מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שיטות ליישור סטיית מחיצת האף?אלון11/02/2011
ראשית כל עלי לשבח את הרופאים שמשתדלים לענו על כל שאלות הגולשים - ישר כח לכם!
ושאלתי להלן:
ק0ראתי בויקיפדיה כי קיימות 2 שיטות לניתוח מסוג כזה:
"קיימות שתי שיטות לניתוח:
* (SMR (sub mucosal resection - השיטה המסורתית: הוצאה של חלק ממרכיבי המחיצה והשארת החלקים הישרים בלבד.
* השיטה המודרנית, שבה מיישרים את המחיצה ללא סילוק של עודפים."
שאלתי הי האם בבתי החולים היום בארץ מנתחים בשיטה המודרנית? או בישנה? או האם זה תלוי במנותח?
אם אפשר גם הסבר קצת יותר פרטני לגבי ההבדלים בין השיטות זה יעזור לי מאוד..
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיטות ליישור סטיית מחיצת האף? - תגובה
ד''ר רועי הוד11/02/2011לא יודע להגיד לך איפה משתמשתים במה, זה גם לא כל כך חשוד, זה תלוי בסטייה ובנוחות, אין הבדל בין השיטות, בשתיהן בסופו של דבר המחיצה אמורה להיות ישרה וללא סטיות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נוזלים באוזנייםתומר10/02/2011
שלום רב,
אני בן 30 ולפני כשבוע התחלתי לחוש באטימות קלה בשתי האוזניים. לאחר יום יומיים פניתי לרופא א.א.ג אשר העריך כי מדובר בנוזלים באוזניים והמליץ על שימוש ב- AERIUS ו- SINUFED. לאחר שימוש בתרופות במשך 3 ימים המצב אף החמיר לרמה בלתי נסבלת כמעט של אטימות. רציתי לשאול האם הטיפול אשר הומלף יעיל. בנוסף רציתי לדעת כמה זמן יכולה להמשיך התופעה ומתי עלי לפנות לביקורת שוב.
תודה רבה ושבת שלום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נוזלים באוזניים - תגובה
ד''ר רועי הוד10/02/2011יכול להמשך גם שבועיים, אנחנו בדר"כ במצבים כאלו נותנים אנטיביוטיקה למספר ימים יחד עם טיפות אף.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בלוטות לימפה נפוחותשרי10/02/2011
אמי בת 73 מזה שבועיים בלוטות לימפה נפוחות בצוואר ורגישות וכואבות במיוחד בצד ימי + חולשה. לפני כחודש מחלת חום מלווה בשיעול נוראי, אסתמה וצינון. בבדיקת דם:
EBV EBNA (IGG) __169.00 U/ML מעל הנורמה
EBV VCA_igG__________ 38 מעל הנורמה
EBV VCA igM___________ 1 בנורמה
CMV igM __NEGATIVE
CMV igG ___2 מעל הנורמה
C RACTIVE PROTEIN__ 11.5 מעל הנורמה
שקיעת דם מוחשת 43
ספירת דם תקינה
אולטרא סאונד צווארי: באזור הבלוטות הודגמו גושי בלוטות לימפה סולידיות היפואקואיות וחלקן מאבדות את הצורה האובלית התקינה. הבלוטה הגדולה 30 מ"מ.
בצילום חזה - בלוטת לימפה פרטרכיאלית מימין.
כעת מופנת לדיקור ולסי טי חזה. (תורים ארוכים)
שאלתי - האם בדיקות הדם מרמזות על מחלת הנשיקות בתקופה אחרונה? או שרק בעבר הרחוק? האם זיהום אחר מלבד מחלת הנשיקה יכול לגרום לנפיחות בבלוטות?
אציין שאין הזעות לילה ואין ירידה במשקל.
בתודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בלוטות לימפה נפוחות - תגובה
ד''ר רועי הוד10/02/2011בדיקות דם מרמזות על מחלת הנשיקה בעבר, לא לאחרונה. ישנם זיהומים אחרים שיכולים לגרום לנפיחות בלוטות לימפה. דיקור ו-CT הן בדיקות טובות להמשך בירור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מפרק הלסת ובלוטות מפוזרותמאיה10/02/2011
שלום. לפני כמה חודשים מצאתי מתחת לאוזן ימין בלוטות קטנות. ובמקביל בעיות במפרק הלסת בצד ימין, קליטים חזקים בכל פעולה ומידי פעם לחץ מכאיב בכל צד ימין של הפנים. באוזן שמאל השמיעה פחות טובה ובשתי האוזניים מידי פעם "בומים" כואבים מאוד.
לאחרונה גיליתי גוש גדולבצוואר (צד ימין למטה) ובלוטות קטנות מפוזרות.
הכל הסקתי ממישוש עצמי. יש קשר בין כל הדברים ואם כן, מה זה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מפרק הלסת ובלוטות מפוזרות - תגובה
ד''ר רועי הוד10/02/2011לא נראה לי שיש קשר אך קשה לי לענות ללא בדיקה שלך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גושים לבנים בשקדים.אהוד.10/02/2011
שלום,
מזה זמן רב מצויים אצלי גושים לבנים בשקדים, שבעת יציאתם מדיפים ריח רע.
התייעצתי עם רופא א.א.ג בקשר לכך, והוא אמר שהטיפול הטוב ביותר הוא שטיפות פה, ובמקרים נדירים מסירים את השקדים. בנוסף, רשם לי מטרוג'יל למשך שבוע ואמר שיעילותו אל מול היווצרות הגושים הלבנים נמוכה. שאלתי היא האם יש בכלל טעם להשתמש בתרופה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גושים לבנים בשקדים. - תגובה
ד''ר רועי הוד10/02/2011לא נראה לי שאנטיביוטיקה תשפר את המצב, כמו שהוא אמר, או שטיפות או במצבים קיצוניים כריתת שקדים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ואקום באוזןקרן10/02/2011
שלום, ביום שבת הגעתי לבי"ח עם דלקת אוזניים דו צידית חריפה. באחת האוזניים היו שלפוחיות שפוצצו. כטיפול נתנו לי אנטיביוטיקה. אומנם מאז חל שיפור ניכר ופסקו כאבי האוזניים המטורפים וכן הגודש באף, אך עדיין יש לי ואקום בשתי האוזניים, כאשר באוזן בה היו השלפוחיות הוא ממש מציק. הדבר גורם לי לתחושת "סמרטוטיות", בחילות, ותחושת סחרור כאשר אני מסתובבת, מה שמביא אותי לבלות את מרבית היום בשכיבה.
שאלתי היא - האם זה נורמלי? תוך כמה זמן אמור הואקום לעבור? האם יש צורך בהליכים נוספים? תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תספת חשובה
קרן10/02/2011חשוב לציין שאין לי כל הפרשות מהאוזניים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהואקום באוזן - תגובה
ד''ר רועי הוד10/02/2011יכול להיות נורמלי לאחר דלקת אוזניים הרגשת המלאות הזו באוזניים. אמור לעבור תוך בערך שבועיים מהדלקת. אם לא יעבור- גשי לבדיקה חוזרת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מינון נזוקורט אקווהיאיר09/02/2011
שלום,
אני בן 32, כעת סובל מסינוסיטיס.
רציתי לשאול אם מינון של 2 שאיפות בכל נחיר של נזוקורט אקווה, פעמיים ביום- אינו מוגזם?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מינון נזוקורט אקווה - תגובה
ד''ר רועי הוד09/02/2011לא זה בסדר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח FESSאביטל09/02/2011
שלום אני מחפשת מנתח טוב לביצוע ניתוח מהסוג הנ"ל. המליצו לי על פרופ' אלידן מירושלים ועל דר' רון אלישר, שניהם מהדסה עין כרם.
אשמח לשמוע חוות דעת עליהם, כיוון שהפוליפים אותם יש להסיר ממוקמים באיזורים רגישים מאוד כמו: עצבי העין והמוח לכן אני חוששת מאוד מהניתוח...
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח FESS - תגובה
ד''ר רועי הוד09/02/2011שניהם רופאים מנתחים מצויינים, אני לא מכיר אותם אישית. כמו כן, בבית חולים בילינסון יש יחידה למחלות אף וסינוסים עם רופאים מצויינים שיוכלו לעזור גם כן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ירידה בשמיעהאנג'לה אליאב09/02/2011
אני בת 43 נשאה +4 . מזה 3 שנים אני מטופלת אצל רופא א.א.ג. ויש לי ירידה באוזן ימין כ70% לפי בדיקת שמיעה . בבדיקה אחרונה התברר שגם באוזן שמואל יש גם ירידה. רופא המליץ אל ניתוח באוזן ימין.המחלה ניקראת אוטוסקלירוזיס.אני נורא פוחדת מניתוח באוזניים אצל כל רופא ,לכן הייתי רוצה לדעת האם יש מומחה לבעיה שלי לניתוח.באזור המרכז אפשרות בבית חולים פרטי. אשמח לקבל יעוץ מכוון לרופא המומחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ירידה בשמיעה - תגובה
ד''ר רועי הוד09/02/2011בתור חלק ממחלקת א.א.ג בילינסון יכול להמליץ על ד"ר בני נגריס, מומחה לא.א.ג עם דגש על אוזניים. לניתוח לאוטוסקלרוזיס ,במידה וזאת אכן הבעיה, יש אחוזי הצלחה של 90-95% עם 1% סיכון לחרשות טוטלית. בהצלחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קינוח אף קולניטובה אהרוני09/02/2011
בני בחור בן 20 מקנח את אפו בצורה קולנית מעל הסטנדרט המקובל, נראה כי הוא ממש שואב גם את הורידים. התופעה מאוד מבישה. ניסינו להגיד לו שיפסיק אך זה נראה כי ממש אין לו ברירה. האם יש סיבה רפואית לתופעה זו, או שזה איזשהוא בעיה התנהגותית.
נשמח לקבל תשובתכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קינוח אף קולני - תגובה
ד''ר רועי הוד09/02/2011לא מכיר בעיה רפואית שיכולה להסביר את זה, אך אם את רוצה להיות בטוחה שאין בעיה אנטומית שמאלצת אותו להשתמש בכוח רב כדי לקנח- קחי אותו להבדק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיהבר08/02/2011
הבעיה שאני מתארת היא תוספות שיער שאני שמה בקוקו שאני מביאה אותו לקדימה וזה לא הכי נוח לפעמים , אז זה יכול לגרום להתכוונצות , אבל התכווצויות שיש לי זה סתם טיפה כאב אולי אם זה מזה לא שאני לא יכולה להזיז את הצוואר בכלל לא לרמה כזאת , שרמה כזאת עלולה להוביל אמרו לי להפרעות בקול וזה תוך מספר שנים ,
השלאה אם זה שאני שמה קוקו אם תוספות פעם פעמיים בשבוע וזה לא הכי נוח לי לפעמים אז זה יכול לגרום לי להפרעות בקול וכאלה או להתכווצות?! , כי לא הגעתי לרמה שלא יכולתי לסובב את הצוואר אלא סתם לא נוח לגמרי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה - תגובה
ד''ר רועי הוד09/02/2011לא מבין את הסיפור והבעיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיידק בגרוןיעל ביק08/02/2011
שלום רב,
במהלך ארבעה ימים היה לי חום ובנוסף כאב לי הגרון. למרות שעל פניו היה ניראה שהגרון בסדר עשיתי משטח ליתר ביטחון והוא יצא חיובי. בינתיים ירד לי החום לבד ,והרופא טען שלא צריך לקחת אנטיביוטיקה למרות שעדיין כאב לי הגרון. בסביבתי הקרובה הגיבו בהפתעה ובטענה שהחיידק עדיין קיים ויכול לפגוע בלב? אני מאוד מבולבלת ולא יודעת מה לעשות אוגה לכם על תגובתכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיידק בגרון - תגובה
ד''ר רועי הוד08/02/2011עם תרבית חיובית לסטרפטוקוק ודלקת גרון שהיתה בדר"כ יש צורך בנטילת אנטיביוטיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
יעל ביק08/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סינוסיטיסחיה08/02/2011
מזה שנה שתוקפים אותי שעולים טורדניים בהתחלה אני מרגישה גרוי בגרון
ההתקף נגמר בנזלת דמעות וכיכוך בגרון. נטלתי תרופות נגד אלרגיה אך ללא תוצאה וגם פעמיים קבלתי אנטיביוטיקה. לאחרונה אוגמנטין וגם לא ראיתי הטבה. בסיטי מערות הפנים-הקומפלסים האוסטאומאטליים חסומים. עבוי פוליפואידי של רירית הסינוסים המקסילריים בבדיקת א.א.ג. 6/2/2011 קונכיות האף גדושה.הרופא המלץ על נתוח.
ברקע רפלוקס קשה בקע סרעפתי.
הרופא מגסטרו הפנה אותי לשקולfess .
השאלות שלי הם
1. האם הנתוח הכרחי?
2.ואם כן האם הנתוח הכרחי?
3.ואולי בכלל זאת בעיה מקומית בושת
בתודה מראש חיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סינוסיטיס - תגובה
ד''ר רועי הוד08/02/20111. זה לא ניתוח של חיים ומוות לכן הכרחי הוא שאלה של מצב החולה, הדמיה, ניסיון טיפולי קודם והבנה של סיכויים וסיכונים.
2. בשביל להגיד שזאת בעיה בושט או בסינוסים הייתי ניגש להבדק אצל א.א.ג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיעולרון08/02/2011
בן 29 מזה כשבוע עם שיעול שלא נותן לישון, הליחה היא מזערית אך השיעול טורדני בייחוד שלפני השינה , משאיר אותי ער עד השעות המאוחרות של הלילה, מה ניתן לעשות בנידון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיעול - תגובה
ד''ר רועי הוד08/02/2011פנה לרופא המשפחה שיבדוק אותך ויחליט אם יש מקום לטיפול כלשהו. לשיעול סיבות רבות ורק חלקן קשור לא.א.ג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סחרחורות והתעמלותסנדו מזור07/02/2011
שלום
יש לי סחרחורות לסירוגין אחרי בירור מקיף מאוד נמסר לי מהרופא שזה בגלל קריסטלים שנמצאים באוזן הפנימית בזמן ההתף הוא עושה לי כמה תנועות עם הראש וזה אכן עוזר
אני עושה הליכה מאומצת שעה ביום האם זה יכול לגרום לתזוזת הקריסטלים ולסחרחורות
אפשר להמשיך?
סנדו תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סחרחורות והתעמלות - תגובה
ד''ר רועי הוד08/02/2011לאבחן בעיה באוזן פנימית יש צורך בבדיקת א.א.ג מקיפה. אם אכן המצב הוא קריסטלים, אין בעיה עם פעולות שלא גורמות לתזוזות ראש מהירות וקיצוניות, לא מאמין שיש בעיה עם הליכה רגילה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

