מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- זיהום/דלקת בטבורחן25/09/2009
שלום!!
שמי חן ואני בת 42
יש לי הפרשות בטבור שמלוות עם כאבים בטבור מה ניתן לעשות ? וממה יש לי כאבים והפרשות?
עדיין לא פניתי לרופא אך בנתיים אני שמה קצת פולידין בטבור...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זיהום/דלקת בטבור
חן26/09/2009שכחתי לציין שעברתי לפני שנתיים ניתוח לפרוסקופיה והוצאתי את החצוצרה
ומאז אני סובלת מכאבים פנימיים בצד שמאל של הטבור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאת חייבת להבדק
ד''ר דוד נויפלד29/09/2009יכול להיות תפר מזוהם.
יכול להיות שבר בחתך הלפרוסקופיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך לטפל בחתך לאחר הניתוךשלומי25/09/2009
עברתי ניתוח בקע בצד ימין(חתך) החתך ללא תחבושת ואני שוטף במקלחת פעמיים ביום
האם זה בסדר האם צריך לשטוף יותר או לכסות עם תחבושת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה??
ד''ר דוד נויפלד29/09/2009שלא תדבר עם המנתח שלך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבשביל זה יש פורום
שלומי01/10/2009תודה על התשובה המקצועית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים לאחר ניתוח הרניהאתי ג25/09/2009
שלום,
לפני כ-5 שבועות עברתי ניתוח - הניתוח הוגדר כ-VENTRAL HERNIA הבקע היה צמוד לצלקת ניתוח קיסרי קודם.
תיקון דופן הבטן עם רשת 10*10 בתפר פרולין.
במשך ההחלמה עברתי 2 ניקוזים וטופלתי באוגמנטין בגגלחיידק שמצאו לי בתרבית MORDANELLA MORGANI.
בימים האחרונים אני חשה מן כאבים עמומים אשר מוזכרים לי ככאבים שלפני הניתוח.
אני נמנעת מלהרים כבד ומשתדלת לא להתאמץ הרבה.
תוך כמה זמן אפשר לדעת האם הניתוח הצליח? והאם הכאבים מעידים על כך או שזה חלק מההחלמה. אציין שהכאבים עברו לחלוטין אחרי הניתוח וחזרו בימים האחרונים.
אודה לתשובתך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים...
ד''ר דוד נויפלד29/09/2009כפי שציינתי כבר בעבר, הזמן יגלה לנו זאת.
אם הכאבים לא עזים צריך לחכות ולראות.
אם יש כאבים עזים - צריך סי.טי. - יכולה להיות כליאה.
אולטרא-סאומד בתנאים האלה פחות יעיל.
יש להשתדל להמנע מניקוזים חוזרים כיוון שזה מתכון לזיהום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח הרניה אפיגסטרית בהרדמה מקומיתחיים24/09/2009
האם נהוג/ניתן לבצע ניתוח הרניה אפיגסטרית בהרדמה מקומית?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אפיגסטרית...
ד''ר דוד נויפלד24/09/2009כן. תלוי בגודל ובשיתוף הפעולה של החולה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים חוזרים לאחר ניתוח הרניהאירית22/09/2009
שלום רב. לפני שנה נותחתי לתיקון בקע טבורי, והתקינו בבטני רשת. מאז, לאחר מאמץ אינטנסיבי, או פעילות גופנית, מופיעים מיחושים, עד כדי כאבים.
לפני כשלושה חודשים, חוויתי התקף כאב קשה, אושפזתי בבי"ח וגילו בC.T. נוזל בחלל הבטן, מה שהעלה חשד לדלקת סביב הרשת. טופלתי באנטיביוטיקה ובכדורי קסוריקס (אם איני טועה), ולאט לאט, הכאב שכך. מה גם שהייתי בחופשה וללא מאמץ, וכך הגוף נח והכאבים נעלמו. כעת, שוב לאחר מאמץ, חזרו המיחושים.
האם כאב חוזר מעיד על כך שיש לסלק את הרשת, או שיש סיכוי שהרשת עם הזמן תשתלב בגוף ותהפוך לחלק אינטגרלי ממנו?
מה עלי לעשות, כדי להימנע מכאב? האם לנצח יש צורך לשנות אורח חיים ולהיזהר, כדי להימנע מכאב, או שמדובר בתהליך הסתגלותי שבסופו הגוף יתרגל?
והאם אכן הרשתות עשויות מקולגן של חזיר, כפי שקראתי בפורום?
תודה רבה על ההתייחסות, שנה טובה וגמר חתימה טובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים
ד''ר דוד נויפלד24/09/2009רשת סינטטית אף פעם לא עוברת איקורפורציה - "משתלבת" בגוף.
ההחלטה להוציא הרשת - אם אין עדות ברורה לזהום - תלויה בך ובמידת הסבל שלך.
רשתות קולגן מחזיר קיימות בשימוש נדיר, יקרות מאד ובמידה רבה עדיין נסיוניות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאינקופרציה של רשתות
עמית24/09/2009לגבי האינקופרציה (בניית הרקמות מחדש) של הרשתות, מנסיוני ישנן בשוק היום רשתות אשר מאפשרות אינקופרציה טובה מאוד, זאת בזכות אלמנטים כגון חורים (פורים) גדולים, וספיגת חלקים מהרשת. (רשתות כגון אולטרפרו, וייפרו וכו')
הכאבים יכולים לנבוע ממספר סיבות, אם הרשת היא רשת פרולן רגילה, יתכן ונוצרה רקמה צלקתית גדולה סביב הרשת והעניין מתבטא בחוסר נוחות והגבלת התנועתיות.
אם הניחו רשת להפרדת הדבקויות, השאלה היא אם זאת רשת עם קולגן של חזיר, אזי התגובות של הגוף יכולות להתבטא באדמומיות, כאבים, חום וכדומה.
מנסיוני, אני איני משתמש ברשתות עם הקולגן, לא עקב המחיר אלא עקב תופעות הלוואי.
ישנה גם חשיבות לסוג הקיבוע, האם קיבעו עם חוט? עם טאקר? ובאיזו טכניקה השתמשו.
בקיצור,
תבררי עם הרופא שניתח אותך את כל הפרטים הללו ובמידה שיש זיהום כמובן, צריך להוציא את הרשת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהוכמובן שנה טובה וגמר חתימה טובה
עמית24/09/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח בקע ביטני חוזרעמית21/09/2009
ד"ר חייקין שלום,
עברתי לפני כשנה וחצי ניתוח בקע ביטני חוזר בבית החולים תל השומר (לא בוצע על ידך),
ולאחר השחרור החלו כאבים חזקים וסימני אדמומיות והפרשות.
עברתי ניתוח חוזר באופן פרטי (אסותא) ושם הוציאו לי את הרשת,
בבדיקה שערכתי נאמר לי שהרשת ששמו לי היא פריאטן (Pariatene) וכנראה היא שגרמה לזיהום והפרשות.
שאלתי היא, מה האינדיקציה שלכם להנחת רשת מסוג פריאטן, מדוע אינכם מידעים את הפציינטים כי הרשת הזו יכולה לגרום לזיהום? מדוע אין אפשרות לבחירת רשת אחרת (בדקתי וראיתי כי יש מספר רשתות בינהן רשת מסוג פרוסיד (PROCEED) אותה שמו לי בניתוח באסותא)
האם ניתן לדעת מראש אם יהיה זיהום? האם יש רגישויות לרשת הזאת? קראתי באינטרנט שהרשת מורכבת מקולגן של חזיר, האם יש לזה השלכה כלשהי? האם זה הגורם לזיהום?
מחכה לתשובתך,
דוד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טרם קיבלתי תשובה לשאלתי
עמית01/10/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאתה מחכה..
ד''ר דוד נויפלד04/10/2009לתשובה מד"ר חייקין...אליו פנית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבאופן כללי...
ד''ר דוד נויפלד04/10/2009רשת היא גוף זר ולכן כל רשת היא בסכנת זיהום.
הבחירה היא בד"כ עפ"י העדפת הכירורג.
מה יותר טוב מרצדס אאודי או יגואר???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבאופ כללי
עמית05/10/2009קודם כל אני אשמח גם לתשובה ממך (למרות שהשאלה אכן הופנתה לד"ר חייקין)
והשאלה הנוספת היא האם אכן ההשוואה היא בין מרצדס ליגואר או בין מרצדס לסובארו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתלוי...
ד''ר דוד נויפלד06/10/2009כמה שילמת? מה ה-availeability, וכ'.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמחכה לתשובתו של ד"ק חייקין
עמית07/11/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סקס לאחר ניתוח בקעבני20/09/2009
מתי מותר לקיים יחסי מין לאחר הניתוח?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר מרט חייקין21/09/2009מתי שאתה מרגיש מסוגל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקע במפשעהאייל20/09/2009
אובחן אצלי לפני כמה ימים בקע במפשעה .
אני בן 17 , אני מתאמן המון בשביל הכושר - שנה לפני צבא..
עכשיו קודם כל השאלה שלי אם אני יכול להמשיך להתאמן עד לניתוח?
ואיזה ניתוח עדיף לי לבחור (יש ביטוח פרטי) במידה ואני רוצה שהחזרה לספורט תהיה כמה שיותר מהירה ושהיה כמה שפחות צלקות שנראות על הגוף.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר מרט חייקין21/09/2009דיון מפורט (סיכונים, תועלת וכו') על סוג הניתוח תעשה עם המנתח שלך אך החלטה סופית תהיה שלך. בגדול, לאחר תיקון לפרוסקופי התאוששות יותר מהירה.
מומלץ לא לבצע פעילות פיזית קשה עד הניתוח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בבטן התחתונה בצד שמאלירון20/09/2009
שלום רב.
שמי ירון אני בן 39 אדם בריא,בכושר גופני מצויין( משחק סקווש לפחות 3 פעמים בשבוע),משקל תקין +תזונה נכונה מאוד.
לפני כשבועיים הוצאתי את מיטת כפיפות הבטן כדי לחזור לעשות כפיפות בשיפוע.
באופן אוטומטי שרירי הבטן נתפשו וחזרתי להתאמן רק אחרי שבוע-10 ימים.
באימון הראשון שעשיתי לאחר ההפסקה הרגשתי כאבים עזים בצד השמאלי למטה אותם אני" סוחב" עד כה גם כשאני מתרומם מהמיטה בזווית מסויימת הכאב מופיע.
היום יצאתי לים לגלוש והרגשתי כאבים עזים בנקודה מאוד ספציפית( בצד השמאלי למטה).
הכאב מלווה אותי גם כשאני משתעל ,אך אינו מלוווה בשום בליטה בבטן.
האם נכון יותר להסיק כי מתחתי את שרירי הבטן או שעדיף ללכת להיבדק?
האם ניתן לזהות ארניה גם שאינה מלווה בבליטת בטן?
תודה מראש על התשובה -ירון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר מרט חייקין21/09/2009אם זה לא עובר ממליץ לך להיבדק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צעידה בקצב בינוניאלי19/09/2009
כמה זמן לאחר ניתוח בקע בפתיחה מלאה ניתן לחזור לצעידה ספורטיבית למשך כחצי שעה ביום בקצב ביינוני (לא במאמץ גדול) תוך הקפדה על נשיפות ושאיפות, שלא לכלוא אוויר בבטן. למעשה התחלתי כשבועים אחרי הניתוח ואינני חש כל הרעה, האם זה בסדר להמשיך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר מרט חייקין21/09/2009זה בסדר גמור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחפשת מומחה לניתוח בקע בשיטה לפרסקולימור19/09/2009
הייתי רוצה לדעת מי נחשב ממש מומחה בניתוחים בשיטה לפרסקופית ושיש לו כמובן נסיון רב בשיטה זו ורצוי בהרדמה מקומית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר מרט חייקין21/09/2009לא עושים תיקון לפרוסקופי בהרדמה מקומית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלמה עושים לפרוסקופיה בהרדמה מלאה?
יורם22/04/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיידק לאחר ניתוחאתי ג16/09/2009
שלום,
אני נמצאת כחודש לאחר ניתוח בקע ( פתיחת בטן ) היו לי הפרשות מהצלקת לאחר כשבועים עברתי 2 ניקוזים ונלקחה תרבית שצמח בה החיידק MORGANELLA MORGANI
אין לי חום ואני מטופלת באוגמנטין 875 פעמים ביום.
האם החיידק מעיד על כך שהרשת מזוהמת? האם האוגמנטין אמור להרוג את החיידק?
אני מיואשת כבר - אמרו לי שזה ניתוח פשוט והנה כל פעם מסתבך מחדש.
אודה לתשובתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נתחיל מהסוף...
