מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- Slow release t3 השגת תרופה בבית מרקחתקלאוניס10/09/2020
האם ניתן להשיג את התרופה בבית מרקחת של קופת חולים ואם לא אז היכן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לקלאוניס
ד''ר מאיה איש שלום15/09/2020ניתן להשיג ברקיחה אישית בבתי מרקחת פרטיים וסופרפארם
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ירידה בערכי הסוכר לרמה נורמטיבית ללא שינוימנחם10/09/2020
אני חולה סכרת. בן 67. ויקטוזה וג'רדיאנס. יודע להתנהל ומבין את המנגנון.
לאחרונה לא השתנה אצלי דבר: משקל, תרופות, דיאטה, פעילות ספורטיבית. תוספים. מצב רוח. נילחם על ערכי הסוכר ולרב ללא הצלחה.
כבר שבועיים, באופן לא מובן, ירידה ברמת הסוכר לערכים מצויינים. גם בצום וגם אחרי אוכל.
איך אפשר להסביר את זה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה למנחם
ד''ר מאיה איש שלום15/09/2020קשה לומר מבלי להכיר אותך לעומק אבל זה משמח
אולי ירידה סטרס אולי שינה יותר טובה תזונה ספורט
קשה לדעת..
אבל מקוה שהמגמה תמשיך
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קורטיזול נמוך או גבוה וטיפול באמצעות תוספיםעמנואל09/09/2020
ברקע תת פעילות מקבל איוטירוקס ב.ת -מאוזנת...
לאחרונה קורטיזול נמוך מתחת הנורמה.
עד לפני חודשיים לקחתי סו פאלמטו במינון נמוך לפרוסטטה ונשירת שיער.
האם זה משפיע?
איזה תוספים, ויטמינים משפיעים במיוחד על הקורטיזול?
האם קורטיזול בבוקר יכול להיות נמוך ובערב גבוה?
איזה בירור מומלץ לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לעמנואל
ד''ר מאיה איש שלום15/09/2020חשוב לבדוק קורטיזול בשמונה בבוקר ולא מאוחר יותר אם נלקחים משאפים סטרואדלים או משחות או הזרקה יכולה להשפיע על הרמה. לא ידוע לי שסו פאלמטו מביא לנשירת שיער או משפיע על רמת קורטיזול אך בהיותו תוסף מזון יש פחות מידע.
מציעה לבדוק חסרים תזונתיים כגון ברזל, B12 כסיבות לנשירת שיער לבדוק ספירת דם אלקטרוליטים תפקוד כליתי אנזימי כבד תפקוד בלוטת התריס,
לשקול יעוץ רופא עור. להתחיל בברור אצל הרופא המטפל
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות בצום - h1ac גבוה למרות תזונה וספורטשירה09/09/2020
שלום,
אני בת 34, בבדיקות דם שנערכו לפני 3 חודשים אובחנה טרום סוכרת, סוכר בצום 108 וh1ac 5.8.
הלכתי לדיאטנית ו-3 חודשים אכלתי מסודר ורק דברים ללא סוכר, רזיתי כתוצאה מהדיאטה הזאת 5 קילוגרם (יש לציין שאני לא בחורה בעלת עודף משקל, גובה 1.67, משקל 63)
לאחר 4 חודשים מהדיאטה הזאת ביצעתי שוב בדיקות דם, הסוכר בצום יצא 92 אבל הh1ac נשאר 5.8.
רציתי לשאול מה אפשר לעשות? אני גם עושה ספורט, הליכות ושחיה וממש שומרת על תזונה ללא סוכר ועדיין זה המצב... האם יש עוד משו שצריך לבדוק? ואיך יכול להיות שהh1ac לא יורד?
תודה :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כדאי גם מאד לבדוק
פנינה10/09/2020תפקודי בלוטה
לשלול או לאשר שחלות פוליציסטיות
המנעות מ"סוכר" היא לא רק סוכר בצורתו היסודית
אלא גם פחמימות בכלל
לחם פסטה אורז וכדו'
שכדאי לשלוט בכמות שצורכים מהם
אציין שאיני רופא אלה משתתף כאן בפורום
אין דבריי מחייבים כלל
אולם ד'ר איש שלום בהחלט ברת סמכא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לשירה
ד''ר מאיה איש שלום15/09/2020היתי שוקלת נטור סוכר רציף לראות אם התוצאה אמיתית או שA1C מזייף כשכפי שפנינה כתבה עדיף לצמצם פחמימות פשוטות...
וספורט זה נפלא.
האם יש חשד לשחלות פוליצסטיות? האם יש סוכרת במשפחה?
כל הללו חשובים..
אבל נשמע שאת פועלת נכון
כדאי לבדוק שאין חסר ברזל כי הוא מעלה A1C באופן לא אמיתי
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תשובה a1c גבוה
שירה16/09/2020היי ,
תודה על התשובה המפורטת!
אני רוצה לציין שאני גם ממש צימצמתי פחמימות פשוטות, אוכלת הכל בצורה ממש מדודה וגם רק לחם כוסמין או דברים עם ערך גליקמי לא גבוה.
בדקו לי ברזל ואין לי חוסר.. בקשר לשחלות פוליצסטיות, אין לי ככ בעיות במחזור , המחזור סדיר מלבד כאבים.. ויש סוכרת במשפחה, אמא שלי חולת סוכרת סוג 2.. בנוסף שמתי לב שאחרי מעבר לדיאטה הזאת , כל דבר שאני אוכלת שכביכול הוא בגדר האסור , כמו לדוגמא , גלידה , ציפס , פסטה גורם לי להרגיש כחצי שעה או שעה אחרי ממש לא טוב.. עייפות , כבדות כזאת , חוסר יציבות וגם צורך להטיל שתן כל הזמן.. האם זו יכולה להיות התפתחות של סכרת ?
ומה עוד אפשר לעשות כדי למנוע ?? אני כרגע רק יורדת במשקל כתוצאה מהדיאטה אך רמת הסוכר לא יורדת..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לשירה
ד''ר מאיה איש שלום18/09/2020תשקלי אולי להתחבר למד סוכר רציף ואז תוכלי לראות את התגובה למזונות שונים. מד סוכר חד פעמי לשבוע או שבועיים
זה פרטי...
שנה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קורטיזול נמוך מאוד בבוקר וחשש לגידול שלוחץ על הבלוטהאלדד09/09/2020
אני בן 63 סובל בשנתיים האחרונות מחרדות, INSOMNIA -הפרעות שינה, עצבנות ודיכאון ומטופל ב- ssri / סובל מחולשה רבה, לפעמים סחרחורות, קרון (ברמיסיה לפחות על פי מעבדה ).
לא טופלתי בקורטיזון ב-7 שנים האחרונות.
לפני 4 שנים הקורטיזול היה בגבול הנורמה.
מטופל ב- אינטיביו אחת ל-8 שבועות.
בבדיקות דם בשנים האחרונות נתרן בדם נמוך מעט מהנורמה 133-136. לפני שנתיים קורטיזול ב-8 בבוקר היה נמוך מאוד 97 (מכבי) וגם לפני מספר ימים היה 71 ב-8 בבוקר .
הרופא התחיל לערוך בירור מקיף ונתן לי גם לעבור מבחן גירוי הבלוטה ע"י חומר שמוזרק לווריד (מבחן גירוי לקורטיזול) שעת הלקיחה הראשונית הייתה ב- 8:22 והתוצאה היית 233 , אחרי 30 ד" הייתה 707 ואחרי 60 ד' הייתה 805 .
כימייה בשתן:
Osmolality (U) | mOsm/kg/H2O ......... 220
Na-Sodium (U) | mmol/L ..........24
K+Potassium (U) | mmol/L........14.5
ACTH ב-8 בבוקר ..... 10 .
קורטיזול ב-8 בבוקר ....... 150 .
