנה בשוני בין המינים

    מה שלא יהיה פעילות היא חובה
    אני שונא את המאמץ אבל אוהב את התוצאות...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לא

    ד''ר מאיה איש שלום
    15/12/2020

    בהחלט השנוי התזונתי והסטרס יתכן שהשפיעו על הסוכר. והעדר פעילות גופנית וצריכה יותר של פחמימות העלו טריגלצרידים.
    צום של 12 שעות הוא קצת ארוך וגם עשוי להעלות את רמות הסוכר היתי בודקת אחרי צום של 8-10 שעות
    מנסה לצמצם פחמימות ולעשות פעילות גופנית סדירה
    אם יש עודף משקל ישנן היום תרופות שיעילות בהורדה במשקל וגם בשפור ניכר ברמות הסוכר
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סודיום וכלוריד מעט נמוכים בן 50
    גלעד
    14/12/2020

    שלום אני בן 50
    רזה
    בחודשים האחרונים מדי פעם יש גלים של חולשה ותשישות.

    בדיקות דם שגרתיות תקינות
    דם סמוי תקין
    אבל יצא בבדיקת דם סודיום קצת נמוך 132
    וכלוריד קצת מתחת לנורמה 97.
    בבדיקות עבר כלוריד תמיד 101-104
    וסדיום תמיד מעל 136
    יתר הבדיקות תקינות.
    בדיקת דם אחרי חודש סודיום תקין 135
    וחוזרת שוב 133

    הרופא ביקש שאחזור עוד פעמיים על בדיקת סודיום.
    רציתי לשאול
    1. התקפי החולשה שלי קורים יותר בצהריים או אחר הצהריים. בבוקר אני אחרי לילה שלם בלי לשתות אז לדעתי הסודיום גבוה יותר כי יותר "מיובש" פרט לכוס מים ששותה לפני בדיקת הדם בבוקר.
    האם עדיף שאבדוק סודיום בצהריים או אחר הצהריים? ( אני יכול כי גר ליד אסותא ויש שם מעבדה ). ואז הבדיקה תהיה אחרי יום שלם ששותה בו.
    2. האם יש משמעות לכך שכלוריד ירד ל 97 ? זה דורש עוד בירור?

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לגלעד

    ד''ר מאיה איש שלום
    15/12/2020

    ערב טוב
    מציעה לבדוק אוסמולליות בדם.
    אוסמולליות ואלקטרוליטים בשתן
    אם אוסמולליות בדם נמוכה להשלים TSH FT4 קורטיזול בשמונה בבוקר (בהנחה שאתה לא מקבל סטרואידים באנהלציה/משחות/כדורים).
    יש כדורים שמביאים לירידה ברמות נתרן לשים לב שאתה לא מקבל משהו כזה כגון תרופות למצב רוח או תרופות אנטיאפלפטציות אפילו תרופות נוגדות חומצה לקיבה או תרופות ללחץ דם מסוימות
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סודיום וכלוריד מעט נמוכים

    גלעד
    16/12/2020

    תודה רבה ד"ר איש שלום
    על תשובה מפורטת.
    זה עוזר מאוד.
    אציין בדיקת TSH קורטיזול ו T4 תקינה לפני חודש.
    אבקש בדיקת אוסמולליות בדם ובשתן כפי שהמלצת.

    כתבת שתרופות נוגדות חומצה לקיבה עלולות להשפיע על הסודיום
    וכלוריד.
    התרופה היחידה שאני לוקח זה פמוטידין ( גסטרו )
    במינון גבוה של 80 מג ליום כבר כמה שנים.
    יכול להיות שזה גורם לירידת אלקטרוליטים?

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אלקטרוליטים בשתן

    גלעד
    16/12/2020

    שלום ד"ר
    כתבת לי לבדוק אלקטרוליטים בשתן ( בגלל סודיום מעט נמוך בדם )
    האם אפשר לבדוק אלקטרוליטים בשתן רגיל ( ראשון על הבוקר )
    שאתן נניח חצי שעה שעה לפני בדיקת הדם של הסודיום ואוסמולריות
    או שזה דורש שתן 24?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לגלעד

    ד''ר מאיה איש שלום
    19/12/2020

    אין צורך באסוף
    דגימת שתן בודדת מספקת
    לא סביר שההפונתרמיה קשורה לפמוטידין
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תת פעילות בלוטת התריס ונטילת אלטרוקסין
    גלי
    14/12/2020

    שלום,
    מזה 8 שנים נוטלת אלטרוקסין במינון של 300 מ"ג לשבוע.
    תת פעילות.
    לאחרונה ירידה במשקל בבדיקת דם פעמיים יצאו ערכים מאד נמוכים של TSH . האם מוכרת תופעה של מעבר מתת פעילות ליתר פעילות??
    האם צריכה של יוד מזיקה לתת או יתר פעילות. (כדורים שמכילים יוד).
    תודה מראש,
    גלי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לגלי

    ד''ר מאיה איש שלום
    15/12/2020

    התופעה קיימת אך לא שכיחה. השאלה אם מדובר בפעילות יתר משמעותית (TSH מדוכא, FT4, FT4 מוגברים) ואז כדאי להפסיק את האלטרוקסין או רק ירידה של TSH עם FT4 FT3 תקינים ואז הרבה פעמים מפחיתים מנון
    לא צריכה להיות בעיה של צריכת כדורים עם יוד בנטיה לתת פעילות, הבעיה היא באלו עם נטיה לפעילות יתר
    שאז מנון נכון של יוד יכול לשלוט בפעילות היתר אך מנון יתר יכול להגביר את פעילות היתר.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום