מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הנקה לאחר לידהסיון26/01/2008
רציתי לודא שאכן הנקה לאחר לידה אניה מעלה את הסיכון ללקות בסרטן השד בשנית.
אניאובחנתי כחולהבסרטן השד לפני כארבע שנים, ולאחר כל הטיפולים כימו והקרנות קיבלתי כדורי טמוקסי פו במשך כשנתיים. האם הנקה לא מסכנת אותי כיוון שהפסקת הטמוקסיפן נמשכת? ואם מותר להניק א זלכמה זמן מינימילי על מנת שיהיה לכך אפקטיביות ?
תודה רבה
סיון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לסיון - אשפר לשאול אותך - נושא חשוב
דינה26/01/2008שלום לך סיון!
אני מבינה שהצלחת ללדת אחרי סרטן השד...
זה הנושא מאוד חשוב לי ואני שאלתי הרבה פעם בכל מיני פורומים האם יש בנות שמצליחות ללדת אחרי טיפולים והחלמה מסרטן השד מוקדם.
אני עכשיו אחרי כל הטיפולים והתחלתי בטמוקסיפן...
הרופאה שלי אמרה שיש מקרים שמפסיקים טמוקסיפן לפני 5 שנים....( שנה וחצי - שנתתים ) ומנסים להכנס להריון...
זה מה שאני רוצה לעשות!!
אני לא אוכל לחכות 5 שנים - אני בת 38 עכשיו...
אפשר לשאול אותך? אך זה היה אצלך?
האם מחזור חזר אחרי טיפולים כמותרפיים?
אך התנהג המחזור שלך בזמן נטילת טמוקסיפן?
לקחת זריקות לוקרין גם???
כי....אולי לזריקות יש השפעה רעה על הפריון....
אז...אולי מספיק רק טמוקסיפן....?
מה המליצו לך רופאים? ו...בת כמה הית שעברת את כל הטיפולים?...
אם תוכלי לענות לי אני מאוד אשמח...אם לא תרצי לענות כאן אולי כתבי לי למייל?
תודה לך מראש!
והמון המון בריאות לך ולתינוק שלך!!!!
מזל טוב!!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההנקה
פרופסור ביאטריס עוזיאלי26/01/2008הנקה לא מוכרת כסיכון לסרטן שד יש הטוענים ההפך מכך. את מצינת מקרה של חולה לשעבר אשר כנראה חושבת לחזור לקחת טמוקסיפן לאחר שלא נטלה טמוקסיפן למשך כשנה, לא ברור מה משמעות הטמוקסיפן במקרה זה כלל. כמובן שאין ידיעה כי ההנקה מזיקה ומאחר ולא נטלת שנה לא ניתן לתת לך משך זמן שמותר לך להניק ולאחריו לחזור ולקחת טמוקסיפן אם בכלל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול לאחר ניתוח חלקי בשדאורלי24/01/2008
אימי בת 69 וחלתה בסרטן השד, לפני כ-3חודשים 30.10.07 היא עברה ניתוח להסרת הגוש. הניתוח הצליח ולא נמצאו שום תאים סרטניים (בבדיקת מיפוי עצמות). התשובות נשלחו לאונקו-טייפ ושם התבשרנו כי הסיכוי שהסרטן יחזור, גבוה. בעקבות כך המליצו לה על כימותרפיה. אימי סירבה לטיפול כימי עקב הפחד מתופעות הלוואי וקיבלה כדור בשם "טמוקסיפן". אימי החלה לקחת את התרופה רק לפני 3 ימים. לאחרונה חשה בקוצר נשימה בלילה וכאבי עצמות והפסיקה את לקיחת התרופה.
שאלותיי הן: מה הסיכוי לחזרת הסרטן לאחר לקיחת הכדור? ומהן הסיכויים לאחר טיפול כימותרפי?
היות ואימי נקייה מגרורות, מה הסיכוי שזה יחזור אליה ללא שום טיפול? האם יש איזושהי הערכה תוך כמה זמן הסרטן עלול לחזור אם לא עושים שום טיפול? האם ישנם כדורים אחרים שאפשר לקחת?
תודה רבה!!!!!
הבת הדואגת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עוש שאלה קטנה
אורלי24/01/2008האם 3 חודשים אחרי הניתוח, זה לא מאוחר מדי להתחיל טיפול?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיפול מונע
פרופסור ביאטריס עוזיאלי26/01/2008שלושה חודשים עדיין לא מאוחר לקחת את הטיפול המונע. כפי שכבר כתבה ד"ר אלוויס אין לפנינו את תשובות האונקוטייפ כך שלא נוכל לכתוב לך מה סיכויי החזרה אך בתשובה שקיבלת זה רשום. הבהרה לגבי גרורות, הבדיקות מראות שאין גרורות בגודל הניתן לאבחון אולם מה שבדיקת האונקוטייפ אומרת ומה שהרופאים אומרים לך הינו שיתכן ויש לאמך תאים מקרוסקופיים ואין שום דרך לדעת על קיומם , זה שכעת אין משהו גדול זה בסדר אך החשש הינו מאותן גרורות מיקרוסקופיות שאין לנו דרך לדעת על קיומם ולכן מקבלים טיפולים בנסיון להשמיד את הממצאים המקרוסקופיים. לא הגיוני שהתופעות היו מ3 ימי טמוקסיפן ממליצה להבדק אם אכן יש קוצר נשימה ואם אכן מטמוקסיפן לנסות אולי טיפול אחר , גם לטיפולים אחרים יש תופעות לואי אולם אם מופיעות גרורות הטיפול יותר קשה ובכלל המצב אז יותר בעיתי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיפול
ד''ר תניר אלוייס24/01/2008שלום אליזבט,
קשה מאוד לתת תשובות מדויקות לשאלות שאת שואלת גם כאשר יש את כל הנתונים (סוג הגידול, גודל הגידול, גילה של אימך ומחלות רקע...).
מבדיקת האונקוטייפ אפשר לקבל מידע על הסיכון לחזרה באחוזים - בקשי מהרופאים המטפלים שיפענחו את התוצאות עבורך אם זה לא ברור מהתשובה.
לגבי משך הזמן עד לחזרה: רוב החזרות הן בשנתיים עד חמש שנים הראשונות , אבל יש בהחלט גם חזרות כעבור שנים רבות,ואין שום דרך לנבא למי תחזור המחלה ומתי.
לגבי התלונות שאימך ייחסה לכדור - צריך לפנות להיבדק , 3 ימים זה די מהר לפתח תופעות לוואי אבל אם היא סובלת מקוצר נשימה זה מחייב בירור, ואפילו דחוף.
יש טיפול חלופי, אבל צריך שוב להתייעץ עם הרופאים המטפלים לגבי החלפת טיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לרופאה024/01/2008
ki67-20% גודל 2.4-2.8 האם מתוך נתונים אלה אפשר לשער מתי התחיל התהליך הממאיר?תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זמן צמיחה
פרופסור ביאטריס עוזיאלי24/01/2008אין אפשרות , יש נתונים מחקרים המראים כי חלוקת תא סרטני ממקור שד הינו בין כמה עשרות ימים לעד מעל 500 יום . כמו כן לא כל התאים בגידול מתחלקים באותה מהירות , ובכלל בגוף לא תמיד ברור כמה שמן לקח לגידול לצמוח , אנו נוטים לקבוע כי סרטן שד צומח במשך תקופה ארוכה של חודשים ואף שנים לפני שהוא מאובחן בגודל של כס"מ. אבל לא ניתן בשום פמים לקבוע לגבי גוש מסוים מה משך הצמיחה שלו לגודל מסוים. כל הנתונים סטטיסטיים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוות דעת נוספתרחלי23/01/2008
לדודתי בת 50 שנה גילו סרטן השד מהסוג הממאיר - הגידול הוצא , וכמו כן נמסר לה שאין לה גרורות בבלוטול הלימפה . לאחר התייעצות עם 2 אונקולוגים היא מבולבלת .
רופא 1- הציעה על המשך הקרנות וכימותרפיה .
רופא 2 - הציעה על הצאת השחלות וטיפול הורמונלי.
מה לעשות ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוות דעת
ד''ר תניר אלוייס23/01/2008אכן, מצב מבלבל...
הייתי אומרת לקבל חוות דעת שלישית, אבל זה עשוי לבלבל עוד יותר.
נראה לי שהטוב ביותר לפנות בחזרה לרופאים הראשונים ולהבין מהם מה לדעתם סיכויי הריפו בכל אחת מהדרכים, ועד כמה באמת תתרום הכימוטרפיה מבחינת אחוזי הריפוי (יש היום תוכנות שיכולות לנבא את התוצאות באחוזים על פי גודל הגידול ומאפייניו).
במקרה של כריתת שד חלקית, אגב, תמיד מוסיפיםהקרנות, כך שאולי לא לגמרי הבנתם את הרופא שהמליץ רק על כריתת שחלות וטיפול הורמונלי?
וכאשר הגידול רגיש להורמונים - נותנים כמעט תמיד גם טיפול הורמונלי בנוסף לכימוטרפיה - כך שאולי לא לגמרי הבנתם את הרופא שדיבר על כימוטרפיה והקרנות?
שורה תחתונה: לחזור לרופאים ולקבל הבהרות.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רגישות בשד לאחר הריוןמרים21/01/2008
אני בת 34, חודש לאחר לידה. לא הנקתי (השתמשתי בדוסטינקס ועלי כרוב ליבוש החלב).
לפני יומיים התחלתי לחוש רגישות באיזור העטרה של שד שמאל, שאפשר להגדיר אותה ככאב קל ולפעמים גירוד.
יש לי סיבה לחשוש? זה נורמלי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים
ד''ר תניר אלוייס22/01/2008שלום מרים,
אחרי לידה והנקה יתכנו כל מיני שינויים בשד. סביר להניח שמה שאת מרגישה קשור להפסקת הנקה, אבל אם זה לא חולף תוך יומיים-שלשה - מוטב לפנות לרופא להיבדק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רדיו או כימו תחילה?בן ואם20/01/2008
לאמי נתגלה פיזור גרורתי נרחב (של סרטן השד) בשלד העצמות. האם לא עדיף להתחיל טיפול כימותרפי אינטנסיבי על מנת לעצור את ההתדרדרות - זאת לעומת האלטרנטיסיבה שהוצעה - טיפול רדיותרפי להקלה על הכאבים, אשר עשוי לבוא, לדעתנו, על חשבון המשך התפשטות הגרורות. בברכה ובתודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כימו/רדיו
פרופסור ביאטריס עוזיאלי20/01/2008איני יודעת בת כמה האם והאם ניתן לתת טיפול הורמונלי. טיפול כימותרפי לא בהכרח ימנע התפשטות ולא בהכרח יאריך חיים. טיפול קרינתי חשוב אם סובלת מכאבים , טיפול זה הוא קצר טווח ולכן אין בעיה להתחיל בו , אולם כמובן כהמשך יש לתת טיפול ססיסטמי , אם מתאים טיפול הורמונלי עדיף מבחינת תופעות הלואי .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציסטהאופטימית17/01/2008
במצב בו רואים ממצאים בממוגרפיה שנראו כמו בלוטת לימפה בשתי השדיים. אבל באולטראסאונד לא ראו כלום לבד מציטה אחת קטנה בשד ימין.
האם במצב כזה כדאי להמשיך להתעקש על המשך בירור. האם יש מצבים בו אומרים שזה ציסטה ומפספסים חלילה.
אני מאוד מודאגת. יש לי כאבים בשתי השדיים ואני מנופואזה מוקדמת בת41 והייתי מטופלת פוריות
לא ילדתי לצערי ועישנתי עד לפני שנתיים וחצי בערך.
האם זה מכניס אותי לרמת סיכון יחסית.
תודה..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ציסטה?
ד''ר תניר אלוייס17/01/2008שלום רב,
לציסטה בשד אין שום משמעות, אבל אין שום אפשרות לייעץ לך לגבי ממצאים בממוגרפיה בלי לראות את הצילומים.
העובדה שלא ילדת אכן מכניסה אותך לקבוצה שבסיכון מעט מוגבר, אבל זה מחייב רק מעקב קפדני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעות לאחר סיום הקרנותשרית16/01/2008
עברתי 25 הקרנות בשד. כמעט ללא תופעות דווקא לאחר סיום ההקרנות יש לי כאבים חזקים בשד,
רגישות איומה בפטמה, ועכשיו נוספה לי תופעה של כתם אדום ורטוב באיזור הכפל של השד. בערך באזור הברזל של החזיה. אני מטפלת באלוה ורה ומשחת אולטרלן. האם התופעה מוכרת וכמה זמן היא נמשכת ולמה עוד עלי לצפות.
תודה על תשובתכם - שרית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אחרי הקרנות
ד''ר תניר אלוייס20/01/2008שלום שרית,
מה שאת מתארת יכול להיות תגובה נורמלית וחולפת אחרי הקרנות, אבל עשוי גם להעיד על זיהום, לכן מוטב לגשת להיבדק ע"י רופא כדי לראות אם יש מקום לטיפול אנטיביוטי או בירור נוסף\* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגרורות
ד''ר תניר אלוייס20/01/2008שלום רב,
מובן שאי אפשר בפורום כזה לתת ייעוץ פרטני, עם זאת בד"כ הנטיה במחלה מפושטת היא לא לתת טיפול שמשפיע בצורה קשה על איכות החיים.
לחוות דעת שניה מסודרת צריך הרבה יותר פרטים, וכמובן - לראות את החולה. אני מציעה שאם יש לכם ספקות, תפנו בצורה מסודרת לאונקולוג נוסף לקבל חוות דעת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעות לאחר סיום הקרנותשרית16/01/2008
עברתי 25 הקרנות בשד. כמעט ללא תופעות דווקא לאחר סיום ההקרנות יש לי כאבים חזקים בשד,
רגישות איומה בפטמה, ועכשיו נוספה לי תופעה של כתם אדום ורטוב באיזור הכפל של השד. בערך באזור הברזל של החזיה. אני מטפלת באלוה ורה ומשחת אולטרלן. האם התופעה מוכרת וכמה זמן היא נמשכת ולמה עוד עלי לצפות.
תודה על תשובתכם - שרית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הקרנה
פרופסור ביאטריס עוזיאלי17/01/2008בהחלט תופעות לואי של הקרנה, זמן קשה לקבוע אולם רוב התופעות יחלפו תוך מספר שבועות .צריך לשמור על יובש ונקיון של כל האיזור. למרוח את המשחות כפי שנאמר לך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת שדנטלי16/01/2008
שלום, כיצד אני מבצעת בדיקת שד עצמית? איך לבדוק ולמה לשים לב? האם תוכלו לענות לי על גבי הפורום?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקה עצמית
ד''ר תניר אלוייס16/01/2008שלום נטלי,
קשה לתת הדרכה דרך האינטרנט לבדיקת שד עצמית, אבל באופן עקרוני הרעיון הוא למשש את רקמת השד עם כריות האצבעות - חשוב לכסות את כל שטח השד, אפשר לבצע בעמידה או שכיבה, קל יותר למשש את שד ימין עם יד שמאל ולהפך.
אנחנו מדברים היום יותר על "מודעות עצמית" לעומת "בדיקה עצמית", והמטרה היא להכיר עם האצבעות שלך את מבנה השד שלך, ובאם את שמה לב אי פעם למשהו שהשתנה - לפנות לבדיקת רופא.
אנחנו מחפשים בעיקר גושים, אבל כל שינוי במבנה או בצורה של השד מחייבית בדיקת רופא כדי להחליט אם יש מקום לבירור נוסף.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקרנות וטומקסיפןויוה14/01/2008
שלום לכם,
לפני כחודש איבחנו אצל אמי בת ה-66 סרטן השד דרגה 4 עם גרורות בעמוד השידרה, בעצמות אגן ועצמות נוספות. היא סובלת מכאבים נודדים בעצמות ומקבלת כעת תרופה בשם "בונפוס" למניעת דילדול העצם. בשבוע הבא תתחיל תוכנית טיפול של 10 ימי הקרנות בזה אחר זה לאזור עמוד השידרה. בנוסף בקרוב תתחיל תרופה בשם טומוקסיפן לטיפול בגידול בשד.
אנחנו עדיין בהלם מגילוי המחלה ויש לי הרבה שאלות, אני מאד לחוצה ואשמח אם תדעו לענות לי:
1. ממה ששמעתי עד כה מקובל להקרין במרווח של שבוע בין הקרנה להקרנה. האם עשר הקרנות בזו אחר זו אינן טיפול אגרסיבי מדי? האם יהיו לה תופעות לוואי מההקרנות הללו והאם זה יכול להפחית את כאבי העצמות של אמי? האם יש סכנה בהקרנות כל כך אינטנסיביות?
2. האם יש עצות כיצד להקל תופעות לוואי של הקרנות?
3. כיצד נדע אם ההקרנות בלמו את התפתחות הגרורות?
4. קראתי שיש תרופות מתקדמות יותר מטומוקסיפן שנהוג לתת לטיפול בסרטן שד הורמונלי כמו ארמידקס / פמרה. האם ניתן להתחיל טיפול איתם (אמי אחרי גיל הבלות) או שעדיף להתחיל מהטומוקסיפן למרות שהיא מדור ישן יותר?
5. האם יש גוף כלשהוא שנותן טיפול נפשי בחינם (לא קבוצת תמיכה) לחולות כמו אמא שלי? שתינו המומות ועצובות הכל קרה כל כך מהר.
המון תודה ובריאות לכולם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן שד מתקדם
פרופסור ביאטריס עוזיאלי15/01/2008הקרנות נותנים יום יום ולא פעם בשבוע שמעת לא נכון, ולכן ההקרנות שאמך תקבל אינן שונות משל כל אחת אחרת. לא יהיו תופעות לואי קשות אם בכלל מההקרנות. ההקרנות הן רק למקום מסוים ולכן יטפלו רק בגרורה המקומית הן לא בולמות את שאר הגרורות לשם זה נועד הטמוקסיפן אני לא מבינה למה להמתין ולא להתחיל את הטמוקסיפן היום. אם ידוע מה יש לאמך וידוע שהגידול רגיש להורמונים לא רואה שום סיבה להמתין. טמוקסיפן הינו טיפול טוב לגידול רגיש להורמונים פועל אחרת מהארימדקס אם הגידול רגיש להורמונים טמוקסיפן יפעל אם לא יפעל בהחלט יתכן שגם ארימדקס או פמרה לא יפעלו. על פי סל הבריאות צריך לנסות קודם טמוקסיפן. בבתי החולים יש פסיכולוגים וקב תמיכה לטיפול בחולים ובני משפחה ואם אין שם מענה ניתן לפנות לאגודה למלחמה בסרטן והם יכולים להפנות למקומות נוספים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
ויוה15/01/2008המון תודה על התשובה המפורטת. עוד לא התחילה את הטומקסיפן בגלל בדיקות המטולוגיות רלוונטיות שמתעכבות. אכן זהו גידול רגיש להרומונים ואנו מקווים שהתרופה אכן תעזור. הרגעת אותנו מאד. רב תודות על הזמן והמאמץ שמושקעים בפורום!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהחוששת14/01/2008
על פי הסטטיסטיקה והמידע הרפואי שבידכן האם אחוז ההסתיידויות השפירות גדול/קטן מאלה שמתגלות ממאירות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הסתידויות
פרופסור ביאטריס עוזיאלי14/01/2008לא מבינה מה זה חשוב. תלוי באופי של ההסתידויות יש כאלה שהרנטגנולוגים יכולים להגיד מראש שהן שפירות ויש כאלה שעל פי ידיעתם הן יותר חשודות. אני מבינה שיש לחץ , אם נשלחת לביופסיה צריך לעשות ולהמתין לתשובה, ואם לא כנראה שיש בטחון שמדובר על ממצא שפיר. לא נראה לי שיש משמעות כלשהי למה שאני אומר בכל מקרה. התוצאה היא הקובעת .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כל הרופאים נורא שמחיםחני13/01/2008
שלום ד"ר עוזיאלי,
אני יודעת שאני אמורה לשמוח נורא שהפתולוגיה שלי נמצאה נקיה (גם בלוטות וגם גידול). אני triple negative, בת 33.5 עם advanced locally BC. אחרי AC/ Taxol Dose Dense ולמפקטומי.
אינני נשאית BRCA.
השאלה שלי - האם באמת יש מקום לכזו שמחה? מה ידוע על מקרים כאלה? האם זה שלא מוצאים יכול להעיד על בדיקה לא ממצה? למרות שלפתולוג (בית חולים ציבורי בחיפה) לקח יותר מעשרה ימים עד שמסר תשובות. האם עליי לדרוש בדיקה מסוימת? האם עלי להתערב ולשאול כמה חתכים בוצעו ועוד שאלות או שלהסתפק בתשובה שנתן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העלמות הגידול
פרופסור ביאטריס עוזיאלי13/01/2008אני מבינה שקודם כל צריך לחשוד? לא כל כך מבינה למה החשדנות , הפתולוגים יודעים את מלטכתם ואם לא מצאו דבר לא מצאו דבר, שלא לדבר שאין לזה כל משמעות טיפולית לגביך , לפי הבנתי סימת טיפול כימותרפי. לגבי שמחה, כאשר מאבחנים מישהו כסובל מסרטן שד בגילך ברור שאין שמחה אולם צריך להיות מאד מרוצה מהתוצאה. יש יותר סיכוי להחלמה מלאה. להגיד במלא האחוזים שהמחלה לא תחזור לא ניתן אבל יש יותר סיכוי . כבר כתבתי לך פעם אני מבינה שקשה לך לקבל ואת רוצה יותר , אין התחיבות יש סטטיסטיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לרופאה012/01/2008
אני לאחר לפקטומי.הוצא בלוטת הזקיף.במידה והבלוטה נגועה מה עושים הלאה?האם מוצאים את כל הבלוטות?איך יודעים איזה בלוטות להסיר?כמה בלוטות מסירים?האם מקרינים?האם הניתוח בהרדמה כללית?האם אפשרי בהרדמה מקומית?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בלוטת זקיף
פרופסור ביאטריס עוזיאלי13/01/2008אם בלוטה חיובית מסירים את בלוטות בית השחי. אין מספר קבוע של בלוטות , מוציאים את השומן בגבולות ידועים ובתוכו את בלוטות הלימפה. לגבי הקרנה תלוי כמה בלוטות יהיו אם בכלל נגועות. כן הניתוח בהרדמה כללית ולא מקומית. אני קצת המומה שהסכמת לחתום על ניתוח של הלמפקטומיה ובלוטת הזקיף מבלי לשאול את המנתח את השאלות האלה קודם. אני מקוה שהוסבר לך לפחות חלק ומאמינה שרק בגלל הלחץ שכחת , ממש צריך לשאול לפני הניתוח ולשוחח על כל האפשרויות , ובכלל רצוי לדבר גם עם אונקולוג , זה כמסר כללי לכל הנשים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלההילה11/01/2008
שלום רב מזה כחודשיים אני סובלת מתחושה לא נעימה בשד הימני ליפני כחודש הופיעה נקודה לבנה על הפיטמה ומאז לא נעלמה יש לציין שעברתי בדיקה ידנית גם אצל גניקולוג וגם אצל כירורג והם אמרו שהכל תקין, לאחרונה התחילו כאבים בבית השחי ומעט נפיחות בזמן המחזור החודשי, שאלתי היא מה היא אותה נקודה לבנה? רופא הנשים אומר שזו כניראה פטריה.. שאלתי השניה היא האם יתכןשעל פי בדיקה ידנית אפשר לדעת אם הכל תקין? קיבלתי מחזור בגיל מאוד מוקדם לכן על פי ידיעתי אני נימצאת בקבוצת סיכון אודה לך אם תעני לי.....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נקודה לבנה
פרופסור ביאטריס עוזיאלי13/01/2008בהחלט יתכן ומדובר בפטריה יכול להסביר את הנפיחות וכאב בבית שחי. שוב צריך לבדוק ולקחת תרבית. איני יודעת בת כמה את , בדיקה ידנית אינה יכולה לגלות הכל ואכן מעל גיל 40-50 תלוי את מי שואלים ותלוי מידת הסיכון צריך לבצע ממוגרפיה לבדיקה אם יש משהו חשוד יתכן ויש מקום גם לאולטרסאונד.גיל תחילת המחזור אינו בדיוק מדד לסיכון לסרטן שד, לא צריך להגזים כשמדברים על עליה בסיכון מדובר על יחסי .ממצא לא ראיתי ובכלל אינו בתחום הסרטן קשה לי להגיד על מה מדובר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על ההתייחסות שכחתי לציין את גת
הילה13/01/2008תודה על ההיתייחסות שכחתי לציין את גילי אני בת 26
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

