פורום מחלות המעי הגס - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • צואה אדומה כהה
    שיר
    11/03/2012

    שלום רב,

    בת 35. בדר"כ בריאה. אין היסטוריה של סרטן מעי במשפחה. ( לאם- סרטן שד בגיל 53-גילוי מוקדם). בשנה האחרונה עברתי המון בדיקות גסטרו'+פרוקטולוגיות בשל חשד לארוע צניחת רקטום. חשד זה לא אומת בשום בדיקה- כולל בדיקה פיזית מול כירוג. וגם הארוע החריף- לא חזר על עצמו. ( היה חד פעמי). בסופו של דבר אבחנו שככל הנראה הייתה לי צניחת טחורים ו/או רירית עודפת במידה קלה.

    מידי פעם היו לי דימומים- של דם טרי. גם באסלה. עברתי קשירת טחור/רירית אחת, שלאחריה- היה דמם שלא נפסק, ואז הרופא גם צרב את הפצע שנשאר מהקשירה- ולמעשה מאז- אין דימומים. ( כ 3 חודשים).

    הבדיקות שעברתי : 1.בפברואר 2011: קולונסקופיה קצרה- עד 50 ס"מ של המעי= תקינה.

    2. במרץ 2011: דפקוגרפיה= תקינה פחות או יותר. ( אנטרוצלה ורקטוצלה קטנים ולא מפריעים/חוסמים).

    3. אולטראסאונד רקטלי.= תקין.

    4. מנומטריה= תקינה.

    כמו כן התייעצתי עם מס' כירוגים שבדקו אותי ואמרו שכרגע הם רואים טחורים וייתכן מעט רירית עודפת- אך במידה קלה, שאינה מצדיקה התערבות ניתוחית. ( כירוג נוסף- הציע pph אך הוא היה בדעת מיעוט, ומאחר ואין לי צניחה מחוץ לפי הטבעת, או כאבים, או דימומים משמעותיים או קבועים- הרב אמרו פשוט "לעזוב את זה" כרגע).

    לשאלתי:

    לפני כיומיים- בעת עשיית צרכיי, די נבהלתי, כי צבע הצואה היה די כהה- והיו בה גם סימני דימום. אך הצבע לא היה של דם טרי, אלא- די כהה... וחלק מהצואה- היה גם עטוף בסימני דם בהיר יותר-אדום. זה לא היה דימום מסיבי, וגם לא בניגוב. ומרקם הצואה היה רך מאד( דומה לשלשול- אך לא ממש).. היה גם ריח די חריף.

    רק אציין, שבאופן נדיר- אכלתי סלט סלק מבושל באותו היום.

    זה קרה באופן חד פעמי- לפני יומיים, ובנתיים- לא חזר על עצמו, ומאז- הצואה שלי "רגילה"...בצבע רגיל פחות או יותר.
    נראה לי שגם באופן כללי- יש לי מעט "מעי רגיז"- כי לפעמים יש לי צואה רכה מאד, ואני נמצאת 4-5 פעמים בשרותים, ולפעמים- צואה קשה יותר. זה בעיקר בתקופות של לחץ נפשי. - על התופעות האלו שוחחתי עם הרופאים במהלך השנה, אך כאמור- לאור הבדיקות המרובות שעברתי- הם לא ייחסו לכך חשיבות משמעותית, ורק אמרו לי "להשתדל" לא לבלות זמן רב בשרותים ולהסדיר יציאותי- לעד 2-3 ביום ולא יותר.

    האם לאור מה שקרה לי- עלי לדאוג, או לדווח מיידית לרופא? האם עלי לעבור בדיקת קולונסקופיה מלאה הפעם?
    מה לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    צואה אדומה כהה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צואה אדומה כהה - תגובה

    ד``ר נתן גלוק
    11/03/2012

    סלק בהחלט גורם לצואה אדומה. אין צורך להיבהל. רק אם הבעיה נמשכת לגשת לרופא גסטרו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דם בניגוב
    יובל
    10/03/2012

    שלום רב דוקטור
    בן22
    לאחרונה מזה מספר חודשים יש לי בעית רטיבות בפי הטבעת אחרי יציאה. במיוחד בעבודה ( פיזית -הרמת משאות וכו.) בבית אני וכמעט לא מרגיש אציין כי סבלתי מדלקת בsij אשר אובחן על ידי רופא המשפחה שלי וכשזו עברה נשארו לי כאבים עמומים באגן. האזור מגרד רק כאשר ישנה רטיבות לפעמיים היא מלווה בצואה.
    נתקלתי לפעמיים בדם ורדרד וחלש בניגובים אך אתמול שמתי לב לטיפת דם קטנה וטריה.
    סבתי נפטרה מסרטן מעי הגס אבא שלי בן 60 הוא עבר בדיקות שיגרתיות השבוע והוא בריא.
    כיצד מאתרים דם בצואה?
    למה מתאימים הסימפטומים הנל?
    לאיזה רופא ללכת חוץ מלרופא משפחה?
    לפני מספר חודשים כשהכל התחיל אני זוכר שלפעמיים ביציאות אחרי התרוקנות הייתי מרגיש שנשאר עוד וכשההיתי מתאמץ היה יוצא לי עור קטן מבפנים וחוזר חזרה
    אציין כי זיעה בישבן הוא לא דבר חדש לי בכלל ושאני שעיר באזור.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דם בניגוב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דם בניגוב - תגובה

    ד``ר נתן גלוק
    11/03/2012

    הכי מתאים לגשת לפרוקוטולוג לבדיקה. הסיכון לסרטן בגילך הינו שואף לאפס, יש לבדוק תהליכים כמו פיסורה/טחורים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • CT חזה
    אפרת
    08/03/2012

    בן מעל 90 ברקע סרטן ערמונית, לפני שנתיים וחצי ניתוח גידול מעי גס . ללא טיפול לאחר מכן מאחר ולא נמצאה חדירה לבלוטות למפה., כעת גידול של 1 ס"מ בקצה המעי הגס
    תוצאות ct ריאות עם חומר ניגוד
    בתי השחי שמורים
    נגע מעוגל ב RLL בקוטר 4 ס"מ חשוד לתהליך משני
    נגע מעוגל בקוטר 3.2 ס"מ בבסיס LLL חשוד כתהליך משני
    מסביב לנגע זה קיים תסנין ריאתי אלבאולרי קטן.
    פרט לכך הריאות נקיות.
    כלי הדם הריאתיים שמורים. שערי הריאות חופשיים.
    בקע בהאטוס הושט בקוטר 8.2 ס"מ המכיל חלק מהקיבה ומכיל שומן אומנטלי. פרט לכך המדיאסטינום שמור.
    הלב בגודל תקין.ציסטה בסגמנט 4 א של הכבד בקוטר 4.6 ס"מ. בחלונות העצם יש שינויים במפרקים הלגנו-הומורליים עם בורוסופתיה במפרק הגלנו הומרלי השמאלי.
    בתוך הבורסה האספקט המדיאלי של המפרק מזהים מספר גושים אוסטאוכונדרליים קטנים מתאים לאוסטאוכונדרומטוזיס סינודיאלית. עין עדות להרס גרמי.
    אני מבינה שהמדובר על גרורות בריאות. מה המשמעות. איזה סוג של טיפול מומלץ לאדם בגיל זה אדם צלול ופעיל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    CT חזה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • CT חזה - תגובה

    ד''ר אליזה טיומני
    08/03/2012

    צריך לדון על כך עם רופא אונקולוג ולתפור טיפול לפי בן אדם -זה לא לדיון באינטרנט
    בכל מיקרה -יש מה לעשות!
    בהצלחה
    ד"ר אליזה טיומני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיברטיקולום בסיגמואיד
    אברהם
    04/03/2012

    לפני כ-10 שנים התגלה אצלי בבדיקת קולונוסקופיה דיברטיקולום "קשה" ? בסיגמואיד. הדבר גורם לי ליציאות מרובות - צרות- כל יום 5-6 פעמים ועקב כך גם טחורים...... האם יש תרופה כלשהיא למצב הזה ? אני היום בן 71 וחולה גם ב-cll . תודה על תשובתכם.
    בברכה אברהם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דיברטיקולום בסיגמואיד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיברטיקולום בסיגמואיד - תגובה

    ד``ר נתן גלוק
    04/03/2012

    יש לך ככל הנראה מחלת סעיפים קשה. לא אמור לגרום ליציאות מרובות או לטחורים, אלא לדלקת או לדימומים במיעוט המקרים. לרוב אין סימפטומים, בגיל המבוגר סעיפים הינו מצב שכיח מאד.
    אם ארע לך שינוי ביציאות כמו יציאות מרובות וצרות יש צורך בקולונוסקופיה לשלול סרטן מעי גס.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • החלמה מקולסטרידיום
    נורית
    29/02/2012

    לפני כשנה חלית בקולסטרידיום דיפיציאל טוקסי טופלתי בשלושה מחזורים של פלגיל והצלחתי להיפטר מהחיידק. אני מטופלת ע"י נטרופטית שלאחר בדיקות מעבדה אובחן כאילו יש לי פטריה במעיים, ואני מטופלת בכדורים נטרופטיים, היום כשנה אחרי אני עדיין לא אוכלת כרגיל ובשבועים האחרונים יש הרעה ממשית אני משלשלת פעמיים ביום. כשלצואה יש ריח רע, עשיתי בדיקות מעבדה אין חיידק אין סלמונה אין פרזיטים וכו. כיצד עלי להתקדם ע"מ לחזור לעצמי.
    תודה עבור תשובה מהירה. במידה ודרושים פרטים נוספים כ"מ לקבל תשובה ממצה אשמח למסרם.8127

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    החלמה מקולסטרידיום

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • החלמה מקולסטרידיום - תגובה

    ד``ר נתן גלוק
    01/03/2012

    נורית שלום,

    נושא הפטריה במעיים אינו נתמך בשום עבודה מדעית רצינית, ולכן איננו יכולים להמליץ על טיפול כנגדו. אינני יודע מהן תופעות הלוואי של הכדורים שאת מקבלת.
    נושא האוכל, התיאבון והיציאות צריך להתברר יותר במסגרת ממצה מרפאה. אפשר ומדובר במעי רגיז אך יש גם אופציות נוספות ושלל אופציות טיפוליות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבדלים בהוראות הכנה לקולונוסקופיה
    בלה
    29/02/2012

    בהוראות הכלליות של הכנה לבדיקה באתרי בתי חולים או מכונים ידועים יש התחלת הדיאטה 4 ימים לפני הטיפול ויש 2 ימים. למה זה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבדלים בהוראות הכנה לקולונוסקופיה - תגובה

    ד``ר נתן גלוק
    01/03/2012

    מדובר בהבדלים בקפדנות. לרוב מספיקים יומיים אולם אצל כאלה עם עצירות או תנועתיות מעט ירודה 4 ימים זה עדיף. אם את רוצה להיות ממש בטוחה 4 ימים יתן כיסוי מלא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי בטן נפיחות
    הדסה
    22/02/2012

    בת 60+ מזה כחודש סובלת מכאבי בטן תחתונה לא ממוקדים- מאין התכווצויות עם גזים ובטן נפוחה.. לעיתים תחושה של כאב וצורך בהתרוקנות למרות שהיתה יציאה קודם לכן. מספר היציאות כפעמיים ביום (בעבר רק פעם)אך ללא שלשול או עצירות. במשפחה סיפורים של מחלת סרטן. מאד חוששת ממימצאים של קולונסקופיה וגסטרוסקופיה שאמורה לעבור. האם יש מספר גורמים שאפשר להסביר התופעה? בתודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבי בטן נפיחות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי בטן נפיחות - תגובה

    ד''ר אליזה טיומני
    24/02/2012

    יש כמובן אבחנה מבדלת לתלונותך והמחלה סרטנית שממנה את חוששת היא לא במקום ראשון אלה דברים פשויטים יותר כמוזהום,דלקת ברירית המעי ,התכווצויות המעי וכו.
    תנסי בינתיים לקחת קולוטל ופרוביוטיקה להקלת התלונות שך עד לבדיקה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת קולונסקופיה
    רונית
    22/02/2012

