מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- ברור לגבי ערכי בלוטת התריסשרה16/01/2021
תוצאות בלוטת התריס
HYPo. 2.2 ערכי יחוס 0.-10
HYPER. 0.3. ערכי יחוס. 0.-10
בת 63 בריאה בדרך כלל ,לוקחתפרבסטטין כבר 36 שנה,משקל 63 גובה 169.
ההיתי אצל קרדיאולוג בגלל דפיקות.לב קצת מואצות ,והוא אמר שהבלוטה קצת גבוהה בתיפקוד,
המינון שלי 100 מג ליום חמש פעמים,סהכ 500 מג לשבוע,יתכן והיא גבוהה בגלל מתח בעבודה?(טלפנית בשרות לקוחות),האם להשאיר את המינון?
לפני שנה בבדיקות יצא לי ,ההיפר 0.3
וההיפו 2.6* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לשרה
ד''ר מאיה איש שלום16/01/2021אם הTSH האחרון הוא 2.6 אז הוא תקין.
השאלה מה הTSH האחרון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
שרה16/01/2021HYPo. 2.2 ערכי יחוס 0.-10
HYPER. 0.3. ערכי יחוס. 0.-10זה האחרון,
לכמה לשנות ,להוסיף או להוריד ולכמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לשרה
ד``ר מאיה איש שלום16/01/2021לא ברור מה כתבת. מהם הערכים של הבדיקה האחרונה? TSH FT4? (אם בוצע FT4)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
שרה16/01/2021לא כתוב לי בבדיקות TSH.,כתוב רק HYPO 2.2
HIPEr 0.3
יש הבדל?
לבקש בדיקת TSH?
ובדיקת FT4?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לשרה
ד''ר מאיה איש שלום16/01/2021אולי אלו בכלל מדדים שקשורים לספירת הדם..
כן כדי להעריך אזון של בלוטת התריס צריך לבקש TSH וFT4* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
שרה16/01/2021כבר מחר אזמין בדיקות לבלוטה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקיבלתי תוצאות בדיקות שביקשת
שרה21/01/2021TSH 2.27
T3-FREe- 4.5
T4-FREe 17.7
כפי שציינתי אני לוקחת 100מג ליום במשך חמישה ימים 500 גר סהכ,האים לשנות ולכמה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לשרה
ד''ר מאיה איש שלום22/01/2021התוצאות שציינת תקינות אז לא נראה שיש צורך לשנות כרגע
בכדי לתת תשובה יותר מעמיקה צריך להתרשם ממך קלינית ולראות את ההסטוריה. אך כרגע נראה שאת מאוזנת ואין צורך לשנות
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהראשית תודה על כל התשובות,יש לי רק שאלה נוספת
שרה22/01/2021יש לי בימים האחרונים תחושה של חנק בגרון האים זה קשור לבלוטה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לשרה
ד''ר מאיה איש שלום22/01/2021אם הבלוטה גדולה יכול להיות קשור לגודל הבלוטה ולא לתפקוד שלה, הערכה כזאת מבצעים בסיטי צואר חזה או בסונר. לרב אם הסיבה היא בלוטת התריס "החנק" מוחמר בשכיבה. אם מדובר בתחושה פנימית בתוך הגרון פחות סביר שקשור לבלוטת התריס.
לשקול בדיקה אצל אף אוזן גרון.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איבר מין קטן- שימוש בהורמני גדילהנחום14/01/2021
אני מטר 1.74 ויש לי פין מאוד קטן האם ניתן לתת לי הורמון גדילה כדי להגדיל את האיבר מין כי אני חושב שאני נפגע איבר מין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אם כבר משהו קטן אצלך אז זה כנראה המוח
אודי14/01/2021רפואה שלמה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השתנות ערכי בלוטת התריס בין מעבודתורד13/01/2021
בבדיקה לפני שנהtsh 4.3 כאשר הטווח עד 4.78 והרופא אמר שזה תקין. לאחרונה ראיתי (בבדיקה של אבי) שקופח שינתה את הטווח עד 4.2.האם כשיש שוני בין מעבדות האם שיטת המדידה משתנתה או שהוחלט להוריד את הרף? אז האם הערך4.3 כבר לא תקין לגביי? כנל t4 היה בין 10 ל20 ועכשיו מ11.5 עד 22.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לורד
ד''ר מאיה איש שלום15/01/2021לפעמים משנים את שיטת המדידה או הקיט איתו מודדים והנורמה נכונה לאותו קיט. כך שמה שהיה בנורמה באותו קיט נחשב בנורמה
אם את מתכננת הריון אז בדרכ מקובל לטפל בTSH שמעל 4. אם לא אז אין הכרח לטפל אפשר לעקוב אחת לשנה שנתיים או אם מופיעים תסמינים של תת פעילות של בלוטת התריס כגון עייפות עליה במשקל אי סבולת לקור ועצירות
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקשר להורמון גדילה- מחסור בזרחןנחום13/01/2021
האם מחסור בהורמון גדילה פוגע ביצור של זרחן בגוף?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר והרי עתידות...............
אודי13/01/2021למרות שכבר שאל חפר עדר וגמר את ראבה
היא תשיב ותוסיף שלא יזכה למענה להבא
הוא בכל זאת ימשיך לשאול והיא בסוף תמיד תענה
יש מצב ששניהם נהנים מזה
שאלהים ירחם עלינו...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות בעקבות אדונמה בת 62רינה12/01/2021
בת 62 עם לחץ דם די מאוזן ( כשנה).
בשל כאבי בטן בוצע CT. התגלה אדונמה באדרנל שמאל בקוטר 8 מ"מ, בצפיפות 10HU. בדיקות דם:
ACTH-8 - קטן מ - 5 ( בוצע פעמיים).
Renin direct - 125
Aldisteron/renin Ratio b- 0.2
שאר בדיקות הדם תקינות.
מחכה לתשובות של 2 בדיקות שתן 24 שעות, וקורטיזול ברוק.
האם בדיקות הדם החריגות מעידות על בעיה?
סובלת מעייפות, בזמן עייפות יש לי פעימות חזקות. לפני 15 שנה סרטן שד.
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לרינה
ד''ר מאיה איש שלום13/01/2021אדנומה היא ממצא שפיר ומתגלה באופן מקרי בכ30% מבדיקות הסיטי.
הACTH המדוכא ציינת קטן מ5? אם בוצע נכון (יש לקחת בקרח) מחשיד שאולי יש הפרשת יתר של קורטיזול אך צריך לראות באמת את בדיקת הרוק וגם אסוף השתן ולשקול לבצע מבחן דקסמטזון 1 מג'. אני מבינה שאינך נוטלת תכשירי סטרואידים (כדורים/משחות/משאפים) בכל מקרה פחות מסביר עייפות ודפיקות לב. אלא עודף קורטיזול אם בכלל קיים מתבטא בעליה במשקל עור שברירי כאבי/חולשת שרירים הפרעה ברפוי פצעים עליה ברמות סוכר ולחץ הדם.
יחס אלדוסטרון רנין לא מחשיד לעודף הפרשת אלדוסטרון שזה טוב.
בגלל דפיקות הלב שציינת לשקול בצוע אסוף שתן למטנפרינים למרות שפחות סביר שיהיו מוגברים לאור העובדה שתוארה אדנומה קלאסית
ובלי קשר בשל דפיקות הלב לשקול בדיקת TSH ..לא קשור לאדרנל
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צריכת מזונות שונים על פי סדר מסויםרוית11/01/2021
שלום דר הבנתי שיש השפעה משמעותית על לסדר צריכת המזונות בתגובה הגליקמית והאינסולינית של הגוף
כגון חלבונים לפני פחמימות או ההיפך
דעתך בעניין?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לרוית
ד''ר מאיה איש שלום11/01/2021ישנם מחקרים שהראו שצריכה של חלבון 20-30 דקות לפני פחמימה מפחיתה את התגובה הגלקמית.
אני חושבת שבתחום הזה הרבה דברים אינדיבדואלים וצריך למצוא את הפחמימה שמתאימה באופן אישי. וכנל לגבי סדר אכילה
אפשר לבדוק זאת גם בעזרת מד סוכר רציף ואז לבדוק אפשרויות שונות.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת תיאורידטיס בבלוטת התריס- לאחר ניקורשירז11/01/2021
היי, לפני חודשיים אובחנתי עם דלקת בבלוטת התריס בעקבות כאבים בצוואר וחולשה כללית.
בוצע ניקור לקשריות- תקין
עברתי את שלב יתר פעילות וכרגע אלו תשובות שקיבלתי בבדיקות דם
Tsh= 12.09
T3=4.3
T4=8
THYROGLOBULIN <20
Anti thyroid peroxid= 45
Cholesterol =206
Hb=11.3
Crp=0.3
Esr=10
רופאת המשפחה ישר רשמה מרשם לאלתרוקסין ללא התייעצות עם האנדוקרינולוג שלי.
