מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שטף דם ואי סימטריה באשכיםעומר29/10/2008
שלום,קיבלתי מכה לפני כמה ימים בודדים באשכים הכאב היה חזק תחילה אבל עבר כעבור כמה זמן אבל בדיוק היום אני רואה שנהיה שטף דם כחול סגול באשכים.. אני די לחוץ ומבולבל חוץ מזה שהאשך השמאלי נראה נפול מול האשך הימני זה כתוצאה מהחבלה?האם השטף דם מסוכן מה לעשות בנוגע לזה?וזה שהאשכים הם לא סימטריים זה טבעי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סימטריה
ד''ר דוד נויפלד02/11/2008האשכים אף פעם לא סימטריים, לא בגובה ולא בגודל, אבל, נשמע לי שעליך להתייעץ באורולוג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבחון קילהיוני29/10/2008
שלום, אובחן לי קילה קטן במפשעה אולם בבדיקת אולטראסאונד לא נמצא סימן לקילה. האם ייתכן כי מדובר במשהוא אחר? כיצד ניתן להיות בטוחים שמדובר בקילה? בתודה, יוני
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבחון...
ד''ר דוד נויפלד29/10/2008האבחנה בבדיקה ידנית היא צורת האיבחון הקלאסית. יש מקרים גבוליים שאז מסתמכים על הבדיקה הסונוגרפית. אין דברים מוחלטים ואף פעם אין להיות בטוחים ב-100%.
אם יש ספק, צריך לברר טיב הבדיקה הסונוגרפית (הנסיון והמיומנות של המבצע) כיוון שבדיקה כזו תלויה מאד במבצע, ואם יש צורך, לאתר אולטורא-סונוגרפיסט שמתעניין ומתמחה בנושא כדי שיבדוק שוב.
מה "זה" יכול להיות? השאלה הקודמת היא למה הלכת לבדיקה? מה הפריע לך? על מה התלוננת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהחגית27/10/2008
האם קילה הוא בעיה שיש רק לגברים? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דוד נויפלד28/10/2008לא. אין בעד מה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקע משפשתיליאת24/10/2008
שלום רב, בת 29 מזה כ 10 שנים סובלת מכאבים בבטן הימנית התחתונה. בעבר נאמר לי כי מדובר בדלקות חוזרות בשטן ולכן ישנם את הכאבים, ביצעתי בירור אורולוגי וגניקולוגי מקיף שלא העלה דבר. לאחר פניה לגסטרולוג הומלץ לי לבצע שוב אולסטרסאונט בטן תחתונה, בבדיקה - הוגדם בקע מפשעתי מימין המכיל בתוכו שומן אומנטלי. תור לרופא כירורג יש לי בשבוע הבא. יש לציין כי אני מאוד חוששת מניתוח היות ובסך הכל אני מרגישה בריאה ויכולה לתפקד. הכאבים הם בעיקר בבטן לאחר אכילה או מאמץ פיזי כלשהו (לא במפשעה). האם למרות כל זאת מומלץ לבצע ניתוח או שניתן לדחותו, אני עדין ללא הריונות ולידות. דבר אחרון - מהם הסיכונים שיכולים להיות אם לא מבצעים ניתוח. תודה רבה ושבת שלום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בקע מפשעתי
ד''ר דוד נויפלד24/10/2008מצד אחד את אומרת שאת סובלת כבר 10 שנים ומצד שני את טוענת שאת בריאה - אז מה האמת?
אם אכן קיים בקע והוא גורם לסימפטומים (כאבים) יש הוריה לתיקון. מה עוד שאת מדברת על הריונות ולידות אשר רק יחמירו את המצב. מסקנה - רצוי עכשיו כשאת בריאה! מעבר לכך - עפ"י התיאור יש חשש לכליאה של המעי. אבל ההחלטה כרגע היא בידך! ( ד"א - שתן ולא שטן, גסטרואנטרולוג ולא גסטרולוג, אולטראסאונד ולא אולטראסאונט).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקה כתוצאה מהמת משקלעודד22/10/2008
לפני כ-4 ימים הרמתי משקל כבד , כתוצאה מכך נתפס לי הגב התחתון בצורה רצינית ונאלצתי לשכב במיתה 3 ימם עם כאבים עזים. כעת הגב כמעט והחלים אך יש לי מעין כאב בבבטן התחתונה מאד בצד ימין, לא מרגיש או רואה נפיחות כלשהי.כן יש מעין כאב באשך הימני. הכאב הגיע לאחר שחיה של בערך שעה כבר בפעם השניה (במשך היום לא הרגשתי את הכאב) אתמול והיום.אני בן 35 ברי וספורטאי חובב ונמצא בכושר טוב. הייתכם כי זהו בקע מפשעתי ? כיצד אתה ממליץ לטפל/לבדוק את העניין ? תודה מראש עודד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זמן וים
ד''ר דוד נויפלד23/10/2008קודם כל תן לזמן לעשות את שלו. הכאב הוא מנגנון משמר ולכן למרות האימרה האמריקאית המפורסמת, כאשר מופיע הכאב - להפסיק.
אם לא ישתפר עם הזמן, לפנות לכירורג לבדוק אם הופיע שבר ואז לפעול בהתאם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקע טבורי כלוא בהריוןרחלי20/10/2008
אני בשבוע 10 להריון שני ואחרי 4 ימים של כאב ונפיחות קלה באיזור הטבור אובחן אצלי שבר כלוא. הרופא במיון המליץ להמנע בינתיים מניתוח בגלל שמדובר על שבר קטן מאד שכנראה כולא שומן ובדר"כ נספג מעצמו שאלותי: 1) מה הסיכוי שהשומן הכלוא לא יספג ותתפתח שם דלקת? 2) האם המצב מסכן את העובר או אותי? 3) האם ישנה פעילות גופנית שמותר לי להמשיך לעשות (אני מתאמנת בחדר כושר בלווית מדריך כבר מספר שנים)? 4) אם אזדקק לניתוח - עד כמה הוא או ההרדמה מסוכנים לעובר? האם יש דרך בטוחה יותר לטיפול בזמן הריון? 5) האם המשך ההריון עשוי להחמיר את המצב? 6) האם ניתוח בזמן ההריון יאפשר לי לידה רגילה? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלות קשות
ד''ר דוד נויפלד22/10/2008השומן בנכלא בד"כ לא בעייתי ולא עושה דלקת (זיהומית). המצב כרגע לא מסכן אותך או העובר אבל עם התפתחות ההריון יש סיכוי שהמצב יחמיר בגלל עלית הלחץ התוך בטני. אין פתרון חד משמעי. עדיף לא לנתח הזמן ההריון אלא אם כן את סובלת מאד ואין ברירה. בינתיים להמנע ממאמצים שיחמירו את המצב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאביםעודד20/10/2008
לאחרונ ה אני סובל כאבים באשך כאשר אני מרים משקל קל למדי וגם בהליכה. מה הסימנים האלה? אם ייקבע כי אני סובל מבקע האם ניתן לנתח ללא חדירה פולשנית ואם כן מה סוג הטיפול המומלץ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים
ד''ר דוד נויפלד22/10/2008אינני יודע מה הסימנים האלה.
יכול להיות שמדובר בשבר. לשם כך יש להבדק.
אינני מבין המושג "ללא חדירה פולשנית". האם הכוונה לניתוח "פיליפיני". ניתוח בעצם הגדרתו הוא "חדירה פולשנית!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב בטן מהרמת ארגזעומר19/10/2008
דוקטור שלום רב, היום במהלך עבודתי במשרד עורכי-דין, הרמתי ארגז עם מסמכים רבים (לדעתי המשקל הוא לא יותר מ 15 קילו), מייד לאחר מכן חשתי מעין חוסר נוחות בבטן התחתונה (לא כאב ממש)אלא חוסר נוחות קל. לאחר מספר שעות הלכתי לשירותים ולאחר מכן תחושת חוסר הנוחות השתחררה, אך כעבור עוד שעה-שעתיים התחושה חזרה. אני חושש כי מדובר בקילה, למרות שנראה לי יותר שמדובר לכל היותר בכאב בטן רגיל. האם יש צורך ללכת להיבדק ? עומר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב בטן
ד''ר דוד נויפלד22/10/2008שבר - איפוא?
הכאבים - איפוא?
האם יש בליטה רגישה?
כמובן שאם ההרגשה הזו לא חולפת - רצוי להבדק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם יכול להיות בקע / שבר בבטןיאיר18/10/2008
אני בן 37 חש כאבים בבטן תחתונה צד שמאל. זה התחיל במהל נהיגה הרגשתי דקירה בצד שמאל כ 4-5 ס"מ מהטבור. האם יכול להיווצר בקע כתוצאה מנהיגה ממושכת ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא ידוע לי...
