מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ניתוח כולסטאטומהגול11/01/2011
שלום,
הבן שלי עבר ניתוח קשה של כלסטאטומה, הם הוציאו לא את כל האוזן ונהיה חלל גדול. בזמן הניתוח דלף נוזל המוח והיו צריכים לסגור את הנגב בגלגולת. היום מרגיש טנטון וכאבי ראש ומתחיל להרגיש באוזן התקינה רגישות לקולות ומתחיל לסבול ממנה, מה יכול להיות ממה נהיה לו רגשות באוזן התקינה? בבדיקה שדופקים לו על השניים הוא שומע את הסליל בצד האוזן שהוציאו, איך יכול הדבר?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח כולסטאטומה - תגובה
ד''ר רועי הוד15/01/2011קשה לי לענות על השאלה ללא בדיקה מקיפה של האוזניים ושאר המערכות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ירידה בשמיעה עקב מירינגופלסטיקהאלעד11/01/2011
שלום, עברתי לפני כחודש וחצי ניתוח מירינגופלסטיקה ומאז ישנה ירידה ניכרת בשמיעה באוזן המנותחת.
האם טיפול בקורטיזונים (פרדניזון) עשוי לסייע בשיפור השמיעה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ירידה בשמיעה עקב מירינגופלסטיקה - תגובה
ד''ר רועי הוד15/01/2011תלוי בבדיקת השמיעה שביצעת/תבצע שתדגים אם קיימת ירידה ומה סוגה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שקע בצידי האףמודאג11/01/2011
שלום דוקטור,
לאחרונה שמתי לב לשקע שנוצר לי בצד האף
היה נורא מגרד לי באף ולכן הייתי נוהג לדחוף את האיזור פנימה (דוקא את אותו הצד)
שאלות:
1.האם התופעה מוכרת לך?
2.האם האף התעקם לי ואצטרך ניתוח פלסטי?
3אם לא אז תוך כמה זמן אראה שינוי (השקע יחלוף)?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שקע בצידי האף - תגובה
ד''ר רועי הוד15/01/2011לא מכיר תופעה כזו. לא יודע להגיד אם תצטרך ניתוח לל בדיקה שלך ושל האף. גש לפלסטיקאי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עגיל בסחוס האוזןספיר11/01/2011
שלום,
עשיתי הליקס ( עגיל בסחוס העליון ) לפני שבועיים, השבוע החלפתי את העגיל והכאבים היו חזקים מאוד ואז בערב היה לי חום אני מפחדת שהחום נובע מזיהום.
איך אני יכולה לדעת שאכן מדובר בזיהום?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עגיל בסחוס האוזן - תגובה
ד''ר רועי הוד11/01/2011להבדק על ידי רופא. סימני זיהום ה כאב, אודם, חום מקומי, בצקת, נפיחות וכו'.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פירסינג באוזן...שאלה.דנה11/01/2011
שלום ד"ר.
רציתי לשאול האם כדאי לעשות הליקס (עגיל בלמעלה של האוזן) עם אקדח או עם מחט?
איזו משתי הדרכים יותר עדיפה?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פירסינג באוזן...שאלה. - תגובה
ד''ר רועי הוד11/01/2011אני לא מבין בשיטות הפירסינג השונות, אני רק יודע שכל שיטת הכנסה יכולה להוות מקור לזיהום מקומי ועל כן יש להזהר ולבצע את הפעולה בצורה כמה שיותר נקיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח CT של מערות האףחני10/01/2011
הסינוס המקסילרי הימני: מאוורר, עיבוי רירית היקפית קל , OMC חסום.
הסינוס המקסילרי השמאלי: מאוורר, עיבוי רירית היקפית קל , OMC חסום.
התאים האתמואידליים : מוצללים משני הצדדים.
הסינוס הפרונטלי: עיבוי רירית היקפי קל.
הסינוס הספינואידלי: מוצר בחלקו הימני.
חלל האף: הקונכיות מראות ציפוי רירית מעובה יותר מימין.
מחיצת האף מרכזית.
