מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- העמסת סוכר 50 הריון שבוע 26נטע31/01/2021
שלום, אני שבוע 26, הריון ראשון. ניסיתי לעשות העמסת סוכר 50 ואחרי חצי שעה משתיית התמיסה הגוף התחיל לרעוד, הקאתי, כאבים חזקים בגוף והתעלפתי. רופאת משפחה נתנה לי גלוקומטר לעשות ניטור במשך מספר ימים. רופאת הנשים אמרה שככה אי אפשר לגלות סוכרת ואני חייבת העמסה. אני תוהה מה ניתן לעשות? האם לנסות 50 שוב ולקחת סיכון? האם התגובה הקיצונית של הגוף מעידה על משהו? הרופאה הציעה לי לעשות העמסה דרך הוריד אבל זה רק 100, כפול ממה שלקחתי ואני מפחדת.
אשמח להארה מרופא מומחה לסוכרת.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לנטע
ד''ר מאיה איש שלום31/01/2021בהחלט אפשר לאתר סוכרת במעקב ביתי. היעדים בצום עד 90 ושעה אחרי האוכל עד 140.
אפשר גם לבדוק סוכר בצום והמוגלובין מסוכרר בבדיקות הדם.
בעקרון הנורמה של המוגלובין מסוכרר בהריון נמוכה יותר מאשר טרם הריון (עד5.2%).
אם יש גורמי סכון לסוכרת כגון עודף משקל או ספור משפחתי של סוכרת או שחלות פולצסטיות אז מעקב של שבוע לא מספיק וכדאי יהיה לעקוב יותר.
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוכל מומלץ- צריכה מעטה של סוכררועי31/01/2021
ב"ה
שלום לפורום,
אני קצת חדש בתחום הסוכר.. חחח אז עולות לי הרבה שאלות בנוגע לאכול שהוא יותר טוב לגוף וכו לסוכר. ב"ה אני לא צורך תרופות (למרות שהסוכר עדיין באיזור ה 200 +-) כי אני מצליח להוריד אותו לאט לאט עם פעילות גופנית ואוכל בריא.
אם יש למישהו המלצה לקובץ טוב שמכיל סוגי אוכל טובים לסוכר וכו, אשמח לשמוע.
כמה שאלות קטנות:
1. האם טוב לאכול פרכיות? מאורז מלא או כוסמת? לא רגילות..
2. האם דבש הוא בסדר להמתיק למשקה? חצי כפית פעם ביום?
3. האם פיצוחים כמו פיסטוקים או בוטנים לא טובים לסוכר?
תודה על תשובותכם, רועי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לרועי
ד''ר מאיה איש שלום02/02/2021אם יש לך סוכרת מסוג 1, כן צריך אנסולין לפחות זריקה אחת ביום שתדכא את יצור הסוכר ע"י הכבד, אם יש לך סוכרת מסוג 2, אפשר להעזר בתרופות אחרות שגם מגנות על הלב הכליה עוזרות לרדת במשקל ולהוריד את רמות הסוכר מבלי לסכן בנפילות סוכר. התגובה הגלקמית למזונות שונים היא אישית אפשר לבדוק סוכר מהאצבע לפני ושעה/שעתיים אחרי האוכל או להתחבר למד סוכר רציף וכך לראות מהם המזונות שיותר או פחות מעלים סוכר
דבש אכן יכול להביא לעליה ברמות הסוכר צריך לבדוק
פצוחים לא קלויים טבעיים לרב מכילים הרבה שומן מעט פחמימות ולכן לא מעלים את רמת הסוכר
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על המענה
רועי02/02/2021ב"ה
יש לי סוג 2. ח"ו לקחת תרופות. אני קצת קיצוני בעניין.
בע"ה מצליח עם תזונה נכונה ומעט פעילות לרדת מה 200 +- במשך היום. וכבר הגעתי ל 120 אחרי פעילות הליכה.
באמת הייתי רוצה לנסות להגיע למידע מדוייק ככל שניתן לגבי המזון, מהי הדרך היעילה ביותר?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לרועי
ד''ר מאיה איש שלום02/02/2021כמובן שהפחתת פחמימות מסייעת אבל מדידות חוזרות מהאצבע לפני או אחרי אוכל ולשים לב לתגובה או להתחבר למד סוכר רציף שמראה לך את הסוכר באופן רציף ואת התגובה לכל דבר
יש גם את DAY 2 אבל לא בטוחה שהכרחי
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשמע טוב טוב חבר יקר
אודי02/02/2021מציע לך בחום לא להצטרף לכת החולנית של מתנגדי התרופות (חיסונים וכדו') הרפואה המודרנית הצעידה בעזרת השם את האנושות לאורך חיים ואיכות חיים שהיו פעם רק בגדר דמיון...
אתה על סוכר 200 במידה וחלילה לא תצליח לאזן ע'י דיאטה ספורט וכו אתה בצרות צרורות
סוכרת זאת מחלה שלא לוקחת שבויים היא פוגעת מכף רגל ועד העיניים רח'ל
שום דבר לא קדוש אצלה
במחקרים העדכניים על קבוצת התרופות החדשות תוכל לשמור על חייך וחיי אבריך
ישנה טעות רווחת אך טיפשית מאד שהתרופות הן אופציה רעה ולא היא שינוי אורח חיים יחד עם תרופות כחלק משינוי כולל ויסודי יביא אותך בעז'ה לאופק בריא
כאילו מה הקטע עכשיו? כל ההתפתחות המדעית אפשרה קדמה אז למה להתקע המיתוסים שמלחששים חבר'ה על הברזלים ברחוב?
אתה היית מעוניין לחזור לרכב על חמור לכבס בנהר לקושש עצים וזרדים לחימום??? להניח רטייה חמה על חולה אונקולוגי?
בוא חמוד אנו בשנת תשפ'א (2021) ברוך הבא
הכניסה חינם
"ברוך החונן לאדם דעת ולאין אונים עצמה ירבה"
בריאות!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה"התקדמות?"
רועי02/02/2021ב"ה
תודה ידידי על ההרצאה המאלפת אך לא כיוונת למטרה הנכונה.
נגד תרופות אני לא. לקפוץ לתרופות כאשר ניתן (וברוב המקרים ניתן) לטפל בדרכים טבעיות, ממש לא!
לידיעתך כאשר קוששנו עצים היו פחות מחלות וד"ל. אך עם זאת, המציאות היום ללא ספק עגומה ודורשת התערבות בהרבה מקרים לצערי.
מניסיון ומראייה שלי ועל כך תומכים גם מאמרים רפואיים רבים, כאשר יש פתולוגיה כרונית לאדם במשך שנים והוא לוקח תרופות למען העניין הוא פוגע במערכת/ות אחרות שלו בגוף. אז אם ייעצת לי לגבי התפ"א וכו.. אז לא אשיב לך באותה צורה שגם חשיבה הפוכה על המדע "והתקדמותו" אינה יעילה כל כך.. וד"ל.
בהצלחה כבודו,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגיבובי הבלים הא ותו לו
אודי02/02/2021הואיל ואתה מאמין אז זכור את דברי החכם באדם שלמה המלך "אל תאמר שהימים הראשונים טובים מאלה כי לא בחכמה שאלת את זאת"
איני יודע מה אתה עושה בחיים אבל אני לפחות מהתחום
תואר ראשון מהנדס ביוטכנולוגיה
תואר שני בביולוגיה מולקולרית
אני לא כבודו אני אדם עם שכל ישר מה שלך אין
חבל
תרופות אינן מזיקות ואם הם אכן היו כאלו ארגוני הבריאות לא היו מאשרים אותם
תוציא את הראש מהאדמה
החיים יפים כאן למעלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא לשם כך נכנסתי לפורום...
רועי03/02/2021ב"ה
כנראה שהצלחתי ממש לעצבן את כבודו. מחילה אם פגעתי אך שוב, לא לכך נכנסתי לפורום מכובד בשביל זה.
אם יש לך דעה מקצועית, בבקשה השב, אם לא... אז גם לא לענות זו תשובה. באופן אישי אני לוקח את התרופות ואת המדע בערבון מוגבל מאוד וזאת זכותי. חבל על כל הגידופים הלא מכובדים שבתשובתך , הם לא מעידים על כל התארים שברשותך.
אם יש למישהו הכוונה היכן ניתן למצוא תפריטים עשירים ובריאים אודה מאוד.
יום נעים,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחחחח ממש אבל ממש לא התעצבנתי
אודי03/02/2021אתה חלק מרוח מאד רעה וטיפשית שנושבת בחוץ שרואות בתרופות בחיסונים ובכלל בטיפול המודרני סוג של רוע שמוכרחים להימלט ממנו
הבערות הטפשות מרקיעה שחקים ואז כשמתעוררים וקולטים את הבלוף לעיתים מאוחר מידי
עכפ אתן לך מס' עצות בשמחה רבה;
קומפלקס B קריטי וחיוני לכל תהליך שריפת האנרגיה בגוף טול ממנו שניים ביום לאחר ארוחה
המינרל כרום הוא יסוד מפתח! בתהליך איתות האינסולין טול 200מקג שלוש פעמים ביום כ20דק לפני כל ארוחה
חוסר בויטמין די הראה במחקרים קורלציה לאי סבילות לגלוקוז אם יש חסר נא להשלים ולא במינונים מגוחכים של אלף או אלפיים יחב'ל כי אם לפחות 10אלפים יחב'ל מידי יום לחצי שנה
(אני אישית נוטל את המינון הנ'ל בכל יום ויום בשנים האחרונות
עברתי על כל הספרות ולא מצאתי אפילו מקרה בודד אחד של הרעלה למרות שד'ר איש שלום תחשוב אחרת ברם אין הצדק איתה בעניין)
פעילות גופנית בעיקר על דגש של אימוני כח לפני יכולת ואולי אפילו מעט יותר מיכולתך..מאלץ את השרירים לזלול את חומרי ההזנה ממחזור הדם ובראשם סוכר
תזונה.בעיקר. ירקות
חלבונים איכותיים מו החי
בשר עוף דגים ביצים
לענ'ד חולי סוכרת צריכים להימנע לחלוטין מגבינה בשל האפקט האינסולגני החזק מאד שלה במחקרים שקראתי עד כ300אחוז בעליית האינסולין בתגובה לחלבוני החלב.מטורף.
כדאי מאד להימנע גם מאגוזים על שלל גווניהם הם אלרגניים מאד ודחוסים קלורית
שבת תתענג לך על חלה טובה ברם מוצש תפרע את חובך באיזה אימון טוב
שינה איכותית ורגועה תטיב עם רמות הסוכר ותפחית קורטיזול שמתנגד לפעילות האינסולין
יש עוד הרבה להמליץ ברם איני רוצה להכביד
רפואה שלמה בעז'ה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודות
רועי אפרת03/02/2021ב"ה
למרות שטרם טיפלת בשפה הלא מעודנת, תודה על העצות.
תהיה בריא בגוף ובנפש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאמן.וכן למר
אודי03/02/2021.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לרועי ואודי
ד''ר מאיה איש שלום04/02/2021אכן יש תרופות לסוכרת שמגנות גם על כלי הדם והכליות מסייעות לרדת במשקל משפרות את תפקוד הלבלב
לגבי התוספים שציינת אודי לגבי רובם אני לא מכירה הוכחות מוצקות מדעיות. כרום שנוי במחלוקת
ויטמין D10000 ליום במטופל ללא חסר/לאוזן זמןיכול להביא לרמה רעילה ולאבנים בדרכי השתן.