ד''ר דוד נויפלד19/10/2008לא מכיר תופעה של בקע שנוצר כתוצאה מנהיגה ממושכת!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקע מפשעתיאהרון 5016/10/2008
שלום ד"ר נויפלד יש לי מספר שאלות לגבי ניתוח הרניה מפשעתי . האם יש חשיבות אם אני עושה את הניתוח בבית חולים ציבורי או פרטי ( יש השתתפות עצמית + מחיר הרשת )כגון אסותא וכו' ? איך אני בוחר את המנתח ( כירורג ) הטוב ביותר על מנת להגיע לתוצאות הטובות ביותר ? בהנחה שאני אכן סובל מהרניה מפשעתי והכאב במפשעה נסבל ( כלומר אני יכול לחיות איתו בשלב זה ) ,האם בכול זאת כדאי להנתח ולא לדחות עד שהכאב יהיה בלתי נסבל ? האם התעמלות וחיזוק שרירי בטן ורגליים יכולים לסייע במצבי ? נ.ב יש לי מכבי מגן זהב תודה וחג שמח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בקע מפשעתי
ד''ר דוד נויפלד19/10/2008לא מכיר את כל הסידורים הספציפיים של מכבי מגן לגבי גובה ההשתתפות העצמית ומחיר הרשת. בכל אופן, באסותא תהיה השתתפות כזו, בבי"ח ציבורי אין השתתפות עצמית מעבר לטופס ה-17. לא מכיר המושג "הטוב ביותר"! איך בדיוק אתה או דנקנר מודדים? לפי bedside manners? לפי אחוזי הסיבוכים? לפי אחוזי החזרות? לפי השמועות במכלת? לפי הסולם של דנקנר ב"מעריב"??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוספת
ד''ר דוד נויפלד19/10/2008אין התעמלות שאני מכיר שתשנה משהו במצבך. אם יש כאבים הנובעים מהשבר, יש אינדיקציה לניתוח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהירמי15/10/2008
שלום רב, האם יש באמת יש קשר בין הרמת משקל כבד לקילה, או שזה רק מיתום? אם יש קשר, כיצד זה קורה? כלומר, כיצד המשקל יוצר את הקילה? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יש קשר
ד''ר דוד נויפלד16/10/2008באדם שלו המבנה הרגיש, הרמת משקולות מעלה את הלחלץ התוך בטני וכאשר יש חולשה בדופן הלחץ הזה יכול לדחוף איברים תוך בטניים החוצה = שבר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהחלי12/10/2008
שלום רב, האם קורים מקרים שבהם במהלך הניתוח מסתבר שלא ניתן להשלימו בשיטה הלפרוסקופית? אם כן, מה עושים אז? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דוד נויפלד15/10/2008כן; אז פותחים ועושים בשיטה הישנה והידועה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקע מפשעתיאהרון 5006/10/2008
אני בן 50 ובחודשים האחרונים הרגשתי כאב קל מידי פעם בעיקר במפשעה הימנית. לפעמים היה מופיע כאב עמום גם באשכים . הייתי אצל האורולוג והוא ביקש ממני להשתעל תוך שהוא ממשש את שק האשכים. הוא חשד שיש לי בקע מפשעתי ולכן שלח אותי לחבר שלו -כירורג כללי שמתמחה גם בהרניה. זה עשה לי את אותה בדיקה ( אם כי בשכיבה ) וטען שיש לי בקע מפשעתי ושאני צריך לעבור ניתוח . שאלתי היא : האם אין בדיקות נוספות שיכולות לאשר שיש בקע למשל כמו U.S וכו' ? האם יתכן שאולי הבעיה היא בעיה אורטופדית בגיד , או מפרק או בעצם? הכירוג שלל בעיה אוטופדית ! האם דחיית ניתוח עלולה להחמיר את המצב ? תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נ.ב רציתי לציין שאין לי שום בליטה
אהרון 5006/10/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבקע
ד''ר דוד נויפלד06/10/2008דרגת הספקנות ...
א. בקע ניתן למשש וכאשר ממששים, אזי אין ספקות.
ב. אם וכאשר יש ספקות, (לרופא, לא לחולה!) אפשר וצריך (אם התלונות מצביעות לכיוון) לבצע US* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקע אצל ילד בן 4טל05/10/2008
שלום בני בן ה-4 התלונן שכואב לו באשכים. אשך שמאל נפוח ואדום וכשנוגעים הוא אומר שכואב לו. היום ביקרנו אצל הרופאה והיא הפנתה אותנו לגשת מחר לאורולוג. שאלתי היא מה זה אומר בקע? מה הטיפול? אלו תופעות יש? האם צריך ניתוח? מה ההשלכות? והאם זה מסוכן? אודה לקבל תגובה בדחיפות אני מאוד לחוצה לגביי זה. תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לפני השאלות
ד''ר דוד נויפלד06/10/2008צריך קודם להבדק כי כרגע הכל ספקולציות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהקובי05/10/2008
שלום, רציתי לדעת כמה זמן לאחר תיקון בקע ניתן לחזור לפעילות. אני מכונאי במקצועי. תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דוד נויפלד06/10/2008חודש עד שלושה חודשים. תלוי בטכניקה הניתוחית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