ד''ר דוד נויפלד16/09/2009מי אמר לך "ניתוח פשוט"?? כל ניתוח הוא ניתוח ולניתוח יכולים להיות סיבוכים שמהשכיחים הוא זיהום.
מהתיאור שלך לא ברור לי איזה ניתוח עברת, איפוא היה השבר, איפוא מונחת הרשת???
כעקרון, הרשת היא גוף זר שאם מתיישבים עליה חיידקים קשה מאוד להיפטר מהם ואז יכול להיות מצב שתאבדי את הרשת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחיידק לאחר ניתוח - המשך
אתי ג16/09/2009תודה על המענה
הניתוחח הוגדר כ-VENTRAL HERNIA הבקע היה צמוד לצלקת ניתוח קיסרי קודם.
תיקון דופן הבטן עם רשת 10*10 בתפר פרולין.
מה הסימנים לזיהום הרשת?
בגלל החיידק שמצאו לי בתרבית MORDANELLA MORGANI אני מטופלת באוגמנטין 875 מ"ג פעמיים ביום.
האם איבוד הרשת פירושה ניתוח נוסף?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנשארה שאלה אחת...
ד''ר דוד נויפלד16/09/2009באיזה "קומה" בצלקת הושמה הרשת? האם יש רקמה סגורה קדמית לה שמגנה עליה? אילו שאלות למנתח. כעקרון, אם הרשת אכן הזדהמה וצריך להוציא אותה, זה לפחות עוד ניתוח אחד אם לא שניים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אשך ת(ט)מיר והרניהשון16/09/2009
שלום, כשהייתי בן כשנה וחצי עברתי ניתוח לאשך תמיר או טמיר (אני לא בטוח איזה מהם).
לפני שנתיים חשבתי בכאבים בצד שמאל במפשעה בעת היותי במים. כאבים אלו נעלמו לאחר אותו יום למשך שנה ועכשיו מדי פעם אני חש בכאבים בצד שמאל של הבטן התחתונה\מפשעה כשאני עושה פעילויות שגרתיות כמו: הזזת הרגליים כשאני מנסה לקום מהמיטה (זה קורה לי בדר"כ במצב הזה).
רציתי לדעת אם יש קשר בין הניתוח לסיכון לפתח בקע (אולי הניתוח מחליש את השרירים) והאם התסמינים שלי זהים לאלו של בקע ? כמו שאמרתי במשך שנה שלמה מאז הפעם הראשונה לא חשבתי בשום דבר ועכשיו מדי פעם (יכול להיות פעם בחודש ויכול להיות לעתים תכופות יותר) אני חש בכאבים בעת תזוזה. אני בן 19.
אשמח לתגובה,
שון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אשך טמיר
ד''ר דוד נויפלד16/09/2009האם אי פעם היתה נפיחות חולפת במפשעה?
צריך להבדק ע"י כירורג ואולי גם לבצע אולטראסאונד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכן, מדי פעם
שון16/09/2009אני מקבל במפשעה בלוטות מדי פעם (חשבתי שאלו בלוטות לימפה מוגדלות). על מה זה מרמז ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעל שבר...
ד''ר דוד נויפלד16/09/2009נא להבדק כפי שאמרתי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
שון16/09/2009קבעתי תור. כמה זמן לאחר ניתוח לתיקון בקע אסור לעסוק בפעילות גופנית? האם לאחר תיקון בקע אני אוכל לשרת בקרבי (גבעתי)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכן
ד''ר דוד נויפלד16/09/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכן, מדי פעם
שון16/09/2009אני מקבל במפשעה בלוטות מדי פעם (חשבתי שאלו בלוטות לימפה מוגדלות). על מה זה מרמז ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בארטoOo0oOo15/09/2009
שוחחתי עם הרופא המטפל, אקבע פגישה עם רופא נוסף לחוו"ד נוספת,
אך בינתיים אודה מאוד למי שיכול לפזר מעט את הערפל,
ולענות על השאלות הבאות (גם תשובות לחלק מהשאלות יתקבלו כמובן בברכה).
תודה רבה !
בן 30, לא מעשן, משקל תקין, בריא, במשך כשנה סבלתי מצרבות כ 3-4 פעמים בשבוע,
אובחן הליקובקטר, הטיפול הראשון לא הכחיד את החיידק, הופנתי לגסטרוסקופיה, התוצאות :
דלקת בקיבה, הליקובטקר, בקע סרעפתי של 3 ס"מ, דלקת בוושט, נלקחה ביופסיה.
בינתיים קיבלתי טיפול אנטיביוטיקות משולב ואומפרדקס.
תוצאות הביופסיה חזרו : אובחן בארט ללא דיספלזיה במקטע קטן (מספר לשוניות)
להלן מלל האבחנה המלא :
mild to moderate reflux esophagitis, fundic mucosa and a small fragment of gastric mucosa with goblet cells,
may be consistent with barrett's mucosa (if present in the esophagus) no dysplasia
אודה מאוד למי שיכול להתייחס לשאלות הבאות :
1. האם מהמלל המלא באנגלית ניתן להבין משהו נוסף שלא כתבתי בעצמי בעברית ?
2. האם בבארט ללא דיספלזיה יש דרגות ?
(הכוונה היא לא ל LGD ו HGD, שזה כבר עם דיספלזיה, אלא כאשר אין דיספלזיה,
האם יש דרגות חומרה של "ללא דיספזיה" ?)
3. הבנתי שמדובר במקטע קטן, אבל נלקחו מספר דגימות ביופסיה והבארט נמצא בכולם,
האם זה לא סותר את ההנחה של המקטע הקטן ? (או שמא כל הדגימות נלקחו מאותו מקטע קטן חשוד)
4. האם לא יתכן שהבארט הוא נרחב יותר, אבל לא יודעים זאת מכיוון שהביופסיה נלקחה רק באיזור ספציפי ?
5. הבנתי שהסיכון להפוך לממאירות הוא כ 1% לשנה, האם זה אומר שבגיל 50 הסיכוי לממאירות יהיה 20% ?
כמו כן, האם 1% לשנה הוא בבארט לא מטופל (כדורים), או שהסטטיסטיקה מתייחסת לבארט שמטופל עם השנים ?
6. אם בגסטרוסקופיה בגיל 50 עדיין הבארט יהיה ללא דיספלזיה,
האם הסיכוי שבגיל 51 יהפול לממאירות הוא 1% או 20% ?
7. האם לאור הבארט כדאי לעבור ניתוח לתיקון הבקע, ע"מ להוריד את הסיכון לחשיפת הוושט לנזקים נוספים ?
8. מזה כחודשיים, מאז תחילת נטילת אומפרדקס (פעמיים ביום), אינני מרגיש צרבת כלל,
אך הבנתי שיתכן שנוזלים אחרים, שאינם גורמים צרבת (מרה למשל) יעלו דרך הבקע ויפגעו בוושט,
וזאת מבלי שאחוש בכך. האם חוסמי PPI (כגון אומפרדקס) חוסמים לחלוטין גם אפשרות זו (כגון מרה) ?
9. האם אין בעייתיות כלשהי (כגו פוליפים) בנטילת אומפרדקס פעמיים ביום למשך כל החיים ?
10. האם בארט הפיך עם השנים ? מה לגבי ניתוח להסרת שכבת הרירית, או להסרת כל המקטע בשלב זה ?
11. ללא קשר לבארט, האם אין צורך לבצע בדיקה חוזרת ע"מ לוודא שהדלקת בקיבה ובוושט נרפאו ?
12. העם עלי לעבור בדיקת מנומטריה ו PH מטריה, ע"י להבדיל בין אבחנה של רפלוקס לבין דלקת על רקע חיידקי ?
תודה רבה !!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כפי...
ד''ר דוד נויפלד15/09/2009שכבר הסברתי יותר מפעם, הפורום הזה לא מתעסק בבקע סרעפתי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בבטן התחתונה ובאשכיםישי13/09/2009
זה זמן רב (כשנה) אחת לכמה חודשים אני סובל מכאבים חזקים בבטן התחתונה בצד שמאל ולאחר זמן גם מכאבים ונפיחות רצינית באשך השמאלי.
ההקלה היחדה היא במעבר לטרניג (כלומר הפחתת לחץ החגורה על הבטן) בימים האחרונים זה החמיר ואפילו לחץ קל גורם לכאבים חזקים ןלנפיחות.
האם זה קילה האם משהוא אחר? אציין כי אני סובל ממשקל יתר.
אודה לתשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יכול להיות...
ד''ר דוד נויפלד13/09/2009צריך לבדוק אצל כירורג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

