פורום סרטן ילדים, המטואונקולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • WBC
    שלומית
    16/08/2007

    שלום דוקטור,
    מה טווח נורמלי ספירת דם של WBC לילד בגיל 3?
    מדוע יש שינוי בטווחים בין מעבדות שונות ותוצאה של 11.5 ב-WBC היא מעל הנורמה במעבדה אחת ובטווח הנורמה הגבוה של מעבדה אחרת,מדוע אין אחידות?
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    WBC

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ערכי לויקוציטים

    ד''ר מוטי חיימי
    16/08/2007

    שלומות לשלומית.
    אכן יש טווחים שונים של מרכיבי ספירת הדם בהתאם למעבדות השונות.
    דבר זה נובע מכך שבמעבדות שונות- משתמשים בקיטים שונים , ולכן הטווח הנורמלי יכול מעט להשתנות.
    בעקרון טווח של 4,300 עד 11000 נחשב תקין, ברוב המעבדות.
    גם תוצאה של 11500 היא רק מעט מוגברת וחשוב יותר להסתכל על תת החלוקה של התאים הלבנים ועל המצב הקליני של הילד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אנמיה פלסטית
    שרון
    15/08/2007

    שלום,
    מהי המחלה ומה סימניה מבחינת שורות הדם?
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אנמיה פלסטית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אנמיה פלסטית

    רועי סימון
    10/11/2011

    שלום
    שמי רועי סימון
    ואני וחברה שלי מחפשים מישהו\י אם תסמונת ה:
    trnsco balmin to the fishen c
    שזה בעברית אנמיה פלסטית
    מה בעצם המחלה הזאת עושה ?
    ציטוט:"מדובר במצב שבו לשד העצמות חדל לפעול וליצור תאים מכל שורות הדם : כדוריות דם אדומות , לבנות וטרומבוציטים . בספירת הדם נמצא ירידה בכל התאים האלה- אנמיה, טרומבוציטופניה (מספר טסיות נמוך) ולויקופניה (ספירה לבנה נמוכה).
    כתוצאה מכך תיתכן חולשה וסחרחורות (עקב האנמיה), דימומים (עקב הטסיות הנמוכות), וחום או זיהומים (עקב הירידה בלויקוציטים)"

    אנחנו מחפשים אנשים מהעולם או בארץ אשר מקבלים טיפול שונה מאשר
    מנות דם ,וזריקות וויטמין B12 או תרומה של מוח עצם
    אשמח אם מישהו\י אשר סובלים מאותה תיסמונת יצור עימנו קשר באימייל
    [email protected]
    או בטלפון שלי 0522250223
    או של חברה שלי (הילה) 0546619945

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אנמיה פלסטית - תגובה

    ד''ר גל גולדשטיין
    10/11/2011

    רועי בוקר טוב
    בתור מומחה להמטולוגיה ואונקולוגיה של ילדים אני מטפל בחולים עם אנמיה אפלסטית (השם שנכתב בלועזית לא מוכר לי...).
    יש שני טיפולים מרפאים מקובלים למחלה זו (פרט לטיפול תומך כגון עירויים של דם וטסיות):
    א. השתלת מח עצם - הטיפול הכי יעיל והכי מקובל, אך מצריך תורם תואם.
    ב. תרופות מסויימות לדיכוי מערכת החיסון.

    אם יש אנשים שיודעים על טיפולים מוצלחים אחרים, גם אני אשמח להתעדכן.

    בהצלחה ובריאות שלמה

    גל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אנמיה אפלסטית

    ד''ר מוטי חיימי
    15/08/2007

    שלום שרון.
    מדובר באנמיה א-פלסטית (לא פלסטית).
    מדובר במצב שבו לשד העצמות חדל לפעול וליצור תאים מכל שורות הדם : כדוריות דם אדומות , לבנות וטרומבוציטים . בספירת הדם נמצא ירידה בכל התאים האלה- אנמיה, טרומבוציטופניה (מספר טסיות נמוך) ולויקופניה (ספירה לבנה נמוכה).
    כתוצאה מכך תיתכן חולשה וסחרחורות (עקב האנמיה), דימומים (עקב הטסיות הנמוכות), וחום או זיהומים (עקב הירידה בלויקוציטים).
    לפעמים הסיבה אינה ידועה.
    בחלק מהמקרים המצב תואר כתגובה לחומרים שונים- כימיים או תרופתיים (,כמו סולפה , צבעי שיער , קוטלי חרקים) , קרינה ,וירוסים מסוימים ועוד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    שרון
    16/08/2007

    מה בין אנמיה אפלסטית ללוקימיה?
    התאור נראה דומה מאוד.
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אנמיה אפלסטית

    ד''ר מוטי חיימי
    16/08/2007

    באנמיה אפלסטית לא מדובר בתאים ממאירים המחליפים את מח העצם, אלא בהרס תאי האב הנורמליים מסיבות שונות.

    בלאוקמיה מדובר בתא ממאיר המחליף את מח העצם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת גנים אצל ילד חוץ מיעוץ גניטי
    NAV
    13/08/2007

    איך ניתן לעשות לילד בדיקת גנים מעונינים לדעת האם הילד נושא גנים של אחד ההורים כגון גן של ניוון שרירים איך ניתן לבצא לילד בדיקה האם הגן נמצא אצלו האם עושים בדיקות DNA ניתן גם לגלות גנים רדומים וגנים פעילים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקות גנטיות

    ד''ר מוטי חיימי
    14/08/2007

    שלום יוסי.
    השאלה לא קשורה לפורום הזה אלא לפורום ילדים.
    מאחר ואני המנהל בשני הפורומים- אענה לך כאן:
    ניתן לערוך בדיקות גנטיות לילדים, כדי לגלות האם הם נשאים של מוטציות למחלות שונות.
    יש לפנות למכון גנטי או לקופת החולים . רצוי לקבל ייעוץ גנטי קודם לכן כדי לוודא שאכן בודקים את מה שצריך ולא מפספסים שום בדיקה.
    ניתן לקבל ייעוץ כזה ולבצע את הבדיקות הדרושות במכון הגנטי ברמב"ם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ITP
    ערן
    13/08/2007

    שלום דוקטור,
    בהמשך להתכתבות בעבר.
    בני ערך היום ספירה נוספת (שבועיים וחצי אחרי טיפול ב-IVIG השני) התוצאה 42.
    בעקבות התוצאה והתמשכות המחלה (כחודשיים) החליטה ההמטולוגית לערוך לו מח עצם. בבדיקה בוצעה שאיבה של נוזל ממח העצם וניסו אף ביופסיה שנכשלה בגלל שבני לא נרדם "ונלחם" ברופאה.
    תוצאות הבדיקה היו תקינות מה שאישר את האבחון הראשוני שמדובר ב-ITP.
    מה משמעות שאיבה אל מול ביופסיה והאם זה מספק? ההמטלוגית שבצעה את הבדיקה אמרה שהכל נראה תקין וייצור הטסיות "פחות או יותר תקין" ובמחלת ITP תוקפים הנוגנדנים גם את הייצור במח העצם ולא רק את אלו שבדם. האם כך הדבר? אני הבנתי שבעת ITP מח העצם אמור להגיב בייצור מוגבר בגלל הנוגדנים ולא להיות מדוכא בגללם. כמו כן,היא ציינה שבמח העצם ישנם "בלסטים" ושהם אמורים להיות שם במינון מסוים. מה פירוש הדבר?
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ITP

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ITP

    ד''ר מוטי חיימי
    14/08/2007

    שלום ערן.
    1. לגבי בדיקת מח העצם- אולי טוב שנעשתה כדי למנוע את החששות שהלכו וגברו. ההבדל בין אספירציה לבין ביופסיה הוא שבאספירציה שואבים נוזל מחלל מח העצם הכולל בתוכו תאים ממח העצם. הוא נשלח לבדיקה המטולוגית (משטח ) ובדיקות נוספות : גנטיות, אימונולוגיות ועוד.
    בביופסיה- לוקחים קטע שלם מהעצם -דבר המאפשר גם בדיקה פתולוגית. נראה לי שאספירציה מספקת במקרה זה.
    2. ב- ITP אכן יש נסיון של מח העצם לייצר יותר טסיות (עקב הריסתן) והוא עושה זאת ע"י שגשוג יתר של תאי האב המייצרים את הטסיות במח העצם: המגה-קריוציטים.
    3.
    במח העצם יש תאי אב מכל השורות, באופן נורמלי ( הם קרויים בלסטים). כאשרמדובר בשיעור קטן יחסית- הדבר נורמלי. רק כאשר הם עוברים סף מסוים- הדבר נחשב לא תקין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ITP

    ערן
    14/08/2007

    בוקר טוב,
    אך יתכן מצב שהנוגדנים תוקפים את הייצור של הטסיות גם במח העצם ואז יש ירידה בייצור או שרק את הטסיות בדם?
    ראיתי בשאלות קודמות שכתבת ש"בלסטים" הם השם לתאים הפתולוגים לכן הייתה השאלה ולא ברורה לי התשובה.
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך- ITP

    ד''ר מוטי חיימי
    15/08/2007

    שלום ערן.
    אני מעריך את השאלות הרבות בנושא זה . זה מעיד על רצון אמיתי להבין את כל המנגנונים העומדים מאחורי המחלה, אם כי קשה לענות דרך כאן על הכל.
    ולשאלותיך האחרונות:
    1. ב-ITP המנגנון הוא אוטו-אימוני, כלומר ישנם נוגדנים כנגד הטסיות. בד"כ הנוגדנים הם כנגד גליקופרוטאנינים שנמצאים על ממברנת הטסיות (נקראים IIb-IIIa או Ib-IX).רוב הנוגדנים האלה ,שהם מסוג IGG הופכים את הטסיות לרגישות להרס ע"י הטחול (וקצת בכבד). יש סברה שהנוגדנים האלה פועלים גם כנגד המגקריוציטים (תאי האב של הטסיות שבמח העצם)- אבל זה תורם רק מעט לירידה במספר הטסיות שבמחלה.

    2.המונח "בלסט" לכשעצמו -מתאר תא אב צעיר במח העצם. כאשר רואים בלסטים בכמות גדולה, או שהם מופיעים בדם הפריפרי- הדבר אינו תקין ומעיד בד"כ על תאים לא נורמליים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ITP
    שני
    12/08/2007

    שלום דוקטור,
    בני אובחן עם ITP. כמובן שההבחנה המשוערת בוצעה על בסיס מדדי ה-PLT הנמוכים + סימנים על הגוף (סימנים כחולים/חומים) על הגוף. שאר שורות הדם היו תקינות ובמשטח ובבדיקת FACS שבוצעה גם כן,לא נראו תאים פתולוגים. מה משמעות המשטח ובדיקת ה-FACS בשלילת מחלות אחרות? כמו כן,בכל פעם שאנו מבצעים ספירת דם חוזרת (כל מספר ימים) ההמוטולוגית מסתכלת על משטח הדם בנוסף לתוצאות הספירה על מנת לראות מספר PLT במשטח ואני מניח שלבדוק את תקינות התאים. מדוע יש לחזור על המשטח הידני בכל פעם? האם אחרי כחודש וחצי עד חודשיים מאבחון המחלה עדיין יכולים לפתע להופיע סימנים לא תקינים במשטח או שלא סביר וההבחנה נכונה (ההמטולגית די בטוחה בכך)? בכל ספירות הדם פרט למדד ה-PLT שאר השורות היו תקינות.
    יש לציין שבני טופל ב-IVIG והגיב לטיפול באופן זמני.
    החשש שלי שהאבחון,חס וחלילה,לא נכון ושלא מפספסים משהו למרות שעל פניו האבחון נראה תקין.
    אנא נסה להרגיע אותי.
    תודה לך ויום טוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ITP

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לשני

    ד''ר מוטי חיימי
    12/08/2007

    שלום שני.
    את יכולה לקרוא את התשובות הקודמות שכתבתי בנושא ה-ITP.
    לדעתי את יכולה וצריכה להירגע.
    עצם העובדה ששאר השורות תקינות, ונעשה משטח דם + בדיקת FACS (ראי פירוט בתשובות קודמות שנתתי לגבי בדיקה זו) - אכן צריכות להרגיע. גם העובדה שהייתה תגובה ל-IVIG (אמנם חלקית) מחזקת שזו האבחנה הנכונה.
    טוב שעושים משטח דם בכל פעם- זה מאפשר הסתכלות ישירה על התאים ,גם מהשורות האחרות, ולדעתי טוב שעושים זאת. זה לא צריך להפחיד אותך -זוהי פשוט הרוטינה הנכונה.
    צריך הרבה סבלנות עם המחלה הזו.
    כל טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ITP

    שני
    12/08/2007

    תודה על מילות ההרגעה.
    לא קיבלתי את תשובתך לגבי האם לאחר זמן מוערך של כחודש וחצי - חודשיים לפחות מתחילת המחלה עדיין אפשר בכלל לצפות להשתנות כלשהי לרעה בספירה ובמשטח או שטווח הזמן שעבר מגביר את הסיכוי שהאבחנה נכונה והדבר לא נובע מבעיית ייצור והמשמעות הפתלוגית של כך?
    כמו כן,האם הגיוני שלאורך תקופה ארוכה כזו,באופן יחסי,יכול שיפור בספירה ה-PLT שנמצא במדדים נמוכים שאינם עוברים את ה-50-60?
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך-ITP

    ד''ר מוטי חיימי
    12/08/2007

    אכן, ככל שעובר הזמן- זה מאשר את האבחנה כי מדובר ב-ITP ולא במשהו מדאיג יותר.
    כפי שהסברתי בתשובות קודמות בעניין זה, התגובה לטיפול משתנה מחולה לחולה, ולפעמים אין תגובה לטיפול או שיש תגובה זמנית בלבד.
    לגבי משך הזמן שזה נמשך- זה יכול גם להימשך חודשים רבים , ואפילו מעל שנה- ואז המצב מוגדר כ-ITP כרוני.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ITP

    שני
    12/08/2007

    האם גם מצב כרוני הוא הפיך ויכולה להיות החלמה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    ד''ר מוטי חיימי
    12/08/2007

    גם למצב הכרוני ישנם טיפולים (שונים מאשר למצב החריף, אפילו עד כריתת הטחול), ותיתכן החלמה גם ממצב זה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • על פי מה נקבעת לוקמיה
    דני
    10/08/2007

    שלום,

    רציתי לדעת על פי מה נקבעת לוקימיה? האם בעת לוקימיה יש ירידה בספירה מתחת לנורמה בכל שורות הדם או שרק חלק משורות הדם נפגעות? הבנתי שמדד ה-WBC בעת לוקימיה יכול לעלות או לרדת מעבר לנורמה.מדוע נחוץ פרט לספירה לבצע גם בדיקת משטח הספירה ע"י המטולוג? יתכן מצב של לוקימיה ללא פגיעה כלל בשורות הדם,כלומר שהמדדים בספירה יהיו בגבול הנורמה?

    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    על פי מה נקבעת לוקמיה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאוקמיה

    ד''ר מוטי חיימי
    10/08/2007

    שלום דני,
    לאוקמיה נובעת מהתרבות של תא אב אחד במח העצם, הגורמתליצירת שורת תאים (CLONE) פתולוגית . שורת תאים זו מתרבה במח העצם (ובהמשך יוצאת גם לדם הפריפרי) וגורמת להחלפת שורות התאים הנורמליות שבמח העצם.
    האבחנה של לאוקמיה מתבצעת בשלב ראשון ע"ס ממצאי ספירת הדם ומשטח הדם, אך לצורך אישור סופי ואבחון סוג הלאוקמיה- יש צורך בבדיקת מח עצם.
    בשלב ראשון ייתכן שתבוא לידי ביטוי פגיעה רק בחלק מהשורות (כמו למשל ירידה בטסיות) אך בהמשך ישנה בד"כ פגיעה גם בשורות האחרות.
    משטח הדם מאפשר הסתכלות על מראה התאים , כולל בדיקה אם ישנם תאים פתולוגיים (בלסטים).
    נדיר לראות שיש לאוקמיה ללא פגיעה במדדי ספירת הדם, אלא אם כן מדובר בשלבים מוקדמים מאד, בהם התאים הפתולוגיים טרם הצליחו לתפוס את מקומם של התאים הנורמליים במח העצם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    דני
    11/08/2007

    תודה.
    לפי מה שהבנתי,הרי שבשלב ראשון יש התרבות תאים פתולוגים רק במח העצם,אז כיצד ניתן לראות תאים כאלו במשטח דם? האם בשלב זה תהיה רק ירידה בספירה של התאים התקינים בגלל פגיעה בייצור במח העצם ורק בשלב מאוחר יותר בגלל יציאת תאים פתולוגים לדם הרי שניתן לראותם במשטח ועם זה עליה מעל הנורמה בספירה של ה-WBC?
    כמו כן,מה משך הזמן בד"כ שלאחר תחילת מחלה עד שניתן לראות סימנים בדם של פגיעה בספירה?
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    ד''ר מוטי חיימי
    11/08/2007

    1.למרות שיש התרבות תאים פתולוגיים במח העצם- יש יציאה של כמה מהם אל הדם פריפרי , ואת זה ניתן לראות במשטח.
    2. לא בהכרח:לפעמים יש יציאת תאים פתולוגיים כבר בהתחלה, ולפעמים באמת יש ירידה בשורת הנורמליות. זה משתנה מחולה לחולה.
    3. לגבי משך הזמן מתחילת המחלה עד לסימנים בספירת הדם- בד"כ זה די מהיר- ימים עד מספר שבועות.אני זוכר מקרים אחדים שבהם לא הופיעו בלסטים במשטח הדם בהתחלה , וספירת הדם הייתה בגבולות הנורמה ורק לאחר חודש או יותר התחילו להיות סימנים בספירת הדם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    דני
    11/08/2007

    איך זה מסתדר עם תשובה שנתת לשאלה אחרת בפורום בה נשאלת לגבי ספירת טסיות נמוכה במשך חודש ושבוע-חודשיים ושאר הספירה תקינה ,כאשר קבעת שככל הנראה מדובר ב-ITP ואילו בתשובה פה כתבת שסימנים בספירה ובמשטח יכולים להתגלות גם אחרי מספר שבועות או יותר מחודש?
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לדני

    ד''ר מוטי חיימי
    11/08/2007

    מה שאמרתי בתשובות הקודמות הוא המצב השכיח. לא רק מדד הזמן קובע אלא מדדים ובדיקות נוספות שזהו לא המקום לפרט את כולן. המקרה שבו היתה לאוקמיה ללא ביטוי בספירת הדם הוא מצב מאד מאד חריג. בכלל ברפואה- תמיד יש לחשוב קודם על המצב השכיח ולא על המצבים הנדירים.
    (כששומעים דהרות מבחוץ- צריך לחשוב שיש שם סוסים ולא זברות..)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ספירת דם
    תמר
    08/08/2007

    שלום,
    הייתי מעוניינת לדעת מה טווחי ספירת הדם הנורמלים לילד בן כ-3 מבחינת:
    תאי דם לבנים,אדומים,טסיות וכן מה טווח נורמלי של סוגי התאים הלבנים מתוך סה"כ ספירת תאים אלו. בספירות דם,אני רואה מדדים של RBC,WBC,PLT כמספר ואילו טווחי סוגי תאים לבנים השונים באחוזים (אני מניחה מתוך כלל ספירת התאים הלבנים) ולא במספר.
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ספירת דם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ערכים בספירת דם

    ד''ר מוטי חיימי
    08/08/2007

    שלום תמר.
    אני מצרף לך את טווח הערכים המקובל לגילאי 2-6 שנים , אם כי ייתתכנו סקלות מעט שונות במקומות שונים.

    Hb-11.5 - 13.5 (המוגלובין)
    RBC-3.9 - 5.3 (כדוריות אדומות)
    Hct-0.34 - 0.40
    WBC-5.0 - 17.0 (כדוריות לבנות)
    Neutrophils-1.5 - 8.5
    Lymphocytes-1.5 - 9.5
    Monocytes-0.2 - 1.2
    Eosinophils-0.3 - 0.8
    Platelets-150 - 450 (טסיות)
    אם יש שאלות נוספות- אנא שאלי,
    כל טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    תמר
    08/08/2007

    שלום,
    אנא חוות דעתך לתוצאות הבאות:
    RBC - 4.71M/ul
    WBC - 8.89k/ul
    NEUT% - 37.70
    LYM% - 47.50
    MONO% - 4.80
    EOS% - 5.20
    BASO% - 0.3
    LUC% - 4.60
    האם תקין ומה משמעות הערכים לגבי ספירת טסיות PLT נמוכה אם אבחנה של ITP? האם התוצאות מחזקות את ההבחנה של ITP,כלומר בעיה חיסונית של בדם ההיקפי ולא בעיית ייצור?
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    ד''ר מוטי חיימי
    08/08/2007

    הערכים שכתבת נראים תקינים.
    לא פרטת את ערך הטסיות..כך שלא ניתן להתייחס לשאלה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    תמר
    09/08/2007

    PLT - 45

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טרומבוציטופניה

    ד''ר מוטי חיימי
    09/08/2007

    שלום תמר,
    מאחר ויתר שורות הדם נראות תקינות- ורק הטרומבוציטים נמוכים, ובהתחשב בגיל הילד, אכן האפשרות של ITP היא הכי הגיונית.
    כמובן שיש צורך במשטח דם ובהתרשמות קלינית.(בדיקה גופנית).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    תמר
    09/08/2007

    מה פירוש "נראות" תקינות? האם הערכים בנורמה הרצויה?
    כמו כן,למה ערכי מרכיבי התאים הלבנים הם באחוזים וכיצד ניתן לחשב את כמותם בפועל (האם סה"כ WBC * אחוז המרכיב)?
    האם היית ממליץ על בדיקת מח עצם או שאין סיבה? כלומר,האם תתכן פגיעה בייצור רק של טסיות או שאין מחלה כזו (דוגמת מחלה שפוגעת רק בתאים האדומים במח עצם - אנמיה אפלטית או לוקמיה בתאים הלבנים)?
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    ד''ר מוטי חיימי
    09/08/2007

    1. הערכים אכן תקינים.
    2. ערכי התאים הלבנים הם באחוזים, כי כך מקובל ונהוג. אם את כל כך סקרנית לדעת את כמותם האבסולוטית-פשוט תכפילי את מספר האחוזים בסך הכללי של התאים הלבנים. (אגב בד"כ בכל ספירת דם יש פירוט של התאים גם של מספרם האבסולוטי). המספר האבסולוטי חשוב כאשר ספירת הלויקוציטים היא נמוכה ואז יש חשש שסך כל הנויטרופילים יהיה מתחת ל-1500, שזהו הקו שמתחתיו המצב מוגדר כנויטרופניה.
    3. אם לפי הבדיקה הגופנית ויתר בדיקות הדם ומשטח הדם- הרופא המטפל (איפה אתם מטופלים?) מתרשם שזהו ITP אז לא חייבים לבצע בדיקת מח עצם. באופן עקרוני יכול להיות מצב של פגיעה במח העצם שמתחיל רק בטרומבוציטופניה ורק בהמשך יש ירידה של שאר השורות, אך זה יותר קורה במבוגרים ולא בילדים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    תמר
    09/08/2007

    בעיית הטסיות היא כבר במשך כחודשיים,להערכתי (התגלה בספירת דם מקרית לפני כחודש ושבוע אך סימני שטפי הדם הגיעו עוד קודם לכן),בזמן זה אם הייתה סיבה אחרת מן הסתם היתה מצופה כבר פגיעה בשאר השורות?
    כמו כן,מה בין לאוקמיה לבין מה שתארת כמספר לוקציטים נמוך ואיתו מספר NEUT נמוך? האין זה אופיני ללאוקמיה פגיעה בספירת הלוקציטים?
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    ד''ר מוטי חיימי
    10/08/2007

    אכן סביר במקרה זה שמדובר ב-ITP. (לאוקמיה כבר הייתה מתבטאת בספירת הדם במשך הזמן הזה).
    מה שתארתי לגבי ספירת הלויקוציטים והנויטרופילים- לא מתייחס ללאוקמיה- פשוט הסברתי מתי חשוב להסתכל על המספר האבסולוטי של הנויטרופילים.

    בלאוקמיה יש התרבות של תא אחד (בד"כ מהשורה הלבנה)- דבר שיכול להביא לירידה בספירת הלויקוציטים הנורמלית, אך לפעמים דווקא לעליה בספירת הלויקוציטים (הם מבטאים את התאים הפתולוגיים).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניטרופילים
    בחור צעיר
    08/08/2007

    שלום..אני בן 20 לפני כ9 חודשים בערך חליתי בלוקמיה AML M1

    ברוך ה' אני בהפוגה כבר אחרי הטיפול הראשון.לפני שלושה חודשים סימתי את הטיפולים.

    עקרונית הכל בסדר. אבל היום הייתי בבדיקות ומספר הנטרופילים שלי היה על 1.8 ובבדיקה שלפני חודש מספרם היה 2.6..חוץ מזה היתה עליה קטנה של ההמוגלובין מ15 ל16 והלימפוציטים גם כן עלו..שאר התאים (טרומבוציטים וכל השאר..) נשארו בערך אותו דבר..מספרים שהם בין הנורמה..נעשה משטח דם כדי לוודא את הדבר והמשטח היה בסדר ברוך ה'.

    אז רציתי לדעת מה זה אומר שרק הניטרופילים ירדו את הירידה שצינתי..האם זה אומר שחס וחלילה המחלה חוזרת? או שהדבר יכול לקרות גם אצל אדם נורמלי..?..

    ואם המחלה אכן חוזרת יכול ליהיות שרק ניטרופילים ירדו וכל השאר במצב שתיארתי?

    אציין שבליליה שלפני הבדיקה הייתי מעט לחוץ ולא ישנתי..אולי זה קשור?

    המצב הכללי הוא בסדר..חזרתי לשגרת חיים רגילה ברוך ה'..רציתי לוודא מה פשר הירידה של הנטרופילים..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ניטרופילים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לבחור הצעיר

    ד''ר מוטי חיימי
    08/08/2007

    ראשית, אני שמח מאד שאתה פונה לפורום הזה ושואל.
    שנית- אני מאחל לך רפואה שלימה.
    ולשאלתך- הנויטרופילים הם סוג אחד של תאים לבנים (יש גם לימפוציטים , אאוזינופילים, ועוד סוגים).
    מספר הנויטרופילים יכול להשתנות גם באדם נורמלי, בהתאם למחלות שונות (ויראליות או חיידקיות) ואפילו ייתכנו תנודות במספרם מספר פעמים ביום.
    ולכן- היות והספירה היא תקינה, ואפילו נעשה משטח דם שהינו תקין- הייתי נשאר רגוע.
    כל טוב יקירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ITP
    שרון
    07/08/2007

    שלום,
    ביתי אובחנה כחולת ITP. באחת הספירות דם הראשונות נצפו תאים אטיפים.האם הדבר מלמד על וירוס שיכול היה לגרום ל-ITP? האם וירוס ככלל הוא אחת הסיבות להתפתחות ITP?
    כיום,לאחר כחודשיים של המחלה,שטרם עברה, נצפתה ירידה בתאים האטיפים במשטח הדם שנלקח ע"י ההמטולוגית. האם הדבר יכול להעיד על נסיגה של הוירוס ואיתו של המחלה? כלומר,האם יתכן ובמידה והוירוס הוא הסיבה למחלה, שעצם הירידה מעידה "תחילת הסוף" של ה-ITP?
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ITP

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גורמים ל-ITP

    ד''ר מוטי חיימי
    07/08/2007

    שלום שרון.
    תוכלי לעיין בתשובתיי הקודמות בנושא ה-ITP, כולל מאמר מקיף (באנגלית).
    לגבי הסיבות ל-ITP:
    בעקרון, מדובר במחלה אוטואימונית, בה מערכת החיסון תוקפת את טסיות הדם העצמיות (המשתתפות בתהליך קרישת הדם) והורסת אותן, דבר המוביל לטרובוציטופניה (מיעוט טסיות בדם) ולפורפורה (דימומים קטנים ע"פ העור והריריות ).
    ה סיבות ל-ITP יכולות להיות רבות כולל: זיהום, הריון (לא רלבנטי בילדים) או מחלה אוטואימונית בשם Lupus Erythematosus.כמחצית ממקרי ה-ITP מוגדרים אידיופתיים, כלומר חסרי סיבה ידועה. לעיתים ITP הוא תופעת לוואי של תרופות מסויימות.
    לשאלתך- ייתכן שהתאים האטיפיים- אכן קשורים לזיהום ויראלי שהיה, וכעת חלף.
    ואולם- אין בהכרח קשר בין המשך נוכחות הזיהום הויאראלי לבין המשך ה-ITP. כלומר, הזיהום הויראלי היה רק הטריגר (הדבר שהצית ) ליצירת התגובה החיסונית שהביאה למחלה, וגם כשהוא כבר איננו- ה-ITP עדין קיימת.
    צריך סבלנות..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יש לתינוקת של בת שנה ן8 חוד
    מורן
    05/08/2007

    יש לה בצידי הצוואר גולות ולמעלה בראש באזור גזע המוח בליטה
    מה עליי לעשות כדי לשלול דבר חריג ? איזשהם בדיקות ראשוניות
    ?????
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למורן

    ד''ר מוטי חיימי
    05/08/2007

    היי מורן,
    עניתי לך בפורום ילדים.
    מדובר ככל הנראה בבלוטות לימפה מוגדלות.
    יש לקחת לרופא הילדים לבדיקה גופנית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ITP
    ערן
    01/08/2007

    שלום דוקטור,
    בהמשך להתכתבות הקודמת איתך בנושא.
    להזכירך,
    בני בן 2 ותשעה חודשים סובל מזה כחודש וחצי - חודשיים ממה שאובחן כ-ITP עם רמת טסיות שנעה בין 20 ל-100. הוא עבר 2 טיפולים ב-IVIG שהועילו בצורה מוגבלת מאוד.

    לאחר טיפול ראשון הייתה עלייה עד 100 ותוך 10 ימים ירידה חזרה לסביבות 25 ואז ניתן לו טיפול שני שהשפיע על מדד הטסיות עד כ-65. עדיין ממשיכים להופיע על גבי העור בעיקר באזור הגפיים שטפי דם אדומים/כחולים בדידים בגדלים משתנים (עד כ-5-6 נקודות). ב-2 הטיפולים קבל מנה של 10 גרם IVIG.

    אנחנו אמורים לחזור לספירת דם חוזרת שבוע הבא כאשר החלו לדבר איתנו על אפשרות טיפול בסטרואידים ממנו אנו חוששים מתופעות הלוואי במיוחד בגיל כזה.

    מה דעתך על טיפול מסוג זה והאם הוא הכרחי? האם חובה לבצע בדיקת מח עצם כתנאי קדם לטיפול זה? מה תופעות הלוואי? יש לציין שבכל ספירות הדם שבני עבר בחודש האחרון והיו הרבה, מדדי ה-WBC,RBC היו בגדר הנורמה ואף בוצעה בדיקת FACS בה לא נמצא ממצע פתולוגי כך שההמטולוגית דיי בטוחה בהבחנתה ל-ITP. האם אופייני התמשכות כזו של ה-ITP והאם לדעתך זה כבר הפך כרוני או שמשך הזמן נורמלי?

    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ITP

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ITP לערן

    ד''ר מוטי חיימי
    01/08/2007

    שלום ערן.
    כפי שהסברתי בעבר - במידה ואין תגובה לIVIG יש לנסות טיפולים אחרים שאחד מהם הוא סטרואידים.
    אין צורך לחשוש יותר מדי מתופעות הלוואי שכן לא בהכרח מדובר על שימוש ממושך, ולעמים ישנה תגובה טובה לאחר טיפול קצר יחסית. מאידך- ללא טיפול הסיבוכים מערכי טסיות נמוכים -עלולים להיות חמורים.
    תופעות לוואי שישכולות להיות מסטרואידים- השמנה, תאבון מוגבר,תשעורת,
    עדין לא מדובר במצב כרוני. ההגדרה של ITP כרוני היא לאחר חצי שנה.
    לגבי הצורך בביצוע מח עצם לפני סטרואידים- זו ההמלצה המקובלת ( שאגב תפתור לך חששות מיותרים). אך תלוי במידת הנסיון של הרופא המטפל. לעתים מוותרים על כך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאוקמיה וספירת דם
    חיים
    31/07/2007

    בוקר טוב,
    מה משמעות בדיקת ה-FACS ומה היא באה לפסול? האם לאוקמיה?
    בתשובות קודמות כתבת שבעת לאוקמיה יש פגיעה בכלל שורות הדם המתבטת בירידה במדדי ספירת הדם. בנוסף כתבת שבשורת הלוקוציטים - WBC יכולה להיות עלייה חריגה מאוד. איך זה מסתדר עם הספירה שיורדת? האם במקרה של לאוקמיה ירידת הספירה נובעת מנוכחות של תאים לא תקינים התופסים את מקום השורות הרגילות?
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לאוקמיה וספירת דם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לחיים

    ד''ר מוטי חיימי
    31/07/2007

    שלום חיים,
    בדיקת ה-FACS מאפשרת למעשה ( בשיטה של FLOW CYTOMETRY ) להפריד תאים ששונים מבחינה פנוטיפית מתאים אחרים, ע"י זיהוי החלבונים שע"פ התאים.זה מאפשר לגלות כמה מהתאים בטאו את החלבונים הנבדקים, ומהי כמות החלבונים שבוטאה. מאחר ובלאוקמיה התאים הממאירים- מקורם בתא אב אחד - נקבל תשובה שקיימת אוכלוסיה אחידה עם מאפיינים זהים.
    בלאוקמיה אכן יש פגיעה בכל שורות הדם (לבסוף) . לפעמים ניתן לראות ספירת לויקוציטים (תאים לבנים) גבוהה,עקב יציאת התאים הממאירים ממח העצם אל הדם. אך לפעמים ניתן לראות גם ספירת לויקוציטים נמוכה, הנובעת מכך שנוכחות התאים הממאירים במח העצם באה על חשבון התאם התקינים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    חיים
    31/07/2007

    שלום שוב,
    לא הבנתי את תשבתך לגבי ה-FACS.
    האם תוכל להסביר בצורה פשוטה להדיוט בנושא? מה משמעות תוצאה "לא נמצא ממצא פתולוגי"?
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    ד''ר מוטי חיימי
    31/07/2007

    במילים פשוטות- הבדקיה הזו בודקת כמה תאים מסוג מסוים קיימים למשל בקרב אוכלוסית התאים הלבנים.
    "ללא ממצא פתולוגי" - הכוונה היא שהבדיקה תקינה. אין לך מה לדאוג.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מח עצם
    אסף
    30/07/2007

    שלום,
    האם תתכן פגיעה במח עצם בייצור של שורה אחת בספירת הדם,לדוגמא בטסיות הדם או שאם ישנה פגיעה בייצור הרי שתתרחש פגיעה בכלל שורות הדם בספירה תוך זמן קצר?
    כלומר,אם יש בעיה בשורה אחת והשאר תקין הרי שאין בעייה במח העצם והדבר נובע מסיבה אחרת?
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מח עצם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לאסף

    ד''ר מוטי חיימי
    30/07/2007

    שלום אסף.
    למרות שהדבר נדיר יחסית, ישנם מצבים בהם ישנה פגיעה בשורה אחת בלבד במח העצם - למשל פגיעה בשורה האדומה בלבד (זה נקרא pure red cell aplasia ) והדבר לא "מתפשט" לשאר שורות הדם.
    ואולם, המצבים היותר שכיחים- שבהם ישנה פגיעה בשורה אחת- הם מצבים דווקא של פגיעה פריפרית , במיוחד כשהדבר אמור לגבי הטרומבוציטים (טסיות) ובמיוחד בילדים- שם התופעה של ITP שכיחה יחסית.
    רצוי לראות את כלל התמונה והבדיקות, ואם אכן האבחנה היא של ITP הרי שלא מדובר בבעיה במח העצם.
    ראה תשובותיי בנושא ITP בהמשך.

    כל טוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לוקמיה
    משה
    29/07/2007

    שלום,
    האם ניתן לזהות לוקימיה בספירת דם? מה הסימנים בדם שיכולים להעיד על כך?
    מה השפעת המחלה על תפקוד מח העצם?
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לוקמיה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאוקמיה

    ד''ר מוטי חיימי
    29/07/2007

    שלום משה,
    אכן, לאוקמיה היא אחד הסרטנים הכמעט בודדים שניתן לזהותם בספירת דם.(גם בילדים וגם במבוגרים). מקור המחלה הוא במח העצם עצמו, שהוא מעין בית חרושת של הדם.
    מאחר ובלאוקמיה ישנה התרבות לא תקינה של תא צעיר ממאיר במח העצם (הקרוי בלסט) -הדבר גורם לפגיעה ביתר התאים הנורמליים שבמח העצם . הדבר מביא לכך שיש ירידה ביתר שורות הדם: 1. פגיעה בשורה האדומה -מביאה לירידה בהמוגלובין ואז יש חולשה , סחרחורות, וכו'
    2. פגיעה בשורת הטסיות - מביאה לירידה בערך הטסיות- דבר שיכול להיא לדימומים,
    3. פגיעה בשורת התאים הלבנים- מביאה לכך שייתכן חום וזיהומים. בספירת הדם ניתן בד"כ לראות ערכי לויקוציטים נמוכים או גבוהים- עקב יציאה של התאים הממאירים ממח העצם אל הדם הפריפרי.


    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאוקמיה

    משה
    29/07/2007

    שלום,
    האם הפגיעה היא תמיד בכל שורות הדם? אם כן,האם הפגיעה מתרחשת בו זמנית או שיתכן פגיעה מתרחבת (תוך כמה זמן בד"כ תהיה פגיעה בכלל מרכיבי הדם)?
    האם בספירה ניתן לראות נוכחות של תאים שלא אמורים להיות שם/ממאירים שאינם תאי דם רגילים שתפסו את מקום הרגילים?
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    ד''ר מוטי חיימי
    29/07/2007

    שלום משה.
    הפגיעה לבסוף היא בכל שורות הדם, אבל בדרך כלל הדבר מתרחש באופן הדרגתי (תוך מספר ימים ) עם התווספות של שורה אחת אחרי השניה.
    בספירת הדם בשלב מסוים- ניתן לראות תאים ממאירים שמקורם במח העצם (בלסטים)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ITP
    ערן
    26/07/2007

    דוקטור שלום,
    בהמשך לשאלות הקודמות. בעקבות התחדשות נקודות אדומות על גוף בני ובמעקב שוטף לאחר ה-IVIG התגלה כי ההשפעה החיובית של הטיפול,ככל הנראה,נפסקה וספירת הטסיות אתמול הראתה 25. בעקבות כך הוזמנו היום למתן טיפול שני של IVIG בכמות גדולה יותר של 12.5גרם לעומת 10גרם בטיפול הראשון,כאשר מחר נבצע ספירה חוזרת ובמידת הצורך טיפול IVIG נוסף.
    שאלותי,
    מה מידת האפקטיביות של טיפול נוסף מאותו הסוג לאחר שהראשון מהר מאוד פגה השפעתו (פחות מ-10 ימים)? האם לדעתך,ההמלצה הטיפולית נכונה? האם תוספת מנות של התרופה יכול בכל זאת "לרפא" את הבעיה?
    הסבירו לנו שטיפול באנטי D לא אפשרי כי לבני יש רמת המוגלובין קצת נמוכה 10.8 וסטרואידים לא מומלץ לילדים.
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ITP

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ITP - המשך

    ערן
    26/07/2007

    האם לדעתך יש לשקול בדיקת מח עצם או שאין צורך? כלומר,האם יתכן שהירידה נובעת מבעיית יצור ולא נוגדנים או שבעצם זה שהגוף הגיב לטיפול הראשון שולל בעיה בייצור?
    המטולגית הילדים משוכנעת בסבירות גבוהה כי מדובר ב-ITP.בוצעה גם בדיקת FACS.
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול ב-ITP

    ד''ר מוטי חיימי
    26/07/2007

    שלום ערן.
    אני מבין לדאגותיך, אך כפי שהסברתי בעבר, לא כל אחד מגיב מיד לטיפול ב- IVIG, ולפעמים התגובה היא חלקית או חולפת.
    כן יש הגיון לתת טיפול נוסף במינון גבוה יותר, כפי שהוצע לכם. לפעמים מנה נוספת במינון גבוה יותר אכן עוזרת.
    לגבי הצורך בבדיקת מח עצם- אני מאמין כי ההמטולוגית אכן בטוחה באבחנה , ומלבד זאת- השיפור שהיה בספירת הטסיות בתגובה ךל-IVIG כאן מרמז כי מדובר בבעית הרס של הטסיות ולא בעיה בייצור.לפיכך לא הייתי מבצע כעת בדיקת מח עצם, אלא אם כן יהיו התפתחויות נוספות.
    לגבי סטרואידים- לפעמים כן מטפלים בילדים ואז בד"כ מומלץ לעשות לפני כן בדיקת מח עצם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ITP

    ערן
    26/07/2007

    מדוע נהוג לבצע בדיקת מח עצם לפני סטרואידים? איך מתבצע הטיפול בצורה כזו (עירוי,נוזל לשתייה) ומה תופעות לוואי אפשרויות?
    תודה על תשובותך המפורטות ועל הקשב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך-טיפולים ב-ITP

    ד''ר מוטי חיימי
    26/07/2007

    כאשר נותנים סטרואידים- הם יכולים למסך את התמונה האמיתית במח העצם, ולכן לפני מתן שלהם - מעדיפים לשלול שאכן לא מדובר בבעיה כלשהי במח העצם.
    הסטרואידים ניתנים ב"כ דרך הפה -למשך כשבועיים.
    ישנם גם קורסים קצרים של מתן מינון גבוה של סטרואידים דרך הוריד.
    מצאתי לך מאמר מקיף מעולה המתאר את ההנחיות לטיפול ב-ITP במבוגרים ובילדים. ראה מעמוד 581.
    מקווה שעזרתי.
    בהצלחה.
    http://www.bcshguidelines.com/pdf/BJH574.pdf

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ITP

    ערן
    26/07/2007

    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום