מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- תשובות בדיקת CTX ובדיקת P1NPצבי23/11/2020
שלום,
בן 70, יש לי אוסטאופורוזיס, פרט לכך בריא ומרגיש טוב.
נטלתי אקטונל/ריבון אחת לחודש משנת 2012 ועד שנת 2019,
לאחר מכן הייתי ללא טיפול תרופתי במשך כחצי שנה,
ולאחר מכן מחודש מרץ 2020 (כ- 8 חודשים) אני מזריק פורטאו אחת ליום.
לאחרונה ביצעתי בדיקות CTX ו- P1NP למעקב:
ערך בדיקת CTX: 884
ערך בדיקת P1NP: 236
לצורך השוואה, בבדיקת CTX לפני התחלת הטיפול בפורטאו (ואחרי הפסקת נטילת ריבון) היה לי ערך CTX של 210.
לא ביצעתי בדיקות קודמות של P1NP.
בבדיקת צפיפות עצם האחרונה שביצעתי בתאריך 4/2019:
L3L4 0.828 -3.4
FN -2.4 -3.0 0.686
TOTAL HIP -2.1 -2.3
אודה לך אם תוכלי להסביר לי את התוצאה- האם זה בטווח התקין למי שנוטל פורטאו?
האם לפי הבדיקה נראה שהתרופה עובדת כפי שצריך?
האם כדאי לחכות עם בדיקת צפיפות העצם עד לסיום הטיפול בפורטאו במרץ 2022, או שכדאי כבר לבצע את הבדיקה לפני?
בברכה,
צבי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לצבי
ד''ר מאיה איש שלום23/11/2020לפי המקרים שציינת בהחלט נראה שיש לפורטאו השפעה, מקוה שאתה עוקב גם אחרי רמות הסידן בדם
בדיקת צפיפות עצם לא מדויקת מספיק בכדי לראות את השנויים תחת הטפול ולא היתי ממהרת לבצעה.
מה גם שהעצם שנוצרת תחת פורטאו "צעירה" לא עברה מנרלזציה ולכן לא תראה בצפיפות עצם. ממליצה לחכות עם בדיקה חוזרת ובדיקת המרקרים בהחלט משקפת שיש תגובה לתרופה
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרופות ותוספים לשריפת שומן האם עובד?ראובן22/11/2020
התרופות/תוספים שיש בשוק שמבטיחים לשרוף
שומנים ולהוריד במשקל זה אקטואלי או שזה סתם בזבוז
זמן שלי ? אם כן איך קוראים להם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לראובן
ד''ר מאיה איש שלום23/11/2020יש תרופות שאכן מסייעות בירידה במשקל נבדקו מבחינת יעילות ובטיחות . התרופות הן סקסנדה, רזין, טופמקס, קסניקל,מיסימבה.
לגבי תוספים לא ידוע לי על תוסף יעיל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקותתתתתתתתתתתתתתתתתדן22/11/2020
ביצעתי אולטראסונד כבד שומני במידה ניכרת האם בגלל הכבד השומני או הסוכר יכול לעלות את אלקלעי פוספטאז תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לדן
ד''ר מאיה איש שלום22/11/2020כבד שומני יכול להביא לעלית ALK PHOS יותר שכיח עליה של GPT או GOT. כדאי לבדוק גם GGT או אזואנזמימים של ALK PHOS לראות אם המקור הוא כבדי
הטפול לכבד שומני הוא פעילות גופנית סדירה וירידה במשקל.
אפשר להעזר בתרופות לירידה במשקל אם אכן יש עודף משקל ניכר. ויש תרופות לטפול בסוכרת אשר גם מסייעות בירידה במשקל מעבר להורדת הסוכר.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרופה שעוזרת לירידה במשקל עבור מטופלת עם גלוקומיןיונית22/11/2020
שלום,
אשמח לברר: כשיש תנגודת לאינסולין שמטופלת עם גלוקומין וצריך לרדת כ 20 קילו, האם ישנה תרופה שעוזרת לרדת במשקל שהיא לא קסניקל או שהיא לא עובדת רק על הקטנת הרעב?
אני פשוט יכולה להתמיד ב 1300 קלוריות ליום, אך יורדת בקצב מאוד איטי ואז אחרי תקופה אני הורסת עם מתוק והכל עולה תוך שניה. האם ישנה תרופה שעוזרת לשריפת שומן או מזרזרת את הירידה במשקל?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה ליונית
ד''ר מאיה איש שלום23/11/2020ערב טוב
יש תרופה שתסייע לך להצליח שלא לחרוג בתזונה
כגון סקסנדה או רזין.
קסניקל מונעת ספיגת שומנים גם יעילה בהורדה במשקל אך לא משפיעה על התאבון
כדי להגביר את שריפת הקלוריות במנוחה חשובה פעילות גופנית בעיקר פעילות של תנגודת
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיוק של מכשירסער22/11/2020
זה נורמטיבי שמד סוכר מראה פעם 1 רמות גלוקוז של
לפני סוכרת (לא גבוה מדי ) ופעם רמה שהיא בסדר ?
אם זה בהפרש של יום-יומיים ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לסער
ד''ר מאיה איש שלום22/11/2020כנראה קשור למזון שנצרך לפני, שינה. ספורט?
ושונות של עד 15% אפילו במדידות עוקבות נחשבת בטווח השגיאה האפשרית של המכשיר
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת גם לקורטיזול ב 8 בבוקרשירה19/11/2020
שלום,
עליי לעשות בדיקה לקורטיזול ב 8 בבוקר. אני עם משאף פוסטר לאסתמה במינון גבוה. הבנתי שזה ישפיע על הבדיקה ויעלה את הקורטיזול. העניין הוא שפתאום נודע לי שהשכנים מעליי מתחילים שיפוץ לשבועיים מה שאומר שאוסיף שאיפה נוספת מהמשאף ביום.
במידה ואעשה את הבדיקה בשבועיים הקרובים, כמה זמן מספיק להפסיק עם השאיפה הנוספת(פעמיים ביום) לפני הבדיקה כדי שלפחות השאיפה הנוספת שבשגרה אני לא זקוקה לה לא תשפיע על הבדיקה?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לשירה
ד''ר מאיה איש שלום21/11/2020כנראה שיממה תספיק, עדיף באותו בוקר לא לקחת לפני הבדיקה ולקחת מקסימום בערב שלפני, עדיף שיהיה מרווח של 9 שעות לפחות אם ניתן בין הנטילה האחרונה לבין בדיקת הדם
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בהמשך לשאלתי על היפוגלימקיה עם דיאטהמירי19/11/2020
שלום ד"ר,
תודה רבה על תשובתך. כתבת לי ש: דיאטות דלות בקלוריות אפילו של 500-800 קלוריות ליום וגלוקומין לא אמורים להביא לנפילות סוכר אם יש לך כדאי לשקול ברור נוסף.
במידה ואני לא אוכלת מעל ל 5 שעות עם תפריט הדיאטה של ה 1200 קלוריות אז יהיו לי תסמיני היפו.
האם זה למעשה לא תקין ודורש בירור?
כמובן שאני אשתדל לא להגיע למרווחים כאלה בין ארוחות ואני יכולה למנוע את זה.. רק תהיתי האם זה לא תקין ודורש בירור.
אגב, אני עם תנגודת לאינסולין וכדור גלוקמין ביום. הסוכר מאוזן ו a1c מאוזנים שנים, בדיקת גלוקוז אחרונה יצא 70. דווקא הכי נמוך שיצא לי בבדיקות הדם מזה שנים, ודווקא אני במשקל הכי גבוה שלי עם השמנה בטנית(73 קילו והיקף בטן 103 על 1.63), ודווקא אני כבר שנה לא יכולה לעשות ספורט עקב שברי מאמץ שלא עוברים. שנים קודם שקלתי פחות ועשיתי כל יום ספורט. בת 37 עם שחלות פוליציסטיות גם.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה למירי
ד''ר מאיה איש שלום21/11/2020השאלה אם מדובר בהפוגלקמיה אמיתית של 55 ומטה. ערכים גבוליים של 60-70 לרב לא מחייבים ברור אבל תשקלי להפסיק את המטפורמין יתכן שאינך זקוקה לו
ואפשר לשקול תרופות שיכולות לסייע בירידה במשקל.
החלמה מהירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מספר שאלות בנושא סוכרתא19/11/2020
שלום ד"ר
גיל 58 יש לי כבד שומני, גלוקוז בצום במעבדה 120,סוכר תלת חודשי 6.6 לוקחת מעל חודש 1גלוקומין 850 מג,בערב, בבוקר לוקחת סטטינים האם אפשר לקחת את הגלוקומין בבוקר עם הסטטינים יותר נוח לי במקום בערב, האם יפגע ביעילות הטיפול?
האם גלוקומין גורם לעייפות, כאב ראש?
הגלוקומין עזר לי להפחתת התיאבון הפחתתי בפחממות, עושה הליכות 6 קמ"ש 3 פעמים בשבוע(תמיד הלכתי עוד לפני שהתחלתי עם הכדור) עודף משקל 5 ק"ג, האם כשיש קושי לרדת במשקל זה נקרא תינגודת לאיסולין(רוב השומן בבטן)?
אשמח למענה, תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לא
ד''ר מאיה איש שלום19/11/2020גלוקומין יכול לגרום באופן לא שכיח לעייפות וכאבי ראש .
כשיש השמנה בטנית השומן מפריש ציטוקינים שמביאים לתנגודת לפעילות האנוסלין,ירידה במשקל פעילות גופנית סדירה ארובית ותנגודת משפרים את התנגודת לאנסולין
אפשר לקחת את הגלוקומין בבוקר אך אז הסוכר בצום עלול לעלות..
אפשר לקחת את הגלקוומין יחד עם הסטטינים אין צורך להפריד בינהם
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הלידול וירידה במשקלנחום19/11/2020
שלום האם הלידול בכך שהוא חוסם קולטנים לדופמין ומעלה קטולאמינים בדם יש לו השפעה על הורדת רמת הקורטיזול בדם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לנחום
ד''ר מאיה איש שלום19/11/2020יתכן אך אין לכך כל רלונטיות קלינית ממה שידוע לי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היפוגליקמיה בשינה האם ייתכן מוות?מירי18/11/2020
שלום,
קראתי שבהיפו יש סיכון של מוות. אני עם גלוקומין אך בדיאטה ויש לי נפילות סוכר לפעמים כי בכל זאת זאת דיאטה של 1200 קלוריות כי אסור לי לעשות ספורט עקב מחלת ריאות קשה. תהיתי: במידה וחס וחלילה במהלך השינה יהיה לי התקף היפו, האם אני אמורה להתעורר מזה? או שחס וחלילה אפשר למות בשינה?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה למירי
ד''ר מאיה איש שלום18/11/2020דיאטות דלות בקלוריות אפילו של 500-800 קלוריות ליום וגלוקומין לא אמורים להביא לנפילות סוכר אם יש לך כדאי לשקול ברור נוסף
נפילת סוכר שמסכנת חיים היא לא באחרים של 60-70 אלא פחות מ55
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מעבר בין אלטרוקסין לסינטרואידטליה18/11/2020
החלפתי תכשיר בין אלטרוקסין לסינטרואיד. אחרי כמה זמן מההחלפה צריך לעשות בדיקת דם לבדוק איזון? 3 שבועות או חודש?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לטליה
ד''ר מאיה איש שלום18/11/2020חודש לפחות,. בעקרון האזון הסופי של הTSH אחרי 6 שבועות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נטילת הלידול והורדת רמת הטסטוסטרוןניב נחום17/11/2020
האם הלידול בכך משעלה פרולקטין עלול להוריד את רמות הטסטסטרון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לניב נחום
ד''ר מאיה איש שלום17/11/2020אכן דבר שעלול לקרות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אומפרדקס ושילובו יחד עם סטרואיידיםאילן16/11/2020
שלום
אני לוקח 2 מג דקסמטזון. זה בסדר לקחת איתו 20 מג אומפרדקס?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאילן
ד''ר מאיה איש שלום16/11/2020מבחינת אינטראקציה אין אינטראקציה בינהם. וככל הידוע לי ניתן לקחת אותם יחד אלא אם יש מניעה מסיבה רפואית אחרת כי איני מכירה את הרקע הרפואי שלך
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאומפרדקס וסטרואיידים
אילן17/11/2020סליחה לא הבנת אותי.
התכוונתי אם המינון של האומפרדקס 20 מג תקין עם 2 מג דקסמטזון.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לאילן
ד''ר מאיה איש שלום17/11/2020הי לגבי מנון אומפרדקס קובע גסטרואנטרולוג...אפשר לתת מנון גבוה יותר אם יש בכך צורך.
אז כדאי להתיעץ איתו או עם מי שהמליץ על הדקסמטזון.
הרבה בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גלי הזעה בגיל 50 ושלילת פאוכרומציטומהגלעד15/11/2020
שלום
שאלתי לגבי גלי חום והזעה בגיל 50 שהחלו לפני כחודש
אבקש לחדד עוד נקודה
רופא משפחה אחר שמילא את מקום הרופא הרגיל
אמר שאולי צריך לשלול פאוכרומציטומה.
נזכרתי עכשיו שעשיתי CT בטן לפני 10 חודשים
בגלל כאבי בטן. יצא תקין.
האם CT בטן תקין לפני 10 חודשים
בדיקות דם שגרתיות תקינות לפני שבוע
והעובדה שאני לא "מאדים" בפנים כשיש לי גלי חום
די מורידה את ההסתברות לפאכורומציטומה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לגלעד
ד''ר מאיה איש שלום16/11/2020גלי חום הם לא תסמין טפוסי לפאוכרומוציטומה אלא עלית לחץ דם (קבועה/התקפית) חוורון דפיקות לב, כאבי ראש
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות ציר הורמונלי בשל גלי חוםגלעד15/11/2020
שלום
אני בחור בן 50
מזה כ חודש וחצי יש גלים שחם לי מאוד מאוד.
בקיץ לא היה לי כל כך חם אולי כי אני יחסית רזה.
אני יכול לשתות כוס תה וכולי מזיע למרות שבימים אלה לא חם
ואז מוריד כמעט את כל הבגדים מרוב שזה מפריע לי.
רופאת המשפחה אמרה שאולי כדאי להתייעץ עם אנדוקרינולוג לעשות בדיקות ציר הורמונלי.
האם זה הגיוני.
והאם תוכלו לפרט איזה בדיוק בדיקות כדאי לעשות?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לגלעד
ד''ר מאיה איש שלום16/11/2020היתי מתחילה מבדיקה של TSH FT4
אם תקין בודקת LH FSH טסטוסטרון פרולקטין. SHBG.
צריך לראות אם יש תסמינים נוספים כמו דפיקות לב קוצר נשימה או שלשולים אז לשקול אסוף שתן ל5HIAA עם חומר משמר (בהנחה שתפקודי בלוטת התריס תקינים)
בבדיקה קלינית כנראה תעלה אבחנה מבדלת נוספת אך לפי התאור הראשוני אפשר להתחיל בברור שציינתי
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

