מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- זריקת סקסנדה לעומת גלוקומין וירידה במשקליעל17/08/2020
שלום ד"ר,
אני בת 41 עם תנגודת לאינסולין (סוכר בבדיקות מאוזן), שחלות פוליציסטיות ואסתמה מאוד קשה שבעקבותיה נאסר עליי לעשות פעילות גופנית אירובית.
אני 1.62 ושוקלת 75 ועליי לרדת במשקל (שקלתי בעבר יותר) כי השמנה היא מאוד בטנית ויש לי גם ריפלוקס קשה שמחמיר את האסתמה ובכלל רצוי שארד במשקל.
העניין הוא שבתפריט שנתנו לי 2 דיאטניות (1200 קלוריות) אני יורדת בקצב מאוד איטי ש כ-300 גרם בחודש אפילו שלוקחת קסניקל. הדיאטנית אמרה שזה עקב התנגודת לאינסולין ועקב מסת שריר נמוכה.
היא אמרה לי לברר על הזריקה סקסנדה ולהחליך את הגלוקומין אלייה.
אשמח לברר:
במידה ואין לי בעיות חריגות של רעב ואני מצליחה להתמיד ב-1200 קלוריות ושבעה, האם למעשה זה נכון שלא אפיק ממש תועלת מהחלפת הגלוקומין לסקסנדה?
ואם מבטלים את נושא הרעב... האם יש לסקסנדה יתרונות נוספים שיוכל לעזור לי לרדת במשקל בקצב יותר מהיר לעומת גלוקומין כמו שיפור התנגודת לאינסולין וכך לגוף יהיה יותר קל להפטר משומן?
הדיאטנית אמרה שאם הגוף היה מתפקד כמו גוף רגיל, הייתי צריכה לרדת בקצב של חצי קילו לשבוע שזה 2 קילו בחודש.... שזה דיי מטורף ההבדל בפועל. אבל גם חצי קילו עד קילו בחודש ממש אשמח.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה ליעל
ד''ר מאיה איש שלום21/08/2020הסקסנדה תאפשר לך לאכול אולי אפילו פחות מזה מבלי לסבול. גלוקומין בעקרון לא נועדה לירידה במשקל, יכולה לסייע בהורדת 1-2 קג'. הסקסנדה מביאה לירדיה במשקל בממוצע של 8%. רבע מהמטופלים אף יודעים מעל 10% ממשקלם
ברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ערכים גליקמיים שונים בין פחמימות כתוספת בארוחהערן17/08/2020
שלום ד"ר
בן 52 עם תנגודת מסוימת לאינסולין.
פעיל ושומר על תזונה.
לא נוטל תרופות הואיל והצלחתי לרזות ולשפר מדדים בעזרת השם ללא סיוע תרופתי.
סוכר בצום 81
המוגלובין מסוכרר 5.6
(ערכים של אדם בריא תודה לאל)
אני משתדל להימנע מפחמימות ובוודאי מסוכרים, קינוחים, עוגות, דברי מתיקה וכו' זה אפילו לא על הפרק...
אהמאמה כן מעוניין מעת לעת להתפנק במנת אורז או פסטה ליד העוף...
ולכן שאלתי היא אלייך ד"ר מה הפחמימה שהיית "מתירה" לי לצרוך במתינות מידי פעם ליד החלבון והירקות?
האם נכון שפסטה עדיפה על אורז ולחם הואיל ושמן הזית שיש עליה מעכב את התגובה הגליקמית?
אשמח ואודה להכוונה ממך!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לערן
ד''ר מאיה איש שלום21/08/2020הסוכר והA1C שלך תקינים. התגובה הגלקמית למזונות שונים היא אישית ולכן קשה לתת המלצה גורפת. אתה יכול להתחבר באופן חד פעמי למד סוכר רציף למשך שבוע עד שבועיים לראות את התגובה שלך למזונות שונים
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המוגלובין a1c ובדיקת סוכר - ניטור ערכי בדיקהדנה16/08/2020
שלום.
שבוע 25 להריון. בדיקת סוכר והמוגלובין a1c תקינים
(ויתרתי על העמסת סוכר בהריון גם בהריון קודם)
רוצה לבדוק באמצעות ניטור
מהם הערכים שאמורים לצאת לי בצום?
ושעה אחרי הארוחה?
ולפני השינה?
כמה פעמים ביום צריך לבדוק? ובמשך כמה זמן? על מנת להבין שאין סכרת הריון?
אשמח לעזרה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לדנה
ד''ר מאיה איש שלום16/08/2020ערב טוב
סוכר בצום עד 90 תקין להריון שעה אחרי האוכל עד 140. לא הכרחי לבדוק לפני השינה
היתי בודקת בצום ולפחות אחרי ארוחת אחת (זו שהכי עתירה בפחמימות) אם אפשרי אז אחרי כל ארוחה. כמובן שמיותר אם הערכים ממשיכים להיות תקינים לגמרי.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעילות גופנית אצל מבוגר רזה - בריא או מזיק?אלי15/08/2020
מבוגר (80+) עם טרום סכרת (יציבה), רזה (ממוצע 180/63), יל"ד מאוזן עשרות שנים, המאבד במשך מספר חודשים 3 ק"ג, עושה פעילות גופנית יומיומית של שעה (שנים רבות) - האם משך פעילות זו במצב הנ"ל בריא, או מזיק?
אלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאלי
ד''ר מאיה איש שלום16/08/2020לא נשמע מזיק אם נעשה נכון. לגבי הירידה במשקל אם נובעת מהפעילות הגופנית תזונאית יכולה לסייע ברעיונות כיצד למנוע את הירידה במשקל. אם לא קשור לפעילות הגופנית אז כדאי לשקול ברור נוסף דרך רופא המשפחה
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רמת סוכר גבוהה בבוקר בבדיקה עצמאיתאני13/08/2020
שלום.
אני עוקב אחרי רמות הסוכר שלי עצמאית. שמתי לב שאם אני אוכל פחמימות רמת הסוכר שלי בבוקר גבוה (סביב 6.4). הפסקתי עם פחמימות (למעט ירקות) ורמת הגלוקוז שלי ירדה אך עדיין לא בטווח הנורמה. מה שכן, אם אני מפסיק לאכול מקסימום בשמונה בערב, הגלוקוז שלי בבוקר קרוב לנורמה (סביב 5.7) אך מדובר במום של כמעט 12 שעות במקום שמונה. רמות הדם שלי שעתיים מהארוחה בדרך כלל תקינה, אם כי הערכים הם בנורמה עליון לאחר ארוחה עם פחמימות.
1. מה המשמעות לגבי ההבדלים בין צום של 8 מול 12 שעות?
2. אילו בדיקות עליי לבקש מהרופא?
3. האם במצב הזה מומלץ להתחיל באינסולין בלילה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאני
ד''ר מאיה איש שלום16/08/2020ערב טוב
הערכים שציינת הם בתחום טרום סוכרת, האם נבדק המוגלובין מסוכרר?
האם פעילות גופנית בערב משפרת את הסוכר בבוקר?
אפשר לשקול כדור גלוקופאג' בערב (אם תפקוד כליתי וכבדי תקינים) אך פעילות גופנית סדירה והפחתת צריכה של פחמימות יכולים לסייע וגם מדובר בערכי סוכר של טרום סוכרת לכן לא הכרחי להתחיל טפול תרופתי
אם יש עודף משקל ניכר אפשר לשקול טפול תרופתי לירידה במשקל שגם יסייע בהפחתת רמות הסוכר כגון סקסנדה
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רמות גבוהות בדם אחרי אכילת סושירוני13/08/2020
שלום, אני חודשיים אחרי לידה. בהריון היה לי סכרת הריון. אני מנטרת את הסוכר שלי מאז הלידה ויוצאים לי ערכים טובים ובריאים.
היום אכלתי 3 רול של סושי והרגשתי לא טוב. מדדתי את הסוכר ויצא לי 220! הייתי בשוק.
האם זה אומר שיש לי סכרת בוודאות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לרוני
ד''ר מאיה איש שלום16/08/2020ערך חד פעמי מוגבר לא מאבחן סוכרת, אך בהחלט יש כאן חשד. אם לא סוכרת אז טרום סוכרת
מציעה לבדוק המוגלובין מסוכרר להמשיך לבדוק סוכר בצום ושעה אחרי אוכל. להשתדל לבצע פעילות גופנית סדירה ולצמצם צריכה של פחמימות.
אם את רזה אז לשקול בדיקה של נוגדנים ANTI GAD ANTI ISLET.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- העדר חשק מיני לצד בדיקות הורמונליות תקינות לכאורהדור12/08/2020
שלום,
בן 32, בשנה האחרונה החשק המיני שלי נעלם לחלוטין ובמקביל אובחנה אוסטיאופורוזיס (לגביה שאלתי פה לפני כמה זמן).
היום קיבלתי את תוצאות הבדיקה ההורמונלית והן לכאורה תקינות (מצ"ב). עם זאת, בפועל אין לי שום חשק מיני. אפילו לא זקפות אקראיות. אולי זקפה פעם בחודש. נהייתי א-מיני לחלוטין. מין פשוט הפסיק לעניין אותי ואני שם לב שגם יש לזה השלכות שליליות על החיוניות שלי.
לציין שאיני מדוכא.
מה זה יכול להיות? מה עוד אפשר לבדוק? אני כ"כ מתוסכל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לדור
ד''ר מאיה איש שלום16/08/2020בהחלט הבדיקות שציינת תקינות. קשה לי לומר מרחוק, מבלי להתרשם קלינית עם אנמנזה מקיפה ובדיקה גופנית.
מבינה שאין אלמנט נפשי כגון סטרס או דכאון שיכול להביא לכך
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשווה לחזור על חלק מהבדיקות?
דור17/08/2020פעם כבר נבדקתי לרמות טסטוסטרון טטטאל עקב חשק מיני נמוך. יצא 13.5 - נמוך מעכשיו - ולמרות זאת החשק כעת הרבה הרבה הרבה יותר נמוך.
משהו פה לא מסתדר לי. במקביל לאובדן החשק גם איבדתי מסת שריר, פיזור השריר והשומן אצלי הפך פחות גברי (הכתפיים נהיו דלות ובמקביל מצטבר שומן בטני) וירדתי הרבה במשקל ולדעתי גם הרבה במסת העצם.
אני אוכל טוב (ביצים, בשר, פירות, ירקות, אגוזים. ללא מזון מעובד).
מדדי דלקת תקינים.
אחזור על השאלה שבכותרת - שווה לחזור על הבדיקות ההורמונליות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לדור
ד''ר מאיה איש שלום21/08/2020חושבת שכדאי לך להתיעץ עם אנדוקרינולוג ולראות אם יש צורך בבדיקות נוספות/אחרות כגון GH IGF-1
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרופה לתנגודת לאינסולין וניסיון להוריד במשקליעל12/08/2020
שלום,
האם ישנה תרופות נוספות חוץ מגלוקומין והגנריות שלה לטיפול בתנגודת לאינסולין?
והאם ישנה תרופה שיכולה לעזור יותר לרדת במשקל אצל מי שגלוקומין לא עזרה לירידה במשקל, ואסור לו לעשות ספורט עקב פציעה? אני אוכלת 1200 קלוריות בתפריט של דיאטנית ואסור לי לעשות ספורט, ואני יורדת בקושי 200 גרם בחודש למרות הגלוקומין. הסוכר בבדיקות הדם באמצע הטווח וגם ה a1c מאוזן.
תנגודת לאינסולין אובחנה בהעמסת סוכר, ויש לי השמנה בטנית גדולה ושחלות פוליציסטיות. לוקחת גלולות וגם קסניקל (בת 39).
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה ליעל
ד''ר מאיה איש שלום16/08/2020אפשר לשקול סקסנדה. אך אין להרות איתה.
והיתי משתדלת כן למצוא פעילות גופנית שיכולה להתאים. במים? אופני ידים? כל דבר זה חשוב מונע ירידה של קצב חלוף חומרים עם הירידה במשקל.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- Atch נמוך מאוד - מה הסיבות האפשריות?שולה11/08/2020
מה הסיבות? איזה מחלות יכולות להיות קשורות לכך? בדקו היפופיזה אין כלום שם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לשולה
ד''ר מאיה איש שלום16/08/2020אולי קבלת סטרואידים מבחוץ? אפילו בהזרקה למפרק? משחות?
אנהלציות/ משאפים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי
שולה18/08/2020לא. לא קיבלתי שום תרופה
ירידה במשקל שלשולים הקאות
בדיקות דם acth נמוך 5
נקבע אדיסון
יכול להיות? או שיש עוד מחלות קשורות ל acth נמוך?
זה חשוב מקבלת סטרואידים מעל שנה. ולפני זה היה ה acth הנמוך לפני שימוש בסטרואידים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לשולה
ד''ר מאיה איש שלום21/08/2020לא עולה לי סיבה נוספת אך ככל הנראה ההתחלה של הטפול לא היתה רק בגלל ACTH נמוך אלא בגלל רמות קורטיזול נמוכות ותסמינים קלינים תואמים
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאכן
שולה26/08/2020אחרי שנה וחצי של פרדניזון מצבי החמיר
יש תרופה אחרת לטיפול באדיסון? חוצ מפרדניזון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לשולה
ד''ר מאיה איש שלום26/08/2020יש נגזרות נוספות כגון הדרוקורטיזון. לפעמים זה מתאים יותר. נדיר שנותנים דקסמטזון כי הוא מאוד פוטנטי ופחות מאפשר גמישות במינון ומתן מנונים נמוכים
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת דם לקורטיזול - כמה זמן לוקח עד התוצאות?יעל11/08/2020
שלום,
אני אמורה לעשות בדיקת דם לקורטיזול ואני חשבתי להזמין חברה שמגיעה עד הבית לקחת את הדם. נאמר לי שחברה שהם עלולים להגיע גם בשמונה וחצי ולא בהכרח בשמונה. האם זה עלול להיות קריטי וכן עדיף שאלך לקופה ואעשה בדיוק ב-8 בבוקר במקרה כזה?
והאם ידוע לך כמה ימים לוקח לתוצאות בדיקות הדם הזאת להגיע?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה ליעל
ד''ר מאיה איש שלום11/08/2020בעקרון אני חושבת שגם שמונה וחצי זה בסדר. אבל עדיף שלא אחרי.
התשובה לרב תוך 2-7 ימים
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיקוי מלאכותי של פרופיל הורמונלי של מתבגריםעמנואל10/08/2020
צהרים טובים,
האם חיקוי מלאכותי של הפרופיל ההורמונלי של נער מתבגר באדם בן 37 יכול להביא לגדילה של הפין?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לעמנואל
ד''ר מאיה איש שלום11/08/2020. בעקרון רמות הטסטוסטרון של אדם בוגר דומות לאלו של מתבגר. אם אין חסרים הורמונלים לא צפויה להיות השפעה ככל הידוע לי
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
עמנואל11/08/2020שלום דר' מאיה ותודה על תשובתך,
למיטב ידיעתי וממה שהצלחתי לדוג PubMed וכולי (כולל ניסוי שנעשה בחולדות עם מיקרופינס, ועם זאת), הפקטורים העיקריים בנערים מתבגרים שמביאים לצמיחת הפין הינם טסטוסטרון, HGH ו-IGF1 - ואפקט מוגבר מושג כאשר הטיפול משלב בין הנ"ל.
התהייה שלי מה יקרה אם אקח את הטיפול הזה בעצמי. האם אני עשוי לראות תוצאה של גדילת של הפין?
לציין שמגיל 15 עד גיל 30 סבלתי מאד מהפרעות אכילה, דיכאון ומיעוט שינה כרוניים ועקב כך הגדילה שלי נעצרה כבר אז בכתה ט' - ואיתה גדילת איבר המין.
בטוחני שהפוטנציאל הגנטי של גודל הפין שלי הוא יותר ממה שקיים כרגע (אצל אבי ואחיי הפין בגודל נורמלי, שלי הפסיק לצמוח בגיל 15), שלצערי נמצא מתחת לממוצע ומאוד מתסכל אותי ונוטע בי חוסר בטחון.
מהם הסיכונים הטמונים ביישום פרוטוקול שכזה על עצמי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לעמנואל
ד''ר מאיה איש שלום16/08/2020אם אין חסרים הורמונים אתה מסכן את עצמך בתופעות לואי של עודף בכל אחד מהם שיכולות להיות מסוכנות אך שלא היתי מבצעת מבלי לבדוק קודם כל את הרמות של ההורמונים הללו ובלווי רפואי
אם אןי חסר לא סביר שמתן יביא לתועלת.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם סוכר בחלב 3% שומן מעלה את הסוכר בדם?גילי10/08/2020
יש לי סוכר בצום סביבות 103 ו-a1c 5.5 האם מותר לי לשתות חלב 3 אחוזים ללא הגבלה מבחינת סוכר טבעי שיש בחלב? האם סוכר כזה מעלה סוכר בדם?
אני בת 35 ללא כל היסטוריה של סוכרת, ללא משקל עודף או גורמי סיכוו אחרים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לגילי
ד''ר מאיה איש שלום11/08/2020הלקטוז שבחלב נספג מהר ויכול להביא לעליה ברמות הסוכר, התגובה אישית כך שקשה לדעת אם מביא לעליה אצלך
צריך לבדוק אולי יש לך נטיה לסוכרת גנטית שלא מחייבת טפול בשם MODY 2. היא מתאפיינת בסוכרים מוגברים בצום (מלידה) אם היו בעבר תקינים זה לא מתאים, שלא עולים משמעותית אחרי האוכל
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסוכר בחלב שאלה נוספת
גילי11/08/2020לא מדדתי סוכר עד עכשיו אלו תוצאות של השנה האחרונה בלבד.איך בודקים אם מדובר בסוכרת הגנטית שהזכרת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לגילי
ד''ר מאיה איש שלום16/08/2020קודם צריך להתרשם קלינית אם החשד מתאים. למשל לבצע העמסת סוכר ולראות שאין שנוי גדול ברמת הסוכר
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תנגודת לאינסולין וירידה במשקל עם כדור גלוקומיןיעל08/08/2020
שלום,
יש לי תנגודת לאינסולין ואני מקבלת כבר כמה שנים כדור 1 גלוקומין ביום. הסוכר בבדיקות הדם בנורמה ו גם ה a1c.
האם זה אומר שמי שמקבל כדור גלוקומין מבחינת קצב הירידה במשקל בדיאטה יוכל לרדת באותו קצב כמו אדם שאין לו תנגודת לאינסולין כי כדור הגלוקומין מבטל את זה?
או שעדיין למרות כדור הגלוקומין צפוייה ירידה במשקל בקצב יותר איטי לעומת אם לא היתה לי תנגודת לאינסולין (עם הגלוקומין)?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה ליעל
ד''ר מאיה איש שלום09/08/2020ירידה במשקל מושפעת מפקטורים נוספים מעבר לתנגודת לאנסולין (גנטיקה, קצב חלוף חומרים, כמות המזון הנצרכת שמושפעת פעמים רבות מרמת הורמוני הרעב והשובע). ידוע שגלוקומין יכול לסייע מעט בירידה במשקל.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ויקטוזה ואחסון שלא בקירור - האם מותר להשתמש?מנחם07/08/2020
ידוע שויקטוזה בשימוש מותר להשאיר בטמפ' החדר.
ויקטוזה לפני שימוש יש לאחסן בקירור.
שכחתי וקופסא חדשה נשארה בשקית בטמפ' החדר למשך כ-3 ש'.
האם מותרת לשימוש ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה למנחם
ד''ר מאיה איש שלום09/08/2020סביר להניח שכן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחסור במגנזיום ובוויטמין דייעל06/08/2020
שלום,
היה לי מחסור במגנזיום וויטמין די, ואני לוקחת את התוספים. כמה שבועות או ימים צריך להפסיק איתם כשעושים בדיקות דם לויטמין די ומגנזיום כדי לא להשפיע על התוצאות?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה ליעל
ד''ר מאיה איש שלום06/08/2020אין צורך להפסיק , מגנזיום שומר על רמה תקינה על עוד נלקח
ויטמין D כדאי לא לקחת בבוקר לפני בדיקת הדם
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

