מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- סימון גושיםרחל10/01/2008
גוש בשעה 5\2
האם הכוונה לשעה 5 או שעה 2?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צריך לשאול את הרופא שכתב
פרופסור ביאטריס עוזיאלי13/01/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שעוןרחל09/01/2008
שלום
כשמדברים על גוש בשעה 6 האם הכוונה בכיוון הראש או הרגליים?
כלומר האם מסתכלים על השד כעל שעון מנקודת המבט של הרופא או החולה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כיוון הרגליים.
חני09/01/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאביםאושרת09/01/2008
שלום, האם זה הגיוני שיש לי כאב קבוע בחזה, לעיתים הוא יותר כואב ורגיש (לא בתקופת מחזור) וכשאני לוחצת עליו יש לי ממש דקירה כואבת. מדובר בשני הצדדים וזה קיים אצלי כבר מספר שנים, האם כדאי לבדוק? (אני בת 30)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב
פרופסור ביאטריס עוזיאלי13/01/2008יש נשים שלהן יתר רגישות בשד, לא שייך לאונקולוגיה אם יש שאלה תמיד רצוי להבדק, רצוי אצל הגניקולוג שלך אם בודק שד או כירורג שד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סטטיסטיקה של תחלואהמלי07/01/2008
אני מאוד מודה לך על התייחסותך!
אתם עושים כאן עבודה מבורכת!
רציתי לשאול לגבי הסטטיסטיקות של תחלואה בסרטן השד לבחורה בגיל 25 עם פיברואדנומה בשד ואנדומטריוזיס (שבעקבותו אני נאלצת ליטול גלולות ברצף) ויש לי היסטוריה של סרטן השד במשפחה (סבתא מצד אבא חלתה בגיל 55-60). אני יודעת שזוהי שאלה כללית מדי ואין תשובה חד משמעית, אבל יש לי עכשיו כאבים בבית שחי, וגם כאבים בשדיים ואני מאוד לחוצה (אני עושה בדיקה אצל כירורג השד כל חצי שנה).
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גיל צעיר
פרופסור ביאטריס עוזיאלי08/01/2008הסיכון נמוך אך אינו 0 כאב בשד אינו מדד לסרטן שד ואם את נבדקת הרי את במעקב. אם את עדיין דואגת גשי שוב לבדיקה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמעקב
מלי08/01/2008המון תודה לך על תגובתך המהירה! ואני מצטערת שאני מציקה!
האם המעקב של פעם בחצי שנה מספיק במצבי?
פשוט הבדיקה האחרונה היתה לפני חצי שנה כשהייתי בהפסקה מגלולות, אבל כעבור חודש אובחנתי כחולת אנדומטריוזיס ומאז אני נוטלת גלולות ברצף - אז מצד אחד אני מנסה להציל את השחלות והרחם מהאנדו' - אבל מצד שני פוגעת בשדיים. אני פשוט מתחילה להתייאש ולשקוע בדיכאון.. האם בחצי השנה עם גלולות יכול להתפתח משהו ממאיר?
תודה רבה ויום נפלא!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמעקב
פרופסור ביאטריס עוזיאלי13/01/20084-6 חודשים זמן מתקבל על הדעת למעקב.לא מתפתח סרטן כל כך מהר מגלולות למניעת הריון , ובכלל לא ברור שיש קשר בין גלולות וסרטן שד. רצוי במקום להרגיש מצוקה כל כך קשה לשוחח עם רופא שיסביר לך קצת יותר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחזור אחרי הטיפולים - שאלה לרופאהדינה06/01/2008
שלום לך דר' ביאטריס!
ראיתי בתשובות שלך דבר שמאוד מעניין גם אותי...מישהי שאלה אותך על מחזור הוסת...
וכתבת לה שזה אינו מסוכן _ באופן כללי...)?
אני עכשיו התחלתי לקבל מחזור שוב אחרי טיפולים...אני עוד מעט אתחיל הקרנות ועוד לא הגעתי לטיפול הורמונלי.
אז...מותר לשאול אותך: אם מחזור הסות אינו מסוכן ולגבי המחלה לגבי המחלה זה לא כ"כמשנה - אז למה בעצם לפעמים ממליצים להפסיקו ע"י זריקות לוקרין או זולדקס?
ועוד שאלה ( שגם אולי שאלו אותך כאן....ואני חושבת שענית כבר גם...) - האם מסוכן שעכשיו בזמן המחזור השדיים כואבים לי ( שזה קורה תמיד בד"כ...)???
תודה רבה מראש!
ערב טוב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אפשר לקבל תגובה? תודה רבה!!!
מירי08/01/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בבית שחימלי06/01/2008
שלום רב,
אני בת 24, יש לי פיברואדנומה בשד ימין בגודל 1.5 ס"מ ובצמוד אליה יש בלוטת לימפה בגודל 1.2 ס"מ (בדיקה אחרונה ביולי 2007). בזמן האחרון יש לי כאבים בבית שחי הימני. התור שלי לכירורג השד הוא רק בעוד כחודש ובינתיים אני נורא לחוצה. בבדיקה ידנית בבית השחי אני לא מרגישה נפיחות (כשאני משווה עם צד שמאל). אבל הכאב קיים.
1- האם הכאב בבית שחי יכול לנבוע מפיברואדנומה?
2- אני נוטלת גלולות ברצף בשל אנדומטריוזיס ותמיד יש לי רגישות מוגברת בשדיים - האם הכאב בבית שחי יכול לנבוע מהקרנת כאב מהשד או בגלל הגלולות?
3- האם הכאב מעיד על ממאירות (חס וחלילה)?
אודה מאוד להתייחסותך!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב
פרופסור ביאטריס עוזיאלי07/01/2008כאב בדרך כלל אינו סימן לסרטן. נראה יותר הגיוני כי הכאב הינו כאב מגורם הורמונלי. רצוי להבדק גם אצלך גניקולוג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת
מלי06/01/2008מצטערת שיש לי כל כך הרבה שאלות - פשוט זה נושא מאוד מלחיץ ומפחיד!
רציתי לשאול לגבי בדיקה ידנית עצמית. כשאני שוכבת על צד שמאל ובודקת את הצד הימני של השד הימני (ליד בית שחי איפה שהעור מאוד מתוח בתנוחה הזאת) אני מרגישה ליד הצלעות מעין רצועה עבה לאורך של כמעט כל השד. הרגשתי כמעט אותו דבר כששכבתי על צד ימין ובדקתי שד שמאל. כשאני שוכבת על הגב ועושה בדיקה ידנית - הגושים האלה לא מורגשים.. מה זה יכול ?
(אני יודעת שהתיאור שלי לא מוצלח כל כך אבל לא ישנתי כל הלילה מלחץ כשהרגשתי את זה...) אשמח מאוד ואודה אם תוכלו לענות לי.
לסבתא שלי היה סרטן שד בגיל 60.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשד
פרופסור ביאטריס עוזיאלי07/01/2008לא בטוחה שהבנתי על מה את מדברת אולם יתכן ואת מרגישה צלע או גבשושיות תקינותב שד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמקפיצה על מנת לקבל תשובה
מלי07/01/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציסטהאופטימית06/01/2008
לפני שבוע בבדיקת ממוגרפיה עלה ממצא שנראה כבלוטות לימפה. אז ערכו לי גם אולטראסאונד וגילו שמדובר בציסטה קטנטנה שלא נימושה רק באולטראסונד ראו מבנה ציסטי קטן ועגול.
אמרו לי שזה שום דבר ואופייני לגילי 41,האם יש להתעקש על ניקור של זה בכל זאת או שלעזוב את זה כך.
הרופאה אמרה שאין מה להתעסק בזה ושזה שום דבר.
תודה על העזרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופסור ביאטריס עוזיאלי06/01/2008מאחר ומי שראה נתן לך תשובה איך אני שלא דיברתי עם הרנטגנולוגית ולא מכירה אותך יכולה לתת חוות דעת שונה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה005/01/2008
במידה ויש גרורות לבלוטות-האם טומוקסיפן משמיד גרורות אלה?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בלוטות וטמוקסיפן
פרופסור ביאטריס עוזיאלי06/01/2008אם ידוע על בלוטות מעורבות באבחנה יש להוציאן. לא ברור לי למה בדיוקהכונה , טמוקסיפן יכול כמובן לטפל במעורבותשל תאים סרטניים, הוא ניתן במחלה גרורתית , אולם באבחנה אינו יכול להיות תחליף לכריתה או הקרנה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גנטיקה וקרינהחני04/01/2008
שלום ד"ר,
נמצא כי אינני נשאית של שלושת המוטציות השכיחות בקרב נשים אשכנזיות בגן BRCA, אולם בייעוץ גנטי נאמר לי כי קיים סיכוי של כ- 5% למוטציה גנטית אחרת. אין ביכולתי הכלכלית לממן בדיקת ריצוף מלא (אשר עלותה כ-3500$) על מנת לוודא זאת.
שאלתי היא: האם ידוע על קשר בין מחלה גנטית לקרינה? כלומר, אם אני נשאית של מוטציה כלשהיא - האם הקרינה יכולה לגרום יותר נזק מתועלת?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מקפיצה
חני06/01/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאין קשר
פרופסור ביאטריס עוזיאלי06/01/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרינה לבית השחיחני03/01/2008
לאחר טיפול כימי שלפני הניתוח (גודל התחלתי של יותר מ-5 ס"מ) ובלוטה אחת ידועה, בניתוח נמצא שהכל נקי מגידול. הוצאו 10 בלוטות, שגם הן נקיות. אני נוטה שלא להקרין לבית השחי מחשש ללימפדמה שממנה אני מאד חוששת. כלומר, להקרין שד ובלוטות שליד עצם הבריח אבל לא את בית השחי. אודה לחוות דעתך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי לציין שאני בת 33.5
חני03/01/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההקרנה
פרופסור ביאטריס עוזיאלי04/01/2008אם הוציאו בלוטות והן תקינות ובכלל כל הגידול נעלם גם מהשד, ובאבחנה היתה רק בלוטה אחת נגועה יש בהחלט מקום להקרין רק שד ולא בית שחי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה השיקולים
חני13/01/2008לפני הכימו והניתוח כאמור היתה בלוטה אחת ידועה. אולי היו יותר, אני לא יודעת מכיוון שברגע שמוצאים בלוטה אחת, כבר לא מחפשים יותר. מה השיקולים האם להקרין את בית השחי במקרה כזה? אזכיר כי 10 בלוטות שהוצאו כולן נקיות, כולל הרקמה שהוצאה מהשד (גידול התחלתי בגודל של יותר מ-5 ס"מ). אשמח אם תוכלי לפרט. ביום חמישי יש לי כבר סימולציה לפני קרינה ואני די מבולבלת.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגם הקרנה של בלוטות שליד עצם הבריח?
חני04/01/2008הרופא המטפל צריך לקחת את ההחלטה, בדרך כלל זה חלק מהקרנת דופן בית החזה. מטפלים בכל תחנות הניקוז הלימפתי. לגבי בית שחי שעבר ניתוח זה טופל לכן מטפלים בהקרנה בשאר התחנות. צריך לתת לרופא המטפל את הקרדיט שהוא יודע לטפל .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמקפיצה על מנת לקבל תשובה..
חני06/01/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לדר' ביאטריס -סיכויים להחלמה מלאהמירי03/01/2008
שלום לרופאה!
האם הבנתי נכון מהתשובה שלך כאן למישהי שאם הגידול נעלם עם טיפול כימו סיכוי להחלמה מלאה טוב מאוד???
לי היה גידול מקומי ( כ- 2 ס"מ ), בלוטות נקיות.
קבלתי טיפול כימותרפי לפני הניתוח להקטנת הגידול.
קבלתי4 AC ו- 4 טקסול והגידול נעלם...ממש נמס...לא הרגישו אותו כלל...
אחרי ניתוח למפקטומי הגיע תשובה פתלוגית שהכל נקי...שוליים נקיים ובמקום איפה היה הגידול כמעט ולא נמצאו תאים סרטניים...הגידול נסוג...
עכשיו אני בהקרנות.
בקיצור כמעט בסיום הדרך.
מה הפרוגנוזה שלי להחלמה מלאה???
תודה לך מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התשובה לא השתנתה הפרוגנוזה טובה מאד
פרופסור ביאטריס עוזיאלי03/01/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ממוגרפיה ובלוטות לימפה בשדאופטימית03/01/2008
עשיתי בדיקת ממוגרפיה היום ומצאו שיש מספר בלוטות לימפה בשד. האחות אמרה שזה לא נראה חשוד אבל ביקשו שאני אחזור לעשות אולטראסאונד.אני בארה"ב ומאוד מפחדת.
האם ייתכן שיש מצב שאין גוש נימוש ובכל זאת יש ממצא. האם ייתכן ממצא רק של בלוטות לימפה שמעיד על גידול חלילה,אבל אין שום ממצא מעבר לכך?
אני עם רקמת שד מעט צפופה בת 41 במנופאוזה מוקדמת.
בבקשה תעזרו לי אני ממש מפחדת. כי הממצא היה בשני השדיים האם ייתכן מצב מפושט בלי שראו כלום מלבד לבלוטות לימפה.
האחות אמרה שזה נורמלי ויש את זה לפעמים. אבל אני חושדת שאולי היא אמרה זאת רק להרגיע אותי אבל ייתכן ויש ממצא או שהנוכחות של הלימפה בשד חשודה.
אנא ענו לי בהקדם.
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקה
פרופסור ביאטריס עוזיאלי03/01/2008בהחלט יתכן ממצאים בשד כמו בלוטות ללא גידול ממאיר. בעיקר קשה לאבחן בשד צפוף ולכן אולטרסאונד מאד חשוב. יתכן גוש בשד שלא נמוש. כמובן שהאחות ניסתה להרגיע אבל כל מה שנאמר נכון כמו גם אפשרות שהממצא לא שפיר אין ברירה צריך לבדוק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- triple negativeחני31/12/2007
שלום רב,
אובחנתי ביולי השנה עם LT. locally advanced breast cancer. כעת אחרי lumpectomy.
לפני הניתוח טופלתי בניאו-אדג'ובנט (ac/taxol - dose dense).
אני בת 33, triple negative ,T3aN1b, בדיקה גנטית שלילית. האם ניתן לומר על פי המאפיינים האלה מהי הפרוגנוזה שלי? אילו נתונים דרושים לקבלת פרוגנוזה? הפתולוגיה שלאחר הניתוח נמצאה שלילית (הכל נקי מגידול, כולל בלוטות). מה הסיכוי לחזרה? חלילה ויחזור, האם חוזר כגרורתי או שלא בהכרח? עד כמה אלים הסרטן שלי? האם מומלץ לי לעבור הקרנות? האם ישנם עןד טיפולים עבורי מלבד הקרנות?
תודה מראש וסליחה על כל השאלות. אני קצת מבולבלת..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מקומי מתקדם
פרופסור ביאטריס עוזיאלי01/01/2008נשים המקבלות טיפול טרום ניתוחי והגידול נעלם ז.א. הן במצב של העלמות מוחלטת של המחלה סיכויהן טובים להבריא לחלוטין. עדיין אין מאה אחוז סיכוי להבראה אך הסיכוי מאד גבוה. אולם עדיין כמובן יש אפשרות לגידול אחר באותו שד אם עברת למפקטומיה או גידול בשד השני. אם יש גרורות מרוחקות זה כבר בעיה אחרת. כמובן שאת צריכה הקרנה, אם עוברים כריתה חלקית תמיד צריך לעבור הקרנה אחרת סיכויי החזרה המקומית גבוהים בהרבה לעומת כריתה מלאה.אין לי פרטים מאפיינים פתולוגיים על הגידול שלך ולכן איני יכולה להגיד כמה אלים היה הגידול אולם עצם העובדה שנזקקת לכימותרפיה טרום ניתוחית כנראה היה די מתקדם. בכל מקרה התגובה המצוינת לטיפול מאד מאד מעודדת. פרט לכך אין כרגע טיפולים נוספים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה. המשך בפנים...
חני01/01/2008תודה, ד"ר עוזיאלי, על התשובה המפורטת.
למה הכוונה במאפיינים פתולוגיים לצורך איפיון רמת האלימות של הגידול - האם לא לזה
שהוא triple negative? אני די מבולבלת לגבי ההבדל בין stage, grade, איפיונים פתולוגיים ותגובה להורמונים. האם תוכלי לעשות קצת סדר בבלאגן?
האם רמת האלימות של הגידול וקצב ההתחלקות של התאים הם בעצם היינו הך?
רוב תודות!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפתולוגיה
פרופסור ביאטריס עוזיאלי02/01/2008קצת מסובך וקשה להסביר בפורום , בכל מקרה הכל משפיע על רמת האלימות של הגידול. איפיונים פתולוגים הם מאפינים הנקבעים במראה הגידול וכן על ידי צביעות מיוחדות הנותנות לנו תשובות לגבי הgrade מראה הגרעינים בתא ומראה התא בעצמו וכן כמובן מצב הרצפטורים השונים על פני התא כפי שאת אומרת ה3 שנבדקים כעת שלילייים. כל זה בעצם מבטא גנים בתוך התא. הStage הינו שלב המחלה והוא נקבע על ידי גודל הגידול ומעורבות בלוטות ואם יש גרורות מרוחקות. כל השאר הינם מאפיינם ברקמה עצמה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב בשד ימין שבוע 36חיה31/12/2007
שלום אני בשבוע 36 להריון, וכבר חודש ימים שיש לי כאבים כל הזמן בגב ימין שנמשכים מהשד ימין, רציתי לדעת אם יש קשר לעבר שלי- לאחר לידתו של בני (לפני 3 שנים) עברתי ניתוח להוצאת גוש משד ימין. האם יש קשר לכאבים שהם אכן רק בצד ימין- למרות שהשד נראה מצויון אפילו בקושי תפרים רואים?? ואם צריך ללכת לבדיקה ח=לאיזה רופא זה שייך? נשים או כירוג?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחכה לתגובה לכאב שד ימין
חיה02/01/2008רציתי לקבל תשובה לשאלה שלי בענין הכאב בשד ימין שבוע 36
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמקפיצה על מנת לקבל תשובה
מלי07/01/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשד והריון
פרופסור ביאטריס עוזיאלי02/01/2008קשה למצא קשר לניתוח לפני 3 שנים. בכל מקרה רצוי מאד להבדק על ידי כירורג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שחזור שד אחרי כריתהדפנה31/12/2007
שלום רב,
אני בת 63.
לאחרונה אובחן אצלי גידול בשד, עברתי כריתה חלקית . הגידול היה 1.5 ס"מ, node negative ; IDC-grade 1; Her-2 neg,. hormone receptors positive;
אני עוברת הקרנות.
בינתיים , בבדיקה גנטית, אובחנתי כנשאית מוטציה בגן BRCA1.
אודה מאד עבור אינפורמציה :
מהי הטכניקה המומלצת ביותר לשחזור שני שדיים לאחר כריתה מונעת עקב נשאות מוטציה ב-BRCA.
מה הטכניקה שנותנת את התוצאה הסופית הכי טובה לאורך ימים, וכרוכה בסבירות נמוכה לסיבוכים.
האם כדאי לבצע שני ניתוחים : קודם כריתה מלאה , ושיחזור רק לאחר ההחלמה, כדי למנוע כמה שאפשר סיבוכים ? או שאין הבדל ?
בסיכום משוקלל בין אפשרות סיבוכים לבין פעמיים ניתוח ופעמיים החלמה וסבל, מה יותר "כדאי" ?
אינני כוללת בשאלתי זו את ההיבטים הפסיכולוגיים, מפני שאי אפשר להעריך אותם דרך האי-מייל, זה שונה מאדם לאדם.
אני מעוניינת להגיע לתוצאות הטובות ביותר מבחינה פיזיולוגית, ועם הפסיכולוגיה אצטרך להתמודד בדרכים אחרות.
האם יש טכניקות מתקדמות בניתוחי שיחזור שד אשר אינן מיושמות עדיין בארץ ?
אני מציינת שלא החלטתי עדיין על ניתוח כריתה. אבל אני שוקלת את זה מאד ברצינות ואני יודעת שזו החלטה שלי בלבד. לכן המלצה בקשר לאופציות שיחזור מאד תעזור לי בהתלבטויותי.
המון תודות
דפנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שחזור
פרופסור ביאטריס עוזיאלי31/12/2007איני פלסטיקאית ושאלותיך מכוונות לרופא פלסטיקאי, ממנו תקבלי תשובה טובה טובה ומהימנה יותר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

