מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- שאלה לגבי הפסקת אינסוליןרוני04/01/2021
שלום ד"ר,
אבי בן 77 מטופל כ 10 שנים עם אינסולין(שילוב של קצר טווח וארוך טווח, סוכרת סוג 2), לאחרונה תופעות היפו, הוחלף לו טיפול לאינסולין ארוך טווח בלבד יומי : Toujeo 20 + זריקה שבועית שלTrulicity 0.75 + גלוקומין 2X850 , הוא הרגיש מצוין עם ערכי סוכר מאוזנים (120 בבוקר, 140 אחה"צ, לפני הארוחות) אך להפתעתי רופאת הסוכרת שלו החליפה לו טיפול: ביטול זריקת האינסולין היומית ומנגד הכפלת המינון של של Trulicity ל 1.5 - כלומר הטיפול הוא זריקה שבועית בלבד של של Trulicity 1.5 + + גלוקומין 2X850.
לצערי לא הייתי נוכח בפגישה והרופאה בחופש בחודש הקרוב, אשמח לשמוע ממך מה יכולות להיות הסיבות להחלפת הטיפול ל Trulicity בלבד והאם זה לדעתך יכול להשאיר אותו מאוזן ?
תודה
רוני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לרוני
ד''ר מאיה איש שלום05/01/2021בנגוד לאנסולין טרוליסיטי לא מעלה את הסכון לנפילות סוכר (היפוגלקמיה) גם מסייעת בירידה במשקל ומגנה על כלי הדם והכליות. יתכן שבהחלט יסתדר ללא אנסולין קשה לחזות מראש אבל מניחה שיעקוב אחר ערכי הסוכר ואם הסוכרים יעלו הרופאה תחדש לו את האנסולין (בהנחה שיש לו סוכרת מסוג 2 ולא סוכרת מסוג 1/LADA)
בכל מקרה כדאי לצמצם קצת את צריכת הפחמימות (למשל פרי בין הארוחות עם אגוזים/שקדים ולא יחד עם ארוחה) וגם להקפיד על פעילות גופנית כגון הליכות
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לד"ר איש שלוםרינה03/01/2021
אני מזריקה ויקטוזה כבר שבוע וחצי, המינון 1.2.
הבעיה היא שאין לי יציאות מאז שהתחלתי להזריק,פה והבטן שלי נפוחה וקשה, האם יש פתרון לזה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לרינה
ד''ר מאיה איש שלום03/01/2021מציעה להקפיד לשתות מים לפחות 1.5 ליטר ליום (אם אין מגבלה מבחינת לב, כליות). לעיתים שמן זית עם עגבניות מרוסקות (טבעיות) ופשתן קצת עוזר. כדאי להתיעץ עם דיאטנית ועם רופא המשפחה
ואפשר גם לשקול להוריד מנון למשל למנון בנתיים 15 קליקים (0.9 מג').
בעקרון תופעות הלואי הבטניות חולפות עם הזמן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התנהלות הבת בעת משבר הקורונהדליה03/01/2021
שלום ד'ר איש שלום
הבת שלי בגיל 17וחצי ומאז הקורונה נמצאת כמו כל חברותיה כמעט שנה רצוף בבית לא פעילה ואוכלת חטיפים וממתקים משעמום מול המחשב...
לאחרונה גיליתי על עור צווארה רצועה חומה כהה שלא זכור לי שהיתה שם קודם
מברור ברשת הבנתי שמדובר על רמות אינסולין גבוהות שמעודדות היפר-פיגמנטציה בקפלי העור
גם הבנתי שזהו שלב של "טרום" "טרום סכרת"
אני חוששת לה מאד היא צעירה ולכן האם המצב הזה הפיך ע'י הוצאת כל המתוקים תזונה נבונה ופעילות גופנית? או שמעתה היא תמיד תהיה גבולית?
יש דרך לנרמל בפרט בגיל צעיר את הפרשת האינס המוגברת?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לדליה
ד''ר מאיה איש שלום03/01/2021ירידה במשקל ופעילות גופנית סדירה בהחלט יכולות להפוך את המצב להפיך.
