מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הגנה עצמיתיעל24/08/2009
שלום,
אני בחורה ובקרוב אעבור לגור לבד בסביבה מפחידה בשכונה שידועה לשימצה ואצטרך להלך ברחובות לבד בלילות בדרכי חזרה מהעבודה/ מהלימודים.
קניתי לפני כמה זמן תרסיס פלפל אבל אני מפחדת שזה לא מספיק (הבנתי שיש בעיות אם יש רוח , ובנוסף שאני צריכה להיות די קרובה לתוקף וזה לא מספיק לזמן רב)
האם לדעתכם זה מספיק? האם עדיף גז מדמיע? האם התרסיס שמוכרים בריקושט ב59 ש"ח מספיק? וכמה זמן הוא בתוקף? (קניתי לפני כשנתיים)
חשבתי לקנות שוקר אך ראיתי שזה הרבה כסף כ 250 ש"ח והבנתי שיש לזה חסרונות רבים - שניתון לחטוף לך את זה ולהשתמש נגדך וכמו כן צריך להיות קרוב לתוקף ,
מה אתם חושבים כדאי לקנות? חשבתי אולי יהיה באינטרנט בזול יותר אך ראיתי שהמחירים מאוד גבוהים.. יש לכם רעיון? והאם זה באמת אפקטיבי ? מה ההשפעה שזה עושה על התוקף ? האם הוא באמת מנוטרל?
יש לכם עוד רעינוות ראיתי שיש כל מיני אקדחי לייזר, אקדחי גז ועוד כל מיני מה אתם אומרים?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
רוני קליין24/08/2009כל כך הרבה אפשרויות את בודקת להגנה עצמית חוץ מהאפשרות הכי טובה: ללמוד הגנה עצמית.
אני יודע שאת מאד עסוקה אבל היית צריכה להציב את לימוד הגנה עצמית בסדר עדיפות יותר גבוה מהמקום האחרון. כמו שזה עכשיו.
עכשיו, כשאת בקרוב עוברת לשכונה מפוקפקת, כבר אין זמן לחכות לתוצאות אלא להסתמך על אביזרים.
בקיצור, תרסיס הפלפל שלך צריך להיות אפקטיבי.
תוודאי שהוא יהיה לך מוכן ביד כאשר את הולכת ברחוב לבד בלילה. ולוודא שהפיה של התרסיס היא בכיוון הנכון.
נכון שבמקרה של רוח נגדית את תהיי בבעיה אבל בישראל רוב הזמן אין רוח משמעותית בתוך רחובות ערים. אז אני לא הייתי מודאג מזה.
זה אמור להיות אפקטיבי לטווח של 2 עד 4 מטר.
ובהזדמנות הכי קרובה כדאי לך להתחיל ללמוד הגנה עצמית.
בגיל שלך את בתקופה הכי מסוכנת של סכנות . אונס כמובן. בשכונה מפוקפקת גם שוד.
בגיל מבוגר יש פחות סיכוי לאונס ויותר של שוד אבל היום את חשופה להכל.
בכל הנוגע לאונס בחורות עם שיער ארוך חשופות יותר מבעלות שיער קצר.
ושיער ארוך אסוף בקוקו זה פיסגת החלומות של האנסים. כמה שיותר נוח לתפוס בשיערות יותר טוב בשבילם.
שיהיה לך בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה,
יעל26/08/2009לגביי השוקר כדאי לקנות? כלומר אין לי בעיה ביד אחת להחזיק גז מדמיע ובשניה שוקר
האם זה אפקטיבי ומשתק את התוקף ? כמה וולט כדאי ? איפה כדאי לקנות וכמה זה עולה ?
תודה על כל העזרה, אין לי זמן או כסף ללמוד כרגע הגנה עצמית למרות שהייתי רוצה מאוד.
האם שיער אסוף ל"גול גול " זה בסדר ? כלומר אסוף בפקעת?
תודה שוב יעלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
רוני קליין26/08/2009לדעתי, תרסיס שיודעים להשתמש בו מספיק.
לא צריך גם שוקר.
לא מחזיקים אביזרים בשני הידיים. יד אחת חייבת להיות פנויה.
שיער אסוף בפקעת זה יותר טוב כי זה פחות נוח לאחיזה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהגלית23/08/2009
שלום רב,
ביום יום אני מנהלת אורך חיים שיגרתי ובריא (כך אני מאמינה), אך בסופי שבוע מרשה לעצמי "להתפרע" - בעיקר כשמדובר באלכוהול.
ברצוני לדעת אם אני הולכת להתאמן ביום שבת לאחר לילה של הרבה אלכוהול, מה זה עושה לבריאות? האם כדאי לוותר על האימון של שבת בבוקר?
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
רוני קליין24/08/2009השאלה שלך מתאימה לפורום רפואי לא להגנה עצמית.
חוץ מזה שאם את מוטרדת מהבריאות שלך אז תוותרי על אלכוהול.
זה גורם נזק מצטבר לכבד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם גז מדמיע בצורת אקדח חוקי בארץע15/08/2009
שלום,
למרות שחיפשתי לא מצאתי תשובה.
האם גז מדמיע בצורת אקדח חוקי בארץ (למטרות הגנה עצמית כמובן)?
באתרים שמוכרים אותו רשום שכן.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אקדח גז להגנה עצמית
מיכאל13/06/2016רוני שלום
אקדח הגז שאנחנו משווקים הוא היחידי בארץ שמאושר על ידי משטרת ישראל כל שאר אקדחי הגז שמוכרים באתרים בחניות דמוי אקדח בצבע שחור לא חוקיים
אקדח הגז ליידי גין הוא נגיע בצבעים ורוד כחול יש לו צורה של אקדח אבל שונה בצורה משאר האקדחים שאנחנו מכירים .
תודה מיכאל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם גז מדמיע בצורת אקדח חוקי בארץ - תגובה
רוני קליין20/08/2016גז מדמיע או תרסיס פלפל בצורה של אקדח הוא חוקי למטרות של הגנה עצמית.
כל מה שאתה קונה ברשת של ריקושט זה חוקי.
אחרת ריקושט כבר מזמן היתה נסגרת.
מה שחשוב מבחינה משפטית זה עניין של הגנה עצמית.
מישהו צריך לתקוף אותך כדי שתהיה הגנה עצמית.
התגובה צריכה להתאים לאיום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
רוני קליין15/08/2009גם לדעתי התשובה חיובית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרוני תודה! כאיש מקצוע מה דעתך על...
ע15/08/2009אביזר שכזה לצרכי הגנה עצמית.
האים הוא מהווה יתרון או חיסרון בהשוואה לגז מדמיע בצורתו הקונבנציונאלית?
התחושה שלי שהוא עשוי לספק הרתעה גדולה יותר אך גם לסכן כי יחשבו שמדובר באקדח אמת.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
רוני קליין15/08/2009אני לא הייתי מוטרד ממה שיחשבו התוקפים
אלא ממה שיחשבו אנשי הבטחון.
ייתכן שתצטרך לתת הסברים כל פעם
ויעכבו אותך בביקורת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאז מה דעתך?
ע15/08/2009כדאי להסתפק בקונבנציונאלי?
אני דווקא חשבתי שגם באירוע תקיפה מישהו שרואה מהצד עשוי להגיב כלפיי בירי כי יחשוב שאני מחבל או דבר מה דומה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהישראל10/08/2009
שלום,רציתי לשאול אם בצבא ובמשטרה כשמישהוא מתגייס לומדים לוחמה בטרור לוט"ר הגנה עצמיצת קרב מגע שיטות ואומנויות לחימה מה בדיוק לומדים ואיפה הכי טוב והכי הרבה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
רוני קליין11/08/2009אני לא יודע לסכם את כל הנושא של קרב מגע בצה"ל.
נסה למצוא מקורות בתוך הצבא.
באופן עקרוני היחידות שמתאמנות בקרב מגע הן יחידות מובחרות,
יחידות ללוחמה בטרור
ומשמר הגבול.
בקיצור, כל יחידה שחייליה יכולים למצוא את עצמם בטווח אפס מהאוייב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לאמירה בר שלום.אני08/08/2009
היי אמירה.
יצא לך לבעוט למישהו באשכים?.
אם תותקפי, תבעטי באשכים?.
דליה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מכה לאשכים
אמירה בר-שלום09/08/2009שלום דליה
לשמחתי לא יצא לי לבעוט למשהוא באשכים תוך התגוננות מפני מצב מסוכן , אך יצא לי במסגרת אימונים לתת מכה קלה לאיזור הנ"ל ומתגובות של חברי הגברים , זה בהחלט כואב , לא נעים ומוציא את הגבר לכמה שניות/ דקות מפעולה.
במקרה ואהיה במצב של התגוננות מפני תקיפה, אחת האפשרויות הטובות ביותר יהיה שימוש במכה או בעיטה לאיזור האשכים .
אמירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפניית לקורס הגנה עצמיתיפית07/08/2009
רציתי לשאול, האם יש קורסים להגנה עצמית שמועברים לנשים בלבד ללא תשלום בת"א?
במידה וכן אשמח לקבל את הפנייתכם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
רוני קליין08/08/2009פני לאמירה בר שלום מהפורום הזה.
גם תוכלי לברר בנעמ"ת או בגופים שונים הקשורים לנושא.
הכל אפשר לברר היום דרך האינטרנט.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההגנה עצמית לנשים
אמירה בר-שלום09/08/2009שלום יפית
בעמותת אל הלב ניתן ללמוד הגנה עצמית לנשים בלבד , את יכולה לבדוק באתר שלהם , כתבי בגוגל אל הלב.
בברכה
אמירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיטות להתגוננותיפית07/08/2009
שלום,
שמי לימור ואני מעונינת לדעת כיצד אוכל להתגונן כאשר מישהו לופת את צווארי מאחור ?
וכאשר מישהו מאיים עליי בסכין? ( בעזרת הגוף בלבד)
בברכה
לימור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
רוני קליין08/08/2009יש הרבה טכניקות באומנויות לחימה (במיוחד בג'ו גיטסו) למצבים אלה.
אי אפשר לכתוב אותם.
צריך לראות הדגמות ולהתאמן על זה.
ממליץ לך בחום להתחיל להתאמן בנושא הגנה עצמית.
תמצאי את כל מה שתרצי באמצעות האינטרט.
אפילו אם תיכנסי לאתר YouTube ותחפשי Self defence תצליחי למצוא לבסוף הדגמות.
אבל הכי חשוב: ללמוד הגנה עצמית.
התוקף שלך לא יודיע לך מראש איך הוא יתקוף אותך. כך שצריך לדעת להתגונן לא רק מאחיזה אחורית של הצוואר.
את יכולה גם ליצור איתי קשר
052-3227801* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתגוננות מחניקה או סכין
אמירה בר-שלום09/08/2009שלום לימור
אכן מומלץ ללמוד הגנה עצמית ששם תקבלי מבחר רב של השתחררויות ממצבים שונים וגם התגוננות מפני סכינים .
להזכירך, רוב התקיפות לא נעשות עם סכין, כך שמומלץ ללמוד גם תרגילים אחרים ובעיקר לעמוד על שלך ולהיות אסרטיבית עם מודעות לסביבה.
אמירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום שמי מיכלמיכל07/08/2009
אני עובדת בנתב"ג ויש משמרות שאני מחכה בשעות הקטנות של הבוקר להסעה
ובשעות הקטנות של הבוקר חוזרת הבייתה אצלנו בנתב"ג הביקורת קפדנית ואי אפשר להגיע עם אמצאי הגנה ואני כרגע סטודנטית ואני לא יכולה להרשות לעצמי ללמוד הגנה עצמית כי אני מממנת לעצמי לימודים מה אוכל לעשות? אודה לכם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
רוני קליין08/08/2009לא ברור לי איזה אמצעי הגנה אסור שיהיה לך.
תרסיס גז (מדמיע או פילפל)
שוקר חשמלי.
כל גוף חד המוחזק ביד.
כל תרסיס מבושם ועד הדברה יכול להיות טוב כשמרססים אותו לפנים.
מפתח ארוך וחד במחזיק המפתחות. אותו את מחזיקה קבוע ביד בזמן שאת עומדת לבד.
או כל דבר יצירתי שיכול לעשות נזק.
את יכולה גם להתקשר אלי להתייעצות.
052-3227801* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכל מה שקשור לאמצעים להגנה עצמית
מיכל08/08/2009מפני שמחרימים אצלינו כדי שלא ישדדו כסף או משהו
אבל עצת המפתחות עזרה לי תודה לך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההגנה עצמית
אמירה בר-שלום09/08/2009שלום מיכל
כמו שידידי רוני כתב לך כל דבר כמעט שנמצא עלייך יכול לשמש ככלי הגנה כמו: פאלפון , מפתחות, כל דבר חד שעלייך או בתיק , אך כל אלו צריכים להיות נגישים ברגע של התגוננות . יש לך גם את אחד הדברים החשובים ביותר וזה ה"קול" שלך , צעקה חזקה וקריאה לעזרה בהחלט יכולים לעזור .
ידוע לי שבעמותת "אל הלב" נותנים מלגות לנשים שרוצות לעבור קורסים של הגנה עצמית, את יכולה לבדוק באתר שלהם .
אמירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאתי06/08/2009
שלום רב,
מה בעיטה חזקה באשכים של גבר יכולה לעשות לו? האם היא יכולה לפגוע לו בפוריות?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פגיעה באשכים
רוני קליין08/08/2009פגיעה באשכים לתוקף היא פעולה מתבקשת עבור אישה מותקפת.
עבור אישה שאין לה שום הכשרה באומנויות לחימה דווקא בעיטה אינה האופציה המועדפת אלא תקיעת ברך חזקה.
בעיטה דורשת טווח רגל כאשר ברכיה שימושית בטווח מגע גוף.
וגם אפשרות הפיספוס של המכה גדולה יותר בבעיטה מאשר בבירכיה.
הבעיטה יכולה להיות חלק טבעי מנוהל הגנה עצמית כאשר לומדים באופן מסודר הגנה עצמית / קרב מגע / קארטה / איגרוף תאילנדי וכד'.
במצב של חוסר הכשרה מוקדמת גם תקיפה ידנית של האשכים יכולה להיות אפקטיבית במצב של גוף צמוד לגוף.
תקיעת יד מלמטה למעלה.
או אפילו תפיסה חזקה של כל ה"חבילה" ומשיכה כלפי מטה.
לגבי נזקים לגבר.
שזה לא ידאיג אותך בזמן שאת מותקפת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מדריכה או מדריך להגנה עצמית לנשים?חגי29/07/2009
רציתי לדעת, כאחד שמעוניין לרשום את בתו לקורס הגנה עצמית, האם יש הבדל מהותי בין מדריך הגנה עצמית גבר למדריכה אישה. מה יותר טוב (אם אפשר לכמת זאת)?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מדריך או מדריכה
רוני קליין29/07/2009אין הבדל עקרוני בין המינים.
מה שעושה את ההבדל זאת האישיות של המדריך/מדריכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמדריך או מדריכה ?
אמירה בר-שלום02/08/2009שלום חגי
אין הרבה הבדל בין מדריך ומדריכה , יש הבדל באישיותו/ה של המדריך או המדריכה ובחומר שהם מעבירים . יתכן ומדריכה תוכל להבין אולי יותר טוב את השאלות שבאות מתוך האישיות הנשית של הנערה או האישה ולתת תשובות שמתאימות יותר בהיותה מדריכה אישה בעצמה.
ממומלץ תמיד לפנות למדריך או למדריכה ולבדוק איתם מה התוכן שהם מעבירים בקורס .
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החוק לגבי אלימות כתגובה לאלימותיניב12/07/2009
שלום
יש לי שאלה חשובה: אם אני יודע על מישהי שחבר שלה מכה אותה מדי פעם והיא פוחדת להתלונן כי אולי החבר שלה יעשה לה משהו, ואני מחליט - למרות שהיא ביקשה ממני לא להתערב - לדבר עם הבחור ההוא ולהודיע לו שיפסיק להיפגש איתה והדברים מתפתחים לקטטה - האם יש סיכוי שאני אהיה זה שמורשע במשקטרה על אלימות, למרות שהכוונה שלי טובה ויכולה להיות מצילת חיים?
תודה על התשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
רוני קליין13/07/2009טוב שאתה שואל לפני שתעשה טעות.
הגנה עצמית באופן פיזי מבחינת החוק זה כאשר אתה פיזית מותקף. בשידור חי.
אם אתה הראשון שהרים יד - אתה התוקפן.
לא משנה מה היו הסיבות.
סיבות טובות ישמשו את עורך הדין שלך בטיעונים להקלה בעונש. לא יותר מזה.
אם החבר של הבחורה מכה אותה - זאת עבירה פלילית.
צריך להגיש תלונה במשטרה.
בסמכות המשטרה לטפל בנושא. אתה לא החוק ואתה לא מוסמך לעשות מה שנראה לך כ"צדק".
בדיוק בשביל זה המציאו את בתי המשפט.
הגשת תלונה במשטרה יכולה להתבצע גם על ידך.
כיון שלפי החוק אם ידוע לאזרח על עבירה המתבצעת חובתו לדווח למשטרה.
עד כאן מה החוק אומר.
אם מאד חשוב לך שמערכת החוק תעשה צדק אז אתה יכול לעזור.
למשל, לבוא עם מכשיר הקלטה לפגישה עם החשוד ולנהל איתו שיחה .
יכול להיות שהוא יפליל את עצמו ובכך ההקלטה תשמש כראיה שתזרז את הגעתו למאסר.
אם החשוד גם יפליל את עצמו בדבריו וגם ברוב טיפשותו ירים עליך יד
אז יכול במעמד זה להגן על עצמך באופן פיזי.
כדי לא להסתבך בעצמך - תוודא שאתה מפעיל מה שהחוק מכנה "כח סביר" ולא יותר מזה בהגנה עצמית.
דוגמאות להפעלת כח לא סביר:
לתוקף אין אביזר ביד ולך יש.
התוקף נופל על הרצפה ואתה בועט בו כשהוא שכוב על הרצפה.
מקווה שהבנת את רוח הדברים.
נבון יודע לצאת מצרות שחכם לא נכנס אליהם.
חכם, במקרה הזה, יקליט את החשוד ויגיש תלונה במשטרה עם ההקלטה.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא פייר העניין הזה, לא?
יהורם19/07/2009סליחה שאני מתערב, אבל קראתי את תשובתך המלומדת והמנומקת ואני מוכרח לומר שזה נשמע ממש לא פייר. איך ייתכן שהתוקפן ינצח בקרב כזה, למרות שהוא האשם העיקרי בעצם המתקפה עליו?
האם החוק לא אמור להגן גם על מקרי קיצון כגון אלו? האם אין שופט בישראל שיצליח להבין סיטואציה מורכבת כזו? אם התשובה שלילית, זה ממש חבל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא פייר זה בעיני המסתכל
רוני קליין21/07/2009החוק נועד למנוע אנרכיה.
איש הישר בעיניו יעשה - זה מתכון לאנרכיה.
לכן, באופן גורף החוק אוסר הפעלת אלימות.
גם אם יש לך שיקול דעת סביר בהפעלת אלימות
אולי לי יש שיקול דעת אחר בהפעלת אלימות.
אז מה יהיה?
אני אדמיין ש"גנבת" לי את החברה.
אשבור לך את העצמות.
אגיע למשפט.
אנסה לשכנע את השופט שזה "פייר" להכות מי שגונב חברה.
השופט יחשוב אחרת.
אני אקבל עונש
ואתה, בכל מקרה, תישאר נכה כל החיים.
אופס....
מתאים לך?
כדי למנוע אנרכיה אז באופן גורף יש איסור על אלימות.
יש חוקים, ויש עונשים
והכל מתברר בבית משפט.
והחוק גם מקפיד שהשופט לא יהיה קשור עצמו לעבירה
כי הוא לא יהיה אובייקטיבי !!!!!
הקורבן הוא זה שיתלונן במשטרה.
הוא לא זה שיעשה "צדק" כראות עיניו.
מקווה שהבהרתי את העניין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאתה צודק ב-99%,השאלה היא
נעמה27/07/2009הסברת יפה והבאת דוגמה טובה, באמת.
אך עדיין, במקרים בהם אין ספק בכוונת המתקיף (נאמר שמדובר בגבר מכה ש"חטף" מאחיה של האישה המוכה) - האם בית המשפט לא נוטה להתחשב במקרים כאלה, או שחוק זה חוק?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה לנעמה
רוני קליין27/07/2009מי שמרים יד ראשון הוא התוקפן בעיני החוק.
בדוגמא שהבאת הגבר המוכה יכול להתלונן במשטרה ואז האח יהיה בבעיה.
הדבר היחיד שיכול האח לקוות זה שהגבר המוכה לא יעיז להתלונן למשטרה כי אז עלולה להחשף העובדה שהוא מכה את אשתו.
ואז נגד שני הגברים יוגש כתב אישום....
לא תהיה "התקזזות".
לא מטפלים בעבירה ע"י ביצוע עבירה נוספת.
הפורום הזה נועד לאנשים שמגינים על עצמם מאלימות של אחרים.
לא "סגירת חשבונות" ולא כמו שנהוג בטעות לומר: "לקחת את החוק לידיים".
זאת טעות כי החוק אינו מרשה כלל "לסגור חשבונות" ללא חקירה ומשפט של הגורמים המוסמכים (משטרה ובתי משפט).
"לקחת את החוק לידיים" יכול להיות רק לקחת את חוק הג'ונגל לידיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה כדאי לעשות
אמירה בר-שלום13/07/2009שלום יניב
אחד הדברים שאפשר לעשות כאשר יודעים על אלימות שמתבצעת ויש פחד מסויים , ניתן להתיעץ בעילום שם בקו החם של מרכזי סיוע, יש להם הרבה נסיון בסיפורים כמו שאתה מתאר.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הגנה עצמית במקרה של הטרדה מיניתיעל16/06/2009
ערב טוב לכולם.
יש לי שאלה משפטית: נאמר והבוס שלי מטריד אותי מינית (לפחות לראות עיניי): מביט בי עם עיניים זדוניות, מעיר לי הערות על הישבן וצבע החזיה ושורק לי בבוטות כשאני עוברת לידו - כל אלה ליד שאר העובדים. כבר כמה פעמים עצרתי את עצמי מלתת לו בעיטה הגונה באשכים בגלל הפחד שמא האשמה תיפול עלי.
האם אני צודקת? האם עד שהוא לא יתקוף אותי חו"ח אין לי מה לעשות חוץ מלנסות להתלונן ולקוות שמישהו יאמין לי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הטרדה מינית
רוני קליין17/06/2009יעל שלום,
שאלת שאלה מאד חשובה.
אז הנה התשובות:
חוק הטרדה מינית מחמיר במיוחד כשההטרדה מתבצעת ע"י בעל סמכות.
הבוס בעבודה זאת דוגמא מובהקת לבעל סמכות.
התאורים שכתבת זאת הטרדה מינית מובהקת.
הבוס גם ברוב טיפשותו מטריד אותך מינית לעיני עדים.
תלונה במשטרה תגרום להליך משפטי שבו יש לו סיכוי מצויין למצוא את עצמו בכלא.
את אפילו לא חייבת לתת הסברים למשטרה למה זה בעיניך הטרדה. החוק כבר הגדיר את זה כהטרדה.
אין מצב שהוא ישכנע בית משפט שזה היה "בצחוק" או סוג של מחמאה, או סוג של חיזור.
החוק ממש סגר חזק את בעל הסמכות בנושא הזה.
ברור לך שאת, במקביל, צריכה לחפש עבודה במקום אחר במקביל להליך המשפטי.
עם עו"ד טוב חוץ מהרשעה פלילית את גם תוכלי לתבוע אותו (לאחר ההרשעה) בתשלום פיצויים על הנזק הנפשי שגרם לך. סיכויי זכיה מצויינים.
ודבר אחרון, טוב שלא נתת לו בעיטה בביצים.
זה היה מסבך לך את המצב.
בעיטה כזאת מותרת משפטית במקרה של הגנה עצמית ולא כדי לפרוק זעם.
הוא לא פגע בך פיזית.
בנוסף, את גם יכולה לקבל ייעוץ משפטי מנעמ"ת או ויצ"ו.
חבל על כל יום שאת סובלת את זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאל תפחדי
rui19/06/2009תתני לו בכיף
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההגנה עצמית במקרה של הטרדה מינית
אמירה בר-שלום28/06/2009שלום יעל!
אכן המקרה שלך מרגיז ביותר כמו עוד הרבה כאלו לצערינו. בשלב ראשון צריך לזכור שאנו לא רוצות להגיע לההסלמה, זאת אומרת לא להגיב באלימות פיזית , אך בהחלט ניתן להשתמש בקול ולומר מה את חושבת ומה את מרגישה וגם לומר "לא" למבטים ולהערות. בנוסף מומלץ להתיעץ (אפשר בלי לתת פרטים מזהים) לקו החם של מרכז לסיוע 1202 .
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחפשת חוג להגנה עצמית לנשיםרונה12/06/2009
שלום,
שמי רונה, ואני מתגוררת בראשון לציון. באחרונה התעניינתי בחוג לנינג'טסו בראשון לציון, אולם במפגש הראשון שלי גיליתי שכל המשתתפים האחרים מלבדי הם גברים, ולא היה לי נוח. הייתי מעוניינת לברר אם יש בראשון לציון או בסביבתה, חוג שמערב גם נשים וגברים. רצוי אייקידו או קונג פו, אבל לא חובה.
בתודה,
רונה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אייקידו
רוני קליין12/06/2009רונה שלום,
בעידן האינטרנט מוצאים כמעט הכל.
