מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אוזנים נסטמות אחרי דלקת שובשני15/08/2011
בס"ד
אחרי דלקת באוזן הטובה שלי, אוזן שמאל היא לא מפסיקה להיסתם בצורה קשה , יש מין קליק כבד באוזן שגורמות לה להסתם כול כמה שניות לפעמים היא נסטמת לי ממש שאני לא מצליחה לפתוח אותה ואז פתאום אני שומעת רעשים , יכול להיות שעדיין ההדלקת עדיין לא התרפאה למרות שכבר סיימתי אנטיביוטיקה?.... ממש נבהלתי בהתחלה כי מעולם לא היה דבר כזה.... מה אפשר לעשות כדי להקל?? יש תרסיסים בבית אבל אני יכולה להשתמש בהם בלי אישור מהרופא ? באלו תרסיסי לאף וכדורים אפשר להשתמש ללא מרשם רופא?
תודה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אוזנים נסטמות אחרי דלקת שוב - תגובה
ד''ר רועי הוד15/08/2011קשה לי לענות ללא בדיקה, יכול להיות ומדובר בנוזלים, דלקת וכו'. גשי להבדק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סינוזיטיס מלווה בבחילהחני15/08/2011
שלום
מזה מס' שנים אני סובלת מסינווזיטיס כרוני שמידי כמה חודשים, בעיקר כתוצאה מהתקררות ,נעשה מוגלתי.
משום מה בשלושת הפעמים האחרונים שזה קורה, זה מלווה בתחושת בחילה ואי נעימות בקיבה (אחת הפעמים זה קרה בטיסה ושם התעלפתי) מדוע זה קורה ומה אני יכולה לעשות בנדון? יצויין שסבלתי מהליבקטור אך הבדיקה האחרונה הראתה שאין חיידק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סינוזיטיס מלווה בבחילה - תגובה
ד''ר רועי הוד15/08/2011יכול להיות וכתוצאה מהמוגלה שמהאף יורדת לכיוון הגרון ואז לקיבה את מרגישה בחילה ורוצה להקיא. אני מניח שאם יטפלו טוב בסינוסיטיס ע"י תרופות או ניתוח, ההרגשות האלו לא יחזרו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סחרחורות כבר שנתיים בדיקת ENG שנייהזוהר15/08/2011
שלום רב אני בת 24, לפני כשלוש שנים התחלתי להרגיש סחרחורות וחוסר שיווי משקל , שבמשך שנה ריתק אותי לביתי כמעט כל יום, ולא אפשר לי לעבוד, ביצעתי בדיקת ENG שבסיכומה רשום : פתולוגיה במבחן מעקב , קיים ניטגמוס לשמאל בשינוי תנוחה ובהיפר ונטילציה , בדיקה קלורית 30DEGC - ימין :30 שמאל:29 44DGC -ימין : 12 שמאל:9 ,הרופא א.א.ג אמר שזה מחלת מנייר. לאחר מכן היתה הפוגה קצרה, והסחרחורות חזרו בצורה קשה יותר , ביצעתי ENG נוספת לפני חודש התוצאות היו : בדיקת סקדות ומבחן מעקב -ABNORMAL. בדיקה אופטוקינטית היתה LT-20D=S/SPV 13 RT-20D=SPV 12
LT-40D=S/SPV 20 LT-40S=SPV16
בדיקה קלורית : 30DEGC - ימין :8 שמאל:8
44DGC -שמאל : 6 ימין : 6
אשמח לקבל פיענוח קל ,ולגעת האם זה באמת מנייר... כיוון שחיפשתי ערכי נורמה של המצבים הנ"ל ולא מצאתי.
בתודה מראש , זוהר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סחרחורות כבר שנתיים בדיקת ENG שנייה - תגובה
ד''ר רועי הוד15/08/2011האם ביצעת בדיקת שמיעה. יכול להיות ומדבור במחלת מנייר אך האבחון שלה קשה הרבה פעמים. גשי לבדיקת רופא א.א.ג מומחה שיתרשם ממך ומהבדיקות שביצעת עד כה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה דחופה לגבי אקונומיקהדנה15/08/2011
היום שהגעתי לעבודה בדיוק סיימו לנקות את המבנה עם אקונומיקה. הריח היה מאוד חריף. הלכתי למטבח לשתיים-שלוש דקות וממש נחנקתי, שרף לי בגרון. הלכתי להתאוורר והתחושה עברה במהירות, לא חשתי מעבר לכך שום דבר - לא בחילות, כאבי ראש או שום דבר אחר. רציתי רק לשאול האם יש סיכון או חשש לנזק למערכת הנשימה, נזק מצטבר או לטווח ארוך? (זהו מקרה חד פעמי בד"כ איני מגיעה בשעות בהן נעשה הניקוי).
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה דחופה לגבי אקונומיקה - תגובה
ד''ר רועי הוד15/08/2011סביר להניח שאם את חשה בטוב והחשיפה היתה קצרה, לא נגרם כל נזק לא לטווח קצר ולא לארוך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפחתת נחירותיאיר14/08/2011
שלום.האם ספריי לאף "אבמיס"+כדורים אנטהיסטמינים מועילים להפחתת נחירות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפחתת נחירות - תגובה
ד''ר רועי הוד15/08/2011לנחירות סיבות רבות, רק חלקן קשור למערכת האף, לכן אני לא יכול להגיד בוודאות שנחירות ישתפרו עם התרופות הללו, ישנם דברים אחרים שניתן לעשות כגון הפחתה במשקל, שימוש במכשיר CPAP וכו'.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סינוסיטיס אלרגייאיר14/08/2011
שלום.אני בן 30 וסובל כרונית מסינוסיטיס אלרגי.
האם במצב זה ניתן לטפל תרופתית ביעילות רק באמצעות תרסיסים המכילים סטרואידים דוגמאת פליקסונייז/נזוקורט וכו'?
האם התרסיס רינולאסט יעיל במצבים כאלו למרות שאינו מכיל סטרואיד?
ובכלל,האם טיפול תרופתי במצבים כאלו הוא קצוב זמן ומטפל במצב או שהוא כמו אקמול לכאב ראש?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סינוסיטיס אלרגי - תגובה
ד''ר רועי הוד15/08/2011קשה לי לענות לגבי מהו הטיפול היעיל עבורך. ספריי שמכיל סטרואידים יעיל במצב של גודש אפי, רינולסט מכיל אנטיהיסטמנים שגם יכול לעזור. כמובן שכל הטיפולים יעילים כל עוד לוקחים אותם, לצערנו יש צורך בטיפול באלרגיה שאת זה עושים ע"י המנעות או טיפול אנטי-אלרגי (דה-סנטיטיצזיה).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ליחה ללא נזלת או שיעולמשה14/08/2011
שלום,
האף שלי סתום זמן רב מהיום ובמשך כל הזמן יש לי ליחה לא משנה כמה אני מתאמץ להוציא אותה החוצה. הליחה שקופה-לבנה.
ניסיתי טיפול של חדר מלח,והתזה לאף כל לילה (2 מתיזים שונים) ואני לא מרגיש השפעה.
האם ישנו עוד טיפול שאני יכול לנסות?
תודה,
משה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליחה ללא נזלת או שיעול - תגובה
ד''ר רועי הוד15/08/2011בשביל לראות מה הבעיה וכיצד אפשר לעזור יש צורך בבדיקה, לא ברורלי היכן הבעיה. חדרי מלח יעזרו לטווח בו אתה נמצא בהם, לאחר מכן השפעתם חולפת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מכה חזקה באף- חשש לאף שבורע14/08/2011
שלום,
גם לי יש שאלה בקשר לאף שבור שמעסיקה אותי בימים האחרונים.
אני עובדת כרגע במפעל, ולפני 4 ימים קיבלתי מכה חזה באף, מידית כבדה (יחסית) של מכשיר מסוים אתו עבדתי.
המכה שקיבלתי הייתה מכיוון הנחיריים כלפי מעלה, היות והתכופפתי לכיין הידית והיא קפצה מעלה בחוזקה.
מיד לאחר המכה ירד לי דם במשך כ-2 דקות ונפסק. חשתי בכאב אך לא באופן בלתי נסבל וכמה דקות לאחר מכן, חזרתי לעבוד והכאב הפך מינורי יותר ויותר. המקום כמעט ולא התנפח ולא נוצרו שטפי דם מסביב. גם נראה שהאף נשאר במקום, למרות שככל שאני מחפשת שינוי- נראה לי כאילו הוא התעקם מעט (בטח רק פסיכולוגי). כרגע אני חשה בכאב קל רק כשאני נוגעת בעצם האף הראשית למעלה ויש נפיחות קלה מאוד מאוד באזור.
