מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- צואה אדומה כההשיר11/03/2012
שלום רב,
בת 35. בדר"כ בריאה. אין היסטוריה של סרטן מעי במשפחה. ( לאם- סרטן שד בגיל 53-גילוי מוקדם). בשנה האחרונה עברתי המון בדיקות גסטרו'+פרוקטולוגיות בשל חשד לארוע צניחת רקטום. חשד זה לא אומת בשום בדיקה- כולל בדיקה פיזית מול כירוג. וגם הארוע החריף- לא חזר על עצמו. ( היה חד פעמי). בסופו של דבר אבחנו שככל הנראה הייתה לי צניחת טחורים ו/או רירית עודפת במידה קלה.
מידי פעם היו לי דימומים- של דם טרי. גם באסלה. עברתי קשירת טחור/רירית אחת, שלאחריה- היה דמם שלא נפסק, ואז הרופא גם צרב את הפצע שנשאר מהקשירה- ולמעשה מאז- אין דימומים. ( כ 3 חודשים).
הבדיקות שעברתי : 1.בפברואר 2011: קולונסקופיה קצרה- עד 50 ס"מ של המעי= תקינה.
2. במרץ 2011: דפקוגרפיה= תקינה פחות או יותר. ( אנטרוצלה ורקטוצלה קטנים ולא מפריעים/חוסמים).
3. אולטראסאונד רקטלי.= תקין.
4. מנומטריה= תקינה.
כמו כן התייעצתי עם מס' כירוגים שבדקו אותי ואמרו שכרגע הם רואים טחורים וייתכן מעט רירית עודפת- אך במידה קלה, שאינה מצדיקה התערבות ניתוחית. ( כירוג נוסף- הציע pph אך הוא היה בדעת מיעוט, ומאחר ואין לי צניחה מחוץ לפי הטבעת, או כאבים, או דימומים משמעותיים או קבועים- הרב אמרו פשוט "לעזוב את זה" כרגע).
לשאלתי:
לפני כיומיים- בעת עשיית צרכיי, די נבהלתי, כי צבע הצואה היה די כהה- והיו בה גם סימני דימום. אך הצבע לא היה של דם טרי, אלא- די כהה... וחלק מהצואה- היה גם עטוף בסימני דם בהיר יותר-אדום. זה לא היה דימום מסיבי, וגם לא בניגוב. ומרקם הצואה היה רך מאד( דומה לשלשול- אך לא ממש).. היה גם ריח די חריף.
רק אציין, שבאופן נדיר- אכלתי סלט סלק מבושל באותו היום.
זה קרה באופן חד פעמי- לפני יומיים, ובנתיים- לא חזר על עצמו, ומאז- הצואה שלי "רגילה"...בצבע רגיל פחות או יותר.
נראה לי שגם באופן כללי- יש לי מעט "מעי רגיז"- כי לפעמים יש לי צואה רכה מאד, ואני נמצאת 4-5 פעמים בשרותים, ולפעמים- צואה קשה יותר. זה בעיקר בתקופות של לחץ נפשי. - על התופעות האלו שוחחתי עם הרופאים במהלך השנה, אך כאמור- לאור הבדיקות המרובות שעברתי- הם לא ייחסו לכך חשיבות משמעותית, ורק אמרו לי "להשתדל" לא לבלות זמן רב בשרותים ולהסדיר יציאותי- לעד 2-3 ביום ולא יותר.
האם לאור מה שקרה לי- עלי לדאוג, או לדווח מיידית לרופא? האם עלי לעבור בדיקת קולונסקופיה מלאה הפעם?
מה לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צואה אדומה כהה - תגובה
ד``ר נתן גלוק11/03/2012סלק בהחלט גורם לצואה אדומה. אין צורך להיבהל. רק אם הבעיה נמשכת לגשת לרופא גסטרו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דם בניגוביובל10/03/2012
שלום רב דוקטור
בן22
לאחרונה מזה מספר חודשים יש לי בעית רטיבות בפי הטבעת אחרי יציאה. במיוחד בעבודה ( פיזית -הרמת משאות וכו.) בבית אני וכמעט לא מרגיש אציין כי סבלתי מדלקת בsij אשר אובחן על ידי רופא המשפחה שלי וכשזו עברה נשארו לי כאבים עמומים באגן. האזור מגרד רק כאשר ישנה רטיבות לפעמיים היא מלווה בצואה.
נתקלתי לפעמיים בדם ורדרד וחלש בניגובים אך אתמול שמתי לב לטיפת דם קטנה וטריה.
סבתי נפטרה מסרטן מעי הגס אבא שלי בן 60 הוא עבר בדיקות שיגרתיות השבוע והוא בריא.
כיצד מאתרים דם בצואה?
למה מתאימים הסימפטומים הנל?
לאיזה רופא ללכת חוץ מלרופא משפחה?
לפני מספר חודשים כשהכל התחיל אני זוכר שלפעמיים ביציאות אחרי התרוקנות הייתי מרגיש שנשאר עוד וכשההיתי מתאמץ היה יוצא לי עור קטן מבפנים וחוזר חזרה
אציין כי זיעה בישבן הוא לא דבר חדש לי בכלל ושאני שעיר באזור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דם בניגוב - תגובה
ד``ר נתן גלוק11/03/2012הכי מתאים לגשת לפרוקוטולוג לבדיקה. הסיכון לסרטן בגילך הינו שואף לאפס, יש לבדוק תהליכים כמו פיסורה/טחורים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- CT חזהאפרת08/03/2012
בן מעל 90 ברקע סרטן ערמונית, לפני שנתיים וחצי ניתוח גידול מעי גס . ללא טיפול לאחר מכן מאחר ולא נמצאה חדירה לבלוטות למפה., כעת גידול של 1 ס"מ בקצה המעי הגס
תוצאות ct ריאות עם חומר ניגוד
בתי השחי שמורים
נגע מעוגל ב RLL בקוטר 4 ס"מ חשוד לתהליך משני
נגע מעוגל בקוטר 3.2 ס"מ בבסיס LLL חשוד כתהליך משני
מסביב לנגע זה קיים תסנין ריאתי אלבאולרי קטן.
פרט לכך הריאות נקיות.
כלי הדם הריאתיים שמורים. שערי הריאות חופשיים.
בקע בהאטוס הושט בקוטר 8.2 ס"מ המכיל חלק מהקיבה ומכיל שומן אומנטלי. פרט לכך המדיאסטינום שמור.
הלב בגודל תקין.ציסטה בסגמנט 4 א של הכבד בקוטר 4.6 ס"מ. בחלונות העצם יש שינויים במפרקים הלגנו-הומורליים עם בורוסופתיה במפרק הגלנו הומרלי השמאלי.
בתוך הבורסה האספקט המדיאלי של המפרק מזהים מספר גושים אוסטאוכונדרליים קטנים מתאים לאוסטאוכונדרומטוזיס סינודיאלית. עין עדות להרס גרמי.
אני מבינה שהמדובר על גרורות בריאות. מה המשמעות. איזה סוג של טיפול מומלץ לאדם בגיל זה אדם צלול ופעיל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר CT חזה - תגובה
ד''ר אליזה טיומני08/03/2012צריך לדון על כך עם רופא אונקולוג ולתפור טיפול לפי בן אדם -זה לא לדיון באינטרנט
בכל מיקרה -יש מה לעשות!
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיברטיקולום בסיגמואידאברהם04/03/2012
לפני כ-10 שנים התגלה אצלי בבדיקת קולונוסקופיה דיברטיקולום "קשה" ? בסיגמואיד. הדבר גורם לי ליציאות מרובות - צרות- כל יום 5-6 פעמים ועקב כך גם טחורים...... האם יש תרופה כלשהיא למצב הזה ? אני היום בן 71 וחולה גם ב-cll . תודה על תשובתכם.
בברכה אברהם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיברטיקולום בסיגמואיד - תגובה
ד``ר נתן גלוק04/03/2012יש לך ככל הנראה מחלת סעיפים קשה. לא אמור לגרום ליציאות מרובות או לטחורים, אלא לדלקת או לדימומים במיעוט המקרים. לרוב אין סימפטומים, בגיל המבוגר סעיפים הינו מצב שכיח מאד.
אם ארע לך שינוי ביציאות כמו יציאות מרובות וצרות יש צורך בקולונוסקופיה לשלול סרטן מעי גס.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החלמה מקולסטרידיוםנורית29/02/2012
לפני כשנה חלית בקולסטרידיום דיפיציאל טוקסי טופלתי בשלושה מחזורים של פלגיל והצלחתי להיפטר מהחיידק. אני מטופלת ע"י נטרופטית שלאחר בדיקות מעבדה אובחן כאילו יש לי פטריה במעיים, ואני מטופלת בכדורים נטרופטיים, היום כשנה אחרי אני עדיין לא אוכלת כרגיל ובשבועים האחרונים יש הרעה ממשית אני משלשלת פעמיים ביום. כשלצואה יש ריח רע, עשיתי בדיקות מעבדה אין חיידק אין סלמונה אין פרזיטים וכו. כיצד עלי להתקדם ע"מ לחזור לעצמי.
תודה עבור תשובה מהירה. במידה ודרושים פרטים נוספים כ"מ לקבל תשובה ממצה אשמח למסרם.8127* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר החלמה מקולסטרידיום - תגובה
ד``ר נתן גלוק01/03/2012נורית שלום,
נושא הפטריה במעיים אינו נתמך בשום עבודה מדעית רצינית, ולכן איננו יכולים להמליץ על טיפול כנגדו. אינני יודע מהן תופעות הלוואי של הכדורים שאת מקבלת.
נושא האוכל, התיאבון והיציאות צריך להתברר יותר במסגרת ממצה מרפאה. אפשר ומדובר במעי רגיז אך יש גם אופציות נוספות ושלל אופציות טיפוליות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הבדלים בהוראות הכנה לקולונוסקופיהבלה29/02/2012
בהוראות הכלליות של הכנה לבדיקה באתרי בתי חולים או מכונים ידועים יש התחלת הדיאטה 4 ימים לפני הטיפול ויש 2 ימים. למה זה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הבדלים בהוראות הכנה לקולונוסקופיה - תגובה
ד``ר נתן גלוק01/03/2012מדובר בהבדלים בקפדנות. לרוב מספיקים יומיים אולם אצל כאלה עם עצירות או תנועתיות מעט ירודה 4 ימים זה עדיף. אם את רוצה להיות ממש בטוחה 4 ימים יתן כיסוי מלא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי בטן נפיחותהדסה22/02/2012
בת 60+ מזה כחודש סובלת מכאבי בטן תחתונה לא ממוקדים- מאין התכווצויות עם גזים ובטן נפוחה.. לעיתים תחושה של כאב וצורך בהתרוקנות למרות שהיתה יציאה קודם לכן. מספר היציאות כפעמיים ביום (בעבר רק פעם)אך ללא שלשול או עצירות. במשפחה סיפורים של מחלת סרטן. מאד חוששת ממימצאים של קולונסקופיה וגסטרוסקופיה שאמורה לעבור. האם יש מספר גורמים שאפשר להסביר התופעה? בתודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי בטן נפיחות - תגובה
ד''ר אליזה טיומני24/02/2012יש כמובן אבחנה מבדלת לתלונותך והמחלה סרטנית שממנה את חוששת היא לא במקום ראשון אלה דברים פשויטים יותר כמוזהום,דלקת ברירית המעי ,התכווצויות המעי וכו.
תנסי בינתיים לקחת קולוטל ופרוביוטיקה להקלת התלונות שך עד לבדיקה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת קולונסקופיהרונית22/02/2012
שלום,
חבר שלי עשה בדיקת דם סמוי ויצא לו 2 מתוך 3 - חיובי. הוא נשלח לבדיקת קולונסקופיה ובבדיקה זו נמצא פוליפ אחד קטן שהוצא לביופסיה (טרם נתקבלה תשובה) אך היה עוד פוליפ שנמצא 15ס"מ המחלחולת וגודלו 2.5 ס"מ על בסיס רחב ומדמם. הרופאה אמרה שהיא לא יכולה להוציא את הפוליפ היא רק נגעה הוא דימם ואמרה שתפנה לבית חולים שישלחו לו זימון.
שאלותי: האם פוליפ בגודל של 2.5. ס"מ ובסיס רחב ומדמם יכול להיות גם פוליפ שפיר?
מה עליו לעשות בכדי להוציא את הפוליפ, האם רק באמצעות ניתוח או ישנה דרך אחרת?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת קולונסקופיה - תגובה
ד''ר אליזה טיומני24/02/2012בהחלט -רק חלק מהפוליפים הם ממאירים או שיש נקודות ממאירות בהם.
בהחלט אפשר להוצאי אותו במכון גסטרו בבית החולים -בסביבה מוגנת יותר למיקרה דמם לאחר הכריתה
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחר ניתוח להחזרת אילסטומהרינה20/02/2012
שלום,
עברתי לפני 3 שבועות ניתוח להחזרת אילסטומה זאת אחרי 4 חודשים מהניתוח הגדול בו נכרת לי הרקטום באורך 24 ס"מ ובקוטר עד 2.7 ס"מ .
ממצא מיקרוסקופי:
ANTERIOR RESECTION
SESSILE TUBULIVILLOUS WITH HIGH GRADE DYSPLASIS AT THE ANO-RECTAL
JUNCTION.
הגידול נמצא בקצה הכירורגי הדידסטלי באנוס בנוסף MUCOSAL TAG ברקמת השומן הפרירקטלי יש נמק שומני עם תגובה גרנולומטוטית לגוף זה. יש 9 קשרי לימפה ללא ממאירות
היום אני כבר 3 שבועות אחרי הניתוח אך יש לי הרבה יציאות לפעמים 7 פעמים בלילה
האם יש צורך באימודיום וכמה ביום (אני חוששת לקחת שמא זה יגרום לחסימת מעיים) היות והן גורמות לי לפצעים בפי הטבעת.
אשמח לשמוע חוות דעתך, אגב אני מרגישה שיש לי יציאה ומיד רצה לשרותים זה בבית
אך מה יקרה כשאהיה בחוץ ול א בקרבת שרותים האם זה אמור להשתפר?
המנתח אמר שהוא מרוצה מהתוצאות וזה יקח חודשיים
עלי לציין שאין סרטן ולא היה צורך בטיפולים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אחר ניתוח להחזרת אילסטומה - תגובה
ד``ר נתן גלוק20/02/2012סך הכל הכל נראה במסגרת ההתאוששות הטובה.
ניתן לקחת אימודיום עד 3-4 פעמים ביום ובודאי כדור ליום לא יזיק ואין סיבה לחשוש.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלד"ר גלוק
רינה20/02/2012תודה על תגובתך המהירה והמעודדת
פשוט אני נמצאת בחרדה שמא המצב לא השתפר ואיך אוכל לצאת מהבית כי חשוב לי להמצא קרוב לשרותים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים עזים לכל אורך בדיקת קולונוסקורות13/02/2012
שלום,
עברתי בדיקת קולונוסקופיה.
במהלך הבדיקה התעוררתי כשש פעמים, אני זוכרת שצרחתי מכאב, אני זוכרת שהתחננתי שיפסיקו ובאיזהו שהוא שלב אני זוכרת שתפסו אותי שני אנשים ושהזריקו לי עוד חומר הרדמה.
אני מרגישה ממש רע לגבי זה ולא מפסיקה לחשוב על הבדיקה.
א. האם רמת כאב כזו סבירה?
ב. האם יש משהו שאני יכולה לעשות בנדון?
אני מרגישה שבטחתי ברופאים ופשוט פגעו בי. זה מאוד מפריע לי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים עזים לכל אורך בדיקת קולונוסקו - תגובה
ד``ר נתן גלוק13/02/2012מאד מצער ולא אמור לקרות. לא הייתי שם ואיני רוצה לשפוט. סף הכאב שונה מאדם לאדם וכך גם הקושי הטכני בלקדם את המכשיר במעי אצל אנשים שונים כך שיתכן ובמעי מפותל רמת הכאב גבוהה יותר.
אין כאן כל כוונה לפגוע, בזאת אני בטוח. הרופאים פשוט רצו לסיים את הבדיקה ולהגיע לקצה המעי.
אני מציע בעתיד אם יהיה צורך כדי לחסוך את החויה לבצע את הבדיקה בהרדמה מלאה.
אם את מפתחת טראומה מתמשכת מן הבדיקה פני למטפל מקצועי.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תשובות ביופסיהרז12/02/2012
שלום דוקטור
תראה סבא שלי גר באיראן והוא עשה לניתוח של ממצא מבטן שלו. לאחר ביופסיה, התקבל תשובה הבאה. אני יודע שאולי אני מגזים בבקשה שלי, אבל אודה לך מאוד אם תוכל לתת לי את היעוץ שלך כי שמה קשה להם מאוד למצוא רופאים.
אודה לך מאוד אם תוכל לחזור אליי
התשובה היא:
BLOCK DESCR: T: Tumor: M/5 A: Mucosa: M/4 B: Mucosa stomach: M/1
DIAGNOSIS:
1. tumor type: GIST , C-kit positive, high risk category
2. tumor site: greater curvature.
3. tumor location: Submucosa extending to muscularis properia of seroisa with extension to surface mucosa with ulceration.
4. tumor size: 21 x 19 x 11 cm
5. tumor necrosis: not identified.
6. tumor mitosis: about 10/50 HPF.
7. peri tumoral vascular invasion: not identified.
8. Lymphnode: not submitted.
9. Additional pathologic findings: 1) non tumoral mucosa show mild chronic active gastritis with lymphoid follicle. 2) Focal surface mucosal erosion and ulceration.
10. Due to fragmentation of specimen evaluation of resected margins is not possible.
תודה רבה לך
ושבוע טוב
רז חאן דדש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובות ביופסיה - תגובה
ד``ר נתן גלוק12/02/2012הוא נותח בשל גידול גדול בשם GIST בקיבה. עקרונית בעל סיכוי להיות ממאיר ולכן יש צורך להעריך האם קיימות גרורות מרוחקות באמצעות בדיקת PET-CT. בשל המאפינים של הגידול (גודל מעל 10 ס"מ וכמות מיטוזות גבוהה) יש צורך כנראה להוסיף טיפול בתרופה הנקראת גליבק (GLEEVEC) ולכן יש צורך לפנות לצורך כך לאונקולוג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובות ביופסיה
רז12/02/2012שלום דוקטור
תודה על התשובה
האם שאתה מתכוון שהוא כבר סרטני או שיש עוד שלבים.
בבדיקות CT שעשו, נאמר שהכבד והריאות תקינות.
הגידול הזה הוצא מהגוף בניתוח. האם ניתן לטפל במצב זה עד ריפוי סופי.
תודה
רז חאן דדש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובות ביופסיה - תגובה
ד``ר נתן גלוק12/02/2012כפי שאמרתי מקובל לעשות PET CT אם כי CT רגיל גם מוסיף.
יש שלבים בממאירות, לא ניתן לקבוע בודאות.
מקובל לתת טיפול משלים לניתוח עם GLEEVEC לתקופה מסוימת מעל גודל של 10 ס"מ.
עליו לגשת לאונקולוגים לקבלת ייעוץ לגבי הטיפול הנוסף שציינתי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיית גזים שלא מפסיקה,זקוק לעזרתכםאוריאון08/02/2012
שלום,
בשנה שנתיים האחרונות אני מתחיל להרגיש כאילו מתפתח אצלי בהדרגתיות מין בעיה במעיים,בעיה של גזים.
כלומר זה בא והולך בא והולך,בעבר הייתי יכול לאכול שעועית לבנה למשל כל שבוע בחודשים האחרונים אני מוצא את עצמי אחרי שאני אוכל שעועית לבנה או אדומה שאני יושב בשירותים במשך כל היום ממש כל היום למחורת כביכול וכל היום הזה הוא עם התכווצויות בבטן ושלשולים וגזים חריפים מאוד.
הפסקתי לאכול שעועית לבנה,ועכשיו לא משנה איזה אוכל אני אוכל הבטן שלך נפוחה מגזים ויש להם ריח כל כך חריף זה מקשה עליי בעבודה בלימודים בכל מקום :(
אני לא יודע מה הסיבה לכך. אני נוטל גם תוספים :MSM,ל-ארגנין,ודקל ננסי. ואני לא יודע אם הם מחמירים את המצב או לא....
כביכול אני נוטל אותם כחודש... לפניי זה המצב היה דיי דומה אולי קצת יותר מוגבר בחודש האחרון אבל אני לא באמת יכול להצביע שהם ההשפעה לכך.
אני מרגיש כל יום לא משנה מה אני אוכל,אני פשוט עוקב בדיוק אחרי מה אני אוכל למצוא את הגורם ואין בעצם גורם לא משנה מה אני אוכל יש גזים ממש מגעילים ועולה לי כזה במשך כל היום מהפה שיוצא לי גרעפס הוא בטעם מגעיל כזה .
קשה לי עם זה כבר,
האם יש לכם כיוון מה יכולה להיות הבעיה שלי כתוצאה מכל מה שציינתי כאן ?
והאם את יכולים להמליץ לי על דרך פעולה כלשהי לנסות לפתור את הבעיה שלי.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיית גזים שלא מפסיקה,זקוק לעזרתכם - תגובה
ד``ר נתן גלוק08/02/2012ככלל יש לעבור באופן מסודר על מה שאתה אוכל על מנת להפחית את התופעה הפוגעת באיכות החיים שלך. גזים נגרמים מפירוק של פחמימות וסוכרים לא מעוכלים על ידי חיידקי המעי הגס.
מציע לך לגשת לדיאטנית על מנת להרכיב לך רשימת מזונות מומלצים ולא מומלצים.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהד"ר נתן האם לא מדובר בחיידק...
אוריאון08/02/2012תודה על התגובה המהירה באמת :)
האם הבעיה היא בתזונה לקויה?
אני נטתי יותר לחשוב שאולי זה חיידק מסויים או בעיה מסויימת במעיים שלא קשורה לתזונה שלי.
אני בחור רזה אני אוכל שניצלים אורז עדשים מלפפון עגבניה פירות למינהם
שוקולד פעמיים בשבוע שותה חלב אוכל מעדני חלב.
אני לא מעשן לא שותה אלכוהול
אוכל בשר בצים,אני מקפיד לאכול מסודר בוקר צהריים ערב
כל חיי אני כאוכל גם בלילות אין לי בעיה של השמנה והגוף שלי דיי רגיל לזה.
מאיך שאני מכיר את עצמי אני דיי בטוח שהתזונה לא הבעיה .
אבל אם מכל מה שאמרתי אין מכך הסקה שיכולה להביא לבעיה חיידקית כלשהו
אז האלך לסמוך עליך וללכת לדיאטתנית :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגביי פוליפ? מעי הגס.דן02/02/2012
שלום רב,אבי בן 72 עשה בדיקה ובדו"ח של אנדוסקופיה נמצא :בקרקעת הצקום פוליפ בקוטר כ-25 ממי על בסיס רחב ועבה,רך ומדמם במגע.
