מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מחפש מטפל/ת בתחום התמכרות למיןיעקב סינגר17/10/2007
שלום רב,
אני איש מקצוע בתחום שיקום בבריאות הנפש.
אני מחפש עבור אגם אותו אני מלווה מטפל מומחה להתמכרות למין , באיזור ירושלים.
מישהוא מכיר ?
תודה,
יקי סינגר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התמכרות לרגושים
אורית21/11/2008בעלי בוגד בי. מחפשת מטפל בהתמכרויות לרגושים בבאר שבע.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמטפל בת"א
פרופ` פנחס דנון04/11/2007לא מכיר מטפלים בי-ם
אך בתל אביב במיינד קליניק איפה שגם אני עובד מטפלים בהתמכרות
03-6962745
03-6962733* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התמכרות לחישגדליאל04/10/2007
אמא שלי אשה מבוגרת מכורה מזה שנתיים לחשגד ,היא מתפרנסת מביטוח לאומי ומעשנת המון ,היא עברה מחלה נפשית [דכאון] ויצאה מזה אך ההתמכרות הנוכחית מאוד מפריעה היא מבזבזת את כל כספה לחישגד וזה ממש מכעיס את כולם אנחנו נשארים ללא כסף ועוד צריכים לשלם לה את החובות שהיא צוברת בחנויות שבהם מוכרים חישגד ,דברתי כמה פעמים עם בעלי המקום שלא יתנו לה חישגד אך הם מסרבים בטענה שזו זכותה ,אנחנו כבר לא יודעים מה לעשות היא כל פעם אומרת שהיא מפסיקה אך מובן כמה אמת יש בדבריה ,מה ניתן לעשות האם יש מקום בו מטפלים באנשים כמוה ,היא מטופלת על ידי עובדת סוציאלית ,האם יש דרך שהיא תוכל להסתייע דרכה ,אשמח אם תיעץ לי כי המצב ממש בלתי נסבל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הימורים
פרופ` פנחס דנון04/11/2007התמכרות להימורים הינה תופעה מאוד קשה
ממליץ על פנייה מהירה לגורם מטפל ומאבחן בהקדם האפשרי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הימוריםאורן03/10/2007
דר" דנון שלום רב,
אחי בן 30 מהמר באופן כפייתי מזה כשנתיים .
המצב גרר אותו להלוות בשוק העפור והתוצאה ידועה .
לא ארחיב איזה נזק כספי ותדמיתי הוא גרם למשפחה והחברים בסביבתו .
בנוסף, לפני כשנה אחי היה בטיפול פסיכולוגי- פסיכיאטרי כתוצאה מחרדות, שהוא עלול לאבד את ההכרה ( הוא התעלף מס' פעמים ללא כל סיבה - היה בבדיקות ) .
כטיפול תרופתי הוא לוקח היום סרוקסט 2 כדורים כפול 20 מ"ג ,פעם ביום .
היום, מבחינת החרדות ניתן לומר שהטיפול התרופתי עוזר לו , הוא עובד ועצמאי .
הבעיה הבוערת היא נושא ההימורים .
על סמך הרקע שלו , מה סוג הטיפול הנדרש , ולטעמי הוא צריך להיות מיידי .
הוא ישתף פעולה .
בברכת חג שמח
אורן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סיוע בתחקיר
ttv16/01/2008
אורן שלום,
או מצלמים תוכנית אשר מעלה סוגיות חברתיות שונות לדיון. ואחת מהסוגיות בה אנו רוצים לדון היא: הקמת קזינו חוקי בישראל.
לשם הדיון אני מחפשת אנשים אשר נפגעו כתוצאה מהימורים ויסכימו לדבר על כך בתוכנית.
כמובן שניתן לשמור על אנונימיות.
אשמח אם תוכל ליצור איתי קשר כדי שנוכל לדבר על הנושא.
