מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ד"ר דנון וד"ר הלמן שלום רבתותי28/01/2009
מה שלומכם? יש לי שאלה. אני מכירה בחור צעיר שאובחן כחרדתי, ועל כן נוטל כדור "סרוקסט" על בסיס יומי. אותו בחור גם עושה "סמים קלים" עם חברים, כגון באנגים וג'ונטים. (שימוש עצמי). לפני זמן לא רב קראתי כתבה על כך שערבוב כדור נגד דיכאון עם סמים מאין אלו, הם "מתכון מנצח" לסכיזופרניה בעתיד או פתח להפרעות נפש נוספות, וכמו כן גם נזק פיזי. הייתי רוצה בבקשה לדעת מהם הסיכונים שבשימוש סמים אלו יחד עם כדורי נוגדי חרדה, סיכון להווה ולעתיד. תודה רבה, ממתינה לתשובה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לתותי
פרופ` פנחס דנון28/01/2009השימוש בקנאביס (מאריחואנה, חשיש) נחשב בדרך-כלל לבלתי מזיק, ורבים טוענים כי למעשה מדובר בסם קל ובטוח. אך מאמרים שפורסמו מצוות מיינד קליניק ברשותו של פרופי פנחס דנון מדווחים על מספר תופעות גופניות ונפשיות עקב שימוש.
הקנאביס, מבחינה נפשית עלול לגרום לרבים מהמשתמשים בו חרדות, דיכאונות, לפגוע בחשיבה ובתנועה, ולהשרות פסיכוזות כמחשבות שווא כמו גדלות, פרנויות, מחשבות משיחיות והזיות. הקנאביס פופולארי בעיקר בקרב גילי 20 עד 40. בסקר שנערך לאחרונה באירופה נמצא כי 60% מהסטודנטים בבריטניה ניסו לעשן את הצמח, ו 20% משתמשים בו באופן קבוע. חלק מהמשתמשים ציינו כי הם מעשנים 15 ג'וינטים או יותר ביום.
לפי המשתמשים כמעשנים בצמח קנאביס גורם לתחושה האופורית, לשימוש קבוע בצמח עלולות להיות תופעות לוואי רציניות כגון: פגיעה בזיכרון, בריכוז, וביכולת לעבד מידע מורכב. היום ידוע אם הפגיעה הקוגנטיבית במעשנים כבדים אפילו יש חשש למצב בלתי הפיך. עוד מצוין, כי בניגוד לאמונה הרווחת, משתמשים כרוניים עלולים לפתח סבילות ותלות בצמח אשר עלולה להוביל לסימני נסיגה בדומה לאלכוהול ותרופות אופיאטיות. שימוש כרוני בצמח אף עלול להגביר את הסיכון לדלקת הסימפונות ולאמפיזמה (מחלת ריאות), שכן עישון של שניים או שלושה ג'וינטים ליום מקביל לעישון של כ 20 סיגריות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמענה לתותי
דפנה הלמן28/01/2009תותי שלום,
אכן השילוב בין סמים לבין כדורים נוגדי חרדה הינו שילוב מזיק,כפי שציין פרופ' דנון.הייתי ממליצה למכר שלך לפנות לטיפול נפשי ולא לעשות לעצמו טיפול קרי:שימוש בסמים, שיש לו השפעות הרסניות לגופו ולנפשו.
אשמח לענות לשאלות נוספות,
בברכה,
דפנה הלמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלד"ר הלמן או פרופ' דנון
תותי30/01/2009לצערי אני לא בקשר עם הבחור. אך ממה שאני יודעת, על בסיס יומי או כמעט יומי הוא יושב עם חברים בכיף ומעשן באנגים, יש מצב שגם ג'וינטים. אמרתי לו פעם שהכדורים שהוא נוטל יחד עם מה שהוא מעשן, בטוח לא עושה לו טוב. הוא צחק ואמר משהו בסגנון של "גם ככה נמות, אם לא מזה אז ממשהו אחר". הוא בחור נבון וקשה לי לשמוע עליו מחברים שלו שכל יום זה מה שהוא עושה. מי אני שאתערב, זה מה שבא לו והוא לא מכור, ככה כיף לו והוא אחראי לעצמו. יש משהו מסוים שהוא צריך לדעת או להיזהר ממנו, בנוסף למה שכתבתם כאן? תודה רבה, שבת שלום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמענה לתותי
דפנה הלמן30/01/2009תותי שלום,
כיוון שאת לא בקשר עימו,אז הייתי רוצה להגיד לך שכפי שצויין, שימוש בחשיש בעל השפעות הרסניות ברמה הפיזיולוגית ואף ברמה הנפשית.קל וחומר אם מדובר בשילוב תרופות פסיכיאטריות.
