מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- קילה ושירות מילואיםחנן20/10/2009
שלום רב.
אני בן 30, ובבדיקה אצל כירורג שערכתי בתחילת שבוע, גילה הרופא קילה שלדבריו איננו חמור מאד ולא מצדיק ניתוח. בשל ההפתעה והביקור הקצר, לא הספקתי לשאול אותו כמה שאלות. אשמח אם תוכלו לענות:
1. אני משרת במילואים ביחידה קרבית. ברצוני להמשיך בשירות המילואים - האם אימונים ותעסוקה יכולים להוות סכנה או לגרום להחמרה במצבי (סחיבת נשק, אפוד, עמידה של שעות מרובות וכו')?
2. מה לגבי אימוני כושר? אני מתאמן במכשיר ספינינג (דמוי אופניים - בעמידה) וכן משתדל לרוץ מספר פעמים בשבוע ולהתאמן בכפיפות בטן מדי יום - האם עלי להאט או להמנע מכך? האם יש בכך סכנה להחמרה במצבי?
תודה רבה!
חנן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שובות
ד''ר דוד נויפלד21/10/20091. תפנה לועדה רפואית. זה צריך להבדק ולהרשם שאם לא כן לא יהיה לך כיסוי במקרה של הסתבכות. ברור שמאמץ יתר של הפעלת לחץ תוך בטני הוא לא טוב לך ואולי אפילו מסוכן.
2. סוגי הספורט שהזכרת לא אמורים לעשות לך בעיות בתנאי שאתה לא עובר את גבולות המותר - אי הנוחות והכאב יודיעו לך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהומה גורם ללחץ תוך בטני?
חנן21/10/2009תודה על התשובה! איזה סוג של מאמץ / ספורט גורם ללחץ תוך-בטני שיכול להיות מסוכן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהומה גורם ללחץ תוך בטני?
חנן21/10/2009תודה על התשובה! איזה סוג של מאמץ / ספורט גורם ללחץ תוך-בטני שיכול להיות מסוכן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאמוץ...
ד''ר דוד נויפלד21/10/2009יתר של שרירי הבטן, כמו בהרמת משקל כבד...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבר לאחר ניתוח קיסרימיכל19/10/2009
שלום,ילדתי לפני עשרה חודשים בניתוח קיסרי.לאחר הניתוח נפתחו לי התפרים, היה לי זיהום מקומי בתפרים והמטומות שנספגו עם הזמן.
כיום עשרה חודשים אחרי מופיעים לי כאבים בכל אזור הבטן התחתונה, כאבים שמזכירים לי את ההחלמה שלי מהניתוח הקיסרי.הכאסים מתבטאים בכאבים חדים לסרוגין.
רופא נשים טוען שיש לי שבר.האם הדבר שכיח?מה ההשלכות לכך? האם הדבר מצריך ניתוח?
אנא עזרתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אם אכן...
ד''ר דוד נויפלד20/10/2009יש שבר ואת סובלת מכאבים, תזדקקי לניתוח. רצוי להתרחק עד כמה שאפשר ע"מ שהרקמות תהיינה רכות וגמישות ונוחות לתפירה. כך סיכויי ההצלחה יעלו.
את צריכה להבדק ע"י כירורג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הוספת רשתסמדר19/10/2009
יש אפשרות להוסיף רשת לאחר ניתוחבקע? נראה לי שלמרות הרשת עדייין יש בקע .. יותר קטן.....
יש אפשרות לעשות c.t בטן כדי לראות האם עדיין יש בקע? למה לחכות חודשים או שנה לא חבל על הזמן??
