מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- האם התמכרות לפוקר?נעמה15/04/2009
שלום רב
ברצוני להתייעץ האם בעלי התמכר לפוקר. לפני כשלוש שנים הוא החל לשחק פוקר עם חברים קרובים פעם בשבוע. עם הזמן תדירות המשחק עלתה לפעמיים בשבוע ולאחרונה גם לשלוש פעמים בשבוע. היום - יום חג - צלצלו אצלי פעמוני האזהרה כאשר חזרנו בצהרים מאירוע חברתי והוא קיבל הזמנה לשחק פוקר אצל חברים שלנו. כאשר אמרתי שאני מעדיפה שלא, הוא כביכול קיבל את זה ברוח טובה ואמר בואי ניסע לשם לביקור עם הילדים (הילדים שלנו ושלהם חברים). בדרך שאלתי אותו בזהירות אם הוא נוסע על מנת לשחק איתם פוקר ואם הוא מוכן לוותר על הפוקר על מנת שניהנה מהאירוע כולנו, ושלא ניוותר הנשים והילדים לבדנו כאשר הגברים יושבים למעלה ומשחקים פוקר. הוא התפוצץ מכעס, סובב את האוטו בחזרה הביתה, אמר לי שאני אלימה וצריכה לטפל בעצמי. לא נכנסתי איתו לריב אלא שתקתי וכאשר הגענו לשם הם באמת לא שיחקו, למרות שהמזוודה עם הז'יטונים הייתה בסביבה. כלומר אם לא הייתי מבקשת, הם היו משחקים (4 גברים).
אני חשה שאין לו שליטה על הפוקר. בהתחלה הם היו משחקים בימי חמישי בבחינת 'יום היציאה עם הח'ברה'. אבל היום תמיד יש תירוץ מדוע לשחק פוקר גם באמצע השבוע: "אשתו נסעה והבית פנוי", "יש לי יום הולדת", "יש חג ואף אחד לא עובד", "משבוע הבא אשחק רק פעם בשבוע".
אציין שהם לא משחקים על סכומים גדולים (כ-200 ₪) ושבעלי שחקן טוב. לרוב הוא מרוויח ומביא הביתה כמה מאות ₪. אם לא מרוויח לא מפסיד ולעיתים נדירות מפסיד 50, 100 ₪. כלומר הבעיה היא לא כלכלית, אלא הנהירה אל המשחק והחברה הגברית על חשבון שעות משפחה. אציין שבעלי סובל מהפרעת קשב וריכוז לא מטופלת ADHD ויש לו נטייה להתמכרויות. נאבקתי איתו קשה על מנת שיפסיק לעשן וכעת שוב התמכרות חדשה.
אינני יודעת אם אכן הוא מכור, סה"כ האנשים שהוא משחק איתו הם הורים של חברים של הילדים שלנו, אנשים משכילים, עם עבודה מסודרת והסכומים אינם גבוהים. הבעיה היא עם התדירות ההולכת והגוברת והמריבות סביב הנושא. אולי כדאי פשוט להניח לו? אולי לא צריך להתערב בחייו של אדם מבוגר, בן 40? אני לא חוששת שנגיע למצב של הפסדים כספיים כמו שיש בהתמכרויות להימורים כי בעלי אדם מחושב ואחראי מבחינה כלכלית. אבל אני רואה שזה בא על חשבוני ועל חשבון שעות המשפחה, פתאום בצהרי יום חג? באמצע השבוע בערבים? מעין תשוקה בלתי נשלטת לשחק פוקר ולהיות עם החברים הגברים במקום איתי ועם הילדים. מה דעתכם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מענה לנעמה
דפנה הלמן16/04/2009נעמה שלום,
על מנת לוודא אם מדובר בהתמכרות לפוקר או לא,יש צורך בהרחבת האינפורמציה לגבי העיסוק שלו בעניין.
יחד עם זאת אני מתרשמת שיש קושי במערכת היחסים בינך לבין בעלך.את חשה תסכול על כך שהוא נמנע להיות בבית.הוא חש צורך להיות מחוץ לבית.יש מקום לברר זאת יותר .הייתי פותחת את זה עם בעלך .במידה ואת חשה שאתם מתקשים לבד להתייחס לנושא.הייתי ממליצה לפנות לייעוץ זוגי.
אשמח לענות על שאלות נוספות,
בברכה,
דפנה הלמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני שם 100 ש"ח שזה לא התמכרות
גולן19/04/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם אתה יכול להפסיק ?
פרופ` פנחס דנון20/04/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני שם 150
..22/04/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאתה צריך עזרה
פרופ` פנחס דנון22/04/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתמכרות לפוקר מביאה גם לגירושין
מיכל22/10/2009קראתי את ההודעה בעיון רב. אני מכירה את מה שאת מספרת מקרוב. בעלי שבקרוב יהיה הגרוש שלי שיחק פוקר בדיוק כפי שאת מתארת- בימי חמישי עם חברים קרובים, בטענה שזו "היציאה השבועית". בהמשך התדירות של המשחקים מול המחשב באה על חשבון הזמן הזוגי שלנו, על חשבון הזמן של "להביא ילד לעולם" והוא כמובן לא מודה שהוא "מכור". יום אחד אפילו תפסתי אותו משחק פוקר בבוקר ומצחצח שיניים במקביל.
בהמשך, אף גיליתי משיכות של כספים כל חודשים בסכומים של אלפי שקלים מכספומט וכמובן שעד היום הוא לא מודה לאן החל הכסף? ושהוא מכור.
אני אמרתי לו שהוא חייב ללכת לטיפול, אך אין מי לדבר וכשגיליתי את הרמייה של הכספים(מבלי ליידע אותי כמובן) זה הביא למתח בנישואים ובסופו של דבר הנישואין התפוצצו וכרגע אני לפני גירושין (שלא בשליטתי ).
לסיכום, תשימי לב טוב טוב למצב כי זה מתחיל בקטן וכפי שאת רואה יכול להסתיים לא טוב....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרופות SSRIירון14/04/2009
האם תרופות SSRI פוגעות בזקפה? האם זה נפוץ והאם מטופלים שלך מתלוננים על כך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר SSRI פוגועות בחשק המיני וזיקפה
פרופ` פנחס דנון20/04/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
ירון21/04/2009האם הן רק פוגעות בחשק המיני או גם פוגעות בזקפה?
האם כל הגברים שנוטלים את התרופה סובלים מפגיעה בזקפה?
אם זה אכן פוגע בזקפה מה יכול לעזור?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגם וגם
פרופ` פנחס דנון21/04/2009המלצתי לפנות למומחה כדי לקבל עזרה בטיפול הבעיה זו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאבל מה יותר שכיח?
ירון21/04/2009רופא פעם אמר לי שיותר שכיח שהן גורמות לירידה בחשק ולעיכוב באורגזמה ופחות שכיח שהן גורמות לבעיה בזקפה. האם זה נכון?
אם הן פוגעות בזקפה אז כיצד נותנים אותן לטיפול בשפיכה מוקדמת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעיניין אישי אין יותר שכיח
פרופ` פנחס דנון22/04/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בוא תקבלו כוח מהסיפור האישי שלי...חן <שם בדוי>13/04/2009
לפני שנה וחצי אבא שלי ניפטר.
מגיל 12 הייתי שותה אלכוהול בכמויות מאוד גדולות לגילי.
אחרי שאבא שלי ניפטר נפלתי לסמים קשים .
היום אני בת 20 נקייה שנה ו-7 ימים הייתי בקהילה טיפולית "רטורנו" במשך שנה וחודשיים.
הטיפול שינה אותי מקצה לקצה נגעתי בכל נקודה חלשה בי ובחיי.
והכי חשוב אני נקייה מרגישה בסה"כ טוב ומתמודדת לא דרך סמים.
כיום יש לי ספונסרית ,אני הולכת לקבוצות N.A [מכורים אנונימיים] נעזרת בבוגרי קהילה ובחברים שבדרך של ההחלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה לא עושים משהו רציני?
לאה22/05/2009השמים נפלו עלינו!!!! בימים אלו גילינו בודאות משהו שהרגשנו מזמן אחי ואשתו בני 35, 37 מעשנים סמים. הבעיה שיש להם תאומים בני שנה. זה מפריע לתיפקוד שלהם. כמעט והם לא עובדים.