[email protected]
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההימורים
פרופ` פנחס דנון04/11/2007אורן שלום,
אני ממליץ לפנות למומחה בטיפול בהימורים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גנטיקהרוני02/10/2007
האם יש בהתמכרויות מרכיב גנטי? כלומר: לאב מכור להימורים יהיה גם ילד עם מטייה להתמכרות? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גנטיקה
פרופ` פנחס דנון04/11/2007ישנה נטייה גנטית בהתמכרויות כמו תופעות פסיכולוגיות ופסיכיאטריות אחרות
אך עדיין אין גורם אחת שאפשר לבדוק להגיע לתוצאות חד משמעותיות
התנהגות בהימורים פרט לגניטיקה מופשעת מסביבה, מצב כלכלי, חינוך, הסכלה ורצון של אותו בן אדם....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אינטרנטנלי25/09/2007
היי,
אני חובבת אינטרנט - עיתונים, בלוגים, פורומים, משחקים, צ'טים, הכרויות - הכל. כל החיים שלי למעשה מתנהלים ברשת חוץ מהדברים שאני חייבת לעשות בחוץ וכמה חברים שאני רואה (את חלקם הכרתי באינטרנט). מצד אחד אני יודעת שזה לא נחשב טוב, מצד שני, אני חיה חיים שלמים ומלאים, אז איך אני יכולה לדעת אם יש בעיה? שום דבר לא חסר לי, יש לי חברים, עבודה, חיי נפש עשירים אבל וובים. אני צריכה להיות מודאגת או שזה בסדר כי טוב לי ככה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איטרנט
פרופ` פנחס דנון26/09/2007בוקר טוב,
האם את מנהלת את חייך בצורה שאת רוצה ?
מתפקדת? יוצרת קשרים חברתיים מחוץ לאינטרנט ? עובדת ?
יכולה להפסיק את החיבור לאינטרנט לכמה ימים בלי לגעת במחשב בכלל ?
אם כל התשובות כן אז אין מקום לדאגה.....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מכורה ולא מטפלת בזהסתיו23/09/2007
אחותי הקטנה מכורה באופי, כל פעם זה מתחלף למשהו אחר (כי היא נגמלת ממשהו ואז מתחילה עם משהו חדש) - היא הייתה מכורה כבר לגראס וחשיש, אלכוהול, כדורי שינה, תרופות פסיכיאטריות ועוד. עכשיו היא טוענת שהיא הפסיקה עם הכל אבל רוצה ללכת לטיפול כדי שזה לא יחזור וגם בגלל שיש לה מחשבות על התאבדות והיא גם ניסתה פעם אחת. היא אמרה שהיא תלך לטיפול ואפילו ביררה על כמה מקומות לאשפוז אבל היא לא עושה עם זה כלום ולדעתי היא גם לא תעשה. אפשר לאשפז בכפיה במקרה כזה? יש פתרונות נוספים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול באחותך
פרופ` פנחס דנון24/09/2007בוקר טוב,
טיפול בהתמכרויות הינו טיפול רב צוותי: טיפול פסיכוסוציאלי, משפחתי/זוגי ותרופתי
אני מאמין שאחותך לא עברה טיפול משולב אלה רק תרופות או אצל פסיכולוג שיחות...
לכן צריך לפנות למרכז/ קליניקה שמסוגלת לתת טיפול רב מקצועי
גמר חתיחה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הימוריםאשת מהמר19/09/2007
הי,
לפני מס' שנים (עוד לפני שהיכרנו) בעלי בעלי היה מהמר והלך לתוכנית גמילה מרצונו.
כיום בעלי שולח טפסי טוטו וווינר כפעם בשבוע בסכום של עד 50 ש"ח (לפי מה שהוא מספר).
בנוסף בערך כל חצי שנה יש לו "מעידה" שבה ערב אחד הוא הולך לשחק קלפים עם חברים מהעבר.
אני תמיד עירנית לראות שלא חלה התדרדרות בפעילויותיו הנ"ל.
לאחרונה הוא פיתח הרגל חדש של משחקי שש-בש עם חברים על סכמים של שקלים בודדים, אך העניין הוא שהוא ממש מכור לזה. הוא כל הזמן רוצה להיפגש עם החברים לשש בש וכל היום חושב על זה. הוא בתשוקה נוראית לזה. הלוואי והיתה לו התשוקה הזו והאהבה הזו לחיים שלו ולחיי המשפחה שלנו.בסופו של הדבר החבר'ה של השש בש ניהלו משחק קלפים באחד הימים האחרונים במהלך לילה כמעט שלם, בו הוא לא ענה לי לטלפונים בעודי דואגת ומחפשת אותו.
יש לציין שאני ידעתי שזה יקרה וידעתי שזה רק עניין של זמן עד שזה יגיע לקלפים, אך הוא לא היה מוכן לשמוע לי כשהייתי מבקשת ממנו להוריד את תדירות מפגשי השש בש והטוטו וטען שאני אובסיסית לעבר שלו.
לאחר שחזר ממשחק הקלפים האחרון הוא הודה שיש לו בעיה, ואמר שאם אני רוצה הוא ילך לטיפול אז הוא יעשה את זה בשביל המשפחה.
הבעיה שלי היא שעכשיו הוא מתחיל לחזור בו לאט לאט וטוען שקשה לו לנתק קשר עם חבורת השש בש ובכלל מאוד מופנם.
למרות זאת אני מחזקת אותו ואומרת לו שאני אתמוך בו ולא יעזוב אותו ואהיה איתו לאורך כל הדרך, אך הוא לא מאריך. הוא פשוט שקוע בתוך עצמו וכאילו מתאבל על הפסד חבריו לשש בש.
אני מעוניינת לשמוע הערכת מצב לפני שאני פונה לטיפול. האם המצב גרוע מאוד? האם אדם כזה יצטרך להיות בטיפול כל חייו? האם נשים בד"כ עוזבות את הבעלים בסיטואציות כאלה? והכי חשוב... האם ניתן באמת לטפל במצב כזה ובאדם כזה שהדבר היחיד שגורם לו לאדרנלין וכיף זה הימורים למיניהם?
אני מתנצלת אם הארכתי יתר על המידה.
המון תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הימורים
פרופ` פנחס דנון20/09/2007שלום לך,
התמכרות להימורים לא נמדדת אך רק בכסף שמבזבזים עבור הימורים אלה דברים נוספים כמו שקרים, לעזוב עבודה, לא להודיע לבית , לא לענות לטלפונים וכו, סימנים של התמכרות
בעלך כרגע מתנהג כמו איש שמכור לסיגריות והוא מסביר שלא מכניס עשן לריאות...
המלצתי לנסות לשכנע אותו להגיע לעזרה וטיפול לפני שבעיה תהפוך ליותר גדולה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגורם מטפל
אשת מהמר20/09/2007ראשית, אני מודה לך על תגובתך.
שנית, האם אתה ממליץ שנפנה לקבלת עזרה מאותו גוף שטיפל בו בעבר, או שכדאי לשנות?
הטיפול בעבר לא כלל טיפול תרופתי.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיפול בהימורים המשך
ד"ר דנון21/09/2007בוקר טוב,
ישנן מספר אפשרויות לטיפול פסיכולוגי וסוציאלי
1. לחזור לטיפול הקודם
2. אפשר ברוב הערים (ארגון שמטפל בהתמכרות להימורים ואלכוהול)
3. מהמרים אנונימיים (קבוצות)
4. מטפל פרטי אחר
מבחינת טיפול תרופתי יכול להמליץ על מיינד קליניק (כקליניקה פרטית 03-6962733 או 03-6962745
גמר חתימה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעל מכור לסמים קלים...אמא19/09/2007
אני נשואה מזה 7 שנים ויש לנו ילד קטן .
בעלי מכור לגראס/חשיש כבר 15 שנה, בתוך תוכו הוא יודע שהוא מכור אך איננו מודה כי איננו מעוניין להפסיק.
הוא טוען שהוא מתפקד בסדר גמור וקם כל בוקר לעבודה.
יש לציין שהוא מעשן בבקבוק כל בוקר וכל ערב כשהוא חוזר מהעבודה.
האמת היא שכשהכרנו זה לא הכי הפריע לי אך כאשר נולד לנו ילד זה מוציא אותי מדעתי ולא מקובל עלי בשום פנים ואופן שבני יראה או יריח את זה ולכן זה נעשה באמבטיה סגורה והילד איננו חשוף.
הבעיה היא שאני רואה אותו מהצד ויודעת שזה משפיע עליו. מטבעו הוא אדם היפראקטיבי מאוד לפי סיפורים של משפחתו כי אני הכרתי אותו מעשן והוא אומר שזה עוזר לו להירגע והוא אוהב את זה, זה כבר לא "משפיע" עליו הוא לא נראה מסטול כל היום כי הגוף כבר רגיל.
שאלתי היא כיצד אוכל לשכנע אותו להפסיק עם זה? זה פוגע ביחסינו ואנו רבים על זה כמעט כל יום. האם גמילה מסמים מסוג זה לוקח הרבה זמן , האם יש תרופות שיכולות לעזור להיגמל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אין סמים קלים
פרופ` פנחס דנון19/09/2007שלום לך,
אין סמים קלים הגדרה זו השליה בלבד..
משאת מספרת שבעלך צורך חשיש וגראס כבר הרבה שנים שאלה בסיסית האם הוא רוצה להפסיק ?
או את רוצה שהוא יפסיק ?
ואם זו בקשה/דרישה שלך בלבד הוא לא יוכל להצליח...
לכן דברי איתו תבדקי איתו את רצונותיו האם כן ישנן תרופות שאפשר להעזר בהן וצריך לפנות למומחה כדי לטפל בבעלך...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני מכירה את זה
אלמונית13/05/2011זו התמכרות..כשבן אדם מעשן כמו בעלך הוא כאילו מטאטא את כל הבעיות שלו מתחת לשטיח ..
ושמפסיק לעשן כאילו הרים את השטיח ועכשיו כל הליכלוך עף לו על הפרצוף..
זו בעיה רצינית מאוד..
תתחילי לעבוד איתו שלב שלב לאט לאט...הוא מכור..תלוי ובטוח בנפשו היה מעדיף להשיג את השלווה הפנימית בלי להיות תלוי כך במשהו.
תנסי לסכם איתו דבר ראשון שהוא יורד מהמכשיר ועובר לג'וינטים..זה שלב לא קל אצל המעשן אבל את חייבת ללכת איתו צעד תעד כי זו הדרך היחידה..בגלל שאת לאמעשנת את לא מבינה אבל לעבור ממכשיר(בקבוק) לג'וינט זה צעד צעד!
מכשיר מביא תסטלה לראש הכי מהר..מעשני הבקבוקים שרגילים לעשן במכשיר לא כ"כ מרגישים את הסטלה כשמעשנים את הג'וינט..זהלוקח זמן להתרגל לג'וינט..אל תאיימי עליו ואל תתני לו אולטימטום ..תאמרי לו באהבה ממי שלי אם אתה אוהב אותי תעשה בשבילי את הצעד הזה ותעבור לג'וינטים..-
אחרי שהוא עובר לג'וינטים בלי לשים לב ההתמכרות כבר יותר עדינה.. אם הוא יפסיק פתאום ה"דודא " לא תבוא לו רע כמו למי שמעשן מכשיר כל היום..
ואז את מתחילה לעבוד איתו על עישון בסוף היום בלבד..שוב בסבלנות ושוב באהבה ובלי אולטימטומים כי את רק תריבי איתו ..
יותרמזה לצערי לא תשיגי ..ממי בעלך סטלן וכנראה שחברים שלו גם סטלנים..אני מקווה שהוא לא עושה עוד דברים..ובגלל שאת כ"כ תמימה..את לא שמה לב ..לא משנה לא אכניס אותך לסרטים אני פשוט בסרט הזה בעצמי..אני מחפשת כאן עצות בפורומים ובסוף מוצאת את עצמי נותנת עצות..חחח
שיהיה בהצלחה חמודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשוב אני עונה
קובי16/05/2011ואם היתה לו בעיה רפואית והוא היה מקבל מרשמים לגראס רפואי שהיה עוזר לו להתמודד זה היה בסדר?
דעי לך שמסתובבים סביבך עשרות אנשים, שנדמה לך שהם נורמטיבים לחלוטין, אך למעשה הם מעשנים בסתר, משום שהנורמות החברצתיות היום בישראל לא מקבלות עישון מריחואנה (אבל אלכוהול וסיגריות שמזיקים הרבה יותר כן).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשוב אני עונה - תגובה
פרופ` פנחס דנון16/05/2011קובי אתה צודק גם אלכוהול וסיגריות מזיקות אבל די עם הספורי "סמים קלים".
אין סם שלא חודר למח וגורם לנזק מוקדם או מאוחר
מריחואנה לא גורמת לשום דבר פיזי חיובי אלה הרגשה של "סטלה" והורגת תאים אפורים בשימוש ממושך. . .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מכורה לתרופה נרקוטיתעדן17/09/2007
שלום, אני אישה בת 54 לפני 12 שנים עברתי תאונת דרכים ועקב כך אני קטועת רגל וסובלת מכאבי פנטום ... מאז הקטיעה אני משתמשת בתרופה נרקוטית בשם אוקסיקונטין 140 מ"ג ליום .
אני מאוד רוצה להיגמל מהתרופה ואיני יכולה.. האם זה אפשרי..? אני כבר לא יודעת אם יש לי כאבי פנטום או שהכאב שאני מרגישה כאשר אני שוכחת לקחת תרופה בזמן זה כאב של ההתמכרות.
אני מרגישה כאילו ואני מתחשמלת .. כאב עצום, והתכוצויות כואבות בגדם.. מה עלי לעשות על מנת
להפסיק תרופה זאת שמזיקה לבריאות שלי ... ניסיתי את כל הטיפולים האפשריים נגד כאבי הפנטום
כולל השתלת אלקטרודות חשמליות . הגעתי למסקנה שבעצם הכאב שייך להתמכרות של האוקסיקונטין .. אני כמעט בטוחה בכך. אולי יש תחליף לתרופה לא ממשפ' המורפיום???
אודה מכל הלב לתגובה לפנייתי
תודה מראש עדן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אוקסיקונטין
פרופ` פנחס דנון18/09/2007בוקר טוב,
את צודקת על התמכרות לאוקסיקונטין
אני ממליץ לפנות למרפאה או מרכז גמילה שיעזרו לך להגמל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמטאדון - זאת התשובה.
ק. ואדים25/10/2007שלום לך יקירה, אני מכור להרואין זמן רב... עכשיו אני על מטאדון - זה ממש עוזר, לאחר שתסמיני הגמילה של האוקסיקונטין יירדו למינימום אפשר יהיה לעשות "סולם מנות" ותהיי נקייה מסמים.
שאלה: האם את מכורה בגלל תחושת ה "היי" של האוקסי או רק בגלל הכאבים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמטדון
פרופ` פנחס דנון04/11/2007שלום,
מטדון אינה תשובה אך אחד מאשפרויות טיפוליות
מומלץ לפנות לרופא\ה פסיכאטר\ית כדי לקבל יעוץ ועזרה
בהצלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רסיטל=סמים?לימור17/09/2007
אחותי לוקחת רסיטל 20 מ"ג מזה שלושה וחצי שבועות.
היא לוקחת את הכדור בבוקר ותופעות הלואי מהכדור מורגשות בלילה. אני מוצאת אותה לעיתים מרחפת או בדיכאון- למצבים אלה היא מודעת. אך לעיתים יש לה עיניים זגוגיות, נראית כאילו לקחה סמים (והיא לא בוודאות), אבל היא טוענת שהיא מרגישה כרגיל.
מה הסביבה יכולה לעשות במצבים אלה? להתעלם? לחכות שיעבור? להיות לידה? לדבר איתה?
זה מלחיץ אותנו לעיתים... היינו רוצים לדעת איך מומלץ להתנהג איתה.
תודה ושנה טובה
לימור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריטלין
פרופ` פנחס דנון17/09/2007שלום לימור,
ריטלין הינה תרופה טובה ויעלה להפרעות ריכוז וקשב
אך לאחרונה ישנו טרנד להשתמש בזה באופן פירטי (שוק האפור) במסיבות, לפני מבחנים או להסניף כמו סמים...
עם אבחון נכון תרופה זו יכולה להציל חיים של הסובל מהפרעת ריכוז וקשב אבל שימוש לא נכון עלול לגרום לתופעות לוואי, תגובות לא רצויות אפילו מצבים נפשיים קשים כמו דיכאון, חרדה ומצבים פסיכוטיים כבלבול והזיות
לכן המלצה היא להבדק אצל מומחה לפני התחלת טיפול בריטלין וכל תרופה פסיכיאטרית אחרת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרסיטל
דרור06/10/2007היא שאלה על רסיטל, לא על ריטלין
רסיטל זה SSRI. ריטלין זה ממש לא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרסיטל
פרופ` פנחס דנון04/11/2007סליחה,
דרור צודק עניתי כריטלין ולא רסיטלכפי שביקשת
רסיטל הינה תרופה נוגדת דיכאון וחרדה...
לא ממכרת אך יש לה תופעות לוואי
אנא בדקי עם רופא מטפל תופעות לוואי אפשריות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא יודע אם אני מכור לאלכוהולזאב09/09/2007
ד"ר דנון שלום,
אני שותה כבר די הרבה שנים ועם הזמן הכמות הולכת וגודלת ואני מרגיש שאני לחוץ וקשה לי לתפקד בלי זה אבל אני לא יודע עדיין אם זה ממש אלכוהוליזם או שאני עדיין נחשב נורמלי. אני שותה כמה כוסות וויסקי כל יום בערב, יוצא לי לגמור בין 2-3 בקבוקים בשבוע, חוץ מזה אני שותה בדרך כלל גם עוד כמה בקבוקי בירה עם זה או אם אני הולך לפאב אז לפחות ליטר בירה ועוד שוט של וויסקי ואז אני ממשיך לעוד כוסית או שתיים בבית.
מה דעתך, אני אלכוהוליסט או בטווח הרגיל?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הודעה לזאב
פרופ` פנחס דנון10/09/2007זאב שלום,
אנחנו לא בודקים את התמכרות לאלכוהול אך ורק בכמות שבן אדם שותה
אנחנו במקביל בודקים:
1. איך אלכוהול משפיעה עליו לאחר שתיה
2. מה עושה לו וסביבתו (כעס, תוקפנות וכו')
3. מה עושה למשפחתו
4. איך משפעה לתפקוד היום יומי
5. איך משפיעה מבחינה פיזית (כבד, לבלב )
6. איך משפעה לנפש (דיכאון, חרדות אפילו הזיות)....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבאותו נושא
גיא01/08/2009אוקיי,
אז הבנתי שאלכוהוליזם לא נמדד בהכרח לפי כמויות אלא גם לפי פרמטרים אחרים.
עכשיו,איך אפשר לדעת מהי כמות מסוכנת לכבד לדוגמא,או לחליפין אם אני עומד מחוץ לטווח הסיכון בכמויות שאני שותה?
יש ימים בשבוע שאני יכול לשתות 2-3 ליטר בירה בערב(אני שותה רק בירה בדרך כלל),יש ימים שרק ליטר ויש ימים שבכלל לא.
עכשיו,בימים שאני לא שותה,אני לא מרגיש איזה צורך עז לשתות.