אני אחרי כחודש אחרי ניתוח תיקון בקע בצלקת ניתוחית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאן את ממהרת
ד''ר דוד נויפלד19/10/2009הרקמות כרגע דלקתיות ובצקתיות מהניתוח. ניתוח שני מסובך יותר וכרוך ביותר סיבוכים. להוסיף רשת - מושג מענין אבל לא תמיד ריאלי. תלוי איזה סוג ניתוח, איזו סגירה, איפוא הרשת? כל אלה פרטים שאת לא לוקחת בחשבון. אפשר לחזור על הניתוח אבל במקומך הייתי מחכה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבר בטבור? הרניה?מיכל17/10/2009
אני לאחר שני הריונות ולידות כשההריון האחרון היה של תאומים (לפני כשנה ילדתי). במהלך המעקב השגרתי לאחר הלידה השניה שאל אותי אחד הרופאים אם יש לי הרניה ובזה הסתיים הסיפור. היו לי כאבים באיזור הטבור בזמן ההריון אבל לא משהו בלתי נסבל אך כיום 11 חודשים לאחר הלידה הטבור שלי בולט כמו בזמן הריון ומתחתיו יש שקע, האם זהו שבר בטבור? מה דרכי הטיפול? האם אפשר ע"י טיפול אסתטי כלשהו להכניס את הטבור פנימה שלא יבלוט?
אודה לכם על תשובה מהירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר מרט חייקין18/10/2009יש לך כנראה בקע בטבור, אם הוא לא גודל, לא כואב ולא מפריע - אפשר בינתיים רק להשגיח. אם את רוצה לפטור את הבעיה מבחינת אסטטיקה אז יש לבצע ניתוח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרניה בטבורמרים בן חנן16/10/2009
שלום לך דר' נויפלד,
בת49 ,עברתי ניתוח ב13/10/09 בסורוקה,
לאחר הניתוח הרופא תאר את הבקע כגודל אגרוף כף ידו,
מה פשר החור/חלל הזה?
כ"כ שמו רשת ,מהי הרשת הזאת?בין מה למה היא מחברת?
תודה ,התיחסותך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר מרט חייקין18/10/2009כל השאלות למנתח שלך (הוא היה צריך להסביר לך לפני ואחרי ניתוח)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים לאחר ניתוח בקערעות15/10/2009
שלום רב
קצת הסטוריה רפוטית שולי תעזור..
לפני שנה וחצי עברתי ניתוח מעקף תרסריון בלפרוסקופיה
לאחר שנה התגלה לי בקע וניתחו אותי
לפני חודש+ (שזה יוצא אחרי 4 חודשים מניתוח הבקע)
התחילו לי כאבים בהתחלה חדים ועכשיו הרבה פחות כואבים , בזמן שאני שוכבת או לוחצת על המקום כואב לי בשאר היום לא כואב.
עשיתי צילום אולטרסאונד ואלו הממצאים: באזור הצלקת הניתוחית משמאל רושם לבקע קטן עם קולקציה נוזלי קטנה. בקע אפיגסטרלי קטן,
מה זה אומר בכלל ? אני לא מבינה האם תוכל להסביר לי מה הפירוש והאם הגיוי שאחרי 4 חודשים מתגלה עוד בקע??
תודה רבה על העזרה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר מרט חייקין18/10/2009יש לך כנראה שוב בקע, ממליץ בדיקה אצל מנתח שלך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- US עקב חשד של בקעמיכל14/10/2009
ד"ר שלום רב,
בעלי בן 38. לאחר תקופה ממושכת של כאב באשך, הוא ניגש לאורולוג אשר שלח אותו לבצע US עקב חשד לבקע .
להלן התשובות של ה US רקמות רכות
מפשעות דו צדדי:
משמאל :הודגם בקע ברוחב 0.7 ס"מ עם כניסה די מסיבית של שומן בתוכו.
מימין :בבדיקה בשכיבה,עמידה ומאמץ אין לראות בקע.
US אשכים:
אשך ימין גודל ומרקם תקינים, ראש האפידידימוס תקין, ללא נוזל מסביב לאשך,ללא הרחבת ורידים ספרמטיים.
אשך שמאל - אותה תשובה כנ"ל.
מה זה אומר? מה אנו צריכים לעשות?
תודה
מיכל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זה אומר...
ד''ר דוד נויפלד14/10/2009מה שכתוב וצריך לחזור לאורולוג שהזמין הבדיקה ואח"כ לפנות לכירורג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה לך ד"ר על התשובה
מיכל15/10/2009אך בשביל לקבוע תור חוזר לרופא - אני לא צריכה לפנות לפורום זה...
אודה להתייחסות לגבי חומרת הבקע, משמעות גודלו ותוכנו, ועד כמה קיימת דחיפות ניתוחית.
תודה לך
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמעניין...
ד''ר דוד נויפלד15/10/2009אין בכוונתי לקבוע חומרה ללא בדיקת החולה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחרי ניתוח רשתסמדר13/10/2009
לפני חודש עברתי ניתון לתיקון בקע בצלקת ניתוחית גדולה. הבקע היה גדול כ7 ס'מ . נראה ל שעדין קיים בקע יכול להיות שלא כיסו את כולו???
אני מרגישה עדיין בליטה באיזור יחסית יש שיפור אך עדיין יש מעין כדור פינג פונג בצד הבטן מה האופציות ? כיצד בודקים את טיב הניתוח ואיך מטפלים בשנית?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוקדם מדי...
ד''ר דוד נויפלד14/10/2009להעריך את התוצאה.
יש מצב שהרשת לא מתוחה ו "מתנפנפת" ואין ממש שבר אלא זה רק נראה כך.
צריך לחכות ולראות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוך כמה זמן....
סמדר14/10/2009תוך כמה זמן ניתן לדעת את מידת הצלחת הניתוח ? ומה יש לעשות עם הרשת רופפת?? האם יש אפשרות להוסיף עוד רשת??לכיסוי מלא יותר??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצספר חודשים עד שנה
ד''ר דוד נויפלד15/10/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחרי ניתוח בקע מפשעתידני11/10/2009
לפני 5 שבועות עברתי תיקון בקע מפשעתי בשיטה הפתוחה+רשת.
מתחת לצלקת נותר גוש קשה ומאורך באורך הצלקת וברוחב כ2 ס"מ.יש רגישות קלה.
האם הגוש יסוג? תוך כמה זמן? תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יש לקוות...
ד''ר דוד נויפלד12/10/2009אינני חזאי וגם אינני יודע באיזה סוג רשת השתמשו ואם היא יושבת טוב. בינתיים תחכה. יכול להיות שבאיזשהו שלב תצטרך לעבור אולטרא-סאונד חוזר. בכל אופן, כרגע זה מוקדם מדי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עברתי ניתוח בקע בזמן הצבא השאלה היאחיים11/10/2009
אני טכנאי מסוקים עם פרופיל צבאי של 72.... הפעילות היא פעילות פיזית... נשאר לי שנה ו4 חודשים לשרת....
האם צריכים להוריד לי פרופיל?
האם צריכים לשבץ אותי בתפקיד אחר?
בבקשה תשובה דחופה תעזור לי מאוד.
תודה רבה,
חיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בשביל זה יש וועדה רפואית
ד''ר דוד נויפלד12/10/2009לקביעת פרופילים.
יש בה כירורג שמתמצא, יש ספר פרופילים והם יודעים מה לעשות.
בעקרון - אם התקון טוב, הרי שאחרי השחרור אתה תתעלם מהבעיה ותעשה כל עבודה כדי להתפרנס, לא??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים במפשעהדנה11/10/2009
יש לי כאבים במפשעה בצד ימין,יש לי מין קליקים במפשעה וכאילו שריר תפוס שם.רציתי לדעת אם יש סיכוי שזה בקע ,זה מקרין לי על כל הרגל ואני מרגיש מן כאב עייפות ברגל.
עוד רציתי לדעת זה האם בקע שכזה (אם זה באמת בקע) ניתן לגלות באולטרא סאונד אשכים?
תודה רבה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הכל יכול להיות...
ד''ר דוד נויפלד11/10/2009צריך להבדק.
יש אולטרא סאונד לבקע שמתבצע במפשעה. יש להקפיד שמי שמבצע מתמצא בנושא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלות בנושא בארטסוף על הקטינו07/10/2009
לאחר התייעצות עם הרופא המטפל ועם רופא פרטי לחוות דעת נוספת,
עדיין נותרו מספר שאלות (שעבור חלקן אפילו קיבלתי תשובות סותרות),
לפני שאגש לייעוץ פרטי נוסף (שובר שיוויון :-)), אשמח לשמוע חוות דעתכם בנושא.
לאחר צרבת תכופה שנמשכה כשנה, אובחן בארט ללא דיספלזיה (הביוספיה נלקחת מהוושט),
בן 30, בריא, לא מעשן ומשקל תקין.
מזה מספר חודשים אני נוטל 2 כדורי אומפרדקס ביום, ואין זכר לצרבת כלל וכלל.
1. להלן האבחנה המלאה, למיטב הבנתי האבחנה מנוסחת בזהירות ולא חד משמעיות (may be),
האם זה הניסוח הסטנדרטי, ולמרות הזהירות, אכן יש בארט, או שהאבחנה לא חד משמעית ?
(או במילים אחרות, האם יש מצבים שבהם כתוב שיש בארט, ולא may be consistent... ?)
mild to moderate reflux esophagitis, fundic mucosa and a small fragment of gastric mucosa with goblet cells,
may be consistent with barrett's mucosa (if present in the esophagus) no dysplasia
2. האבחנה כללה גם בקע סרעפתי בגודל 3 מ"מ, אני חושש ממצב שבו בשל הבקע,
ימשיך להגרם נזק לוושט, למרות שאין לי צרבת.
האם זה נכון שחוסמי PPI לא חוסמים מרה, שעלולה לעלות ולהמשיך להזיק לוושט ?
האם יש נוזלים נוספים, פרט למרה, שעלולים לעלות ולהזיק, למרות שלא אחוש בכך ?
3. לאור הנתונים הנ"ל, מה דעתכם לגבי ביצוע ניתוח לתיקון הבקע ו/או הסרת שכבת הרירית ?
4. האם בארט ללא דיספלזיה הפיך עם השנים ?
5. אחד הרופאים המליץ על בדיקת מנומטריה ו PH מטריה כדי להבדיל בין אבחנה של רפלוקס לבין דלקת על רקע חיידקיף
השני אמר שאין צורך, אבל לא ממש הבנתי מה המטרה, מישהו יכול להסביר ולומר דעתו ?
6. הבנתי שבאיכילוב יש רופא שמבצע גסטרוסקופיה עם צביעה מיוחדת של הוושט,
שיכול לזהות שינויים ממאירים בתוך הרירית של הבארט, מישהו מכיר את הטיפול ? רלוונטי בשלב זה ? מומלץ ?
תודה רבה וחג שמח !
אגב, במידת האפשר, אשמח לקבל המלצה לרופא מומחה ובכיר בתחום, לייעוץ אישי בנושא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כפי שכבר הסברתי בעבר...
ד''ר דוד נויפלד07/10/2009אנו לא עוסקים פה בשבר בסרעפת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקע בבטן עליונהעליזה05/10/2009
שלום רב,
לאימי בת 83 שוקלת 70 ק"ג גובה 1.58 מ' נכה על כסא גלגלים התגלה בקע בבטן העליונה שמלווה בכאבים חוזרים ונפיחות מקומית.
נציין כי ההיסטוריה הרפואית שלה כוללת ניתוח מעקפים לפני כ- 15 שנים ומאז עוד שני צינטורים.
קיימת אסטמה כרונית, וכן לחץ דם גבוה . מטופלת בכדורים מדי יום.
וכפי שכבר ציינתי בשל בעיות קשות בשתי הברכיים בזמן האחרון היא על כסא גלגלים ותנועתה עם הליכון פוחתת.
לדברי כירורג שבדק אותה יש צורך לבצע ניתוח .
שאלותי:
1. מהי השכיחות של ניתוח מסוג זה לנשים בגילה ומצבה ?
2. האם ניתן או עדיף לקיים ניתוח שאינו פתוח ?
3. מהן הסכנות הנוספות בשל גילה ובריאותה, שיש להתחשב בהן בטרם נקבל החלטה לבצע את הניתוח ?
4. האם יש דגשים מיוחדים להחלמה במקרה זה?
אשמח לקבל כל אינפורמציה חשובה שלדעתך יש להתייחס אליה במקרה זה.
מועדים לשמחה
עליזה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אינני בטוח...
ד''ר דוד נויפלד06/10/2009שהיא אכן זקוקה לניתוח.
האם זה במקום הצלקת של המעקפים? אם כן לא הייתי רץ לניתוח ואם ניתוח הרי שפתוח.
