מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- בדיקת PTH ומספר שעות צום דרושותשיר04/11/2020
שלום
אני אמורה לעשות בדיקת PTH וכתוב שצריך צום של 8 שעות. באותה בדיקה יש גם בדיקת שומנים בדם ולשם כך צריך 12 שעות צום. האם זה בסדר לצום 12 שעות לפני בדיקת PTH או שזה עלול להשפיע על אמינות התוצאות?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לשיר
ד''ר מאיה איש שלום04/11/2020אין בעיה לצום 12 שעות לפני בדיקת PTH לא אמורה להיות השפעה על התוצאה. גם לבדיקת שומנים מספיק 8-10 שעות אז לשקולך
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בלוטת התריס ובעיות כמו הפרעות בשינהיוסי03/11/2020
שלום,
1. האם בעיות בבלוטת התריס יכולות לגרום להפרעות בנשימה בשכיבה ו/או בשינה?
2. א"כ אלו בעיות יכולות לגרום לזה? ומה הבירור לצורך כך?
3. האם בדיקת TSH במידה ותצא בטווח הנורמה שוללת בעיות בבלוטה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה ליוסי
ד''ר מאיה איש שלום04/11/2020בלוטת תריס מוגדלת אכן יכולה לגרום ללחץ על הקנה בשכיבה ולקוצר נשימה. בדיקת TSH קשורה לתפקוד הבלוטה ולא לגודל שלה, יכולה להיות בלוטה מוגדלת גם בנוכחות TSH תקין
אפשר לבצע אולטרהסאונד צואר ויש מקרים כשלא בטוחים אם הבלוטה גולשת משמעותית לבית החזה שמבצעים CT צואר חזה לרב ללא חומר ניגוד
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אכילת כוסמת כשיש תת פעילות של בלוטת מגןשושנה03/11/2020
שלום יש לי תת פעילות של בלוטת מגן כבר הרבה שנים רציתי לדעת האם מותר לאכול כוסמת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לשושנה
ד''ר מאיה איש שלום04/11/2020ככל הידוע לי, אין מניעה מכל מזון שהוא
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת ACTH לאבחון קורטיזול נמוך?שני03/11/2020
שלום,
אמא שלי קיבלה מרופאת אנדו לעשות בדיקת קורטיזול בדם עקב קורטיזול נמוך מידי
ובדיקת ACTH בצנטריפוגה מקוררת. אמא שלי מרותקת לבית עקב כמה מחלות ועקב מחלת ריאות גם היא לא יכולה לנשום עם מסכת הקורונה. בבדיקת הדם תמיד היינו מזמינים חברת שלוקחת דם עד הבית.
האם את הבדיקה הזאת ניתן לבצע גם עם אח שבא מהחברות האלה בהנחה שהבדיקה ב 8 בבוקר והאח מביא את הבדיקות ב 11 למעבדה?
או שאם האח יקח את הדם ואני תוך 7 דקות אסע למעבדה ואביא את הבדיקה זה יהיה בסדר?
ובכל, מה חשיבות ה ACTH בצנטריפוגה מקוררת לאבחון קורטיזול נמוך? תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לשני
ד''ר מאיה איש שלום04/11/2020נראה שיהיה בעיתי לקחת בדיקת ACTH מרחוק אבל אפשר אני חושבת להסתדר בלעדיה, כדאי לשאול את הרופא שהפנה לבדיקה
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השפעה של משפאים על בדיקות דםעדי02/11/2020
שלום ד"ר,
כשלוקחים משאף סימביקורט במינון הכי גבוה שיש ביום, הבנתי שבדיקת הדם לקורטיזול לא אמינה.
בכמה זה יכול להעלות את הערכים?
