פורום הגנה עצמית, הגנה עצמית לנשים - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אלה טלסקופית
    רוצה לדעת
    06/12/2008

    שלום! האם זה חוקי לשאת אלה טלסקופית למטרת הגנה עצמית? האם עצם נשיאת האלה יכולה להוות עבירה או רק אם נעשה בה שימוש שלא לצורך? תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אלה טלסקופית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    רוני קליין
    06/12/2008

    קודם כל, השאלה שלך היא משפטית ואת אמורה להפנות את השאלה למשפטן.

    בכל זאת אענה לך כי אני יודע את התשובה.

    עצם נשיאה של נשק "קר"אינה עבירה. עבירה היא מה עשית עם הנשק ובאילו נסיבות.
    נשיאת נשק "חם" כמו אקדח דורשת רשיון. נשיאה ללא רשיון במקרה זה היא כשלעצמה עבירה. גם אם הנשק לא ירה.

    מבין סוגי נשק "קר" אלה טלסקופית היא עצם גדול הנראה לעין (לעומת סכינים, דוקרנים ותרסיסים).
    כך שהתוקף יודע מראש שאת תנסי להשתמש בה.

    לדעתי, האלה יעילה במיוחד דווקא בבית. נגד פורצים או גורמים עויינים אחרים הרוצים להיכנס בכח לבית ללא הסכמתך.

    אם חס וחלילה באמת תצטרכי להשתמש בה אז לפחות תעשי את זה נכון.
    זה אומר שאת מחזיקה את האלה חזק מעל הכתף הימנית שלך (אם את ימנית).
    כאשר את עומדת המכה הראשונה מונחתת על ראש התוקף.

    במצב מיוחד בבית כאשר את מחכה לתוקף מעבר לפינה את יכולה גם לכרוע ברך ולהכות בעוצמה בבירכיים שלו. רק תהיי בטוחה שלא מדובר במישהו מבני הבית....

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    איטל קלונסקי
    08/12/2008

    בנוסף למה שרוני כתב
    גם סכין למרות שהוא נשק קר אסור לנשיאה גם כהגנה עצמית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לגבי האלה

    ריקי שומן
    05/02/2010

    רציתי לדעת איפה אפשר לקנות את האלה הטלסקופית באזור המרכז?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נסי לחפש בתחנה המרכזית

    רוני קליין
    08/02/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום
    יוסי
    03/12/2008

    שלום לכם, אני בן 25 ויש לי שאלה. אם אני הולך מכות עם מישהו והוא נותן לי בעיטה חזקה לאשכים. כיצד אפשר להתאושש מהמכה החזקה הזו הכי מהר? תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שלום

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול בבעיטה לאשכים

    רוני קליין
    03/12/2008

    המכנה המשותף לכל הטכניקות לטיפול בבעיטה לאשכים היא הורדת האשכים למטה.
    שיטה ראשונה:
    הנפגע שוכב על הגב. המטפל מרים רגל אחת. מיישר אותה ונותן מכה טובה לעקב. כנ"ל לגבי הרגל.
    שיטה שניה (המשך לראשונה):
    מושיבים את הנפגע על המזרון/ריצפה. באים אליו מאחורה. תופסים אותו מבית השחי. מרימים ומטיחים אותו למזרון/ריצפה. עושים זאת כמה פעמים.

    אם נפגעת ואתה מטפל בעצמך:
    תן קפיצות ותנחת על העקבים!!!!. תכין את עצמך מראש לזעזוע של הראש בעקבות נחיתה כזאת.
    אחרי כמה קפיצות כאלה תרגיש שיפור.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    שירלי
    30/11/2008

    שלום רב, אני בת 25, גרה בפלורנטין בתל אביב, וממפחדת לחזור בחושך הביתה. אפשר לקבל טיפים כיצד להתגונן אם מישהו יתקוף אותי? אמרו לי משהו עם מפתח בין האצבעות. מה זה אומר? תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    רוני קליין
    30/11/2008

    אם יש לך רק צרור מפתחות אז את מחזיקה אותו באגרוף סגור כאשר המפתח הכי חד בצרור (בד"כ של האוטו) בולט החוצה כמו דוקרן.
    אם תוקפים אותך את תוקעת את זה ישר לעין שלהתוקף !!!!!!!!!

    מעבר לזה את יכולה לרכוש בחנויות מיוחדות וכן ברשת אזימוט אביזרים שונים כגון:
    שוקר חשמלי
    תרסיס גז מדמיע
    תרסיס פילפל
    או דוקרן כזה או אחר.
    האביזר צריך להיות לך מוכן ביד כאשר את במקום מסוכן !!!! לא בתיק.

    בסופו של דבר אני ממליץ לך בנוסף לאביזרים ללמוד הגנה עצמית.

    התרסיסים מיועדים לפנים של התוקף. מרחק של מטר עד 2 מטר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    איטל קלונסקי
    01/12/2008

    הי שירלי
    מה שרוני כותב זה נכון גם ביחס לטיפים אבל גם ביחס ללקחת קורס בהגנה עצמית
    אני מאמינה שהקורסים נותנים המון בטחון עצמי ואסרטיביות וזה נותן את הפתח למצוא את הפתרונות לבד ולהאמין שאת מסוגלת להכל
    אני חושבת שביחס לכל מיני מוצרים להגנה עצמית יש תחליף כגון: גז מדמיע - דאודורנט
    בעצם כל מה שאנחנו מחזיקות בתיק יכול לשמש אותנו- אם זה פצירה או עט או אפילו כרטיס אשראי
    על הכל מדברים ולומדים בקורס לכן חשוב לעבור אותו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    שירן
    26/11/2008

    האם מישהי עם הסטוריה רפואית של ניתוחי לב, כיום בריאה ואינה מוגבלת בחיי היום יום, אינה נוטלת תרופות או משהו, בשנות העשרים ( עוד מעט שלושים ) לחייה, יכולה ללמוד תורת לחימה ו/ או הגנה עצמית? תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    רוני קליין
    27/11/2008

    צריך להפנות את השאלה הזאת לרופא המטפל של האישה.
    הוא הכי מכיר את המצב הרפואי שלה ולכן הוא יכול לקבוע מה דרגת המאמץ המותרת.
    יש כמה רמות קושי באימונים גופניים וצריך להתאים את רמת הקושי להמלצה של הרופא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הסטוריה רפואית

    איטל קלונסקי
    01/12/2008

    נכון מה שרוני כותב צריך לדעת עד כמה מותר וצריך להתאמץ
    אבל קורסים בהגנה עצמית את יכולה לקחת!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    נתי
    23/11/2008

    שלום רב, אולי תדעו לענות לי. אני בטוח שהשכן שלי מרביץ לאישתו - כל יום אני שומע אותם מהחלון. מה עלי לעשות? האם במדינת ישראל יש חוק שקובע כי עלי לדווח למשטרה? תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    רוני קליין
    23/11/2008

    בהחלט !!!!!!

    שים לב,
    בסעיף 262 לחוק העונשין נאמר: "מי שידע כי פלוני זומם לעשות מעשה פשע ולא נקט כל האמצעים הסבירים למנוע את עשייתו או את השלמתו, דינו - מאסר שנתיים".

    חובתך לדווח למשטרה.

    אם אתה רוצה לעשות יותר מהמתחייב בחוק אתה יכול לעזור לאישה המוכה ע"י זה שתקליט את האלימות !!!!
    אגב, גם איומים בפגיעה פיזית זאת עבירה פלילית (בניגוד ל"סתם" קללות).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לנתי

    איטל קלונסקי
    25/11/2008

    גם אם לא היה חוק בעניין אני חושבת שמתפקידנו לדווח גם למשטרה וגם למחלקת רווחה של העיריה או המועצה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד שאלה...
    שיר
    18/11/2008

    אוקיי, השנה קבלתי חגורה שחורה, מה שאומר שאני יתחרה מול חגורות שחורות ( בני 15-20) בשנים קודמות כבר זכיתי בכמה תחרויות אבל אז הייתי עם חגורות כחולות וחומות והיה לי יותר סיכוי .(כי הייתי בחומה ובין הגדולים) אבל השנה אני מתחרה עם אנשים שהם הרבה יותר טובים ממני (אי אפשר להשוות מישהו בן 18-19 שיש לו דאן 2 למישהו בין 15 שרק קיבל חגורה שחורה לא מזמן) למרות ששנה שעברה היתה תחרות של שחורות וחומות ואפילו שהיה ממש קשה הגעתי למקום רביעי. ( אני יודעת שזה לא כל כך נחשב כי לא מקבלים כלום, אבל אני מרוצה כי הם יותר גדולים חזקים ומנוסים ממני ובכל זאת הגעתי למקום רביעי מתוך 16). בקיצור איך אני יכולה לנצח בתחרויות כאלה ? תודה שיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עוד שאלה...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד תשובה

    רוני קליין
    18/11/2008

    שיר, את צריכה לעשות את המקסימום מבחינתך בכל הקשור להכנה לקרבות.
    נראה לי שזה מה שאת עושה גם כך.
    ממש לפני תחרויות תתרכזי באימון במיוחד על תרגיל אחד או שניים שיכולים לתת לך נקודה בקרב.

    אצלי, למשל, אימנתי את עצמי בצירוף הבא:
    מאוואשי גרי מהיר לפנים עם רגל שמאל. ואם הבעיטה נחסמת - מעבר מהיר לבעיטה אחורית עם רגל ימין לפנים.
    לא תאמיני כמה פעמים זה הצליח.
    רוב האנשים הם ימניים. ולכן יד שמאל שלהם רגילה יותר לחסום מיד ימין. הקרב רץ מהר אז אין זמן לחשוב. פועלים באופן כמעט אינסטנקטיבי.
    לכן רגל שמאל היא אומנם פחות חזקה מרגל ימין אבל גם היד הימנית החוסמת מולה פחות מיומנת.
    אם הבעיטה נחסמת. לוקח למתגונן כמה חלקי שניות כדי להתקדם להתקפת נגד.
    הבעיטה האחורית היתה תופסת אותם לא מוכנים !!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ..=)

    שיר
    19/11/2008

    אוקיי, תודה, אבל אני לא חושבת שכדאי שאני יבעט מאוושי גרי לפנים בשמאל כי יש לי בעיה בברך כבר יותר משנה (אני מטפלת בזה ) ואמרו לי שלא כדאי לי להתאמן כי זה סתם יכאב לי במשך חצי שנה בערך אז המשכתי להתאמן פשוט על רגל שמאל התאמנתי חלש יותר אז השליטה שלי ברגל שמאל לא כל כך טובה אני עוד צריכה לעבוד על זה,אני מפחדת שאם אני יבעט במרחק או תזמון לא כל כך טובים אני אולי יכולה לפצוע את האדם שאני עושה מולו קרב. יש לך עוד שיטות כאלו? ומה עם הקאטות? איך אני יכולה לנצח מישהו בדאן 2 בקאטה ( שכחתי לציין שבדרך כלל האנשים שאני מתחרה מולם זה גם האנשים מהקבוצה ההיא שבקריות.) תודה רבה , שיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    רוני קליין
    19/11/2008

    שיר,

    אני לא יכול לעזור מעבר למה שכבר כתבתי לך.

    בעניין קאטות גם כשהתאמנתי בקארטה זה לא היה אצלנו משהו שהקדישו לו הרבה זמן.
    ידעתי לבצע את 4 הקאטות ראשונות. לא לימדו אותנו מעבר לזה.
    גם הסיגנון שלנו היה קיו-קיושינקאי ולא שוטוקאן.
    לא היה דגש על טכניקה או זריזות כמו על עוצמה וכוח סבל. הקרבות (קומיטה) היו מגע מלא - למעט מכת אגרוף לפנים.
    המכה הכי טובה מהירה ונקיה שהיתה נכנסת לגוף לא היתה מקבלת ניקוד אם היריב לא התקפל !!!

    אז שיהיה לך בהצלחה. אני בטוח שתגיעי רחוק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה...=)

    שיר
    20/11/2008

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה- קראטה
    שיר
    16/11/2008

    שלום אני שיר, אני בת 15 ואני מתאמנת בקראטה כבר 10 שנים , מגיל 5, אני מתאמנת בשיטה- שוטו קאן. השנה קיבלתי חגורה שחורה דאן 1. קראטה זה החיים שלי. למרות שיש לי עוד תחביבים וחוגים כמו פסנתר, תנועת נוער (אני מדריכה) ציור ושירה, עדין הקראטה הכי חשוב לי בעולם! לפי דעתי קראטה זה לא סתם עוד חוג. זאת דרך חיים. אבל אני מתאמנת במסגרת של חוג- שלוש וחצי שעות בשבוע. אני מאוד רוצה להתקדם ולהעלות את הרמה שלי. אני רוצה לעשות קאטות וקרבות ברמה הרבה יותר גבוהה. איך אני יכולה להתאמן מחוץ למסגרת החוג (בנוסף לא במקום.) ולהעלות את הרמה שלי? נ.ב הקאטות זה הצד החזק שלי, בתחרויות רוב הזכיות שלי זה בקאטות, לכן יש לכם קצת טיפים בשבילי לקרבות? תודה רבה, שיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה- קראטה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    רוני קליין
    16/11/2008

    שיר, קודם כל נהניתי מאד לקרוא מה שכתבת. הלוואי שהרבה בנות יהיו פעילות כל כך ובעלי מוטיבציה חיובית כמו שלך.
    מחקתי את ההודעה הקודמת כי בעצם חזרת על אותה שאלה: איך להתקדם ברמה גם בתחום הקרבות (קומיטה) וגם בתחום קאטות.
    האמת היא שאת לא יכולה להמשיך באותה מסגרת בה כבר הגעת לחגורה שחורה ולצפות שהרמה שלך תהיה בהרבה יותר טובה ממה שאת כבר נמצאת.
    אם השאיפות שלך מרחיקות לכת - גם את צריכה להרחיק לכת. תרתי משמע.
    חפשי מורה יותר טוב, או קבוצה איכותית יותר.
    חז"ל כבר אמרו שאדם צריך להיות זנב לאריות ולא ראש לשועלים.
    כדי להיות ברמה של אריה - חפשי אריות.
    אם לא תצליחי למצוא את זה בארץ אולי כדאי לחשוב רחוק יותר. אפילו ביפן (אחרי שתסיימי את הצבא).

    לגבי נצחון בתחרויות.
    לדעתי יש שתי דרכים עיקריות ללוחם באמת חזק מאומן ומיומן לנצח קרבות .

    השיטה האגרסיבית:
    לשמור את היוזמה תמיד אצלך. לתקוף ולהסתער כל הזמן. לא לאפשר ליריב ליזום כלום. היריב רק יגיב וינסה להתגונן.

    השיטה הטקטית:
    להכין תוכנית עבודה מראש.
    למשל, להתיש את היריב בנסיונות שלו לתקוף כאשר את מתחמקת הן בצעדים והן בחסימות כאשר את ממתינה לשעת כושר.ואז -
    למשל, מכת אגרוף מהירה וחזקה בדיוק כאשר הוא נושם (לוקח אויר).
    או, נותנת ליריב להסתער קדימה ואז מנצלת את התנופה שלו כדי להוסיף כח למכת אגרוף מוחצת או בעיטה מהירה.
    או, מתאמנת על העיתוי המתאים לבעוט לו ברגל כדי להוציא אותו משיווי משקל וריכוז ואז לתקוף.

    שיהיה לך בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה..

    שיר
    17/11/2008

    אוקי.. קודם כל תודה רבה על הטיפים לקרבות, אני אנסה אותם ואתאמן עליהם הרבה. ובקשר לזה שאני רוצה להעלות את הרמה שלי, חשבתי על מה שכתבת אבל אני לא רוצה לעזוב את הקבוצה שלי ואת הסנסאי שלי אני מאוד אוהבת להתאמן שם. אז דיברתי עם המאמן שלי והוא הציע לי ללכת לקבוצה שלו שבקריות. הייתי שם כמה אימונים לפני המבחן לחגורה שחורה ( כי הוא רצה לעבוד איתי עוד ושיהיה לי הכי הרבה בטחון במבחן עצמו) אז אני גם מכירה את האנשים.. זאת קבוצה של בני 16 ומעלה וכולם שם רק חגורות שחורות דאן 1-3, לעומת הקבוצה שלי שזאת קבוצה של בני 12-15 מחגורה כחולה עד שחורה דאן 1. הרמה בקבוצה ש בקריות הרבה יותר גבוה והאימונים יותר רציניים. אז אני ילך לקבוצה הזאת פעם בשבוע (שעתיים אימון) בנוסף לקבוצה שהתאמנתי בה עד עכשיו. ככה אני אתאמן 5 וחצי שעות בשבוע, ושעתיים מהם הם אימונים רק של שחורות, האימונים שונים לגמרי, וגם אם הם עושים את אותה הקאטה ש בקבוצה שלי עושים אז מן הסתם המורה מתקן אחרת . ( כי יש רמה שמצפים מחגורה כחולה ורמה אחרת שמצפים מחגורה שחורה). האם אתה חושב שככה אני יוכל להעלות את הרמה שלי? תודה, שיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    רוני קליין
    17/11/2008

    הקבוצה שיש לך בקריות בהחלט תשפר את הרמה שלך !!!!!!!!

    גם חשוב לא להתאמן כל הזמן עם אותם אנשים. האתגר הוא להתמודד עם מישהו שלא מכירים ורגילים אליו.
    באליפויות ארציות וברחוב, אם תצטרכי להגן על עצמך, רוב הסיכויים שתתמודדי מול מישהו לא מוכר.

    תמשיכי להשקיע. את עוד תגיעי רחוק !!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה, עזרת לי המון.!

    שיר
    17/11/2008

    =)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מורה פרטי להגנה עצמית
    רחל
    12/11/2008

    שלום, אני מעוניינת לקבל מידע על מורים פרטיים המלמדים בבית הגנה עצמית. תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מורה פרטי להגנה עצמית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מורה פרטי להגנה עצמית

    רוני קליין
    12/11/2008

    את מוזמנת לדבר איתי

    052-3227801

    רוני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • משהו מוזר שראיתי-האם זה אמיתי?
    אורח
    12/11/2008

    ראיתי בנשיונל ג'אוגרפיק, אדם המומחה לקונג פו שאולין, מזיז את מכוניתו באמצעות חנית שלהבה פונה לצווארו והקצה השני לחלק הקדמי של האוטו, והוא מצליח להזיז את האוטו והלהב פשוט לא חודרת לו לתוך הצוואר. האם זה מבוים? אם לא, איך זה קרה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    רוני קליין
    12/11/2008

    גם ראיתי את זה בערוץ של נשיונל ג'אוגרפיק וגם בספרים.
    זה לא מבויים אבל איך הוא הצליח לעשות את זה - גם אני הייתי רוצה לדעת.

    ראיתי פעם תמונות של מומחי מדיטציה שמסוגלים לקפוץ באויר כשהם במצב של ישיבת לוטוס. גם איך הם עשו את זה הייתי רוצה לדעת.

    המכנה המשותף לכל זה הוא שגם אם נקבל הסבר לשיטה ולפילוסופיה עדיין רק אנשים בודדים מסוגלים לעשות דברים מדהימים כאלה כנגד אלפים רבים שלומדים את השיטה ולא מגיעים לרמה כזאת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ללכת בטוחה
    אחת
    09/11/2008

    אני עבודת בסביבה לא הכי נעימה, ולפעמים אני יוצאת מהמשרד בערב וזה די מפחיד. אאף אחד לא ניגש אלי עדיין, אבל יש כל מיני דמויות חשודות ברחוב. אני חייבת להרגיש יורת בטוחה כי זה לא עסק לפחד כל הזמן. מה עדיף - קורס הגנה עצמית או לקנות יזה אמצעי הגנה כמו שוקר חשמלי? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ללכת בטוחה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ללכת בטוחה

    רוני קליין
    09/11/2008

    שתי התשובות נכונות !!!!!

    בטווח המיידי את צריכה אביזר כלשהו.
    במקביל את צריכה ללמוד הגנה עצמית. עד שתהיי מיומנת בהגנה עצמית האביזר ישמש לך כהגנה.
    האידאלי יהיה שניהם.

    לגבי אביזר אני מציע לך ללכת לאחת מחנויות ריקושט בקניונים ולהתרשם.
    אפשר שוקר חשמלי
    אפשר תרסיס גז מדמיע
    אפשר תרסיס פלפל
    אפילו פעם ראיתי עט שבפנים היה סכין דקה.

    העיקר שיהיה לך משהו ביד (ולא בתיק) כאשר את הולכת במקום מסוכן.

    ולא לשכוח להתחיל ללמוד הגנה עצמית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך שוברים בלטות וקרשים?
    אורח
    06/11/2008

    יש את הלוחמים האלה שמנפצים ערימה של בלטות או קרשים עם יד חשופה בקלות איך הדבר הזה מתבצע?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    איך שוברים בלטות וקרשים?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    רוני קליין
    07/11/2008

    קודם כל, זה לא בקלות. מתאמנים הרבה עד שמגיעים לרמה הנדרשת.

    עקרונית זה עניין של חישול החלק שבא במגע עם החומר.
    למשל, הבליטה בקצה שורש כף היד. דואגים שתהיה שם יבלת חזקה.

    מלבד חישול האיבר השובר צריך לתרגל הרבה את הטכניקה.
    מגייסים את הכוח של הגוף כולו לתנועה של היד השוברת.

    באליפויות קארטה ביפן שיטת קיו-קיושינקאי צריך לשבור משהו לפני כל קרב. אחרת אתה בכלל לא עולה לקרב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חשבתי שמדובר בריכוז אנרגיה

    אורח
    07/11/2008

    שנקראת צ'י

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    רוני קליין
    07/11/2008

    אתה מתכוון לאומנויות לחימה סיניות עם הסיגנונות הרבים של קונג-פו.
    גם שם תוכל לראות הדגמות של שבירה. ואז זה נכון מה שכתבת.

    אבל אני התכוונתי לקארטה.
    גם השורשים של הקארטה (ביפן) באו מקונג פו סיני אבל ביפן לא אימצו את עניין הצ'י.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    ללוש
    06/11/2008

    רציתי לברר אם אפשר לעשות שני אימוני בטן ביום או שיש בזה פגיעה כלשהי בגלל עודף פעילות. תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אימוני בטן

    רוני קליין
    06/11/2008

    בד"כ זה לא עושה נזק אבל צריך להתייעץ עם אנשי מקצוע כדי לקבל נתונים מה כמות האימונים היומית המומלצת.

    אגב, כעקרון אין צורך באימון ארוך מדי (יותר משעה) או קשה מדי.
    מספיק להתמיד כל יום באימונים עם דרגת כושר בינונית.
    ההתמדה היומית מספיקה כדי לתת תוצאות..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אגרופים ואומנויות לחימה
    אורח
    03/11/2008

    באומנויות לחימה מהמזרח הרחוק, יש לרוב שימוש בבעיטות והטלות ופחות באגרופים. שאלתי היא, האם כוח הארגוף מתחזק באימוני קארטה, קומג פו וכו' עד לרמה של איגרוף רגיל? כי הלוחמים האלה נראים רזים וחסרי כוח בידיים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אגרופים ואומנויות לחימה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אגרופים ואומנויות לחימה

    רוני קליין
    03/11/2008

    הרושם שקיבלת הוא מובן. גם אני פעם חשבתי כך. לפני שהבנתי איך העסק עובד.
    לגבי מבנה הגוף - זה גם עניין גנטי וגם הרגלי אכילה.
    במערב הסתמכו הרבה על אימוני משקולות ובעשרות השנים האחרונות גם על חומרים "בוני שרירים".
    מלבד זאת, מתאגרפים משקיעים את רוב זמנם במכות אגרוף. להכות כמה שיותר חזק ומהר.

    לעומת זאת, אומנויות לחימה במזרח הרחוק נוקטות במגוון גדול של טכניקות התקפה והגנה.
    מכת האגרוף היא חלק חשוב אך לא יחיד. יש גם מכות להב היד, תקיעת אצבעות, וכמובן, שימוש במרפקים.
    וזה עוד לפני שדיברנו על שלל טכניקות בעיטה.
    גם מכת האגרוף מופעלת בטכניקה אחרת.
    למשל, ניצול כוח הבא מהמותניים !!!! כאשר באיגרוף מערבי היה נהוג להפעיל את הכוח מהשכמות.
    שנים אחרי שלמדתי קארטה קראתי בעיתון שבדיקות מדעיות "גילו" שאם מתאגרף מפעיל את הכוח שלו מהמותניים אז למכת האגרוף יש יותר עוצמה מאשר הטכניקה המקובלת אצל מתאגרפים.
    זה הצחיק אותי כי זה מה שלמדתי שנים לפני כן....
    גם העקרון שנקודת המגע של האגרוף מתרכזת בשני המפרקיםהראשונים של היד עם סיבוב מהיר של כף היד ברגע המגע מוסיף לאפקטיביות.
    כלומר, יש לאומנויות הלחימה מהמזרח כמה שיטות אפקטיביות ללא צורך בניפוח שרירים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אז לפי מה שאתה אומר..

    אורח
    03/11/2008

    לוחם קונג פו נמוך ורזה מכה חזק יותק ממתאגרף גבוה ושרירי במשקל כבד?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה טובה

    רוני קליין
    04/11/2008

    והתשובה היא: יחס מול יחס.

    אתה זוכר שבשעורי פיזיקה לימדו אותנו את המושג "משקל סגולי"?
    יש על זה בדיחה מפורסמת: מה יותר כבד. ק"ג נוצות או ק"ג ברזל?
    מי שהיה עונה ק"ג ברזל היה מקבל כאפה כי שניהם שוקלים ק"ג..

    איפה הקטש?
    במשקל סגולי לוקחים בחשבון לא סתם משקל אלא משקל ביחס לנפח.
    כדי לדעת מי באמת יותר כבד חייבים לעשות השוואה עם אותו נפח.
    למה גזע עץ ששוקל טון צף במים?
    כי מים עם אותו נפח של הגזע שוקלים יותר מטון !!!!!! לכן הגזע קל יותר מהמים.
    בבדיחה עם ק"ג נוצות מול ק"ג ברזל האינטואיציה שלנו צודקת כי הנפח של ק"ג ברזל הוא קטן מאד והנפח של ק"ג נוצות הוא של חדר מלא בנוצות עד התיקרה. לכן ההשוואה לא "טבעית".

    ועכשיו הקשר לעניין ששאלת.
    משקל של אדם מהווה את אחד מהגורמים של כוח המכה (יש עוד גורמים. כמו מהירות למשל).
    זאת הסיבה שבתחרויות מקפידים לסווג את הלוחמים לפי קטגוריות של משקל. כדי שהתחרות תהיה אובייקטיבית.
    רזה ונמוך שהוא מומחה לאומנויות לחימה יגבר בסבירות גבוהה על אנשים במימדים שלו שהם לא מומחים לאומנויות לחימה. כמו כן, סביר שבזכות מיומנותו הוא יגברו גם על אנשים בעלי מימדים גדולים ממנו במידה מסויימת. אך בשלב מסויים הפערים במימדים מתחילים להשפיע.
    אם גם הצד השני מיומן אז הפערים ממש מצטמצמים עד שהם נסגרים.
    רזה ונמוך גם שוקל מעט. למשל, 60-65 ק"ג.
    אם הוא מנצח מישהו ששוקל 80 ק"ג זה מוכיח רמה גבוהה. המיומנות עשתה את ההבדל.
    אם היריב שוקל יותר מ-100 ק"ג והוא גם אמיץ ואגרסיבי אז המומחה עם ה-60 ק"ג בבעיה. אולי הוא ינצח אבל זה לא בטוח.

    בשורה התחתונה:
    כשאתה רוצה לעשות השוואה אובייקטיבית של איכות אז אתה צריך להשתדל להשוות תנאים נוספים.
    אף אחד לא סופרמן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    טלי
    02/11/2008

    אני בת 41 ובשנים האחרונות עושה כושר במכון ובבית. רציתי לדעת האם יש כמות מוגזמת של כושר שכבר אין יעילות או שזה אפילו מזיק. אני מתעמלת למעלה מ- 10 שעות בשבוע. יומיים בשבוע אני עושה אימון בבית שכולל שעה על מכשיר אלפטיקל, עשרים דקות חיזוק רגליים (חזרות של 12-15 כפיפות שלוש פעמים), 40 דקות משקולות (חזרות של 12-15 פעמים כל תרגיל שלוש פעמים), 40 דקות חיזוק רגליים אגן ותרגילי בטן ו-20 דקות מתיחות. סך הכל האימון נמשך 3 שעות. בנוסף יום אחד אני עושה שעה רק על המכשיר ועוד שלוש או ארבע פעמים בשבוע שיעורים במכון כושר משלבים קצת אירובי והרבה חיזוק שרירים. יום אחד בשבוע אני לא עושה שום פעילות גופנית. אשמח לקבל תגובה האם זאת כמות מוגזמת ואם כן למה ואיזה אימונים להוריד. תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    רוני קליין
    02/11/2008

    פנית לפורום הלא נכון. את עושה אימוני כושר אבל לא אימונים בהגנה עצמית .

    בכל זאת, ההתרשמות האישית שלי היא שאת קצת מגזימה.
    כלומר:
    זה מעט מדי בשביל אולימפיאדה
    הרבה מדי בשביל סתם להיות בכושר.
    אפשר לשמור על כושר גם בחצי מכמות האימונים שכתבת.

    אם את נהנית מהשיגרה הזאת, אין לך כאבים בשרירים, גידים וכו' אז רק תבדקי בעזרת רופא כל חצי שנה, שהבריאות הכללית שלך תקינה.

    אני הייתי ממליץ לך לצמצם קצת מאימוני הכושר לטובת אימונים בהגנה עצמית.

    אבל, כאמור, תשובה מקצועית תקבלי בפורום מתאים אחר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    חן
    29/10/2008

    היי, אני בת 15 ואני רוצה לדעת איך להפחית עודף שומן בישבן או איזה תרגילים לעשות .. אה ובכללי אם זה יעזור אני שוקלת משהו כמו 47 אשמח אם תענו לי (: תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    רוני קליין
    29/10/2008

    חן, טעית בפורום.
    זהו פורום להגנה עצמית.

    אגב, כשתמצאי את הפורום המתאים תצייני להם גם את הגובה שלך ולא רק את המשקל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איכסס מה זה האנורקסיה הזאת

    כ
    31/10/2008

    47 יא שלד את בטח ניראת כמו גופה תעלי במשקל במקום לנסות להוריד שומן מכל מקום בגוף שומן זה בריא הרבה יותר מאנורקסיה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום