מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- נשירת שיער מסיבית ותוצאות בדיקותאנונימית29/11/2020
שלום רב דר' מאיה,
שואלת בגלל הבן שלי.
בן 22 פחות או יותר בחדשיים האחרונים הופיעה נשירת שיער מסיבית. ממש רואים שהשיער דולל בהרבה יחסית למה שהיה.
ספירת דם תקינה
בלוטת התריס TSH תקין 3
פריטין תקין
B12 תקין
חומצה פולית 2.8 ng/ mg
המוגלובין תקין 15.96
למפוציטים 19.6%
nucleaed RBC 0.15 k/microl abs
nucleated RBC % 1.7%
pct 0.16%
RBC 5.16 M/microl
plt 147K/microl
iron blood 237 micgr/dl לפי הסקלה קצת גבוה.
מה דעתך? על מה עוד תמליצי?
שואלת כי אני יודעת שנשירת שיער יכולה להיות קשורה בהורמונים.
אודה מאוד לתשובתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאנונימית
ד''ר מאיה איש שלום29/11/2020בעקרון בכדי להתרשם צריך לראותו
הTSH שציינת תקין..
לגבי ספירת דם צריך לראות מבדלת של הספירה הלבנה. שוב קשה ליעץ מרחוק מבלי לראות.
בהקשר של הברזל האם בדקו פריטין?
החומצה הפולית נשמעת נמוכה אפשר לשקול תוסף. בהנחה שהB12 תקין כפי שציינת
הרבה בריאות
מציעה להמשיך ברור עם רופא המשפחה בשלב זה ולשקול ברור נוסף. לפי ראות עיניו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רמות של סוכר בתוצאות בדיקות דםיובל29/11/2020
n למה יש הבדלים בתוצאות של גלוקוז בין צום
של 6 שעות מול כזה של 8 במד סוכר +זה אומר שיש בעייה בזה ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה ליובל
ד''ר מאיה איש שלום29/11/2020על אילו הבדלים מדובר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ירידה במשקל עם תנגודת לאינסולין ופחמימותשירי28/11/2020
שלום,
האם זה נכון שאם אוכלים נאמר 1300 קלוריות בדיאטה אך התפריט ב 3 ארוחות עם 40 גרם פחמימות לעומת תפריט עם קלוריות זהות רק שכמות הפחמימות היא קטנה משמעוית אז כשיש תנגודת לאינסולין בתפריט עם ההרבה פחמימות יכול להיות שלא תהיה ירידה במשקל או פחות ירידה במשקל למרות הגרעון הקלורי לעומת התפריט היותר בריא עם הפחות פחמימות?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עובדה מדעית שכדאי להכיר
רוני29/11/2020על כל גרם של גליקוגן הגוף אוצר 3 גרם של מים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לשירי
ד''ר מאיה איש שלום29/11/2020בעקרון התגובה לשנויים תזונתיים היא אישית, יש אשים שמגיבים טוב להפחתת פחמימות ואחרים שמגיבים טוב דווקא להפחתת שומן צריך לנסות ולראות..
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחלת שימוטו- בלוטת התריס ושימוש ביודנופר28/11/2020
יש לי מחלת השימוטו וכמו כן בלט עין קל שנים רבות. בעבר הרופא המליץ לי לא לקחת ויטמינים המכילים יוד. האם המלצה זו עדיין בתוקף? קשה למצוא מולטי ויטמין כזה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לנופר
ד''ר מאיה איש שלום29/11/2020אני לא רואה סיבה להמנע. הבעיתיות יותר למי שיש פעילות יתר
דווקא יש מחסור ביוד במים המותפלים אז אני לא רואה מניעה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איזון ערכי סוכר במשך היוםיניב27/11/2020
שלום ד"ר.
בן 50 , סוכרת סוג 2 , מטופל עם גלוקומין 850 מ"ג פעמיים ביום - בוקר + לילה.
אני מאוזן במשך היום אך בבוקר, למרות הכדור שאני לוקח בלילה, ערכי סוכר בצום גבוהים - 180.
מה אני יכול לעשות כדי להוריד את ערך הסוכר בבוקר ?
ניסיתי גנואט אך הוא גרם לי לפריחה.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה ליניב
ד''ר מאיה איש שלום27/11/2020האם יש נחירות בלילה או דום נשימה בשינה? זו יכולה להיות סיבה לעלית הסוכר בצום .
אפשר לשקול תוספת של מעכבי SGLT2 או אנאלוגים לGLP1 מציעה להועץ ברופא המטפל
כמובן שפעילות גופנית סדירה והפחתת צריכה של פחמימות בפרט פשוטות עוזרות לסייע באזון רמות הסוכר
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקשר בין מחירות לערכי סוכר בבוקר ?
יניב02/12/2020תודה ד"ר.
אכן נוחר (-:
יכולה בבקשה להסביר מה הקשר בין נחירות לבין עלייה בערכי סוכר בבוקר ?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה ליניב
ד''ר מאיה איש שלום05/12/2020כשיש נחירות יכול להיות מצב של דום נשימה בשינה. היקיצות המרובות בלילה גורמות לסטרס ועשויות להביא לעליה ברמות הסוכר
אם יש עודף משקל, אז ירידה במשקל יכולה לשפר את דום הנשימה
יש תרופות לסוכרת שגם מסייעות להוריד את רמות סוכר וגם את המשקל
כדאי לשקול מעבדת שינה לראות אם יש דום נשימה ואז טפול מתאים
כדאי לבדוק גם את הסוכר במשך היום לפני ושעה אחרי ארוחות
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אינסולין ושילוב עם היפו לחולה סכרתרוני27/11/2020
שלום ד"ר.
אבי בן 77 חולה סכרת, מטופל מזה שנים בהצלחה עם אינסולין נובומיקס 30 מג פעמיים ביום.
לאחרונה, הוא מקבל מידי פעם היפו, לאחר הזריקה בבוקר, הוא לא שינה מינון, לא דינה תרופות, לא ירד במשקל...לא שינה תזונה...
רציתי לשאול מה יכול לגרום לכך שיש לפתע היפו אם אותו מינון? מה מומלץ לעשות?
וכן, האם יש אינסולין מדור חדש יותר שלא גורם להיפו? מה שמו?
אודה לעזרתך,
רוני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לרוני
ד''ר מאיה איש שלום27/11/2020אנסולין מיקס מכיל אנסולין בטווח בינוני יחד עם אנסולין לטווח קצר, ומעלה את הסכון להיפולגמקיות לעומת אנסולין ארוך טווח בלבד בשלוב עם אנסולין קצר טווח שמותאם לכמות הפחמימות באוכל.
אם הסוכרת שלו מסוג 2, יתכן שיוכל להסתדר עם תרופת משלב כגון אנסולין ארוך טווח וGLP1 כגון קסולטופי או סוליקווה שמפחיתות את הסכון להפוגלקמיות וזו זריקה אחת ליום
או לפצל לאנסולין ארוך טווח (לנטוס/טוג'או/טרגלודק) ואנסולין קצר טווח לפני האוכל בהתאמה לכמות הפחמימות שאוכל
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סוכר גבולי בחולה סיעודי מורכבאייל27/11/2020
שלום דוקטור,
אבי חולה סיעודי עם מספר בעיות בניהן סוכרת. בבדיקות הדם האחרונות שלו ה HbA1C ייצא 4.9 בלבד. עקב כך רופאת המשפחה החליטה שלא ייקח שום דבר. השבוע במדידות בוקר היה לו פעמיים 145 בערך ושאלתי אותה מה לעשות, היא אמרה שהמדידה לא מטרידה אותה, אבל (בניגוד למה שהיא אמרה קודם) היא לא חושבת שראוי שחולה עם רקע כמו שלו עם סכרת לא ייקח שום תרופה לסוכרת. לכן היא המליצה שייקח januet 50/850 . האם לדעתך זו התרופה המתאימה במקרה כל כך גבולי? והאם את מסכימה שגם אם HbA1C של 4.9 ראוי שלא יישאר ללא תרופה?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאייל
ד''ר מאיה איש שלום27/11/2020יש מצבים בהם הA1C לא מהימן (אנמיה, אי ספיקת כליתית, דמום קבלת מנת דם וכו) ואז באמת כדאי להחליט על טפול לפי רמות הסוכר בצום ושעה/שעתיים אחרי האוכל
אם התפקוד הכליתי מעל 30 מל/דקה בהחלט האופציה שהיא הציעה מתאימה
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסוכר גבולי
אייל29/11/2020תודה על התשובה דוקטור,
ובכל זאת רציתי לשאול, האם מעקב של מדידות בוקר וערב לא מספיק?