ששאלתי את הרופאה שלי אם כדאי לי לעשות בדיקה לכבד היא אמרה שלא צריך כי זה בסך הכל בירה(ואמרתי לה מה הכמויות).
לדעתי המושג אלכוהוליזם הוא הרבה יותר עניין חברתי תלוי תרבות מאשר עניין גופני.
ברור שישנן מחלות,אבל אם ניקח את אנגליה,או בכלל אירופה לדוגמא,אז שם הבירה היא חלק בלתי נפרד מהחיים:
שותים בבוקר,בצהרים ערב,לילה......
כאן שאנשים רואים אותי באמצע היום עם בירה הם מסתכלים עלי כאילו נפלתי מהירח,או כאילו חלילה עשיתי איזה פשע איום ונורא.
רציתי לדעת מהי דעתך בעניין
תודה מראש,גיא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמענה לגיא
דפנה הלמן01/08/2009גיא שלום,
האינדיקציה היא אם שתיית אלכוהול הינה עניין תרבותי או גם ענין שכרוך בו מרכיב התמכרותי היא השפעת צריכת האלכוהול על התיפקוד האישי,ההתנהגותי,מצב הרוח.כאשר מדובר בהתנהגות אשר פוגעת בכל אחד מהמשתנים הרי מדובר בהתמכרות.גם אם יש תרבות צריכה גבוהה עדיין יש מרכיבים התמכרותיים.בנוסף,אני סבורה כי יותר חשוב איך אתה מרגיש עם זה שאתה נזקק לכמויות צריכה של אלכוהול יותר מאשר מה יגידו השכנים...
אשמח לענות על שאלות נוספות,
בברכה,
דפנה הלמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כחול לבןיקי06/09/2007
אני לקחתי כמה פעמים כחול לבן (השם החדש לחגיגת) וזה עשה לי טוב, אבל אני לא יודע אם זה כמו סם או שזה בסדר מבחינת האפשרות להתמכר לזה פיזית. אפשר לקבל עוד מידע על זה בבקשה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כחול-לבן
פרופ` פנחס דנון07/09/2007שלום,
חגיגת וכחוללבן נמצאים בהגדרה של סמים ממריצים. בדרך כלל בסמים אלו מוסיפים אחד משלושה חומרים המסוכנים וממכרים: אמפטמינים, אפדרין או קפאים בריכוז גבוה (משקי אנרגיה מניהם)
כל אחד מהחומרים אלו עלולים לגרום להתמכרות פיזית או/ו נפשית לכן המלצה ראשונית היא לא להשתמש בהם...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חטא קטן-גדולמישהו04/09/2007
שלום, אני בן 24 ובחודשים האחרונים אני מעשן גראס כל יום. האם זה משהו פיזי? אני לא מרגיש רע פיזית אם אני לא מעשן ערב אחד, אבל אני בהחלט נהנה לעשן כל יום. מצד שני, ברורה לי ההשפעה השלילית של זה עלי. איך שוברים את המעגל?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גראס
פרופ` פנחס דנון06/09/2007שלום,
גראוס הינו חומר פעיל שמשפיע על תאי מוח באופן ישיר. גראוס לפי הריכוזו עלול להיות מסוכן אפילו מ"סמים קשים" . פעם חוקרים חשבו שהוא גורם להתכרות נפשית בלבד היום מדברים על התמכרות פיזית מחומר הפעיל...
המלצתי לנסות לזרוק את החומר מהבית ולא להתקרב לפחות שבועים כדי להגמל מבחינה פיזית ואם זה לא מצליח לפנות לגורם מטפל כדי לקבל עזרה מקצועית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשמע לי בתור ה-מומחית
חזה07/09/2007אני מעשנת גראס כבר כמה שנים באופן יומיומי. ההתמכרות הנפשית/פיזית/ מה-שלא-יהיה הולכת ומתחזקת (באופן הגיוני למדיי). השפעות הפיזיות והאנטי- מוטיבציוניות הולכות ומתחזקות בעוד הסטלה הכייפית עצמה הולכת ונחלשת. אתה לא מסתובב כל היום מאושר ובעננים ובסטלה, אלא בצורך קשה בשני דברים- בחשיש/ גראס, וגם בטבק (אם אתה לא מעשן סיגריות אז תביא בחשבון שאתה הולך ומתמכר גם לטבק), כשאני לא יודעת מה יותר קשה וחזק ממה. כשאני במצב בו אני לא יכולה לעשן, אני די מהר מתחילה לעשן סיגריות בשל הצורך בטבק, כשהתוצאה ממש לא מספקת אותי (אני גם לא ממש אוהבת סיגריות) ואני רק חושבת על לחזור הביתה ולעשות שאכטה.
עזוב אותך ולך תמצא לך תחביב אחר. אני כבר בשלב שאני שוקלת ללכת למחקרים בתור שפן- נסיונות ולנסות תרופות חדשות וגירויים מגנטיים במוח. אני חיה חיים רגילים אבל מרגישה חרא. שמע לי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהומשהו יותר פרקטי-
חזה07/09/2007העצה של הד"ר טובה. ההפסקה שוברת את ההתמכרות שמתחילה. מה שאני בעצם אומרת, זה שאם אתה מתחיל לעשן כל יום, אז אתה מתחיל להתמכר גם אם לא נראה לך ככה, ואם לא עדיין אז בקרוב מאד, ותכף כבר לא תוכל בלי זה. זה הזמן לקחת כמה צעדים אחורה. יש הבדל בין לשתות לפעמים לבין להיות שתיין, ואתה מתחיל להיות שתיין אבל בעישונים שזה גם לא חוקי בנוסף לכל הצרות האחרות. והסטלה שלך כבר לא תהיה כייפית בכלל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זיהוי שימוש בסמיםנגה02/09/2007
ד"ר דנון שלום,
יש לי בן בן 14, ובחופש הזה הוא הסתובב הרבה בחוץ, נהיה סגור ועוין למשפחה וכמה פעמים כשראיתי אותו בלילה הוא היה עם עיניים אדומות, הוא אמר שזה כי הוא עייף, אני חושבת שאולי הוא מעשן סמים. איך אני יכולה לדעת אם הוא מעשן סמים או לא?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת סמים
פרופ` פנחס דנון02/09/2007נגה שלום,
איך הקשר שלך עם בנך ?
האם את מאמינה לו במשהוא אומר ?
סומכת אליו כילד אחראי ?
אם כן תמשיכי להסתכל ולבדוק אותו מקרוב ואם לו המלצתי לבצע בדיקת שתן לסמים שניתנת לבצע במעבדות פרטיות או ארגונים נגד סמים...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קנאביס ותודה על המהירותאין שם31/08/2007
ששוב שלום ותודה על התשובה המהירה. את הסרוקסט אני לוקחת ללא קשר להתמכרות לקנאביס, בעקבות דיכאון, כבר כ-3 שנים. לגבי הזייבן, שמעתי שהוא לא משהו להתמכרות לקנאביס, למרות שאם במקרים מסוימים זה עוזר אני אנסה אותו. האם ישנו כדור אחר או טיפול אחר (אני לא מתכוונת לייעוץ פסיכולוגי, שאני בעדו ומתכננת להתחיל בו בקרוב, אלא לטיפול רפואי) שאוכל לנסות? שוב, אני לא רוצה לומר לאיש מקצוע משהו על זה מכיוון שאיני רוצה שזה יהיה בתיק הרפואי שלי.. תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפולים תרופתיים אחרים
פרופ` פנחס דנון31/08/2007שלום,
ישנם טיפוליםתרופתיים אחרים שלא קיימים במסגרת הסל התרופות או במסגרת קופות חולים
את יכולה לפנות באופן פרטי לאיש מקצוע (פסיכיאטר מומחה) כדי לדון עמו על אפשרויות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם סובלים מחרדות?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

