מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- פרוטאין באיסוף שתן לאדם סוכרתימנחם22/09/2020
סוכרתי בן 67. עושה הרבה ספורט. בדיקות: A1c=7. קריאטינין בדם - תקין מאוד. בדיקות עיניים - ללא שינוי ובסדר. פרוטאין באיסוף שתן 24 ש' - 344 בסולם של: 0-150. - protein U = 9.7.
מה לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה למנחם
ד''ר מאיה איש שלום23/09/2020מדובר בכמות קטנה של חלבון. למיטב זכרוני אתה מקבל גרדיאנס יחד עם וקטוזה שלשתיהן יש הגנה כלייתית. חשוב לוודא שלחץ הדם מאוזן ולשמור על משקל גוף תקין. אם לחץ הדם גבולי גבוה לשקול תרופות ממשפחת חוסמי ACE או ARB בעלות הגנה כלייתית
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבעת תודה ...
מנחם24/09/2020אני מבקש להביע את הערכתי ואת הכרת התודה שלי, לעבודתך המסורה כאן. הסיוע והיעוץ שאת מעניקה בפורום, הפך לי גורם משמעותי, המסייע לי בניהול המחלה. שנה טובה !
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבעת הערכה ....
מנחם24/09/2020הזדמנות להודות לך על תרומתך לי, הזמינות והמקצועיות. עלי לציין שאת מסייעת לי משמעותית להבין ולנהל את המחלה שלי. שנה טובה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני מצטרפת!!!!
פנינה24/09/2020זאת הזדמנות להודות מעומק הלב על הסבלנות ההקשבה והמענה המפורט לאנשים שונים עם בעיות שונות
זה עוזר ומעשיר מאד
זאת עבודה וולונטרית של ד'ר איש שלום שלא מובנת מאליה
מן הסתם היא גם אמא ואישה ויש לה עולם שלם משלה והיא מתפנה לעזור ולהשיב
איזה יופי!
תודה לך מנחם שהערת והארת לנו על העניין יישר כוחך
שנה טובה לכולם גמר חתימה טובה
וברכות וכתר לד'ר איש שלום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה למנחם ופנינה
ד''ר מאיה איש שלום24/09/2020תודה על המילים החמות והפרגון. רגשתם אותי
שתהיה שנה טובה והרבה בריאות לכולם
מאיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם סוכר נספג כבר בפה לפני הבליעה?חגית כהן22/09/2020
האם סוכר פשוט נספג כבר בפה לפני הבליעה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לחגית
ד''ר מאיה איש שלום23/09/2020ככל הנראה יש ספיגה מועטה בחלל הפה אך קיימת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ערכים שונים בסוכרת סוג 2 כיצד ניתן להסביר?ניסים20/09/2020
סוג 2 לוקח תרופות. קם בבוקר 175. לוקח ויקטוזה וג'רדיאנס. יוצא להליכה לשעה, בקצב גבוה. חוזר 20 פחות. אוכל ארוחה קלה, עולה: 25. יורד בהדרגה. עד 150 ואז לקראת א. הצהריים מודד: 185. בין לבין, לא אכלתי כלום! איך מבינים את זה?!
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לניסים
ד''ר מאיה איש שלום20/09/2020נשמע שהאיזון עדין לא מספק 175 בבוקר זה ערך גבוה, יכול להיות בגלל שאתה הולך לשון עם ערך דומה, או בגלל דום נשימה בשינה או בגלל השפעת השחר
האם יש סטרס בין הבוקר לצהרים? האם אתה אוכל משהו שומני בבוקר שנספג לאט?
בכל מקרה היתי שוקלת תוספת/שנוי טיפול תרופתי ומנסה להפחית פחמימות וכן כל הכבוד לגבי ההליכות
בברכת בריאות שלמה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סיכון לחלות בסכרת ומצב בריאותי של הלבלבמתעניין19/09/2020
שלום, האם יכול להיות שהלבלב יתעייף מתישהו? אני מרבה לאכול פחמימות משוקולד (שחור, 60% ויותר) ולחמניות מקמח לבן. גם אורז כמה פעמים בשבוע. האם כל עוד אין משקל עודף, אני לא מגביר את הסיכון לחלות בסכרת?
יש במשפחה סכרת לקראת גיל 70, אצל כל החולים משקל עודף וחוסר פעילות גופנית.
שנה שעברה הבדיקות היו תקינות, A1C 4.9, סוכר בצום 83.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה למתעניין
ד''ר מאיה איש שלום19/09/2020הערכים שציינת תקינים, אך ספור משפחתי בקרובי משפחה מדרגה ראשונה הוא אכן גורם סכון לסוכרת. אם אחד ההורים לוקה בסוכרת מסוג 2 הסכון הוא 30-50% אם 2 ההורים הסכון 50-70%.
תזונה שאינה עתירה בפחמימות בפרט פחמימות פשוטות, ופעילות גופנית סדירה כגון הליכות 150 דקות בשבוע ופעילות של תנגודת שעה בשבוע מפחיתים את הסכון להתפתחות סוכרת במעל 50% מהמקרים
שנה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קדם סוכרת והתמודדות עם רעב בלתי נשלט ומנצ'יזשנה טובה ומתוקה19/09/2020
מוגדר כקדם סוכרתי . משתמש בקנtביס כבר שנים באופן קבוע ויום יומי. בדרך כלל בלילה אחרי האידוי אני מרגיש רעב בלתי נשלט.
מה עושים כדי לא להגיע לסוכרת?
אני בן 55 עם מעט משקל עודף ולא מרבה בספורט.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לשנה טובה ומתוקה
ד''ר מאיה איש שלום19/09/2020שנה טובה
לנסות לאכול דברים שאינם עתירים בפחמימות ירקות, בשר, גבינות אגוזים..
לנסות לבצע פעילות גופנית הליכה חצי שעה ליום משפרת את התנגודת לאנסולין, ומונעת הארעות סוכרת
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ערכי tsh - רמה תקינה בבדיקת דםאורח17/09/2020
עשיתי בדיקת דם ויצא tsh 4.24 וכתוב שהטווח הוא 0.40-4.20. קראתי במקום אחר שהטווח התקין הוא עד 5 לכן אינני יודע מה נכון.
בדיקת T4-free- תקינה - 17.1, טווח- 11.5-22.7.
האם הבדיקה תקינה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאורח
ד''ר מאיה איש שלום17/09/2020ראה תשובתי.
שנה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות מיפוי אחרי יוד רדיואקטיבישיר17/09/2020
שלום, בת 35, אני אחרי כריתה ודיסקציה צוארית עקב סרטן פפילרי. יוד 150, תוצאות מיפוי: קליטה מוקדית במיטת הבלוטה, ייתכן שאריות של בלוטת התריס, שאר המיפוי תקין. לפני הניתוח ביצעתי CT ובו ראו בלוטה 0.9 מ"מ גם במיצר הקדמי בין כלי דם, היא לא נותחה. מה עליי להבין מתוצאות המיפוי מכך שאין קליטה בבלוטת הלימפה במיצר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לשיר
ד''ר מאיה איש שלום17/09/2020יתכן שהבלוטה לא קולטת יוד, או שהיא קטנה מידי מכדי להראות קליטה במפוי. או שמדובר בבלוטה ראקטיבית תקינה ולכן אין קליטה. אפשר לעקוב בעזרת רמות תרוגלולובין ANTI TG וגם CT בהמשך אם יהיה צורך. בעקרון אם זו המחלה היחידה שיש והגדול עם סממנים לא אגרסיבים בפתולוגיה זה לא נשמע מדאיג
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה, ועוד שאלה
שיר25/09/2020תודה על המענה המפורט. אהיה במעקב אנדוקריני כמובן. הגידול אינו מסוג אגרסיבי. האם אפשר לחיות בשלווה עם בלוטה נגועה? אין סכנת התפשטות לעוד בלוטות בגוף או ליצירת גרורות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לשיר
ד''ר מאיה איש שלום25/09/2020לרב ממאירות בבלוטת התריס גם אם היא מפושטת מקומית אינה מסכנת חיים. בפרט לאור העובדה שציינת שהממאירות אינה בעלת מאפיינים אגרסיבים.
יש לי מטופלים ששנים חיים עם בלוטות למפה צואריות נגועות שאינן מתקדמות
מחלה אגרסיבית שמתקדמת מהר היא לא שכיחה בסרטן של בלוטת התריס
מבינה שתהיי במעקב כך שאין חשש שתהיה חלילה התפשטות שלא תתגלה,כאמור הסכוי לכך קטן.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זריקות טסטסטרוןדודו16/09/2020
האם זריקות טסטסטרון מטפלות בפרולקטין גבוה בדם וההשלכות השליליות בגלל מצב זה ? אם כן מהו המינון המומלץ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לדודו
ד''ר מאיה איש שלום17/09/2020בדרכ מקובל לטפל תרופתית בפרולקטין הגבוה והטסטוסטרון עולה כתוצאה מכך
אם אין ברירה אפשר לתת טסטוסטרון
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול תרופתי עקב ניתוח בבלוטת התריססופר16/09/2020
בגיל 50 אחרי מספר פרוצדורות ניתוחיות שלא קשורות בכלל לבלוטת התריס כמו ניתוח בע"ש נמצא תת פעילות ב.תריס 5.8
האנדוקרינולוג רשם איותירוקס 25 מ"ג.
סובל מאוסטאופניה מאוזנת - אקלסטה אחת לשנה.
בדיקת דם CTX שנעשתה לפני מספר חודשים בשעה 10 בבוקר - 155.
אני כבר שנתיים עם הטיפול ובבדיקות האחרונות ה- TSH היה בגבול העליון 5.6 ואילו ה- T-3 היה באמצע התחום.
האם אני צריך לשנות מינון?
מה היחס בין T3 לבין TSH?
איך מעלים מינון באיותירוקס מעל 25 מ"ג ותוך כמה זמן זה משפיע?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לסופר
ד''ר מאיה איש שלום17/09/2020בעקרון TSH של 5.8 לא מחייב טיפול, וגם TSH של 5.6 לא מחייב העלאת מנון.
CTX 153 מעיד שיש תגובה עדין לאקלסטה אבל עדיף לבצע עד 0900 בבוקר כי יש ירידה ברמה במהלך היום וגם חשוב לבצע בצום
עם הפסקת תוספים שמכילים ביוטין 3 ימים לפני
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביצוע ספורט בבית או בחוץ במצב טרום סוכרתליה16/09/2020
בעקבות סוכר בצום 103 אבל a1c תקין 5.5 התחלתי ליתר ביטחון לבצע פעילות אירובית.
שאלתי היא האם הליכות מהירות עדיפות על סטפר ביתי ומדרגה אירובית חצי שעה בטוטל כל יום, או שכל סוג טוב? והאם הליכה לא מהירה גם תורמת משהו? מה קובע בעצם ה-a1c או סוכר בצום (12 שעות)?
תודה,
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לליה
ד''ר מאיה איש שלום17/09/2020גם ספורט בעצימות נמוכה כגון הליכה יעיל בשפור התנגודת לאנסולין והורדת רמות הסוכר
מסתכלים גם על A1C וגם על סוכר בצום
הA1C מרמז שהסוכר אחרי האוכל כנראה בסדר, בהנחה שהA1C נכון.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- TSH רמה תקינה של הערך בבדיקת דםאורח15/09/2020
עשיתי בדיקת דם ויצא tsh 4.24 וכתוב שהטווח הוא 0.40-4.20. קראתי במקום אחר שהטווח התקין הוא עד 5 לכן אינני יודע מה נכון.
בדיקת T4-free- תקינה - 17.1, טווח- 11.5-22.7.
האם הבדיקה תקינה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאורח
ד''ר מאיה איש שלום17/09/2020אם הריון לא על הפרק (מבינה שמדובר בבדיקה של גבר) אז הבדיקה תקינה.
למעקב בלבד
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כמה ארוחות עדיפות ביום עבור טרום סוכרתיים?פיני15/09/2020
עד לפני כמה שנים ההנחיה הרווחת היתה לכל אדם ובפרט לטרום סוכרתיים לאכול מספר ארוחות קטנות ביום בין 6 ל-8.
אולם בשנים האחרונות יותר ויותר מומלץ ע"י מומחים לאכול רק שתי ארוחות ביום בינוניות/ גדולות.
כגון בוקר וערב או לחילופין צהריים וערב.
ההיגיון המנחה הוא שכל עת שאוכלים תהיה הפרשת אינסולין ובריבוי האכילה ואפילו קטנה גם כן.
מה שיאלץ את הגוף לעבוד ברמות אינסולין גבוהות כל הזמן, מה שיוביל לתנגודת הרקמות לאינסולין והתשת הלבלב.
אולם בשתי ארוחות מספקות ביום יש זמן לגוף "לאתחל" את עצמו, כלומר לחזור למצב של אינסולין נמוך בין הפרשי השעות המרובות בין הארוחה האחת לשניה.
ומתן מנוחה ללבלב לשם התאוששות מה שישאיר אותו כל הזמן יעיל.
האם הדברים משכנעים אותך ד"ר?
כי בארה"ב זה צובר תאוצה ומגובה ע"י רופאים מוסמכים...
רק אדגיש ששאלתי היא כללית ולא על נוטלי תרופות או סוכרתיים מסוג 1
אולם בהחלט השאלה הנ"ל רלוונטית לעצם ניהול האכילה ובפרט לטרום סוכרתיים
הרבה תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לפיני
ד''ר מאיה איש שלום17/09/2020אני חושבת שהתשובה היא שלכל אחד מתאים משהו אחר...
בעקרון עדיף פשוט לאכול פחות פחמימות ואם אוכלים 2 ארוחות עתירות פחמימות זה פחות טוב כנראה לעומת פזור מעט פחמימות כל 2-3 כי אז יש פחות עומס על הלבלב
כאמור לכל אחד מתאים משהו אחר אין תשובה אחת גורפת
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם להסתפק בתוצאות הבדיקה או לחפש פתרון נוסף?מנחם15/09/2020
בן 67. ויקטוזה וג'רדיאנס. לא יכול לקחת גלוקומין. עם ליברה ודי טו. עובד קשה: מתעמל אירובי ואנארובי. כמעט לא נוגע בפחמימות. רגוע. לא עושה הנחות לעצמי! אחרי כל המאמצים קיבלתי A1c=7
האם להסתפק בזה ולראות בזה הישג, או לחפש פתרונות נוספים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה למנחם
ד''ר מאיה איש שלום15/09/2020בעקרון A1C 7 זו תוצאה יפה כתלות במחלות הרקע מחליטים אם היעד נמוך יותר
כפי שהצעתי בעבר אפשר לשקול קסיגדואו במקום גרדיאנס שמכיל פורסיגה שהיא מהמשפחה של גרדיאנס יחד עם מטפורמין בשחרור מושהה שיכול להיות נסבל בנגוד למטפורמין בשחרור מידי
בנוסף לשקול חבור למד סוכר רציף שיתן לך אנדקציה לגבי התגובה הגלקמית למזונות שונים
וכמובן הספורט מאוד חשוב, מבינה שאתה מבצע
ככל שמבצעים יותר צפוי שפור גדול יותר
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיית סידן חריפה איך עוצרים הידרדרות צפיפות העצם?אלה15/09/2020
שלום, אני סובלת מירידה תלולה בצפיפות העצם, תוך פחות משנתיים ירד ממינוס 1.4 למינוס 1.8. אני בסוף שנות ה-30 לחיי. נוטלת שנים סידן פלוס די 600. פעמיים, ואלפיים די בנוסף.
יש לי 2 בעיות שאין להן פתרון: אני בתת משקל מעל 25 שנה ושום טיפול לא עזר לאנורקסיה. אני מקבלת יוטירוקס וטי3. ה-tsh נמוך סביב 0.1 ולא השתנה כשהורידו מינון ולא ניתן עוד להוריד כי אז נהיה לי טי3 נמוך מידי וגם הייתי כמו משותקת ולא יכולתי לתפקד כלל. לכן הוסיפו טי3. אז אני חיה עם תת משקל ו-tsh נמוך. ניסו הכל ואין פתרון. לכן אינני מחפשת שם תשובות, זה לא הולך.
איך אפשר במצב הזה לעצור את התדרדרות אובדן צפיפות העצם? האם סידן אמורפי יכול לעזור? תרופה כלשהי? אני אוכלת מוצרי חלב וחלב שקדים מועשר בסידן ככל יכולתי. אני מאוד דואגת ואובדת עצות. תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאלה
ד''ר מאיה איש שלום15/09/2020בגילך מסתכלים על ציון Z ולא על T.. על פניו נשמע השנוי לא משמעותי אך חייבים לראות את הבדיקה. יש לבדוק אבסולוטית אם היה שנוי מעל 5% בירך ומעל 8% בעמוד השדרה.
לבריאות העצם מאוד חשוב לעלות במשקל לוודא שגם רמות ויטמין D תקינות
הT3 כנראה מדכא את TSH כדאי אולי להוריד מנון או להוריד מנון של איותירוקס
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסידן בהמלצה
ריקי ברוך24/09/2020מאד ממליצה לך על תוספת סידן אמורפי שכן הספיגה שלו גבוהה ואין לך מגבלה של תזונה מקבילה עם דברי חלב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לריקי ולאלה
ד''ר מאיה איש שלום24/09/2020אין הוכחה שסידן אמורפי מפחית שברים או משפר צפיפות עצם ומדובר בתוסף יקר. היתי בודקת סידן בשתן אצל אלה לוודא ש-2 כדורי סידן 600 מג' הם לא יותר מידי. בדרכ מקובל לתת אחד אלא אם את בכלל לא אוכלת מוצרי חלב. הT3 שלך נמוך כי באנורקסיה יש ירידה שלו ועליה בrT3 הגוף מתגונן נגד הירידה במשקל, בנסיון להוריד את חלוף החומרים. מקוה שימצא פתרון לאנורקסיה. היתי מנסה במרפאות יעודיות עם צוות רב מקצועי
בברכת בריאות,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היפר-פגמנטציה על העור ותוצאות בדיקות דםמשה12/09/2020
שלום ד"ר אני בן 45, לפני כשנתיים גיליתי באקראיות שיש לי באיזור המפשעה כתמים אפורים קטיפתיים, כמו גם תחת בתי השחי.
מבירור קצר באינטרנט הבנתי שמדובר על תופעה של "היפראינסולמיה" שזהו מצב טרום סוכרתי,
נבהלתי נורא אך לא ניגשתי לבדיקות דם כי פחדתי שאכן יתגלה שמשהו לא תקין.
לקחתי את עצמי בידיים מאד מאד ברצינות נכנסתי למשטר דיאטטי קפדני יחד עם פעילות גופנית מתונה, השלתי 23 קילו בחצי שנה הגעתי לBMI תקין/נורמלי לגמריץ
עד כה מזה כשנתיים מרגיש נהדר ודבק במשטר התזונתי למעט חריגות קלות מידי פעם כגון אירועים משפחתיים.
משקל תקין.
בריאות טובה.
ואז ניגשתי לבדיקות דם;
סוכר בצום 81
המוגלובין מסוכרר 5.5
טריגליצרידים 55
כולסטרול רע תקין
כולסטרול טוב 76
כתמי האקנטוזיס נגריקנס דהו משמעותית!!!
אך לא חלפו. האם עתידים הם לחלוף בעתיד כל עוד אדבוק בתוכנית הטובה שאני מצוי בה?
או שהם פשוט שם כדי להישאר?
ועוד שאלה בבקשה האם לאור השינויים הכל כך דרמטיים ומשמעותיים איני "היפראינסולינמי" יותר? תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה למשה
ד''ר מאיה איש שלום15/09/2020כל הכבוד על השנוי שבצעת!!! המשך כך זה נפלא.
לגבי האקנטוזיס ניגריקנס קשה לדעת מה יהיה המהלך שלהם זה משתנה מאדם לאדם.
לפי הערכים שאתה מתאר יש סכוי טוב שכבר אינך היפראנסולנמי
אפשר לבדוק סוכר ואנסולין בצום הבעיה שיש שונות רבה בתוצאות אנסולין בין מעבדות שונות
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