Somatomedin C (IGF-1) | ng/ml........ 117 .
PTH Intact | pg/ml..................... 35 .
Leucocytes (U)/Field | Leuco/F ........ 1 .
שאר התוצאות היו בגבולות הנורמה כמו סוכר 90-100.
אני מודאג מאחר והאנדוקרינולוגית רשמה בקשה ל- MRI מוח
לשלילת גידול שלוחץ על הבלוטה.
מה דעתך?
האם יש קשר ל-INSOMNIA? האם יתכן שבבוקר הקורטיזול יהיה נמוך מאוד ובלילה גבוהה כתוצאה מהפרעות שינה?
בתודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאלדד
ד''ר מאיה איש שלום15/09/2020מבחן הסנקטן תקין. וגם לדעתי שאר התוצאות לא ציינת יחידות מדידה בחלק מהם כגון ACTH. וגם לא את הנורמות בIGF1 אך מה שתארת על פניו נראה תקין
מה לגבי TSH FT4
חסר בקורטיזול לא מסביר אינסומניה...
זה עלול לקרות בעוד שככל הנראה אין לך
תברר עם הרופאה מה הסיבה לMRI
בברכת בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול ביוטירוקס עקב תת פעילות בלוטת התריסבן 5508/09/2020
לפני 3 שנים התחלתי לטפל ביוטירוקס 25 מק"ג עקב תת פעילות. לא עובד ונמצא הרבה בבית עם הפרעות שינה ודיכאון (לוסטרל). לוקח את התרופה בבוקר על בטן ריקה ואחרי חצי שעה שעה שעה אוכל ארוחת בוקר. לאחר מכן הולך למיטה ומנסה להירדם (נדיר שאני ישן רצוף יותר משלוש שעות).
כדור מלטונין לא עזר במקרה שלי למרות שניסיתי לקחת אותו במשך שבועיים. רופא מומחה לאינסומנייה אומר שיתכן שהסיבה היא שאני מנסה לישון בכל הזדמנות שיש לי כי אני בבית ואין לי מוטיבציה לעשות משהו, ובנוסף משתמש בקנאביס (אינדיקה) להרגעת כאבים - גם נפשיים ולפעמים משלם על כך בחרדות נוראיות.
האם אפשר לקחת את היוטירוקס בכול שעה שרוצים ביממה או שחשוב לקחת אותו רק בבוקר?
האם חלב סויה שאני מוסף לקפה בבוקר עלול להפריע לספיגה של היוטירוקס?
תודה מאיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לניסים
ד''ר מאיה איש שלום08/09/2020בעקרון חלב סויה וקפה יכולים לפגוע בספיגת האיותירוקס, אם אתה על מנון ככ נמוך אני תוהה אם אתה בכלל זקוק לו.
אפשר לקחת בכל שעה ביום אבל עדיף שיהיה לפחות 4-5 שעות אחרי הארוחה האחרונה מבחינת הספיגה וחצי שעה לפני האוכל/קפה/תה
כנראה שבאמת כדאי להמנע משינה במהלך היום ולעשות ספורט במהלך היום בכדי לשפר את השינה בלילה, אך באמת שאיני מומחית לשינה ואני מבינה שאתה מתיעץ עם מומחה
הרבה בריאות,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעילות גופנית במצב טרום סוכרת לאיזון סוכרשלי08/09/2020
קראתי שבמצבי טרום סוכרת רצוי לבצע פעילות גופנית 150 דק בשבוע ותנגודת שעה.
האם ככל שמאריכים זמנים אלו הסוכר מתאזן טוב יותר? האם במצבי סוכר בצום 105 אבלa1c(5.5) תקין פעילות גופנית יכולה לסייע להוריד סוכר בצום. כי שיניתי הרגלי תזונה והסוכר אכן ירד מ115 ל105 אבל פעילות גופנית סדירה לא ביצעתי עד היום.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לשלי
ד''ר מאיה איש שלום08/09/2020אכן פעילות גופנית מסייעת בהורדת רמות הסוכר וכדאי לך לנסות
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טרום סוכרת בבדיקות דם למרות תזונה וספורט בריאיםשירה08/09/2020
שלום,
אני בת 34, בבדיקות דם שנערכו לפני 3 חודשים אובחנה טרום סוכרת, סוכר בצום 108 וh1ac 5.8.
הלכתי לדיאטנית ו-3 חודשים אכלתי מסודר ורק דברים ללא סוכר, רזיתי כתוצאה מהדיאטה הזאת 5 קילוגרם (יש לציין שאני לא בחורה בעלת עודף משקל, גובה 1.67, משקל 63)
לאחר 4 חודשים מהדיאטה הזאת ביצעתי שוב בדיקות דם, הסוכר בצום יצא 92 אבל הh1ac נשאר 5.8.
רציתי לשאול מה אפשר לעשות? אני גם עושה ספורט, הליכות ושחיה וממש שומרת על תזונה ללא סוכר ועדיין זה המצב... האם יש עוד משו שצריך לבדוק? ואיך יכול להיות שהh1ac לא יורד?
תודה :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אפשר בבקשה לשאול אותך שאלה שירה?
ירון08/09/2020את מרבה באכילת קטניות?
כי אם כן זה מסביר את חוסר ההתקדמות
גם חוסר בחלבון איכותי ומיקרונוטריאנטים
כגון כרום אבץ מגנזיום קומפלקסB וכו חיוניים ביותר למעגל קרבס לשם שריפת אנרגיה במיטוכונדריה בלעדיהם תהיה האטה חמורה בפעילות שריפת הסוכר
חוסר בויטמין D הראה קורלאציה עקבית להפרעות במטבוליזם הסוכר
אחרון אחרון חביב סטרס
"ניהול מתחים" נכון שינה רישות חברתי ומשפחה קריטיים ביותר!
בהצלחה שירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סלניום תוסף והשפעה על בלוטת התריסשלי06/09/2020
קראתי שסלניום עוזר לתת פעילות של בלוטת המגן. אם למשל אני אוכלת אגוזי ברזיל בכמות עודפת האם יש חשש לנזק או לעלייה בסיכון לממאירות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לשלי
ד''ר מאיה איש שלום08/09/2020כן יש חשש בצריכה מוגברת מעבר לחצי שנה, עדיף לא לצרוך יותר מ3 אגוזי ברזיל ליום. בברכה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחסור בזרחן חוזר מה ניתן לעשות?NIV NAHUM06/09/2020
הבדיקה יצאה 2.54 mg/dL
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לניב נחום
ד''ר מאיה איש שלום08/09/2020ככל הידוע לי זה בנורמה בצד הנמוך. לשקול יעוץ בהתאם לתסמינים לשקול בדיקה של רמת של ויטמין D, אם לא בוצעה בשנה האחרונה. ובדיקה של רמות סידן בדם ואלבומין. מגנזיום.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה בקשר לתשובה בדיקה המשך
נחום15/09/2020הרופאת משפחה אמרה שהבדיקה תקינה ומסרבת לשלוח אותי לבדיקה חוזרת
יש לי שאלה האם לרמה הזו בדם יכול להיות תסמינים של רכבת או כאבים בעצם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה בקשר לתשובה בדיקה המשך
נחום16/09/2020אפשר תשובה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לנחום
ד''ר מאיה איש שלום17/09/2020לא סביר שרמה כזו תביא לרככת או כאבי עצמות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הבדלים ברמות סוכר בצום של 8 שעות ו-12 שעותאלי06/09/2020
שלום.
בדיקת סוכר בצום של 8 שעות יוצא לי בין 95 -97.
בדיקת סוכר בצום של 12 שעות יוצא 103-105. (לפי הרופא מדובר בחריגה ויש לשמור על דיאטה דלת פחמימות).
A1C תקין (5.4)
האם זה הגיוני שככל שצמים יותר הסוכר עולה יותר?
האם אני צריך לעשות משהו בנידון? אולי לאכול קבוע לפני שינה?
האם דיאטה דלת פחמימות אומר גם להמנע מפירות כמו אבטיח, מנגו, תמר ובננה? או שאין בעיה לצרוך סוכר מפירות?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לעיתים קרובות אם כי לא תמיד
פנינה06/09/2020בצום ממושך מתהווה מצב דחק שבתורו מעורר הפרשת קורטיזול ושחרור של חומצות שומן מהכבד לשם דלק זמין לרקמות אבל בעיקר למוח
מה שייראה כעליית סוכר זמנית
מצד אחד זה טוב מאד משקעי השומן יוצאים ממרבצם לצורך אנרגיה
מצד שני זה מייצר גם סטרס מסוים על הגוף
בקיצור הכל תקין אצלך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לאלי
ד''ר מאיה איש שלום08/09/2020ערב טוב
סוכר בצום שבין 95-97 הוא בגבול העליון של הנורמה.
בהחלט צום ממושך גורם לעליה ברמות הסוכר מכוון שהוא מפחית הפרשת אנסולין וגורם לתנגודת לפעילותו
מציעה לשקול בדיקה גם של רמת סוכר שעה אחרי האוכל הערך הרצוי כנראה מתחת ל155 (אין ממש נורמה).
אתה לא צריך להמנע מפירות אבל עדיף לאכול בצורה מבוקרת פרי אחד כל פעם ולא מספר פירות בבת אחת, אפשר לפזרם במהלך היום.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלת המשך בבקשה
אייל09/09/2020מדוע צום ממושך גורם להתנגדות לפעילות האינסולין?
אודה מאד להסבר פסיולוגי בהיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לאייל
ד''ר מאיה איש שלום09/09/2020בעקבות עליה בחומצות שומן חופשיות בדם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על המענה אודה להבהרה
אייל09/09/2020כלומר תיאורטית צומות לעיתים קרובות יכולות לגרום לתנגודת לאינסולין?
ואם כן הכיצד זה מסתדר עם שיטתו של גיסון פונג אריק ברג מראק היימן ועוד כולם רופאים בעל שם עולמי בתיקון הפרעות מטבוליות שמטיפים לצומות לשם שיפור או החלמה מתנגודת לאיסולין?
שחרור מוגבר של FFA מזין למעשה את המוח בגופיפי קיטון בגלל מחסור חמור בסוכר
יסוד ההבנה של המומחים הנ'ל הוא שחרור מוגבר של חומצות השומן יחלץ אותם מן הבלוטות האנדוקריניות כבד לבלב כליות ויהפוך אותן לפונקציונליות יותר...
איך זה באמת מסתדר עם התגודת של האינסולין מובנית כבר בתוך התהליך???
באופן היפוטתי זה יכול להשיג תוצאה הפוכה...
אני מעט נבוך ואשמח לדעתך כשאשת מקצוע מומחה בתחום
המון תודה מראש
ושנה טובה ובריאה לכולם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לאייל
ד''ר מאיה איש שלום15/09/2020רגעית הצום הארוך מביא לעליה בתנגודת לאנסולין אך הירידה במשקל ובעקבותיה פנוי של שומן מאיברים שבהם הוא גורם להפרעה כגון כבד לבלב שריר לטווח הארוך מפחיתה תנגודת לאנסולין ומשפרת את משק הסוכר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רמת סוכר גבוהה לפני מחזור - האם יש קשר?דוד06/09/2020
היי, לאשתי יש סוכר גבוהה מאוד (140 - 150) ביומיים - שלושה לפני מחזור.
בימים רגילים הסוכר שלה נע הין 100 - 120. שזה כביכול גם גבוה.
לאחר כל הבדיקות שהרופא הפנה לא אובחן סכרת. לא סוג 1 ולא 2.
INSULIN ab - 2.5%
GAD 2 - 1.4
A1C - 5.5%
INSULIN - 4.0
C-PEPTIDE - 0.92
TSH - 0.96
T4-FREE - 14.2
האם יש קשר בין מחזור לסוכר גבוה? אפילו ב 2 בלילה הסוכר היה 138 יום לפני מחזור.
מה אפשר לעשות כדי להוריד את רמות הסוכר לפני מחזור? אולי כדורים נגד הורמונים?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לדוד
ד''ר מאיה איש שלום08/09/2020אכן לפני מחזור יכולה להיות עליה בערכי הסוכר, אך אם הסוכר בצום שלה בימים רגילים נע בין 100-120 זה גם מחשיד לקיום של טרום סוכרת/סוכרת. מציעה לשקול בדיקה של פרוקטואזמין (יתכן שהמוגלובין A1C לא אמין אצלה. ולשקול חבור למד סוכר רציף שיתן אנדקציה לרמות הסוכר במשך היום והלילה
לשקול יעוץ אנדוקריני
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה ערכי האינסולין התקינים בצום?פריאל06/09/2020
שלום ד'ר
מהו הערך התקין של אינסולין בצום ומהו הערך הגבוה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לפריאל
ד''ר מאיה איש שלום07/09/2020זה תלוי במעבדה בה מבוצע (כי הנורמות שונות במעבדות שונות) אבל בעקרון מקובל להסתכל על מדד של אנסולין וסוכר יחד שמנבא תנגודת לאנסולין
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם ידוע קשר בין B12 לסכרת? שיפור ערכי סוכרמנחם05/09/2020
בן 67. לא לוקח מטמורפין. שואל: האם ידוע קשר בין B12 לסכרת. לאחרונה התחלתי לקחת B12 וולונטרית ושמתי לב שערכי הסוכר השתפרו. אני שואל עצמי האם יש קשר?... תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה למנחם
ד''ר מאיה איש שלום05/09/2020לא ידוע לי על קשר...
מטפורמין אכן יכול לפגוע בספיגת B12 ולכן מי שנוטל כרונית מטפורמין כדאי לעקוב אחר רמות B12 מידי פעם
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תנגודת לאינסולין והיפוגליקמיה - נטילת גלוקומיןיעל04/09/2020
שלום,
אני בת 39. כ-15 שנים מאובחנת עם תנגודת לאינסולין (אובחנתי שהסוכר היה 85 עם העמסת סוכר). לוקחת שנים גלוקומין.
יש לי לרדת כ-15 קילו וכשאני עושה דיאטה מאוזנת של 1300 קלוריות אם אני לא אוכלת מעל ל 3 שעות לעיתים או 3 וחצי שעות לעיתים יכולים להופיע תסמיני היפוגמיקלמיה. כמובן שאני משתדלת לא לעבור את מרווחי השעות בין הארוחות.
בבדיקת הדם האחורנה הסוכר היה 70 ו ה A1C בנורמה.
תהיתי: במידה והתנגודת לאינסולין נעלמה אצלי, האם לקיחת גלוקומין 1 אצל אדם בלי תנגודת יכולה להיות בעייתית או לגרום להיפוגליקמיה?
כמובן שיכול להיות שהתנגודת נשארה, אין לי דרך לדעת כרגע. אבל אני שואלת במידה וכן היא נעלה, אולי עדיף שארכוש מד סוכר רציף ואבדוק כמה חודשים כדי לדעת?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה ליעל
ד''ר מאיה איש שלום04/09/2020אפשר עדין לבדוק רמות סוכר ואנסולין בצום ולקבל אומדן כלשהו של התנגודת
האם ההפוגלקמיות מתרחשות גם בלילה?
יתכן שהן ראקטיביות לצריכה של פחמימות פשוטות ואז כדאי לצמצם צריכת פחמימות ובפרט פחמימות פשוטות כגון לחם לבן, אורז פסטה וכו.
כדאי לשקול יעוץ אנדוקריני להמשך ברור
מד סוכר רציף זה רעיון טוב, אך לעיתים לא מדויק מספיק. תלוי בסוג המד.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טובים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