בממוצע יש לו בבוקר 115 ובערב 200.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לאייל
ד''ר מאיה איש שלום29/11/2020סוכר בערב של 200 היא יחסית גבוה היתי כן שוקלת טפול תרופתי בעיקר כזה שלא מסכן אותו בנפילת סוכר כמו גנואט לא נראה לי בעיתי
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסוכר גבולי
אייל30/11/2020תודה על התשובות דוקטור, וברשותך רציתי לשאול עוד משהו.
קשה לאבי לבלוע את הכדור הגדול של גנואט.
האם יש תרופה דומה יותר קטנה?
האם גנובייה היא שונה בגודל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לאייל
ד''ר מאיה איש שלום05/12/2020אכן גנוביה היא כדור קטן יותר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוסף תזונה אומגה שלוש ועיכוב סוכרתדרור26/11/2020
האם יש הוכחות ש-OMEGA 3 /אוכל שיש בו את
הדבר הזה קשורים בעיכוב סוכרת ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לדרור
ד''ר מאיה איש שלום26/11/2020בנתיים מרבית המחקרים על אומגא 3 לא הצליחו להראות הפחתת סכון בהתפתחות סוכרת
מה שכן מאוד יעיל זה הפחתת צריכה של פחמימות בפרט פשוטות ופעילות גופנית סדירה (ארובי ותנגודת למשל 150 דקות בשבוע של הליכה ושעה בשבוע של תנגודת)
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אימונים גופניים במשקולות ומניעת סוכרתנתי26/11/2020
אימוני תנגודת זה כולל גם להתאמן עם משקולות
קטנות ( משהו כמו 2-8 קילו ) ? איך זה משפיע על מניעת
סוכרת ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לנתי
ד''ר מאיה איש שלום26/11/2020אכן לא צריך משקולות כבדות. האימון משפר את התנגודת לאנסולין ברמת השריר, גם משנה את אופי סיבי השריר ויכול להעלות את קצב חלוף החומרים במנוחה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאימון 2
נתי26/11/2020
אבל זה איך עוזר בלמנוע סוכרת ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לנתי
ד''ר מאיה איש שלום27/11/2020סוכרת קשורה לתנגודת לפעילות של אנסולין, ואי לכך פחות יכולת להשפיע, בפנוי הסוכר מהדם. שפור התנגודת לאנסולין משפר את התגובה לאנסולין ומסייע בשמירה על רמות סוכר תקינות
הגברת חלוף החומרים במנוחה מסייעת במניעת עליה במשקל ואף עוזרת בירידה במשקל
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ירידת סוכר בהעמסת סוכר 75נועה26/11/2020
שלום
ביצעתי לראשונה בחיי העמסת סוכר 75ג'.
בבוקר, לאחר צום של 12 שעות, התוצאה היתה 114.
אחרי שעתיים התוצאה היתה 107.
אשמח לדעת אם יש משמעות לזה שהסוכר ירד.
*הבדיקה בוצעה בהמשך לבדיקה שגרתית של hba1c שיצא גבוה (6.4) וללא הריון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לנועה
ד''ר מאיה איש שלום26/11/2020העמסה עצמה היא תקינה. הסוכר בצום מעט מוגבר, אך היתי חוזרת עליו בצום יותר קצר של 6-8 שעות.
A1C באמת מחשיד לטרום סוכרת, אך גם יכול להיות משופע מגורמים אחרים שהופכים אותו לפחות אמין כגון חסר ברזל אנמיה וכו.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כבד שומני ועיבוי נודולרי איזה בדיקות צריך?דן26/11/2020
ביצעתי אם אר אי לגבי כבד שומני הבדיקה יצא תקינה ברוך השם .רק דבר אחד כתוב שהבנתי שאולי קשור לפורום עיבוי נודולרי בקוטר 7 מ"מ באדרנל שמאל ללא ירידה משמעותית בסיגנל בין סריקה lp op לא אופיני לאדנומה מה לעשות איזה בדיקות לבקד תודה רבה .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לדן
ד''ר מאיה איש שלום26/11/2020ערב טוב
בכדי ליעץ לך יש צורך באנמנזה רפואית שלך ושל משפחתך.
מציעה להגיע ליעוץ אנדוקרינולוג
ב30-40% מבדיקות סיטי/MRI בטן מוצאים ממצאים מקריים באדרנל שלרב הם שפירים
לרב בודקים אם יש עדות להפרשת יתר הורמונלית ועוקבים אחר הממצא. שוב חשוב לדעת מה הרקע הרפואי ולא ניתן לתת לכך מענה כאן
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נטילת יוטירקס בשילוב עם כדור אקמולרינה26/11/2020
שלרציתי לדעת העם מותר לקחת יחד עם כדור יוטירקס כדור אקמול לכאב או אחר לכאב יחד עם יוטירקס ואותה שאלה יחד עם כדורי לחץ דם ואקמולום לך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לרינה
ד''ר מאיה איש שלום26/11/2020עדיף לא לקחת שום כדור באותו זמן עם האיותירוקס
אלא לקחת את האקמול במרווח עדיף של שעה לפחות מהאיותירוקס
תרגישי טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בלוטת התריס שימוש ביוטירוקס והריוןלירן25/11/2020
שלום. הנני מטופלת ביוטירוקס 5 פעמים בשבוע 100 מק"ג. אני בשבוע 7+5 להריוו. בתאריך 5.10 לפני הכניסה להריון תוצאה הייתה 0.81 היום תוצאה של 3.48 אני יודעת שמעל 2.5 זה מסוכן ואני בלחץ. מה עליי לעשות האם יש סיכון לפגיעה בעובר? ומה הדרך הכי מהירה להוריד את התוצאה ותוך כמה זמן. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה ללירן
ד''ר מאיה איש שלום26/11/2020הי
כדאי להעלות מנון מציעה שתפני לאנדוקרינולוג שלך. קשה לי ליעץ מבלי לראותך ואת ההסטוריה שלך, בשלב ראשון אפשר לשקול להעלות מנון ל650 לשבוע.
אך מציעה להועץ ברופא המטפל כי זה חסר אחראיות מצידי לתת לך המלצות טפוליות מבלי להכירך
כרגע אין נזק בערך TSH שכזה (מתחת ל4) רק שבאמת כדאי להעלות את המנון כי אחרת הTSH יעלה עוד בשבועות הקרובים.
בטרימטסר ראשון כדאי לעקוב אחת לחודש כי המנונים משתנים ואחכ אחת לטרימסטר
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אכילת מאפי פילו בסיטואציה לפני סכרתרומי25/11/2020
מאפים מפילו זה בעייה אם אני
בסיטואציה של לפני סוכרת ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לרומי
ד''ר מאיה איש שלום25/11/2020התגובה הגלקמית למזונות שונים היא אנדוידואלית אך אנשים רבים קמח לבן גורם לעליה נכרת ברמת הסוכר. קשה לדעת מראש מבלי לבדוק את רמת הסוכר בדם בתגובה. מניחה שבכמויות קטנות והקפדה על פעילות גופנית סדירה כגון פעילות ארובית 150 דקות בשבוע ושעה בשבוע פעילות של תנגודת יכולים לסייע בשפור רמות הסוכר.
לילה טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השארה של מזרק זלוטופי בחוץ ללא קירורדן24/11/2020
שלום אני מזריק זלוטופי .אני טס לשבוע איך אפשר לקחת ואין בעיה שהזריקה לא תיהיה עם קרח .כמובן שישים ליד בקבוק קרח אבל עד שיגיע זה יהיה בחוץ כמעט 11 שעות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לדן
ד''ר מאיה איש שלום24/11/2020המזרק יכול להיות מחוץ למקרר 3 שבועות. רק שלא יהיה בחום של רכב בקיץ וכו. אבל בטמפרטורת חדר אין בעיה. רק אל תשים במזודה כי בתא המטען של המטוס הטמפרטורה יורדת להקפאה וזה הורס את התרופה. תקח איתך בציידנית או בתיק יד עם מכתב מהרופא/ה שאתה מטופל בתרופה וזקוק למחטים מד סוכר וכו. וגם כדורים לא כדאי לשים בתא המטען אלא לקחת איתך
נסיעה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה טיפוס בוגדני?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

