מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- תנגודת לאינסולין והיפוגליקמיה - נטילת גלוקומיןיעל04/09/2020
שלום,
אני בת 39. כ-15 שנים מאובחנת עם תנגודת לאינסולין (אובחנתי שהסוכר היה 85 עם העמסת סוכר). לוקחת שנים גלוקומין.
יש לי לרדת כ-15 קילו וכשאני עושה דיאטה מאוזנת של 1300 קלוריות אם אני לא אוכלת מעל ל 3 שעות לעיתים או 3 וחצי שעות לעיתים יכולים להופיע תסמיני היפוגמיקלמיה. כמובן שאני משתדלת לא לעבור את מרווחי השעות בין הארוחות.
בבדיקת הדם האחורנה הסוכר היה 70 ו ה A1C בנורמה.
תהיתי: במידה והתנגודת לאינסולין נעלמה אצלי, האם לקיחת גלוקומין 1 אצל אדם בלי תנגודת יכולה להיות בעייתית או לגרום להיפוגליקמיה?
כמובן שיכול להיות שהתנגודת נשארה, אין לי דרך לדעת כרגע. אבל אני שואלת במידה וכן היא נעלה, אולי עדיף שארכוש מד סוכר רציף ואבדוק כמה חודשים כדי לדעת?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה ליעל
ד''ר מאיה איש שלום04/09/2020אפשר עדין לבדוק רמות סוכר ואנסולין בצום ולקבל אומדן כלשהו של התנגודת
האם ההפוגלקמיות מתרחשות גם בלילה?
יתכן שהן ראקטיביות לצריכה של פחמימות פשוטות ואז כדאי לצמצם צריכת פחמימות ובפרט פחמימות פשוטות כגון לחם לבן, אורז פסטה וכו.
כדאי לשקול יעוץ אנדוקריני להמשך ברור
מד סוכר רציף זה רעיון טוב, אך לעיתים לא מדויק מספיק. תלוי בסוג המד.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יוטירוקס 25 מק"ג מתי מומלץ ליטול לספיגה מושלמת?אשר04/09/2020
אני בן 61. לפני 5 שנים התחלתי לקחת יוטירוקס 25 מק"ג עקב תת פעילות ב"ת.
מתי הכי מומלץ ליטול את התרופה בהנחה שאני הולך לישון בבוקר אחרי א.בוקר?
האם מומלץ להמנע מתוספי מזון/ ויטמינים/ מזונות סמוך לנטילה ?
אני לוקח בדרך כלל לפני הארוחה סטרולים וסטנולים להורדת כולסטרול, כורכום ולבונה בתוסף. עם הארוחה אני שותה נס קפה עם מעט חלב סויה ואחרי הארוחה b complex , אומגה 3 ויטמין d, וקנאביס או וולריאן כדי להרדם.
בערב ניאצין 500 מ"ג, סמבסטטין 10 מ"ג, וולריאן.
מתי מומלץ ליטול את היוטירוקס כדי שספיגתו תהיה מושלמת?
האם יש קונטרה אינדיקציה של טיפול ביוטירוקס עם תוסף סו פאלמטו שנלקח בצהריים/ ערב אחרי ארוחה ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאשר
ד''ר מאיה איש שלום15/09/2020עדיף לטול בבוקר בצום חצי שעה לפחות לפני אוכל קפה תה או תוספים אחרים.
אין בעיה לקחת תוספים אחרים כל עוד לא נלקחים ביחד, השאלה אם יש בהם צורך.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איזה טיפול ניתן כדי להוריד כולסטרול שלא יעלה HbA1c ?מיקי03/09/2020
שלום רב,
בן 74.
רזה, מקפיד לא לאכול פחמימות, ולעשות ספורט.
לא עברתי בעיות לב וכלי דם. אבל במשפחתי (הוריי, בני דודים) כן.
במשך כמה שנים, לקחתי ליפיטור 10 מ"ג, פעמיים בשבוע.
בפברואר היה לי LDL 113, HbA1c 6.2.
רופא המשפחה אמר שכדאי להוריד LDL מתחת 100 , ולכן להעלות ליפיטור ל3 פעמים בשבוע. לסירוגין יום כן, יום לא.
עשיתי זאת למשך חודשיים.
בבדיקה במאי HbA1c עלה ל מ6.2 ל 6.4 . LDL היה 115.
רופא המשפחה, אמר שארד עוד בLDL. ולכן להעלות ליפיטור ל 6 פעמים בשבוע.
לקחתי 6 פעמים בשבוע, במשך כחודשיים.
במקביל התחלתי לקחת גלוקופג', ½ כדור ביום, אחרי ארוחת צהריים.
בבדיקות משלשום, HbA1c עלה ל 6.7 .
LDL עלה מאד, ל139. גם כולסטרול טוטל עלה
בבדיקות דם אקראיות ושעתיים אחרי אוכל , אילו רמות גלוקוז שנמצאו:
- לפני שהחלתי גלוקופג' בכלל - לא היה עולה על 105
- אחרי שהתחלתי לקחת ½ גלוקופג'- כ 90
אשמח לשמוע את דעתך.
ראשית באופן כללי.
ושנית, איזה טיפול אחר אני יכול לקחת כדי להוריד כולסטרול, שלא יעלה לי HbA1c ?
תודה מראש
מיקי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקה
מיקי03/09/2020
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקה מעכשיו
מיקי03/09/2020
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה למיקי
ד''ר מאיה איש שלום04/09/2020העליה של LDL בתגובה להעלאת מנון סטטינים מחשידה שאולי יש לך רמות מוגברות של LPa שסטטינים יכולים לעלות את רמתו, והוא נמדד תחת LDL. אפשר לבקש בדיקה של חלקיק זה.
אכן סטטינים יכולים לגרום לסוכרת אך זה דבר לא שכיח 1/200.
האם העליה בA1C אמתית או קשורה לאנמיה, לא ראיתי רמות המוגלובין.
בגלל שאתה רזה ואני מבינה שאין ספור משפחתי של סוכרת היתי שוקלת בדיקת של נוגדני לבלב לשלול סוכרת "נעורים" של הגיל המבוגר. כדאי לבדוק ANTI GAD, ANTI ISLET
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על תשובתך!
מיקי04/09/2020אין לי אנמיה.
המוגלובין קבוע כבר עשרות שנים, סביב 13.
נכון שזה נמוך יחסית לגבר. אבל כאמור זה הקבוע שלי.
גם MCV תמיד טיפה נמוך 79. וכך זה גם במשפחה לעוד אנשים.
שלחלק מהם נמצאה נשאות של אלפא-תלסמיה.
האם יש עוד בדיקות שכדאי לעשות, כדי לברר מה קורה כאן ?
ומדוע HbA1c עולה, למרות שכל בדיקות הגלוקוז האקראיות, שאני עושה עם מד ביתי , הן תמיד תקינות לחלוטין.
כאמור עד גלוקופז היו עד 100-105.
ומאז הגלוקופז, זה סביב 90.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה למיקי
ד''ר מאיה איש שלום05/09/2020אם לא נבדק ברזל לאחרונה, כדאי לבדוק מחסני ברזל (ברזל טרנספרין פריטין) לאור MCV הנמוך.
גם תלסמיה יכולה לשבש אמינות המוגלובין A1C
נשמע שהסוכר בצום התנרמל אחרי התחלת גלוקופאג' שזה טוב
כדאי לבדוק סוכר גם שעה אחרי האוכל השאיפה פחות מ160.
או לשקול חבור למד סוכר רציף שיתן לך אנדקציה לגבי רמות הסוכר כל היום.
לא תמיד המוגלובין A1C אמין יכול להיות מוטה מעלה או מטה. מדידות הסוכר עצמ נותנות אנדקציה טובה יותר. אפשר לשקול בדיקה של פרוקטוזאמין שנותנת אומדן לממוצע הסוכר ב3 שבועות האחרונים.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקשר בין בלוטת התריס לטינטון - יוד וסלניום עם יוטירוקסגיטי03/09/2020
שלום
יש לי תת פעילות בלוטת התריס כבר הרבה שנים מטופלת ביוטירוקס. מאוזנת. לאחרונה התחלתי לסבול מטינטון. אני שומעת וקוראת הרבה על קשר בין תת פעילות לטינטון.
האם נכון? והאם אפשר לקחת תוספת של יוד וסלניום (שעוזרים מאד לטינטון) ביחד עם יוטירוקס. אם לא אם אפשר להוריד את היוטירוקס ולקחת את היוד והסלניום?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לגיטי
ד''ר מאיה איש שלום04/09/2020לא ידוע לי על קשר בין תת פעילות של בלוטת התריס לטינטון. טינטון בדרכ קשור לירידה סנסורינוראלית בשמיעה הייתי שוקלת בצוע בדיקת שמיעה ויעוץ אף אוזן גרון.
לגבי סלניום לא מומלץ לקחת רצוף יותר מ3 חודשים מחשש לעליה בסיכון לממאירות
יוד לא בעיתי בשלוב עם איותירוקס אם ניתן במנון נמוך.
לא מומלץ להפסיק איותיוקס זה יכול לסכן אותך
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ערכי ויטמין די בבדיקת דם והפסקת נטילת תוסףשירי03/09/2020
שלום,
אני בת 39. שנים הויטמין די היה נמוך. לפני שנה היה 22 ולקחתי מאז כל יום 5000 יחב"ל והויטמין דין כעבור שנה ירד ל-15 (לא יוצא לי להיחשף לשמש כל כך).
בשיחת טלפונית עם רופא מהקופה הוא אמר לי שזה יצא 15 כי הפסקתי עם הוויטמין די. אמרתי לו: לא הפסקתי... לקחתי שנה רצוף ורק שבוע לפני הבדיקה הפסקתי... אז הוא אמר שזה עדיין נחשב ובגלל שהפסקתי לשבוע התוצאה נמוכה.
אבל העניין הוא שגם בבדיקה מלפני שנה הפסקתי לשבוע לפני בדיקת הדם את הויטמין. האם באמת ייתכן שבפועל הוויטמין די שלי יותר גבוה והתוצאה נמוכה כי הפסקתי לשבוע?
או שאולי הרופא לא הבין אותי נכון. כי זה נשמע לא כל כך הגיוני שזה יהיה כך.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לשירי
ד''ר מאיה איש שלום04/09/2020אכן הפסקה של שבוע לא היתה אמורה לגרום לירדיה ברמה במנון שאת נוטלת. האם את מקבלת מולטיוטמין שמכיל ביוטין ויכול לשבר אולי את התוצאה. או שמא יש הפרעת ספיגה? מחלת מעי דלקתית? צליאק? אחרת.
אם הקפדת לטול במנון שכזה יום יום היתי מצפה לעליה ברמה של הויטמין D.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רמה גבוהה של נוגדני אינסולין בבדיקת דםרונן02/09/2020
שלום,
בבדיקות דם שביצעתי לאחרונה התקבלה תוצאה של 16.65 לבדיקת Insulin Ab. חשוב לציין ששאר הערכים תקינים:
A1C - 5.7
Glucose - 98
Insulin - 6.6
C-Peptide - 583
מה המשמעות של התוצאות החריגות בבדיקת הנוגדנים והאם הן מעידות / מנבאות התפתחות של סוכרת מסוג 1?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לרונן
ד''ר מאיה איש שלום02/09/2020מבינה שלא נחשפת לטפול באנסולין בעבר. מכוון שאז זו יכולה להיות סיבה לקיום הנוגדנים.אם יש חשד קליני או גורמי סכון לסוכרת מסוג אחד אפשר לבדוק נוגדנים אחרים ANTI GAD ANTI ISLET אבל אם אין חשד/גורמי סכון לסוכרת מסוג 1 אז הבדיקה מיותרת. בעקרון הבדיקה לANTI INSULIN יכולה להיות לא ספציפית בפרט אם אין נוגדנים נוספים או חשד קליני למחלת סוכרת מסוג 1.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!
רונן02/09/2020תודה רבה, ד״ר איש שלום.
הרגעת אותי :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רמת tsh גבוהה האם חייב טיפול תרופתי?אשר31/08/2020
שלום וברכה,
מצרפת ערכי ft4.
מצרפת קובץ...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאשר
ד''ר מאיה איש שלום02/09/2020לא התקבל קובץ
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רמת tsh גבוהה האם חייב טיפול תרופתי?אשר31/08/2020
שלום וברכה,
לצערי רמת ה- tsh יצאה גבוה מתמיד, בעבר טיפלתי בתזונה וצמחי מרפא ורמת ההורמון פחתה.
האם אוכל שוב לטפל בדרך טבעית ולא להתחיל טיפול תרופתי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאשר
ד''ר מאיה איש שלום02/09/2020אני לא מכירה מחקרים ארוכי טווח רחבי היקף שמצביעים על יעילות של טפול טבעי בתת פעילות של בלוטת התריס. אם מדובר בTSH שמתחת ל10 וFT4 FT3 תקינים אז לא בהכרח חייבים לטפל. כמו כן אם מדובר בדלקת בבלוטת שמביאה לתת פעילות היא יכולה לחלוף ויכול לחול שפור.
אם מדובר במצב של TSH מעל 10 וFT4 וFT3 נמוכים ואין דנמיקה מהירה לטובה אז כדאי לטפל כי תת פעילות קשה של בלוטת התריס יכולה להביא לירידה בחום גוף, פגיעה בתפקוד שרירי, וגם לאובדן הכרה.
הטפול פשוט וחבל להסתכן. ואם יש התאוששות אפשר לנסות במקרים מסוימים להפחית מנון ואף להפסיק בהדרגה
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם tsh יכול לרדת מעצמו או שהמגמה תמיד תהיה עלייה?טל31/08/2020
האם tsh יכול לרדת מעצמו? לפני שנה יצא 4.2 וt4 15. היום הtsh עלה ל5.4 וt4 עלה ל18. האם במצב כזה הוא יכול לרדת או המגמה תמיד עלייה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לטל
ד''ר מאיה איש שלום02/09/2020יש תנודות טבעיות בTSH כך שהוא יכול גם לרדת.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מינון מקסימלי של ויטמין די עבור אדם ביוםיעל30/08/2020
שלום,
רציתי בבקשה לברר: מהו המינון המקסימלי של ויטמין די שניתן לקחת ביום, כאשר הוויטמין די הוא רק 6 וממש נמוך אצל אדם שאיו לו אפשרות להיחשף לשמש לכמה דקות כל יום ומרותק לבית עקב תסמונת התשישות הכרונית שיש לו? (גבר בן 42)
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה ליעל
ד''ר מאיה איש שלום02/09/2020מנונים של 10000 יחידות יום הם בטוחים. אבל ככל הנראה יספיק לו איזה 3000-4000 ליום לתקופה של מספר חודשים. זה בהנחה שרמת הסידן בדם תקינה ולא גבוהה אחרת הוא מסתכן בעליה ברמות הסידן בדם בעקבות מנונים גבוהים של ויטמין D.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בגלולות לשחלות פוליציסטיות מעל גיל 40מורן30/08/2020
שלום,
יש לי שחלות פוליציסטיות ואני מתקרבת לגיל 40. נאמר לי שלא אוכל להמשיך לקחת גלולות עקב גורמי סיכון של דום לב במשפחה וכולסטרול אצלי.
מטרת לקיחת הגלולות אצלי היא לא כדי לא להכנס להריון אלא אך ורק כדי למנוע דימומים כבדים במחזור (שגורמים לאנמיה) על ידי חיבור כמה חבילות ומניעת אקנה. בלי הגלולות יש לי אקנה קשה.
האם ישנו טיפול תרופתי שהוא לא גלולות שיכול לעזור להורמונים ולעזור לפחות לאקנה, ואין בעיה לקחת אותו מעל גיל 40?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה למורן
ד''ר מאיה איש שלום02/09/2020אפשר לנסות גלולות במנון נמוך יותר. אם את לא מעשנת אני לא חושבת שיש מניעה. עוד אפשרות להקטנת עוצמה של דמום זה התקן תוך רחמי שמכיל פרוגסטרון, אך הוא לא יעזור לאקנה. לאקנה אפשר לנסות אלדקטון או אולי רואקוטן
האם בוצע ברור הורמונלי לאקנה? בהקשר שאם מדובר במקור אדרנלי (NON CLASSICAL CONGENITAL ADRENAL HYPERPLASIA) אז מקובל אפשר לתת סטרואידים במנון נמוך אך אני לא רואה בכך יתרון על פני גלולות.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקה חוזרת של קורטיזול בוקר והשפעת משאפיםשירי28/08/2020
שלום ד"ר,
לאחר 2 קורסי פרדניזון שבוע אחרי הסיום עשיתי בדיקת קורטיזול ויצאה 263 והנורמה מתחילה ב-118. בגלל שהרופא אמר שמשאפים משפיעים על אמינות הבדיקות, נאמר לי לחכות עוד שבוע וכעבור שבועיים מסיום הקורס שוב לעשות את הבדיקה כדי לשלול דיכוי אדרנלי. הפעם יצא 346 כאשר לפני 3 שנים היה 760.
אשמח לברר:
1. האם בדיכוי אדרנלי ברוב המקרים חובה שיהיה לחץ דם נמוך ואם אין לי אז אפשר להיות רגועים?
2. עשיתי את הבדיקות עם שירות בדיקות דם עד הבית. לצערי בבדיקה הראשונה האח הגיע ב-7 וחמישה ובפעם השניה בשבע וברבע. האם זה אומר שאם הייתי עושה ב-8 בבוקר אז די בטוח שהתוצאה הייתה יוצאת יותר גבוהה?
3. כתבת שבזמן מחלה עדיף לקחת 15 מ"ג פרדניזון. האם בעת ביום שיש טיפול שיננית צריך לעשות את זה?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לשירי
ד''ר מאיה איש שלום30/08/2020346 נמול/ליטר נראית כתוצאה תקינה. אם רוצים לדעת לגבי רזרבה אדרנלית למצבי סטרט אפשר לשקול בצוע בדיקת סנקטן 1 מקג' אבל לא בטוחה שהכרחי מציעה להתיעץ עם אנדוקרינולוג
כרגע לא סביר שיש לך חסר בקורטיזול השאלה מה לגבי מצבי סטרס כגון מחלת חום נתוח חלילה וכו
שיננית לא נחשב סטרס משמעותי ולא מחייב כיסוי סטרואדלי ככל הידוע לי
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אכילת כריכים שונים עבור אדם בפוטנציאל לסכרתיואב28/08/2020
אני מישהו בפוטנציאל לסוכרת - מותר בשבילי לאכול
סנדביצ'ים מלחם דגנים שמוכרים במסעדות עם חביתות/ בשר/ ירקות ונקניקים ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה ליואב
ד''ר מאיה איש שלום30/08/2020התגובה למזונות שונים מבחינת העליה ברמות הסוכר היא אישית ולכן קשה לדעת כיצד תגיב ללחם דגנים. אפשר לבדוק המוגלובין מסוכרר שנותן אומדן לממוצע הסוכר ב-3 חודשים האחרונים ואם הוא על הצד הגבוה של הנורמה או מעט מוגבר לשקול בדיקה של רמות סוכר אחרי האוכל בעזרת מד סוכר מהאצבע או מד סוכר רציף שיתן לך מידע לגבי התגובה שלך למזונות שונים
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תנגודת לאינסולין, רמת הסוכר ובדיקת העמסת סוכריעל28/08/2020
שלום,
שנים הסוכר שלי היה מאוזן ובאמצע הטווח בנורמה. לפני כ-12 שנים בגיל עם סוכר 80 רק כי ביקשתי מרופאת המשפחה העמסת סוכר כי קראתי על קושי לרדת במשקל והסנדרון המטבלולי התגלה לי תנגודת לאינסולין אני כבר 13 שנים עם גלוקומין.
לאחרונה יצא לי 70 בבדיקות הדם, ובעצם הבנתי שרמת הסוכר לא אומרת כלום על תנגודת לאינסולין. אם כך, האם בעצם ישנם המון אנשים בארץ שיש להם תנגודת לאינסולין והם לא יודעים על זה כי הם לא מקבלים העמסת סוכר?
והאם עכשיו במצבי, אחרי 13 שנים עם גלוקומין, ישנה בדיקת דם לאינסולין לא העמסת סוכר שאני יכולה לעשות?
בזמנו בהעמסת הסוכר, אחרי 20 דקות היו לי תסמינים קשים של היפוגליקמיה וכמעט התעלפתי. נאלצתי להיכנס לחדר אחיות ולשכב.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה ליעל
ד''ר מאיה איש שלום30/08/2020מעניין לדעת את רמת ההמוגלובין המסוכרר. שנותן ממוצע לרמת הסוכר ב-3 חודשים האחרונים
אפשר לבדוק אנסולין בצום במקביל לסוכר וזה יכול לתת אומדן כלשהו לתנגודת לאנסולין ברמת הכבד
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיפה מאד יעל!
רונן02/09/2020אכן כן מסקנתך מאד מאד אינטלגנטית כ80אחוז מאוכלוסיית העולם סובלים מתנגודת מסויימת לאינסולין מבלי שהם כלל מודעים לכך הואיל והלבלב מפמפם חזק בכדי להתגבר על רמות הסוכר נוצרת אשלייה שהכל בסדר אולם לאחר עשור ואף יותר תתגלה סוכרת מלאה אולם היא לא פרצה ביום אחד זה מגוחך לסבור כך זהו תהליך ארוך מאד שבו הכבד ותאי בגוף הופכים עמידים יותר ויותר לאינסולין מה שמצריך את הלבלב לעבוד עוד הרבה יותר קשה... אכילת אוכל מתועש סופר מעובד ללא שום ערכים תזונתיים מלבד קלוריות ופחמימות ריקות קינוחים שתיה מתוקה וחטיפים לא מותירים לגוף ברירה לשרוד את גלי ההתקפה המטורפת עליו ולכן מגפת הסוכרת כ'כ נפוצה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת איסוף קורטיזול בשתן והשפעה על תוצאותמירית27/08/2020
שלום ד"ר,
ציינת שגם בבדיקת איסוף שתן משאפים לאסתמה שמכילים סטרואידים עלולים להשפיע על הבדיקה.
אשמח לברר: האם הם בפועל מעלים את התוצאה או בפועל מורידים אותה? והאם גם בבדיקות רוק התוצאה לא אמינה?
והאם גלולות נגד הריון יכולות לשמש כטיפול לקורטיזול נמוך, ובאמת להעלות קורטיזול?
או שהן לא באמת מעלות קורטיזול בפועל ורק גורמות לבדיקות לא להיות אמנות בלי שום עלייה בקורטיזול לעומת המצב בלי הגלולות?
המון תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה למירית
ד''ר מאיה איש שלום27/08/2020ערב טוב
לגבי המשאפים זה תלוי בסוג המשאף ונגזרת הסטרואיד שיש בו.
אין על כך מספיק מידע ככל הידוע לי
גלולות מעלות את החלבון שקושר את הקורטיזול אך רמת הקורטיזול החופשית נשארת ללא שנוי כך שבפועל פעילות הקורטיזול לא משתנה (כפי שנקבע לפי רמות הקורטיזול החופשי הזמין לפעילות)
אם יש חסר בקורטיזול נותנים נגזרת שלו בכדור (פרדינזון/הדרוקורטיזון וכו)
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טובים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)


.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