אודה על תגובתכם,
תודה מקרב לב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח CT של מערות האף - תגובה
ד''ר רועי הוד10/01/2011לא ניתן להגיב ללא ידע מספיק על תלונותיך ובדיקה מקיפה, תשובת CT לבד רק אומרת שיש אישזהו תהליך דלקתי בחלל האף והסינוסים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים באוזן לאחר שימוש במי חמצןאילון10/01/2011
ביום שני הוצאתי עצם זר (נייר טואלט שחדר לתוך האוזן) מהאוזן בלי שכאב לי שום דבר.
עד שקמתי בבוקר יום שישי והתחילו לי כאבים חזקים באוזן ימין.
הלכתי מיד לרופא המשפחה שאמר לי שבגלל שחיטטתי באוזן פצעתי אותה ונוצר לי זיהום עם בצקות. הוא ייעץ לי להשתמש בטיפות "אוטומיצין" 2 טיפות\ 3 פעמים ביום ובמידה והמצב לא משתפר עד יום שני לחזור אליו.
היום (שני), לאחר שלא חל שיפור במצבי, חזרתי אליו והוא אמר לי לחטא את האוזן עם מי חמצן 3% [לשים כמה טיפות באוזן, לחכות שיפסיק לתסוס ולנקות את האוזן, ולחזור עד שמי החמצן לא יתססו כלל.] ורק אח"כ לשים את טיפות האוזניים.
ואכן משעות הבוקר חל שיפור קל.
בשעה 14:30 חזרתי על הפעולות ולאחר מכן החלו לחזור אלי כאבים עצומים והאוזן שלי הוציאה הפרשות בתדירות גבוהה. ניקיתי אותה שוב ושוב, ובשלב מסוים (לדעתי, בעקבות הניקוי שלי) החלה לדמם לי האוזן.
אני חושש שעלול להיווצר לי זיהום חדש בעקבות הדימום. התקשרתי לרופאה מטעם חברת הביטוח והיא ייעצה לי לשים 2-5 טיפות של מי חמצן למשך כרבע שעה, נקות את האוזן, ולאחר מכן (לאחר כ30-40 דקות) לשים את טיפות האוזניים. היא גם ייעצה לי, במקרה שהטיפות הנוכחיות ("אוטומיצין") לא עוזרות, להחליף אותן בטיפות מסוג "אוטידין" (טיפות ללא מרשם).
שאלתי היא, מה עלי לעשות על מנת למנוע היווצרות זיהום נוסף באוזן והורדת הכאבים.
יש להתייחס לעובדה שאף אחד מהרופאים אינו התמחה ב"אף אוזן גרון"
ואיזו דרך טיפול [שימוש בטיפות חמצן] מומלצת.
אנא ענו בהקדם, תודה רבה.
אילון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים באוזן לאחר שימוש במי חמצן - תגובה
ד''ר רועי הוד10/01/2011בניגוד לרופא שנתן ייעוץ טלפוני, לי קשה להגיד לך מה לעשות ללא בדיקה. אוטומיצין ואוטידין הן טיפות מסוגים שונים, הראשונה היא אנטיביוטית והשניה רק נגד כאבים. אם קיימת דלקת הדבר הטוב לעשות הוא לא להרטיב את האוזן הרלוונטית בימים הקרובים. מומלץ לגשת לרופא א.א.ג מומחה לבדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי גרון חוזריםעמית10/01/2011
שלום אני בת 30 בריאה בדרך כלל, בחצי שנה האחרונה כל חודש וחצי חודשיים יש לי כאבי גרון שמתאפיינים בהרגשה כללית לא טובה קצת צינון וקושי בבליעה (כאבים בבליעה) אף פעם בלי חום. כשאני נוגעת מאחורי האוזן למטה קצת יותר קרוב לצוואר אז שם כואב לי. אני לוקחת משכחי כאבים כמה ימים וזה עובד ושוב חוזר מה זה יכול להיות ומה עלי לעשות?. תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי גרון חוזרים - תגובה
ד''ר דן גוטמן10/01/2011זה נשמע לי כמו צינון חוזר
יש לגשת לבדיקה בעת ההתקף ולראות מה בדיוק חל בגרון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב גרון חזקים ללא אודם וחוםעידו10/01/2011
שלום כבר שבוע אני חולה בוירוס שהחל עם חום ועבר לכאבי גרון ואוזניים בלתי נסבלים ללא אפשרות לבבלוע רוק או מאכל מסויים, החום ירד אך איני מסוגל לאכול כבר 3 ימים, בבדיקה פשוטה אצל רופא המשפחה נאמר כי אין אודם או חום ואינו יודע על מה מדובר.
ההני מתחיל להרגיש סחרחורות וחוסר שיווי משקל (כאבים גם אוזן) אבקש את עזרתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב גרון חזקים ללא אודם וחום - תגובה
ד''ר דן גוטמן10/01/2011יתכן והסחרחרות קשורה להתיבשות מחוסר אכילה ושתיה.
אם לא חולף יש לגשת לבדיקת א.א.ג ואולי לאשפוז בבית החולים לקבלת נוזלים דרך הוריד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צפצוף יחיד קצראני09/01/2011
שלום, רציתי לדעת האם זה נורמאלי שפעם בכמה ימים/כמה זמן יש לי צפצוף יחיד או מעין תחושה קלה של הסתמות האוזן למשך שנייה-שתיים. יש לציין ששמיעתי תקינה באוזן הזו (לפני חצי שנה עשיתי בדיקת שמיעה) ושלא מדובר על טנטון (את זה יש לי באוזן האחרת בשל נאורומה אקוסטית שעברתי בהצלחה). תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צפצוף יחיד קצר - תגובה
ד''ר רועי הוד10/01/2011נשמע תקין על פניו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיית שמיעה לאחר אימון יריאתי09/01/2011
בני התגייס לפני כחודש ובמהלך אימון ירי נפל אחד מאטמי האוזניים שלו.
מאז מזה כשבוע הוא שומע עמום באוזן וסובל מכאבים שהולכים ופוחתים . רופא צבאי נתן לו טיפות אוזניים מבלי לבדוק אותו.ברצוני לדעת האם תתכן פגיעה בשמיעה ,ואו מה עלינו לעשות תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיית שמיעה לאחר אימון ירי - תגובה
ד''ר רועי הוד10/01/2011יתכן נזק בשמיעה כתוצאה מחשיפה לרעש חזק. אין הרבה מה לעשות פרט להתגונן בעתיד ולבצע בדיקת שמיעה לראות אם היא באמת קיימת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גיד בוולט בצווארגילעד09/01/2011
אני בחור בן 32 בריא בד"כ לא מעשן ועוסק בחקלאות
לפני מספר חודשים שמתי לב שכאשר אני מאמץ את שרירי הפנים אז בצד שמאל של הצוואר יש גיד (הנמשך מהכתף ועד הלסת) שממש בולט מהצוואר ואף מושך קלות את כתף שמאל לעומת צד ימין ששום דבר לא בולט ואין שום תחושה מיוחדת, עם הזמן גם החלו כאבים עמומים וחלשים בכתף שמאל שמקרינים לעיתים ליד או לצוואר (ד"א אני משתמש פיזית ביד\צד ימין הרבה יותר מיד שמאל)
רופא המשפחה שלי טוען שאין שום משמעות לגיד הבולט אך לאחרונה התחלתי לפתח חרדות מכך אולי זה משהו רציני
שאלתי היא לאיזה רופא עלי לפנות אורטופד? אף אוזן גרון? והאם יתכן שיש קשר לכך שבצד שמאל של החניכיים התחתונות חסרה לי שן שעקרו לי לפני מספר שנים
אינני יודע אם זה רלוונתי, אבל לפני שנתיים היה לי פציאליס בצד שמאל שנעלם כעבור חודשיים וכמו כן בדיקות דם מאד מקיפות שעשיתי לפני מס' חודשים בעקבות מעי רגיז יצאו תקינות פרט להליקובקטור שטופל באנטיביוטיקה.
תודה מראש גלעד (מקוה שפניתי לפורום הנכון)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גיד בוולט בצוואר - תגובה
ד''ר רועי הוד10/01/2011לא נראה כי קשור לתחום א.א.ג וגם לא נשמע מטריד. גש לרופא מטפל שיפנה אותך למומחה במידת הצורך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי ראש חדים בצד ימיןאורן09/01/2011
שלום,
אני בן 36 סובל מCFS כבר שנתיים. לאחרונה החלו לי כאבים/דקירות במרכז אוזן ימין, לאחר מכן הכאב התפשט ללסת (שגם נתפסה) ומזה כמה ימים נוספו כאבים חדים ורגישות בחצי הזה של הראש. האם התאור שלי מרמז על משהו? האם התפתחות כזאת מוכרת לך? אשמח לדעתך.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי ראש חדים בצד ימין - תגובה
ד''ר רועי הוד10/01/2011ללא בדיקה קשה לענות, לא מרמז לי על דבר, לא מבין מה זה CFS
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיתוק דו צדדי של מיתרי הקולמודאג2108/01/2011
שלום רב ד''ר,
אבי נפגע בתאונת עבודה לפני כחודשיים בפגיעה רב מערכתית.
כחלק מהטיפול הורכבה לו טרכאוסטומיה.
לאחר ניתוח כריתת כליה, רופא א.א.ג. בכיר שבדק אותו מצא כי לאבי ישנו:
'' שיתוק דו- צדדי של מיתרי הקול באטיולוגיה לא ברורה לאחר חבלה רב מערכתית''. הבדיקה נעשתה לשם הערכת יכולתו להיגמל מהטרכאוסטומיה.
לפי הוראתו של הרופא, אבי בשלב זה אינו ניתן לגמילה מהטרכאוסטומיה.
עם זאת, כאשר אבי מניח את אצבעו על פתח הקנולה, הוא מסוגל להפיק קול ולדבר...
שאלתי היא: האם שיתוק של מיתרי הקול הוא דבר הפיך? האם אבי יוכל בשלב מאוחר יותר להוריד את הטרכאוסטומי ולחזור לחיים רגילים?
תודה רבה לך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיתוק דו צדדי של מיתרי הקול - תגובה
ד''ר רועי הוד10/01/2011שיתוק יכול להיות הפיך או בלתי הפיך, תלוי מה הסיבה ומה משך הזמן של השיתוק. קשה להגיד על סמך הסיפור שלך היכן הפגיעה והאם אביך יוכל יום אחד לחזור לדבר או לנשום דרך הפה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שקד שלישיבר08/01/2011
למומחים שלום,
בתי בת שנה ו-9 חוד'. היא נכנסה לגן בגיל שנה ו-5 חודשים (עד אז שהתה בבית והיתה בריאה לחלוטין), ובערך מתקופת הסתיו החלה לחלות שוב ושוב: התקררות, נזלות, שיעול, חום. בשלב מסוים הנזלת הפכה לנזלת סמיכה וירוקה, תופעה שנמשכה זמן רב. כמו כן, החלה לישון עם פה פתוח ולנשום גם מהפה, נוחרת לפעמים בלילה, מחרחרת.
לאחר בדיקות אצל רופא א.א.ג, צילום רנטגן ומכון שמיעה נמצא שקד שלישי מוגדל ונוזלים באוזניים. רופאת א.א.ג ממליצה על ניתוח הסרת השקד +ניקוז הנוזלים.
עקב גילה הצעיר של הילדה אנחנו מאוד חוששים מאופציה של ניתוח. התעניינו בחדרי מלח, שם טוענים שהשהייה בחדרי מלח יכולים לפתור את שורש הבעיה, כמו כן, אף שאלנו מספר הורים במקום שאכן העידו על שיפור במצב הילד מאז התחלת הטיפול בחדרי מלח.
שאלותיי הן:
1. האם אני אמורה לקחת את הילדה למעבדת שינה?
2. האם ניתוח בגיל כזה איננו מסוכן (הרדמה כללית, דימום וכו')?
3. מה ידוע לכם על חדרי מלח ומה דעתכם בעניין?
4. ובכלל אשמח לשמוע דעתכם לפי פרטי המקרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שקד שלישי - תגובה
ד''ר רועי הוד10/01/2011אין חובה בביצוע מעבדת שינה עם סיפור מרשים כמו נזלת כרונית, נשימה בפה פתוח, נחירות לילה וכו'. כל ניתוח מסוכן אך הניתוחים של כריתת שקד שלישי בדר"כ עוברים ללא סיבוכים וללא סבל לחולה עם הקלה משמעותית לילד. חדרי מלח יכולים לשפר את מצב הנשימה כל עוד הילד שם, ברגע שיעזוב התלונות יחזרו מפני ששורש הבעיה (הגדלה של הרקמה) לא חולף. לפי הסיפור נראה כי ירגיש טוב יותר לאחר ניתוח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
עד כמה חשוב לכם המראה החיצוני שלכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