    שלום,
    חבר שלי עשה בדיקת דם סמוי ויצא לו 2 מתוך 3 - חיובי. הוא נשלח לבדיקת קולונסקופיה ובבדיקה זו נמצא פוליפ אחד קטן שהוצא לביופסיה (טרם נתקבלה תשובה) אך היה עוד פוליפ שנמצא 15ס"מ המחלחולת וגודלו 2.5 ס"מ על בסיס רחב ומדמם. הרופאה אמרה שהיא לא יכולה להוציא את הפוליפ היא רק נגעה הוא דימם ואמרה שתפנה לבית חולים שישלחו לו זימון.
    שאלותי: האם פוליפ בגודל של 2.5. ס"מ ובסיס רחב ומדמם יכול להיות גם פוליפ שפיר?
    מה עליו לעשות בכדי להוציא את הפוליפ, האם רק באמצעות ניתוח או ישנה דרך אחרת?

    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקת קולונסקופיה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת קולונסקופיה - תגובה

    ד''ר אליזה טיומני
    24/02/2012

    בהחלט -רק חלק מהפוליפים הם ממאירים או שיש נקודות ממאירות בהם.
    בהחלט אפשר להוצאי אותו במכון גסטרו בבית החולים -בסביבה מוגנת יותר למיקרה דמם לאחר הכריתה
    בהצלחה
    ד"ר אליזה טיומני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אחר ניתוח להחזרת אילסטומה
    רינה
    20/02/2012

    שלום,
    עברתי לפני 3 שבועות ניתוח להחזרת אילסטומה זאת אחרי 4 חודשים מהניתוח הגדול בו נכרת לי הרקטום באורך 24 ס"מ ובקוטר עד 2.7 ס"מ .
    ממצא מיקרוסקופי:
    ANTERIOR RESECTION
    SESSILE TUBULIVILLOUS WITH HIGH GRADE DYSPLASIS AT THE ANO-RECTAL
    JUNCTION.
    הגידול נמצא בקצה הכירורגי הדידסטלי באנוס בנוסף MUCOSAL TAG ברקמת השומן הפרירקטלי יש נמק שומני עם תגובה גרנולומטוטית לגוף זה. יש 9 קשרי לימפה ללא ממאירות
    היום אני כבר 3 שבועות אחרי הניתוח אך יש לי הרבה יציאות לפעמים 7 פעמים בלילה
    האם יש צורך באימודיום וכמה ביום (אני חוששת לקחת שמא זה יגרום לחסימת מעיים) היות והן גורמות לי לפצעים בפי הטבעת.
    אשמח לשמוע חוות דעתך, אגב אני מרגישה שיש לי יציאה ומיד רצה לשרותים זה בבית
    אך מה יקרה כשאהיה בחוץ ול א בקרבת שרותים האם זה אמור להשתפר?
    המנתח אמר שהוא מרוצה מהתוצאות וזה יקח חודשיים
    עלי לציין שאין סרטן ולא היה צורך בטיפולים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אחר ניתוח להחזרת אילסטומה - תגובה

    ד``ר נתן גלוק
    20/02/2012

    סך הכל הכל נראה במסגרת ההתאוששות הטובה.
    ניתן לקחת אימודיום עד 3-4 פעמים ביום ובודאי כדור ליום לא יזיק ואין סיבה לחשוש.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לד"ר גלוק

    רינה
    20/02/2012

    תודה על תגובתך המהירה והמעודדת
    פשוט אני נמצאת בחרדה שמא המצב לא השתפר ואיך אוכל לצאת מהבית כי חשוב לי להמצא קרוב לשרותים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים עזים לכל אורך בדיקת קולונוסקו
    רות
    13/02/2012

    שלום,

    עברתי בדיקת קולונוסקופיה.
    במהלך הבדיקה התעוררתי כשש פעמים, אני זוכרת שצרחתי מכאב, אני זוכרת שהתחננתי שיפסיקו ובאיזהו שהוא שלב אני זוכרת שתפסו אותי שני אנשים ושהזריקו לי עוד חומר הרדמה.

    אני מרגישה ממש רע לגבי זה ולא מפסיקה לחשוב על הבדיקה.
    א. האם רמת כאב כזו סבירה?
    ב. האם יש משהו שאני יכולה לעשות בנדון?

    אני מרגישה שבטחתי ברופאים ופשוט פגעו בי. זה מאוד מפריע לי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים עזים לכל אורך בדיקת קולונוסקו - תגובה

    ד``ר נתן גלוק
    13/02/2012

    מאד מצער ולא אמור לקרות. לא הייתי שם ואיני רוצה לשפוט. סף הכאב שונה מאדם לאדם וכך גם הקושי הטכני בלקדם את המכשיר במעי אצל אנשים שונים כך שיתכן ובמעי מפותל רמת הכאב גבוהה יותר.
    אין כאן כל כוונה לפגוע, בזאת אני בטוח. הרופאים פשוט רצו לסיים את הבדיקה ולהגיע לקצה המעי.
    אני מציע בעתיד אם יהיה צורך כדי לחסוך את החויה לבצע את הבדיקה בהרדמה מלאה.
    אם את מפתחת טראומה מתמשכת מן הבדיקה פני למטפל מקצועי.
    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובות ביופסיה
    רז
    12/02/2012

    שלום דוקטור
    תראה סבא שלי גר באיראן והוא עשה לניתוח של ממצא מבטן שלו. לאחר ביופסיה, התקבל תשובה הבאה. אני יודע שאולי אני מגזים בבקשה שלי, אבל אודה לך מאוד אם תוכל לתת לי את היעוץ שלך כי שמה קשה להם מאוד למצוא רופאים.
    אודה לך מאוד אם תוכל לחזור אליי
    התשובה היא:

    BLOCK DESCR: T: Tumor: M/5 A: Mucosa: M/4 B: Mucosa stomach: M/1

    DIAGNOSIS:
    1. tumor type: GIST , C-kit positive, high risk category
    2. tumor site: greater curvature.
    3. tumor location: Submucosa extending to muscularis properia of seroisa with extension to surface mucosa with ulceration.
    4. tumor size: 21 x 19 x 11 cm
    5. tumor necrosis: not identified.
    6. tumor mitosis: about 10/50 HPF.
    7. peri tumoral vascular invasion: not identified.
    8. Lymphnode: not submitted.
    9. Additional pathologic findings: 1) non tumoral mucosa show mild chronic active gastritis with lymphoid follicle. 2) Focal surface mucosal erosion and ulceration.
    10. Due to fragmentation of specimen evaluation of resected margins is not possible.
    תודה רבה לך
    ושבוע טוב
    רז חאן דדש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תשובות ביופסיה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובות ביופסיה - תגובה

    ד``ר נתן גלוק
    12/02/2012

    הוא נותח בשל גידול גדול בשם GIST בקיבה. עקרונית בעל סיכוי להיות ממאיר ולכן יש צורך להעריך האם קיימות גרורות מרוחקות באמצעות בדיקת PET-CT. בשל המאפינים של הגידול (גודל מעל 10 ס"מ וכמות מיטוזות גבוהה) יש צורך כנראה להוסיף טיפול בתרופה הנקראת גליבק (GLEEVEC) ולכן יש צורך לפנות לצורך כך לאונקולוג.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובות ביופסיה

    רז
    12/02/2012

    שלום דוקטור
    תודה על התשובה
    האם שאתה מתכוון שהוא כבר סרטני או שיש עוד שלבים.
    בבדיקות CT שעשו, נאמר שהכבד והריאות תקינות.
    הגידול הזה הוצא מהגוף בניתוח. האם ניתן לטפל במצב זה עד ריפוי סופי.
    תודה
    רז חאן דדש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובות ביופסיה - תגובה

    ד``ר נתן גלוק
    12/02/2012

    כפי שאמרתי מקובל לעשות PET CT אם כי CT רגיל גם מוסיף.
    יש שלבים בממאירות, לא ניתן לקבוע בודאות.
    מקובל לתת טיפול משלים לניתוח עם GLEEVEC לתקופה מסוימת מעל גודל של 10 ס"מ.
    עליו לגשת לאונקולוגים לקבלת ייעוץ לגבי הטיפול הנוסף שציינתי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיית גזים שלא מפסיקה,זקוק לעזרתכם
    אוריאון
    08/02/2012

    שלום,

    בשנה שנתיים האחרונות אני מתחיל להרגיש כאילו מתפתח אצלי בהדרגתיות מין בעיה במעיים,בעיה של גזים.
    כלומר זה בא והולך בא והולך,בעבר הייתי יכול לאכול שעועית לבנה למשל כל שבוע בחודשים האחרונים אני מוצא את עצמי אחרי שאני אוכל שעועית לבנה או אדומה שאני יושב בשירותים במשך כל היום ממש כל היום למחורת כביכול וכל היום הזה הוא עם התכווצויות בבטן ושלשולים וגזים חריפים מאוד.
    הפסקתי לאכול שעועית לבנה,ועכשיו לא משנה איזה אוכל אני אוכל הבטן שלך נפוחה מגזים ויש להם ריח כל כך חריף זה מקשה עליי בעבודה בלימודים בכל מקום :(
    אני לא יודע מה הסיבה לכך. אני נוטל גם תוספים :MSM,ל-ארגנין,ודקל ננסי. ואני לא יודע אם הם מחמירים את המצב או לא....
    כביכול אני נוטל אותם כחודש... לפניי זה המצב היה דיי דומה אולי קצת יותר מוגבר בחודש האחרון אבל אני לא באמת יכול להצביע שהם ההשפעה לכך.

    אני מרגיש כל יום לא משנה מה אני אוכל,אני פשוט עוקב בדיוק אחרי מה אני אוכל למצוא את הגורם ואין בעצם גורם לא משנה מה אני אוכל יש גזים ממש מגעילים ועולה לי כזה במשך כל היום מהפה שיוצא לי גרעפס הוא בטעם מגעיל כזה .

    קשה לי עם זה כבר,
    האם יש לכם כיוון מה יכולה להיות הבעיה שלי כתוצאה מכל מה שציינתי כאן ?
    והאם את יכולים להמליץ לי על דרך פעולה כלשהי לנסות לפתור את הבעיה שלי.

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיית גזים שלא מפסיקה,זקוק לעזרתכם - תגובה

    ד``ר נתן גלוק
    08/02/2012

    ככלל יש לעבור באופן מסודר על מה שאתה אוכל על מנת להפחית את התופעה הפוגעת באיכות החיים שלך. גזים נגרמים מפירוק של פחמימות וסוכרים לא מעוכלים על ידי חיידקי המעי הגס.
    מציע לך לגשת לדיאטנית על מנת להרכיב לך רשימת מזונות מומלצים ולא מומלצים.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ד"ר נתן האם לא מדובר בחיידק...

    אוריאון
    08/02/2012

    תודה על התגובה המהירה באמת :)

    האם הבעיה היא בתזונה לקויה?
    אני נטתי יותר לחשוב שאולי זה חיידק מסויים או בעיה מסויימת במעיים שלא קשורה לתזונה שלי.

    אני בחור רזה אני אוכל שניצלים אורז עדשים מלפפון עגבניה פירות למינהם
    שוקולד פעמיים בשבוע שותה חלב אוכל מעדני חלב.
    אני לא מעשן לא שותה אלכוהול
    אוכל בשר בצים,אני מקפיד לאכול מסודר בוקר צהריים ערב
    כל חיי אני כאוכל גם בלילות אין לי בעיה של השמנה והגוף שלי דיי רגיל לזה.

    מאיך שאני מכיר את עצמי אני דיי בטוח שהתזונה לא הבעיה .
    אבל אם מכל מה שאמרתי אין מכך הסקה שיכולה להביא לבעיה חיידקית כלשהו
    אז האלך לסמוך עליך וללכת לדיאטתנית :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לגביי פוליפ? מעי הגס.
    דן
    02/02/2012

    שלום רב,אבי בן 72 עשה בדיקה ובדו"ח של אנדוסקופיה נמצא :בקרקעת הצקום פוליפ בקוטר כ-25 ממי על בסיס רחב ועבה,רך ומדמם במגע.

    הרופא הבודק אמר שזה נראה פוליפ שפיר לא סרטני ,מועמד לנסיון להסירו- הופנה ל-ct, ונשלחה ביופסיה.

    כמו כן, אדגיש שאבי נוטל אספירין קבוע לכן לא היה ניתן באותו רגע להסירו, הגיע לבדיקה עקב ירידה במשקל 4ק"ג למרות שתוצאה זו מתבטאת לאחר ניתוח החלפת ברך 5 חודשים קודם, אין אינדיקציות שונות כמו בעיות עיכול, יציאות, ושאר דברים מחשידים.

    1. שאלתי הינה, האם גודלו של הפוליפ 25 ממי= 2.5 ס"מ יכול חלילה להעיד על התפתחות סרטנית? למרות אבחנת הרופא שזה שפיר ולא נראה סרטני גם עקב גודלו.

    2.האם מיקום הפוליפ מהווה בעיה כלשהי במדע הרפואי גם לאחר הסרת הפוליפ?

    ידוע לי על תוצאות שאר הבדיקות המשלימות שטרם הובאו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה לגביי פוליפ? מעי הגס.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לגביי פוליפ? מעי הגס. - תגובה

    ד``ר נתן גלוק
    05/02/2012

    בהחלט יתכן שהפוליפ שפיר למרות גודלו. מירב הסכויים שאכן כך אם המראה שפיר. תשובה סופית לאחר הסרתו בקולונוסקופיה ובחינתו ההסטולוגית במכון הפתולוגי.

    המיקום נפוץ, מעט יותר בעיתי בשל דופן דקה מבחינת הסיכון בכריתה, אך הסרתו משם הוא דבר שבשגרה עם סיכון נמוך בסך הכל.

    המעקב כמקובל עם קולונוסקופיה לפי ממצאי הפוליפ. אין כאן בעיה מיוחדת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דימום רקטאלי
    דידי
    31/01/2012

    שלום שוב
    במידה ויש דימום רקטאלי משמעותי (דם רב) חולה בן 70
    האם ניתן להעריך מכמות הדם את הסיבה שבגינה היא נגרמה ,לדוגמה כמות הדימום מאולקוס ,מטחורים, או סרטן ? תהיה שונה או זהה ?

    בנוסף במידה ועקב דימום רמת ההמוגלובין ירדה ולאחר חודש רמת ההמוגלובין עולה בחזרה לרמה תקינה ,האם ניתן להסיק כי הדימום פסק ? במידה והיה מדובר בסרטן האם הדימום היה צריך להימשך או לחזור לאחר תקופה ?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דימום רקטאלי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דימום רקטאלי - תגובה

    ד``ר נתן גלוק
    31/01/2012

    קשה להסיק כאלו מסקנות.
    רוב הסיבות לדימום נותנות דמם לסירוגין ולא רציף.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקות חילופיות
    דידי
    31/01/2012

    שלום רב
    אבי חולה אלצהיימר ,ולפני כשבועיים נמצא אצלו דם רב בצואה (אישפוז וכו")
    הבדיקה וההערכות לבדיקת קולונסקופיה לא אפשריות כל כך במצבו מכוון שהוא מתנגד ,כמו כן טשטוש יכול לגרום לנזק גדול לתפקוד שממלא נמוך אצלו .
    רציתי לדעת האם ישנם בדיקות אחרות כגון MRI או כל בדיקה אחרת שהיא ללא טשטוש או הרדמה ,וללא הכנה ארוכה של חומר משלשל וכדומה ?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקות חילופיות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקות חילופיות - תגובה

    ד``ר נתן גלוק
    31/01/2012

    ניתן לאבחן עם בדיקות וירטואליות (לרוב פרטיות), השאלה האם יש בכך טעם אם ממילא לא מתכוונים לבצע טיפול בקולונוסקופיה או ניתוח, מדובר בידיעה בלבד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום