מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלה על ריתוקמוטי24/08/2008
מה הם החסרונות בריתוק על ידי ישיבה על הבטן או הגב של היריב? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
רוני קליין24/08/2008אני מניח שאת מתכוונת למצב, שהישיבה עצמה היא הריתוק.
טכניקות של ריתוק בג'ודו וג'ו-גי'טסו לוקחות בחשבון את האפשרות שהמרותק ינסה לצאת מהריתוק ולכן, למשל, נתפסים ברגליים שלו.
אם רק הישיבה היא כל הריתוק אז די קל להשתחרר מהריתוק ע"י גילגול מהיר לצדדים.
במקרה כזה המרתק לא רק מאבד את הריתוק אלא גם את שיווי משקלו.
אלא אם כן את שוקלת עשרות ק"ג יותר מהמרותק....
בקיצור, טכניקה לא מומלצת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכמו כל ריתוק אחר....
kool14/09/2008ריתוק זה נקרא מאונט. וזהו ריתוק חזק מאד שכן במצב זה המרתק, יכול להכות ביריב כשליריב יכולות הגנה נמוכות יחסית. (דמיינו את המצב, במצב זה הראש של היריב המרותק - חשוף). כמו מכל ריתוק, גם ממצב זה ניתן להשתחרר... אך על מנת שהריתוק יהיה אפקטיבי, על המרתק להתאמן ולהתאמן ולהתאמן על ריתוק זה כי מריתוק לא נכון קל מאד להשתחרר. הצד המרותק חייב להתאמן על כיצד להתשחרר מהריתוק שכן חוסר יידע יחשפו אותו לחבטות ראש מצד המרתק. בקיצור, במצב זה יש ייתרון לצד המרתק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהליטל20/08/2008
שלום, אני עכשיו בת 12 ואני רואה את האולימפיאדה וזה עושה לי חשק ענק להתחיל ללמוד ג'ודו ולהתמקצע בזה ממש. אני רואה שהנשים שם נראות לא טוב ואין להם חזה כמעט. שאלתי היא, אם אני אתחיל להתאמן חזק ולהשקיע בזה, זה יפגע לי בצמיחה ובנשיות? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הקשר בין אימונים לצמיחת הגוף הנשי
רוני קליין20/08/2008ליטל, שאלה טובה.
אם את שואלת רק לגבי אימוני ג'ודו אז התשובה שלי: אין קשר.
שימי לב, למשל, שיש טניסאיות ברמה עולמית שהן יפייפיות והחזה שלהם נורמלי.
כמובן שספורטאיות פעילות לא יעשו ניתוחים להגדלת חזה כי זה יפריע להישגים אבל מה שהטבע נתן - מסתדרים עם זה.
דרך אגב, באומנויות לחימה נשים לובשות מגן לחזה ואולי בגלל זה לא רואים חזה בולט.
מצד שני, את לא תראי חזה גדול אצל מתעמלות או שחייניות.
ישנם הרבה שמועות שמתעמלות צעירות הרוצות להגיע לפיסגה העולמית מקבלות הורמונים מעכבי גדילה, מה שגורם להן להראות ילדות גם כאשר הן נערות.
בקשר להתרשמות שלך שג'ודאיות "נראות לא טוב" - אני חושב שזה רק צירוף מקרים.
אם מישהי שניראית טוב תרצה להתחיל להתאמן ברצינות בג'ודו - האימונים לא יגרמו להיראות לא טוב.
אולי ישנן בנות שניראות טוב המעדיפות ספורט שנחשב "אצילי" כמו טניס ולא "גברי" כמו אומנויות לחימה שונות. חשיבה מטופשת, כמובן, אבל אולי יש החושבות כך.
בקיצור, שזה לא ידאיג אותך.
ממליץ לך בחום להתאמן בג'ודו ולהתמיד בזה.
תתמקצעי בזה ותגשימי את חלומך למדליה אולימפית.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הגנה עצמיתרוני17/08/2008
שלום רב, לרוב אמנויות הלחימה יש אביזרים וביגוד מיוחד ודוקא לקר במגע לא - מה עומד מאחורי זה, האם מתוך אידיאל כלשהו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
רוני קליין18/08/2008שאלה טובה.
לדעתי, יש שתי סיבות מדוע אין ביגוד מיוחד לקרב מגע.
א. אומנויות הלחימה המסורתיות מביאות איתן את הביגוד המסורתי שלהן מהמאה ה-19 ועוד לפני כן.
קרב מגע נוצרה במהלך המאה ה-20 ללא זיקה למקורות קדומים כלשהן. כך שאין מסורת ביגוד שצריך לכבד אותה.
ב. קרב מגע אמורה להתבצע באופן טבעי באותו לבוש שאנשים לובשים כאשר הם מותקפים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהביגוד - קרב מגע
איטל קלונסקי07/10/2008יש לקרב מגע לבוש מיוחד הוא כולל מכנס שחור (של חליפה) וחולצת טריקו
וכן הרעיון הוא שיש לבוש מחייב אבל הוא נח ומתאים ללימוד "הרחוב"* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- להגיע לאולימפידהויקי13/08/2008
שלום, הבן שלי מתאמן בגודו ורוצה להגיע לאולימפיאדה מה אפשר לעשות עכשיו (בן 10) כדי שיהיה מספיק טוב?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
רוני קליין13/08/2008קודם כל, הוא כבר עושה. הוא מתאמן.
נסי לברר אצל מי הוא יכול להתאמן באופן רציני.
מישהו מקצועי צריך לתת חוות דעת אם הוא מספיק מוכשר כדי להשקיע בו.
זה גם תכונות אופי וגם השגים בשטח. כגון זכיה באליפויות שונות.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אמנויות לחימהקרן פ.10/08/2008
שלום, האם אומנויות לחימה מאפשרות גם כן למידה של תרגילים להגנה עצמית?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
רוני קליין10/08/2008הקשר בין אומנויות לחימה להגנה עצמית הוא כמו הקשר בין בישול לאוכל...
כל אומנות לחימה טובה להגנה עצמית.
כדי להיות טובה בהגנה עצמית את צריכה להתאמן ולהיות טובה באומנות לחימה כלשהי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הגנה עצמית ודיאטהענת06/08/2008
שלום, האם לימוד קרב מגע והגנה עצמית יכול לעזור לי גם בירידה במשל, או שלא בהכרח מכניס לכושר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הגנה עצמית ודיאטה
רוני קליין06/08/2008ענת, קראי את השאלה של הגולשת רוחמה באותו עמוד ואת התשובה שנתתי לה.
במשפט אחד: התשובה חיובית. אימון באומנויות לחימה גם מביא כושר, גם מוריד משקל וגם מוסיף בריאות.
רק שצריך להתאמן בקביעות ולעשות מזה אורח חיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלענת:אני מתאמנת בקראטה בקביעות,ואכן
ס.08/08/2008ירדתי במישקל(גם בעזרת תזונה נכונה),כושרי עלה,הגוף התחזק ואני יודעת להגן על עצמי. מומלץ!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה למנהליםשיר03/08/2008
אולי תשתפו בבקשה אותנו הגולשים במקרה אמת שקרה לכם בחיים שהייתם צריכים להשתמש בשיטות ההגנה העצמית שלמדתם. תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
רוני קליין03/08/2008שיר,
צר לי לאכזב אותך.
אין לי אף סיפור מעניין לספר לך.
למדתי קארטה במהלך 4 שנותי בתיכון אצל מורה מדהים שאסור לי לפרסם את שמו.
האיש הזה היום בן 70 !!! ועדיין פעיל !!!. ידוע לי שהוא פעמיים היה מועמד לפרס ישראל על מפעל חיים וטרם זכה.
גם לפני התיכון לא השתתפתי בקרבות אמיתיים למעט "קרבות ידידות" עם חברים.
אני תמיד ידעתי להתרחק מצרות, אך מעולם לא ברחתי ולא שידרתי פחד כשהיתה סכנה.
פעם אחת, כשהייתי בן 18, היה מצב בו צעיר חמום מוח איים על חבר שלי כשהלכנו בלילה בת"א.
הצלחתי לשכנע את הצעיר, שתפס לחבר את חולצתו,להרפות ולעזוב את המקום וכך "פיספסתי" הזדמנות להראות את כישורי....
באותה תקופה גם היה מקרה שצעיר בן גילי שמע ממני במקרה שלמדתי קארטה והוא ניסה לסגור אותנו במחסן כדי שיוכל לראות "מי יותר חזק".
התנגדתי בכל תוקף להילחם מחוץ למזרון האימונים כשזה לא מקרה של הגנה עצמית.
הבחור ויתר ועזב.
חודשיים אח"כ, כאשר ההייתי סטודנט בירושלים (ולא התאמנתי) שמעתי במקרה מחבר שמתקיימת איזה אליפות קארטה בפ"ת.
נסעתי לפ"ת כדי להשתתף באופן ספונטני.
ומי עלה מולי לקרב?
אותו בחור מהמחסן....!!!
ניצחתי אותו.
אחד הדברים הידועים במחקרים שנעשו בקרב אנסים היה שהם בחרו בחורה שמשדרת חוסר בטחון (צורת ההליכה, המבטים וכו').
אז אני לא משדר פחד. ותמיד קר רוח במצבי חרום.
אולי בגלל זה אין לי מה לספר לך....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרב מגע לנערותאור29/07/2008
האם יש חוגים ייחודיים לנערות בלבד?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
רוני קליין02/08/2008כן.
סביר להניח שתמצאי משהו קרוב למקום מגוריך.
את יכולה להעזר באינטרנט, או העיריה/מועצה מקומית באזור מגוריך, או ויצ"ו, או נעמ"ת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחוגים לנערות
איטל קלונסקי15/09/2008ישנם חוגים לנערות בלבד גם בקרב מגע וגם בהגנה עצמית
את יכולה לברר באינטרנט ויש את עמותת אל הלב 02-6781764* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהתמרה27/07/2008
שלום רב, האם יש בישראל מקום בו ניתן ללמוד סומו? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
רוני קליין27/07/2008הלוואי....
אני נהנה לצפות בקרבות שלהם ואם היה בישראל התקשורת כבר היתה עושה מזה כתבות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרב מגעמירי23/07/2008
שלום, קרב מגע הוא ספורט הגנה עצמית ישראלי, כיצד הוא נעשה מוכר כל כך בעולם כולו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מדריך קרב מגע
אלי23/07/2008דארין מסטר קמ"ג בארה"ב יהודי ישראלי, תובע מחוזי בל.א. שהפעיל את קשריו לכל אירגוני הבטחון אייל ינילוב גאון שפיתח את השיטה בישראל פיזר את הידע בכל העולם. (כמובן בתשלום)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיטת לחימה לילדיונית20/07/2008
איזו שיטת לחימה יותר טובה לילד בן 8 שאין לו ביטחון עצמי בשמיים? עדיף שיטה תחרותית עם חגורות שתעמיד אותו במבחן מול ילדים אחרים, או שיטה שנועדה נטו ללמד הגנה עצמית ותקיפה בלי יותר מדי טקסים? כשאני חושבת על זה יש יתרונות וחסרונות לכאן ולכאן ולא החלטתי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיטת לחימה לילד
רוני קליין20/07/2008הפתרון הכי נפוץ הוא לשלוח את הילד ללמוד ג'ודו.
אפשר להציע לו גם ג'ו ג'יטסו, או שיטת "דניס הישרדות".
לגבי שתי ההצעות האחרונות הייתי במקומך מרים כמה טלפונים ואפילו מגיע עם הילד לראות ולהתרשם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איזה סוג כדאי?ח.15/07/2008
אני מתלבטת - איזו אמנות לחימה טובה להגנה עצמית - אני רוצה ללמוד משהו פרקטי שיעזור לי לקבל ביטחון עצמי, אבל שהתהליך שלו לא יהיה קשה מדי פהנמה. מה הכי טוב לבחורה בת 28?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
רוני קליין16/07/2008המון פעמים השאלה הזאת נשאלת ותמיד אני עונה אותה תשובה.
כל אומנויות הלחימה מספקות את הסחורה: בטחון עצמי, יכולת טובה להגנה עצמית.
זה תלוי במתאמן.
התייחסות רצינית והתמדה הם המפתח.
אימונים יסודיים ברמה יומית של כושר וטכניקה.
ההבדלים יכולים להיות רק למי שמחפש קיצורי דרך.
במקרה כזה אפשר לקבל ידע בסיסי העיקר בתרגילי ג'יאו גיטסו אשר לפעמים נקראים בשמות שונים של "הגנה עצמית" או "קרב מגע" או "הישרדות" וכדומה המשלבים קוקטייל של טכניקות מאומניות לחימה שונות אך בעיקר ג'יאו-ג'יטסו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהרוחמה12/07/2008
שלום רב, אני סובלת מעודף משקל של כ-15 קילו. כמו כן אני מעוניינת ללמוד הגנה עצמית למען תחושת הביטחון שלי. רציתי לדעת איזה קורס הגנה עצמית מומלץ לי כדי "להרוג שתי ציפורים במכה" - גם לרזות וגם ללמוד הגנה עצמית? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
רוני קליין12/07/2008התשובה היא עקרונית:
כל אומנות לחימה שמתאמנים בה ברצינות ומתמידים בה לאורך זמן תעשה את שני הדברים שרצית.
אם, למשל, יש פעמיים בשבוע אימונים אז בימים שאין אימון את עושה לעצמך אימון כושר פרטי.
אם תהיי רצינית ותתמידי - התוצאות לא יאחרו להגיע.
אומנות לחימה יכול להיות הרבה דברים: ג'ודו, קארטה, ג'ו-ג'יטסו, או קוקטייל של טכניקות עם שמות כמו "הגנה עצמית", "קרב מגע" וכד'. כולם טובים בשבילך.
בקשר לירידה במשקל.
אם למעט עודף משקל את בריאה גם לפי בדיקות דם (למשל, שאין לך חריגה בשומנים או בעיה עם הכולסטרול) אז תקפידי לאכול 3 ארוחות סדירות. במיוחד להקפיד על ארוחת בוקר משביעה.
אימון גופני יתבצע לפחות שעתיים אחרי ארוחה.
לא לנשנש בין ארוחות.
וזהו.
לא צריך משהו קיצוני וקשה עם האוכל כי אנו מדברים על אורח חיים קבוע ובריא ולא על "מבצע" זמני להורדת X קילוגרמים.
את יכולה לכתוב לי לאימייל כדי לקבל מידע מפורט יותר לגבי אימונים עצמיים
[email protected]* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תחרויותרוני09/07/2008
שלום האם קרב מגע הוא קרב תחרותי, או קרב ראווה כלשהו, האם אפשר לצפות בתרגילים היכן שהוא?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תחרויות קרב מגע
רוני קליין09/07/2008התשובה לשאלתך הראשונה: חיובית.
בקרב מגע יש תחרויות ויש אליפויות.
לגבי שאלתך השניה: כדי לצפות בתרגילים או בקרבות תצטרך לחפש באינטרנט.
דבר עם מדריכים וקבל מהם את כל המידע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרב מגעמרי06/07/2008
שלום רב, נפתחה קבוצת לימוד באיזור מגורי והמדריך מאוד צעיר, כיצד אפשר לדעת כישוריו של מדריך,, כלומור היכן הוא צריך ללמוד כדי שאוכל לדעת שאני יוכולה לסמוך עליו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מדריך קרב מגע
רוני קליין06/07/2008אפשר לשאול אותו, או את האחראים עליו.
כמה זמן הוא עוסק בתחום?
אצל מי הוא למד?
בסה"כ האיכות של המדריך נובעת ממנו עצמו ומיכולתו ללמד ולשמש מודל לחיקוי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)