במידה וזה חלילה לא קורה מחפשים סיבות נוספות אבל לרב המצב כן הפיך
להפחית פחמימות לבצע פעילות ארובית אפילו הליכה 150 דקותב שבוע ושעה בשבוע לפחות פעילות של תנגודת
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת סוכר בגלוקומטראנונימי01/01/2021
היי היום בבוקר אחרי שינה של 8 שעות אכלתי 3 עוגיות שיבולת שועל עם סוכר ואחרי שעה ביצעתי בדיקת סוכר בגלוקומטר (אצל חבר שסכרתי) ויצא 87, עכשיו לא היה לי ברור איך הסוכר יצא נמוך יחסית אם אכלתי את העוגיות בבוקר כלומר לא הייתי בצום, כי אכלתי את העוגיות, האם זה תקין?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאנונימי
ד''ר מאיה איש שלום02/01/2021אכן רמת סוכר תקינה.
אם אין נטיה לסוכרת זה לא מפתיע
וגם אם אתה סוכרתי יתכן שעוגיות אלו לא מעלות לך את רמת הסוכר. התגובה הגלקמית למזונות שונים היא אישית
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלאנונימי
ד``ר מאיה איש שלום03/01/2021רמת הסוכר תקינה, אם אינך סוכרתי זה הגיוני...
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות דם אחרונותחנה31/12/2020
תודה על התשובה, עוד שאלה בבקשה, ליקוציטים גבוה בשתן (500) מראה על דלקת? מה הטיפול? אני סוכרתית חדשה (מלפני 5 שבועות) נוטלת 2 פעמים ביום ג'נואט ופעם ביום טרייטס, בבדיקה שנעשה אתמול הסוכר היה 120 (יחסית ל-5 שבועות קודם- 339) תודה ולהשתמע.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה לחנה
ד``ר מאיה איש שלום02/01/2021חשוב לבצע את בדיקת השתן לאחר נקוי של האזור (מקלחת/מגבון חיטוי) ולקחת דגימה מאמצע זרם. לויקוציטים לא בהכרח מצביעים על דלקת חשוב לדעת אם יש תסמינים נוספים שמחשידים כגון תכיפות במתן שתן דחיפות או צריבה
כל הכבוד על השפור ברמות הסוכר
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיסון נגד קורונה לחולי סכרת שמקבלים זריקת טרוליסיטיעידית שמואלי30/12/2020
שלום רב.
אני חולת סכרת, מקבלת זריקת טרוליסיטי פעם בשבוע.
האם אפשר לקבל חיסון נגד קורונה? לא הצלחתי לקרוא על כך באתר של קופ"ח.
בברכה,
עידית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לעידית שמואלי
ד''ר מאיה איש שלום30/12/2020אין שום מניעה
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת דם של חולת סוכרתחנה30/12/2020
אני סוכרתית חדשה, בבדיקה אחרונה היה הסוכר על 120 וhemolytic- 1, האם זה תקין?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לחנה
ד''ר מאיה איש שלום30/12/2020האם היו תוצאות של המוגלובין מסוכרר שמשקף את מדד ממוצע הסוכר ב-3 חודשים האחרונים
בעקרון היעד של הסוכר בצום נקבע לי מחלות הרקע ומחלות נלוות גיל וכו
120 זה יעד סביר אך שוב צריך לראות את שאר הנתונים
המוליטיק 1 מציין עד כמה הדם התפרק בזמן הלקיחה (משהו טכני) אני חושבת שזה ממד נמוך ודי סביר
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נטילת מטפורמין מאוחר בלילה- ומערכת העיכולאלי30/12/2020
האם לקיחת כדור מטפורמין/גלוקומין אחד ביום, בלילה בסמוך לשנת הלילה בערך ב - 24:00, יכולה להזיק למערכת העיכול או למערכות אחרות.
בנוסף, האם מבחינת הטיפול בקדם סוכרת, משנה באיזו שעה ביום לוקחים את כדור הגלוקומין.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאלי
ד''ר מאיה איש שלום30/12/2020לא אמור להיות נזק. שיא השפעת הגלקומין אחרי 2-3 שעות, אך ההשפעה נמשכת כ17 שעות. כך שהכדור נותן כסוי לרב היממה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחלת אוסטופרוזיס התכווצות בגובה ובריחת סידןנחום29/12/2020
האם שאנשים סובלים מ אוסטופרוזיס ומתכווצים בגובה הרבה ס"מ כלומר בריחת סידן גורמת להתכווצות בגובה האם הכליות הכבד והקיבה גם מתכווצים?
כי אני הייתי מטר 1.80 ועכשיו אני מטר 1.74* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לנחום
ד''ר מאיה איש שלום29/12/2020ירידה בגובה יכולה לקרות בעקבות שברים בחוליות או שנויים נוונים. לא ידוע על התכווצות של הקיבה והכבד
אבקש לצמצם שאלות בפורום ולפנות ליעוץ רפואי.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיסון נגד קורונה בעת נטילת יוטירקסאדוה28/12/2020
שלום צריכה להתחסן נגד קורונה לוקחת יוטירס לתת פעילות של בלוטת מגן כדורי לחץ דם כדור לכולסטרול רציתי לדעת העם יש ביוטירקס יוד שמעתי בתוכנית של שאלות ותשובות שאלה על לקיחת כדור שיש בו יד העם מותר לקחת את זה וגם להתחסן בחיסון הקורונה אשמח לתשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאדוה
ד''ר מאיה איש שלום29/12/2020מולקולת הT4 ההורמון של בלוטת התריס מורכבת מ-2 חומצות אמינו של טירוזין אליה מחוברות 4 מולקולות של יוד. לא ידוע לי שזו התוית נגד לחסון בקורונה
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הורמון גדילה וגיל- ירידה לאחר גיל 30נחום27/12/2020
שלום ההורמון גדילה שחי הוא 260 ng/mg אני מפחד שאחרי גיל 30 הוא ירד לי זה אפשרי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לנחום
ד''ר מאיה איש שלום27/12/2020היחידות שציינת לא מוכרות לי.
גם אם יש ירידה עם הגיל היא לרב לא מובילה לחסר
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גנובייה בתור תרופה יחידה- מדידה- 135בארי27/12/2020
שלום דוקטור,
התחלתי לפני כמה ימים טיפול בגנובייה.
למרות התרופה, מדידת הבוקר שלי בממוצע היא 135.
האם זה תקין?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לבארי
ד''ר מאיה איש שלום27/12/2020זה תלוי במחלות נלוות גילך וכו...בעקרון במטופלים ללא מחלות נלוות הרבה פעמים היעד הוא פחות מ110 או פחות מ100.
אך היעדים הם תלוי גיל ומחלות נלוות
הפחתת צריכה של פחמימות ופעילות גופנית סדירה(כגון הליכות 150 דקות בשבוע) בטח יסייעו לשפר את האזון.
הרבה בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סכרת ודופק מאוד נמוך- ג'ארדיאנסענת25/12/2020
שלום, האם כדור בשם ג׳ארדיאנס דואו גורם לדופק ככ נמוך של 30-40?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לענת
ד''ר מאיה איש שלום25/12/2020לא סביר. היתי מחפשת סבות אחרות
כגון חוסמי בטא (נורמיטן קדרילוק לופרסור..) או חוסמי סידן דלתם או אקקור או תרופות נגד הפרעות קצב כמו פרוקור או הפרעה בתפקוד בלוטת התריס או הפרעה בתפקוד קובע הקצב בלב - הסינוס
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לשאלתי על ג׳ארדיאנס דואו
ענת26/12/2020תודה על תשובתך, מדובר בגבר בן 76 לא ציינתי זאת, האם תשובתך תקפה לגביו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לענת
ד''ר מאיה איש שלום27/12/2020אכן תקפה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שימוש יום יומי של אבילק- לחולי סכרת מאוזנתדן25/12/2020
האם אבילק מתאים לחולה סוכרת אבל מאוזנת ממש.ושימוש על בסיס יום יומי תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לדן
ד''ר מאיה איש שלום25/12/2020מבחינת הסוכר לא ידוע לי על בעיה. אך צריך לבדוק עם גסטרואנטרולוג אם זה התכשיר הכי מתאים לנטילה באופן כרוני
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קורטיזול גבוה בשתן- האם חורג מהנורמה?דור22/12/2020
היי שלום
מה הערכים של קורטיזול גבוה בשתן? בבדיקה שעשיתי יצא לי קורטיזול גבוה במדד של 800 ואני מאוד לחוץ כי לא הבנתי עד כמה זה חורג מהערכים והנורמה אשמח לתשובה. תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לדור
ד''ר מאיה איש שלום24/12/2020זה תלוי בנורמה של המעבדה ששונה ממעבדה למעבדה זה מצוין .
אם הנורמה סביב 500 החריגה לא מאוד גדולה. ולא נחשבת משמעותית לאבחון קושינג. השאלה מהי הנורמה במעבדה שבצעת
וגם מהן יחידות המדידה
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

