מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- האם ניטלה מסיבית במשך יום יכולה לעומיואש במצב קש15/01/2010
אני כבן 33 עבל עבר עשיר בכל מיני הספים
לאחרונה מיוצב בסוטבקס לגמילה מאופייטים
אבל סם הבחירה של הבזו, ואני עברתי גמילה של ייסורים מבנזו, הבנזו האחרון שנאלתי הוא טרנקסל 15 מ"ג, למרות שניו לי כדורי בביתהתאפקתי ועברתי את הגיהום
וכעת אתמול הפתתי לקחת 2 ריטלין במינון 40 שעוזרים לי לסקס אבל אח כך עברתי גיהנום כל הלילה והנשברתי ובבוקר לקחת טרנקסל 3 ולפחות 5 ולפסוף כמעט את הבקבוק , כעת אני בחדרה שמעידה חד פעמים תחזיר מהר את התופעות לשאחר הגמילה לפני חודש
נה ניתן לעשות?. יש לציין שהשפעת הטרנקסל לא השפע לטובה בכלל
ואני מתחרט וחרד
האם עליי
אנה הגביו לי בבקשב!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לפנות לפסיכיאטר
פרופ` פנחס דנון17/01/2010אתה חייב לפנות לפסיכיאטר שנותן לך את סובוטקס כדי להכנס לתוכנית גמילה
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התמכרות חריפה לשוקולדjo10/01/2010
שלום,
אני מכורה לשוקולד בכמויות רציניות, חפיסה עד חפיסה וחצי ליום, שלא להזכיר את המתוקים שאני אוכלת חופשי.
המתוק לא משפיע על המשקל שלי אך זה בהחלט לא בריא!
אני מאוד רוצה להגמל מההרגל הרע הזה.
מה עושים? שום דבר פשוט לא עובד עלי....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עוד משהו
jo10/01/2010קראתי את הקריטריונים להתמכרות ונראה לי שאני עומדת ברובם...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמענה לJO
דפנה הלמן11/01/2010שלום לך,
אם הבנתי נכון,את מכורה לממתקים.נשאלת השאלה אם זה על "חשבון" תזונה רגילה.מה ההשלכות של ההתנהגות הזו ביומיום.
אם את מבינה שאת "מגזימה",כדאי להבין מדוע את זקוקה להתנהגות הזו.סביר להניח שיש פשר כלשהו.
אשמח לענות על שאלות נוספות,
בברכה,
דפנה הלמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדפנה שלום,
jo13/01/2010אני מניחה שזה באמת בא על חשבון תזונה רגילה ולא תמיד, אני גם יודעת שזה ממש צורך ולא סתם חשק, לפעמים אני אוכלת עוד קוביה ועוד אחת באוטומט, ואנחנו מדברות על לפחות חבילה ליום..
אני מנסה להבין למה הגיעה ההתמכרות הזו שנמשכת כבר שנים והכי חשוב על מה היא מחפה? נראה שאם אני אדע זאת אולי יהיה אפשר לטפל בבעיה לעומק. אני לא רואה את עצמי אוכלת משהו כתחליף.. לאורך זמן זה מזיק לבריאות והרגל לא טוב שאני גם עלולה להקנות לילדיי שרואים אותי מנשנשת שוקולד בלי הפסקה. מה אפשר לעשות כדי להבין את שורש הבעיה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמענה לJO
דפנה הלמן13/01/2010שלום לך,
זה לא נורא..לנשנש שוקולד.
כשאת אומרת להבין את הצורך,זה אומר להבין את הסימפטום והמשמעות שלו.ניתן לעשות זאת באמצעות טיפול פסיכותרפי דינמי.
בברכה,
דפנה הלמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה למשיבים :)
jo14/01/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אלכוהולגלי07/01/2010
שלום ד"ר
שאלה לגבי שתיית אלכוהול מוגזמת.
מתבטאת ב:
מסוגל לשתות גם "על הבוקר", מגיע להקאות, שותה כמויות גדולות בבת אחת כמו חצי בקבוק וודקה או בקבוק וחצי יין , מסוגל לשתות ולהרגיש כשיר לשתות יצוין כי לא שותה בכל יום.
הבחור לא רואה את הבעיה ממש כ"בעיה", אך מוכן לנסות לצמצם כמויות.
שאלתי:
האם ההמלצה היא "לא לגעת" בשתייה בכלל
או לאפשר שתייה בכמויות קטנות, ואיך ניתן לפקח על כך (בהנחה שהבחור לא מוכן ל"פיקוח"...)
אודה על תשובה מהירה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לגלי
פרופ` פנחס דנון07/01/2010אני מאמין שהוא לא יכול להפסיק לשתות מתי שהוא רוצה לכן במקרה שלו אין קצת אלה הפסקה מלאה. . .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לפרו' דנוןרספוטין03/01/2010
ערב טוב,
צפיתי בהופעתך בטלוויזיה ואני רוצה לציין שהתרשמתי לטובה.
אני אשאל אותך כמה שאלות ואבקש שתענה לי עליהם בכנות,
מה אחוז שומעי הקולות מקרב הסכיזורפנים?
אם זכרוני אינו מטעני טענת בראיון כ 70 אחוז,
70 אחוז מנוטלי הכדורים יכולים להיות מטופלים בעזרת גריה מגנטית ולא יזדקקו יותר לתרופות,מה יש לחברות התרופות להגיב?מי מממן את המחקר שלכם?
מזכרוני מפגישותי עם חולים האחוז הזה הרבה יותר קטן.
רספוטין
כל הכבוד לכם שהגעתם לתוכנית של לונדון וקרישנבאום,תוכנית רצינית ומוערכת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרופ' דנון
רספוטין04/01/2010בקשה לי אליך
התוכל לקשר בין דר' עודד רוזנברג לביני?
רספוטין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההסתדרתי,תודה
רספוטין04/01/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זקוקה ליעוץהאחות של01/01/2010
שלום רב,
יש לי אח שמכור לחשיש. משתמש כבר יותר מעשור כאשר בהיסטוריה (אולי גם עכשיו) השתמש בעוד סמים לא פשוטים LSD וממריצים למינהם.
לדעתי הלא מקצועית הסמים הוציאו ממנו סוג של מחלת נפש, הוא מרבה להיכנס ל"קריזות" לא מדבר לעיניין, תולש את הגבות ולא מתפקד כאדם מין המניין.
כרגע חיי אצל ההורים שלי, לא עובד, ולא מוכן לקבל טיפול משום סוג שהוא.
אפשר להגיד שהוא בוודאות מסוכן לעצמו.
בכל פעם שמתעמתים איתו הוא מדבר על התאבדות מה שבהחלט מלחיץ את הורי.
ההורים שלי מצידם מבקשים ממנו לצאת מהבית בשעות הבוקר ולחזור אחה"צ כמו אדם שעובד אך גם הבקשה הפשוטה הזו מלווה במריבות וקשיים.
כיצד ניתן להביא אדם כזה לטיפול?
הפחד שלי שהמצב ידרדר ליידי פגיעה באנשים הכל כך יקרים לי. אשמח לתובנות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מענה לאחות של
דפנה הלמן01/01/2010שלום רב,
לדאבונינו,אין דרך לכפות עליו טיפול או גמילה..לפיכך כל עוד אין לו מוטיבציה לפנות לטיפול לא ניתן לעשות דבר לגביו.
יש מקום להפנות את הורייך להדרכת הורים כיצד להתמודד עימו.ניתן גם בעמותת "אפשר".
בברכה,
דפנה הלמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה לאחות של
עופר דגן02/01/2010אני אישית לא ממליץ על אשפוז כפוי או טיפול כפוי, לדעתי הסיכון הוא גדול מדי: מניסיון אני יודע שכשנכנסים לאשפוז, יודעים איך נכנסים אבל לא יודעים איך יוצאים ואיך זה יגמר.
צריך גם לבדוק עד כמה הסכנה גדולה: עובדה שבעשר השנים האחרונות לא קרה כלום למרות שהוא מכור. ברור שצריך לטפל בבעיה, אך לא מתוך היסטריה ולחץ.
אולי כדאי להתייעץ עם פסיכולוג פרטי ולא ציבורי. ניתן לחפש פסיכולוג פרטי ע"י התייעצות עם חברים לגבי פסיכולוגים שהם מכירים, ולברר אילו מהם פסיכולוגים טובים. אם בוחרים פסיכולוג פרטי, רצוי שזה יהיה עם המלצה ולא באופן שרירותי.
מניסיון אני יודע שפסיכולוגים פרטיים (בתנאי שהם טובים) עוזרים לי יותר מאשר פסיכולוגים ציבוריים, ובוודאי יותר מאשר מוסדות פסיכיאטריים.
בכל אופן שיהיה בהצלחה
עופר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהתומר29/12/2009
שלום,
אני בן 40 ולאחרונה התחלתי לשתות שלוש פעמים בשבוע וויסקי. אני מפחד שאני מתמכר לזה, אבל אני לא רוצה מספיק להפסיק. אני נהנה מזה. מה כדאי לי לעשות כעת? אפשר לקבל הצעות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מענה לתומר
דפנה הלמן30/12/2009תומר שלום,
הנאה משתיית אלכוהול אינה פסולה.
מה שהופך התנהגות או הרגל זה לבעייה זה המחשבות וההתנהגות סביב עיסוק זה.במידה ואתה עסוק בשתייה רוב שעות היום ועניין זה הופך להיות מרכזי בחייך ניתן לסמן בעייה
בברכה,
דפנה הלמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלדעתי אם היית מכור היית שותה כל יום
עופר דגן03/01/2010שלוש פעמים בשבוע איננה מעידה, לדעתי, על התמכרות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדוגמא לסוג של אלכוהליק
בוזגלו09/01/2010שלום ידידי
בו ונאמר שזה לא אני, אבל פגשתי אדם שנמנע לאורך ימים, לפעמים חודש ויותר משתייה.
לאחר מכן היה מתחיל בהילולה שנמשכה ימים מספר כל היום שתייה והמון שטויות שהוא עשה.
אחד אחר שתה כמעט כל יום אולם רק כמות קטנה של עד 4 בירות, אך בימים בהם לא שתה , הרגיש כי החיים שלו לא מספקים.
ויש עוד דוגמיות למיניהן.
נסה לא לשתות תקופה ארוכה, אם איכות חייך משתנה לרעה הרי שהמצב דורש טיפול כלשהו, גם עם על פי ההגדרות אינך מוגדר כאלכוהוליק.
בהצלחה
מיוסף ,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההגדרה של התמכרות:
פרופ` פנחס דנון10/01/2010התמכרות לחומרים והתנהגויות נמדדת במספר ניקודות:
1. השפעה של החומר על החיים שלהמשתמש וסביבתו (עבודה, משפחה, חברים ולידים)
2. עלייה בצריכת החומר או המחרה במצב. למשל להפוך משותה אלכוהול במסיבות לכל יום שותה אלכוהול
3. קושי בלהפסיק או לסיים את התנהגות.
4. כשיש הפסקה להרגיש סמני גמילה כמו עצבנות, עייפות, חרדות ודיכאון
5. ואחר שנגמלים עדיין ישנה תחושה וחשק לפעמים הגדרה של "רעב" לחומר או להתנהגות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזה לא התמכרות
רועי14/01/2010אולי ליתר ביטחון תציב לעצמך יעד לא לעבור את ה3 פעמים בשבוע
וכל עוד אתה לא עובר את ה3 פעמים בשבוע, וגם בפעמים האלו לא שותה עד לאיבוד חושים..
אין שום דבר פסול בזה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההגדרה של התמכרות בפעם שניה
פרופ` פנחס דנון14/01/2010התמכרות לחומרים והתנהגויות נמדדת במספר ניקודות:
1. השפעה של החומר על החיים שלהמשתמש וסביבתו (עבודה, משפחה, חברים ולידים)
2. עלייה בצריכת החומר או המחרה במצב. למשל להפוך משותה אלכוהול במסיבות לכל יום שותה אלכוהול
3. קושי בלהפסיק או לסיים את התנהגות.
4. כשיש הפסקה להרגיש סמני גמילה כמו עצבנות, עייפות, חרדות ודיכאון
5. ואחר שנגמלים עדיין ישנה תחושה וחשק לפעמים הגדרה של "רעב" לחומר או להתנהגות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבא אלכוהוליסטגילה28/12/2009
שלום,
אני בת לאבא לאכוהוליסט. איני בקשר עימו כך שלא ניתן לומר שיש איזו השפעה סביבתית. אבל האם יש השפעה גנטית?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מענה לגילה
דפנה הלמן30/12/2009גילה שלום,
על מנת להשיב לשאלתך,יש לברר האם אביך סובל מהפרעות נפשיות נוספות-מחלת נפש.
לגבי התמכרות לאלכוהול בלבד,אין ממצאים מובהקים לגבי השפעות גנטיות.
בברכה,
דפנה הלמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחליפה התמכרות אחת באחרתמיכל20/12/2009
שלום לכל מי שיכול לעזור,
כל כמה שנים אני "נגמלת" עצמאית מאיזו התמכרות -
מגייסת כוח רצון אדיר, עוברת תקופה של סיוט ו"כביכול" ממצליחה לצאת מזה (לפעמים לוקח כמה ניסיונות).
למה כביכול ? כי לאחרונה הבנתי שהבעיה שלי היא לא ההתמכרות הספציפית אלא התמכרות בכלל ...
נראה שאני מחליפה התמכרות אחת בשנייה ..
אז אולי הצלחתי להיפטר מההתמכרויות המזיקות ביותר (כך לפחות אומרים) אבל ההתמכרות הנוכחית שלי (אכילה כפייתית, השמנה דרסטית) דווקא מזיקה לי יותר ומשפיעה עליי ביומיום יותר, או לפחות מורגשת יותר.
בניגוד לשאר ההתמכרויות "המזיקות", זו משבשת את חיי יותר מהכל.
אשמח לדעת איך מטפלים בבעיה זו, מהשורש !!!
מישהו יכול להמליץ על מטפל עם הרבה ניסיון בסוג כזה של בעיה ?
תודה מראש לכל המגיבים :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מענה למיכל
דפנה הלמן20/12/2009מיכל שלום,
אני ממליצה על פסיכותרפיה דינמית,על מנת לברר לעומק את ההתנהגויות הכפייתיות שלך.
ניתן לפנות למטפלים מהקופה-על פי קופת החולים אליה את שייכת..ניתן גם לפנות למכון "מיינד קליניק".
בהצלחה,
דפנה הלמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מבקשת עזרהדנה19/12/2009
שלום רב, אחותי בת 18 ועכשיו גיליתי שהיא לוקחת חשיש כבר קרוב לשנה. פרט לכך בעבר היא הייתה מכורה לאלכוהול וגם עדיין לסיגריות. יש לה נטייה חזקה להתמכרויות, היא תמיד מצליחה לעבוד על כולם ומראה כאילו היא כבר יודעת הכל על העולם.. איפה ניתן לבקש עזרה בעניין זה? האם טיפול פסיכולוגי מספיק או שכדאי גם לפנות לתוכנית גמילה מ..התמכרויות כלליות..? אני אפילו לא יודעת אם יש דבר כזה.. מתוסכלת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מענה לדנה
דפנה הלמן19/12/2009דנה שלום,
ניתן לפנות לעמותת אפש"ר.כמו כן לפנות למכון מיינד קליניק המתמחה גם בהתמכרויות.
לשאלתך לגבי סוג הטיפול המתאים,יש צורך להפגש עמה על מנת להתרשם מה מצבה הקליני הנוכחי.
בברכה,
דפנה הלמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחלות שונותסוזאבי19/12/2009
האם כדאי להתייעץ ברופא או לתת לטבע לעשות את שלו? כלומר, ריפוי טבעי?
סוזאבי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מענה לסוזאבי
דפנה הלמן19/12/2009שלום לך,
זו שאלה כללית מידי.
התשובה היא תלוי בנסיבות.
בברכה,
דפנה הלמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהדביר19/12/2009
שלום
הנני בגיל 43 הייתי מכור לאלכוהול 12 שנים ואיני שותה כבר 49 ימים..רציתי לדעת האם יש לי נדודי שינה בגלל המחסור באלכוהול?נדודי שינה קלים לא משהו חזק אבל התחלתי לקחת כדור שינה בשבוע האחרון האם זה בסדר?האם אפשר להתמכר גם לכדור רפואי במהירות כמו אלכוהול?תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מענה לדביר
דפנה הלמן19/12/2009דביר שלום,
עקרונית,עלולות להיות תופעות לוואי בעקבות הגמילה.השאלה מדוע מהרת לקחת כדורי שינה.אין צורך למהר לקחת כדורים להסדרת השינה.
לגבי אפשרות התמכרות לכדורים רפואיים ,תלוי בסוג ובמינונים.
בברכה,
דפנה הלמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חד מיניות נחשבת התמכרות?.יונתן16/12/2009
האם משיכה חד מינית נחשבת להתמכרות? האם ניתן לטפל אצלכם בבעיה כזו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליונתן
פרופ` פנחס דנון17/12/2009חד מניות לא נחשבת להתמכרות לכן אין צורך לטיפול כהתמכרות
אבל אם אתה מעוניין בטיופל פסיכולוגי מוזמן לפנות לפסיכולוגיים קליניים או פסיכותרפיסטים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סדנה לגמילה מהימוריםGA16/12/2009
בקרוב תיפתח בירושלים סדנה לגמילה מהימורים
יתקיימו עשרה מפגשים שבועיים בהנחיה מקצועית ע"י מומחה בתחום
לפרטי הרשמה נא להתקשר למרכז "אפשר"
טל' 5666650 או 5617118* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ממליצים על עמותת אפשר
פרופ` פנחס דנון16/12/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
חנה יצקן23/12/2009תודה על התמיכה
חנה - "אפשר" - המרכז לנפגעי אלכוהול והימורים - ירושלים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התמכרות קניות.בת-שבע15/12/2009
שלום !! מאז גיל 20 פחות או יותר הנני מכורה לקניות ביחוד של ביגוד. ברצוני להיגמל כי זה פוגע בכל המערך המשפחתי. ברצוני לברר אם יש סדנאות או מערכת שיכולה לעזור לי בכך.כמו כן יש לי עודף משקל האם יש קשר בין זה לבעייה שלי ?(חוסר גבולות וחוסר התגברות ??) תוד ה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מענה לבת שבע
דפנה הלמן15/12/2009בת שבע שלום,
התמכרות לקניות או לאוכל אכן קשורה לקושי לשלוט על הדחפים.
ניתן לפנות לטיפול פרטני.ניתן גם במכון 'מיינד קליניק'.
בברכה,
דפנה הלמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גמילה מחשישמיכל13/12/2009
שלום,
אני בת 24 ומעשנת חשיש כ-10שנים בתדירות גבוהה מאוד מעבר לכך יש לי עבר של שימוש בסמים נוספים כגון אקסטזי, md וקוקאין. מזה כמה חודשים אינני משתמש יותר בסמים אלו (וגאה בעצמי על כך)למרות הקושי הצלחתי להפסיק להשתמש בסמים שהזכרתי באופן עצמאי לחלוטין מתוך החלטה ורצון עז וכעט אני מנסה להפסיק לעשן גם חשיש. לאחרונה גליתי כי המשימה יותר קשה ממה שחשבתי שכן אני מעשנת על בסיס יום יומי ובכל פעם שאני מחליטה שאני לא מעשנת יותר אני נשברת לאחר לא יותר מ12 שעות שלפניהן אני חווה עצבנות,וחוסר שקט נפשי ומוטורי. לאחרונה הבנתי (בקושי רב)שכנראה אני לא אצליח להגמל באופן עצמאי אני מחפשת דרך להגמל שלא תכריח אותי להתנתק משגרת חיי העמוסים שכן אין לי אופציה כזאת וכן שתהיה במסגרות הפרטיות ולא הציבוריות כדי לשמור על פרטיותי שחשובה לי מאוד.
אשמח לדעת לאן ניתן לפנות באופן פרטי על מנת שהתהליך יהיה מהיר ואפקטיבי. מהו התהליך? מה עליי לעשות? לאן לפנות?ומאיפה בכלל להתחיל?
תודה מראש
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המלצה לטיפול
פרופ` פנחס דנון13/12/20091. מומלץ לבצע גמילה במקום שיכול לשמור ולעזור לך כמו משפחה או קרובים
2. להתייעץ עם פסיכיאטר כדי לקבל טיפול ניקודתי בזמן הגמילה
3. להגיע לפסיכיאטר לאחר בדיקות דם מקופת חולים
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמיכל היקרה
רספוטין14/12/2009ראשית אציין עובדה פשוטה שהגעתי אליה מהכרות רבת שנים עם הנושא,חשיש אינו ממכר פיזיולוגית
ואינו גורם לתופעות גמילה.
תרשי לי להציג אפשרות נוספת הרבה יותר סבירה למצבך:
היות ולחשיש תכונות מרגיעות יותר סביר להניח שאת עצבנית מסיבותיך וכל עוד השתמשת בחשיש
הסימפטומים הנוגעים בעצבנות לא הורגשו.כאשר הפסקת בשימוש העצבנות חזרה וצצה מעל פני השטח וטעות לשייך אותה להפסקת השימוש.
גם אני משתשמש בחשיש באופן די תדיר ועקב מצבי הכלכלי החלטתי לנסות להפסיק בזמן נתון.נכון לאותה תקופה אכן הרגשתי עצבנות וחוסר שקט ושקלתי באמת את האפשרות שלחשיש תופעות גמילה.
לאחרונה ואיני יודע מה הסיבה לכך(אולי עצלנות להכין תערובת),הורדתי המון את תדירות השימוש
והפלא ופלא שום עצבנות או חוסר שקט.
לאחר חשיבה והתבוננות הגעתי למסקנה שבתקופה הראשונה נלחצתי מעצם המחשבה להפסיק והיום אני מרגיש טיבעי ורגוע ובנוסף יתכן פשוט שאז הייתי עצבני בלי קשר לשימוש וכאשר הפסקתי החשיש הפסיק להרגיע והעצבנות חזרה.היום אני פחות עצבני לכן גם ההפסקה לא מלוווה בעצבים.
רספוטין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלרספוטין
פרופ` פנחס דנון15/12/2009אנא לא להמשיך עם הגדרות לא נכונות והמלצות על קנאביס
שימוש ממושך בקנאביס גורם להתמכרות פיזית ונפשית צריך להפסיק עם ישראבלוף שרק גורם להתמכרות נפשית !!!!!!!
אם אתה רוצה ללמוד את הנושא מוזמן לפנות ל NIDA או NIH בארצות הברית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום לאדון
רספוטין15/12/2009הנסיון שלי בחשיש מסתכם ב 30 שנות שימוש ובהכרות עם אלפי משתמשים,אני לא יודע מה מלמדים אתכם בפוקולטה אבל הנסיון שלי מוכיח אחרת.כפי שידוע לך ידע שנצבר בנסיון כה רב עולה בעשרות מונים על ידע הנרכש בלימודים ופרובוגנדה.
מה שמעניין הרבה יותר זה מדוע אתה נוקט בעמדה כל כך תקיפה כלפי החשיש שלטענתך ממכר פזיולוגית אבל אינך יוצא נגד תרופות אנטי פסיכוטיות הממכרות פי עשרות מונים והנזק בטיפול בהם גדול במידה ניכרת מהנזק שהחשיש גורם.
רספוטין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלרספוטין
פרופ` פנחס דנון15/12/2009התמכרות לחשיש הינה תופעה פיזיולוגית ולא רק נפשית
לגבי תרופות פסיכיאטריות כמו נוגדי חרדה ודיכאון יש לי המלצות להגביל על שימוש ועל סכנות בהתמכרות לתרופות אלו. ממליץ לך לעשות חיפוש יותר מעמיק באינטרנט ולא להגיד אתם הפסיכיאטרים . . . לפני שאתה בודק עם מי אתה מתכתב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלמרות שלא התייחסתי כלל לפסיכיאטרים
רספוטין15/12/2009ראיתי את דעותך באופן כללי ואני שמח שהם מגוונות.
איך מתקדם המחקר בגריה מגנטית?אני סקרן לדעת.
מה שלום עודד?האם אתה גם מחזיק בדעותיו שניתן לטפל בסיכיזופרניה בעזרת שיחות ותרגול מחשבתי?בזמנו דנו בשיטה חדשה שהוא מפתח,האם הוא מטפל בעזרתה?
ערב טוב
רספוטין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלכל המעוניין
מכורה נגמלת04/03/2010רספוטין:
מקווה שתמצא דרך להבין עד כמה שזה דופק לך את החיים ותפנה לגמילה.
בנוסף רציתי להזכיר שאסור לשכוח שבחשיש שבארצנו יש כמויות גדולות של אדולן -מתדון וזה כשלעצמו בלבד גורם להתמכרות פיזית.
את ההתמכרות הנפשית אני בוחרת להגדיר כגיהינום פרטי ובלי קבלת עזרה מקצועית לא תמיד יש לאן לברוח. רוב המכורים מרגישים מאוד מאוד לבד.
דוק- לא לכולם יש משפחה תומכת ואני הייתי ממליצה למיכל על עמותות פרטיות ולא על פסיכיאטר מקופ"ח מכיוון שגמילה מצריכה טיפול מקיף ושינוי בדרך חיים באמצעות כניסה למסגרת, שיחות ושימת גבולות ע"י גורם מקצועי לתקופת חיים, מכור שנגמל הוא מכור שנגמל , לכל חייו.
עמותה פרטית מכיוון שמיכל אינה מעוניינת בחשיפה כלשהי.
ישנן גם מחלקות ממשלתיות בעלות אנשי מקצוע מנוסים ורציניים שישמחו לעזור לכל מי שמעז.
מיכל-
בהצלחה! גם אני בדרך חזרה לחיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלשרשור הזה יש כבר שערות שיבה
רספוטין05/03/2010מתוקה שלי,
ברשותי תואר אקדמי במדעי המחשב,בעל דירה מפוארת,מטייל בחו"ל שלוש פעמים בשנה ,חברים טובים ומשפחה תומכת
כל זה תוך כדי עישון מריחואנה שאני מגדל באופן עצמאי ללא מתדון או דישון כימיקלי כלשהו כבר 30 שנה,אני מאושר וטוב לי בחיים המלאי צחוק והומור.
דופק לי את החיים?
רצית להגיד משהו יקירה?
תבררי אם יש גמילה מבורות.
רספוטין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרספוטין
מכורה נגמלת05/03/2010אמרת בעצמך, -לך- יש משפחה תומכת, -לך- קיימת ה"פריבילגיה" לגדל את פרותייך בגינתך,
ואתה רספוטין נכבד אינך האדם היחיד על פני אדמות וזאת למרות שלסמים מסוימים קיימת הנטייה לגרום לאדם לחוש כך לפעמים.. אך אני בבורותי איני בקיאה לחלוטין בכל מה שלקחת.
פנתה לכאן בחורה במצוקה ואתה פשוט ביטלת בתשובתך אליה את האפשרות לכך שהיא מצויה בבעיה.
אני רק מקווה שתשובתך לא גרמה לה להתבייש בכך שאינה מצליחה להפסיק לבד, אני מקווה שהיא לא חושבת שאלו הן סוג התשובות שתקבל לכשתרצה לפנות לעזרה באמת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני לא עונה לדמגוגיה ולהתגרות
רספוטין12/03/2010ובכל זאת...לחשיש אין נטיה לגרום למשתמש להתבודד...להפך זה סם חברתי....לכן מכנים זאת "ג'וינט" מלשון "join " ואם הבורות שלך גולשת גם לאנגלית אז התרגום זה "חיבור".
אני לא מתכחש לעובדה שיתכן שיש לה בעיה שכן ניתן להתמכר נפשית לחשיש כפי שמתמכרים לטלוויזיה או לשוקולד.
עדיין עומד על דעתי שחשיש אינו ממכר פיזיולוגית....פשוט כי אף פעם לא עברתי ייסורי גמילה כאשר הפסקתי להשתמש.
אף פעם לא חשבתי שאני האדם היחיד עלי אדמות...מנסיונך,איזה סמים גורמים לכך?אם אין לך נסיון אל תגיבי...זה רק יוכיח שאת דמגוגית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמתוק
אידן18/03/2010עם יש לך כל כך הרהבה ניסיון ידע ולא היית מכור לא היית ניכנס ומתכתב הפורום למכורים
ומתנהג כמו ילד מתווכח עם פרופסור דנון
זה שיש לך ידע על עצמך זה לא אומר שאנשים אחרים לא מתמקרים
אני כבר שנתיים מעשן וכשלא, אני מקיא, רועד, כועס, נשירת שיער, לא ישן,
אז וואלה מתוק שתבין משהו תרשום
עד עז שב בשקט בהכחשה של ההתמכרות שלך...
נ.ב
כל כך חכם לרשום בפורום שאתה מגדל בביתך סמים
עם היית בן אדם מצליח וחכם כמו הגדרתך לא היית קופץ ורושם זאת
יום טוב לכולם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלמר רספוטין
בעילום שם11/04/2010דבר ראשון ראיתי את ההתכתבויות שלך בכמה פורומים כבר
ובכל מקום אתה עושה הרבה יותר נזק ממתן עזרה.
איך את ה בכלל יכול לישון עם עצמך בלילה אחרי שאתה מגיע לפורום בו ישנם אנשים עם בעיות אמיתיות של גמילה מסמים וכל מה שאתה עושה זה מנסה לשכנע את כולם שההתמכרות היא בראש. זה שאתה לא מכור לא הופך אנשים אחרים לשקנים לגבי תסמיני הגמילה שלהם.
תתבייש לך ולך תמצא לך בידור והנאה בדברים אחרים בחיים המפוארים שלך ולא על חשבון אנשים שמגיעים לפורומים של התמכרויות כדי לקבל עזרה.
רד מהעץ שטיפסת עליו ותפסיק לעשות רוח בכל מקום שאתה מגיע אליו. זו תכונה מכוערת, אנוכית ובטוח שלא נותנת עזרה לאף אחד שזקוק לה.
חוץ מזה שאולי מכל הביקורים שלך באתרי התמכריות - גם אתה עמוק בפנים יודע שיש לך בעיה - עובדה שאתה לא מסוגל להתנתק מהסמים כבר 30 שנה ולא משנה כמה אתה חושב שזה עושה לך טוב.
כל טוב שיהיה לך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