מכיוון שאף אחת מהתגובות למכה לא נראו לי רציניות, לא הלכתי לצילום ולא בדקתי את העניין.
הנושא עדין מטריד אותי, היות ואף פעם לא שברתי את האף ואינני יודעת איך זה אמור להראות ולהרגיש.
אשמח לשמוע תגובות.
תודה רבה ויום טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מכה חזקה באף- חשש לאף שבור - תגובה
ד''ר רועי הוד15/08/2011קשה לענות ללא בדיקה. אם לא קיימת נפיחות, דהפורמציה, מדרגת עצם חדשה, סטייה חדשה, כנראה שלא שברת אותו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיעול טורדניטי13/08/2011
אני לוקחת סטרואידים, היסטמינים ואלפראליד להרגעה. היחיד שעוזר לי זה ההרגעה. האם זה יכול גם לרפא?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיעול טורדני - תגובה
ד''ר רועי הוד15/08/2011קשה לי לענות מכיוון שאני לא יודע מה מקור השיעול שלך. פני לרופא משפחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניסיון שני לשאלה..שרון12/08/2011
אני בת 36, חצי שנה אחרי לידה ראשונה במהלכה התגלתה אצלי מחלה בשם אוטוסקלרוזיס (טרשת האוזן). כתוצאה מכך אני לא שומעת טוב באוזן שמאל ואף שומעת ציפצופים. הרופא אמר שהריונות והנקות גורמות להדרדרות אבל "אין הוראה לא ללדת/ להניק". כיום אני מניקה ולא מבינה: אם ההנקה גורמת להתרדרות מדוע בעצם לא כדאי להפסיקה???
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניסיון שני לשאלה.. - תגובה
ד''ר רועי הוד15/08/2011לא הוכח כי הנקה גורמת להחמרה בשמיעה, ידוע שהריונות יכולים לגרום להחמרה/הופעה של המחלה אך לא הייתי נותן למצב הזה למנוע ממך להכנס להריון. לאוטוסקלרוזיס טיפול טוב- ניתוח, עם אחוזי הצלחה של 90-95% וסיכון של 1% לחרשות כבדה. אם לא רוצים ניתוח- ניתן לנסות מכשיר. בהצלחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים מזה חודשיים - לא אובחןערן12/08/2011
שלום רב,
לפני כחודשיים התחלתי לסבול מכאבי לסת ואוזניים.
נבדקתי פיסית מספר פעמים ועברתי אולטראסאונד. לא נמצאו בעיות.
טופלתי באוגמנטין אך ללא הועיל.
בינתיים מוקד הכאב עבר לחזית הגרון באזור החיבור לחזה. האזור נפוח מעט ורגיש למגע.
כאב הגרון מלווה בכאב קל בראש.
כמו כן לאורך כל התקופה אני סובל משלשולים. בעקרון יש לי מעי רגיז, אבל הפעם זה שונה - אני כאילו חייב ללכת שירותים.
כמו כן התיאבון שלי ירד ואיבדתי כ-3 קילו.
התופעה המיוחדת היא שהכאבים מתעצמים לרמה בלתי נסבלת בערב, ולאחרונה יש לי גם חום של 37.5 - 38 בשעות אלו (בשאר היום אין חום וכמעט אין כאבים).
בספירת דם שערכתי לאחרונה נתגלה ריכוז גבוה של מונוציטים וטסיות דם.
מקווה שתוכלו לתת לי כיוון, אני סובל כבר חודשיים ורק מחמיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים מזה חודשיים - לא אובחן - תגובה
ד''ר רועי הוד15/08/2011קשה לי לענות או לדעת במה מדובר ללא בדיקה. הייתי מתחיל בבדיקת רופא משפחה ואז במידת הצורך הפניה לרופא א.א.ג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סחרחורותאאאא11/08/2011
שלום רב,
עשיתי עגיל הליקס לפני כשבוע וחצי.
יומיים-שלושה לאחר מכן החלו לי סחרחורות חזקות וכאבי ראש (מעין דפיקות לב) בחלק השמאלי של הראש, בו ביצעתי את עגיל ההליקס (אוזן שמאל).
ביקרתי אצל רופא מומחה לאף אוזן גרון ונמסר לי כי העגיל נראה תקין ובלתי מזוהם כלל וכי ככל הנראה קיים צירוף מקרים בין השניים.
הופניתי לטיפול פיזאותראפי.
אודה לחוות דעת נוספת בעניין וכיצד ניתן לרפא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סחרחורות - תגובה
ד''ר רועי הוד11/08/2011קשה לענות ללא בדיקה. אם בדיקת רופא א.א.ג תקינה- כנראה שאוזן חיצונית נראית תקינה ושזה לא הסיבה לסחרחורת. במידה וממשיך פני לרופא משפחה או א.א.ג לבדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריח לא נעים באף,אלי10/08/2011
מזה 3 חודשים אני סובל מרייח לא נעים שעולה באף. לעיתים הוא חזק יותר ויוצר תחושת בחילה בגרון. גורם מדרבן להתחזקות הרייח, הזעה, כאשר יש זרימת אוויר (מהמזגן ברכב) לכיוון הפנים והאף וכן במעבר ממקום ממוזג למקום לח. הרייח מופיע ולווה אותי כמה שעות אח"כ נחלש ליום יומיים ושוב עולה. נבדקתי אצל רופא אא"ג והוא לא מצא דבר, שלח אותי לבדיקה עם סיב אופטי עד גג האף .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריח לא נעים באף, - תגובה
ד''ר רועי הוד11/08/2011קשה לענות על השאלה ללא בדיקה. חשוב לבדוק עם סיב שאין גוף זר באף שיכול לגרום להפרשה בעלת ריח רע, בנוסף צריך לשלול זיהום שגורם למצב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השפע של חתיכת או צריבת קונכיותעדי09/08/2011
ד"ר שלום.
אני עומדת בפניי החלטה באשר לניתוח אף קוסמטי ורפואי.
המחיצה שלי היא עקומה, והבנתי שהקונכיות שלי גדולות, ואכן אני סובלת מבעיית נזלת כרונית (כל יום, כל השנה) אם מדובר בנזלת אלרגית או בעייה של הפרשה מוגדלת...
2 רופאי א.א.ג שעוסקים גם בפלסטיקה של האף אמרו שהם יצרבו לי את הקונכיות כחלק מן הניתוח. הם אינם חותכים או כורתים אותם.
רופא פלסטיקאי שעושה גם ניתוח רפואי אמר שהוא כורת את הקצוות וצורב אותם.
הבנתי שהקונכיות גדלות אחרי כמה שנים.
רציתי לדעת מה ההבדל בין 2 השיטות, מבחינת ההשפעות שלהן על הגוף, בעיקר על אף מנוזל. אני פשוט תוהה למה רופא הא.א.ג הציעו לי רק צריבה, והפלסטיקאי עושה גם צריבה וגם חתיכה.
אני רוצה לדעת אם אחת השיטות לא פוגעת, או שיש בה יותר סיכונים.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השפע של חתיכת או צריבת קונכיות - תגובה
ד''ר דן גוטמן10/08/2011הן בחיתוך והם בצריבה ההשפעה אותה השפעה. לעיתים בצריבה יש לחזור על הפעולה לאחר תקופת מה. בחיתוך יש יותר סיכון לדימום אבל היא יעילה במקצת יותר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב גרון כרונידן09/08/2011
כבר למעלה מחודשיים שאני סובל מכאב גרון כרוני יש לציין שהכאב גרון הוא קל מאוד ולא משהו שמפריע יתר על המידה. רציתי לדעת מה זה בדיוק יכול להיות? בנוסף ביצעתי בדיקה לאיתור מחלות מין כולל משטח גרון שמקיף את רוב סוגי מחלות המין והכל יצא שלילי. את הבדיקה ביצעתי לאחר חודשיים ממגע מיני. רציתי לדעת אם בכל זאת יכול להיות שיש קשר למחלה מינית או שצריך לבצע משטח גרון כללי? או כנראה שזה חיידק או וירוס.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב גרון כרוני - תגובה
ד''ר דן גוטמן10/08/2011קשה לומר ממה נובע כאב הגרון ללא בדיקה שכן ישנן מספר סיבות לכך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טובים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

