מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- tsh גבוה ללא נוכחות נוגדניםשלי11/10/2020
ממה יכול לנבוע מצב של tsh 6 לאחר שלפני שנה היה 4 והיום ללא נוגדנים וt4 17?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לשלי
ד''ר מאיה איש שלום12/10/2020באחוז קטן של אנשים שסובלים מתת פעילות של בלוטת התריס אין נוגדנים, אפשרות נוספת מאקרו TSH כלומר TSH שלא באמת מוגבר. חשוב לדעת אם הריון על הפרק אם לא אז אין הכרח לטפל
או לאבחן
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שימוש באינסולין לנטוס למרות תוצאה של מד סוכראפרת10/10/2020
אני בת 64 במשקל 103 ק"ג, חולת סכרת מזה 30 שנה. כבר מעל לעשור שאני משתמשת באינסולין קצר טווח - אפידרה - לפני כל ארוחה (פעמיים-שלוש ביום, תלוי במספר הארוחות), ובאינסולין ארוך טווח - לנטוס - פעם אחת ביום לפני השינה.
1. האם חייבת להזריק לנטוס גם כשמד הסוכר לפני השינה מראה תוצאה של 100 או פחות מזה? האם אין בכך סכנה ליפול להיפוגליקמיה במהלך הלילה?
2. האם כמות הלנטוס היא קבועה ולא תלויה בתוצאה שהראה מד הסוכר?
רופא סכרת שהתייעצתי עמו אמר לי שמינון הלנטוס חייב להיות קבוע, ואילו עד כה, לאורך יותר מעשור, קבעתי את מינון הלנטוס בהתאם לרמת הסוכר שנמדדה לפני השינה, ואז הגעתי במקסימום ל-90. הרופא המליץ לנסות מינון קבוע של 60 ולהעלות בהתאם עד שנגיע לערכי מטרה בבוקר של 90-130. אני פוחדת שאם אעשה כדבריו אגיע להיפו במהלך הלילה.
הA1C האחרון שלי עומד על 8.3.
בתודה על תשובתכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאפרת
ד''ר מאיה איש שלום10/10/2020היום יש אנסולינים שהם ארוכי טווח יותר מהלנטוס כגון טוג'או וטרגלודק ומפחיתים את הסכון להפוגלקמיה
אם המנון של הלנטוס נכון את אמורה לקום ברמת סוכר דומה לזו שהלכת לשון איתה (בתנאי שהזרקת אפידרה אחרונה היתה לפחות 3 שעות קודם לכן).
יש היום תרופות חדשות לסוכרת שאולי ייסיעו בהפחתת הצורך באפידרה אלא אם מדובר בסוכרת מסוג 1, אך יכולות לסייע בהפחתת משקל כגון אנאלוגים לGLP1 או מעכבי SGLT2 שמתאימים יותר אם מדובר בסוכרת מסוג2. אך הראשונים גם אם מדובר בסוכרת מסוג 1
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם נותנים הורמון גדילה לבעלי בעיות בצפיפות?נחום10/10/2020
האם נותנים הורמון גדילה למי שיש בעיות בצפיפות? מבקש תשובה ולא למחוק הודעה.
כי אני חושב שיש לי שבר מאמץ ברגליים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לנחום
ד''ר מאיה איש שלום10/10/2020לא מקובל לתת בהתויה זו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מדידת סוכר בבוקר לעומת מדידה בצהרייםאורי רגב09/10/2020
שלום דר.
כשאני מודד את רמת הסוכר בבוקר ( 07.00 ) יש לי 147 .
אחרי ארוחת בוקר קלה ומדידה בצהריים יש לי בסביבות ה 90 .
A1c שלי הוא 6 .
איך יכול להיות ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאורי רגב
ד''ר מאיה איש שלום09/10/2020בהחלט יש כאן חשד שA1C לא אמין במקרה שלך כי 6 מייצג ממוצע סוכר של 120 אלא אם אתה מעל 120 רק במהלך הלילה וביום הערכים פחות מ100.
האם יש אנמיה שיכולה להביא לך שA1C נמוך יותר מהאמת? תסמונת גילברט?
האם אתה מתעורר הרבה בלילה? האם יש עודף משקל ודום נשימה בשינה? הללו יכולים להסביר ערכים מוגברים בבוקר
בכל מקרה אפשר לשקול בדיקת פרוקטואזמין שמיצגת ממוצע סוכר בחודש האחרון, נחשבת פחות אמינה מA1C אבל אולי במקרה שלך תהיה יותר אמינה
אפשרות נוספת לבדוק סוכר לפני ושעה אחרי כל ארוחה או להתחבר למד סוכר רציף באופן חד פעמי שיתן אנדקציה טובה לגבי רמות הסוכר במהלך היום
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משמעות ממצאים לאחר כריתת אונה של בלוטת התריסאני08/10/2020
שלום
לאחר כריתת אונה של בלוטת התריס התקבלה תשובה פתולוגית:
-multinodular colloid goiter
-hashimotos thyroiditis
-normocellular parathyroid gland tissue present in 2 sections
- one reactive lymph node
- no evidence of malignancy
אציין שכריתת האונה בוצעה בשל קשר חם גדול אוטונומי (מיפוי) קשר דומיננטי כ-4 ס"מ (us) שגדל במהלך שנים (התחיל בגודל כ- 2 ס"מ) הקשר היה רק בצד אחד כאשר הצד השני של הבלוטה היה תקין על פניו. (לפי אולטרסאונד ויתר הבדיקות שבוצעו). בנוסף היה חשש ליתר פעילות בשל יתר פעילות תת קלינית קלה לפי בדיקות דם אשר בגילי כבר מהווה סוג של סכנה.
בשום שלב לא היה חשד להשימוטו לא לפי האולטרסאונד ולא לפי שום בדיקה אחרת.
בדיקות דם לפני הכריתה היו :
Tsh מדוכא קטן מ- 0.03 (גם בבדיקה שבוצעה לפני מספר שנים וגם בבדיקה לפני הכריתה)
Ft4 ו- ft3 תקינים בנורמה
TPO antibodies 42 (כלומר ללא נוכחות נוגדנים)
בת 51 ללא תרופות
מבלבל אותי הממצא השימוטו שפתאום הופיע בתשובה הפתולוגית. איך יכול להיות דבר כזה שכל הזמן דובר על יתר פעילות ועל מראה הבלוטה עם קשר חם דומיננטי רק בצד אחד. (כלומר שום מראה של השימוטו)
רק צד אחד של הבלוטה היה מוגדל וגם בו לא חשדו על השימוטו בשום שלב.
אני מבינה שכל הממצאים בתשובה שפירים.
אודה לך מאוד אם תוכלי להסביר לי את העניין (כלומר אין לי השימוטו ולא שום תסמין של השימוטו)
האם הגיוני שיופיע דבר כזה בתשובה שלי? מה משמעות אבחנה הזו במצב כזה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאני
ד''ר מאיה איש שלום09/10/2020בעקרון בגלל האדנומה שהפרישה הורמונים ביתר קשה לראות השימיטו גם אם קיים כי היא מדכאת את תפקוד שאר הבלוטה. לרב באמת טפוסי שיש נוגדנים.
אך גם בנוכחות השימוטו בפתולוגיה מעל 50% סכוי שהצד השני יצליח לפצות וליצר מספיק הורמוני תריס כך שאין סיבה לדאגה אלא למעקב.
השימוטו היא מחלה שכיחה קיימת בעד 5% מהאוכלוסיה ויש לה ספקטום התבטאות רחב מדלקת קלה לרב עם נוגדנים ותפקוד תקין של הבלוטה עד תת פעילות משמעותית של בלוטת התריס.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההסבר על תשובה פתולוגית
אני10/10/2020תודה רבה על תשובתך.
כלומר בהימצאות השימוטו בפתולוגיה המשמעות היא שזה קיים רק שאולי מדובר בצורה קלה עד חסרת משמעות . האם הבנתי נכון?
האם יכול להיות שהשימוטו היה רק בצד שהוציאו בניתוח ושהצד הנותר הוא בסדר אין בו השימוטו?
(למיטב הבנתי להשימוטו תמונה אופיינתי גם בפתולוגיה עם תאים לבנים ועוד כל מיני ממצאים שאין לי)
אודה לך אם תוכלי להבהיר.
שאלה נוספת - האם לדעתך צריך לבדוק רמת הסידן?
(לא המליצו על כך ולא בדקו ועכשיו אני מבינה מהתשובה הפתולוגית שהוצאו גם בלוטות הפראטיירויד )
האם אני צריכה להיות במעקב אנדו ? (הרופאה כבר שחררה אותי עוד לפני הניתוח)
בתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לאני
ד''ר מאיה איש שלום10/10/2020בדרכ השימוטו הוא לא מקומי אלא בכל הבלוטה אך כמו שאמרת יכול להיות בצורה מאוד קלה.
בעקרון יש 4 בלוטות פרתירואיד ואפשר להסתדר עם חצי בלוטה כך שלא סביר שרמות הסידן ירדו אלא אם את מרגישה נמלולים וכו..
לא נשמע שיש הכרח במעקב אנדוקריני בהקשר שתארת כדאי פשוט לעקוב אחר TSH חודש/חודשיים אחרי הנתוח ואחכ מספיק כנראה אחת לשנה אלא אם מתפתחים תסמינים של תת פעילות של בלוטת התריס כגון עייפות אי סבולת לקור עליה במשקל.
חג שמח,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפסקה של נטילת ביוטין ותת פעילותגילי08/10/2020
האם אי הפסקה של נטילת ויטמינים המכילים ביוטין לפני בדיקת דם יכולה להסביר עליה של tsh ל5.4 לעומת 4 בפעמים קודמות ללא נוגדנים? .שאלה נוספת מה ההבדל בין ביוטין בתוספי מזון לכזה שבא מהמזון וממשיכים לצרוך.אותו? ושאלה אחרונה האם התחלת ביצוע פעילות גופנית יכולה לעזור,בתפקוד הבלוטה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לגילי
ד''ר מאיה איש שלום09/10/2020הי לרב נטילת ביוטין גורמת לירידה בTSH. כדאי להפסיק 3 ימים לפני. בכל מקרה הערכים שתארת של TSH בהנחה של FT4 תקין לא מחייבים טפול אלא אם הריון על הפרק. לא ידוע לי שלפעילות גופנית יש השפעה על TSH אלא אם היא מוגזמת ואז יכולה לדכא אותו.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת אולטרסאונד צווארboos07/10/2020
שלום רב דוקטור. אני בן 31 ללא מחלות רקע.
מזה כשנה יש לי בלוטת לימפה נפוחה באגן:
"נצפו מספר קשרי לימפה (כולל מיקום שעליו הצביעה נבדק משמאל , ) הגדול ביותר משמאל מגיע בציר האורך עד 29 מ"מ, מימין - עד 21 מ"מ, בעלי ליבה שומנית ווסקולריזציה מרכזית - מראה סונוגרפי תקין".
(רנטגן אגן וחזה- תקינים. אולטראסאונד איברים פנימיים (לא כולל כליות)- תקינים. מיפוי עצמות אגן- תקין).
ולפני כשבועיים עשיתי אולטראסאוונד צוואר: (רמות TSH 2.92 mIu/l שזה מסומן באמצע הסקאלה כך שזה נראה תקין לכאורה)
"US בלוטת המגן ============= מידות הבלוטה : האונה הימנית : העובי 17 מ"מ, הרוחב 15 מ "מ האונה השמאלית : העובי 16 מ"מ, הרוחב 14 מ "מ האיסת'מוס : העובי 2.4 מ"מ באיסת'מוס הודגם נגע ציסטי בקוטר כ 3 - מ"מ . מירקם הבלוטה: הטרוגני, עם נגעים ציסטיים עד קוטר כ 4 - מ"מ בשתי האונות . נוכחות קשרי לימפה : משני הצדדים תחנות 3 ו 2 מידות 5*20 מ"מ מימין תחנה 2 וכ 4*23 - מ"מ תחנה 3 צורה: אובלית ליבה שומנית : כן וואסקולרי במרכז הסתיידויות : אין לציין קשר לימפה תת עורי מאחורי האוזן משמאל בגודל כ 2*9 - מ"מ, במראה סונוגרפי תקין . בלוטות פרוטיס ובלוטות הרוק התת לסתיות בגודל ומבנה תקינים".
אשמח לדעת מה דעתך? או כל טיפ אחר אפשרי? האם יש מקום לדאגה ולהקדמת ה-MRI (התור לעוד 3 חודשים)?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לBOOS
ד''ר מאיה איש שלום07/10/2020מבחינת בלוטת התריס הקשרים קטנים ומחייבים מעקב לגבי בלוטות הלמפה בגלל שהן במראה תקין זה פחות חשוד למשהו ממאיר, אבל חשוב לדעת מדוע בכלל בוצע הברור האם יש חום הזעות לילה ירידה במשקל כאבי פרקים זהום לאחרונה פריחות?
בכל מקרה זה לברור של פנימאי/רופא משפחה/המטולוג ולא קשור לאנדוקרינולוגיה
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי דוקטור מאיה תודה רבה. לא היו הזעות לילה או ירידה במשקל, באגן יש כאבי פרקים
Boos07/10/2020פשוט בן משפחה אמר לי שהצוואר שלי קצת נפוח שאלך לבדוק זאת.
לפני כחצי שנה היה לי פיטריזאיס רוזאה בעור שעבר אחרי שלוש חודשים.
המון תודה לך דוקטור מאיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לBOOS
ד''ר מאיה איש שלום07/10/2020אז כדאי לבדוק אם יש שם דלקת פרקים ואם כל הבלוטות אולי קשורות למחלה דלקתית..
בכל מקרה בלוטות במראה תקין זה טוב.
מציעה להמשיך ברור עם רופא המשפחה, ואם יש כאב באגן אולי עם ראומטולוג
לגבי הצואר אפשר לעקוב עם אולטרהסאונד חוזר אחת לחצי שנה אפילו שנה על הקשריות שהתגלו בבלוטת התריס,
הרבה בריאות חג שמח,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה רבה לך דוקטור מאיה
Boos07/10/2020חג שמח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ויטמין די 15 האם יכול לגרום לעייפות קשה?אפרת06/10/2020
שלום,
קראתי שמחסור בויטמין די יכול לגרום לעייפות.
אני בת 37 ויש לי ויטמין די 15, למרות שאני לקחתי שנה 5000 יחב"ל ליום הוא לא נספג אצלי. שנה קודם היה 22.
אשמח לברר:
1. האם רמה כזאת של ויטמין די יכולה לגרום לעייפות קשה ברמה שלא ניתן לעבוד? או שזה לא סביר כי למעשה לאחוז גדול מהאוכלוסיה יש מחסור בויטמין די?
2. האם אין אפשרות לקבל עירויי ויטמין די בקופה?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מועדים לשמחה
פנינה07/10/2020הקפדת לקחת את התוסף עם ארוחה שומנית?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לאפרת
ד''ר מאיה איש שלום07/10/2020באילו יחידות המדידה של ויטמין D? האם את מקבלת תרופות נוספות שיכולות להשפיע על הפנוי של ויטמין D כגון תרופות אנטיאפלפטיות?
בעקרון לא אמור לגרום לעייפות אלא אם יש רמות סידן נמוכות בדם, או פוספור.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה עושים כשיש היפוגלמקיה?רעות06/10/2020
שלום ד"ר,
אני עם כדור 1 של גלוקומין ביום לתנגודת לאינסולין. אני בדיאטה של 1200 קלוריות שנתנה לי דיאטנית. אם אני לא אוכלת מעל ל 3 וחצי שעות ללעיתים 3 שעות יש לי תסמינים של היפוגליקמיה.
אני בהחלט אשתדל לא להגיע למרווחים כאלה.
אך אם פעם בהרבה זמן זה קורה, מה בעצם מומלץ לעשות?
כמה כפיות סוכר לקחת?
ואחר כך ישר את הארוחה הרגילה עם מעט פחמימות חלבון ושומן?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לרעות
ד''ר מאיה איש שלום07/10/2020בעקרון יש לנו מאגרי גליקוגן בכבד שמאפשרים צום של 12 שעות ויותר. לכן אם יש לך הפוגלקמיות בין ארוחות צריך להגיע לפשר הסיבה. מציעה לבדוק כשאת מרגישה תסמינים אם יש באמת ירידה אמיתית ברמות הסוכר (מתחת ל70 ומשמעותית יותר מתחת ל55).
אם יש זה מחייב ברור
דווקא לאכול סוכר פשוט עלול להביא לעלית יתר ברמות האנסולין ועוד נפילת סוכר ראקטיבית שעתיים שלוש אחרי אז זה לא מומלץ מציעה לבקש מד סוכר מהקופה ולבדוק רמת סוכר כשאת חשה תסמינים שמחשידים לנפילת סוכר,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תנגודת לאינסולין תוצאות העמסת סוכראילנה05/10/2020
שלום רב. בת 42.
בת לאמא סכרתית.
מגיל מאוד צעיר סובלת מצניחות סוכר ומדופק מהיר שלא נמצאה הסיבה.
לאחרונה עיניין הדופק לאחר אכילה הפך לבלתי נסבל. לאחר כל מאכל הדופק עולה עד 150 מלווה בעייפות קיצונית וחולשה.
נעשתה לי העמסת סוכר 75 גרם על מנת לבדוק היפראינסולינמיה. צירפתי את התוצאות. אשמח להבין האם הבדיקות לא תקינות. והאם באמת יש תמונה של תנגודת אינסולין. תודה
תוצאות אינסולין בדם:
בצום-5.6
לאחר שעה - 93.7
לאחר שעתיים - 94.2
לאחר שלוש שעות - 13.1
C peptide בצום -589
תוצאות גלוקוז -
בצום- 87
לאחר שעה - 202
לאחר שעתיים - 175
לאחר שלוש שעות - 71
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאילנה
ד''ר מאיה איש שלום05/10/2020אכן נראה שיש תנגודת לאנסולין, אך יש גם רמות סוכרת גבוהות לאחר העמסה על גבול סוכרת ובתחום טרום סוכרת. לא היתה נפילת סוכר בהעמסה. צריך לשקול ברור נוסף ולראות מה הסיבה לתסמינים. האם גם בהעמסה היה דופק מהיר? בסוכר נמוך שמתחת ל60 הגיוני שדופק יעלה כתגובה לירידה ברמות הסוכר. אם הסוכר הנמוך מתרחש לאחר עליה ברמות סוכר ועלית יתר ברמות האנסולין כדאי להפחית צריכה של פחמימות לשקול צריכה של פחמימות מורכבות לראות אם יש טפול תרופתי שיכול לעזור כגון פרנדז
אך יש צורך בברור מעמיק יותר
אולי להתחבר למד סוכר רציף ולראות את הקשר בין התסמינים לרמות הסוכר
מניחה שבצעו ברורים שכוללים תפקודי בלוטת התריס אך יש ברורים אנדוקרינים נוספים שיש לשקול
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה
אילנה05/10/2020היי. תודה על המענה המהיר.
האמת באותו יום בהעמסה עצמה הייתי יחסית בסדר עד השעה השלישית. שבה הלבורנטית ראתה ממש עיגולים שחורים סביב העיניים שלי והשכיבה אותי. מדדו לחץ דם שהיה גבוה. 150/90
לאחר סיום הבדיקה לקח לי עוד כחצי שעה עד שישבתי לאכול ואז היו לי רעידות מטורפות ודופק מהיר. ובשיחה עם המעבדה נתבקשתי לחסור למעבדה לנוח עד ששתיתי משקה חם ונחתי שם כשעה וחצי ונתנו לי ללכת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לאילנה
ד''ר מאיה איש שלום06/10/2020יתכן שלאחר מכן היתה ירידה נוספת ברמת הסוכר שאותה חשת
בכל מקרה זה נראה תגובתי לצריכת פחמימות ולכן צריך לצמצם
עלית לחץ הדם והתנודתיות ברמות הסוכר אולי כדאי לברר סיבה אדרנלית כגון פאוכרומוציטומה. שוב קשה לדעת מבלי להתעמק לבדוק אותך ולראות נתונים נוספים שמקשרים בין תסמינים לחץ הדם ורמות הסוכר
הרבה בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
אילנה06/10/2020שלום רב ושוב תודה על התשובה.
אשמח לדעת אם יש דרך להגיע אלייך לבירור מעמיק. גם בפרטי אם זה אפשרי.
חייבת להתקדם עם האבחון והטיפול - איכות החיים שלי מאוד ירודה בעקבות זאת.
אשמח לקבל פרטי המרפאה.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לאילנה
ד''ר מאיה איש שלום07/10/2020אני עובדת במרפאת DMC בצפון תל אביב
בברכת בריאות וחג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נשנושים אחרי האוכל כשאסור לאכול מתוקשגיא05/10/2020
איזה אלטרנטיבה יש אם אני מרגיש רעב אחרי
הארוחות ולא יכול לאכול מתוק ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לשגיא
ד''ר מאיה איש שלום05/10/2020מציעה להועץ בדיאטנית לראות אם אפשר להעשיר בחלבון את התזונה כי לרב חלבון גורם לשובע.
או לנסות לאכול עוד ירקות
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יוטירוקס ובעיות של נשירת שיערשוש03/10/2020
שלום, בת 39, מזה כ-3 חודשים אני נוטלת יוטירוקס 850 מ"ג לשבוע עקב תיירודקטומי, שמתי לב לנשירת שיער אינטנסיבית מזה כחודש. מה עושים בנדון?
כמו כן האם ניתן לאכול סויה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לשוש
ד''ר מאיה איש שלום04/10/2020אין מניעה מאכילת סויה.
האם נבדק TSH?
אם נבדק ותקין היתי מחפשת סיבות אחרות לנשירה כגון חסר ברזל (לשקול בדיקה של פריטין, ברזל טרנספרין) או חסר B12 . אם הנשירה לא כללית אלא באזור מסוים למשל קדמי אז לשקול בדיקה של פרופיל הורמונלי.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
שוש05/10/2020תודה על המענה, TSH הוא 1.58 והמגמה היא להורידו עוד. הייתי קצת אנמית אחרי הניתוח אבל הערכים מתאוששים. האם ה Tsh יכול להסביר את הנשירה? ומה יהיה כשהוא ירד עוד? יש מה לעשות? מודאגת.. לא רוצה להתקרח. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לשוש
ד''ר מאיה איש שלום05/10/2020הTSH תקין ולא מסביר את הנשירה צריך לחפש סבות אחרות
לרב גם כשהוא נמוך יותר וביעד במטופלים עם ממאירות בבלוטת התריס הסכוי לנשירת שיער נמוך.
חג שמח והרבה בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ג'אנק פוד יכול להגדיל סיכויים לסוכרת?רובי02/10/2020
צ'יפס/ברביקיו/נקניק - זה יכול להגדיל ת'סיכויים
לסוכרת אצל אנשים בפוטנציאל לזה ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לרובי
ד''ר מאיה איש שלום02/10/2020כן...
בעיקר ציפס ופחמימות. בשאר שומנים רווים פחות בריאים.
לעומת שמן זית, אבוקדו אגוזים שנחשבים לשמנים בריאים
ופעילות גופנית סדירה כמובן עוזרת גם כן למנוע סוכרת כגון הליכה חצי שעה ביום ושעה בשבוע פעילות של תנגודת
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תת פעילות בהריון מה יכול לקרות לעובר?רוית01/10/2020
שלום. כרגע אני סוף חודש שמיני. (שבוע 35) בחודש יולי הייתי פעם ראשונה אצל האנדוקרינולןג שהייתה לי תוצאת בדיקת דם tsh - 6.1 . נתן לי יוטירוקס 50 גר ליום ואמר לי לחזור אליו ועל הבדיקה אחרי שבועיים. אחרי שבועיים הערך ירד ל2.3 ואמר לי לחזור אליו כעבור חודשיים. כעבור חודשיים האלו הגיעו היום. עם תוצאת בדיקת tsh של 3.43 . האנדוקרינולוג אמר לי להוסיף עוד 100 גר של כדורים בשבוע. ושהערכים לא תקינים בהריון. השאלה שלי היא שהייתי ככה חודשיים בין התור הקודם לתור הנוכחי. זה המון זמן ואני מפחדת שהיו לזה השלכות על העובר . אני מאוד מפחדת שזה גרם לנזק ומצטערת שלא הלכתי לרופא יותר מוקדם. מה יכול לקרות לעובר? אני ממש מפחדת. ואני נכנסת לחודש תשיעי ככה שאין כל כך הרבה זמן לתקן את הערכים עד הלידה. אשמח לתשובה תודה !
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לרוית
ד''ר מאיה איש שלום01/10/2020בטרימטסר 2-3 ערך היעד הוא מתחת ל3, אך גם מתחת ל4 זה בסדר גמור. משבוע 18 יש לעובר בלוטת תריס מתפקדת כך שיש לכך פחות השלכה על התפתחותו
מדובר בערך מאוד גבולי ולא מדאיג
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סוכרת טרום הריונית וטיפול באמצעות גלוקומיןבת 3801/10/2020
שלום, אשמח להתייעץ.
אובחנתי עם סוכרת סוג 2 לפני כחצי שנה , לאור ערכי סוכר גבוהים בצום ( a1c היה תקין לאורך כל התקופה).
מאחר שתיכננתי הריון ולאחר התייעצות עם אנדוקרינולוג, התחלתי לקחת שני גלוקומין ביום לפני כחודשיים. כמו כן, ביקש שאגיע למרפאת הריון בסיכון מיד כשאני נכנסת להריון לבחון צורך באינסולין.
גלפני יומיים התקבלה תשובה חיובית להריון, אך התור למרפאה הוא רק בעוד שבועיים ואני חוששת מהמינון של הגלוקומין. האם בטוח להריון להמשיך לקחת שני כדורים ביום עד שאגיע למרפאה?
)אציין שבהריון הראשון לפני שלוש שנים היתה לי סוכרת הריון וטופלתי למשך זמן קצר בחצי גלוקומין, ובהמשך רק באמצעות דיאטה).
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לבת 38
ד''ר מאיה איש שלום01/10/2020מזל טוב ומאחלת לך הריון תקין
בעקרון גלוקומין בטוח בהריון אבל הוא עובר שליה ולא יודעים מהן ההשלכות על הילוד לאחר 7-9 שנים
בהריון לא ראו יותר מומים או השלכות שליליות אחרות למעט נטיה לעוברים קצת יותר קטנים
מציעה להוועץ עם דיאטנית בהקדם וגם עם הרופא
לשקול אנסולין לבמיר אם הערכים בצום מעל 95, היעד האופטלי 70-90 בצום ושעה אחרי האוכל עד 140
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