מסכימה שפעילות גופנית זה חשוב יש יתרון גם לפעילות ארובית וגם לפעילות של תנגודת שתיהן חשובות במטופל הסוכרתי.
לגבי מוצרי חלב מה שציינת אודי שנוי במחלוקת רב מוצרי החלב לא מעוררים עליה משמעותית ברמות הסוכר או האנסולין והם דלים בפחמימות ודווקא מומלצים בחולי סוכרת.
בברכת בריאות לשניכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על תגובתך ד'ר
אודי05/02/2021שלום ד'ר איש שלום
יישר כוחך על פועליך וסבלנותך
א.הכרום אינו פוטנטי כמו תרופות פרמצבטיות ברם ב90אחוז מן המחקרים בספריה הלאומית המדעית של ארה'ב הוא הוריד יפה מאד סוכר ללא צל של ספק בכלל
כמעט לכולם חסר מן האלקטרוליט הנ'ל ויש אף מדענים בעלי שם שתולים את מגפת הסוכרת בחסר כרוני ממנו בשל מעגל קסמים אכזרי שמזין עצמו שהרי חסר בכרום מגביר תשוקה עזה למתוק וצריכת מתוק מדללת נואשות את מאגרי הכרום שמלכתחילה אינם עשירים בתזונה כמו גם שכרום באופן כללי הינו מינרל קשה לספיגה גם כך
נטילת כרום בדורנו אנו הינה בגדר חובה לכולם
איני סוכרתי ב'ה אמנם נוטל 600מק'ג מידי יום
ב.לאחר קריאה של שנים לאורך ולרוחב לא מצאתי בדל ראיה אחת בודדת לגבי רגילות של ויטמין די במינונים שציינתי
מה שכן מוזכר בספרות הם מנונים בלתי סבירים לאורך זמן כגון 50.000 או 100.000... לא מכיר אדם שפוי שצרך או מתעתד לצרוך כן
אישית אני נוטל 10אלפים יחב'ל מידי יום למעלה מחמש שנים ללא רמז להרעלה תוצאות הבדיקות בשליש העליון והאופטימלי של הנורמה כדבעי
למותר כדאי מאד לציין שאנשים שמנים לא סופגים טוב ויטמין די
כמו אנשים עם הפרעות עיכול כרוניות כגון קרוהן גסטריטיס וכדו
מומלץ לשלב עם K2 שהראה אף הוא במחקרים איכותיים עלייה ברגישות לאינסולין ביחס הפוך לצריכתו
(אני אישית נוטל 500מקג מידי יום ברם לא המלצתי כן לרועי)
ג.חלב;
ה' יודע כמה הייתי רוצה לקבל את דברייך כי חלב כה טעים ועשיר ברם הספרות המחקרית בחלקה המכריע הראתה הרבה אפקט אינסוליגני גבוהה מאד נכון הערך הגליקמי של חלב נמוך ביותר אולם במחקרים אפילו אחוז השומן הגבוה לא הצליח ולו במקצת לעכב את האפקט האינסולגני של חלבוני החלב...
לענ'ד טרום סוכרתיים או סוכרתיים יסחטו את לבלבם למוות באכילה תדירית של חלב על ציר זמן ארוך וממושך
אגב לא רוצה להטריח אבל אנדרוקרינולוגים בכירים בus בעלי שם השתכנעו לחלוטין בעניין
ברם לא הרשיות הרשמיות
חבל..
אימוני כוח דיפרנציאליים לפי קבוצות שרירים משתנות מידי יום (כמובן לפי זמינות ויכולת) תעזור למצק את השרירים ולבנות בתוכן יותר מטוכדריות שיאפשרו רגישות יתרה לאינסולין ושריפת שומן גם במצב מנוחה
יותר מידי חולי סוכרת מכלים זמנם לעייפה על מסלולי הריצה בלי תוצאות יוצאות דופן...
הגיעה הזמן לשנות פרדיגמה לפני יכולת כושר מצב וגיל
שבת שלום!
הפורום בראשותך נפלא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לאודי
ד''ר מאיה איש שלום06/02/2021תודה על הפרגון.
בעקרון הנורמות לויטמיןD לא נכונות השאיפה להגיע לרמות שבין 50-75 נמול/ליטר (_20-30 נג/מל) אין צורך ביותר מזה, יש מחקרים שקושרים לאבנים בכליות ואף לנפילות ושברים...
כך שלא מומלץ מנון של 10000 ליום לאורך זמן ולהגיע לגבול העליון של הנורמה שזה מעבר לרמה הרצויה
לגבי תוספים (כרום, ויטמין K2) הבעיה שלא נבדקה בטיחותם ויעילותם לאורך זמן במחקרים גדולים מטעמים כלכלים ולכן קשה לי להמליץ עליהם גם ראיתי מחקרים שלא הראו תועלת..
לגבי הספורט יש מחקרים רבים שהראו שפעילות ארובית גם מפחיתה את התנגודת לאנוסלין כך שהאדאלי הוא כנראה לשלב.
אבל כל פעילות מביאה לתועלת.
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשבוע טוב ד'ר איש שלום
אודי06/02/2021ערכי הויטמין די שאני שואף אליהם הם 100נמול/ליטר בקירוב
להשגת תפקוד חיסוני אופטימלי כמו גם בריאות קרדיו-מטבולית טובה
מן הסתם את יודעת זאת אבל כדאי לציין ש"ויטמין" די אינו ויטמין כלל כי אם הורמון ובהיותו כזה הינו קטליזטור למאות רבות של תהליכים ותגובות בגוף
התפיסה לגביו שנים ארוכות היתה שמרנית מאד שלא לצורך
אורח החיים המודרני היותנו מכוסים וכדו גרמה לגרעון עצום כלל אנושי בהורמון הכ'כ חיוני הזה הדבר מתחדד עתה אף יותר נוכח מגפת הקורונה
בדיוק אותו הסיפור אם כי דמוני יותר נעשה לויטמין C שבגלל שהוא מעלה את החומצה האוקסלית מכאן הסיקו שבמינון "יתר" הוא גורם לאבנים בכליות שהינן מאוקסלט
בדיחה גרועה... המרצה שלי מאוניברסיטת סידני אוסטרליה אמר לי פעם "אבנים בכליות מויטמין סי הן כמו סוס החד-קרן מהאגדות כולם מספרים עליו אבל אף אחד לא ראה אותו מעולם.."
חתול כלב פרה עז וכל בעל חיים בטבע מסנטז עשרות גרמים ביום ובמצבי דחק הרבה הרבה יותר..
בשל פגם גנטי באבינו הקדמון הפסקנו לייצר ממנו נטילת 60מ'ג לאדם היא בדיחה רעה מאד
עומס זיהום חמצון וכו מצריכים אותנו ליטול ממנו אקסוגנית ע'י תוספית בכדי לשחזר את המצב הנורמלי טרום הפגם הגנטי
הואיל והפורום הוא אנדרוקרינולוגיה אז ללא כמות נאותה של ויטמין C תהיה פגיעה קשה באיכות הקולגן המצוי בשיכבת האנדותל אינטימה והוא יהפוך מצמיגי דמוי ג'ל ליותר ויותר מיימי מה שיכשיר את האוסתרוקלרוסיז להערם בקרעיו המקרוסקופיים ולהסתייד ע'י קלציום כולסטרול ותאי קצף
בהיותי חסיד ומעריץ גדול של הרפואה המרכזית לא מונעת ממני לכאוב את טעויותיה
בשל היותה אורטודוכסית ונוקשה היא מאד מתקשה לקבל את רעיון השלמות התזונה שכל כך חיוניות בדורנו ומפמפמת את הסלוגן המגוחך "אכילה מגוונת" וכי כל יום מתאפשר לנו לאכול מגוון ונכון? אנחנו בבית משוגעים ילדים עבודה עומס משפחה מילואים מחויבוית וכו איך אפשר "לאכול מאוזן" ואם נרצה לשחזר את מצבנו הקדום למשל בהקשר של ויטמין סי נצטרך לזלול ארגז שלם של תפוזים עמוסים פרוקטוז...
(אני אישית נוטל ויטמין סי במינון 10גרם ליום מזה כ6 שנים)
לגבי הכרום אותו הדבר בדיוק! אכן אי אפשר לרשום פטנט על מולקולות טבעיות ומכאן שחברות פרמצבטיות לא משקיעות במחקר ופיתוח מובן לגמרי אבל אל לנו לקבל זאת שהם לא עובדות...
לגבי ויטמין K2 המחקרים בשנתיים האחרונות היו פשוט פנטסטיים! ואם אצטרך לצטט או להדביק רפרנסים לא יישאר מקום..
נגררתי לסוג של פלמוס פלוסופי אבל כדאי בענווה המתבקשת מולך כאשת מקצוע בכירה לא לשאת פנים שהרי אל האמת אנו שואפים הלא כן?
ספורט;
יותר ויותר אנשים מדווחים בגיל מתקדם ש"כבר אין להם ברכיים" וצריך לתת על זאת את הדעת כאבי ברכיים יימנעו מהסוכרתי כמעט כל סוג של פעילות יפגעו אנושות באיכות חייו ובצר לו ישמין מה שיחמיר את מצבו שבעתיים
כנראה שהצדק המחקרי טרם נעשה בעניין..
אבל אכן כל סוג של פעילות תביא עימה הבראה גדולה
יישר כוחך בעבודת הקדש שלך דר
שבוע טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסתם שאלה אם לא אכפת...
סיון18/02/2021התגובה האחרונה שלך בשרשור המלומד הזה פשוט מאלפת
תגיד בכנות אתה אולי רופא?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בירור יל"ד ראשוני ספק לשיונימאור29/01/2021
בו 21 ברקע יל"ד ,גאוט כולל ארטיריטיס ,ספונדליטיס,שומנים בדם מטופל בליפטור מאוזן, AF, בעבר 3 אירועי TIA ומגרינה.
לאחרונה יל"ד יצא בשנית מאיזון והתלוננתי לפני רופא משפחה על אירועים שבהם אני מסמיק פתאומית ללא גורם ברור שאילו יכול לקשר את אותם אירועי הסמקה והזעות חריגות.
נשלחתי לבדיקות מעבדה שונות לרבות לשלילת קושינג וכטכולימנים ומטפרונים
לציין לפני כן בעבר לבירור יל"ד נעשה מספר פעמים רבות תבירורי מעבדה הנ"ל וללא סטיות .
במעבדה אחרונה ועדכנית עם התלונות הנ"ל הופיעו סטיות שונות.
התוצאות:
36.5- -METANEPHRINE \CREA
הטווח: 22-205
99\METANEPHRINE U 24h-
הטווח: 59-340
202-NORMETANEPH- U 24h
הטווח- 128-930
NOREPI/CREA 35 ugr/grCreat - הטווח 12-110
NORMETANEPHRINE/CREA -74 - הטווח :102-600
EPINEPHRINE/CREA-4- הטווח- 0-38
DOPAMINE/CREA -152 - הטווח 75-520
CREATININE- U SAMPLE 195.8
DOPAMINE- URINE 24h 443.8- הטווח 65-400
EPINEPHRINE- U 24h -11.6 הטווח 0.0-20
NOREPI- URINE 24h 95 הטווח -15-90
השאלה האם התוצאות מכוונות או מסבירות את יל"ד או כל דבר אחר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה למאור
ד``ר מאיה איש שלום31/01/2021בהנחה שהאסוף נעשה כמו שצריך עם חומצה התוצאות שציינת נשמעות בטווח התקין פרט לדופמין שמוגבר במידה קלה. לשקול השלמת אסוף ל3 METHOXYTYRAMINE. בנוסף לאור ארועי ההסמקה לשקול אסוף ל5HIAA עם חומצה (בדרכ קשור לתת לחץ דם ולא יתר). לשקול בדיקה של רנין אלדוסטרון בדם
קשה לי ליעץ מבלי לקבל אנמנזה מקיפה ובדיקה גופנית
מציעה לשקול יעוץ אנדוקריני
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה אחרונה וחשובה כי אני חושב שיש לי בעיהנחום28/01/2021
אנדרוסטנדיון נמוך בדם נותנים טסטוסטרון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רגע חמוד לפני הטסטוסטרון
אודי28/01/2021מה עם הזרחן הסתדר בסוף???
אל תשאיר אותנו במתח תעדכן פה
אנחנו מחכים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההרופא לא שלח אותי לזרחו
נחום29/01/2021אני רוצה תשובה בקשר אנדרוסטנדיון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשמע חמוד הההבעיה שלך היא;
אודי29/01/2021זרחן!!! נקודה.
קח אותו אין לך יותר בעיות
בדוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבקשר לזרחן
ניב נחום08/02/2021כל הזמן לפני הבדיקות לזרחן אני אוכל ולקחתי תוסף של זרחן מספר פעמים לפני הבדיקה והיא יצאה 2.60
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לנחום
ד''ר מאיה איש שלום31/01/2021גם בנוכחות אנדרוסטנדיון נמוך יכולות להיות רמות טסטוסטרון תקינות
אנדרוסטנדיון מיוצר בעיקר ביותרת הכליה והטסטוסטרון בעיקר ע"י האשכים
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודהרבה
נחום02/02/2021הרופא שלח אותי לזרחן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבקשר לטסטסטרון
נחום02/02/2021אני מטר 1.73 ד"ר ירדנה טננבאום אמרה שזה נמוך מהקומה.
עכשיו יש לי אשכים קטנים ואיבר מין קטן אין לי זקפה אף פעם איך יכול להיות שהטסטסטרון אצלי בדם
תוצאה 17.44 nmol/L* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לנחום
ד''ר מאיה איש שלום02/02/2021זה מעבר ליכולת היעוץ בפורום מציעה להמשיך מעקב אנדוקריני
יש צורך באנמנזה מפורטת ובדיקה גופנית
לא ניתן דרך הפורום
נשמע שאתה במעקב אנדוקריני אצל רופאה טובה
בברכה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איחור במחזור 3 חודשיםמיקה28/01/2021
שלום רב,
אני חיילת בת 19וכבר כמעט 3 חודשים לא מקבלת מחזור.גם בהתחלה היה לי מחזור לא סדיר(היתה לי גם תקופה שירדתי במשקל-בעיות של גיל טיפשעשרה), אבל בזמן אחרון(שנתיים בערך)הוא הסתדר.
נמצאת בלחץ כל הזמן עקב התפקיד בצבא ולפעמים בחוסר שינה. ביצעתי בדיקות דם פרופיל הורמונלי כולל תפקודי התריס -לדברי רופא נראה הכל תקין .ב US רואים הרבה זקיקים קטנים ב2 שחלות,ברחם רירית דקה.לדברי רופא בצבא בדיקות לא מראות PCO.
נאמר לי שסיבה בגלל הלחץ וזה יחזור. הומלץ גם להתחיל גלולות כדי להסדיר את המחזור. אני כרגע לא רוצה להתחיל גלולות ,פוחדת מי ת. הלוואי.האם מומלץ להשלים עוד בדיקות או להמתין?ואם כדאי כבר להתחיל גלולות?
?לא הצלחתי לצרף את כל התוצאות ב דם, מי שום מה אפשר לצרף רק קובץ אחד.תיפקודי התריס כולל נוגדנים תקין, רמת אינסולין בדם פחות מי 2,סוכר תקין .
תודה רבה על התשובה,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה למיקה
ד''ר מאיה איש שלום31/01/2021קשה לי ליעץ לך מבלי לראותך. יתכן שהכל קשור לסטרס וחוסר שינה. כדאי לשקול השלמת בדיקה של טסטוסטרון 17 OH פרוגסטרון אנדרוסטנדיון וDHEAS ביום 2-5 למחזור. שוב מבלי לראותך לקבל אנמנזה מקיפה ובדיקה גופנית קשה ליעץ
גם אם הסיבה היא אחרת סביר להניח שהגלולות לא יגרמו לנזק אך כדאי להגיע לאבחון לסיבה.
חשוב לדעת שלא היה מאורע של קרשתיות ורידית (קריש ברגל או תסחיף לריאה) אצלך או אצל אחד מקרובי משפחות או נטיה גנטית/אחרת לקרשתיות יתר אצל או בקרב בני משפחה מדרגה ראשונה
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם גלוקופז הוא מטרה בפני עצמה.אבי28/01/2021
בוקר טוב.
הכוונה האם מי שמצליח לאזן עצמו על ידי דיאטה נגיד לרמה של 6 בבדיקת a1c
האם צריך או נכון לקחת גלוקופז.
האם מטרתו של הגלוקופז זה איזון הסוכר או שבנוסף לזה הוא מועיל למניעת סיבוכי סוכרת בעוד אופנים.
הבעייה זה גם שאלה שעושים דיאטה לפעמים "מזייפים" בדיאטה ואז, הסוכר עולה להם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה לאבי
ד``ר מאיה איש שלום28/01/2021בעקרון A1C של 6 מתאים לטרום סוכרת ולא מחייב מתן גלוקופאג' זה שנוי במחלוקת
אם יש עודף משקל אפשר לתת תרופות שיסייעו בירידה במשקל וגם בהורדת רמות הסוכר וחלקן אף מגנות על הלב כלי הדם והכליות
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כמות פחמימות מומלצת לצריכה יומיתרחמים28/01/2021
שלום דר מאיה
ע'פ נסיונך המקצועי מהי כמות הפחמימות שצריך אדם בריא לצרוך?
טרום סוכרתי?
וסוכרתי?
אני יודע ומבין שיש אינדיבידואליות מאדם לאדם אבל לודאי שיש ערכים כללים לבריא לקדם סוכרתי ולסוכרתי
כמו גם שכלול יתר מרכיבי החיים כגון פעילות שינה ניהול מתחים וכדו
אעפ אשמח מאד למספרים על אף שאין הם סופיים ומחייבים
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה לרחמים
ד``ר מאיה איש שלום28/01/2021כמובן שכמה שפחות זה עדיף. הורדה ל70-100 גרם ליום זו דיאטה דלה בפחמימות. אני אישית לא דוגלת בדיאטות הקטוגניות שהם 30-50 גרם פחמימות ליום כי קשה לדעתי לשמר את השנוי לאורך זמן וגם עשויים להווצר חסרים תזונתים ובוטמינים שונים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על המענה ד'ר איש שלום
רחמים28/01/2021אני גם חושב שהקטוגנית היא תזונה לא נכונה
מכמה סיבות
א.אינה ריאלית לאורך זמן ועלולה לפגוע חברתית בהתכנסות משפחתית וכדו
ב.הגוף יודע לתפקד הרבה יותר טוב עם פחמימות
ואינו נצרך להטמרה של יסודות אחרים בכדי להפיק אנרגיה
ג.ממחקרים עדכניים עולה שאנשים בתזונת קטו בעלי קורטיזול גבוה משום שזאת תזונה שמדמה רעב/הישרדות אנשים מדווחים על התקפי כעס קשי ריכוז והפרעות שינה קשות
ד.איבוד נוזלים מסיבי כמו גם אלקטרוליטים בהשתנות תכופות בשל חוסר אצירת גלוקוגון
וכו וכו
מכל האמור אין זה אומר שצריך לזלול פחמימות אלה להתנהל בחכמה לענ'ד "חשוב" לשמור על 150גרם פחמימות לאדם פעיל לשם הפקת אנרגיה מיטבית שינה נינוחה וריכוז
יותר מזה רק באירועים מיוחדים וכדו
אבל מאד היה חשוב לי לקרוא את דעתך כמומחית למחלות אנדוקריניות ובראשן סוכרת
טרום סוכרת?
סוכרת?
בריא?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לרחמים
ד``ר מאיה איש שלום02/02/2021באמת נושא התזונה כנראה צריך להיות מותאם אישית והעדויות המחקריות לגבי תועלת סכנות בדיאטות שונות לא חד משמעיים.
יש בודדים שמתאימה להם תזונה קטוגנית, לגבי תזונה דלת פחמימות אני חושבת שהיא מתאימה ליותר אנשים, 150 גרם פחמימות זו כבר צריכה בנונית ופחות הגבלה.
יש הרבה נסוי ותהייה בנושא
וגם הפעילות הגופנית מאוד חשובה למניעת סוכרת
הרבה בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תירוגלובולין, בלוטות לימפהדנה26/01/2021
שלום רב, אני בת 38 אחרי תיירודקטומי ודיסקציה צווארית עקב סרטן פפילרי,וטיפול ביוד. כחצי שנה אחרי הניתוח תיירוגלובולין עומד על 6. בהנחה שאין רקמת בלוטת תריס ונשארה בלוטת לימפה נגועה, האם יש סיכוי שהבלוטה הזו יכולה לפזר את תאי הסרטן בגוף? כמו כן יש לי כאבים בעמוד השדרה (מזה כשנה עם החמרה לאחרונה) האם יש סיכוי שאלו גרורות ואם כן מי ואיך בודקים זאת? בברכה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לדנה
ד''ר מאיה איש שלום27/01/2021קשה לי ליעץ לך מבלי לראות את תשובת הפתולוגיה של הנתוח רמות תרוגלובולין בזמן הטפול ביוד והמהלך..כדי לשקול אולטרהסאונד חוזר של הצואר.
בעקרון מחלה צוארית פעמים רבות נשארת בצואר ואם היא גדלה לאט היא לא מסוכנת
לגבי כאבי הגב לרב הם על רקע שנויים נוונים ולא גידול אך כדאי לברר ליתר בטחון (צלום/סיטי/MRI)
ממליצה לפנות לאנדוקרינולוג ליעוץ לשקול גם יעוץ אורתופד
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מבקש תשובה מדר מאייה איש שלום בבקשהניב25/01/2021
יש לי נחושת נמוכה בדם ורציתי לעשות תבחין פנצילאמין האם הוא פוגע בייצור הורמון גדילה בכבד?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בקשר לאיבר מין
נחום25/01/2021יש לי איבר מין קטן ודחף מיני נמוך האם נותנים הורמון גדילה למבוגרים עם איבר מין קטן אני מטר 1.74
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבקשר לשינה להורמון גדילה
נחום25/01/2021אני לא ישן כמה חודשים בגלל סכסוך שכנים וחושב שנפגע לי ייצור הורמון גדילה בגלל חוסר שינה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבקשר להורמון גדילה
נחום25/01/2021אז לכן התכווץ לי האיבר מין והאשכים בגלל חוסר שינה להורמון גדילה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לנחום
ד''ר מאיה איש שלום27/01/2021אני לא מכירה תגובה שכזאת
אבקש להפסיק לשאול שאלות בפורום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקשר לויטמין d בדם- עצמות חלשותניב24/01/2021
העצמות שלי עכשיו חלשות ולא חזקות אני חושב שיש לי הפרעה בכליות שלא מיוצר ויטמין d האם יש לכם הקומה של ויטמין ,d שמיומר בכליות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לניב
ד''ר מאיה איש שלום27/01/2021אם רמות הסידן בדם תקינות והקריאטנין גם לא סביר שיש בעיה בוטמין D הפעיל.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהויטמין די
ריקי ברוך01/02/2021לצד בדיקת הכליות אצל רופא אני ממליצה לך לקחת לחיזוק השלד והעצמות את הסידן האמורפי של דנסיטי מה שיקדם תוצאות טובות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבולשיט צרוףףףף
אודי01/02/2021בברכה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ויקטוזה - חשיבות להזרקה בשעה קבועה?רוני22/01/2021
שלום רב,
עד כמה חשובה השמירה על שעת הזרקה מדוייקת בויקטוזה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה לרוני
ד``ר מאיה איש שלום22/01/2021אין חשיבות לשעה קבועה אבל עדיף בערך באותו זמן ביום כלומר בוקר/צהרים/ערב
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איזון סוכרת מסוג LADAדני21/01/2021
אובחנתי כ LADA ומטופל באקרוז מזה 8 שנים. A1C עולה בהדרגתיות לאורך השנים וכרגע בטווח 6.8-6.9. רמת אינסולין בדם 2.0. ירידה במשקל בחצי השנה האחרונה של כ 1.5 ק"ג. משקל נוכחי 60 ק"ג/גובה 178 מ'.
שאלות:
- הרופא הציע לי להתחיל בהזרקת אינסולין ארוך טווח (טוג'או). מה דעתך? האם התשובה ברורה או שווה לשקול למשוך עוד קצת זמן עם כדורים, אולי לשנות את האקרוז.
- התחלתי להזריק טוגאו במינון של 6 יח', אבל הפסקתי לאחר יומיים עקב כאב עמום במקום ההזרקה בבטן. הכאב עבר רק לאחר כמה ימים. מה משמעות הדבר? חושש להמשיך בהזרקות.
- האם יש טעם לבדוק C-PEPTIDE?
תודה
דני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לדני
ד''ר מאיה איש שלום22/01/2021חשוב לדעת מהן רמות הסוכר שלך במהלך היום בכדי להחליט. יתכן שהיה משהו טכנית בעיתי בהזרקה אפשר להעזר באחות במרפאה או שרות אחיות של חברת סאנופי שנותנים תמיכה ללא עלות. בהחלט אפשר לבדוק C PEPTIDE במקביל לסוכר (ועדיף דווקא אחרי האוכל) ואפשר גם לשקול לתת מעכבי DPP4 וגלוקופאג'.
בכל מקרה תת המשקל קצת מטרידה והייתי שוקלת ברור נוסף כגון US בטן או סיטי בטן אלא אם זה המשקל שלך כל חייך ולא היה שנוי משמעותי לאחרונה.
היתי בודקת גם עם הקופה לגבי מד סוכר רציף פריסטייל לברה לדעתי אתה זכאי לו בסל.
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד קצת נתונים להשלמת התמונה
דני23/01/2021תודה על התגובה המפורטת. עוד כמה נתונים בהמשך לתגובה שלך:
- קיטונים - הבנתי מהרופא שזו נקודת מפתח. בבדיקת שתן אחרונה קיבלתי. KETONES 10.00 MG/DL. בבדיקת דם במכשיר ביתי לקיטונים של פריסטייל אני מקבל בדר"כ 0.1, אבל לאחר מאמץ פיזי זה מגיע ל 0.8 ואז יורד באיטיות במשך יום-יומיים.
- לגבי רמות סוכר במשך היום, שעתיים לאחר ארוחה מגיע בדר"כ ל 160-180, עם מקרים נדירים שמתקרבים ל 200.רמות אלה מתקבלות רק עם תזונה די קפדנית מבחינת כמות הפחמימות, אחרת יכול בקלות לעבור את ה 200.
- לגבי משקל - תמיד הייתי רזה, משקל ממוצע של 60.5 במשך 5 שנים, ירידה של 1-1.5 ק"ג בשנה האחרונה.
- לגבי הזרקת האינסולין, התחושה היא כשל התכווצות שרירים בבטן. לא כאב חד, אבל בפרוש תחושה שנשארת כמה ימים במקום ההזרקה. אנסה להתיעץ עם אחות כפי שהצעת.
מה שבעיקר חשוב לי לדעת זה אם אינסולין (טוג'או) הוא הטיפול המיטבי בשבילי, או ששוה לקבל חוות דעת נוספת.
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לדני
ד''ר מאיה איש שלום23/01/2021קשה ליעץ מבלי לקבל אנמנזה מלאה בדיקה גופנית והסטוריה מלאה. אמנם יש פרטים רבים שספקת אך בבקור כמובן שמקבלים תמונה מלאה יותר
לא ציינת מהם רמות הסוכר בצום
היתי משלימה בדיקת C PEPTIDE עם סוכר שלא בצום.
אפשר לשקול גם שלוב מטפורמין עם מעכבי DPP4 יכול לעבוד גם בLADA ולא מוריד במשקל
אפשר גם לנסות אנסולין אחר אולי היתה בכל זאת תגובה מקומית לטוג'או לא שכיח אבל שווה באמת לבדוק טכניקת הזרקה וגם סוג מחט שהשתמשת. אולי היתה גדולה מידי. אתה יכול להשתמש במחטים של 4-6 ממ'
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסוכרת LASA
מאיר26/01/2021אני גם חולה סוכרת LADA כ 16 שנה לאחר סיבוכי סוכרת מרובים סמוך לאבחון מאוזן היטב בקוקטייל תרופתי הכולל : קגסידו כדור ביום יוקריאס 1 ביום ו 8 יחידות אינסולין טרקלודק .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה למאיר
ד``ר מאיה איש שלום27/01/2021צריך להזהר עם קסיגדואו לLADA בשל הסכון המוגבר לחמצת קטוטית יש לתת בזהירות תוך נטור קטונים
ולדעת שבמחלת חום או מצב של התיבשות יש להפסיק את הטפול זמנית בכדי להקטין את הסכון לחמצת קטוטית
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סכרת הריון - שבוע 27יעל20/01/2021
היי,
שבוע 27 לאחר העמסת סוכר 100 אבחנו לי סכרת הריון.
אין בשלושה שבועות הקרובים תור לתזונאית או למרפאה בסיכון ולכן אני שואלת פה.
את כל מה שאני יודעת לקחתי מהאינטרנט או מקבוצות בפייסבוק
מדברים הרבה על דברים שמקפיצים סוכר, או מדידות של פחמימות. אני ביום השלישי של המדידות ובינתיים הכל תקין. לא נגעתי בלחם לבן אבל אני כן אוכלת מעט סוכר או ארוחות שהן טיפה כבדות.
אלו התוצאות שיוצאות לי, יכול להיות שאין באמת סכרת הריון?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה ליעל
ד''ר מאיה איש שלום22/01/2021לא ראיתי מה היה בהעמסת הסוכר אבל אני מניחה שאת לא אוכלת 100 גרם פחמימות בכל ארוחה ולכן הערכים בסדר.
צריך כן לאכול מינימום של 120-130 גרם פחמימות ליום אבל אם עושים זאת בצורה מחולקת ובאמת פחמימות מורכבות יותר (לא קמח לבן) הרבה פעמים שנוי תזונתי מספיק כשהיעד של סוכר בצום ולפני ארוחות בין 70-90 שעה אחרי האוכל עד 140.
מקוה שכן תמצאי תור לדיאטנית כי זה חשוב מאוד בשלב הזה
ואם אין מניעה מבצוע פעילות גופנית זה גם מסייע אפילו הליכות
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שימוש בכדור גלוקומין בערב- חוות דעתיוני18/01/2021
מזה יותר מ15 שנה הסוכר שלי בצום והוא מעל 100עד 120 כאשר A1cנע תמיד בין 4.5 ל 4.9 לפני כחודש בבדיקה יצא לי A1C 4.7 והגלוקוז בצום 120 הרופא המליצה לקחתת גלוקומין כדור אחד בערב
אבקש חוות דעת
תודה יוני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה ליוני
ד''ר מאיה איש שלום22/01/2021ככל הנראה ההמוגלובין A1C לא מיצג כי 4.7 זה ממוצע סוכר של פחות מ100. לשקול השלמת בדיקה של פרוקטואזמין. או חבור חד פעמי למד סוכר רציף שיראה את רמות הסוכר לכל אורך היממה או בדיקות של רמת סוכר בצום ואחרי הארוחות מהאצבע.
אם יש עודף משקל תפקוד כליתי תקין אפשר בהחלט לשקול גלוקומין
כמובן שהפחתת צריכה של פחמימות ופעילות גופנית סדירה חשובים מאוד לאזון רמות הסוכר
אם אין עודף משקל לשקול השלמת בדיקה של נוגדנים לאיי הלבלב.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשימוש בכדור גלוקומין
יוני27/01/2021היי ד"ר
ראשית צודה על התגובה המפרוטת
עשיתי בדיקת פרוקטואזמין והיא יצאה לי בטווח הנורמה קרי 264
האם בכל זאת צריך לקחת גלקומין אני כבר מבובל .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה ליוני
ד``ר מאיה איש שלום27/01/2021בהמרה שעשיתי עם נוסחה לA1C הערך יצא תואם להמוגלובין A1C של 6 כך שבהחלט מתאים לטרום סוכרת
נטילה של מטפורמין בטרום סוכרת לא הכרחית אך יכולה לסייע בהורדת רמות הסוכר
כמובן שחשוב לשנות הרגלי חיים כפי שציינתי בתשובה הקודמת שלי מבחינת תזונה ופעילות גופנית סדירה
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהג׳נוביה+ גלוקומין?
דינה26/01/2021שלום.כיום לוקחת גלוקומין בוקר וערב וזריקת טרוליסיטי פעם בשבוע. אנדוקרינולוג המליץ להוסיף ג׳ נוביל,פעם ביום.רופאת המשפחה אומרת שאסור לקחת טרוליסיטי יחד עם ג׳נוביה. מבולבלת.אבקש את עזרתך. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לדינה
ד''ר מאיה איש שלום27/01/2021אכן פחות מקובל לשלב בין טרוליסיטי לג'נביה. זה לא אסור אך לא נמצא יתרון. לעיתים משלבים בזמן שניתן טרוליסיטי במנון הנמוך של 0.75 אך אם את במנון של 1.5 מג' אז כנראה שאין יתרון
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תת פעילות בלוטת התריס וחיסון קורונהלאה17/01/2021
שלום יש לי תתפעילות של בלוטת מגן יותר משלושים שנה מקבלת יוסירקס מידי פעם מרגישה פעימות לב לפעמיים במשך שבוע ויותר ולפעמיים אחרי חודשיים לא מתיחסת ועובר לבד מציק כמובן עשיי כבר חיסון ראשון שגם היו לי לפני ואחריו פעימות לב עכשיו לפני חיסון שני שאני צריכה לקסל האם פעימות לב יכול חס ושלום לגרום לתופעות רק בגלל פעימות לב אשמח לתשובה תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה ללאה
ד''ר מאיה איש שלום17/01/2021אינני מומחית בנושא החסון אך לא ידוע לי שגורם להפרעות קצב. פעימות מוקדמות זו תופעה שכיחה אם מטרידה או שמביאה להפרעות קצב כגון פרפור פרוזדורים או הפרעות קצב חדריות אז אפשר לשקול טפול תרופתי למניעתן. לשקול בצוע הולטר אקג ויעוץ קרדיולוג. בכל מקרה פעימות מוקדמות עלייתיות לרב אינן מסוכנות.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

