מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- שתיה של 5-6 פחיות קולה ביוםשי22/10/2020
שלום
אני בן 54.
משקל תקין.
שותה בשנים האחרונות 5-6 פחיות קולה ביום.
מעבר לזה לא אוכל כמעט ממתקים ועוגות ומתוקים.
אני יודע שזה לא בסדר אבל "חייב" את זה.
פעם בחצי שנה מבצע בדיקות דם תקופתיות
הסוכר 75,87,82
אלה התוצאות האחרונות בצום של 10 שעות.
אשמח לשאול
1. האם באמת שתיה של פחית קולה זה כאילו שתיתי מים עם נניח 3-4 כפיות סוכר? אז אם שותה 5 פחיות זה כאילו שתיתי 20 כפיות סוכר ביום? אותו סוג של נזק?
2. אם אני עושה בדיקת דם והגלוקוז בצום תקין כ 75-88 אז
זה אומר שאין לי סוכרת?
החלטתי שאם הסוכר יעלה מעל 90 אז אפסיק לשתות קולה.
האם ככה אני יכול רוב הסיכוי למנוע התפתחות סוכרת ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לשי
ד''ר מאיה איש שלום23/10/2020בהחלט כמו שאמרת לגבי כמות הסוכר. אם יש עודף משקל או נטיה לסוכרת (כגון ספור משפחתי בקרובי משפחה מדרגה ראשונה היתי מנסה לצמצם)
אתה יכול לבדוק גם המולגובין מסוכרר שמהווה ממוצע לערכי הסוכר ב3 חודשים האחרונים כי לעיתים הסוכר בצום תקין ואחרי האוכל הוא עולה
מציעה בכל זאת לצמצם את צריכת הקולה...
שלא לדבר על כך שצריכה של הרבה פחמימות פשוטות מגדילה את הסכון לכבד שומני שגם הוא מגדיל את הסכון לסוכרת ולמחלות לב
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שחלות פוליציסטיות ותוצאות של בדיקת איסוף שתן לקורטיזולעדי21/10/2020
שלום ד"ר,
אני בת 39. עם שחלות פוליציסטיות, לא נוטלת גלולות.לאחר קורס פרדניזון של 10 ימים 40 מ"ג ואז כל שבוע ירידה של 10 מ"ג ו 5מ"ג שהיה בפעם השניה כעבור חצי שנה.קיבלתי בדיקת קורטיזול לשלילת דיכוי אדרנלי. כעבור שבועיים מתום ה 2.5 פרדניזון יצא לי 346 עם 4 שאיפות סימביקורט 320. חודשיים אחרי קיבלתי לעשות איסוף שתן לקורטיזול. הקריאטנין בנורמה ובקורטיזול נכתב: "מתחת לסף גילוי מבוצע באיכילוב" (אני במכבי). אשמח לברר: האם זה מעיד על תוצאות ממש נמוכות או על ממש גבוהות? האם אני צריכה למהר למיון או לטיפול רפואי? התור הבא לרופא משפחה רק עוד שבוע.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לעדי
ד''ר מאיה איש שלום23/10/2020קורטיזול בשתן לא נועד לחפש חסר קורטיזול אלא עודף!
התוצאה בדם לא מחשידה לחסר קורטיזול
אם רוצים לדעת בודאות מבצעים מבחן סנקטן 1 מקג' בדם אבל לא בטוחה שיש הכרח עם הערך שציינת בדם.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הזעת יתר ותחושה שחם מאוד מה לבדוק?אייל21/10/2020
שלום
אני בן 52
מזה כחודשיים אני סובל פתאום יותר מהזעות.
אני יחסית רזה ובדרך כלל לא מפריע לי יותר מדי חום סביר של הקיץ
אבל פתאום באחרונה אני מוצא את עצמי מזיע הרבה למרות שאני בבית.
כמו כן אם אני שותה כוס תה חמה מרגיש שמאוד חם לי וחייב להוריד חולצה וכו'. לא הרגשתי ככה בקיץ.
בדיקות דם שגרתיות ספירה כימיה TSH תקינות לפני שבוע
האם יש עוד משהו שכדאי לבדוק ויכול להיות הגורם?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאייל
ד''ר מאיה איש שלום23/10/2020קשה להתרשם מרחוק, כדאי אולי לבדוק גם FT4 כי יש מצבים נדירים שמקור הפרשת הTSH בהפופיזה ואז FT4 גבוה וTSH תקין/גבוה ולא נמוך זה מאוד נדיר. אפשר לשקול בדיקה של רמות טסטוסטרון אם מדובר בגלי חום אך קשה לדעת מרחוק..
אם ההזעות ממוקמות זה קשור לדספונקציה של מערכת העצבים האוטונומית ואז אפשר לנסות טפול תרופתי או הזרקת בוטוקס למערכת העצבים באזור (מתעסקים בזה יותר רופאי עור).