חיים מהיד לפה מלוים כסף מכל מי שהם מכירים. כלפי חוץ הכל נראה בסדר אבל ברור שהם
חיים-מתים. רוב הזמן מסטולים.
המשפחה הקרובה נמצאת בהכחשה. במיוחד האמהות קשה להם להשלים עם הבשורה הרעה. התאומים סובלים מהזנחה. גורמי הרווחה יודעים ואף אחד לא זז. אני בין הבודדים שאכפת להם.
יש לנו חשש שהם ידרדרו יותר. למה במדינה שלנו אין חוק לגמילה בכפיה.אנשים כאלה מאמללים את כל הסובבים אותם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אלכוהוליזםדליה11/04/2009
שלום,
לאחרונה הכרתי גבר שחשף בפני את עובדת היותו מכור לאלכוהול בלתי פעיל .
הוא בן 50...היה מכור פעיל בשנות השלושים לחייו ומזה 10 שנים נמנע לחלוטין מאלכוהול ומשתתף באופן קבוע בקבוצות תמיכה של AA, גם כמנחה.
ברצוני לדעת האם התמכרות ושתיה רבה במשך 10-15 שנים עלולים לגרום לנזקים בלתי הפיכים בגוף?מחלות שיתפרצו בעתיד?
איזה סוג של נזקים / מחלות?
מה הסיכוי (סטטיסטית) שגבר שנמנע לחלוטין מזה 10 שנים יחזור לשתות?
האם אלכוהוליזים הוא תופעה גנטית?
תודה על תשובתכם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאנונימית
פרופ` פנחס דנון12/04/2009את מוזמנת להכנס לאתר minclinic.
או לאתר של עמותת אפשר ואתר של משרד הרווחה על התמכרות לאלכוהול כדי לקבל תשובות לשאולותיך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבא מכורנילי10/04/2009
שלום רב,
לפני כ-30 שנה (טרם נולדתי) אבי נכנס לדיכאון ועד היום משתמש בכדורי הרגעה. המון שנים השתמש בלוריוון ובכמה שנים האחרונות לוקח כ-2 קלונקס ביום ואפילו יותר.
מזה כ-17 שנה מכור להימורים של מפעל הפיס, כרטיסי גירוד וטוטו. המצב הכלכלי בבית קשה מאוד עקב פשיטת רגל של אבא שהיה לו עסק קיוסק עם עמדות לוטו וטוטו. מאז ילדותי אנ זוכרת כי מיליון פעמים נתפס וכל הזמן נשבע לנו ולסובבים אותו כי מאותו יום יפסיק להמר אך לשווא. לאחר פשיטת הרגל הוא טען כי הפסיק להמר לחלוטין אך עדיין אנשים מהשכונה הקרובה אומרים שרואים אותו מהמר בעמדות הפיס וכי הוא חייב אלפי שקלים עבור ההימורים.
הגענו למצב כי כבר איננו יודעים לפמי לפנות ע"מ למגר את התופעה המזוויעה הזו שהורסת לנו מידי יום ויום את החיים. בין אמא לאבא אין מזה זמן רב יחסים זוגיים אלא רק מתח וריבים וצעקות בתוך הבית.ניסינתי לדבר איתו מס' פעמים על ללכת לגמילה אך גם אין באמצעותנו הכסף לטיפול וגם וא כל הזמן טוען שהוא איננו עושה זאת ושאנשים סתם מכפישים את שמו. אציין כי גם מצד משפחתו וגם מצד משפחתה של אימי לא מוכנים לסלוח לו. פעמים רבות אני תוקפת אותו מטיחה בפניו כי הרס לנו את החיים, אך מצד שני זהו אבי והאנושיות והרגישות שלי אליו לא נותנת לי את האפשרות לנתק איתו קשר ואני גם כן בטוחה שהוא מנצל את הסלחנות והאנושיות שלנו. לאחר כל שיחה איתו הוא מצליח באיזשהו אופן קסמי לשכנע אותי ואת אחיותיי כי הוא הפסיק עם ההימורים , אך מאוד מהר מישהו שראה אותו מחזיר אותנו למציאות הקשה.
אודה אם תייעצו לי איזשהי דרך או פתרון שניתן לצאת מהמצב הזה. אני בפרוש מרגישה שאינני יכולה עוד להתמודד עם העניין הזה וכי אני אדם מת בגוף חי...אנ י בת 26 והתחתנתי לפני כ-4 חוד' ועשיתי את טעות חיי ועברתי להתגורר עם הוריי בתוך כל סיר הלחץ הזה ואינני מתפנה רגשית כדי להקים את חיי
אודה לעזרתכם
נילי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מענה לנילי
דפנה הלמן10/04/2009נילי שלום,
פנייתך הארוכה מבטאת מצוקה גדולה . מדובר בסוגייה שדורשת טיפול ולא עיצה באמצעות הפורום. באופן כללי, יש צורך באיבחון רפואי מעמיק לגבי מצבו הנפשי של אביך, אצל פסיכיאטר,יש גם לשקול מחדש את צורת המגורים שלך עם הורייך,.תגובתך מבטאת מודעות למצבך ויש לעשות עבודה עם המודעות...(רצוי באמצעות טיפול פסיכולוגי)
בברכה,
דפנה הלמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול ללא תרופותאושר03/04/2009
האם ניתן לקבל טיפול בהתמכרות מקאנביס ללא שימוש בתרופות ופסיכיאטר? אני בת 25, מעשנת כל הזמן ומנסה ללמוד תוך כדי לתואר ראשון בלי הצלחה יתרה... לא מעוניינת בשימוש בעוד תרופות כיון שאני לוקחת תרופות אחרות לטיפול במחלה אוטואימונית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מענה לאושר
דפנה הלמן03/04/2009אושר שלום,
על מנת להשיב לך ,יש צורך בהרחבת המידע אודותייך.הטיפול האופטימלי הינו משולב.יחד עם זאת ייתכן טיפול פסיכולוגי בתדירות יותר אינטנסיבית,לפחות בהתחלה.
אשמח לענות על שאלות נוספות.
בברכה,
דפנה הלמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מדריךאביב195826/03/2009
דרוש מדריך למרכז גמילה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר באנגלית
פרופ` פנחס דנון27/03/2009ניתן לפנות ל ALCOHOLICS ANONIMUS
GAMBLERS ANONIMUS
TWELVE STEPS PROGRAMMES
כדי להזמין מדריך באנגלית (כמבון בתשלום עם זכויות יוצרים)
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נשואה למכור להימורים....kati4325/03/2009
שלום לכולם, אני נשואה מזה 6 שנים למכור להימורים, אנחנו הורים ל- 2 ילדים קטנים, לאחר כמעט שנתיים נקיות מהימורים חזר בעלי להמר. כשגיליתי זאת הבנתי שמצבנו רע וחייבים לעשות משהו, בשיתוף עם המטפלת הזוגית שלנו החלטנו על פרידה זמנית, כבר שבועיים שהוא לא בבית ואני כואבת מאוד אבל מבינה שלא היו לי ברירות אחרות.
אנחנו מאוד אוהבים אחד את השניה יש ביננו חיבור מדהים אבל האהבה הזו כ"כ כואבת שכרגע אין לנו כוחות לקחת את האהבה הזו למחוזות נכונים. אני מתמודדת לבד עם הכל, הוא כרגע נמצא אצל הוריו הוא טוען שהוא מבולבל ושהוא צריך לפתור את בעיותיו לבד.את משפחתו ילדיו ואותי הוא שם כרגע בצד ומנסה לפתור את בעיותיו לבד.
נואשת כואבת עצובה ולבד....יום טוב לכולנו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מענה לקטי
דפנה הלמן25/03/2009קטי שלום,
ראשית תודה ששיתפת אותנו ברגשות כנים כ"כ.את עוברת תקופה קשה בחייך,שבה רציונלית ההחלטה של פרידה מתאימה לך,אך מלווה בקשיים רגשיים ולמעשה תארת את הקונפליקט שבו את שרוייה. הפרידה הזמנית הינה הזדמנות לקבלת תובנות לגבי עתיד הקשר הזוגי שלכם.
חשוב לזכור כי המקום שבו הייתם קודם לכן היה הרסני עבורך,עבור בעלך ועבור הילדים.לפיכך הכרחי שינוי.
בהצלחה,
בברכה,
דפנה הלמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הימורים בכרטיסי גירודסיגל24/03/2009
לאחרונה גיליתי שבני בן ה16 מכור להימורים בכרטיסי גירוד. אני מבאר שבע ומחפשת מענה לתופעה קשה זו על ידי טיפול כלשהו, קבוצת תמיכה, עו"ס, עמותה.... אנא עזרו לי למצוא מענה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מענה לסיגל
דפנה הלמן24/03/2009סיגל שלום,
ניתן לפנות למרכז לבריאות הנפש בבאר שבע,כמו כן ניתן לפנות לעמותת אפשר .ניתן גם להתייעץ עם השרותים החברתיים בבאר שבע .
בהצלחה,
דפנה הלמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחוף..נוי23/03/2009
אני בערך כשנה משתמשת בכדורים משלשלים. בחודשיים האחרונים לא קיבלתי מחזור. אני בת 17, וחשוב לי לציין שלא שכבתי עדיין עם גברים. האם זה צריך להדאיג אותי? כי הבנתי שהשימוש בכדורים משבש את המחזור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כדורים משלשלים והפרעות אכילה
פרופ` פנחס דנון23/03/2009נוי שלום,
כדורים משלשלים והפרעות אכילה הולכים בייחד ברב המקרים
לכן יש גם פגיע במחזור
תפני לעזרה ויעוץ פסיכולוגי
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הטיפול המתאים להתמכרות לספורט בנועריוסי20/03/2009
שלום רב, אני מנסה לברר מה הדרך המומלצת לטיפול בנער בן 15 המתנהג ביתר אובססיביות לפעילות גופנית. לפני כשנתיים פעל באופן דומה אך שילב זאת עם הפרעת אי אכילה עד לכדי אישפוז אנורקטי. בשלב זה אין סימני הפרעת אכילה אך האובססיביות לספורט קיצונית. מבקש לברר איפה או מי המטפל הטוב ביותר שיש בארץ היום לטיפול בבעיה זו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מענה ליוסי
דפנה הלמן21/03/2009יוסי שלום,
ראשית,צריך להבין יותר למה אתה מתכוון כשאתה אומר ביתר אובססיביות.בנוסף,אם מדובר בהתמכרות,הטיפול לכך אינו שונה אם מדובר בהתמכרות לקניות,אכילה או ספורט.
מכון מיינד קליניק מתמחה גם בטיפול בהתמכרויות.03-6962745,
בברכה,
דפנה הלמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה למנהלי הפורוםברקו19/03/2009
שלוםלכם רציתי לשאול האם מקובל בסוג של פורם כזה (פורום מומחים) להתייחס לשאלות, זאת כאשר ההתייחסות אינה של מומחה אלא של משתתף בפורום, מתוך הזדהות ומתוך ניסיון אישי. אני מכור בהחלמה מזה כ10 שנים, ואינני מטפל. תודה ברקו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לברקו
פרופ` פנחס דנון19/03/2009אתה מוזמן לשתף את פונים לפורום בחוויה אשית וניסיון שלך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המצב בבית רק הולך ומחמיראור18/03/2009
אבא שלי מכור לאלכוהול ומתדרדר לסמים(חשיש) ונמאס לי כבר לראות אותו גומר לעצמו את החיים הוא חולה בדכאון ובמקום לעזור לעצמו הוא בורח מהמציאות ועושה שטויות בהתחלה הוא שתה בירות תקופה ממושכת ועכשיו הוא שותה וודקה ומעשן סמים יש לי מספיק את הבעיות שלי וכבר נמאס לי לראות את המצב הזה ממשיך. אני מופנם מאוד ואני מרגיש שאני לבד ואף אחד לא יכול לעזור לי כי אני לא מספר כלום על המצב שלי(החברים הטובים שלי יודעים על המצב בבית אבל לא למצבי..) אני כבר לא יודע מה לעשות והמצב שלי ושל המשפחה הולך ומחמיר...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מענה לאור
דפנה הלמן18/03/2009אור שלום,
יש להפנות את אביך לטיפול פסיכיאטרי.
אין באפשרותינו לסייע באמצעות הפורום,הפורום נועד לתת מענה לשאלות,אך אינו תחליף לטיפול.
בברכה,
דפנה הלמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דה פרסונליזציהאורח18/03/2009
ע"פ ויקיפדיה, תחת הקטגוריה "גורמים", רשום כי תופעת הדה פרסונליזציה יכולה להגרם בעקבות "עיקול רמה גבוהה של חשיש".
מה הכוונה ל "רמה גבוהה"?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאורח
פרופ` פנחס דנון18/03/2009השימוש בקנאביס (מאריחואנה, חשיש) נחשב בדרך-כלל לבלתי מזיק, ורבים טוענים כי למעשה מדובר בסם קל ובטוח. אך מאמרים שפורסמו מדווחים על מספר תופעות גופניות ונפשיות עקב שימוש.
הקנאביס, מבחינה נפשית עלול לגרום לרבים מהמשתמשים בו חרדות, דיכאונות, לפגוע בחשיבה ובתנועה, ולהשרות פסיכוזות כמחשבות שווא כמו גדלות, פרנויות, מחשבות משיחיות והזיות. הקנאביס פופולארי בעיקר בקרב גילי 20 עד 40. בסקר שנערך לאחרונה באירופה נמצא כי 60% מהסטודנטים בבריטניה ניסו לעשן את הצמח, ו 20% משתמשים בו באופן קבוע. חלק מהמשתמשים ציינו כי הם מעשנים 15 ג'וינטים או יותר ביום.
לפי המשתמשים כמעשנים בצמח קנאביס גורם לתחושה האופורית, לשימוש קבוע בצמח עלולות להיות תופעות לוואי רציניות כגון: פגיעה בזיכרון, בריכוז, וביכולת לעבד מידע מורכב. היום ידוע אם הפגיעה הקוגנטיבית במעשנים כבדים אפילו יש חשש למצב בלתי הפיך. עוד מצוין, כי בניגוד לאמונה הרווחת, משתמשים כרוניים עלולים לפתח סבילות ותלות בצמח אשר עלולה להוביל לסימני נסיגה בדומה לאלכוהול ותרופות אופיאטיות. שימוש כרוני בצמח אף עלול להגביר את הסיכון לדלקת הסימפונות ולאמפיזמה (מחלת ריאות), שכן עישון של שניים או שלושה ג'וינטים ליום מקביל לעישון של כ 20 סיגריות.
החומר הפעיל בצמח הקנאביס, הוא ה THC. ה THC אחראי לתחושת האופוריה, אך גם מביא להקלה על תחושות ההקאה והבחילה בחולי סרטן, ולהגברת התיאבון בחולי איידס. שימושים רפואיים נוספים של ה THC נמצאים תחת מחקר, ויש סיכוי טוב כי ניתן יהיה לפתח תרופות נוספות מצמח זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא ענית לי על השאלה
אורח18/03/2009לא ענית לי על השאלה...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמענה לאורח
דפנה הלמן18/03/2009אורח שלום,
תופעת דה -פסונליזציה עלולה להיגרם כאמור בעקבות שימוש בחשיש.על מנת לחדד את הנאמר ,לא הייתי מציעה לך להתעמק במינונים מדוייקים של השפעת החשיש.ישנם אנשים שמציינים כי הם מצליחים "לתפקד עם" החשיש.ישנם אנשים ששימוש חד פעמי משבש את חייהם.אני ממליצה לך להפנים כי שימוש בחשיש הינו הרסני ואחת ההשפעות שלו הינה דה-פרסונליזציה.
בברכה,
דפנה הלמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם
אורח18/03/2009האם תופעת הדה פרסונליזציה היא תופעה חולפת או קבועה? מה הפתרון לתופעה? איך ניתן לדעת האם אני סובל מהתופעה? אני מבקש בלי הגדרות של התופעה כי אני יודע מהי, אני צריך כלי לזהות האם אני סובל מהתופעה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמענה לאורח
דפנה הלמן18/03/2009אורח שלום,
על מנת לדעת אם אתה סובל מהתופעה,יש צורך לקבוע פגישת הכרות,שבה ניתן לעשות אבחנה מעמיקה ולהתייחס אלייך ברצינות המירבית.אתה מוזמן לפנות למכון מיינד קליניק
בברכה,
דפנה הלמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדה-פרסונליזציה ושות'
ברקו19/03/2009ראשית אני הכותב אינני מטפל , אבל מאחר וזה פורום אני מתיחס אל דבריך מתוך הזדהות. ראשית תפסיק לצרוך חשיש, בהמשך תפנה לטיפול כי תגלה שלא קל להפסיק. שכן הסכנה היא שבאם לא תפתח בעייה א' אזי תפתח בעייה ב' ג' או ת'. יש לך כפי הנראה כותרת לבעייה "בעיית התמכרות". אל תחפש כותרות משנה קטנות שלמעשה יצדיקו המשך השימוש. עד לפני כ10 שנים היו לי המון כותרות, אבל המשכתי להשתמש בסמים. כל כותרת נתנה לי עוד לגיטימציה. (איבחון כמו שכתבו לך צריך להיעשות על ידי איש מקצוע מתאים ולא על ידי האדם עצמו) בהצלחה ברקו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם חשיש פוגע במוח?אורח15/03/2009
שלום למומחים. רציתי לשאול האם שימוש חד פעמי בחשיש יכול לעשות פגיעה בלתי הפיכה במוח? עישנתי לפני כמה חודשים כמה שאכטות מג'וינט של חשיש, ואני מצטער על כך, כי אני בנאדם שרוצה ללמוד בחיים ולהצליח. האם העישון החד פעמי הזה יכול לעשות נזק למוח לטווח הארוך ולא המיידי? זאת אומרת נגיד אחרי שעוברים כמה חודשים, האם יש פגיעה במוח? ביכולת הריכוז? ביכולת הלמידה והזכרון? כאלה דברים? כי אני מפחד שבגלל הטעות החד פעמית הזאת פגעתי לעצמי בסיכויים להצליח בחיים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שמוש חד פעמי
אבי רוט16/03/2009לא סביר שתהיה פגיעה בשמוש בודד, תבדוק את עצמך שהתופעה לא ממשיכה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחולת סרטן
עידית08/08/2011לפרופסור
מדוע תשובתך אינה מפורטת מספיק? נראה שאתה מפחיד יותר מאשר עוזר! (נראה שאתה נגד)
אני סקרנית ומבולבלת..
האם משתמע מכך שפתאום משום מקום בעתיד(כשלא אצטרך טיפול במריחואנה הרפואית) אתקף באיזשהו טריפ רע כמו באל אס די?
כן אני מבינה שמבחינה קוגנטיבית ייתכנו שינויים אך האם אלו לא אמורים להיעלם בסופו של דבר?
ממתינה לתשובתך
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאפילו פעם אחת יותר מדי
פרופ` פנחס דנון16/03/2009במקרים מסויימים שימוש חד פעמי עלול לגרור את בן אדם לחרדות (התקפי חרדה) ודיכאון מעבר להגדרה של "bad trip" . . .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני לא מאמין
אורח16/03/2009אנשים מגיעים לפה בפחדים וחרדה, ואתה בתור רופא מלבה את החרדה הזאת עוד יותר? אני מגיע עם חששות אחרי שאני מודע שמה שעשיתי היה טעות ואני יודע שאני לא אגע בזה יותר בחיים. ומה שאתה אומר לי זה שבעצם בגלל עישון חד פעמי של כמה שאכטות, ועוד אחרי שאני יודע שעשיתי טעות, זה יכול להרוס לי את החיים? אין לי שום פסיכוזה, ושום חרדות, הפחד היחידי שלי זה שהחשיש עשה לי פגיעה במוח מהבחינה של להיות פחות טוב בלימודים, יכולת זכרון פחות טובה, יכולת ביטוי פחות טובה וכדומה, לא מהבחינה הנפשית. אני אנסח את השאלה שלי שוב - במידה והעישון החד פעמי הזה לא עשה נזק גלוי ומיידי, האם יש נזק לא גלוי במוח? האם בגלל העישון הזה הורדתי לעצמי סיכוי להצליח בחיים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה לאורח
פרופ` פנחס דנון16/03/2009פורום הינו מענה ראשוני לשאלות כלליות
לכן לא תוכל לקבל תשובה "לא" בלי להגדיר את מצבך נפשי ובלי שאיש מקצוע מדבר איתך
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההעניין הוא ש
אורח16/03/2009העניין הוא ששאלתי שאלה כללית. אמרתי וציינתי שאין תסמינים כמו חרדה או דכאון, השאלה שלי היא שאלה כללית - האם עישון חד פעמי של חשיש עושה נזק למוח מבחינה של, איך אני אנסח את זה בשפה הפשוטה ביותר - "הופך אותך לטיפש יותר"? אין שום תסמינים, העישון היה לפני 4 חודשים, אני פשוט מתעניין האם אם לא הייתי מעשן לדוגמא הסיכוי שלי להצליח בחיים היה גבוה יותר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחבל על העצבים שלכם
ג'ו11/06/2009אתם חיים בסרט
לא פוגע ולא מאומה
פשוט תעשה הכל בגבול הטעם הטוב והכל יהיה בסדר
ד"ר חרדה ניסית פעם שאתה כל כך בטוח בעצמך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלג'ו
פרופ` פנחס דנון12/06/2009תהיה בריא ותרגיש טוב כל החיים
אבל על תמליץ לאחרים מה לעשות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהממתי זה פשע להמליץ לאחרים מה לעשות?
עובר אורח12/06/2009בעצם, צודק. אולי זה אבסורד כשאתה בעל מקצוע ולא זהיר במיוחד. תזכורת: לא להכניס להיסטריה זה חלק מתפקידו של רופא, כל רופא - בטח כשמולו מירב המחקרים הגורסים כי שימוש חד-פעמי הוא כמעט וחסר משמעות (ברוב מכריע של המקרים) ובטח כשנשמעת אמירה כמעט מצחיקה כמו "השימוש היחיד יהרוס לי את החיים", אמירה של מישהו הכאילוז ועק: הרגיעו אותי.
מעריך את הרצון שלך שלא להיסחף באבחנות ובהצהרות בפני "פציינטים" וירטואלים, אבל אשמח אם תיקח לתשומת לבך את ההערה. שלי ושל ג'ו שמעליי.
יום טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעישון חד פעמי לא יכול לפגוע
אדיר29/06/2009מי שאומר שעישון חד פעמי יכול לגרום למה שתיארת זה חארטה...
אם יש לך בעיות בעיות נפשיות ,אולי השימוש כן יכול להעלות אותם מהתת
מודע ולגרום לך קצת להיכנס לסרטים מודחקים , אבל אין מצב ששימוש חד פעמי יכול לפתח הפרעות נפשיות..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחבל
1234529/06/2009לא רוצה להיות גסת רוח אבל מצד אחד אתם צודקים .. כמעט כל סם לא מפריע בפעמים הראשונות
לפחות מה שהיה איתי הלך לפי שלבים ... השלב בהתחלה שממש נהנים ולמחרת אפילו לא מרגישים רע
השלב השני הוא הפרנויה (פה נכנסת בעיה נפשית )
והשלב השלישי הוא השלב שעושים המון כדאי להרגיש משהו
ואחר כך השלב שמכל שורה קטנה או כדור קטן (לא יודעת לגבי שחטות ) מרגישים למוחורת מעיין הנגאובר נוראיייייי .... בפעם האחרונה שעשיתי אקסטה לא יכולתי לזוז מהמיטה יומיים אחרי זה
אז נכון שימוש ראשוני לא מזיק ... אבל גורם שימושים נוספים אחרי זה
אז לפי עצתי אל תתנו לאנשים עצות לעשן או ואט אוור אפילו לא פעם אחת ... זה אפילו גובל בשידול מבחינתי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחבל - תגובה
פרופ` פנחס דנון09/08/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