הרופא הבודק אמר שזה נראה פוליפ שפיר לא סרטני ,מועמד לנסיון להסירו- הופנה ל-ct, ונשלחה ביופסיה.
כמו כן, אדגיש שאבי נוטל אספירין קבוע לכן לא היה ניתן באותו רגע להסירו, הגיע לבדיקה עקב ירידה במשקל 4ק"ג למרות שתוצאה זו מתבטאת לאחר ניתוח החלפת ברך 5 חודשים קודם, אין אינדיקציות שונות כמו בעיות עיכול, יציאות, ושאר דברים מחשידים.
1. שאלתי הינה, האם גודלו של הפוליפ 25 ממי= 2.5 ס"מ יכול חלילה להעיד על התפתחות סרטנית? למרות אבחנת הרופא שזה שפיר ולא נראה סרטני גם עקב גודלו.
2.האם מיקום הפוליפ מהווה בעיה כלשהי במדע הרפואי גם לאחר הסרת הפוליפ?
ידוע לי על תוצאות שאר הבדיקות המשלימות שטרם הובאו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לגביי פוליפ? מעי הגס. - תגובה
ד``ר נתן גלוק05/02/2012בהחלט יתכן שהפוליפ שפיר למרות גודלו. מירב הסכויים שאכן כך אם המראה שפיר. תשובה סופית לאחר הסרתו בקולונוסקופיה ובחינתו ההסטולוגית במכון הפתולוגי.
המיקום נפוץ, מעט יותר בעיתי בשל דופן דקה מבחינת הסיכון בכריתה, אך הסרתו משם הוא דבר שבשגרה עם סיכון נמוך בסך הכל.
המעקב כמקובל עם קולונוסקופיה לפי ממצאי הפוליפ. אין כאן בעיה מיוחדת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דימום רקטאלידידי31/01/2012
שלום שוב
במידה ויש דימום רקטאלי משמעותי (דם רב) חולה בן 70
האם ניתן להעריך מכמות הדם את הסיבה שבגינה היא נגרמה ,לדוגמה כמות הדימום מאולקוס ,מטחורים, או סרטן ? תהיה שונה או זהה ?
בנוסף במידה ועקב דימום רמת ההמוגלובין ירדה ולאחר חודש רמת ההמוגלובין עולה בחזרה לרמה תקינה ,האם ניתן להסיק כי הדימום פסק ? במידה והיה מדובר בסרטן האם הדימום היה צריך להימשך או לחזור לאחר תקופה ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דימום רקטאלי - תגובה
ד``ר נתן גלוק31/01/2012קשה להסיק כאלו מסקנות.
רוב הסיבות לדימום נותנות דמם לסירוגין ולא רציף.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות חילופיותדידי31/01/2012
שלום רב
אבי חולה אלצהיימר ,ולפני כשבועיים נמצא אצלו דם רב בצואה (אישפוז וכו")
הבדיקה וההערכות לבדיקת קולונסקופיה לא אפשריות כל כך במצבו מכוון שהוא מתנגד ,כמו כן טשטוש יכול לגרום לנזק גדול לתפקוד שממלא נמוך אצלו .
רציתי לדעת האם ישנם בדיקות אחרות כגון MRI או כל בדיקה אחרת שהיא ללא טשטוש או הרדמה ,וללא הכנה ארוכה של חומר משלשל וכדומה ?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות חילופיות - תגובה
ד``ר נתן גלוק31/01/2012ניתן לאבחן עם בדיקות וירטואליות (לרוב פרטיות), השאלה האם יש בכך טעם אם ממילא לא מתכוונים לבצע טיפול בקולונוסקופיה או ניתוח, מדובר בידיעה בלבד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם סובלים מחרדות?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

