מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- סרטן שד - פיענוח תוצאות בדיקהנני28/11/2007
שלום רב,
אימי בת ה- 70 התבשרה כי חלתה בסרטן השד .
להלן תשובות לאחר ביופסיה ואודה מאוד מאוד עם תוכלו לפענח אותם:
שד שמאל: גוש קוטר 4-4.5 ס"מ כ-3 ס"מ מהארולה.
שד ימין: מגורגר 8-9 בגבול הפיטמה - מה זה מגורגר??
פיטמות + בית שחי = א.מ.פ. --- מה זה אומר?
תשובה היסטולוגית : INFILTRATING CARCINOMA מה זה אומר?
תשובה היסטופתולוגית - בדיקה מאקרוסקופית:
"התקבלה צנצנצת ובתוכה מבחנה מסומנת בשם זהה ו- LT BR 1-2
ובה 6 גלילים של רקמה אפורה צהובה באורך 0.8-1.2 ס"מ
בדיקה מיקרוסקופית: Left breast 1-2oclock- tru cut biopsy
lnfilting carcinoma - e- cadherin immunonistochemical atain pending /
snomed: t - 04030 m-85003
**האם לדעתך זהו סרטן קשה? האם בעל גרורות???
הפנו אותה גם למלא בדיקות כמו דם, א.ק.ג. , US איברים, ועוד...
האם הבדיקות הנ"ל כדי לראות עם זה עבר לאיברים האלה?????
מודה לכם מקרב לב על עבודת הקודש שלכם! בבקשה עזרו לי .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גידול
פרופסור ביאטריס עוזיאלי02/12/2007יש גידול בקוטר כ3 סמ" הסוג הנפוץ גידול חודרני של השד ממקור צינוריות החלב. זה סרטן ויש לו אפשרות להתפשט , לא ניתן על פי הפתולוגיה לדעת אם התפשט. חלק מהבדיקות לברור מידת ההתפשטות .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לרופאה - טיפול הורמונלי ולידהדינה28/11/2007
שלום לרופאה!
אני אחרי טיפול כימותרפיים, ניתוח למפקטומי, מסיימת הקרנות.
*** בלוטת זקיף נקיה.
1) תוך כמה זמן לאחר הקרנות צריך להתחיל בטיפול הורמונלי ( טמוקסיפן )???
האם אפשר להתחיל אחרי הקרנות ( בלוטות נקיות )?
2) האם יש מצב - שאפשרי לקחת טמוקסיפן -שנה וחצי-שנתיים ולהפסקי כדי לנסות ללדת?
האם היו בפרקטיקה שלך מקרים כאלה שנשים הפסיקו טיפול וילדו??
אני בת 39 עכשיו.
תודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הורמונים והריון
פרופסור ביאטריס עוזיאלי02/12/2007אפשר לקחת טמוקסיפן מיד אחרי ההקרנה , אני נוהגת לתת טיפול הורמונלי אחרי הכימותרפיה.אין החלטה חד משמעית וזה לא ממש חשוב אם ממתינים חודש.בעיקר אם קיבלת כימותרפיה קודם לכן. לגבי ההריון, אנחנו ממליצים להמתין לפחות שנתיים עם טיפול הורמונלי לפני החלטה על הפסקה והריון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביופסיהשאלה28/11/2007
אני אחרי ביופסיה..אם קראו לי לבוא ולקחת את התשובה ולא אמרו לי בטלופן זה אומר שזה סרטן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא אומר כלום . כל תשובה ניתנת אישית
פרופסור ביאטריס עוזיאלי02/12/2007* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה - א.מ.פ.נני28/11/2007
ערב טוב,
אימי קיבלה תשובות של בדיקת הביוספסיה וכתוב:
"פטמות" - א.מ.פ.
"בית השחי" - א.מ.פ.
מה זה א. מ. פ. ????????
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר א מ פ
פרופסור ביאטריס עוזיאלי02/12/2007כנראה אין ממצא פתולוגי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאביםshira28/11/2007
מזה שבוע יש לי כאבים בבית השחי ולפני יומיים יצאה לי בליטה קטנה בערך בגודל של שקל שם ולאחר יום עוד בליטה דומה שאני נוגעת בהם זה ממש כואב.
האם יש מקום להילחץ יש לציין שלא הרגשתי שום בליטה בשד, ( לאמי היה סרטן בשד) האם יש מקום לדאגה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב
פרופסור ביאטריס עוזיאלי02/12/2007כאבים בדרך כלל לא מסמנים סרטן יתכן ויש זיהום יותר מתקבל על הדעת אך תבדקי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גרורות בעצמותחגית27/11/2007
שלום רב,
לפני מספר חודשים התבשרה אמי כי סרטן השד שחלתה בו בעבר
(לפני 10 שנים) חזר והפעם שלח גרורות לעצמות.
היא החלה לקבל טיפול בארדיה בנוסף לטיפול הורמונלי. שלושת הטיפולים הראשונים בארדיה עברו בהצלחה וניכרה מגמת שיפור במצב. בטיפול לפני אחרון עלה במפתיע לחץ הדם שלה (בעת מתן הטיפול ובימים שלאחריו) והיא החלה לסבול מכאבי ראש חזקים (לא ברור לנו האם יש קשר). בהתייעצות עם רופא הוחלט להחליף את הטיפול לזומרה, והיום היא קיבלה לראשונה את הזומרה, אך גם היום לחץ הדם עלה עד מאוד.
שאלתי : האם תופעה זו של עליית לחץ דם ידועה ומוכרת במקרים של טיפול בזומרה/ארדיה ? ומה כדאי לעשות במצב זה כדי למנוע תופעה זו?
בתודה ובברכה,
אני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גרורות בעצמות טיפול
פרופסור ביאטריס עוזיאלי02/12/2007זו לא תופעה נפוצה ומוכרת , אני מבררת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיתר לחץ דם
פרופסור ביאטריס עוזיאלי02/12/2007ארדיה יכולה לגרום לעליה בלחץ דם, לגהי זומרה לא ידוע אולם אין בעצם סיבה שלא יפעל באותה צורה מאחר ושתי התרופות מאד דומות. אנחנו עדיין מבררים עם חברת התרופות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
חגית04/12/2007ד"ר ביאטריס שלום,
ראשית ברצוני להודות לך על התייחסותך לפנייתי.
אשמח שתעכדני אותי בהמשך במידה ותשמעי מחברת התרופות.
שוב תודה, ולילה טוב
חגית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה026/11/2007
האם נכון-900 נשים ניפטרות מסרטן השד בכל שנה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שד
פרופסור ביאטריס עוזיאלי02/12/2007על איזה מקום את מדברת ? מתוך הנשים המתגלות כסובלות מסרטן שד צריך לזכור כי כ70% (מספר מאד כללי כמובן כי לא כל השלבים דומים) יבריאו בסופו של דבר, במהלך השנים חלק תחזורנה ובחלק אכן ימותו ממחלתן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקותעדי26/11/2007
שלום, אני בת 37 עם היסטורייה של סרטן השד במשפחה. לאחרונה ביצעתי ממוגרפיה שיצאה תקינה. לאחר מכן ביצעתי אולטראסאונד בבית השחי(בלוטת המגן). מן הבדיקה עלה כי אין גושים אבל יש בלוטה בודדת מוגדלת בקוטר של 8 מ"מ. רציתי לדעת מה זה אומר בעצם. תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בלוטה
פרופסור ביאטריס עוזיאלי26/11/2007בית שחי זו לא בלוטת המגן, בלוטת מגן נמצאת בצואר, בלוטת לימפה מוגדלת לא חשודה יכולה להיות עקב זיהום אפילו ישן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה025/11/2007
האם שינויים ניווניים גם גורמת לקליטה יתר דיפוזית שרואים במיפוי עצמות?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בהחלט יתכן
פרופסור ביאטריס עוזיאלי26/11/2007* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה025/11/2007
האם לאחר טיפול כימי משנים את דירוג-הסטג' של המחלה או שכבר אין לזה משמעות?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלב
פרופסור ביאטריס עוזיאלי25/11/2007לא, השלב נקבע באבחנה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לדר' ביאטריס - טמוקסיפןדינה24/11/2007
שלום רב!
כמה שנים מומלץ לקחת טיפול הורמונלי לאישה בגיל 40 ( לפני גיל הבלות ) - האם 5 שנים?
והאם לוקחים במשך 5 שנים רק טמוקסיפן או עוברים לתרופה אחרת
תודה ושבוע טוב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טמוקסיפן
פרופסור ביאטריס עוזיאלי25/11/2007טמוקסיפן לוקחים חמש שנים , אולם יתכן וכשתגיעי לגיל 45 לא תהיה יותר פעילות הורמונלית ואז ניתן להוסיף מעכבי ארומטאזה לתקופה נוספת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ארימידקס - כמה שנים מומלץ ליטול?ליאורה24/11/2007
בתחילת הטיפול נמסר כי יש
ליטול ארימידקס על בסיס יומי
במשך 5 שנים, למניעת מצבי
הישנות סרטן שד.
עכשיו כשאני בשנה רביעית
אומרים שיתכן ואזדקק לקחת
ארימידקס במשך 5 שנים נוספות.
האם התרופה עדיין אפקטיבית אחרי תקופה כל כך ממושכת?
האם נערכו בארץ מחקרי מעקב
בנדון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ארימדקס
פרופסור ביאטריס עוזיאלי24/11/2007המחקרים הינם עולמיים ולא בארץ. יש מחקרים שונים לגבי מעכבי ארומטאזה. כרגע בארץ רשום שנתיים וחצי טמוקסיפן ועד שבע וחצי שנים טיפול כאשר לאחר הטמוקסיפן בנשים בתקופת הבלות הטיפול המומלץ הינו מעכבי ארומאטאזה, אחד מהם הוא ארימדקס.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחוף ביותר!/פיענוח תוצאות בדיקהנני23/11/2007
ערב טוב,
לאימי בת ה- 65 יש גוש גדול מעל חזה שמאל.
אתמול לאחר בדיקת אולטרסאונד נמצא כי זה סרטן השד (2גושים).
(עברה ביופסיה).
הרופא טען שמרוב שזה גדול זה גם תוצאה של הזנחה!
להלן התשובות הראשוניות (לפני תוצאות הביופסיה):
"מבנה ריקמת השד הוא שומני בעיקרו":
שד שמאל:
שני גושים ספיקולריים בזנב השד ורביע עליון מרכזי.
קוטר כל אחת כ-20 מ"מ ו- 25 מ"מ צמודים...
לא נראו הסתייגויות פתולוגיות.
רקמה פברוגלנדולרית - תקינה.
צל העור והפטמה - תקינים.
צינוריות DUCTS - תקינות.
רושם: הערכת ממצא - לא מוגדר יתכן שאתי.
בדיקת U/S סונור:
בשעה 1-2 ובמרחק כ- 5-6 ס"מ מאריולה הודגם ממצא בלתי סדגירה
כ- 16X27 מ"מ עם ווסקולריזציה.
באיזור קרוב לבית השחי הודגם ממצא דומה כ- 18X25 מ"מ עם ווסקולריזציה.
ממצאים מתאימים לממצאים בממוגרפיה.
*שאלתי היא: האם זה בעל גרורות?????
*האם היא תחיה? האם תקבל כימותרפיה?
****בבקשה עזרו לי אני על סף התמוטטת עצבים!
האם זה סרטן קשה?????????????
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דן הרשקו23/11/2007התאור שאתה נותן מעלה אכן חשד גבוה לסרטן שד עם כי יש כמובן לקבל תשובה פתולוגית מהביןפסיה
לא מדובר בסרטן שד "מוזנח" לפי תאור הממצאים. כאשר דנים בגודל הגוש מסתכלים על הגדול שבהם וא מחברים את שני הגושים יחד.
לגבי חומרת המחלה - זה מצריך ברור נןסף לאחר קבלת התשובה הפתלוגית וההחלטה לגבי הטיפול בהתאם.
באם ימצא שאין גרורות מרוחקות או גרורות בבית השחי סכוייה לחיות בהחלט טובים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחזור הוסת ולקיחת טמוקסיפן בגיל 39דינה23/11/2007
אני בת 39
מחזור היה סדיר לפני הכימו...
אחרי הכימו 3 וחצי חודשים וכ- 4 חודשים מחזור פסק עקב טיפולים כמותרפיים.
עכשיו מדי פעם יש לי כאבי הבטן למטה ( כמו שהיה תמיד לפני המחזור....) ויש מידי פעם פצעים בפנים...בסנטר, אף, מצח...( כמו שהיה לפני המחזור גם תמיד...)
האם ז"א ששחלות פעילות עדיין??? אולי יש סיכוי שמחזור יחזור פעם???
אך אפשר לדעת זה? קיים מצב שמחזור חוזר בגיל 39???
וכמה זמן נהוג לקחת טמוקסיפן בגיל 39 ( בקשר למחזור כתבתי מה קורה...)
ומתי צריך לקחת זריקות לוקרין??? רק שהמחזור חוזר או בכל מקרה ביחד עם טמוקסי???
תודה לך מראש!
לילה טוב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גיל ופעילות הורמונלית
פרופסור ביאטריס עוזיאלי23/11/2007יש סיכוי די גבוה שמחזור הוסת יחזור. אפשר לבדוק פעילות הורמונלית בדם אם פעילות תקינה יש סבירות גבוהה שיחזור המחזור. בכל מקרה בגילך יש סיכוי לחזרב של המחזור . גם בגיל גבוה יותר עדין יש סיכוי.לא ניתן לנבא מתי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ושאלה בקשר לבדיקת דם הורמונלית
דינה23/11/2007תודה לך עבור התשובה!!!
אך נקראתבדיקת הדם הורמונלית?
ומה זה תשובה "תקינה" במספרים???
האם בדיקה מראה שיש פעילות שחלות...אז מחזור יחזור???
מי יכול לתת הפניה לבדיקה...אפשר לקבל מאונקולוג או רופא משפחה?
תודה לך מראש ושבת שלום!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד המשך שאלה...בבקשה דר' ביאטריס
דינה23/11/2007ובמקרה שבדיקת הדם הורמונלית תהיה תקינה....ושחלות פעולות....ומחזור בכל מקרה לא יחזור באם יש סכנה למשהו בהמשך???
או יש כדורים שבהמשך יכולים "לזרז" מחזור הוסת?
או...בכל מקרה מחזור אמור לחזור ( אם בדיקה תהיה תקינה? )
ועוד פעם....אני שואלת מה זה "תקין" במספרים בדרך כלל?
תודה לך שוב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפעילות הורמונלית
פרופסור ביאטריס עוזיאלי24/11/2007תסלחי לי שאיני מבינה למה את כל כך לחוצה, לא יקרה כלום גם אם מחזור הוסת לא יחזור, יש בדיקה לתפקוד השחלות שכל רופא משפחה , אונקולוג או גניקולוג יודע לתת , אולי כדאי ורצוי לראות גניקולוג אשר מבין טוב יותר את משמעות כל הבדיקות ויכול להסביר טוב יותר. איני יכולה לכתוב מה תקין ומה לא כי יש טווח בתקופות שונות של המחזור וכן ערכים שונים בקופות שונות. גם אם אין עדיין פעילות הורמונלית תקינה זה לא אומר שהמחזור לא יחזור. סבלנות, יכול לקחת גם שנתיים לפני שיחזור לפעילות תקינה. ובכלל יש מקרים שהאונקולוגים לא רוצים שהפעילות תחזור ואז מונעים את הפעילות על ידי זריקה להפסקת המחזור לכן בבקשה להרגע ולא להלחץ.ובעיקר לא לזרז את המחזור כהגדרתך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה לך ואני קצת לחוצה
דינה24/11/2007כי אני חושבת עוד ללדת...בהמשך...וחשוב לי לקבל מחזור בחזרה...פעם...
תודה שוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טמוקסיפן וסרטן רירית הרחםדינה23/11/2007
שלום רב!
ראיתי שכתבת שהסיכוי לחלות בסרטן רירית הרחם נמוך בנטילת טמוקסיפן ( לקיחה המקובלת כשנתתים וחצי...? ואם אני בת 38 ועדיין לא בגיל הבלות...אז כמה זמן לוקחים טמוקסיפן? 5 שנים?
אז...הסיכוי לחלות בסרטן רירית הרחם גדול יותר???
תודה לך מראש!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טמוקסיפן
פרופסור ביאטריס עוזיאלי23/11/2007אם אינך בגיל הבלות לוקחים טמוקסיפן חמש שנים ועדיין סיכוי לסרטן רירית הרחם נמוכים הסיכוי עולה מעט בלקיחה מעל 5 שנים ובכל מקרה הסיכוי נמוך פחות מ4% . הסכנה מחזרה של סרטן שד גבוהה יותר. סרטן רירית הרחם מאובחן לרוב בשלב מוקדם ונרפאים ממנו באבחנה מוקדמת ובטיפול יחסית פשוט.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

