מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- תת פעילות סמויה בלוטת התריסלוגי22/12/2020
1-אע"פ שתוצאות בלוטת התריס טובות
הבנתי שישנו מצב של תת פעילות סמויה של בלוטת התריס וקשה מאוד לאתר אותה
* יש לי לפחות 12 אפיונים של תת בלוטת התריס
( שאר בדיקות הדם יצאו תקינות כולל בדיקת ויטמינים ומינררלים למעט כולסטרול גבוה )
תוכלי בבקשה לכוון אותי לבדיקה/ות נוספת על מנת לוודא שהבלוטה,מתפקדת כיאות
2- מהם טווחי הנורמה של thyroglobulin ab
( יצא לי 20 )
(בממצאי המעבדה של קופ"ח אין טווחי) נורמה
בתודה מראש
לוגי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה ללוגי
ד''ר מאיה איש שלום24/12/2020ANTI TG הנורמות שונות בין קופות שונות. בדרכ כן מופיעה נורמה.
אין משמעות לנוגדנים חיוביים מבחינת קיום של תת פעילות, כי ב15% מהאוכלוסיה יש נוגדנים ורק 3% מפתחים תת פעילות. אם TSH וFT4 תקינים אפשר לשקול בדיקה של FT3 (אך נדיר שהיא לא תקינה) . תסמינים של תת פעילות של בלוטת התריס לא ספצפיים . אותם תסמינים יכולים לבטא למשל חסר B12, חסר ברזל וכו.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אכילת דבש במצב טרום סכרתדנה22/12/2020
שלום
אני במצב טרום סכרת אני בזמן האחרון נוהגת לאכול דבש בשל הסגולות הבריאותיות שלו האם הדבש מקפיץ את רמות הסוכר באופן דרסטי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לדנה
ד''ר מאיה איש שלום24/12/2020הכל תלוי בכמות, וגם בתגובה האישית. את יכולה לבדוק בעזרת מד סוכר מהאצבע או בחבור למד סוכר רציף ולראות מה קורה לסוכר שעה אחרי הצריכה. או לחליפין לאכול דבש לפני פעילות ארובית (כגון הליכה) ואז סביר שלא תהיה עליה ברמות הסוכר
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקשר לרביעי יוגורט ומחסור בזרחןנחום22/12/2020
אכלתי מלא גביעי יוגורט יכול להיות בגלל זה חסר לי זרחן בדם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא מומלץ לאכול פלסטיק
אודי22/12/2020אכלת הרבה גביעים וזה אכן מצב לא בריא!
בפעם הבאה תנסה לאכול את מה שיש בתוך הגביע ואת הגביע הריק להשליך לפח
בקשר לזרחן תבקש מהרופא שידחף לך מכלית סמי-טריילר ממנו לתוך הוריד יש מצב שזה יעזור
או שלא...
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לנחום
ד''ר מאיה איש שלום24/12/2020לא סביר דווקא מוצרי חלב עשירים בזרחן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחסור בטוסטסטרון והורדת תחושת רעבנחום22/12/2020
האם מחסור בטסטוסטרון מוריד תחושת רעב האם טסטוסטרון מגביר רעב?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לנחום
ד''ר מאיה איש שלום24/12/2020לא מוכר לי קשר שכזה, דווקא במחסור בטסטוסטרון יש נטיה לעליה במשקל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החלפת תרופה בתת פעילות- אלטרוקסיןעדי21/12/2020
עברתי מאלטרוקסין לסינטרואיד. מתי לבדוק איזון בדם לאחר 6 שבועות או 8?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לעדי
ד''ר מאיה איש שלום21/12/2020אפשר לבדוק אחרי 6 שבועות אם את מרגישה טוב ולא בהריון אפשר גם אחרי 8 שבועות.
אם את בהריון אז היתי בודקת אחרי 4 שבועות
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקשר לזרוק בדם נמוך- זרחןניב נחום21/12/2020
שלום הזרחן שלי בדם הוא תוצאה2.05 mg/dL
האם צריך לבדוק את ה ויטמין d בכליה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בקשר לזרחן
ניב נחום21/12/2020האם יש טיפול לזרחן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לניב נחום
ד''ר מאיה איש שלום21/12/2020אם הפוספור באופן עקבי בערך שכזה אז זה מחייב ברור ברור ראשוני רמות PTH ורמת 25 OH וטמין D קלציום אלבומין מגנזיום.
אם התוצאה של הפוספור עקבית בבדיקה חוזרת אז לשקול ברור נוסף אצל אנדוקרינולוג ולא לנהל את הברור כאן בבקשה
אם במקרה קבלת תוסף ברזל (פרינג'קט) תוך ורידית זו יכולה להיות סיבה לירידה ברמות פוספט
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה אחרונה בקשר לזרחן
ניב נחום22/12/2020יכול להיות שיש לי עודף הורמון גדילה אז הכליות שלי התרחבו ולכן חסר לי הורמון גדילה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתיקון שאלה
נחום22/12/2020ולכן יש לי חוסר בזרחן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לנחום
ד''ר מאיה איש שלום24/12/2020רמות IGF1 היו בנורמה לכן לא סביר שיש לך עודף הורמון גדילה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סכרת ורישיון נהיגה- הגשת טופס מיוחד?סיגל ו.21/12/2020
שלום. רציתי בבקשה לברר האם ישנו טופס מיוחד שרופא צריך לחתום עליו כדי לצרף לטופס הירוק המכוון או מכתב רגיל מרופא סכרת שמאשר נהיגה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לסיגל ו
ד''ר מאיה איש שלום21/12/2020בדרכ בטופס לחדוש רשיון ישנם סעיפים שרופא הסוכרת ממלא אלא אם הדבר השתנה לאחרונה
הרבה בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גלים גדולים של עייפות- בת 52דניאלה20/12/2020
שלום
בת 52
יש לי גלים של עייפות גדולה נניח לכשעה
עם פיהוקים ותשישות ככה סתם באמצע יום
ואני רוצה לדעת אם זה בגלל נפילות סוכר.
הסוכר בצום תקין כ 75-85.
אני רוצה לדעת אם גלי העייפות הם בגלל נפילות סוכר.
אם זה בגלל נפילות סוכר ובזמן גל של חולשה כזאת
אשתה משקה עם 3 כפיות סוכר אוכל לדעת אם זה קשור?
אם זה מסוכר אז אמור להשתפר מיידית?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לדניאלה
ד''ר מאיה איש שלום21/12/2020מציעה לבקש מד סוכר בקופה ופשוט לבדוק.
אם זו הפוגלקמיה בגלל הפרשת יתר "תגובתית" של אנסולין צריכה של סוכר פשוט תשפר רגעית את המצב אך תעורר שוב הפרשת יתר של אנסולין וירידה חוזרת של רמת הסוכר
מציעה פשוט לבדוק בזמן ארוע
ויש שחשים עייפות דווקא כשרמות הסוכר גבוהות.
אם את מקבלת תרופות להורדת לחץ דם כדאי לבדוק שאין נפילה של לחץ דם
בנוסף עייפות באמצע היום יכולה להיות בטוי של דום נשימה בשינה אם את נוחרת או סובלת מעודף משקל
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בירור סיבת לירידה בצפיפות העצםיפעת20/12/2020
בת 66 מטופלת באלטרוקצין 100 ובלפיטור 10= מאוזנת. בדיקת צפיפות העצם: אוסטיאופניה. תוצאות הבדיקות שיצאו מהתחום הם: גלובולין גמא 19.9, אוריאה 48.8, אלבומין 54.8, GGT - 48, המגולובין A1C - 5.8 , ויטמין D - 65. שאר הבדיקות נמצאות בתוך התחום. מה הבדיקות האלו אומרות לך? המון תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה ליפעת
ד''ר מאיה איש שלום20/12/2020קשה לתת יעוץ לעומק מבלי לראותך. (בדיקה גופנית אנמנזה)
לגבי המוגלובין A1C מחשיד לטרום סוכרת מעניין מה הסוכר בצום (יכול להיות תקין אבל אם לא תקין זה מחזק).
GGT קשה לי ליעץ מבלי לראותך ולראות הסטוריה של הבדיקה ובדיקות אחרות. הרבה פעמים רואים עליה בGGT הוא מאוד רגיש ולא תמיד יש סיבה לעליתו, אם יש עודף משקל יכול להיות קשור לכבד שומני אבל צריך לראות את ההסטוריה והמגמה ולראות אם להשלים בדיקות דם נוספות
ויטמין D ברמה סבירה אבל מציעה לקחת 1000 יחידות ליום.
UREA קשור לצום לפני בדיקות הדם כנל גם אלבומין
לגבי האלקטרופורזה צריך לראות אם איתרו פיק מונולונאלי יש בדרכ הערה לגבי הבדיקה. אם אין זה פשוט יכול לשקף מצב דלקתי לא ספציפי ולא מטריד. שוב הכל במגבלות העדר אנמנזה ובדיקה גופנית .
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגלוקוז יש לי: 88 בצום.
יפעת21/12/2020* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה כתגובה
יפעת21/12/2020תוצאת ויטמין D שלי הוא אחרי 3 חודשים של לקיחה: 100 יחידות פעם ביום כולל כדור קלצים 1 ביום ועדיין מתחת הנורמה איני מבינה מדוע. תפקודי הכבוד תקינים, אך ה GGT כבר שנים גבוה, ובמרפאת כבד אינם יודעים מה הסיבה. כבר עשו לי לפני כמה שנים ביופסיה ולא הראה דבר. שוקלים מתישהו שאעשה שוב ביופסיה. אני סובלת מתת פעילות בלוטת התריס (גנטי אצלינו) והשימוטו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטעות: 1000 יחידות פעם ביום.
יפעת21/12/2020* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה ליפעת
ד''ר מאיה איש שלום21/12/2020ההסוכר בצום תקין יתכן שההמוגלובין A1C לא ספציפי ולכן לא מעיד על טרום סוכרת אך לעיתים בנשים הסוכר מוגבר אחרי האוכל, אפשר לבדוק זאת בעזרת העמסת סוכר/חבור למד סוכר רציף חד פעמי להערכה.
לגבי ויטמין D הרמה סבירה הנורמות שמצוינות לא מתאימות מספיקה רמה מעל 50 נמול/ליטר עד 75 גג 100 נמול/ליטר כל מה שמעבר לזה לא רצוי
לגבי הסידן האמורפי אין שום הוכחה שהוא משפר את בריאות העצם רק שהוא נספג טוב יותר אך ככל הידוע לי אין הוכחה שהוא משפר צפיפות עצם או מפחית שברים
הרבה בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסידן
ריקי ברוך21/12/2020גם אני בתחום האוסטופניה ולכן גם מקפידה ליטול את הסידן האמורפי של דנסיטי. חייבת לשמור על השלד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סודיום ופוטסיום נמוכים מאוד בשתןגלעד20/12/2020
שלום
אני בן 45.
לא ידוע על מחלות מהותיות.
כמה שנים ירידת משקל חדה עקב בעיות במערכת העיכול.
אוכל מעט יחסית ותזונה מאוד לא מגוונת.
רק לאחר בירורים מקיפים נמצא לאחרונה שסובל מ
גסטרופרזיס אידיופתי - לא ברורה הסיבה
וגם תנועתיות איטית של מערכת העיכול.
ירדתי לאורך השנים 15 קילו מ 60 ל 45 וכרגע נמצא במשקל חסר BMI=14.5 .
מתחיל כל מיני כדורים לראות אם הם יעזרו לאכול יותר.
עד כה בדיקות הדם תקינות. ספירה כימיה בנורמה.
TSH תקין לפני חודש.
קורטיזול לפני חודש בקצה העליון של הנורמה.
בדיקת דם לפני שבועיים סודיום מעט נמוך 133
בבדיקה חוזרת שבוצעה היום
סודיום בדם 138 תקין כבעבר.
פוטסיום בדם 4.3 תקין.
כלוריד 101 תקין.
מגנזיום תקין 2.0
אבל בבדיקת שתן ( רגיל ) שבוצעה הבוקר.
שתן כללי תקין
שתן אלקטרוליטים מאוד נמוך
סודיום 29 NMOL/L כשהנורמה 50-150
פוטסיום 7.0 NMOL/L כשהנורמה 20-80
אציין שזה היה שתן שני של הבוקר.
בצום אבל שתיתי בשעה וחצי לפני הבדיקה
כ 750 מל מים.
במעבדה אמרו ששומרים את הסרום של הדם ואת השתן אם צריך לעשות בדיקות נוספות להשלמה.
אודה על עזרתך
1. מה יכולה להיות הסיבה לסודיום ופוטסיום כל כך נמוכים בשתן? ( לעומת זאת בדם הם תקינים ).
2. האם יש בדיקות דם או שתן נוספות שכדאי לעשות
כדי להשלים את התמונה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לגלעד
ד''ר מאיה איש שלום20/12/2020הסודיום והאשלגן בשתן חשובים כשיש הפרעה בדם אבל כשאין הפרעה אני לא חושבת שיש להם משמעות אלא קשורים לצריכה התזונתית ולמאזן הנוזלים בנושא הנתרן
מה שקובע זה המצב בדם..שהיה תקין
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסודיום ופוטסיום נמוכים מאוד בשתן
גלעד20/12/2020תודה על התשובה.. הרגעת אותי..
אם אפשר עוד לשאול ולסגור את הנושא
1. לאור דבריך, האם אפשר להניח שסודיום ופוטסיום נמוכים בשתן, במקביל לכך שהם תקינים בדם, זה כנראה בגלל מצב התת תזונה ולא בגלל בעיה אנדוקרינית? ולכן לא נדרשות בדיקות אנדוקריניות נוספות?
2. יש לי מעט מאוד אשלגן בתזונה פחות מ 1000 מג ליום.
האם העובדה שהוא כבר לא תקין בשתן ( אבל עדיין תקין בדם )
מעידה שכנראה הגוף כבר פחות מצליח להתמודד עם זה
והמצב מתחיל להיות בעייתי יותר?
אני שואל את זה בגלל שמתחיל לנסות תזונה בפורמולות כמו אנשור וכו'. ייקח כמה שבועות לנסות כמה פורמולות עד שאולי אמצא משהו שהמעיים יסתדרו איתו.
השאלה אם יש עוד כמה שבועות במצב כזה או שהאלקטרוליטים הנמוכים בשתן מעידים שזה כבר מצב חירום וחייבים לעבור להזנה חיצונית כמו ב PEG או TPN ?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לגלעד
ד''ר מאיה איש שלום21/12/2020לגבי התזונה האופטמלית צריך להתרשם ממצב תזונתי אני לא חושבת שהאלקטרוליטים בשתן צריכים להשפיע..
בעקרון הכליות לא יודעות לשמור 100% מהאשלגן תמיד יש אובדן כלשהו אבל אם הרמה תקינה בדם אז אין דאגה
נתרן בשתן קשור לצריכה של מלח ולסטטוס הנפח בגוף. ולא למצב תזונתי.
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסודיום ופוטסיום נמוכים מאוד בשתן
גלעד21/12/2020תודה רבה על התשובה מעריך מאוד.
אז לסיכום אם אני מבין נכון
אשלגן נמוך מהנורמה בשתן זה כנראה בגלל מיעוט אשלגן בתזונה אבל זה כרגע לא מסוכן בגלל שבדם עדיין תקין.
ולגבי נתרן נמוך בשתן זה אומר שאני אוכל מעט מדי מלח?
האם הבנתי נכון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לגלעד
ד''ר מאיה איש שלום24/12/2020נתרן נמוך בשתן גם יכול להיות קשור להתייבשות, ואם לחצי הדם תקינים (ולא נמוכים) אז לא סביר שאתה אוכל מעט מידי מלח זה דווקא דבר טוב..
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סכרת נעורים והשתלת שיערטל20/12/2020
שלום בעלי בן 49 חולה בסכרת נעורים מגיל 15. כתוצאה מזה יש לו נוירופתיה רצינו לדעת אם הוא יכול לעבור השתלת שיער והאם בגלל הסכרת יש סיכוי שההשתלה לא תצליח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לטל
ד''ר מאיה איש שלום20/12/2020אם הסוכרת מאוזנת אני לא רואה מניעה. לגבי סכויי הצלחה זה לא תחום עסוקי כדאי לשאול את המשתיל
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסוכר
רחלי22/12/2020אני מכירה מישהו סוכרתי שעבר השתלה והוא מאוזן ונשמר לו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת בלוטת המגן, בחורה אנורקטיתשגיא20/12/2020
שלום
הבת שלנו בת 22 אנורקטית.
כבר היתה ב BMI=13 .
בחודשיים האחרונים מתאוששת אוכלת בהדרגה יותר
ועלתה ל BMI=14.5
לפני שבועיים בדיקות דם תקינות כולל TSH
שתמיד היה תקין. רק סודיום מעט נמוך 131.
מזה כמה ימים קר לה מאוד וקשה להתחמם
מה שלא היה קודם.
היא תעשה השבוע שוב כימיה וספירה.
רצינו לדעת.
לאור תחושת הקור שהחלה השבוע וגם בגלל סודיום מעט נמוך
הבנו שצריך לבדוק TSH.
האם TSH תקין פני שבועיים אומר שבסדר
או ש TSH יכול להשתנות בשבועיים בגלל מצב התת משקל ותת תזונה? או שזה מאוד לא סביר ואין צורך לבדוק שוב אחרי שבועיים
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לטל שגיא
ד''ר מאיה איש שלום20/12/2020בעקרון TSH משתנה במהירות במצב של דלקת בבלוטת התריס ואז יש טעם לבדוק אחרי שבועיים באופן רגיל לא יראו שנויים ככ מהר
כדאי לבדוק שאין לה אנמיה, חסר ברזל, חסר B12.
הרבה בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כדור גסטרו לפני בדיקה אנדוקרינולוגיתאייל19/12/2020
שלום
אני לוקח כל בוקר כדור גסטרו 20 או לוסק.
צריך לישות בדיקת דם שגרתית בצום כולל בדיקות אנדוקרינולוגיות כמו TSH קורטיזול ועוד.
האם מותר לקחת לוסק/ גסטרו 20 חצי שעה לפני בדיקת הדם עם המים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאייל
ד''ר מאיה איש שלום20/12/2020ככל הידוע לי ניתן לקחת
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הורמון גדילה ורופא משפחה- מרשםנחום19/12/2020
האם הורמון גדילה גם רופא משפחה יכול לתת בלי אנדוקרינולוג ילדים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לנחום
ד''ר מאיה איש שלום19/12/2020ככל הידוע לי יש צורך בהמלצה של אנדוקרינולוג
אך כאמור נראה שאין לך חסר ואין סיבה שתקח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקשר למתקן ונשימה וצורך בנתרןנחום19/12/2020
שלום יש לי קשיי נשימה לפעמיים שאני צורך נתרן הקשיים נשימה נעלמים לי יש לי נתרן 135 בדם האם יש צורך ונתרן בשתן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לנחום
ד''ר מאיה איש שלום19/12/2020אני חושבת ש135 הוא בנורמה ברב המעבדות
לא מכירה קשר לקשיי נשימה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

