מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- קילה או קרע?תומר01/10/2008
שלום, לפני כשבועיים וחצי הרמתי משא כבד (כ-50 ק"ג) ובאותו הרגע חשתי כאבים בצד שמאל של הבטן. הכירורג הפנה אותי לאולטראסאונד שם בבטן ובמפשעה בצד שמאל, שם לא נמצא כלום והוא אף נתן לי כדורים נגד דלקת וכאבים שלא עזרו ממש. לאחר מכן הוא הפנה אותי לבדיקת CT. בהתייעצות עם רופא אחר (שלא בדק אותי) הוא אמר שכנראה מדובר בקילה או בקרע בשריר. אני חושש לעשות בדיקת CT משום שהיא מלווה בקרינה רבה ואני מעדיף להימנע מכך. הבנתי שאם מדובר בקרע בשריר זה עובר לבד אך בקילה צריך לעשות ניתוח. האם כדאי לחכות כמה שבועות או פחות ולראות אם הכאב עובר מעצמו כדי להימנע מבדיקת ה-CT או שאם מדובר בקילה לא רצוי לחכות וכדאי לעשות את הבדיקה כמה שיותר מהר? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בהחלט
ד''ר דוד נויפלד06/10/2008מסכים אתך כדאי לחכות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים לאחר הרמת משא כבדמודאג30/09/2008
ד"ר שלום, לפני כשבוע הרמתי בעבודה משא כבד משהו כמו 55 קילו, ללא ידיעתי שהמשקל כזה.בזמן ההרמה הרגשתי כאב חזק באשכים,והורדתי את המשא מיד.אחרי יום התחלתי להרגיש כאבים באשכים וכך כבר שבוע שאני סובל מכאבים ולפעמים זה מקרין כאב לרגל ולמפסעות. יש לציין שאין סימני נפיחות. האם אני צריך להתחיל לדאוג??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בינתיים לא
ד''ר דוד נויפלד06/10/2008כנראה מתחת גיד וזה יעבור. ברם, אם תופיע נפיחות או אם הכאב לא מרפה וזה מדאיג, כדאי יהיה שתבדק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בבטן התחתונהמאיה26/09/2008
שלום, לפני כשנה וחצי עברתי תאונת דרכים, שמאז בשלה אני סובלת מכאבים בבטן התחתנה קרוב למפסעה, בשני הצדדים. לאחר תלאות רבות, וביקורי במרפאות חוץ למינהן, בדיקת הCT הראתה כי אין כלום, ואילו אלוטראסנד הראה שיש לי בקע בשני הצדדים. בשבוע הבא הייתי אומרה להינתח, אך אתמול החליט המנתח כי מאחר והוא לא מרגיש כעת את השבר במישוש חיצוני, הוא חושב שנדחה את הניתוח ושאגש בינתיים למרפאת ספורט, שם יש להם טיפולים מיוחדים. נלחצתי לשמוע שמדובר בזריקות וכ', בייחוד שהוא אמר שאם זה לא יעזור נפנה לניתוח. אז למה לסבול כפול? בכל מקרה, רציתי לברר: אם יש לי הפרעת אכילה ברקע, והייתי נוטלת תקופות ארוכות משלשלים, ומקיאה האם יכוללהיות לזה קשר? הענין הוא שכל השנה וחצי האחרונות בהן אני בביקורת שיקרתי שאין לי עצירות ולא הקאות ולא כלום.. פשוט אף אחד בחיי כמעט לא יודע על זה ופחדתי שזה יוודע למשפחתי.. כעת אני מרגישה שאני מסתבכת, אשמח מאד לשמוע מה דעתכם.. כי אני מניחה שגם במרפאת ספורט אני לא אעיז לספר על הפרעת האכילה שלי.. ואני פוחדת לקבל טיפול לא מתאים.. בככל, האם נראה לכם שמרפאת ספורט עשויה להועיל לי?והאם בקע יכול להיעלם מעצמו? אשמח לתשובתכם, מאיה המודאגת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים...
ד''ר דוד נויפלד06/10/2008מסכים חלקית עם הכירורג
מהתיאור שלך זה לא מספיק לניתוח
קודם כל להסדיר היציאות!
לאחר זמן, להבדק ע"י אולטרא סונוגרפיסט שמבין ויודע לאבחן הרניה של "ספורטאים" ואז אם יש פאתןלוגיה ועדיין יש כאבים אפשר להינתח ע"י מישהו שמטפל בבעיות מסוג אלו - בספורטאים!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציסטה או ספרמטוצלההניד25/09/2008
בבדיקה אולטרא סאונד באשכים הודגם נגעה ציסטי בקוטר כ_3.5 מ"מ - ציסטה? ספרמטוצלה? והדרוצלה קלה מימין. אבקש הסבר לממצא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מי שלח???
ד''ר דוד נויפלד26/09/2008הכתובת לתשובה הוא הרופא ששלח אותך לבדיקה!
כעקרון זו בעיה אורולוגית ולא כירורגית ולא שייכת לנושא ההרניה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרניה תבורית אחרי הריוןלנה23/09/2008
שלום, אני בת 29 ילדתי לפני חודשיים לידה רגילה. עשיתי בדיקת שד אצל כירורג ובעת הבדיקה הוא שם לב שיש לי הרניה תבורית, קטנה כשני סנטימטרים.. מתי מומלץ לעשות ניתוח - אני מתכננת עוד לידות בשנים הקרובות. האם אני יכולה להיתאמן - כגון כפיפות בטן, אירובי - זה לא יחמיר את המצב? אהבנתי שהרניה מצביעה על שרירי בטן חלשים - איך אפשר לחזק אותם? מבחינת מאמץ פיזי- מאיזה פעולות עלי להימנע עד הניתוח בכדי לא להחמיר את המצב? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרניה טבורית
ד''ר דוד נויפלד26/09/2008הרניה טבורית היא דפקט ברקמת החיבור של דופן הבטן באזור הטבור ואינה קשורה לשרירים. "טיפול" בשרירים הוא טוב באופן כללי אבל לא ישפר את מצב ההרניה.
פעילות שמעלה את הלחץ התוך בטני כמו הרמת משאות או משקולות תסכן או תחמיר את ההרניה. זה נכון גם לגבי הריון, ורצוי לתקן לפני ההריון הבא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקע במפשעותאיילה22/09/2008
שלום, בן זוגי עבר בדיקת אולטראסאונד לפני מס' ימים להלן התוצאות: מפשעה שמאלית הודגם בקע בזמן ואלסלוה בלבד כ 1.5 ס"מ מכיל שומן מפשעה ימנית בקע בזמן ואלסלוה בלבד כ 1.3 ס"מ מכיל שומן. מאחר והתור לאורולוג מתעכב רציתי בבקשה לקבל חוות דעת נוספת. ברצוני לציין שלפני מס' שנים בן זוגי עבר ניתוח באזור האשכים בעניין וריקוצלה. מה פירוש תוצאות הבדיקה? בברכה איילה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה?
ד''ר דוד נויפלד23/09/2008שאלת המפתח, למה עשה אולטאסאונד?
פירוש הבדיקה, אם היא נכונה, שיש תחילת התפתחות של בעים בשתי המפשעות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה.
איילה23/09/2008חבר שלי הרגיש מידיי פעם מין דקירות באשכים, ותחושה של כאב קל מידי פעם אז המלצתי לו לגשת לאורולוג שטיפל בו לביקורת מאחר וכבר היה לו וריקוצלה בעבר. ומכאן הוא נשלח לסדרת בדיקות ( בדיקת זרע, אולטרסאונד אגן ובטן ואזור המפשעות). השאלה מה אומרת התוצאה שרשמתי לך בהודעה הקודמת? תודה ושנה טובה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכפי שעניתי
ד"ר נויפלד24/09/2008יש התחלת התפתחות של בקעים בשתי המפשעות. אם לא סימפטומטי, אפשר לעקוב. להמנע ממאמצים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חתונהטליה21/09/2008
אני מתחתנת בעוד 6 שבועות, אובחנתי כסובלת מבקע פמורלי בצד שמאל כתוצאה מהריון . הבקע חדש יחסית וקיים כחודשיים אצלי, והוא אינו גורם לכאבים, מאחר לאחר הניתוח, נדרשת החלמה מסוימת. אני שוקלת לדחות את הניתוח עד אחרי החתונה, כחודשיים. מה הסיכוי להתפתחות כאבים לפני כן? עד כדי צורך בניתוח דחוף. כלומר, מה הסיכוי לעומת הסיכון? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חתונה
ד''ר דוד נויפלד22/09/2008לדאבוני אינני חוזה עתידות, ולכן אינני יכול לענות כראוי. בקע פמורלי יותר מסוכן בד"כ מבקע מפשעתי רגיל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לפני ניתוח בקעחייל18/09/2008
שלום בעוד יומיים אני עובר ניתוח לתיקון בקע מפשעתי בצד ימין בשיטת לפרוסקופיה. הבקע נוצר במהלך שירותי הצבאי. שאלתי היא האם לאחר הניתוח יורד לי הפרופיל הצבאי, שיש לציין שהוא כעת 97 ואני לוחם קרבי שמשרת בסיירת ועברתי מסלול קשה ומתאתגר, אך כעת כשהכל כבר מאחורי ואני יעשה את הניתול יורידו לי פרופיל ?? שמעתי שאחרי כל ניתוח הפרופיל יורד אוטומטית ל24 זמני למשך חצי שנה... אני משתחרר עוד 5 חודשים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אחרי ניתוח בקע
ד''ר דוד נויפלד22/09/2008למיטב זכרוני, יש הורדת פרופיל למחצית השנה בשל ההרדמה ולא בשל הניתוח עצמו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חזרה לפעילות ספורטניבה17/09/2008
כמה זמן לאחר ניתוח בקע מפשעתי (שכלל השתלת רשת) ניתן לחזור לפילאטיס הכולל עבודה על שרירי בטן תחתונה? עדין ישנה נפיחות במקום הניתוח. ישנם גם כאבים, בעיקר בשעות אחה"צ. אין צורך בשימוש במשככי כאבים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חזרה לפעילות
ד''ר דוד נויפלד26/09/2008בד"כ חודש, חודש וחצי לפני מאמצים בינוניים ושלושה חודשים לפני פעילות מאומצת. בטח לא לפני שהכאבים והנפיחות נעלמים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקע בהריוןאביבית17/09/2008
שלום, אינ בשבוע 20 להריון ב4 ימים האחרונים אני סובלת מכאב היום בצד שמאל לכיון המפסעה, הכאב התחיל לאחר הרמת משקל כבד, אתמול ביקרתי אצל רופא נשים עקב הכאב שלאחר בדיקה שלו בלבד ללא US או צילום קבע שיש לי בקע, האם ההבחנה נעשית אכן ללא צילום, האם הכאב מחמיר או פוחת ככל שההריון עולה והאם יש מגבלות שאתם ממליצים עד סיום ההריון. תודה ושנה טובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בקע בהריון
ד''ר דוד נויפלד17/09/2008בקע מנתחים מזה שנים רבות. ברור שלא תמיד היו אולטרא סאונדים ואכן האבחנה נעשית בבדיקה פיזיקלית. בעשור האחרון יותר מסתמכים על האולטרא-סאונד בעיקר במצבים לא ברורים, אבל אם הבקע נצפה בבדיקה הרי שהוא שם וזהו.
כדאי לדחות הניתוח עד לאחר הלידה אם רק אפשר, לא תמיד אפשר כיוון שככל שההריון גדל כך גדל הלחץ התוך בטני וכך גם הלחץ בבקע. בינתיים, ההמלצה היחידה להמנע ממאמצים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום רב,חנה16/09/2008
מה הבדל בין קילה לבין סממנים לסרטן באשכים? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לגמרי..
ד''ר דוד נויפלד17/09/2008לא מבין השאלה.
קילה הלא הוא בקע מתרחש בתעלה המפשעתית ואילו סרטן האשכים הוא גוש נוקשה באשך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אשכיםבן 16 וחצי13/09/2008
שלום , זה די דחוף אני חושב לפני שבועיים עבדתי עבודה חד פעמית במסעדה והרמתי משא כבד ( לא כבד במיוחד אבל אני שוקל 54 קילו) בן 16 וחצי אחרי יומיים הסתכלתי על האשכים שלי וראיתי שהאשך השמאלי עלה קצת למעלה(בתוך השק) ונוטה קצת ימינה) בלי כאבים אני חושב מיוחדים נראה לי. לא בדקתי את זה זה יכול להיות מסוכן ? לבדוק את זה ? תודה מחכה לתשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אשכים
ד''ר דוד נויפלד14/09/2008לא נשמע מסוכן, וגם לא עושה רושם של בעיה.
להבדק תמיד טוב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהמיכאל09/09/2008
שלום רב, האם יש קשר בין עבודה פיזית קשה להתפתחות הרניה, או שזה רק מיתום? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשר??
ד''ר דוד נויפלד14/09/2008יש אולי קשר אצל אלה שיש להם הנטיה, הדפקט המתאים. מאמץ יזרז את התהליך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אימון עם חגורת תמיכהאמיר06/09/2008
שלום יש לי בקע מפשעתי קטן. התחלתי לפני מספר ימים לשים חגורת תמיכה, ומאז לא יוצאת הבליטה (גם בזמנים הקצרים שאני בלי חגורה, האזור רפוי ואין בליטה). רציתי לדעת אם אפשר לעשות תרגילי בטן כלשהם עם חגורה, מכיוון שאז אין כל לחץ על אזור הבקע. תודה אמיר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אפשר??!
ד''ר דוד נויפלד07/09/2008אפשר לעשות הכל אבל לא מומלץ. אם יש צורך במאמצים, רצוי לתקן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקע טבורימזי05/09/2008
מה הסיכוי של בקע טבורי בקוטר 1 ס"מ לגדול? האם זה תהליך שקורה ביום אחד או שתהליך איטי.. יש מקרים בהם בקע לא מתרחב וגדל? מה הסבירות להחמרה במידה ואניעושה ת"ר לחיזוק הבטן מידי יום והליכה מהירה? אני בת 26 לא מתכננת הריונות בקרוב ומאוד חוששת לעבור ניתוח בשל הצלקת שהרופא אמר שתישאר..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבר טבורי
ד''ר דוד נויפלד07/09/2008יכול לגדול בטח שאם מאמצים אותו (כולל הריון). "יותר עדיף" לתקן לפני ההריון כדי להמנע מבעיות בזמן...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

