מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- שתן לאוסמולליות ואלקטרוליטיםאיילה19/12/2020
אם אפשר עוד שאלה קטנה
לגבי בדיקת שתן לאלקטרוליטים ואסומולריות
בדיקה רגילה ( לא 24 )
האם לתת אותה משתן ראשון של הבוקר?
או לקום עוד שעה לפני כן לשתות ואז לתת אותה מקצת שתן שני שיבוא
בנוסף בערך שעה אחרי השתן הראשון?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאיילה
ד''ר מאיה איש שלום19/12/2020לא חובה שתן ראשון של בוקר ככל הידוע לי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סודיום נמוך ושתייה- בת 61איילה18/12/2020
שלום
אני בת 61
אני במעקב בגלל סודיום שיצא נמוך פעמיים.
רציתי לשאול.
אם יש לי בדיקת סודיום ולא שתיתי הרבה שעות
אז אני מבינה שזה יטה אותו כלפי מעלה.
אבל אני לא רוצה שהוא יהיה מוטה כלפי מעלה
אלא ריאלי וסביר.
בדיקות הדם בבוקר.
אם אני שותה 1.5 כוס מים חצי שעה לפני הבדיקה
האם זה מספיק להשפיע כדי לראות שהסודיום מאוזן
או שהגוף עדיין מיובש מכל השעות בלי שתיה בלילה?
אם זה לא מספיק זמן אז אם אקום שעה לפני הבדיקה ואשתה כוס מים זה בסדר?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאיילה
ד''ר מאיה איש שלום19/12/2020נשמע בסדר
צריך לראות אם זה אמיתי לבדוק אוסמולליות בדם
ואם אמיתי לבדוק אוסמולליות ואלקטרוליטים בשתן
הסיבה השכיחה ביותר היא תרופות כגון נוגדי דכאון נוגדי חומצה ורבות אחרות
ואז יש עודף ספיגה של מים וצריך דווקא להגביל שתיה ל4 כוסות ליום
סיבה אחרת היא שתית יתר האוסמולליות בשתן עוזרת להבדיל בין 2 המצבים
בנוסף אם אכן אוסמולליות בדם נמוכה חשוב לבדוק תקינות TSH FT4 וקורטיזול בשמונה בבוקר
וישנם ברורים נוספים שרופא המשפחה יכול להפנות אליהם הכל תלוי בתוצאות הברור שציינתי עד כה
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקת דם ושתן לסודיום
איילה19/12/2020תודה רבה על תשובה מפורטת
מעריכה את מאוד
האם אני יכולה לעשות בדיקת דם לסודיום
בבוקר ב 8
אחרי שלא שתיתי כל הלילה ורק כוס מים חצי שעה לפני כן?
או שרצוי לשתות יותר כדי לבדוק שהסודיום לא יורד בגלל הרבה מים?
אם כן כמה זמן לפני כן לקום ולשתות?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לאיילה
ד''ר מאיה איש שלום19/12/2020בהחלט מספיק
אין צורך לקום קודם או לשתות יותר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסודיום נמוך , התקפי חולשה
איילה19/12/2020תודה רבה!
שאלה אחרונה אם אפשר....
יש לי פעם בכמה ימים התקפי חולשה ותשישות משמעותית.
פתאום חצי שעה שעה באמצע היום או בערב תשושה מאוד כל השרירים כבדים יושבת אין כח לזוז.
כל בדיקות הדם יצאו תקינות רק הסודיום היה מעט נמוך.
רופא המשפחה אמר שאולי יש לי התקפים של נפילות אלקטרוליטים.
אבל כמעט ואין לי התקפי חולשה בבוקר.
1. האם יש היגיון לעשות בדיקת אלקטרוליטים בבוקר ?
( אלה השעות של קופח ).
2. יכול להיות שאלקטרוליטים תקינים לגמרי בבוקר אבל במהלך היום יש נפילות? אם כן איך אאתר זאת? ( אין סיכוי שאצליח לעשות בדיקת דם בדיוק בזמן "התקף" כזה של חצי שעה שעה ).