ומה אפשר לעשות... כי נאמר לי שגם סינקטן מושפעת ממשפאים.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לעדי
ד''ר מאיה איש שלום04/11/2020אין על כך תשובה מדויקת, עדיף לנסות להמנע לא לקחת משאף באותו יום עדיף יומיים שלושה קודם
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מד סוכר ורמת גלוקוז בדםיהלי02/11/2020
זה נורמלי שמד סוכר מראה פעם 1 רמה נורמלית
של גלוקוז ויום אחרי נותן 211 מ"ג שניהם כמה שעות אחרי
האוכל ואחרי שהלכתי כמה דקות ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה ליהלי
ד''ר מאיה איש שלום03/11/2020האם אתה סוכרתי? האם בדקת עם ידים נקיות? אם יש שאריות אוכל זה יכול להסביר את העליה (שאריות פחמימות) אם יש לך סוכרת מסוג 1 זה יכול להסביר את השונות כי ערכי הסוכר שם מושפעים גם מסטרס שינה ועוד..
מד סוכר רציף יכול לסייע לראות את התנודות לפני שהן קורות
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקשר לקומה נמוכה ושריפת שומןניב02/11/2020
שוב יש לי שאלה בקשר להורמון גדילה כי אני מטר 1.74 חושב שאני נמוך כה בעיה קומה נמוכה גורמת לי לא לשרוף שומן אני שוקל 95 קילו לא מצליח לפתח שרירים ד"ר מאיה בבקשה תרשמי לי הורמון גדילה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לניב
ד''ר מאיה איש שלום02/11/2020לא מקובל לרשום הורמון גדילה כשאין חסר ורמת IGF1 שלך היתה תקינה. יש תרופות אחרות לירידה במשקל.
והבסיס להכל הוא שנוי הרגלי חיים תזונה מתאימה ופעילות גופנית סדירה
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבקשר לתרופה סקסנדה
נחום03/11/2020רשום שהיא מגבירה את ייצור האינסולין בלבלב נכון? איך זה משפיע בהרזיה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסקסנדה
נחום03/11/2020וגם רשום שהיא מורידה את ההגלוקוגן איך זה משפיע בהרזיה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לנחום
ד''ר מאיה איש שלום03/11/2020ההשפעות הללו לא קשורות לירידה במשקל אלא השפעתה על מרכז התאבון והשובע במח בהפותלמוס
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסקסנדה
ניב04/11/2020האם התרופה מורידה את השומנים בדם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לניב
ד''ר מאיה איש שלום04/11/2020יכולה לשפר רמות טריגלצדירים במידה קלה, בעקבות הירדיה במשקל, HDL יכול לעלות אין השפעה משמעותית על רמות LDL.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבקשר להורמון גדילה
נחום05/11/2020את לא מאמינה לי שאני נמוך? בבקשה אני רוצה הורמון גדילה מה יקרה אם תרשמי לי הורמון גדילה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לנחום
ד''ר מאיה איש שלום05/11/2020הורמון גדילה לא עוזר לגדילה כשפלטות הגדילה בעצם סגורות כפי שקורה אחרי גיל 17...
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבקשר להורמון גדילה
ניב06/11/2020אני קראתי באינטרנט שאם מזריקים הורמון גדילה זה גורם לאקרומגליה
ובאופן כללי אני מתלונן שלא מצליח לפתח שריר אז מבקש הורמון גדילה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבקשר להורמון גדילה
ניב06/11/2020ואני רוצה לעשות ניסיון אם אפשר לתת לי הורמון גדילה ולראות אם זה מגביר לי גדילה בגלל שיש סיכוי לדעתי שכן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לניב
ד''ר מאיה איש שלום06/11/2020הפורום לא נועד לקבלת החלטות טיפוליות. אבקש שתפסיק לשאול בנושא וגם עניתי שאין טעם במבוגר כי לא תתרחש גדילה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סכרת איך שומרים על איזון הסוכר ומתי נחשב גבוה?שרון02/11/2020
שלום,
בת 48 13 שנה סוכרתית מאוזנת ע"י גלוקומין 3 פעמים ביום.
שבוע אחרון עשיתי בדיקות , בוקר בצום 127 שעתיים אחריי אוכל 145 , שעתיים אחריי א.צהריים לרוב 150 14פ
ערב אותו הדבר לפניי כדור אחרון
השאלה , האם הסוכר בבוקר לא ניחשב גבוה?
כמו כן במשך היום כמה צריך להיות רמות הסוכר לחולה סכרת ..מתיי נחשב לגבוה מידיי ביום תודה שרון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לשרון
ד''ר מאיה איש שלום03/11/2020האם לא בצעת A1C?
בעקרון הערכים שתארת סבירים אבל יש היום תרופות חדשות שאפשר להוסיף למטפורמין שמעבר לאזון הסוכר עוזרות לרדת במשקל וכן מגנות על הלב המח והכליות אז היתי מתיעצת עם הרופא המטפל לגבי תוספת של אנאלוג לGLP1 (הזרקה חד שבועית/יומית) או תוספת מעכבי SGLT2 (כדור אך לא מתאים לכולם)
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לשאלה
שרון04/11/2020המוגלובין a1c 6.2 האם לפנות לרופא סוכר? עד היום זה רק מול רופא משפחה תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לשרון
ד''ר מאיה איש שלום04/11/2020ההמוגלובין A1C תקין אבל הסוכרים באמת יחסית גבוהים מעבר למצופה לפי A1C שמיצג ממוצע סוכר של 125. גם רופא המשפחה יכול ל"שדרג" את הטפול.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבוקדו ואגוזים בתהליך ירידה במשקלמאיר02/11/2020
שלום ד'ר
האם מי שרוצה לרדת במשקל או לשמור עליו צריך להמעיט ולהגביל אגוזים על שלל סוגיהם וגם למשל באבוקדו?
כי על אף שהם בריאים מאד הם עתירי קלוריות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה למאיר
ד''ר מאיה איש שלום02/11/2020בהחלט יש את השקול הקלורי, מצד שני הרבה פעמים הם גורמים לשובע ואז אוכלים פחות
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינויים בגוף בבדיקה כאשר יש פוטנציאל לסוכרתינון01/11/2020
אני בפוטנציאל לסוכרת בגלל גנטיקה/השמנה
לפני משהו כמו 1/2 שנה היה 102 MG בבדיקת
דם ואתמול עם מד סוכר יצא 93 MG וזה היה בערב 4 שעות אחרי האוכל זה אמין התוצאה שנתן המכשיר ? אני צריך
לעשות בדיקה גם בקופ"ח ? אני עדיין בקטיגוריה
לסוכרת אפילו שירדתי במשקל ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לינון
ד''ר מאיה איש שלום01/11/2020כדאי לבדוק גם סוכר בצום. 93 זה ערך תקין בין ארוחות. 102 בצום זה ערך מוגבר במידה קלה.
אפשר גם לבדוק המוגלובין מסוכרר שנותן אומדן לממוצע הסוכר ב-3 חודשים האחרונים אין ספק שירידה במשקל ופעילות גופנית סדירה תורמים מאוד למניעת סוכרת ולשיפור ברמות הסוכר.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקה 2
ינון01/11/2020
כמה זמן צריך להיות בצום עם המד סוכר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקה
יינון02/11/2020
לא ענית אם אני עדיין בסיכון לסוכרת אחרי מה
שיצא בבדיקה ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה ליינון
ד''ר מאיה איש שלום02/11/2020קשה לחוות דיעה על סמך מדידה אחת, שהיתה תקינה, תשקול בצוע בדיקת המוגלובין מסוכרר בדם שנותנת אומדן לממוצע רמות הסוכר ב-3 חודשים האחרונים. צום מספיק 6-8 שעות.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ערכי סוכר ו-A1C גבוהים למרות שמירהעידן01/11/2020
שלום
אני בן 40, עם BMI תקין ופעיל מאד ספורטיבית. מבחינת תזונה אני טבעוני מזה כ-7 שנים ועד לא מזמן גם צרכתי 4-5 פירות ביום כתחליף לסוכר או מזון אחר. לאחר שבדקתי את רמות הסוכר שלי במכשיר ביתי לפני כחודשיים וקיבלתי תוצאה של 100, ביצעתי בדיקת מעבדה מסודרת שנתנה תוצאות של 95 ברמת הגלוקוז ו-5.3 ב-A1C. בדיקות הסוכר שלי מלפני שנה עמדו על כ-85 ולכן קצת נבהלתי, שכן אין שום סיבה "הגיונית" שאחלה בסוכרת בהתחשב באורח החיים שלי. בשבועיים האחרונים הורדתי את צריכת הפירות לשניים ביום ואני נזהר עם מוצרים אחרים שמכילים סוכר (משתדל לשמור על עד 8-9 כפיות סוכר ביום על פי הטבלאות שעל המוצרים ותוספת סוכר נקי לקפה וכו'). הבהלה גרמה לי גם לקנות מכשיר למדידת סוכר ביתית ולאחר כשבועיים של מדידות בבוקר לאחר צום והשינויים בהרגלי התזונה אינני רואה שינוי (ממוצע בדיקות בבוקר בינתיים 94.5). כמה עליי להיות מבוהל באמת...? תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רק להוסיף
עידן01/11/2020באותה בדיקת הדם התקבלו תוצאות של 66 בטרגליצרידים ו-133 בכולסטרול. לחץ הדם שלי תקין והדופק שלי בסביבות 55 במנוחה. זה רק מטריד אותי יותר שרק הסוכר גבוה...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לעידן
ד''ר מאיה איש שלום01/11/2020הA1C שציינת תקין וגם הסוכר בצום, אמנם באמת בשליש העליון של הנורמה.
השאלה אם נמדד אחרי שינה רצופה של לילה, אם לא זו יכולה להיות סיבה לעליה ברמות הסוכר. ואם בוצע צום ממושך (מעל 12 שעות) זה גם יכול להסביר את העליה ברמות הסוכר.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משחק כדורסל בשילוב עם דיאטה מתי תוצאות?תומר30/10/2020
Tאני משחק כדורסל (לא קבוצתי) כמה פעמים בשבוע
משהו כמו 1/2 שעה כל סשן ועושה גם דיאטה - תוך כמה זמן
יהיו תוצאות ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לתומר
ד''ר מאיה איש שלום30/10/2020תוצאות מאיזו בחינה? רמת הסוכר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת US - מעקב נגע בבלוטת התריסנירו30/10/2020
שלום ד"ר איש שלום,
בן 32, ללא מחלות רקע.
לפני 4.5 שנים גילו לי באופן מקרי במהלך בדיקת סונר קשרית היפואקוגנית, בקוטר 0.8 ס"מ באיסטמוס. למעט זה, הבדיקה היתה תקינה.
ביצעתי מעקב חצי שנה ושנה אחרי, ללא שינויים - בבדיקה לאחר שנה אף מדדו שגודל הקשרית באיסטמוס הוא 0.7 ס"מ.
קצת יותר מ-3 שנים עברו מאז והחלטתי לבצע שוב בדיקה למעקב.
להלן תוצאות הבדיקה שהגיעו היום:
אונה ימנית - בגודל 4.7*1.8*1.8 עם גבולות סדירים.
במרכז האונה הימנית - הודגם נגע היפואקוגני בקוטר 0.4 ס"מ עם גבולות בלתי סדירים, הנגע יותר גבוה מאשר רחב - TR-4. תהליך חדש. ללא עדות להסתיידות באונה.
אונה שמאלית - בגודל 4.9*1.3*1.5 ס"מ. בגודל ומרקם תקינים.
איסטמוס - בעובי תקין. בחלקו הימני - ניתן לזהות נגע היפואקוגני מוגד היטב עם מרקם אחיד בקוטר 0.6 ס"מ - TR-3.
בלוטות רוק - תת לסתיות דו"צ ופרוטיס משמאל בגודל ומרקם תקינים.
בפרוטיס מימין - באונה השטחית הודגמה קשרית היפואקוגנית עם מרכז היפראקוגני בקוטר 0.6 ס"מ - ייתכן קשרית לימפה בלבד.
קשריות לימפה - לא הודגמו קשריות מוגדלות פתולוגיות בצוואר.
בסריקה הנוכחית לא ניתן לזהות סימנים סונוגרפיים להגדלת בלוטת הפרא טירואיד דו"צ.
לסיכום:
1. תהליך ידיע ויציד באיסטמוס בלוטת התריס - TR-3.
2. נגע חדש באונה הימנית בקוטר 0.4 ס"מ - TR-4.
האם יש אינדיקציה לביצוע FNA בנגע החדש או שנדרש המשך מעקב?
האם הווצרות קשריות חדשות בתריס הוא דבר בשכיח?
האם קיימים מומחים לאנדוקרינולוגיה שגם מסתכלים על תצלומי הסונר ולא רק על הפענוח של הרדיולוג?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לנירו
ד''ר מאיה איש שלום30/10/2020ערב טוב
מרבית האנדוקרינולוגים מסתכלים גם על תמונת הסונר
הקשר קטן בעל מאפיינים חשודים, אך חשוב לוודא את מקומו שהוא אכן במרכז ולא קרוב לשוליים של האונה. אם אכן המיקום מתאים אפשר יהיה לשקול מעקב סונוגרפי בשלב
הקשר השני תואר כיציב ולא תואר כבעל מאפיינים חשודים.
מציעה לפנות ליעוץ אנדוקריני
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ערכי גלוקוז גבוהים בבדיקת דםיאיר30/10/2020
שלום
אמי בת 71, עם עודף משקל
יתר לח"ד, מטופלת בתרופות.
נוטלת גלוקומין בוקר וערב
בדיקת דם אחרונה עליה נוספת ברמת גלוקוז בדם - 214 בצום
ועליה חריגה יחסית לבדיקות דם קודמות בערך - HBA1c - 7.80
שאר בדיקות דם ושתן תקין (קריאטנין, תפקודי כבד -תפקודי כליות - יחס אלבומין קריאטנין, אין חלבון בשתן, סוכר בשתן נורמל) מלבד טריגליצרידים גבוה - 295
בבדיקות דם האחרונות הערכים היו:
2018: גלוקוז - 173 והמוגלובין מסוכרר 6.2
2019: גלוקוז 172 והמוגלובין מסוכרר 6.3
2020: גלוקוז 214 והמוגלובין מסוכרר 7.8
מה המשמעות של זה? האם בהכרח החמרה של המצב?
מה צריך לעשות מכאן? (כמובן היא תלך גם לרופא משפחה)
האם יש בדיקות נוספות שנדרשות לצורך אבחנה?
האם שינוי תזונתי ופעילות גופנית מתונה יכולים לתקן את המצב?
האם יש דרך להימנע מאינסולין? (לעלות במיון של גלוקומין או תרופות אחרות וכדו')?
האם תוספתי מזון כמו - קינמון, חילבה, ג'ימנמה יכולים לעזור? והאם יש מניעה/סיכון לשלב אותם יחד עם תרופות לסכרת?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה ליאיר
ד''ר מאיה איש שלום30/10/2020יש החמרה של סוכרת, אם יש לה תסמיני רעילות של סוכר כגון השתנה מרובה צמא ירידה במשקל אז היא תזדקק לאנסולין לתקופה קצרה אפילו. אם אין אפשר לחשוב על תרופות מהדור החדש יותר כגון אנאלוגים לGLP1 ניתנים בהזרקה חד שבועית/יומית אך מעבר להורדת סוכר מסייעים בירידה במשקל, בהגנה על כלי הדם והלב והכליות. אפשר גם לחזור על מעכבי SGLT2 שמשתנים את הסוכר אך זה תלוי ברקע שלה ובנטיה גם לדלקות בדרכי השתן
ברור שהפחתת פחמימות פעילות גופנית סדירה כגון הליכות חצי שעה ליום יסייעו בהפחתת רמות הסוכר
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה והמשך לשאלה
יאיר31/10/2020תודה על תגובתך
אני חושב שאין החמרה מבחינת תסמיני רעילות של סוכר שציינת לעיל.
1. האם יש צורך בבדיקות נוספות כלשהן או שאפשר לקבל תמונה מלאה מערכי גלוקוז בצום והמוגלובין מסוכרר?
2. בגדול האם יש עדיפות לתרופות מהדור החדש או לאינסולין לתקופה קצרה? (קראתי שאינסולין יכול לשקם את פעילות הלבלב, זה נכון?)
3. האם התרופות מהדור החדש זה בסל הבריאות וכל רופא משפחה יכול לרשום?
4. מה דעתך בקשר לתוספי מזון וצמחי מרפא להורדת סוכר? האם יש למי מהם יעילות? והאם בעייתי לקחת במקביל לתרופות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה ליאיר
ד''ר מאיה איש שלום31/10/2020תמיד טוב לראות גם מעקב סוכר מהאצבע בצום ושעה עד שעתיים אחרי האוכל.
מעקב לחץ דם אם ידוע שגבוה
רמות קריאטנין מיקרואלבומין בשתן פרופיל שומנים
היתרון של התרופות מהדור החדש הם הגנה על הלב וכלי הדם ועל הכליות.
גם רופאי משפחה יכולים לתת אותן והן בסל בתנאים מסוימים. (משקל, A1C, מחלות רקע).
תוספי מזון לצערי לגבי רובם אין מספיק הוכחות ארוכות טווח לגבי יעילות ובטיחות
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה, עדכון והמשך לשאלה בבקשה
יאיר01/11/2020שלום
בביקור אצל רופאת המשפחה המליצה על שינוי תזונתי, פעילות גופנית, ולקחת כדור נוסף של גלוקומין, כלומר 3 ליום בסך הכל.
ובעוד 3 חודשים לחזור על בדיקות הדם.
האם תוספת הכדור + פעילות מתונה (אישה מבוגרת) + שינוי תזונתי יכולים לעשות שינוי משמעותי לטובה במשך 3 חודשים?
ושאלה לגבי תוצאות הבדיקות, האם התוצאה של A1C 7.8 זה פשוט תוצאה של התזונה עתירת סוכר ופחמימות או גם ביטוי להחמרה בתפקוד הלבלב ומה שקשור לתפקוד האינסולין? (השאלה היא בין השאר גם בכדי להבין האם מדובר במשהו הפיך)
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה ליאיר
ד''ר מאיה איש שלום01/11/2020סוכרת היא מחלה שמתקדמת וקשה לי לענות מבלי לראותה, אך יש סכוי שאכן מדובר בשלוב של תזונה עתירת פחמימות העדר פעילות גופנית והתקדמות המחלה
לרב העלאת מנון גלוקומין לא עושה שנוי גדול והרבה פעמים כן צריך להוסיף טפול, כמובן שצמצום צריכת פחמימות ופעילות גופנית תורמים לשפור האזון
מציעה בזמן הזה כן לעקוב אחר ערכי הסוכר בדם במדידה ביתיתי מהאצבע או בעזרת מד סוכר רציף
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה, ושאלה לסיום
יאיר02/11/2020האם יש בכלל דרך לדעת ו/או לבדוק האם העליות ברמות הסוכר זה בגלל אכילה מרובה או התקדמות המחלה ופגיעה בלבלב וכדו'?
יש בדיקות דם מעבר לרמת סוכר ולסוכר תלת חודשי?
וכן האם זה משנה בכלל לדעת או שאין לזה שום משמעות והטיפול הוא אותו טיפול?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה ליאיר
ד''ר מאיה איש שלום02/11/2020אפשר לבדוק תפקוד תאי בטא בבדיקת הדם אך לרב לא תורם הרבה. אפשר לבדוק תגובה של רמת הסוכר למזונות שונים בעזרת מד סוכר רציף וכך לצמצם מזונות שמעלים את רמת הסוכר וכמובן שגם פעילות גופנית חשובה כגון הליכה או שעה של תנגודת כגון משקולות קלות בשבוע
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ההבדלים בין בדיקת רוק לדםרעות29/10/2020
שלום ד"ר,
האם ייתכן שבבדיקת דם לקורטיזול התוצאה תצא תקינה אך בבדיקת רוק לקורטיזול בבוקר יצא מתחת לנורמה? האם זה אומר שיש תת פעילות של בלוטת האדרנל?
והאם בדיקת דם ב 8 בבוקר באמת משקפת את המצב.. כי הרי לא בודקים מה קורה בהמשך היום. לא ייתכן שפתאום בהמשך היום התוצאות ירדו מתחת לנורמה?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לרעות
ד''ר מאיה איש שלום30/10/2020בדיקת דם בשמונה בבוקר נמצאה מהימנה לשקף חסר אין נורמות ככ טובות להמשך היום שם הטווח של הערכים יכול להיות רחב.
בדיקת רוק מאוד תלויה בבצוע נכון שלה.
ואם לא בטוחים שיש חסר אך יש חשד מבצעים סנקטן 1 מקג'.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

