מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- האם בדיקת אולטרא סאונד שוללת בקע?עידן05/09/2008
האם בדיקת אולטרא סאונד שוללת בקע באופן מוחלט?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם...
ד''ר דוד נויפלד07/09/2008נא להגדיר המילה מוחלט, כיוון שאין דברים מוחלטים בחיים ובפרט ברפואה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מידע על הקילה שיש לי..יוסי03/09/2008
אני בן 18 עשיתי בדיקה והתגלה שיש לי בקע סקורטאלי גדול באשכים, עם אפשרות לכליאה [כלומר הרופא הצליח להחזיר חלקית את הבקע], בכל אופן - זה לא ממש כואב. רציתי לברר אם יכולים להיווצר סיבוכים וכדומה? או שזה ניתוח פשוט.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מידע...
ד''ר דוד נויפלד07/09/2008זה ניתוח פשוט יחסית. ככל שהבקע גדול, מסובך יותר. בכל ניתוח יש סיבוכים אפשריים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרניה ומעל ממש ניתוח קיסריכהן אורלי02/09/2008
שלום! הנני בת 35 ולפני שמונה שנים בדיוק עברתי ניתוח קיסרי שהוא מאוד נמוך, (עדיין יכולה ללכת עם בקיני) וזה המזל,גילוי לי לפני כשבוע הרניה בצד השמאלי שמתחת לניתוח, השאלות שלי הן: 1. האם הניתוח הבקע יהיה בדיוק איפה שהקיסרי או במקום אחר |(מדברת על ניתוח פתוח) לא רוצה עוד סימן רוצה עדיין ללכת עם בקיני אני עדיין צעירה. 2. האם כשארצה להיכנס להריון, ואולי גם יהיה ניתוח קיסרי בלידה, הבקע יהווה בעיה לאחר שעברתי גם קיסרי וגם ניתוח בקע ולבסוף שוב ניתוח קיסרי , זה אומר יותר משלושה פעמים ואולי יותר. אשמח לתשובה מהירה, תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרניה וניתוח קיסרי
ד''ר דוד נויפלד03/09/2008אם כ"כ נמוך צריך להבדיל שבר בצלקת משבר מפשעתי.
אם בצלקת הרי שבד"כ נכנסים באותו החתך.
אם מפשעתי, הרי שנמוך יותר.
אין מה לעשות, צריך לחיות עם מה שיש. רצוי לתקן השבר לפני ההריון הבא, כי יכול להפריע לך ואז לא רצוי להנתח בזמן ההריון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מוגלה בתפריםנתי01/09/2008
שלום, לפני כשבוע וחצי עברתי ניתוח לתיקון בקע. החתך נסגר עם סיכות, שסביבן התפתח אודם, וכן מוגלות הופיעו (אני מנקה אותן כל יום). הביקורת שלי היא רק בעוד יומיים (שבועיים לאחר הניתוח), וחשבתי שאוכל להסתדר עד אז, כי המוגלות מופיעות רק באיזור הסיכות ולא באיזור הצלקת, אבל ככל שעובר הזמן העניין מטריד אותי יותר. האם עליי לגשת למיון בהקדם האפשרי או שהמוגלתיות והאודם הם לגיטימיים כיוון שמופיעים רק סביב הסיכות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוגלה
ד''ר דוד נויפלד03/09/2008אני בד"כ מוציא התפרים, שבוע מהניתוח. לא צריך לפנות למיון אלא לרופא שניתח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקע בבטן ותיקונו עי רשת?!?!מזי01/09/2008
שלום רב, הומלץ לי לעבור ניתוח לתיקון בקט טבורי טרם תכנון הריון לאחר התענינות בשיטות המוצעות אני קצת מבולבלת- למיטב הבנתי בקע הינו רקע ברקמת הבטן- אז איך חסימת הקרע ע"י רשת מונעת את התרחבות הקרע עצמו במהלך הריון? אם לא תופרים וסוגרחם את הקרע ורק מכסים אותו מה ימנע מהקרע בדופן הבטן להתרחב בעת לחץ בטני מהריון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משחק מילים...
ד''ר דוד נויפלד03/09/2008בקע אינו קרע ( לפי המונח בעברית ) אלא "חסר" , דפקט, במקום מסוים בדופן הבטן. בתיקון לעתים רק מניחים רשת לסגור הדפקט ולעתים סוגרים בתפרים ואז מניחים רשת לחיזוק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלות לפני ניתוח בקע- חששותמזי01/09/2008
דר יקר שלום אני בת 26 הבחנתי לאחרונה בבליטה קטנטנה שיוצאת לפעמים אחרי ספורט עמידה ממושכת וכו הלכתי לכירורג בקופח שלי והוא אמר שיש לי בקע קטנטן בטבור (בצד העליון של הטבור-לרוב לא ניתן להבחין בדבר). אני חוששת מניתוח לתיקון ב2 השיטות כי אני צעירה ויש לי בטן יפה ואינני רוצה צלקות עליה. רציתי לדעת 1. מהם גדלי הצלקות בשיטת הלפרוסקופית/רשת והאם אפשר למקם את החתכים במקומות שלא רואים כמו בטן תחתונה (מוסתר עם תחתון) ובתוך הטבור?. 2.האם שיטת הליזר/רשת מונעת קריעה נוספת של דופן הבטן כתוצאה מהריונות וכו? -הבנתי שבשיטה זו לא מאחים את השבר רק שמים רשת אז מה בעצם ימנע המשך גדילה של השבר בעתיד שאכנס להריון? 3.עניין הצלקות באמת מטריד ומתסכל אותי- האם עבור ניתוח בשיטה החדשנית יש ייתרון כאשר הבקע עוד קטן או שגודל הצלקות והאפשרות להיות מנותח בשיטה זו לא משתנה על פי גודל הבקע- כך שאין מגבלה שאחכה כמה שנים עד שארצה להרות או אחרי הריון? (האם דחיית הניתוח בשיטה הלפרוסקופית יכולה לגרום לניתוח מורכב יותר בעתיד בעל צלקות גדולות ורבות יותר?)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובותי...
ד''ר דוד נויפלד03/09/2008אם זה קטן כמו שאת מתארת הרי שבתיקון פתוח תהיה צלקת קטנה בטבור לעומת כשלוש צלקות בשיטה הלפרוסקופית...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהמירה31/08/2008
שלום רב, עברתי בצעירותי ניתוח בקע בשני הצדדים, ועכשיו אחרי כ-20 שנה אני סובלת מכאבים בצד ימין של הבטן התחתונה. האם יתכן שזהו בקע חוזר? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דוד נויפלד03/09/2008יכול להיות, צריך לבדוק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתו בקע מפשעתי בגיל ילדותמישהו26/08/2008
אני בן 26 בגיל 3 עברתי ניתו בקע מפשעתי אשר איתו נולדתי.. איבר מיני הוא קטן מאוד ואיבר מינו של אבי גדול אני מעוניין לרדת לשורש העניין ולדעת מה גורם לזה האם יתכן כי ניתוח הבקע או עתם העובדה שנולדתי עם בקע השפיע על זה תודה..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בגיל הילדות
ד''ר דוד נויפלד03/09/2008כנראה שלא... אם האשכים במקום ובגודל תקין...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוחיולי25/08/2008
אני בת 35, לאחר 3 הריונות. בבדיקת אולטראסאונד בטן שנערכה לי הודגם בקע טבורי ברוחב כ- 3 ס"מ, מכיל לולאות מעי. הומלץ לי לעבור ניתוח, ואני חושבת לעשות כן בעוד מס' חודשים. בינתיים אני מתעמלת פעמיים בשבוע - פילאטיס + שיעורי עיצוב וחיטוב, בשני המקרים יש לא מעט תרגילי בטן. האם אני יכולה להמשיך להתעמל ללא חשש? האם יש מניעה שארים את בני הקטן (בן 3, שוקל כ- 14 ק"ג)? האם אתה ממליץ לנתח בשיטה הפתוחה או בלפרוסקופיה? כמה זמן לאחר הניתוח ניתן להיכנס להריון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יש חשש
ד''ר דוד נויפלד03/09/2008השבר שאת מתארת מעורר חשש לכליאה שתצריך ניתוח דחוף ואולי פגיעה במעי. אם יש צורך אמיתי לדחות, הרי שיש להמנע מכל מאמץ של שרירי הבטן ולא להתגרות בגורל...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סחרחורות וחולשה לאחר ניתוח בקעגלי22/08/2008
לפני 5 ימים עברתי ניתוח לתיקון שבר בטבור. לאחר יומיים התחילו לי סחרחורות והרגשה של חולשה וכאבי ראש. אני משתדלת לשתות הרבה אך עדיין ההרגשה קיימת. יש קשר בין הסחרחורות לניתוח, ואם כן מה הסיבה וכיצד אפשר לטפל לשיפור המצב. יש לציין שהניתוח עבר בהרדמה כללית, וההתעוררות עברה בסדר גמור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סחרחורות
פרופ' זאב דרזניק24/08/2008הסיבה לחולשה ולסחרחורת נובעת כנראה מההרדמה ולא קשורה לניתוח בטבור.
בכל מקרה נראה שזה זמני ויחלוף בימים הקרובים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השפעת ניתוח על תפקוד מיני ופוריותיצחק21/08/2008
שלום, אובחן לי קילה קטן והומלץ על ניתוח בשיטה הפתוחה. האם יש סיכון לתפקוד מיני ו/או פוריות והאם יש יתרון לשיטה הלפרוסקופית בהקשר זה? בתודה, יצחק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השפעה..
ד''ר דוד נויפלד21/08/2008באופן נדיר יכול צינור הזרע בצד הבקע (יש שניים) להפגע. בצורה דומה יכולה אספקת הדם לאשך להפגע, כ"כ יכול להווצר מצב של תסבוב האשך בשק האשכים עם פגיעה בו.
כאמור, סיבוכים אלה נדירים ביותר, ואינם אמורים לפגוע לא בפוריות ולא בתפקוד המיני כיוון שהמעאכת היא כפולה.
אינני מודע שניתן להגדיר הבדלים משמעותיים בין השיטות במיוחד לנוכח השכיחות הנדירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח לפרסקופי או פתוחרחלי21/08/2008
1)קראתי כאן בהודעות קודמות שבניתוח של כמה מקומות -מקובל יותר לפרסקופי,אבל בניתוח פשוט יש עדיפות לניתוח פתוח.מדוע יש עדיפות לניתוח פתוח במצב כזה? 2) במקרה של שבר קטן במפשעה,ושבר נוסף לא גדול מעל הטבור-על מה היית ממליץ יותר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לפרוסקופי
ד''ר דוד נויפלד21/08/2008אין יתרון לניתוח לפרוסקופי בשבר מפשעתי חד- צדדי ראשוני, מה עוד שהמחיר הן הכספי והן מכמות הדיסקציה הנדרשת היא גבוהה יותר בניתוח הלפרוסקופי.
במקרה שאתה מתאר, הייתי ממליץ על ניתוחים פתוחים בשני המקומות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח בקע בגיל ינקותע.ש.20/08/2008
שלום ב, בני בן 27 עבור בגיל חודש וחצי ניתוח הרניה ובגיל 6 שוב מכייון שהניתוח הראשון לא הצליח בגיל 16 עבר ניתוח תוסתפן, שאלתי נכון להיום יש חשד שוב לבקע עקב כאבים, האם זה חוזר לאחר מספר רב של שנים. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח בינקות
ד''ר דוד נויפלד21/08/2008בהחלט יש אפשרות לבקע חוזר. צריך לוודא שאכן זה במפשעה ולא בחתך התוספתן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהמשה20/08/2008
האם ניתוח לפרוסקופי מתאים לכל סוגי הבקעים? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דוד נויפלד21/08/2008עקרונית כן,,, השאלה אם מוצדק בכל מקרה??? התשובה, כנראה לא. (ראה תשובה סמוכה).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח בקענירית17/08/2008
לפני כחודש וחצי בעלי עבר ניתוח בקע מפשעתי באמצעות פתיחת בטן. בפני מס' שאלות: 1. לפני כיומיים, בדיוק כשחשבנו שהנפיחות ירדה, התנפח האזור חזרה והוא מרגיש מאוד קשה - האם זה טבעי? האם ייתכן שהרשת תיקרע-במידה וכן מה מרגישים? 2. כשבועיים לאחר הניתוח יצאו לו באזור הבטן סימנים אדומים, האם ייתכן שזו תופעה שקשורה בניתוח? הרופא המנתח העיף מבט זריז ביותר בביקורת וטען שאין שום קשר. אשמח רק לדעת האם זה שווה בדיקה ואם כן מול מי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח בקע
ד''ר דוד נויפלד18/08/2008אחד מאיתנו לא מבין! מה זה פתיחת בטן? ומה "סימנים אדומים באזור הבטן"? מה זה "זריז ביותר"?
לגבי הרשת - אין סיכוי שהיא תקרע! היא יכולה להנתק ממקומה אם עושים מאמצים יתרים מיותרים ולכן יש להזהר. התנפחות באזור הניתוח היא שכיחה במיוחד כשיש רשת. יכול להיות הצטברות של דם ויכול להיות נוזלים תגובתיים. בינתיים - לא לגעת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם רומנטיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

