מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- סוכרים באוכל מוכן האם מזיק לגוף?הראל18/10/2020
הסוכרים שיש באוכל מוכן (שניצלים/שווארמה
וכאלה ) זה באמת מזיק לגוף כמו שואמרים ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה להראל
ד''ר מאיה איש שלום20/10/2020בדרכ זה לא רק סוכר אלא גם שומנים רווים, ופחמימות פשוטות לעיתים גם חומרים משמרים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- TSH בדיקות דם שאלה בבקשהקרן18/10/2020
שלום רב,
אשמח להתייעץ בנוגע לבדיקות TSH שעשיתי. לפני חצי שנה, הייתי בהריון ועשו לי בדיקת דם של בלוטת התריס- התוצאה הייתה 2.46 (בטווח). ההריון הזה נגמר בהפלה בשבוע 8. ההפלה הסתיימה סופית ביולי עם יציאת שארית באופן טבעי בוסת.
היום עשיתי שוב בדיקות דם, כולל ה-TSH כיוון שאנחנו רוצים להיכנס שוב להריון והבדיקה הייתה חלק ממכלול הבדיקות שרופאת הנשים נתנה.
הפעם הייתה ממש קפיצה בבדיקה- 6.6 (מעל הטווח). עם זאת בדיקת T4- FREE יצאה 16.1- בתוך הטווח התקין.
רופא המשפחה שלי התלבט אם לתת לי EUTHYROX 50 MCG (100) TAB למשך כשלושה חודשים, בסוף החליט שכן בגלל שאנחנו רוצים להיכנס שוב להריון.
רציתי לשאול מה דעתך בנושא? האם יש לי סיבה לדאגה לאור הקפיצה הזו? האם לקחת את התרופה או לחזור על הבדיקה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לקרן
ד''ר מאיה איש שלום18/10/2020היתי חוזרת על הבדיקה ובודקת גם ANTI THYROID PEROXIDASE נוגדנים שהם מדד לתת פעילות אוטואמונית של בלוטת התריס, יתכן שמדובר בסטיה חד פעמית של TSH אך אם כעבור שבוע התוצאות דומות וגם הנוגדנים חיוביים כנראה שיש תפקוד גבולי של בלוטת התריס וכן כדאי להתחיל טפול כפי שהרופא המליץ
גם לא טעות להתחיל טפול ולחזור על הבדיקה (TSH) בעוד 3-4 שבועות עם בדיקת הנוגדן שציינתי
בעקרון המצב נקרא תת פעילות תת קלינית של בלוטת התריס ולא מחייב טפול אלא לקראת הריון כי אז לעובר אין בלוטת תריס מתפקדת עד שבוע 18
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה! המשך
קרן18/10/2020יש סיכוי שהעלייה נגרמה עקב נטילת פרנטל של אלטמן וסופרהרב?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לקרן
ד''ר מאיה איש שלום20/10/2020פרנטל מכיל 150 מקג' של יוד אבל זו כמות מומלצת בצריכה יומית לכן פחות סביר, בחשיפה לכמויות גדולות יותר של יוד אכן יכול להווצר שבוש בתפקוד בלוטת התריס. אך לא סביר שקשור לפרנטל או לסופהרב (שאינו תוסף יוד נכון?) לא ציינת איזה סוג תוסף של סופהרב את נוטלת
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה עוד שאלה
קרן20/10/2020תוסף התזונה הוא פריג'נטלי - כמו פרנטל פשוט החלפתי את אלטמן בסופרהרב.
איך לדעתך אפשר להסביר קפיצה כזו? כי אף פעם לא הייתה לי בעיה בבלוטת התריס וזה ממש מטריד אותי. אני אחזור כמובן על הבדיקה שוב אבל אני מאוד רוצה להיכנס להריון ומפחדת מהשלכות פוטנציאליות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לקרן
ד''ר מאיה איש שלום21/10/2020לא סביר שיש קשר. מציעה לבדוק גם ANTI THYROID PEROXIDASE. שזה נוגדן שמראה אם יש סכון מוגבר לתת פעילות של בלוטת התריס למרות שהנוגדן קיים ב15% מהאוכלוסיה ורק 3% מפתחים תת פעילות של בלוטת התריס דהיינו שליש עד חמישית מאלו שיש להם נוגדן
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהד"ר איש שלום- עדכון לבדיקה
קרן27/10/2020היי ד"ר איש שלום, כעבור שבוע- היום חזרתי על הבדיקה. אלו התוצאות:
שם הבדיקה תוצאה תוצאה לעומת טווח הנורמה מידע נוסף
TSH 1.56 mIU/L
THYROGLOBULIN Ab <20.0
ANTI THYROID PEROXID BELOW 45
נראה שהתוצאות בטווח התקין- מה דעתך?
לא הבנתי למה הייתה לי הקפיצה בשבוע שעבר ועכשיו זה בטווח. אני יכולה אם אלו התוצאות להמשיך בניסיונות הכניסה להריון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לקרן
ד''ר מאיה איש שלום27/10/2020אכן הערכים שציינת תקינים אבל כדאי להסתכל על ההסטוריה אם החריגה היתה חד פעמית כנראה חסרת משמעות אם היו מספר ערכים של TSH מעל 3. או 4. היתי עוקבת יותר. העדרת נוגדנים בהחלט מצביע שיש סכוי קטן יותר שיש השימוטו
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפירוט של tsh לאורך השנים
קרן27/10/2020תודה על תשובתך המהירה. בדקתי באתר הכללית ואלו התוצאות שהיו לי לאורך השנים, תמיד התוצאה הייתה בתוך הטווח המוגדר למעט הבדיקה מלפני שבוע, האם על בסיס זה את חושבת שאני צריכה לקחת כדור/לטפל/לעשות משהו? שואלת בגלל הרצון להיכנס להריון:
2009- 3.23
2011- 3.04 (פה כתוב שהשיטה שונתה החל מ2011)
2013- 3.23
2015- 2.67
אפריל 2019- 2.46
18.10.20- 6.6
27.10.20- 1.56* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לקרן
ד''ר מאיה איש שלום29/10/2020קשה ליעץ מבלי לראותך לקבל אנמנזה מלאה אבל על פניו נראה שבשלב זה ניתן לעקוב אך היתי מיד עם תשובה חיובית להריון חוזרת על TSH וכל חודש בטרימסטר ראשון אחכ אחת לטרימסטר
אם TSH עולה מעל 4 מטפלים, מעל 2.5 בתחום האפור
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה! מעריכה מאוד את המענה. לא מובן מאליו כלל.
קרן29/10/2020* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יש בעיה לאכול לחם מקמח מלא עם סוכר?הראל18/10/2020
לחם מקמח מלא אבל עם סוכר זה רלבנטי
אם אני בסיטואציה של לפני סוכרת ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה להראל
ד''ר מאיה איש שלום20/10/2020כל פחמימה מעלה את רמת הסוכר והתגובה לכל פחמימה היא אישית, בעקרון צמצום צריכה של פחמימות בכלל, ופעילות גופנית סדירה משולב ארובי ותנגודת למשל 150 דקות הליכה בשבוע ושעה בשבוע פעילות של תנגודת מפחיתים את הסכון להפתחות סוכרת במעל 50% מהמקרים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם יש תרופות וטיפול להשמנה?נחום17/10/2020
האם יש תרופות להשמנה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לנחום
ד''ר מאיה איש שלום17/10/2020אכן יש תרופות להשמנה.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבקשר לתרופות להשמנה
נחום18/10/2020את יכולה לציין את שמם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבקשר לתרופות נגד השמנה
נחום18/10/2020האם מדובר בתרופות שקשורות לGLP1 אבל יש לציין את השמות
האם זה Liraglutide?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לנחום
ד''ר מאיה איש שלום18/10/2020מציעה להועץ עם רופא משפחה/אנדוקרינולוג לגבי הצורך ואז תקבל את המידע המלא לגבי התרופות הקיימות יש אנאלוגים לGLP1 יש גם תרופות שעובדת על מערכת העצבים המרכזית מבחנית העלאת נוראדרנלין ודופמין יש תרופות שפועלות על GABA במח בעיקר מונעות התקפי זלילה וגם תרופות שמעכבות ספיגת שומן במעי.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבקשר לתרופות נגד השמנה
נחום19/10/2020מה השם של התרופה שמעלה נוראדרלין ודופמין ומממי ניתן להשיג אותם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לנחום
ד''ר מאיה איש שלום20/10/2020שמה רזין.
אפשר להשיג דרך רופא המשפחה או אנדוקרינולוג. התרופה לא בסל והרכישה פרטית עלותה סביב 250 שח לחודש
צריך לראות שהיא מתאימה לך היא לא מתאימה לכולם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביוטין במזון מלכות לפני בדיקת tshרונה15/10/2020
האם לפני בדיקת tsh צריך להפסיק לקחת גם מזון מלכות שמכיל ביוטין או שזה לא נחשב תוסף תזונה? אם כן, כמה זמן מראש יש להפסיק? מה ההבדל בין ביוטין כזה לביוטין שנמצא באופן טבעי במאכלים כמו ביצה? תודה רבה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לרונה
ד''ר מאיה איש שלום17/10/2020אני חושבת שכמות הביוטין שיש בתוספי מזון גבוהה יותר מזו שבתזונה אך מניחה שדיאטנית תדע יותר בנושא
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מאכלים מותרים ואסורים במצב של היפוא15/10/2020
שלום ד"ר,
אם נוטלים תרופות להיפו, יוטירוקס וT3, מותר לאכול מאכלים כגון אצות ים? למשל אטריות מאצות וכו
האם יש להימנע לחלוטין מסויה או רק לא להרבות? אם מבשלים זה מותר? כגון טופו מבושל.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לא
ד''ר מאיה איש שלום17/10/2020ברגע שבלוטת התריס מטופלת אין שום סיבה להמנע ממזון כלשהו
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוכל סיני מגדיל סיכויים לסוכרת?רפי14/10/2020
נודלס ואגרול זה מגדיל את הסיכויים לסוכרת ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לרפי
ד''ר מאיה איש שלום17/10/2020לא שידוע לי. הכל תלוי בכמות ובהיקף הצריכה.
כמובן שמדובר בפחמימות צריכה מרובה של פחמימות בפרט פשוטות והעדר פעילות גופנית וכן עודף משקל מעלים את הסכון לסוכרת. בפרט אם יש גורם סכון גנטי כגון סוכרת בקרוב משפחה מדרגה ראשונה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפחתה במשקל ללא פעילות ספורטיביתשאול14/10/2020
איך יורדים במשקל אם אנלא בדיוק יכול
לעשות פעילות ספורטיבית ? יש כזה דבר תרופות
שעוזרות למה שכתבתי למעלה או שזה סתם בזבוז
זמן ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לשאול
ד''ר מאיה איש שלום16/10/2020דווקא ירידה במשקל קשורה יותר לצמצום צריכה קלורית מאשר לפעילות גופנית בכדי להשיג ירידה במשקל בעזרת פעילות גופנית צריך לבצע פעילות ארובית מעל שעה ביום. התרופות מסייעות בהפחתת תאבון ושמור ירידה במשקל .
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעילות גופנית ואיזון סוכר במצב צוםגלי14/10/2020
התחלתי לבצע פעילות אירובית ותנגודת עקב סוכר בצום 103-105 וa1c תקין.5.4. האם במצב כזה עדיף לבצע אימון אירובי בערב או בבוקר או אין הבדל? כנל לגבי פעילות תנגודת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לגלי
ד''ר מאיה איש שלום15/10/2020ראי תשובתי מעלה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעילות גופנית ואיזון סוכר - ספורט אירוביגלי14/10/2020
בעקבות סוכר בצום 103-105 אבל a1c תקין 5.4 התחלתי לבצע ספורט אירובי 35 דק ביום.האם מבחינת איזון הסוכר יש משמעות אם מבצעים את האימון האירובי בבוקר או בערב? כנל לגבי פעילות תנגודת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לגלי
ד''ר מאיה איש שלום15/10/2020מרבית המחקרים מראים יתרון לפעילות בבוקר, אך לדעתי התגובה היא אישית ושווה לבדוק מה משפיע לטובה טוב יותר אצלך וגם מה את מצליחה לשלב טוב יותר בלוח הזמנים שלך
בעקרון פעילות ארובית וגם תנגודת מפחיתות את התנגודת לאנסולין למשך 24-48 שעות לאחר הפעילות
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ארגינין להורמון גדילה האם משפיע בקיבה?נחום14/10/2020
האם arginine חומצה. אמינו משפיע על ה gherlin בקיבה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לנחום
ד''ר מאיה איש שלום17/10/2020הנושא שנוי במחלוקת אך במחקר עדכני על אנשים בריאים L ARGININE שניתן דרך הפה לא השפיע על רמת גרלין.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תת פעילות של בלוטת מגןמאיה13/10/2020
שלום אני סובלת מתת פעילות של בלוטת מגן קרוב ל20שנה התוצאות בבדיקות דם בחודשיים האחרונים הם גבוהיים אני לוקחת יוטירקס במינון שהרופאה קובעת שאלתי לגביי ירקות עד כמה שהבנתי יש ירקות שלא כדאי לאכול כמו כרוב כרובית כרובית ברוקולי צנון ועוד ירקות הענין שאני אשה מלאה וכדי לעשות דיאטה אני צריכה לאכול מאכלים שישביעו אותי ולאכול כמה שארצה כרגע לא יכולה לעשות דיאטה כי בעצם אין לי ירקות לעשות כל מיני ירקות טובים כדי שאוכל לעשות לאורך זמן בעצם אין לי כמעט שום מאכל מירקות שזה בריא ולא משמין שאוכל לאכול אשמח לתשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה למאיה
ד''ר מאיה איש שלום13/10/2020כל עוד את מטופלת אין שום מגבלה תזונתית
רק חשוב לקחת את האיותירוקס בבוקר בצום חצי שעה לפני האוכל עם מים בלבד להפריד מקפה או תה
האם התחלת גלולות או לקחת משהו כמו תוסף מזון יחד עם האיותירוקס? הספיגה שלו מאוד בעיתית וצריך להלקח בנפרד
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- Tsh יתר פעילות ופפילארי ועייפות גדולהLi12/10/2020
הייד"ר
אני שנה וחצי אחרי כריתה של בלוטת תריס ודיסקציה, מקבלת מינון גבוה של יוטירקס ונמצאת עכשיו ביתר פעילות של tsh 0.01
אני כל הזמן עייפה בקושי מחזיקה את עצמי ערה, גם אחרי פעילות קלה בבית אני מתעייפת נורא מהר.
לפני הכל הייתי מאד פעילה ומשתדלת לא לוותר על פעילות גופנית אבל אני מאד עייפה ברמה של קושי להחזיק ערה במהלך שעות היום. גם רעבה מאד כל הזמן,ועם נשירת שיער.. ואי אפשר להפחית מינון בגלל הפפילרי.. מה עושים?:(* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה ללי
ד''ר מאיה איש שלום12/10/2020בעקרון פעילות יתר של בלוטת התריס היא לרב לא גורמת לעייפות (יותר שכיח במבוגרים מעל גיל 65) האם יש סיבה אחרת אפשרית לעייפות כגון חסר ברזל? B12? אנמיה?
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפעילות יותר ופפילרי
li13/10/2020לא,הכל תקין :(
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינוי הורמונלי כתוצאה ממאורע של סטרס?אבי12/10/2020
שלום
אני בן 47.
בד"כ בן אדם יחסית רגוע.
אחד שנמנע מעימותים.
היתה לי שנה לא פשוטה. זיהום בבטן. ירדתי חזק במשקל.
פציעה בגב ובאגן.
אני לא בכושר ובתת משקל.
בדיקות דם שגרתיות לפני חצי שנה תקינות.
לפני כחודש היה לי עימות עם מישהו אגרסיבי מאוד
שצעק עליי במשך חצי שעה ואני ספגתי וספגתי
כשכולי מזיע.
אחר כך הרגשתי לא טוב.
ראיתי בשעון אפל שבזמן הריב איתו הדופק שלי היה כ 110-115 לעומת 60-70 בשגרה אצלי.
הסטרס חלף למחרת וזה כבר הסטוריה.
אבל מאז עבר חודש ואני סובל מהזעה בכפות הידיים.
בחיים לא הזעתי בכפות הידיים.
כמו כן כשאני שותה משקה חם אני מרגיש מזיע בכל הגוף ולא טוב לי עם החום.
האם זה מתאים לשינוי הורמונלי כלשהוא?
צריך לבדוק משהו?
משהו קרה בעקבות מאורע הסטרס החריג?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עד שד'ר איש שלום תשיב
פנינה12/10/2020מבחינתך זאת "היסטוריה" אבל מבחינת הגוף כנראה שעדיין לא...
כל שינוי רגשי חריף גורר איתו תנועה הורמונלית חזקה שמוצאת ביטוים אינדיבידואליים מאדם לאדם כגון כאבי ראש בטן בחילות סיוטי לילה ובמקרה שלך הזעות
אל תחמיר את הסיטואציה במחשבות שמשהו כרוני הורמונלי חל בגופך
כי אתה במצב מתעתע
הרבה פנים לסטרס...
תנשום תירגע החיים ישחררו את זה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לאבי
ד''ר מאיה איש שלום12/10/2020הזעה שהיא רק בכפות ידים לרב לא קשורה להפרעה אנדוקרינית אלא פעילות יתר של מערכת העצבים האוטונומית הסמפטטית.
אם יש אי סבולת כללית לחום, וירידה במשקל שלא קשורה לזהום שעברת אפשר לבדוק תפקודי תריס
מאחלת לך הרבה בריאות,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ירידה חדה במשקל במצב של קרוהןדניאלה12/10/2020
שלום
אני בת 52.
ידוע על קרוהן.
עברתי שנתיים פחות טובות וירדתי בחדות במשקל עד BMI=14.5
ואני מאוד מאוד רזה
עם תזונה לקויה עם מעט מאוד סיבים כי נמנעת מפירות וירקות.
אני בדיאטה של עליה במשקל.
אבל לא יכולה לאכול הרבה בגלל שהתפתח גם קצת גסטרופרזיס.
מאוד חשוב לי לעלות כדי להרגיש טוב וגם להראות טוב יותר.
כדי לעזור לעלות במשקל
מזה חצי שנה אני שותה כל יום 5 פחיות קולה או לפעמים במקום זה סתם מים חמים עם 3-4 כפיות סוכר.
בבדיקות הדם בצום הסוכר שלי עומד על כ 85-88 ( לפני שנה היה כ 70-75 ).
אני עושה בדיקות כל 3 חודשים.
האם כל עוד הסוכר בצום הוא עד בערך 90 אני יכולה להיות שקטה שלא סביר שיהיה לי סוכרת בגלל שתית הקולה והמים עם סוכר?
ברגע שאגיע למשקל סביר עוד 3-4 קילו אז אפסיק לשתות קולה ומים עם סוכר.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לדניאלה
ד''ר מאיה איש שלום12/10/2020הסוכר בצום תקין אפשר לבדוק המוגלובין מסוכרר שמהווה מדד לממוצע ערכי הסוכר ב-3 חודשים האחרונים.אמינותו בעיתית אם את סובלת מאנמיה או חסר ברזל. אפשר לחשוב על חלופות בריאות יותר לעליה במשקל - אנשור? גלוצרנה? שקדים אגוזים? חמאת בוטנים?
ממליצה להתיעץ עם דיאטנית שעוסקת בIBD על חלופה מתאימה יותר
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