השאלה של הגיל היא לא כ"כ רלבנטית. מה שיותר רלבנטי זו העובדה שהיא בכסא ולא מתאמצת. מה שעוד חשוב שלא כל כאב הא מהשבר. עשתה בדיקות נוספות כמו סיטי, קולונוסקופיה, גסטרוסקופיה, אולטראסאונד לדרכי מרה. לא לקפוץ בלי לחשוב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבקע בבטן עליונה - המשך
עליזה08/10/2009דר' נוייפלד שלום ,
ראשית מודה לך על המענה ,
בהתייחס לתשובתך , אכן הבקע על הצלקת של ניתוח המעקפים שעברה אימי.
ובבדיקת US דופן הבטן אובחן :
בדופן של רום הבטן הודגם חוסר רציפות של קו הצפק ברוחב כ- 2.5 ס"מ ותוכן אקוגני עם ניע מעליו- שינויים שמתאימים לבקע וונטרלי אשר מכיל פיתולי מעי.
בדיקות נוספות שציינת לא בוצעו .
מדבריך אני מבינה שיש לשכול בכובד ראש את ההתערבות הניתוחית- ואכן ננהג כך.
מהן הסיבות להימנעות מניתוח בבקע המופיע על צלקת של ניתוח?
כיצד אפשר להקל את כאבה של אימי ולשפר את המצב הקיים ללא ניתוח?
מועדים שמחה,
עליזה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפי שכבר ציינתי...
ד''ר דוד נויפלד10/10/2009כלל אינני בטוח שהכאבים הם אכן מהבקע (נסיון אישי). בקעי אלו בד"כ לא מפריעים ולא מסוכנים.
באשר לכאבים אם הם אכן מפריעים, יש להתייחס אליהם בכבוד הראוי ולבדוק קיום בעיה אחרת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקע טבוריטל03/10/2009
בן 32, לאחר שחשתי כאבים באיזור הטבור לאחר מאמץ(לא קשה במיוחד) הופנתי לעשות US ע"י כירורג. בUS התגלה בקע, בתוצאת הבדיקה לא היה כתוב כלום לגבי גודל הבקע. הרופא אמר לי שאם אני רוצה אפשר לעשות ניתוח ולתקן אותו. השאלה שלי האם כדאי לי להיכנס לניתוח על דבר כזה בכלל ??? או פשוט לחיות עם זה. משום מה הרופא כאילו נמנע מלומר עם כדאי או לא כדאי. מה אני אמור לעשות להחליט החלטה כזאת לבד ?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה מענינת...
ד''ר דוד נויפלד04/10/2009כמו שאתה מתאר אין מה למהר. אם השבר קטן ולא סימפטומטי במיוחד (לא נורא מפריע) אפשר בינתיים לחיות עם זה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לד"ר דוד נויפלדרבקה03/10/2009
הנני אשה בת 49 עברתי שתיי ניתוחים כירוגים להסרת סרטן מעי הגס, שהאחרונה נעשתה לפניי חמישה חודשים לקריתה מלאה של המעי והיום אני חיה עם סטומה קבועה.שאלתי: אחריי הניתוח בערך כמה שבועות החלו כאבים בצד ימין של הבטן ,ככל שהזמן מיתקדם כאבים יותר חזקים . שזה משפיע על שיעול או להיתקופף היום אני מרגשיה כמו גוש בבטן הימני קרוב לניתוח. פניתי לרופא המנתח בעמק עפולה בהתחלה טען שזה דלקת קיבלתי כדורים אוגמנטין 850 מ"ג , הכאבים עדיין ישנם אני שואלת האם יתכן שזאת "הרניה " כפי שאמר לי רופא מישפחה? ומה זה הרניה אייך מוציאים דבר כזה , מה הטיפול? ועוד שאלה האם עדיף לעשות צילום אם אריי ? בסיטי לא ראו כלום מכיוון שהבטן שלי אחריי הניתוח השני מתחת לעור יש שומן . אודה לך ואשמח לקבל תשובה מהירה .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרניה..
ד''ר דוד נויפלד04/10/2009זה בקע בצלקת. במקרה שלך יכול להיות בצלקת הראשית או סביב או ליד הסטומה.
סי טי היה צריך להדגים את זה ו-MRI לא יותר רגיש לבקעים כך שזה לא יועיל במיוחד.
צריך גם להבדק ע"י הכירורג שלך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם רומנטיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