נכנסתי לגוגל ורשמתי : אייקידו ראשון לציון
קיבלתי הרבה אפשרויות.
עשי זאת גם את.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההגנה עצמית ואומנויות לחימה לנשים
אמירה בר-שלום28/06/2009שלום רונה!
כפי שכבר ציינו בפנייך ניתן למצוא הכל באינטרנט , את יכולה להקליט הגנה עצמית לנשים , או אומניות לחימה לנשים ויעלו באתר הרבה מאוד אפשרויות .
מומלץ בחום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הגוף שלנומיכל05/06/2009
לפי מה שהבנתי כאשר מישהו בא לתקוף אותך כל שניה חשובה
הגוף שלנו הוא כלי עזר חלש
אני ממליץ על מכשירי הגנה עצמית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מכשירי הגנה עצמית
רוני קליין05/06/2009ניר,
מחקתי את רוב הודעתך כיון שאסור לפרסם באתר.
מכשירי הגנה עצמית של תרסיס פילפל, תרסיס גז מדמיע ושוקר חשמלי כבר הומלצו בפורום הרבה פעמים.
גם אני כבר עניתי לגולשים שלדעתי תרסיס פילפל עדיף על תרסיס גז מדמיע.
וזה משתי סיבות:
ההשפעה שלו ממושכת יותר כי הוא גורם גם לצריבות בעור ולא רק בעיניים.
תרסיס פילפל יכול גם לשמש כהגנה נגד כלב תוקף.
בקשר ל"קביעתך" כי הגוף הוא כלי עזר חלש -
את זה יכול לכתוב רק מי שלא למד אומנויות לחימה.
אומנויות לחימה כן הופכות את הגוף שלך לכלי מלחמה אמיתי.
ממליץ לך ללמוד אחת מאומנויות הלחימה.
וגם להחזיק בהשג יד מכשיר להגנה עצמית.
אל תשכח שהגוף והידע שלך זמינים 24 שעות ביממה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהספיר22/05/2009
שלום, יש לי שאלה:
אני נערה בת 14, רציתי לדעת אם ללכת לקורס להגנה עצמית, או שעדיף שאני אלך בכלל לחוג?
איזה אמנות לחימה היא הכי יעילה למקרי הגנה עצמית?
בתודה מראש,
ספיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ועוד שאלה:
ספיר22/05/2009האם אתם ממליצים ללכת לחוג/קורס להגנה עצמית שאליו הולכים גם בנים או רק בנים, או שרצוי שאלך לחוג/קורס של בנות בלבד?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד תשובה
רוני קליין22/05/2009הכי טוב (אם את מסוגלת לעמוד בזה) זה להתאמן גם עם בנים כי במציאות יותר סביר שתצטרכי להגן על עצמך מגבר מאשר מאישה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחוג משותף עם בנים ובנות
איטל קלונסקי24/05/2009ושוב שלום ספיר
אם אין לך בעיה לעבוד עם בנים , אני ממליצה על חוג משותף . אם לאחר כמה זמן זה לא מסתדר לך מבחינות שונות , את תמיד יכולה לעבור לחוג רק של נשים .
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
רוני קליין22/05/2009עדיף חוג כי זה לימוד לאורך זמן ואז הידע הופך להיות חלק ממך.
וגם זה משמש לפעילות ספורטיבית סדירה.
כל אומנויות הלחימה משמשות להגנה עצמית.
אם את תתמידי בחוג במשך שנים - את תהיי ברמה מספקת בהגנה עצמית בכל זמן.
לכן זאת המלצתי.
אם, בכל זאת, תבחרי רק בקורס לזמן מוגבל אז יש קורסים להגנה עצמית שבו לומדים קוקטייל של טכניקות מכל מיני אומנויות לחימה. בעיקר מג'ו-ג'יטסו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההגנה עצמית
איטל קלונסקי24/05/2009שלום ספיר
בדרך כלל אני ממליצה ללכת לחוג אומנות לחימה שעוסקת גם בהגנה עצמית , אך לפעמים ניתן להתחיל בקורס או סדנה של הגנה עצמית ולאחר מכן לעבור לחוג שנתי . בכל אופן , אם את הולכת לחוג שנתי , אני תמיד ממליצה לבדוק מה אותה אומנות לחימה נותנת ומי המורה. יש חשיבות רבה ל"איך" מעבירים את החוג .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)









