מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- פענוח בדיקות דםרון18/12/2010
אני בת 33,
לוקחת גלולות.
עשיתי בדיקות דם,
יש שם 2 בדיקות שחורגות מהגבול
CREATININE- 0.97
GPT- 36
ובהערות סיום כל תוצאות הבדיקום רשום
ALK. PHOSPHATASE
17 נורמה שונה עד גיל
BILIRUBIN-TOTAL
ימים 5 נורמה שונה עד גיל
CREATININE
שונתה הנורמה ל קריאטינין
GLOM.FILTR.RATE
תקף רק בלקוחות עם תיפקוד
מתיחס לתפקוד כליה יציב
האם אני צריכה לגשת לרופא?
מקווה שתוכלו לעזור לי,
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח בדיקות דם - תגובה
ד''ר אבישי אליס20/12/2010הכל תקין, הניחי לכל
שוחחי עם הרופא בהזדמנות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדית דםח17/12/2010
אני בת 23 רווקה, כל התוצאות יצאו בטווח.
1. האם אני צריכה להיות מודאגת מ - FOLIC ACID 7.5?
2. PROTEIN-U STRIP 20 - הכוונה לברזל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדית דם - תגובה
ד''ר אבישי אליס20/12/2010אין סיבה לדאגה
הכוונה לחלבון בשתן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה!!!
ח22/12/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשוב ודחוף ביותרלירן17/12/2010
בשבוע שעבר, יום ד', עברתי הפלה טבעית וסבלתי מדימומים.עד כה סברו שיש לי הריון מחוץ לרחם כיוון שהורמון ההריון שאמור היה לרדת, המשיך לעלות עד אתמול.היום בבוקר, הייתי בבי"ח, עשו לי אולטרסאונד ושוב ב.דם והיום בפעם הראשונה ההורמון ירד מ- 2238 ל- 1523.הרופאים בבי"ח לא הרגיעו אותי עדיין ואמרו שעדיין נשקפת סכנה ולכן ביקשו שאבוא לבי"ח לערוך ב.דם נוספת בעוד יומיים כדי לבדוק שההורמון אכן ממשיך לרדת.באולטרסאונד ראו משהו בצד ימין בגודל 1.4X1.2X1.1 ס"מ שנמצא בין החצוצרה הימנית לרחם.אתמול, כשערכו לי אולטרסאונד אמרו לי שיש לי ציסטה.היום הם לא אמרו מה זה והיו זהירים מאוד.השאלה שלי היא כזאת - אם ההורמון סוף כל סוף החל לרדת היום, האם יש סיכוי שהוא יעלה שוב? בנוסף...הרופאים אמרו שיש סטיות בבדיקות ממעבדה למעבדה אבל זו סטייה די גדולה ולא נראה לי שיכולה להיות כזו סטייה (אבל מה אני מבינה בזה בכלל) - מה דעתכם? אודה לעזרתכם המהירה והדחופה בבקשה.תודה רבה מראש ושבת שלום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשוב ודחוף ביותר - תגובה
ד''ר אבישי אליס20/12/2010יש לעקוב אחר הערכים ולוודא שכל ההריון הוצא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם זו התחלת מחלת הנשיקה?בילי מוראד16/12/2010
ביתי עשתה בדיקת דם למחלת הנשיקה
להלן הפרמטרים וברצוני להבין האם היא בתחילתה של מחלת הנשיקה?אודה לתשובה מהירה ומובנת למי שהספרות המקצועית לא ברורה
בתודה בילי
ebv-igm negativ
cmv-igm negativ
+ { .........} 5.00 _ 0.00 u-ml 16.70 ebv ebna igg* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם זו התחלת מחלת הנשיקה? - תגובה
ד''ר אבישי אליס20/12/2010יתכן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת דםמאיה3416/12/2010
אשמח אם תוכל לעזור לי:
cmv igg avidity 82.47%
cmv igg vidas 96
cmv igm vidas 0.60 negative* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקת דם - תגובה
ד''ר אבישי אליס16/12/2010ככל שאני מבין היה לך מגע בעבר עם וירוס CMV
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהומה זה אומר?
אני17/12/2010אני בהריון. זו אמורה להיות בעיה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהומה זה אומר? - תגובה
ד''ר אבישי אליס20/12/2010שתמשיכי בהריון, אלא אם ישנה בעיה נוספת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקה -חוקיםרונית16/12/2010
האם כדאי שיהיה מלווה בבדיקה של A1C
הבנתי שאין בעיה להזריק לנטוס לפני הבדיקה האם זה נכון? האם יש מאכלים שמהם כדאי להמנע בימים שלפני הבדיקה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקה -חוקים - תגובה
ד''ר אבישי אליס16/12/2010אנא חזרי על השאלה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ויטמין Dלידר16/12/2010
שלום רב,
לפני 4 חודשים ביצעתי בדיקות דם ונמצא כי רמת הויטמין שלי נמוכה-
49.2 כשטווח הנורמה הוא 75-250.
אני מתכננת הריון וייתכן שנקלטתי. קראתי כי צריכת ויטמין D אצל האשה בהריון חיונית להתפתחות העובר ומשפיעה על חייו גם בטווח ארוך.
רציתי לדעת מהי כמות הויטמין D שניתן לצרוך בהריון .
על גבי התרופה רשום שכל טיפה מכילה 200 י.ב.ל, אם כך כמה טיפות עליי לצורך בהתייחס לבדיקת דם שביצעתי או שמא עדיף לצרוך דרך כדורים?
כמה זמן יש לקחת את הויטמין עד שאראה שיפור משמעותי?
תודה מראש,
קרן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ויטמין D - תגובה
ד''ר אבישי אליס16/12/2010טיפות מספקות בהחלט
ו2-4 טיפות ליום יספקו
כדאי להתמיד לפחות חצי שנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקות דם לילד בגיל שנתייםרונן16/12/2010
שלום , ראשית אודה על עזרתכם והשירות המבורך.
בני בן שנה ועשרה חודשים . לאחרונה הופיע אצלו כתם לבן בציפורן האגודל . פנינו לבדיקות דם ואלו התוצאות.
AST(GOT) 43.21 U/L ( 5.00- 40.00) (.........)*
POTASSIUM SERUM 5.57 MMOL/L ( 3.50- 5.30) (.........)*
TRIGLYCERIDES 118.33 MG/DL ( 30.00- 110.00) (.........)*
MCV 86.10 FL ( 70.00- 85.00) (.........)*
MCH 29.50 PG ( 23.00- 29.00) (.........)*
CMV-IGG 4.00 IU/ML ( 0.00- 0.39) (.........)*
(CMV IGG <0.4 IU/ML = NEGATIVE )
(CMV IGG 0.4-0.6 IU/ML = BORDERLINE)
(CMV IGG >0.6 IU/ML = POSITIVE )
CMV-IGM NEGATIVE
EBV-IGM NEGATIVE
EBV EBNA (IGG) 3.00 U/ML ( 0.00- 5.00) (....*....)
Negative
(EBNA IGG <5 U/ML = NEGATIVE )
(EBNA IGG 5-20 U/ML = BORDERLINE)
(EBNA IGG >20 U/ML = POSITIVE )
האם יש בעיות בכבד בלב ?אשמח לעזרתכם מודאג מאוד אבא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקות דם לילד בגיל שנתיים - תגובה
ד''ר אבישי אליס16/12/2010אין לו!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה המהירה
רונן16/12/2010שאלתי שאלות אלו מאחר ויש חריגה ברמת האשלגן מה שגורם להפרעות קצב והפרעות עצביות אחרות בגוף. בנוסף אנזים ה=got גבוה הבנתי שזה לעיתים כתוצאה מהרס תאים בכבד האם יש קשר לc.m.v ? מה הפרופיל הקליני המתקבל מהתוצאות שהתקבלו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות דם לזיהוי סרטןרמי16/12/2010
לד"ר שלום! היתי מעונין לדעת האם מעבר לבדיקת דם לזיהויי סרטן הערמונית PSA יש בדיקות נוספות של הדם שיכולות לאתר סרטנים מסוגים שונים? האם בדיקות כאלו זמינות לציבור ? תודה מראש, רמי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות דם לזיהוי סרטן - תגובה
ד''ר אבישי אליס16/12/2010ככלל וכעקרון אין מאבחנים סרטן עפ בדיקות דם וסמני סרטן.
היוצא דופן היחידי הוא ה PSA* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ספירת דםאנונימי15/12/2010
בצעתי לפני יומיים ספירת דם, הלכתי לרופאה שבדקה ואמרה שהיא תקינה אבל בכל זאת משהו שקצת מדאיג אותי:
EOS% 6.2 (טווח 0.0-7.0)
זה לא קצת גבוהה?
כמו כן המוגלובין קצת נמוך
HCT 41.7 (טווח 41-53)
אני בן 15 וחצי ויש לי אסטמה (בלי שימוש במשאף, אבל בתקופות מעבר כמו עכשיו יש קצת קשיי נשימה),
ובשבוע האחרון אני סובל מכאבי בטן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ספירת דם - תגובה
ד''ר אבישי אליס16/12/2010אכן תקין ואין קשר לתלונות
האאזינופילים קשורים לאסטמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צפיפות עצםיהודה15/12/2010
שלום
בן 52 בבדיקת צפיפות עצם
הערות הרופא:צפיפות בשני הירכיים אינה דומה...
מה משמעות הערה זו??
האם בבדיקת צפיפיות העצם מאבחנים גם גידולים סרטניים?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צפיפות עצם - תגובה
ד''ר אבישי אליס16/12/2010לא מאבחנים סרטן במיפוי עצם
יש לברר ספציפית את ההבדל עפ תלונות בדיקה גופנית ובדיקות מעבדה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נא עזרתכםלולי לולי15/12/2010
ד"ר שלום! אני בת 27 נשואה ללא ילדים ממוצא תימני. בריאה עוסקת בספורט,רצה 4 פעמים בשבוע 6-8 ק"מ ואוכלת נכון ובריא(אינני צמחונית/טבעונית)וסתות קשות בימים הראשונים אך לא יוצאות דופן.בדיקות הדם נלקחות באופן קבוע ביום ה14-16 לוסת.הRBC והכולסטרול הטוטאלי קבוע מתחת לנורמאל 80, הHDL שלי קבוע נע על 44 ולפעמים נמוך מזה אך לא בהרבה LDL לא מעל 37... אני פונה אליכם בעקבות הפניה של אורטופד שלילבדיקות דם עקב כאבים שיש לי בכתף שמקרינים לצאוור אשמח לקבל תשובה על בדיקות הדם שלהלן:
WBC
K/uL 7.62 4 (....*....) 11
RBC
M/uL 4.16 4.2 *(.........) 5.4
HGB
g/dL 12.8 12.3 (*........) 16
HCT
% 39.1 35 (..*......) 47
MCV
fL 94.0 78 (......*..) 100
MCH
pg 30.8 27 (....*....) 34
MCHC
g/dL 32.7 32 (*........) 37
PLT
K/uL 292 140 (....*....) 430
RDW-SD
fL 41.0
RDW-CV
% 12.0 11.5 (*........) 15
PDW
fL 13.2 9 (....*....) 17
MPV
fL 11.2 7.8 (......*..) 12
P-LCR
% 34.8
Differential
Neutrophils %
% 50.6 37 (...*.....) 70
Lymphocytes %
% 39.2 20 (......*..) 45
Monocytes %
% 8.4 1 (......*..) 10
Eosinophils %
% 1.4 0 (.*.......) 7
Basophils %
% 0.4 0 (.*.......) 2
Neutrophils
K/uL 3.85 1.5 (..*......) 7.7
Lymphocytes
K/uL 2.99 1 (......*..) 3.5
Monocytes
K/uL 0.64 0.1 (....*....) 1
Eosinophils
K/uL 0.11 0 (*........) 0.7
Basophils
K/uL 0.03 0 (*........) 0.2
Biochemistry
Glucose
mg/dL 85.2 55 (.....*...) 100 ב-27/10/10 עודכנו תחומי הייחוס
Calcium
mg/dL 9.2 8.2 (...*.....) 10.7
Urea
mg/dL 17.6 0 (..*......) 50
Creatinine
mg/dL 0.6 0.4 (..*......) 1.1
Uric Acid
mg/dL 2.74 0 (...*.....) 5.7
Creatine Kinase
U/L 80 26 (...*.....) 140 ערכי ייחוס מתאימים למבוגרים בלבד
Alkaline Phosph.
U/L 45 35 (*........) 104
Bilirubin, Total
mg/dL 0.58 0.1 (....*....) 1
Cholesterol,Total
mg/dL 86.1 107 *(.........) 200
Triglycerides
mg/dL 33.2 3 (*........) 200
Iron
ug/dL 118.0 37 (......*..) 145
Transferrin
mg/dL 246 200 (..*......) 360
Vitamin B12
pg/mL 383.0 187 (..*......) 883
Endocrinology
TSH
mIU/L 1.43 0.35 (.*.......) 4.94
Immunology
Rheumatoid Factor
IU/mL <7 0 (....*....) 14
Serology
C-Reactive Prot.
mg/L <0.6 0 (*........) 5* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נא עזרתכם - תגובה
ד''ר אבישי אליס16/12/2010בדיקות הדם תקינות ואין בהן הסבר לכאבים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת דםס15/12/2010
שלום, הודעתי הקודמת לא יצאה ברור, הנה התיקון:
אימי בת 58 קיבלה תוצאות בדיקות דם שעברו חלק מהערכים.
CERATININE 0.99 הנורמל מראה עד 0.9
URIC ACID 6.09 הנורמל מראה עד 6.0
33 (GOT(ׁASTׂ הנורמל מראה עד 31
מה אומרות תוצאות הבדיקות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקת דם - תגובה
ד''ר אבישי אליס16/12/2010שהכל תקין!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פלסטיקמשה15/12/2010
האם יש בדיקת דם (או אחרת) היכולה לקבוע האם היתה חשיפה ממושכת לפלסטיק
ואם יש נזקים כלשהם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פלסטיק - תגובה
ד''ר אבישי אליס16/12/2010לא!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ערכי ברזל בדםשיר14/12/2010
אני בת 22 וסת תקינה.
בבדיקת הדם האחרונה:
Transferrin-382mg/dL
Ferritin-19.8ng/mL
Iron-תקין.
האם הערכים הללו תקינים?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ערכי ברזל בדם - תגובה
ד''ר אבישי אליס16/12/2010ישנו חסר ברזל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

