מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הפרשה מהפטמהסוזי22/10/2007
שלום
אני בת 29 , כ- 5 חודשים לאחר הלידה
לאימי היה סרטן שד ואני נמצאת במעקב כל חצי שנה. בדיקה אחרונה אצל כירורג שד בחודש יולי חודש וחצי אחרי הלידה.
לא הנקתי , לקחתי תרופה להפסקת החלב עוד כשהייתי בביה"ח
היום כאשר אני לוחצת על פטמה שמאלית חזק יש עדיין נוזל לבן / שקוף
בשד ימין אין.
1. האם זה בסדר וכמה זמן זה ימשך?
2. נשים שנמצאות לא לאחר הלידה האם הפרשה ע"י פעילות " סחיטה" מעידה על הבעיה או שרק הפרשה ספונטנית ללא סחיטה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גניקולוג
פרופסור ביאטריס עוזיאלי29/10/2007ממליצה לגשת לבדיקה לגניקולוג. כנראה שבעית ההפרשה הינה עקב הלידה . לגבי שאר השאלות צריך לכוון לגניקולוג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתם לבן על הפיטמהרחל22/10/2007
שלום.
שמי רחל בת 27
אם לשתי בנות.
לאחר הלידה השניה שהייתה לפני שנה וחצי נשאר לי כתם לבן קטן על הפיטמה, קרוב לפתח יציאת החלב.
אני ניסיתי להניק אבל הייתה לי דלקת חריפה שהתפתחה לאחר שבועיים של הנקה, כל הפיטמה התמלאה מוגלה והרופא אמר לי להפסיק להניק.
הכתם הלבן ניראה לי כמו שריד לדלקת ההיא (אין כאב או גושים בשד) מה גם שרוב הזמן הוא לא לבן אלא ורדרד ורק במקלחת במגע עם מים הוא נהיה יותר לבן.
האם אני צריכה ללכת לרופא?
(אני שואלת מכיוון שאני מאוד עסוקה ולא מתחשק לי, אבל אם תגידו לי שזה מחייב בדיקת רופא אני אלך)
תודה
רחל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כן תמיד צריך רופא שיראה את הממצא
פרופסור ביאטריס עוזיאלי29/10/2007* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה דחופהשאלה21/10/2007
במידה וגילתי גוש קטן בשד ושלחו אותי לממוגרפיה מה הסיכוי שזהו גידול סרטני?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סיכוי
פרופסור ביאטריס עוזיאלי21/10/2007ממש לא יכולה להגיד לך, על סמך מה? מה גילך ? מה הסיפור? צריך חבדוק ולמשש את הגוש ואז הרופא יכול לעיתים על פי אופי הממצא להגיד אם הוא חושב שאופיו שפיר או ממאיר, אבל באופן ורטואלי להגיד סיכוי ממש לא ניתן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- lif melגילה21/10/2007
אני עם סוכר גבוה ואני לאחר טיפול שני מתוך ארבעה בכימותרפיה האם אני יכולה ליטול דבש לייף מל של מעבדות צוף למטופלי כימותרפיה והקרנות על אף האזהרה לחולי סוכרת להיוועץ עם רופא מה עלי לעשות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דבש
פרופסור ביאטריס עוזיאלי21/10/2007את באמת צריכה להוועץ עם רופא הסוכרת. לא ממש מוכרחה להשתמש בדבש אם בעית סכרת מפריעה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה אחרי 5 שנות ארימידקסליאורה21/10/2007
מה קורה אחרי 5 שנות ארימידקס?
האם מומלץ להמשיך חמש שנים נוספות או פשוט לא לקחת כלום?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ארימדקס
פרופסור ביאטריס עוזיאלי21/10/2007איני יודעת אם קיבלת טיפול קודם בטמוקסיפן , כרגע מומלץ ס"הכ טיפול שבע וחצי שנים טיפול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציסטותאורית20/10/2007
אני בת 38, בשנים האחרונות נמצאת במעקב בשל ציסטות בשדיים. בבדיקת האולטראסאונד האחרונה (שנעשתה ממש לפני מחזור) נצפו בשד שמאל שני גושים קטנים בעלי אופי ציסטי, האחד בקוטר 0.66 ס"מ והשני קטן יותר.
הטכנאית שערכה לי את הבדיקה אמרה שזה זניח , אולם בדף המצורף לצילום כתוב כי במקרה הנוכחי יש להשלים את הבדיקה ע"י ממוגרפיה. בפעם שעברה שעשיתי ממוגרפיה לא יכלו לראות טוב (הסבירו לי שזה בגלל הגיל שלי). האם הממצאים מדאיגים? הם יש טעם לעשות ממוגרפיה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אולטרסאונד שד
פרופסור ביאטריס עוזיאלי20/10/2007אני כמובן לא ראיתי ובכלל רופא שהתמחותו ברנטגן ובעיקר בנושא שד צריך לראות ולתת תשובה, אולם לפי התאור מדובר בציסטות בלבד. כמובן שמקרים כאלה כל אחד רוצה להבטיח כי תשובתו נכונה ולכן כנראה המליצו על ממוגרפיה. בגילך ועל פי התאור אם יש חשש רצוי אולי לבצע MRI של השדים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה דחופה לרופאים - תשובה פתלוגיתדינה18/10/2007
שלום רב!
אני אחרי ניתוח למפקטומי בתשובה פתלוגית היה כתוב:
גבולות של הגידול שהוצא נקיים.
בבדיקה מאקרוסקופית:
כתוב שמרחק הכי קרוב במקום מהגידל - 0,5 ס"מ
אבל בבדיקה מיקרוסקופית כתוב:
one surgical margin of the specimen in distance 0,5 mm
SURGIAL MARGINS OF THE SPECIMEN ARE NOT INVOLVED BY THE TUMOR.
אז...במיקרוסקופי ראו שהמרחק הוא במ"מ...., אבל ויזואלי היה ב- ס"מ...
( רק...מעניין שיצא ממש אותו מספר - 0,5...)
אז...הכירורג ( שהוא גם אונקולוג ) ממליץ לעשות ניתוח תיקון קטן...קצת להרחיב את השוליים במקום הזה....
האם זה באמת צריך לעשות - ללכת לניתוח נוסף?
מה חושבים אונקולוגים על המרקח של 0,5 מ"מ???
באם בכל זאת...ישלחו אותי לניתוח נוסף ( אם עכשיו אסרב...)???
או שחייבים לעשות זה לבטחון? ומה הסכנה של המרחק של 0,5 מ"מ ( אם שוליים נקיים! )
אני ממש בבילבול....מה את תוכלי להמליץ לפי הנסיון שלכם?
אני גם לפני הקרנות....אולי לא צריך ניתוח נוסף???
תודה לכם מראש!!!
מאוד חושב לי...כי אני אמורה להחליט על ניתוח נוסף עכשיו...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פתולוגיה
פרופסור ביאטריס עוזיאלי18/10/2007בהחלט יתכן שהממצאים בפתולוגיה מיקרוסקופיה שונה ממה שנראה בעין. למען הסר ספק עקב הגודל רצוי לשאול את הפתולוג הבודק האם המספרים אכן כך הם. לגבי הניתוח להרחבה, זה המקובל אנו רוצים שטח נקי של מספר מ"מ , כמובן שההקרנה מטרתה להרוס תאים אם נותרו, אבל יש יותר סכנה לחזר אם השוליים לא נקיים. רצוי לשוחח שוב עם אונקולוג ולא רק עם הכירורג , אף אחד לא מכריח לעבור ניתוח , אם לא תרצי לא יכריחו כמובן. צריך רק להבין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה לך, אבל השוליים נקיים
מירי18/10/2007רק הרווח קטן מידי....
ממש מצער אותי ניתוח נוסף...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גנטיקהדיקלה16/10/2007
שלום רב, סבתי נפטרה מסרטן השד, מאחר ואני יודעת שיש למחלת סרטן השד רקע תורשתי רציתי להתייעץ בנוגע לאבחון גנטי - האם הוא הכרחי, מאיזה גיל יש להתחיל בו והאם יש לו כיסוי ביטוחי ע"י קופות החולים. תודה, דיקלה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יעוץ גנטי
פרופסור ביאטריס עוזיאלי18/10/2007לברור הגנטי צריך סיפור יותר נרחב, כמו מוצא, מספר חולות במשפחה מחלות סרטניות אחרות ועוד
רצוי להתיעץ עם יועץ גנטי שתחומו אונקולוגיה והוא יחליט אם יש מקום בכלל לברור. להתיעץ אפשר בכל גיל והוא יחליט בהתאם לסיפור על צורך ומתי. ליעוץ בדרך כלל יש כיסוי , ואם לא הסכום אינו גדול* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גוש בשדshlomitmalik15/10/2007
לדר' שלום רב,
לפני מס' ימים כתבתי לך אודות גוש בשד השמאלי..... אולם משלשום..... נוצר לי בשד הימני, כתם אדום והוא מוגבה צמוד לעטרה. והעור גס למגע.... עד כדי כך שנראה שהשד התעוות...... הוא החל עם דימום קל.... ולאחר מכן החל מאד לגרד...... הייתי אצל כירורג... והוא נתן לי אנטיביוטיקה "זינט" 500 מ"ל...... לאחר מכן הוא רוצה שאבצע ממוגרפיה.....
אגב..... תור לממוגרפיה שקבעתי הוא לאמצע דצמבר.....
דווקא בשד שאני מרגישה גוש.... התופעה לא קיימת.... האם יש קשר .? מה אם כן, יכולה להיות הבעיה?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זיהום כנראה
פרופסור ביאטריס עוזיאלי18/10/2007ראית רופא שראה את התופעה נראה לי שיש לו יותר ידע על המצב מאשר לי, לפי הטיפול כנראה שיש לך זיהום באיזור. צריך להבדק על ידי רופא שרואה את הממצאים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הגדלת חזהגלי15/10/2007
האם השתל של הגדלת חזהעשוי לגרום לסרטן השד?????????
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא תופעה שיש עליה נתונים סטטיסטיים
פרופסור ביאטריס עוזיאלי18/10/2007* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מספר שאלותאיריס15/10/2007
בשבוע הבא אני מקבלת טיפול אחרון ב AC ואז מתחילה סדרה של 12 טיפולים של TAXOL + הרספטין.יש לי כמה שאלות:
אחרי כמה זמן בד"כ אחרי AC אחרון מתחילים עם TAXOL+ הרספטין?
האם עושים בדיקות מיוחדות לפני?
מה בד"כ תדירות של מתן הרספטין כאשר מדובר בטיפול לשנה?
האם מקובל לתת בשילוב עם הרספטין תרופה מונעת נזק לבבי קרדיוקסאן ?
תודה מראש. איריס
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובות
פרופסור ביאטריס עוזיאלי18/10/2007נראה לי שאת ממש לא סומכת על הרופאים שלך וחבל,
הטיפול מתחיל באותו זמן שהיית אמורה לקבל AC אם קיבלת כל 3 שבועות לאחר 3 שבועות, אם לאחר שבועיים כי אז לאחר שבועיים. לא לא מבצעים בדיקות ,ניתן לתת כל 3 שבועות או כל שבוע, בדרך כלל להמשך נותנים כל 3 שבועות למנוע הגעה כל כך תכופה לבית החולים. לא לא מקובל לתת קרדיוקסן עם הרצפטין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב בחזההילה14/10/2007
אני בת 22 נמצאת כרגע בטיול במזרח. לפני שבוע (כ3 ימים לאחר סיום המחזור החודשי) החלה לי רגישות בפטמות עד כדי כאב ונפיחות בשד ימין.
אני מאוד מודאגת - כאבים (אך שונים) בחזה מופיעים לעיתים רחוקות רק כשבוע לפני המחזור.
איני מקיימת יחסי מין ולא נוטלת גלולות למניעת הריון (זאת לאחר אירוע יחיד של "תסחיף ריאתי" לפני כשנה).
אני נוטלת באופן יומי דוקסילין למניעת מלריה מזה כחודש.
אודה לכם אם תשיבו לי בהקדם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רגישות
פרופסור ביאטריס עוזיאלי18/10/2007את צריכה להבדק, כנראה שלא מדובר על סרטן אולם בדיקה חיונית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עיכוב בהתחלת טיפול כימוטרפיענת14/10/2007
בתחילת אוגוסט עברתי ניתוחים להוצאת גידול סרטני מהשד וכן הוצאו בלוטות כשאחת נגועה עם her 2 שלילי ותאי גידול בדם. הייתי אמורה להתחיל טיפולים כימוטרפיים ב-10.10 אך חליתי במעיין שפעת. חום גבוה שיעול והצטננות. לאחר 5 ימים אני מרגישה מעט יותר טוב. אין לי חום אך אני מאד משתעלת הרופאה המליצה על סירופ לשיעול בלבד היות ושיקוף ריאות לא העלה ממצאים דלקתיים.
שאלתי היא האם להתחיל טיפול במצב כזה. כבר עברו כ- חודשיים מאז הניתוח או להחלים היטב ואז להתחיל בטיפולים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר החלמה
פרופסור ביאטריס עוזיאלי14/10/2007רצוי להחלים עוד יומים שלושה לא יקרה דבר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה014/10/2007
מה ידוע על תופעות לוואי לאחר שנים מקבלת ac וטקסול?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תופעות לואי
פרופסור ביאטריס עוזיאלי14/10/2007באחוזים בודדים תיתכן פגיעה לבבית , בדרך כלל אין פגיעה משמעותית כלל במינונים אותם מקבלים בפרוטוקול זה. תיתכן נוירופתיה פריפרית על רקע הטקסול , לרוב תחושת הנימול חולפים אך לעיתים יש שארית מסוימת, עיפות יכולה להשאר לתקופה מסוימת ,קשה לקבוע למי ולכמה זמן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה013/10/2007
אני עם סרטן בשד מעוניינת בהסרה של השחלות והרחם,אני יודעת בודאות שאני לא הלך למעקב אצל גניקולוג.השאלה שלי-האם הרופאים כן יבצעו את רצוני-הסרת שחלות ורחם למרות שאני כניראה לא נשאית?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כריתה מניעתית?
פרופסור ביאטריס עוזיאלי13/10/2007רחם לא מומלץ להסיר גם לא לנשאיות. תלוי בגיל בסיפור המשפחתי ,הרופאים לא מסירים איברים בריאים כי משהו רוצה , צריכה להיות אינדיקציה רפואית מתאימה. קשה לי להגיד אם במצבך יש בכלל מקום לחשוב על כריתה כזו, איני יודעת דבר על המקרה. רצוי לשוחח עם האונקולוג ובהתאם להחליט.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