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לאילה
ד''ר מאיה איש שלום20/12/2020אולי התקפים קשורים לשנוי ברמת הסוכר (זה ניתן לבדוק בבדיקה מהאצבע בבית) פחות סביר שקשורים לשנוי ברמת הנתרן. אני מכירה התקפים שקשורים לשנוי ברמות אשלגן אבל זה מאוד נדיר
הרבה בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקשר לחוסר ב acth וטיפולנחום18/12/2020
האם יש טיפול acth אם קיים חוסר ב acth
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לנחום
ד''ר מאיה איש שלום19/12/2020מטפלים בקורטיזול שחסר אם יש חסר בACTH
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תת פעילות ונוגדנים- מה זה אומר?גילי18/12/2020
קיבלתי תוצאה קצת גבוהה של tsh 5 אבל t4 בנורמה 19 וthyrogobulin ab נמוך מ-20. האם זה אומר שאין נוגדנים נגד הבלוטה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לגילי
ד''ר מאיה איש שלום19/12/2020האם נבדק גם ANTI THYROID PEROXIDASE
בעקרון בTSH שכזה לא מקובל לטפל אלא לקראת הריון
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינוי בבדיקות הדם לבלוטת התריס פתאוםמאיה17/12/2020
שלום,
אני כ 12 שנים עם יוטירקס(התחליתי כשהערכים היו tsh 7). כל השנים הבלוטה מאוזנת והיא כ 2.5 tsh
עשיתי לפני שנתיים בדיקת Thyroid Peroxidase Ab שיצאה 12 שזה לגמרי בנורמה.
היום עשיתי שוב את הבדיקה והיא יצאה 65 והנורמה היא עד 64. ה tsh 2.7
Free Thyroxine יצא בנורמה.
יש לציין שיש לי גם אנמיה של מחסור בקשה עם המוגלובין 10 אם זה עלול להשפיע.
מה יכולה לומר התוצאה של 64? מדובר על בעיה אוטואימונית בבלוטה?
האם הגיוני שתוך שנתיים זה קפץ כך? ומה ניתן לעשות?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה למאיה
ד''ר מאיה איש שלום19/12/2020אין משמעות לנוגדנים, מטפלים לפי רמות TSH
ל15% מהאוכלוסיה יש נוגדנים ורק 3% מפתחים תת פעילות של בלוטת התריס
אם הריון לא על הפרק ולא היו תסמינים בTSH של 7 אפשר אולי להפסיק את הטפול בהדרגה אבל צריך לראות...אם הריון על הפרק או היו תסמינים או שהיתה הפרעה בשומני הדם לא כדאי להפסיק
בהריון המנונים עולים ב30-50%
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נזקים של משפאים לאסתמהרעות17/12/2020
שלום,
אני בת 37. עם שחלות פוליציסטיות ותנגודת לאינסולין.
האסתמה החמירה בשנתיים האחרונות והפכה לקשה,ועברתי למשאף פוסטר 8 שאיפות ביום. רופא אחד אמר לי שזה בערך שווה ערך לקצת פחות מ 2 מ"ג פרדניזון.
עשיתי תור טלפוני בקופה עם רופא אחר לאסתמה שאמר לי שזה מינון גבוה ושהנזקים שזה יעשה להם הם גדולים במינון כזה ושאני חייבת לנסות להוריד לחצי. הסברתי לו שניסיתי ואני לא מאוזנת והוא רוצה שאקח יותר מרחיב סימפונות ופחות סטרואידים בנשיפה(שיטה שהרבה רופאים מתנגדים אלייה).
אשמח לברר: מה יכול להיות ההבדל בין נאמר 1 מ"ג פרדניזון בשאיפה בהבדלים של 1 מ"ג לעומת 2 מ"ג כשמדובר על צפיפות עצם, סוכר ובכלל השלכות עתידיות על הגוף?
האם באמת ההבדל של ה 1 מ"ג יותר בשאיפה קריטי מבחינת השלכות עתידיות לעומת המינון הקטן בחצי?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לרעות
ד''ר מאיה איש שלום19/12/2020אלו מנונים נמוכים ולא צפויה השפעה משמעותית
ההשפעות לרב במנונים שמעל 5 מג' של פרדינזון
אבל ההשפעות הן אישיות ותלויות גם בתגובה של הקולטנים
שוב המנונים שציינת נמוכים
הרבה בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לקיחת אקמול לפני בדיקת קורטיזולשירי16/12/2020
שלום,
עליי לעשות מחר בדיקת קורטיזול של 8 בבוקר והזמנתי בדיקות דם עד הבית. הבעיה היא שהיום רבע מהיום עד עכשיו יש לי כאב ראש, ולקחתי ב 9 בערב 2 כדורי אקמול כדי שהשינה לא תהיה גרועה.
האם אקמול עלול להשפיע על תוצאות הבדיקה?
והאם כאב ראש עלול לעלות את הקורטיזול ולעשות את הבדיקה לא אמינה?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לשירי
ד''ר מאיה איש שלום19/12/2020אקמול לא אמור להשפיע
כאב ראש יכול להעלות את הקורטיזול תלוי בחומרה שלו
אם הקורטיזול עולה אז כנראה שאין חסר
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ממצאי אולטרסאונד בלוטת התריס והרוקרפאל16/12/2020
ד"ר שלום רב,
אני מטופל בתת פעילות של בלוטת התריס מזה שנים ולאחרונה נשלחתי לus למעקב. אודה לדעת משמעות ממצאי הבדיקה והאם דורשת המשך בירור:
מידות הבלוטה: בגדר התקין .
האונה הימנית :העובי 13 מ"מ, הרוחב 13 מ"מ
האונה השמאלית :העובי 15 מ"מ, הרוחב 11 מ"מ
האיסת'מוס : העובי 2,6 מ"מ
מירקם הבלוטה: מעט הטרוגני, קשרי משמאל,ללא ממצא מוקדי מימין.
זרימת הדם דיפוזית לא מוגברת משני צדדים.
6 מ"מ, באונה השמאלית בחלקה אמצעי, *5*
קשר בולט שונה במידות: 7*5*6 מ"מ; באונה השמאלית בחלקה אמצעי,
בעל גבול חד, סדיר,
וואסקולרי מעט במרכז,
המירקם: סולידי אקוגני ,
הסתיידויות: אין .
הקשר יכול להתאים ל TIRADS 3
קשר היפואקואי קדמי לקשר הגדול באונה שמאלית בחלקה אמצעי בגודל כ- 5 מ"מ, עם גבול חד וסדיר,
לא וסקולרי, ללא הדגמת הסתיידויות.ממצא יכול להתאים ל- TIRADS 4
נוכחות קשרי לימפה:
משני הצדדים נצפו קשרי לימפה בודדים ברוחב תקין, במראהם סונוגרפיים תקינים.
בלוטות רוק בגודל ומבנה תקין, ללא עדות לממצאים ציסטיים או סולידיים.
מצפה לתשובה. רפאל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לרפאל
ד''ר מאיה איש שלום19/12/2020צריך להסתכל סונוגרפית במקום הקשרים, אבל בעקרון בקשרים קטנים ככ אם אין גורם סכון משמעותי לממאירות בבלוטת התריס מקובל רק לעקוב סונוגרפית למשל בעוד חצי שנה ומנקרים בדרכ כשהגודל עולה מעל 1 או 1.5 סמ' תלוי במאפייני הקשר
זאת בהנחה גם הTSH תקין
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרופות להורדה במשקל- גלוקומין והפחתת סוכר בדםא16/12/2020
שלום ותודה על המענה המפורט
גובה 1.70 משקל 75 לוקחת גלוקומין בערב, הולכת 180 דקות בשבוע, סוכר 126 בצום במעבדה , למרות הספורט קשה לרדת במשקל איזה תרופות תוכלי להמליץ לי להורדה במשקל ולהפחתת הסוכר בדם? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לא
ד''ר מאיה איש שלום19/12/2020קשה להמליץ מבלי לראותך כי התאמת התרופה באופן אישי לפי אנמנזה וגם בדיקה גופנית
אבל את יכולה להתיעץ עם הרופא המטפל על אפשרות של סקסנדה/אוזמפיק או תרופות ממשפחת מעכבי SGLT2 כגון פורסיגה או גרדיאנס. האחרונות פחות מורידות במשקל מהראשונות אך ניתנות בכדור והראשונות בהזרקה.
האחרונות לא מתאימות אם יש ארועים חוזרים של פטרת וגנלית, או דלקות חוזרות בדרכי השתן או ירידה משמעותית בתפקוד כליתי
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בלוטת התריס - נטילת פרוקור במשך חודשייםדני עילם16/12/2020
לקחתי פרוקור במשך חודשיים ואז הפסקתי. בבדיקת TSH נמצא שהוא עלה וערכו 10.72, T3 ו T4 בנורמה. רופאת המשפחה המליצה לי להתחיל לקחת כדורים לאיזון ה TSH, כי זו ההמלצה לערך מעל 10. ידוע שהשפעת הפרוקור נמשכת זמן רב אחרי שמפסיקים אותו ולכן אני מתלבט ומעדיף לחכות עד שיעברו כמה חודשים. ידוע שהכדורים פוגעים בבלוטת התריס ואין דרך חזרה.
בתודה
דני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לדני עילם
ד''ר מאיה איש שלום19/12/2020TSH 10 זה הגבול להתחלת טיפול, יתכן שיסתדר עם מנון נמוך שתוכל להפסיק בהמשך
אפשר לשקול גם מעקב בלבד אם אין שום תסמינים או השפעה לרעה על פרופיל השומנים בדם.
בברכה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מינון סקסנדה האם צריך להעלות כל שבוע?עלושי גיהאן15/12/2020
שלום
התחלתי לפני חודש וחצי עם סקסנדה, לצערי כנראה שלא הסבירו לי נכון או שלא הבנתי נכון בקשר למינון. התחלתי עם0.6 למשך שבוע ובכלל לא היה לי חשק לאוכל. ואז הבנתי שאני צריכה להישאר עם מינון מסויים למשך שבוע וכל שבוע להעלות בקליק, וזה מה שעשיתי אך לצערי כשהגעתי למינון 3 הרגשתי שהוא פחות משפיע, במינון הנמוך היה יותר טוב.
שאלתי היא האם עשיתי נכון או שאכן טעיתי והייתי צריכה להישאר על המינון שנמוך דהיה טוב לי איתו?
ושאלה שנייה האם אוכל עכשיו לחזור מהתחלה למינון הנמוך?
אשמח לתשובה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לעלושי גיהאן
ד''ר מאיה איש שלום19/12/2020בוקר אור
הרבה פעמים התגובה לסקסנדה פוחתת עם הזמן
כדאי לוודא שטכניקת ההזרקה נכונה אפשר להעזר בשרות האחיות לש החברה, שהוא שרות שניתן בחינם בטלפון 1700504122
חשוב מאוד לשלב הגבלה קלורית (להתיעץ עם דיאטנית) ופעילות גופנית סדירה
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מדידת רמת סוכר בוקר לעומת צהרייםאורי רגב15/12/2020
בוקר טוב
מתי יש למדוד את רמת הסוכר ?
בבוקר אחרי שנת לילה ובצום רמת הסוכר 142 .
בצהרים לפני האוכל רמת הסוכר 90 .
A1C שלי 6 .
מה הפשר ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאורי רגב
ד''ר מאיה איש שלום15/12/2020אם יש עודף משקל ודום נשימה בשינה או שהבדיקה בוצעה לאחר צום ממושך זו הסיבה אולי שהסוכר גבוה בצום..
סיבה אחרת יש אנשים שיש להם תנגודת לאנסולין ברמת הכבד יותר מאשר ברמת השריר/שומן ואז רואים הפרעה שהיא יותר בצום
ויש גם סיבה אחרת נדירה יותר של סוכרת מונוגנטית (MODY 2) שבה הסוכר בצום בעיתי אך לא עולה משמעותית אחרי האוכל, אז זו סוכרת נדירה, ומה שמאפיין אותה שהסוכר בצום מוגבר מלידה. מבינה שאין נתונים מלידה אבל אם היה אי פעם סוכר בצום תקין זה לא מתאים
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ערך הסוכר עלה למרות לקיחת גלוקומיןא14/12/2020
דר שלום, גיל 58, יש כבד שומני לוקחת חודשיים גלוקומין 850 בערב, עשיתי אתמול בדיקת גלוקוז במעבדה צום 12 שעות(צמתי 14 שעות) יצא גלוקוז 126ת חודשיים קודם כשעוד לא התחלתי לקחת גלוקומין בדיקת גלוקוז במעבדה יצאה 120 והתלת סוכר יצא 6.6 רופא כללי אמר להתחיל לקחת גלוקומין
מה הסיבה לכך שערך הסוכר עלה למרות שלוקחת חודשיים גלוקומין בערב? גם הטרלצרידים עלה לי ל-200 וטרם לקיחת הגלוקומין היה 110 בחודש יוני
לא ברור לי למה הערכים עלו דווקא עם לקיחת הכדור?
תפקודי כבד וכולסטרול יצא בסדר, מציינת ששבועיים לפני הבדיקה האחרונה אכלתי יותר פחממות ולא עשיתי הליכות, האם זו יכולה להיות הסיבה לעלייה בערכים או שהייתי במתח בזמן הבדיקה, פשוט מרגיש לי שהתרופה לא מועילה וגם גורמת לחולשה סחרחורת עייפות מרובה, יתרון של הכדור עוזר בהתקפי הרעב שהיו לי, אך מאוכזבת מהתוצאה תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אענה מנסיוני עד לתשובת ד'ר איש שלום
אורן14/12/2020ראשית צום ממושך מעלה מדדים לכן אל תבני על מספרים אבסולוטיים כאשר צמת 12 עד 14 שעות
שנית יש לדעת שתרופות הן עזרה גדולה מאד אבל שום תרופה לא תחליף אורחות חיים כגון תזונה מופחתת פחמימות ניהול מתחים וספורט
שלישית ספורט התנגדות הראה שיפור משמעותי ביותר בנסיגת שומן כבדי ושיפור רגישות הכבד לאינסולין
כאשר מפעילים עומס מוגבר על השרירים הגוף "נאלץ" להשתמש בעתודות האנרגיה שלו ובמקרה שלך שומן טריגליצרידים בכבד ולחלצם משקיעתם שם לצורך שריפת אנרגיה למערכות הגוף
אני למשל ויתרתי לחלוטין על פעילות אירובית ועברתי לאימוני כוח ארבע פעמים בשבוע (כמובן כל אחד לפני רמותו ואולי בעצת מומחה) והתוצאות תודה לאל מצוינות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לאורן
ד''ר מאיה איש שלום15/12/2020השלוב דווקא של ארובי ותנגודת עוד יותר משפר את רמות הסוכר מאשר בצוע רק של אחד מהם.
אך אם מצאת משהו שעוזר לך זה נפלא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על תגובתך ד'ר
אורן16/12/2020הואיל והיא ציינה שהיא בעלת כבד שומני וזהו כנראה סיבת העמידות שלה לאינסולין והפרעות במשק הסוכר בדם
אז ראיתי לנכון לציין שמחקר שבוצע בביהח איכולוב ע'י פרופ אורן שיבולת מומחה למחלות כבד
הראה נסיגה משמעותית מאד בשומן הכבדי ע'י אימוני התנגדות
ולכן במלצתי לה
כמובן לצד קומבינציה של שאר אורחות חיים מבריאים וכו
באופן אישי רצתי המון ונוכחתי לגלות שאימוני התנגדות מוציאים ממני יותר ומשפרים כמעט כל אספקט בחיי סוכר מאוזן
תנועת מפרקים ארוכה וטובה
גוף פחות מדולדל ויותר מוצק
שינה איכותית מאד!
אמנם זה קשה כי יש אשה ילדים עבודה ומטלות חיים רבות אבל מצאתי ששעה ביום כפול 4פעמים בשבוע זה לא כל כך בשמיים...
אין ספק שזה מאד אינדיבידואלי ואולי לה יתאים משהו לגמרי אחר
ובכלל אולי לאשה יותר מתאים באמת ריצות הליכות מהירות ופעילות אירובית בכלל כיוון שכך אולי היא "שורפת" יותר בתנועה מתמדת
ואולי לגבר קצת יותר נכון מעט יותר אימוני כוח בשל הפיסיות היותר ניכרת באופן מובנה בשוני בין המינים
מה שלא יהיה פעילות היא חובה
אני שונא את המאמץ אבל אוהב את התוצאות...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לא
ד''ר מאיה איש שלום15/12/2020בהחלט השנוי התזונתי והסטרס יתכן שהשפיעו על הסוכר. והעדר פעילות גופנית וצריכה יותר של פחמימות העלו טריגלצרידים.
צום של 12 שעות הוא קצת ארוך וגם עשוי להעלות את רמות הסוכר היתי בודקת אחרי צום של 8-10 שעות
מנסה לצמצם פחמימות ולעשות פעילות גופנית סדירה
אם יש עודף משקל ישנן היום תרופות שיעילות בהורדה במשקל וגם בשפור ניכר ברמות הסוכר
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סודיום וכלוריד מעט נמוכים בן 50גלעד14/12/2020
שלום אני בן 50
רזה
בחודשים האחרונים מדי פעם יש גלים של חולשה ותשישות.
בדיקות דם שגרתיות תקינות
דם סמוי תקין
אבל יצא בבדיקת דם סודיום קצת נמוך 132
וכלוריד קצת מתחת לנורמה 97.
בבדיקות עבר כלוריד תמיד 101-104
וסדיום תמיד מעל 136
יתר הבדיקות תקינות.
בדיקת דם אחרי חודש סודיום תקין 135
וחוזרת שוב 133
הרופא ביקש שאחזור עוד פעמיים על בדיקת סודיום.
רציתי לשאול
1. התקפי החולשה שלי קורים יותר בצהריים או אחר הצהריים. בבוקר אני אחרי לילה שלם בלי לשתות אז לדעתי הסודיום גבוה יותר כי יותר "מיובש" פרט לכוס מים ששותה לפני בדיקת הדם בבוקר.
האם עדיף שאבדוק סודיום בצהריים או אחר הצהריים? ( אני יכול כי גר ליד אסותא ויש שם מעבדה ). ואז הבדיקה תהיה אחרי יום שלם ששותה בו.
2. האם יש משמעות לכך שכלוריד ירד ל 97 ? זה דורש עוד בירור?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לגלעד
ד''ר מאיה איש שלום15/12/2020ערב טוב
מציעה לבדוק אוסמולליות בדם.
אוסמולליות ואלקטרוליטים בשתן
אם אוסמולליות בדם נמוכה להשלים TSH FT4 קורטיזול בשמונה בבוקר (בהנחה שאתה לא מקבל סטרואידים באנהלציה/משחות/כדורים).
יש כדורים שמביאים לירידה ברמות נתרן לשים לב שאתה לא מקבל משהו כזה כגון תרופות למצב רוח או תרופות אנטיאפלפטציות אפילו תרופות נוגדות חומצה לקיבה או תרופות ללחץ דם מסוימות
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסודיום וכלוריד מעט נמוכים
גלעד16/12/2020תודה רבה ד"ר איש שלום
על תשובה מפורטת.
זה עוזר מאוד.
אציין בדיקת TSH קורטיזול ו T4 תקינה לפני חודש.
אבקש בדיקת אוסמולליות בדם ובשתן כפי שהמלצת.
כתבת שתרופות נוגדות חומצה לקיבה עלולות להשפיע על הסודיום
וכלוריד.
התרופה היחידה שאני לוקח זה פמוטידין ( גסטרו )
במינון גבוה של 80 מג ליום כבר כמה שנים.
יכול להיות שזה גורם לירידת אלקטרוליטים?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאלקטרוליטים בשתן
גלעד16/12/2020שלום ד"ר
כתבת לי לבדוק אלקטרוליטים בשתן ( בגלל סודיום מעט נמוך בדם )
האם אפשר לבדוק אלקטרוליטים בשתן רגיל ( ראשון על הבוקר )
שאתן נניח חצי שעה שעה לפני בדיקת הדם של הסודיום ואוסמולריות
או שזה דורש שתן 24?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לגלעד
ד''ר מאיה איש שלום19/12/2020אין צורך באסוף
דגימת שתן בודדת מספקת
לא סביר שההפונתרמיה קשורה לפמוטידין
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תת פעילות בלוטת התריס ונטילת אלטרוקסיןגלי14/12/2020
שלום,
מזה 8 שנים נוטלת אלטרוקסין במינון של 300 מ"ג לשבוע.
תת פעילות.
לאחרונה ירידה במשקל בבדיקת דם פעמיים יצאו ערכים מאד נמוכים של TSH . האם מוכרת תופעה של מעבר מתת פעילות ליתר פעילות??
האם צריכה של יוד מזיקה לתת או יתר פעילות. (כדורים שמכילים יוד).
תודה מראש,
גלי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לגלי
ד''ר מאיה איש שלום15/12/2020התופעה קיימת אך לא שכיחה. השאלה אם מדובר בפעילות יתר משמעותית (TSH מדוכא, FT4, FT4 מוגברים) ואז כדאי להפסיק את האלטרוקסין או רק ירידה של TSH עם FT4 FT3 תקינים ואז הרבה פעמים מפחיתים מנון
לא צריכה להיות בעיה של צריכת כדורים עם יוד בנטיה לתת פעילות, הבעיה היא באלו עם נטיה לפעילות יתר
שאז מנון נכון של יוד יכול לשלוט בפעילות היתר אך מנון יתר יכול להגביר את פעילות היתר.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