מציעה להתיעץ עם רופא המשפחה/אנדוקרינולוג/רופא עור תלוי באופי התסמינים
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- העלאת ההורמון GLP1 בדרך טבעיתגדי21/10/2020
האם יש דרך טבעית להעלות את רמת ההורמון GLP1?
(איני סוכרתי תודה לאל)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לגדי
ד''ר מאיה איש שלום21/10/2020שמירה על משקל גוף תקין שומר על הרגישות והתגובתיות לGLP1.
גם פעילות גופנית כנראה שמעלה את רמתו,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרופות ללחץ דם כאשר יש סכרתנועה21/10/2020
שלום אני סכרתית סוג 1 רציתי לישאול על תרופות ללחץ דם שאני לוקחת בבוקר שמעתי הרופא לא אמר אף פעם לא לאכול חלבי לאחר לקיחת התרופות אבל חברה סכרתית שאלה אותי עם אני מחכה עד שאוכל לאכול סנדויץ עם גבינה או קפה עם חלב אחרי לקיחת התרופות תמיד תמיד שנים כבר לא חיכיתי והלחץ דם היה תקין מה אני צריכה לעשות לא יכולה לקחת את התרופות בשעות אחרות כי אני לוקחת תרופה אחת גם בערה אפשר את הצעתך דר מאיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לנועה
ד''ר מאיה איש שלום21/10/2020לא ידוע לי שצריך לחכות. אפשר לשאול את הרוקח ברכישה לגבי התרופות הספציפיות שאת נוטלת. אולי אתן לא מקבלות אותן תרפות אבל בכל מקרה פרט לתרופות לתת פעילות של בלוטת התריס אותן חשוב לקחת בצום עם מים לא מוכר שלי שצריך לעשות כך עם תרופות ללחץ דם
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אינסולין נמוך גלוקוז תקין סכרת נעורים?גלית21/10/2020
בתי בת 19 בבירור שנעשה עקב מחסור לא סדיר
התגלה אינסולין נמןך (פעמיים יצא נמוך)
גלוקוז תקין
המוגלבין A1C I תקין
האם מדובר בסכרת נעורים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הוספה קטנה
פנינה21/10/2020מציעה לך לציין במספר כמה נמוך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לגלית
ד''ר מאיה איש שלום21/10/2020אם הבדיקה בוצעה במכבי שם רמות אנסולין בדרכ יוצאות נמוכות אז כנראה שלא בעל משמעות. אם סוכר וA1C תקינים לא סביר שיש בעיה. אם הסוכר גבוה ואנסולין נמוך/גבוה שזה בהחלט מחשיד לבעיה
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קריטריונים מתוך תוצאות בדיקותאלכס- ג21/10/2020
השאלה: האם אני עומד בקריטריון לקבלת SGLT-2Iכגון forxiga או jardiance
אבחנה :ANGINA-PECTORISSRDV דרגה 2 חולה עם הסתמנות קלינית של מחלה איסכמית. תעוקה יציבה 7.5%ב-ctaאנגיו מתאריך 06/06/20 הודגמה מחלה טרשתית בלתי חסימתית. מוקיר תודה גדולה * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאלכס
ד''ר מאיה איש שלום22/10/2020בעקרון ההגדרה היא מחלת לב אסכמית אבל לא הגדירו אם מחויב התקף לב/צנתור טפולי/מעקפים
שווה לנסות
אם לא דרך הסל ואתה מקבל בשלוב עם מטפורמין כל אחת מהתרופות תוכל לקחת גרדיאנס דואו 12.5/850 או קסיגדואו 5/1000 כדור ליום ואז חבילה תחזיק חודשיים וזה גם יחסוך בעלויות
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הורמונים בבדיקות דם בעקבות שימוש בגלולותלינוי20/10/2020
שלום,
עשיתי לאחרונה בדיקות דם להורמונים שונים, אשמח לקבל התייחסות לגבי מה שיצא, נראה שיש הרבה הורמונים נמוכים מאוד. חשוב לציין שאני נוטלת גלולות מסוג מיקרוגינון, אך לא לקחתי את הכדורים בבוקר הבדיקה, האם התוצאות אמינות במצב כזה? ומה זה אומר מה שיצא?
LH - קטן מ -0.5 IU/L
FSH - קטן מ- 0.8 IU/L
Estradiol (E2) - קטן מ-100 pmol/L
Progesterone - קטן מ-0.8 nmol/L
Testosterone Total - קטן מ-0.4 nmol/L
Cortisol 8 am (B) | 903 nmol/l
DHEA-S - 0.83 micmol/l
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה ללנוי
ד''ר מאיה איש שלום20/10/2020ככל הנראה התוצואת משקפות נטילת גלולות הפסקה של יום לא מספקת אלא צריך הפסקה של 6 שבועות. בעקרון לבדיקה תחת גלולות נראה תוצאות סבירות בהחלט
גם הקורטיזול הגבוה ככל הנראה קשור לגלולות
אך כדאי לוודא עם הרופא שהפנה לבדיקות
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לקיחת מלטונין שיש סוכרת... האם ניתן?שני20/10/2020
שלום,
נתקלתי במקרה בספר על תוספים שהוא מלפני כ 10 שנים שמצויין בו:
אין ליטול מלטונין אם אתם סוכרתיים או לוקים באי-סבילות לגלוקוזה. האם זה נכון? כי יש לי סוכרת ולא ידעתי ולקחתי מלטונין.
בנוסף, ידוע לך במקרה האם אסור ליטול 5htp אם יש מחלה אוטואימונית. כי גם זה כתוב שם.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לשני
ד''ר מאיה איש שלום20/10/2020המלטונין לא יביא לעליה נכרת ברמות הסוכר אך הוא אכן יכול לדכא הפרשת אנוסולין מהלבלב ועדיף לא לאכול שעתיים אחרי נטילת מלטונין אלא לאכול לפני נטילתו. הנושא של מלטונין וסוכר הוא נושא סבוך ולא פתור עדיין. אך כשרמות המלטונין גבוהות הוא מדכא הפרשת אנסולין וכך הסוכר יכול לעלות. לגבי תוסף 5HTP אין לי מידע בנושא כי זה תוסף ולא תרופה
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תת פעילות בבלוטת התריס וכולסטרול גבוהנירה19/10/2020
שלום, אני בת 27 וסובלת מתת פעילות של בלוטת התריס כבר 6 שנים בערך. בנוסף אני סובלת גם בשנים האחרונות מכולסטרול גבוה (כנראה שזה גנטי) על אף שאני לא סובלת מעודף משקל (אם כי יש לי נטייה להשמנה בגלל הסיפור של הבלוטה). אני נוטלת בבוקר יוטירוקס (כ-500 מ״ג לשבוע), כעבור מספר שעות ברזל 25 מ״ג, בי12 1,000 מיקרוגרם ונוסטרול קומפלקס. לאחר חצי שעה אני אוכלת אגוז ברזיל. בערב אבץ במינון גבוה של 50 מ״ג, אותו אני נוטלת כ-3-4 פעמים בשבוע. האם זה בסדר?
אני לא מבינה אם מותר לי לאכול דברים שיש בהם יוד או לא. מה יחסך ליוד?
יש לי בעיה קשה מאוד עם מלנין. אני עליתי על זה לבד, בעצמי. מספיק שאני יוצאת ל-5 דקות מחוץ לבית ואני חוזרת עם נקודות חן חדשות. זה לא נעים לי. אני חושדת שהייצור המוגבר של המלנין קשור לגלולות. התייעצתי עם רופא עור וגם עם גינקולוג וכולם הפנו לאנדוקרינולוג, לכן אני שואלת אותך. החליפו לי מאסטל שזה 35 ליסמין פלוס שזה 30. אני לא בטוחה שזה מספיק, אני מרגישה שעדיין המלנין בשיאו. אני לא יוצאת בלי קרם הגנה מהבית ועדיין אני מרגישה שזה לא מספיק. היו פעמים שגם שמתי קרם הגנה ועדיין צצו נקודות חן חדשות.
אני מפחדת להפסיק ליטול גלולות מכיוון שיש לי בעיה של שיעור יתר שכאמור קשורה לבעיה הזו. האם יש פתרון אחר שלא יגרום לי לייצור מוגבר של מלנין?
למרות כל הויטמינים שאני לוקחת, שאותם אני לוקחת כדי לעצור את נשירת השיער המוגברת שלי וכדי לא להיות עייפה, נשירת השיער עדיין מוגברת, לא נפסקה, ואני ממשיכה לסבול מעייפות ומאנרגיות נמוכות למרות שאני ממשיכה ליטול בנוסף לתוספי המזון גם את התרופות, שמאזנות אותי כמובן מבחינת הבלוטה, אני כל הזמן במעקב על זה. זה מפריע לי מאוד מבחינה תפקודית ביום יום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לנירה
ד''ר מאיה איש שלום20/10/2020מבחינת תזונה את לא מוגבלת בכלום כל עוד את מטופלת.
לגבי העייפות אולי כדאי לחפש סיבות אחרות כגון חסר ברזל לבדוק מחסנים (ברזל טרנספרין, פריטין) לבדוק אם יש אנמיה. לבדוק רמת קורטיזול בשמונה בבוקר (לחפש חסר סביר שתצא גבוהה בעקבות הגלולות, אך אם תקין נמוך אז מחשיד לחסר שיכול להסביר עייפות)
אפשר לשקול בדיקת סנקטן 1 מקג' עם קורטיזול חופשי
לגבי הכולסטרול היתי שוקלת סטטינים כי אין הוכחה שנוסטרול מפחית ארועי לב וארועים מוחיים (בתנאי שהריון לא על הפרק כמובן) ושמה לב אם היתה עליה בכוסלטרול בעקבות הגלולות, אולי יש לך כולסטרול טוב מוגבר ורע סביר? הגלולת מעלות לרב כולסטרול טוב לעיתים גם רע.
לגבי החשיפה לשמש גלולות מעלות סכון למלזמה (מעין נמשושים) אך לא ידוע לי שלנקודות חן אכן עדיף להמנע מחשיפה לשמש חזקה עם גלולות.
יש גלולות עם מנוני אסטרוגן נמוכים יותר השאלה אם לא יביאו לדמומים כגון יאז.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ערכי קורטיזול עולים במבחן ATCHשמוליק19/10/2020
דר איש-שלום ,
אימי 8 חודשים אחרי כריתת אדנומה בבלוטת ההיפופיזה ,
במבחן 1 מקג ATCH התקבלו הערכי קורטיזול הבאים (nmol/L) :
זמן 0- 252
זמן 20- 709
זמן 30 - 710
זמן 40 - 636
האם אלו תוצאות תקינות?
בנוסף, במבחן ATCH הקודם (חודשיים אחרי הניתוח)
היתה עליה תמידית ברמות קורטיזול כתלות בזמן... איך זה בהשואה לבדיקה הנ"ל ?
המון תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לשמוליק
ד''ר מאיה איש שלום20/10/2020המבחן תקין ויכולה להיות שונות בין מבחן למבחן לא מחפשים עליה תמידית אלא עליה מעל 550 שקימת
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעילות גופנית אירובית תדירות 3 פעמים בשבועאירית19/10/2020
שלום רב ד'ר איש שלום
את מציינת כאן בפורום שפעילות אירובית שלוש פעמים בשבוע ופעם אחת אימון תנגודת משפרים מאד את הרגישות לאינסולין
רציתי בבקשה לדעת אם אעלה את הפעילות האירובית (מתונה 50דק) לחמש פעמים בשבוע אשפר עוד יותר את הרגישות לאינסולין?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאירית
ד''ר מאיה איש שלום20/10/2020בהחלט כל המרבה הרי זה משובח, עדיף עד 48 שעות בין פעילות לפעילות.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאפשר בבקשה להסביר אחרת?
אירית21/10/2020לא ככ הבנתי אני מעט דיסלקטית...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לאירית
ד''ר מאיה איש שלום21/10/2020ההשפעה של הספורט על תנגודת לאנסולין מחזיקה יומיים לכן עדיף אמונים קצרים יותר יום כן יום לא מאשר 3 ימים בשבוע..
וכן ככל שמתאמנים יותר זה יותר טוב
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זריקת זלוטופי יכולה להעלות תפקודי כבד?גיל19/10/2020
היי האם זריקת זלוטופיי יכולה לעלות תפקודי כבד תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לגיל
ד''ר מאיה איש שלום20/10/2020לא סביר. היתי מחפשת סיבות אחרות (אפילו אדויל סכוי גדול יותר שיעלה אנזימי כבד)
אם אתה סובל מעודף משקל הסיבה הכי שכיחה היא כבד שומני אך כמובן שיכולות להיות סבות נוספות
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעילות ספורטיבית - משחק כדורסלזיו19/10/2020
לשחק כדורסל (לא קבוצתי) משהו 1/2 שעה 3/4
פעמים בשבוע זה בקטגוריה של להפחית ת'סיכויים לסוכרת ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לזיו
ד''ר מאיה איש שלום20/10/2020בודאי. וכל המרבה הרי זה משובח. גם חשובה תזונה שאינה עתירה בפחמימות בפרט פשוטות
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ויסות הפרשת גלוקגון מהכבד - תרופה מטפורמיןשובי19/10/2020
שאלה בבקשה האם מעבר לתרופה מטפורמין יש עוד דרכים לווסת את הפרשת הגלוקוז גלוקגון מהכבד?
(במצב של תנגודת קלה לאינסולין)
כלומר להחזיר את התקשורת התקינה והנורמלית בין הלבלב לכבד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לשובי
ד''ר מאיה איש שלום20/10/2020ירידה במשקל ופעילות גופנית סדירה מסייעים בהפחתת התנגודת לאנסולין ברקמות השונות בגוף
דווקא גלוקופאג' לא מוריד גלוקגון אלא עושות זאת תרופות כגון אנאלוגים לGLP1 וקטוזה, טרוליסיטי אוזמפיק. (שגם מסייעות בירידה במשקל).
אך ירידה במשקל מפחיתה את כמות השומן בכבד ומשפרת שם את התנגודת לאנסולין
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