הייתי מציעה לך להתעניין בתחומים אחרים .
אשמח לענות על שאלות נוספות,
בברכה,
דפנה הלמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המשך.... מצטערמיטל25/01/2009
גבוה במיוחד ועכשיו אני כל היום מעשן את זה וכשנגמר אני נכנס לדיכאון ורייקנות ורץ לקנות שוב הבעיה שאני לא יכול לצאת מזה אני כבר נשוי ומבזבז על זה הרבה כסף ואשתי לא מבינה אני חייב להפסיק איך עושים את זה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לרונן
יעל25/01/2009אתה יכול לפנות לתחנות השונות לטיפול בהתמכרויות באיזור מגוריך.תוכל לקבל שם עזרה בגמילה והרבה,הרבה תמיכה גם לך וגם לבני המשפחה.אם אתה באמת רוצה להפסיק,כדאי ורצוי כבר היום. אפשר להגיע לפגישת n.a. שם תוכל לקבל עזרה,תמיכה וכתובת לפנות אליה לקבלת עזרה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמענה לרונן
דפנה הלמן25/01/2009רונן שלום,
ההפסקות שבכתיבה שלך והמשפטים הקצרים העבירו אליי את החוויה הקיומית שלך:חוסר רצף וריק
אני מתרשמת שאתה במצוקה גדולה ואני ממליצה לך לפנות לטיפול ה-י-ו-ם.ניתן לפנות למיינד קליניק,03-6962745 לקבלת טיפול רפואי פסיכולוגי.
אשמח לענות על שאלות נוספות,
בברכה,
דפנה הלמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכדאי לך לפנות למקומות המתמחים
ברקו30/01/2009פנה למקומות המתמחים בבעיות סמים, תוכל לפנות לתחנות אל-סם הקרובות אליך בתור התחלה , הם יוכלו לעזור לך או לכוון אותך למקום מתאים. מניסיון, כל היתר כמו היפנוזה, שיאצו, מינד משין ומינד קונטרול, קריסטלים וכו' יכולים להיות "תוספי מזון" לתרופה האמיתית. בהצלחה חביבי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- א ל כ ו ה ו ליניב25/01/2009
חבר שלי בן 37 נשוי ואב ל3. נשוי כ 13 שנה. מסתבר שב 15 שנים האחרונות עבר הרבה צרות:בת חולה אבא משותק שנפטר לפי כשנה וחצי. מה שנודע לא מזמן שהיתה גם אהבה נכזבת. מזה כשלוש שנים החל להתכתב עם אהבת נעוריו, מה שכנראה הכניס אותו לדכאון והוא התחיל לשתות. כיום הוא שותה הרבה וגם נוטל כדורי ווליום. נשלח לגמילה אך סרב להשאר שם. לעיתים מתעצבן מאיים ברצח, ואף לעיתים מחזיק סכין סמוך למיטתו. אישתו אמו ואחיו נואשים, הוא לא מסוגל להפסיק ולא מוכן להתאשפז במקום סגור. בינתיים הוא פצצה מתקתקת... עד היום ביקר מספר פעמים במרכז לבריאות הנפש בב"ש אצל דר אלכס. היום יצא ממעצר לאחר שאשתו התלוננה שנהג באלימות מסויימת וכעת הוא בצו הרחקה. כל יום שעובר הסכנה לסביבה ולו קיימת מה עושים עם אחד כזה??? אין גמילה בכפייה?? בפסיכיאטרי הוא אובחן כאדם שפוי ולא חולה נפש. הבעייה בעצם שהוא חולה כשהוא שתויי וזה מעיין פיצול אשיות (לדעתי בכל אופן), אנא אני זועק לעזרה ומנסה להציל אדם יקר כלכך אודה לתשובה מהירה!!! תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מענה ליניב
דפנה הלמן25/01/2009יניב שלום,
אכן אין במדינת ישראל חוק שכופה גמילה מאלכוהול או סמים.לפיכך לא ניתן לכפות עליו טיפול.יחד עם זאת אישפוז רצוני במחלקה סגורה לצורך גמילה, זו האופצייה המתאימה עבור חברך .יש לעמוד בקשר עם המרכז לבריאות הנפש בבאר שבע לצורך בדיקת אישפוזו .טיפול פסיכותרפי יעיל יסייע ביצירת המוטיבציה לגמילה.
בברכה,
דפנה הלמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהליז20/01/2009
שלום אני רואה מסביבי בחורים ובחורות שמעשנים חשיש , אם זה בבאנגים או בגוינטים על בסיס יומי לא ראיתי אצלהם תופעות לוואי שליליות, הם מתפקדים היטב, עובדים וכו שאלתי- האם החשיש אינו מזיק כמו שחושבים? האם זה באמת סם קל כמו סיגריה ולא יותר מזה? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לליז
פרופ` פנחס דנון21/01/2009השימוש בקנאביס (מאריחואנה, חשיש) נחשב בדרך-כלל לבלתי מזיק, ורבים טוענים כי למעשה מדובר בסם קל ובטוח. אך מאמרים שפורסמו מצוות מיינד קליניק ברשותו של פרופי פנחס דנון מדווחים על מספר תופעות גופניות ונפשיות עקב שימוש.
הקנאביס, מבחינה נפשית עלול לגרום לרבים מהמשתמשים בו חרדות, דיכאונות, לפגוע בחשיבה ובתנועה, ולהשרות פסיכוזות כמחשבות שווא כמו גדלות, פרנויות, מחשבות משיחיות והזיות. הקנאביס פופולארי בעיקר בקרב גילי 20 עד 40. בסקר שנערך לאחרונה באירופה נמצא כי 60% מהסטודנטים בבריטניה ניסו לעשן את הצמח, ו 20% משתמשים בו באופן קבוע. חלק מהמשתמשים ציינו כי הם מעשנים 15 ג'וינטים או יותר ביום.
לפי המשתמשים כמעשנים בצמח קנאביס גורם לתחושה האופורית, לשימוש קבוע בצמח עלולות להיות תופעות לוואי רציניות כגון: פגיעה בזיכרון, בריכוז, וביכולת לעבד מידע מורכב. היום ידוע אם הפגיעה הקוגנטיבית במעשנים כבדים אפילו יש חשש למצב בלתי הפיך. עוד מצוין, כי בניגוד לאמונה הרווחת, משתמשים כרוניים עלולים לפתח סבילות ותלות בצמח אשר עלולה להוביל לסימני נסיגה בדומה לאלכוהול ותרופות אופיאטיות. שימוש כרוני בצמח אף עלול להגביר את הסיכון לדלקת הסימפונות ולאמפיזמה (מחלת ריאות), שכן עישון של שניים או שלושה ג'וינטים ליום מקביל לעישון של כ 20 סיגריות.
החומר הפעיל בצמח הקנאביס, הוא ה THC. ה THC אחראי לתחושת האופוריה, אך גם מביא להקלה על תחושות ההקאה והבחילה בחולי סרטן, ולהגברת התיאבון בחולי איידס. שימושים רפואיים נוספים של ה THC נמצאים תחת מחקר, ויש סיכוי טוב כי ניתן יהיה לפתח תרופות נוספות מצמח זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד שאלה
ליז21/01/2009אבל לאף אחד מהמכרים שלי אין תופעול לוואי אלו האם זה לא משפיע על כולם? כי הם מפקדים בצורה טובה ,חברתית תעסוקתית יותר טוב מאנשים שלא מעשנים אין להם חרדות ולא בעיות נשימה או בריאות איך ניתן להסביר את זה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמתי ירגישו חולים ?!!!
פרופ` פנחס דנון22/01/2009לא יודע ואולי יהיה להם מזל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההוספת תגובה לליז
דפנה הלמן22/01/2009ליז שלום,
ברצוני להתייחס גם לפנייתך,במיוחד שנדמה לי כי הנושא מסקרן אותך.את ציינת כי אנשים שמשתמשים בחומרים ממכרים קלים סביבך,,מתפקדים כרגיל,אך למעשה השפעתם של הסמים הקלים,אינה בהכרח מיידית.השפעתם ההרסנית היא בעיקר בטווח הרחוק.היא עלולה לפגוע פגיעה נפשית ולעיתים המצב הינו בלתי הפיך.
אשמח לענות על שאלות נוספות.בברכה,
דפנה הלמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
ליז24/01/2009תודה על התשובה
אחדד את שאלתי ואוסף כי האנשים מסביבי שמעשנים חשיש , מעשנים כבר שנים על בסיס יומי
הם מתפקדים יותר טוב ממני, עובדים בעבודות טובות, ויש להם קשרים חברתיים מאוד טובים
כך שנראה לי שהם בכלל לא מושפעים מהסם
כי בכל המחקרים אומרים שהם צריכים להיות פחות מתפקדים ועם בעיות ריכוז ובעיות למידה אבל אני רואה בדיוק ההיפך
אשמח אם תבהירו לי את העיניין, האם הסם לא משפיע על אנשים מסוימים? האם הכל עיניין של מזל? או שיש עיניין מדעי ומוחלט בנושא זה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמענה לליז
דפנה הלמן25/01/2009ראשית,לעיתים מה שאנו חושבים שאנו רואים,אינו בהכרח הדבר האמיתי......
בנוסף,השפעתו השלילית של הקנאביס ,החומר ממנו מייצרים את החשיש אינה סלקטיבית ופוגעת בכל שכבות האוכלוסייה.
השפעתו השלילית של החשיש הוכחה מחקרית ומדובר על קשר מובהק בין שימוש והשפעה פיזית ונפשית שלילית על הגוף והנפש
מחקרים שנעשו לגבי השפעת הקנאביס הוכיחו כי נגזרות הקנאביס חוסמות את המעבר של כימיקלים חיוניים ובעיקר סידן ובכך פוגעים בפעילות תקינה של התאים.בנוסף נגזרות הקנאביס נשארות בתוך התאים ואינן מתפרקות.החשיש פוגע גם בתיפקוד השיכלי ובהתנהגות.פוגע בזכרון קצר ומאט את הלמידה.בנוסף גורם לשינויים במצב הרוח.קרי:התקפי חרדה,בלבול ואף פסיכוזה.עלולה להיותך קיימת נטייה למחשבות פרנואידליות ופגיעה בכושר השיפוט.פגיעה במוטיבציה.התכנסות עצמית ופאסיביות.
לסיכום-כפי שציינתי קודם לכן,השפעתו ההרסנית של החשיש,בלתי הפיכה,גם אם ריגעית מייצר אשלייה של רוגע.
אשמח לענות על שאלות נוספות,
בברכה,
דפנה הלמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהסימי20/01/2009
מה יותר מזיק? נרגילה עם גראס, או גוינט עם גראס? כמו כן, מה יותר ממכר? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שנהם
פרופ` פנחס דנון20/01/2009כשלא מעשנים בכלל לא מזיק !
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלפנחס
חסיה15/03/2009פנחס אני קלטתי אותך ותשטויות שך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התמכרותראניה16/01/2009
אני חולת סרטן משתמשת במשככי כאבים חזקים מורפין ואוקסיקונטין מזה כבר שבע שנים. בתקופה האחרונה -כמעט חצי שנה -אני מרגישה שמצב הרוח אצלי ירוד ואין לי חשק לכלום. שאלתי היא האם אני מכורה לתרופות אלו?איך אפשר להוריד את מינונם?האם יש קשר בין נטילת המשככים לבין מצב הרוח? הערה:בתקופה האחרונה מצבי הבריאותי השתפר מאוד ויתכן שלא יהיה לי צורך בתרופות אלו תודה מראש על העזרה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לראניה
פרופ` פנחס דנון17/01/2009שלום לך,
יש קשר ישיר בין תרופות כמשככי כאבים למצב רח ירוד ודיכאון
לכן תפני בהקדם לרופא מטפל לצורך איזון תרופתי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהגבי13/01/2009
בסוף השבוע האחרון נסגרתי בבית כל הזמן ועישנתי חשיש. רציתי לדעת האם לדעתכם לחשיש יש תכונה כזו שהוא גורם להתבודדות? גורם לך לא לרצות לראות אף אחד? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תופעות לוואי לא רצויות
פרופ` פנחס דנון14/01/2009השימוש בקנאביס (מאריחואנה, חשיש) נחשב בדרך-כלל לבלתי מזיק, ורבים טוענים כי למעשה מדובר בסם קל ובטוח. אך מאמרים שפורסמו מצוות מיינד קליניק ברשותו של פרופי פנחס דנון מדווחים על מספר תופעות גופניות ונפשיות עקב שימוש.
הקנאביס, מבחינה נפשית עלול לגרום לרבים מהמשתמשים בו חרדות, דיכאונות, לפגוע בחשיבה ובתנועה, ולהשרות פסיכוזות כמחשבות שווא כמו גדלות, פרנויות, מחשבות משיחיות והזיות. הקנאביס פופולארי בעיקר בקרב גילי 20 עד 40. בסקר שנערך לאחרונה באירופה נמצא כי 60% מהסטודנטים בבריטניה ניסו לעשן את הצמח, ו 20% משתמשים בו באופן קבוע. חלק מהמשתמשים ציינו כי הם מעשנים 15 ג'וינטים או יותר ביום.
לפי המשתמשים כמעשנים בצמח קנאביס גורם לתחושה האופורית, לשימוש קבוע בצמח עלולות להיות תופעות לוואי רציניות כגון: פגיעה בזיכרון, בריכוז, וביכולת לעבד מידע מורכב. היום ידוע אם הפגיעה הקוגנטיבית במעשנים כבדים אפילו יש חשש למצב בלתי הפיך. עוד מצוין, כי בניגוד לאמונה הרווחת, משתמשים כרוניים עלולים לפתח סבילות ותלות בצמח אשר עלולה להוביל לסימני נסיגה בדומה לאלכוהול ותרופות אופיאטיות. שימוש כרוני בצמח אף עלול להגביר את הסיכון לדלקת הסימפונות ולאמפיזמה (מחלת ריאות), שכן עישון של שניים או שלושה ג'וינטים ליום מקביל לעישון של כ 20 סיגריות.
החומר הפעיל בצמח הקנאביס, הוא ה THC. ה THC אחראי לתחושת האופוריה, אך גם מביא להקלה על תחושות ההקאה והבחילה בחולי סרטן, ולהגברת התיאבון בחולי איידס. שימושים רפואיים נוספים של ה THC נמצאים תחת מחקר, ויש סיכוי טוב כי ניתן יהיה לפתח תרופות נוספות מצמח זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התמכרות לאלכוהולhdtk10/01/2009
שלום דוקטור! חבר טוב שלי, בן 29, מכור לאלכוהול כל מה שאנחנו עושים לא עוזר והוא מסרב לקבל ייעוץ מיקצועי. האם ניתן לאשפזו בכוח? אם כן למי ליפנות? הבן אדם פשוט ניגמר לנו מול העיניים ואנו רוצים לעזור לו. בתודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תחום אפור
פרופ` פנחס דנון11/01/2009חוק בישראל מונע מפסיכיאטרים לאשפז אנשים בניגוד לרצונם
פרט לשני מצבים 1. בן אדם מסוכן לעצמו או לסביבתו באופן מיידי (יש לו סכין ביד עכשיו !!)
2. עושה את זה עקב מחלה נפשית כמו פצול אשיות (חושב שהוא ה' )
בלי שני תניים לא ניתן לאשפז בכפייה אך אפשר לנסות להזמין פסיכיאטר באופן פרטי באזור מגוריכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חגיגת?!אסתי10/01/2009
שלום לכולם, גילתי לא מזמן שבעלי קונה חגיגת (כדורים שנראים כמו אנטיביוטיקה כחול ותכלת) נראה לי שככה קוראים לזה, אני ממש ממש לא בעינין!!! זה סמים? איך מעשנים את זה? והאם יש לזה תופעות לוואי? איזו תחושה יש לזה? מה זה גורם?אולי מישהו יכול לעזור? הוא כמובן בהכחשה מלאה תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאסתי
פרופ` פנחס דנון11/01/2009הוא זקוק לעזרה ואבל אם הוא לא ישתף פעולה אף טיפול לא יצליח
ממליץ לנסות לשכנע אותו לקבל עזרה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גמילה מחשישאור08/01/2009
אני כיום בן 22. מגיל 15 עישנתי גראס וחשיש על בסיס יומיומי. עד גיל 18 גם הייתי עושה סמים קשים (לא על בסיס יומיומי אומנם). בגיל 18, באחת המסיבות, קיבלתי התקף חרדה. ההתקפים באו לי רק במצבים מסויימים. התחלתי טיפול פסיכיאטרי, כשבאותו הזמן עדיין המשכתי עם העישונים היומיומיים, ומכיוון שנמנעתי מאז אותו מקרה להגיע למצבים כאלה, אז המשכתי לעשן למרות שאמרו לי שזה מזיק, ולקחתי את הכדורים למרות שלא הרגשתי שהם עזרו. בגיל 20 בערך, כתוצאה ממריבה משפחתית לא קלה, קיבלתי את ההתקף הראשון שלי בבית, מה שהרס אותי נפשית כי הייתי בטוח שהבית זה המקום שבחיים לא יקרה לי בו כלום. המצב לא השתפר בימים שלאחר מכן, ומכיוון שגם החשיש לא עזר לי כל כך (מכיוון שהוא לא היה טוב כי בדרך כלל זה "עזר" מאוד) החלטתי להפסיק לראשונה בחיי. עברתי שבועיים אם אני לא טועה מאוד מאוד קשים, סבלתי מהתקפי חרדה ופאניקה מהבוקר עד הערב. עם זאת לאט לאט המצב השתפר, הביאו לי גם פאקסט (סרוקסט), גם מירו (רמרון) וגם קסאנקס שהוא מרגיע מיידי אבל הרופא אמר לי לקחת אותי על בסיס יומי. בסך הכל היה טוב, חזר לי התיאבון ובגדול, השמנתי דיי הרבה, גם השמחת חיים שהרגשתי שנעלמה לי בגלל הפסקת העישון חזרה. למדתי, עשיתי דברים שכשהייתי מעשן הייתי מעדיף לדחות עוד יום ועוד יום. חצי שנה הצלחתי להחזיק ככה בלי לגעת בעישונים בכלל . ואז, אחרי חצי שנה, כמו אידיוט (לא כמו בעצם, אידיוט), עישנתי קצת, זה השפיע עליי בצורה שנתנה לי להנות מזה, אבל לא הצלחתי לשמור על עישון פעם ב.... ולאט לאט שוב חזרתי לעישון יומיומי מאסיבי. ככה עברה לה שנה וחצי בערך, עישון יומיומי שהיה משכיח אותי מהחרדות והדיכאון, התייחסתי לזה כאל התרופה שלי. ידעתי שברגע שלא יהיה לי הכל יחזור אליי ולכן דאגתי שהרבה לפני שייגמר לי אני כבר אביא עוד. עד לפני שבועיים. לא הצלחתי להביא עוד חשיש לפני שנגמר לי, וברגע שנגמר לי קיבלתי ישר התקף קשה, אבל אמרתי לעצמי שברגע שאני אקנה עוד ואעשן אני ארגע. למחרת סוף סוף מצאתי וקניתי. אבל מה, לא הצלחתי לחזור ממש למצב הקודם שאני רגוע ולא חושב על זה. למרות שעישנתי (ולשם שינוי לעומת הפעם הקודמת, הפעם הזו החשיש היה טוב) עדיין הייתי קצת חרד, המחשבות הפולשניות לא נעלמו, ובעצם זה לא "עשה לי את זה". החלטתי להפסיק שוב. אבל עכשיו כבר שבועיים שאני לא נוגע ובמקום שיהיה שיפור יומיומי פתאום יש החמרה באחד הימים, אני כל היום בחרדות ופאניקה, איבדתי כל רצון לחיות, אני מפחד פחד מוות שזה לא יעבור לי וככה אני אשאר כל הזמן, מה שנותן לי מחשבות אובדניות. אני אובד עצות, נתנו לי מירו ואני לא מרגיש שזה עוזר. אני חושש ששום דבר כבר לא יעזור, אפילו לא החזרה לעישון (ואני ממש לא מתכוון לחזור). נתנו לי גם קלונקס וגם אותו אני מפחד לקחת כי אני יודע שהוא ממכר. בפעם הקודמת כבר אחרי שבוע היה שיפור ועכשיו יש החמרה, ושוב אני חושב שאין תקווה. אני פשוט שבור מכל בחינה. האם יש תקווה? מצטער על החפירה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אתה זקוק לעזרה מקצועית
פרופ` פנחס דנון08/01/2009אור
אתה צריך עזרה מקצועית אצל רופא מומחה פסיכיאטר מבין בתחום התמכרויות וחרדות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחזרתי לטיפול
אור09/01/2009בהתחלה במרפאה הפסיכיאטרית בתל השומר שם הביאו לי מירו 30 מ"ג, אבל בגלל שלא הרגשתי שיפור הלכתי לפסיכיאטר פרטי (אילן רבינוביץ') והוא הוסיף לי גם זיפרקסה ואפקסור XR. אני כל כך מפחד שגם זה לא יעזור, אני כבר לא יודע מה לחשוב. גם שמעתי שאפקסור XR הוא אחד הכדורים עם תסמיני הגמילה הקשים ביותר ברגע שרוצים להפסיק אותו, מה שלא בדיוק נותן לי הקלה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטוב שחזרת לטיפול
פרופ` פנחס דנון09/01/2009אור המלצתי הייתה להגיע לטיפול אצל פסיכיאטר מומחה שגם מבין ומטפל בהתמכרויות כדי לעזור לך גם בגמילה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלפי מיטב הבנתי
אור09/01/2009הפסיכיאטר שלי עכשיו הוא גם מומחה לטיפול בהתמכרויות. אני יודע שזה נשמע לא אמיתי, אבל באמת שאני לא מרגיש חשק כל כך לעשן (אני גם חושב שזה בגלל שראיתי שזה לא עזר לי להירגע), אני חושב שאף פעם לא הייתי נחרץ כל כך לגבי הפסקה. הבעיה היא המחשבות הבלתי פוסקות שאני לא הולך להבריא, שאני כל החיים אהיה בחרדות מהבוקר עד הערב, ואני חושב שזה מפריע לי יותר מהחרדות עצמן. גם כשיש שיפור בהרגשה אני בחרדה לא פוסקת שתהיה החמרה. האם יצא לך לראות מקרים של אנשים שלא חזרו לעצמם אף פעם? שכל הזמן היה שיפור ואז שוב החמרה? האם זה אפשרי? אני יודע שזה נשמע טיפשי אבל אני פשוט לא מצליח לראות את האור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהועוד משהו שמאוד מדאיג אותי
אור09/01/2009אחד מהכדורים שקיבלתי הוא זיפרקסה, ולפי מה שקראתי עליו זה כדור אנטי-פסיכוטי שנועד גם למקרי סכיזופרניה. השאלה שלי היא האם לקיחה של הכדורים או הפסקתם (גם אם בהדרגה וגם אם לא) יכולה לפתח אצלי סכיזופרניה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלאור
פרופ` פנחס דנון11/01/2009שלום לך,
כתבת שאתה מאמין במטפל שלך לכן תן לו לטפל בך בצורה טובה ביותר
לגבי תרופות הנן תרופות מקובלות לטיפולך באופן כללי
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאור
1234514/07/2009הי אור .. אני יודעת שאני לא מוסמכת להגיד כלום מבחינה רפואית אבל אני חושבת שמותר לי להגיב כאן כמישהי שקראה מה שכתבת
דבר ראשון אתה לא אידיוט .. אני מבינה את הטעות שעשית .. עשיתי אותו דבר לפני כמה זמן בנוגע לדברים אחרים ... זה עשה לי כל כך רע שהבנתי בדיוק כמוך שאני ממש לא רוצה לעשות את זה שוב . אני חושבת שאתה צריך לקחת חופש.. לסוע לאיפשהו בלי מחויבות ובלי כלום לאיזה סוף שבוע ולהבין מה אתה באמת רוצה מעצמך
ובקשר לקלונקס .. לי זה ממש לא עזר ואפילו להפך אז אני לא ממליצה חח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נשואה למכור לאלכוהול...נלי06/01/2009
והחיים הם פשוט גיהנום עלי אדמות. היינו בטיפול פסיכיאטרי וחשבתי שבאמת ובתמים הוא רוצה להיגמל הוא קיבל כדורים והיה אמור לרדת במינונים (של השתיה) אבל הוא היה בולע את הכדורים עם האלכוהול. במשך היום הוא מתפקד במקום עבודתו...אך כשהוא חוזר הדבר הראשון שהוא עושה כשהוא נכנס הביתה זה למלא את הכוס במשקה (ולא במיץ). הוא יכול לשתות כחצי ליטר בערב ולפעמים גם יותר ואז הוא הופך להיות אדם ממש לא נעים הוא מאשים את כולם ובעיקר אותי בזה שהוא שותה הילדים תמיד נמצאים בחדרים הם לא מוכנים לשבת בחברתו (ובצדק). האווירה בבית איומה. אנחנו נמצאים בלופ ללא מוצא. אני מאמינה שהוא רוצה להיגמל אבל המשקה חזק ממנו. אני מתביישת להזמין אלינו חברים וכך גם הילדים שלנו...ולאט לאט מעגל החברים שלנו הולך ומצטמצם. הויכוחים היום יומיים פשוט שוחקים אותי והמתח בכל ערב נותן בי את אותותיו. כל לילה אני צריכה להוביל אותו לחדר השינה כי הוא לא מסוגל ללכת בכוחות עצמו. טוב..אני מצטערת שהעמסתי עליכם את צרותי...התרגלתי לשמור ולהפנים ופתאום הכל התפרץ (בעצם לא הכל, זה רק קצה קצהו של הקרחון). אלוהים!!!! תן לי כח!!! אני כ"כ עייפה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לפנייתך
פרופ` פנחס דנון07/01/2009שלום
פנית במקביל לפורום נוסף ותשובתך נמצאת שם
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התמכרות לחשישטלי06/01/2009
אני מכורה לחשיש ואני לא יודעת איך להפסיק עם זה יש לכם עיצות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פנייה לטיפול
פרופ` פנחס דנון07/01/2009מומלץ להפנות לטיפול לא רק לצורך הדרכה אלה גם לקבל טיפול תרופתי ניקודתי כדי להגמל מחשיש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התמכרות למחשב .פשוט06/01/2009
בעבר בעקבות משבר גדול,התמכרתי להיות כל היום מול המחשב , ממש חייתי מולו ולא שמתי לב. כעת כשאני מודעת, אני נלחמת כל הזמן. אני מוצאת שכל אימת שיש לי מתח ולחץ ופחד ממשהו, ההתמכרות נעשית יותר גדולה ושוטפת. כך באמצע במהלך יום העבודה כשאני אמורה לעבוד עם המחשב הוא גונב אותי למחוזות אחרים. אני חרדה מהמלחמה ומהשינוי בעבודה . אני כנראה לא מרגישה בנוח עם לצאת לפגישות ולשיווק. אבל העבודה דורשת ואני מתחבאת במחשב . עצם הכתיבה כאן, תעזור לי אני משוכנעת . יש לכם עצה בשבילי איך להתמודד עם זה ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התמכרות למחשב
פרופ` פנחס דנון07/01/2009לא כל כך פשוט
דבר ראשון להתנתק מאינטרנט "להגמל" לתקופה קרובה לפחות בבית
בעבודה להשתדל להגביל את עצמך לא להכנס לאתרים שלא קשורים לעבודה
האם אתה לא מצליח אתה זקוק ליעוץ ועזרה פסיכולוגי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מבקשת עזרה..גילה06/01/2009
בני נוטל חשיש מזה כשנתיים, והשבוע פנה אליי וביקש להסתייע בגורם או גוף שיעזור לו להפסיק. הוא עובד במקום עבודה מסודר ואינו רוצה לאבד את מקום עבודתו, וכמובן, לא רוצה לאבד גם את משפחתו. שאלתי היא - למי עליו לפנות, ויש לקחת בחשבון שהוא מבקש דיסקרטיות מלאה, כאשר קיימת אפשרות גם לטיפול פרטי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול בבנך
פרופ` פנחס דנון07/01/2009באופן פרטי אתה יכול לפנות אחת מהמקומות לטיפול
מרפאת היבטים, מכון גרין או מיינדקליניק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהעינת05/01/2009
שלום רב, היכרתי בחור. התמכרתי אליו. אני כל הזמן רוצה להיות איתו, וזה מלחיץ אותו. אנחנו ביחד כבר חצי שנה ואני מפחדת שהוא יעזוב אותי בגלל שאני כזו לחוצה עליו ולחוצה להיפגש איתו הרבה. מה עלי לעשות? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לעינת
פרופ` פנחס דנון05/01/2009שאלה היא האם טוב לך איתו וטוב לו איתך ?
אם תשובה היא כן אין צורך בלעשות חוץ מלהיות ביחד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם סובלים מחרדות?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