האם זה הכרחי? הרי שאני מבינה שזה זמני בעקבות הדלקת.. והאם זה סובל דיחוי בשבוע עד שאפגוש את הרופא המטפל שלי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לשירז
ד''ר מאיה איש שלום11/01/2021אם אינך מניקה ומרגישה טוב ככל הנראה סובל דחוי בשבוע
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תקינות בדיקת TSH הריון שבוע 9אנונימית11/01/2021
שלום רב, אני בשבוע 9 להריון. בדיקת ה-TSH שלי מלפני חודש יצאה 2.42, היום יצאה 3.42.
זה עדיין בטווח התקין של הבדיקה אך אני חושבת שפעם קראתי שזה צריך להיות עד 2.5 בהריון- האם זה נכון? האם יש צורך לטפל? תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאנונימית
ד''ר מאיה איש שלום11/01/2021בהחלט כדאי לשקול טפול. אם הנוגדנים שלילים ANTI THYROID PEROXIDASE אפשר אולי לשקול מעקב, אך לאור העליה סביר שהTSH יחצה את ה4 וכן יחייב טפול בהריון
בנוכחות נוגדנים שלילים וTSH מתחת ל4 לא מחייב טפול אך יש סבירות גבוהה שיחצה רמה של 4.
מציעה לפנות ליעוץ אנדוקריני בהקדם
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה- המשך
אנונימית12/01/2021באוקטובר בדיקת הנוגדנים שלי הייתה זו:
THYROGLOBULIN Ab <20.0
ANTI THYROID PEROXID BELOW45
האם יש סיכון לעובר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לאנונימית
ד''ר מאיה איש שלום13/01/2021הנוגדנים השלילים מפחיתים את הסכוי שמדובר בהשימוטו. אבל בגלל שהTSH קרוב ל4 היתי שוקלת כן להתחיל טפול מתוך חשש שיעלה מעל 4 ואז גם בנשים ללא נוגדנים כדאי לטפל
כרגע לא נראה שיש חשש לעובר אך עדיף שהTSH לא יעלה מעל 4.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בגולקומין האם נחשב לסוכרת מאוזנת?דנה11/01/2021
אני מטופלת כחודש בגולקומין מ850 מ"ג (כדור אחד בערב).
במשך היום הסוכר מאוזן (שומרת על דיאטה קפדנית ומודדת סוכר).
בבוקר הסוכר בטווח 91-122 (ממוצע 109).
מנסה ללמוד מאכילת הערב לשיפור המדדים בבוקר, לא תמיד מצליח לי.
האם זה נחשב למצב תקין?
תודה,
דנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לדנה
ד''ר מאיה איש שלום11/01/2021אם הריון לא על הפרק נשמע כמו ערכים סבירים בצום, השאלה כמה ההמוגלובין המסוכרר (משקף ממוצע של רמות סוכר של 3 חודשים) ומהם הערכים שעה שעתים אחרי האוכל
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקשר להורמון גדילה היפותלמוס או היפופזיהנחום07/01/2021
האם igf 1 יורד ל 0 בדם אז ייתכן והגוף מתכווץ כי אני חושב שיש לי פגיעה בהיפותלמוס או היפופזיה או כבד אז מחסור ב0 בדם גורם להתכווצות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לנחום
ד''ר מאיה איש שלום08/01/2021הרמה שלך היתה תקינה. גם באנשים שיש להם חסר לרב הרמה לא יורדת ל0. אין התכווצות אלא אם יש שברים. כי העצם שנבנת נשמרת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרסיס לאף סטרואידי מעלה רמת סוכרליסה06/01/2021
שלום
אני במצב טרום סכרת ומשתמשת בתרסיס לאף סטרונאז שזה מכיל סטרואידים האם השימוש בתרסיס יכול להעלות את רמת הסוכר בדם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה לליסה
ד``ר מאיה איש שלום07/01/2021בעקרון ההשפעה הססטמית של הסטרונז היא מנמלית ולכן לא צפויה השפעה משמעותית על רמות הסוכר. ההשפעה של סטרונז היא בעיקר מקומית ברירית האף
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקה לבירור איזון לאחר החלפת תרופה בתת פעילותטליה05/01/2021
החלפתי תרופה בין אלטרוקסין לסינטרואיד לפני 7 שבועות.בגלל הקורונה העולה מאוד אני חוששת ללכת לקופח לבדיקת דם כי אני בגיל בקבוצת סיכון.האם יקרה נזק אם אמתין עןד שבועיים שלושה או חודש עד ביצוע הבדיקה לבדוק אם התרופה מתאימה? אני מרגישה טוב וכרגיל עם התרופה החדשה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לטליה
ד''ר מאיה איש שלום05/01/2021אם את מרגישה טוב ואין לך מחלת לב ברקע וגם לא בהריון/מתכננת הריון אפשר גם לחכות. בחלק מהקופות (כללית) ניתן לבצע בדיקות דם מהבית כלומר אחות מגיעה הביתה ללקיחת דם בשעה נקובה. אולי זה פתרון
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יוטירוקס וקפה- אילו סוגים והמתנהגלית05/01/2021
שלום רב, אני אחרי כריתה של התיירואיד עקב סרטן פפילרי.רציתי לדעת אילו וריאציות של קפה אפשר בכ"ז לשתות בטווח של שעה מלקיחת היוטירוקס (שחור? נטול?נס ללא חלב?) כי לחכות שעה אחרי נטילת הכדור מקשה עליי . תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לגלית
ד''ר מאיה איש שלום05/01/2021מספיק לחכות חצי שעה וכל סוג של קפה זה בסדר
לרויה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תת פעילות בלוטת התריס וחום גוףעדי04/01/2021
האם tsh 5.4 ו-t4 18(לפני שנה tsh 4.2 וt4 17) מעיד על תת פעילות..? האם יש בערך כזה להסביר חום גוף דל 36.1 באופן קבוע?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לעדי
ד''ר מאיה איש שלום05/01/2021לא סביר שקשור לחום של 36.1. מדובר בTSH גבולי שלא אמור לגרום לתסמינים משמעותיים. הסיבה היחידה לטפל היא לקראת הריון. חוסר ההתאמה בין הTSH לFT4 שהוא יחסית גבוה כדאי לשלול אולי לבדוק הפרעה מעבדתית בTSH (מאקרוTSH) בפרט אם ANTI THYROID PEROXIDASE שלילי. בכל מקרה אם הריון אינו על הפרק ככל הנראה מעקב בלבד מספיק.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי הפסקת אינסוליןרוני04/01/2021
שלום ד"ר,
אבי בן 77 מטופל כ 10 שנים עם אינסולין(שילוב של קצר טווח וארוך טווח, סוכרת סוג 2), לאחרונה תופעות היפו, הוחלף לו טיפול לאינסולין ארוך טווח בלבד יומי : Toujeo 20 + זריקה שבועית שלTrulicity 0.75 + גלוקומין 2X850 , הוא הרגיש מצוין עם ערכי סוכר מאוזנים (120 בבוקר, 140 אחה"צ, לפני הארוחות) אך להפתעתי רופאת הסוכרת שלו החליפה לו טיפול: ביטול זריקת האינסולין היומית ומנגד הכפלת המינון של של Trulicity ל 1.5 - כלומר הטיפול הוא זריקה שבועית בלבד של של Trulicity 1.5 + + גלוקומין 2X850.
לצערי לא הייתי נוכח בפגישה והרופאה בחופש בחודש הקרוב, אשמח לשמוע ממך מה יכולות להיות הסיבות להחלפת הטיפול ל Trulicity בלבד והאם זה לדעתך יכול להשאיר אותו מאוזן ?
תודה
רוני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לרוני
ד''ר מאיה איש שלום05/01/2021בנגוד לאנסולין טרוליסיטי לא מעלה את הסכון לנפילות סוכר (היפוגלקמיה) גם מסייעת בירידה במשקל ומגנה על כלי הדם והכליות. יתכן שבהחלט יסתדר ללא אנסולין קשה לחזות מראש אבל מניחה שיעקוב אחר ערכי הסוכר ואם הסוכרים יעלו הרופאה תחדש לו את האנסולין (בהנחה שיש לו סוכרת מסוג 2 ולא סוכרת מסוג 1/LADA)
בכל מקרה כדאי לצמצם קצת את צריכת הפחמימות (למשל פרי בין הארוחות עם אגוזים/שקדים ולא יחד עם ארוחה) וגם להקפיד על פעילות גופנית כגון הליכות
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה טיפוס בוגדני?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

