מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תוצאות USעדי05/08/2010
שבוע 24+3, הריון שהחל כתאומות ועברתי הפחתה בשבוע 17 של אחת העובריות בגלל הידרוצפלוס במח.
היום באולטראסאונד מעקב התקבלו הנתונים האלו:
BPD - 23 1/7
FL - 24 3/7
HC - 24 0/7
AC - 24 1/7
BPP - 8/8
EFW - 652
S/D - 3.6
1. מזה S/D? האם תקין?
2. נאמר לנו שהבטן קטנה יותר ולכן דרוש מעקב, מה המשמעות של בטן קטנה יותר וממה שאני רואה בתוצאות מדובר בסך הכל ביומיים ממה שאני נמצאת בו, זה לא אמור להיות לא משמעותי הפרש כזה?
3. BPD לעומת זאת קטן ביותר משבוע ולא נאמר לנו על זה כלום, זה לא מצריך מעקב? כמובן שעושים מעקב על הכל בלי קשר אבל זה לא משהו שנחשב קטן מידי???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות US
פרופ' יריב יוגב05/08/20101. זרימות דם בחבל טבור- תקין
2. הבטן אינה קטנה ותואמת את גיל ההריון
3. טווח סטיה תקין
לסיכום נראה כי מדובר בבדיקה תקינה המשך מעקב בלבד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהחסויה05/08/2010
שלום אני בהיריון ראשון עם תאומים לאחר טיפולי IVF שבוע 22 לפני כמה ימים הרופא בדק אותי עם מכשיר גלי קול אין לי מושג איך נקרא המכשיר אבל שמעתי את פעימות ליבם של העוברים האבחנה שהרופא כתב היא רחם רך מוגדל לגיל ההריון, דופלר + + הייתי רוצה לדעת מזה אומר נשמע קצת מדאיג תודה על העזרה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה
פרופ' יריב יוגב05/08/2010שהכל תקין. הוא שמע בדופלר את דופק לב העוברים והרחם מעט מוגדל לגיל ההריון כי מדובר בתאומים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הריון בר סיכוןשרון05/08/2010
שלום,
עקב המטומה (30X7 בין הקומים ממוקמת קרוב לצוואר) אני במעקב הריון בסיכון.
בהיעדר דימומים - עד מתי ההריון יוגדר כהריון בסיכון?
האם כל עוד ההמטומה קיימת עליי להמשיך במעקב או שעקב ההיסטוריה (דימומים משבוע 5 עד 17,
היום אני שבוע 19) אהיה במעקב בר סיכון עד סוף ההריון?
תודה,
שרון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הריון בר סיכון
פרופ' יריב יוגב05/08/2010גם ללא דמום המטומה מעלה הסיכוי להיפרדות שליה לידה מוקדמת ופגור בגדילה התוך רחמית
התייעצי עם הרופא נמטפל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סכרת הריוןיהב05/08/2010
שלום רב,
אני בשבוע 34 ומוגדרת בהריון בסיכון (בשל הריון קודם) + סכרת הריון.
שאלתי, האם אני אצטרך ללדת בשבוע 38 בגלל היותי בק"ב הסכרת למרות שהמדדים של הסוכר אצלי תקינים?
כמו כן, הריון קודם קסרי ובמידה ואני אצטרך ללדת בשבוע 38 (ניתנה לי האופציה בתחלית ההריון הנוכחי לנסות ללדת רגיל) האם יתנו לי זירוז כמו לנשים "רגילות" או ישר ישלחו אותי לקסרי..
למרות שהשאלה השניה היא לנביאים (חחחחחחחחחח) היא יותר מהניסיון שלך כרופא.
בברכה ויום טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סכרת הריון
פרופ' יריב יוגב05/08/2010מועד הלידה בהריון סוכרתי נקבע ע"פ גודל העובר תנאי צוואר הרחם ומידת האיזון הסוכרתי
יש תלות ושוני בגישה כתלות בבי"ח בו את אמורה ללדת
התייעצי עמם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לפני כניסה להריון בסיכון גבוה..אני05/08/2010
שלום,
אני בת 25, לפני כ4 חודשים עברתי אירוע מוחי חריף. למזלי, לא נותרו כלל סימנים מהאירוע ואני מרגישה מציון.
במהלך הבירורים לסיבה לאירוע, ערכו לי בדיקות קרישיות יתר שיצאו תקינות לחלוטין.
בדיקה נוספת שערכו לי הינה אקו ושתי ובו נמצא לי PFO מינימלי.
לאור המימצאים הרופאים אמרו שהחשד העיקרי לאירוע הוא ה- PFO בשילוב נטילת גלולות למניעת הריון. כמובן שהפסקתי באופן מידי את נטילת הגלולות. וכמו כן עברתי צינתור לצורך סגירת ה-PFO.(לפני כחודשיים)
כיום אני נטלת 75 מ"ג פלביקס ו-100 מיליגרם אספירין.
בעוד כ- שלושה שבועות אני אמרוה להפסיק ליטול את האספירין. אך אני מעוניינת להיכנס להריון בקרוב.ולכן אני מתכננת להפסיק את הפלביקס ולהישאר רק עם האספירין.
נאמרו לי גישות שונות בנוגע למועד שבו אני יכולה לנסות להיכנס להריון קרדיולוג אחד אמר לי שלושה חודשים לאחר הצינתור ואחרת אמרה לי 6 חודשים והיה המטולוג שעדיין לא ידע שאני עומדת לעבור את הצינתור שהמליץ על המתנה של כשנה לאחר האירוע.
מה מהם הנכון? מלבד זאת, האם זה נכון שאין שום ממצאים מחקריים לכך שנוצרו מומים בעוברים בעקבות נטילת אספירין ו/או קלקסן במהלך ההריון?
האם אצלי יש סכנה גבוהה יותר למומים או לתמותה בעובר מעצם מצבי? האם עליי לשקול לא להיכנס להריון בגלל מצבי(מתוך חשש לבריאות העובר ולא מבחינה אישית שלי)
אודה לתשובתכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לפני כניסה להריון בסיכון גבוה..
פרופ' יריב יוגב05/08/2010נעמי שלום
אין מניעה מהריון על קלקסן ואספירין
אינני משוכנע שיש צורך באספירין בכלל או בקלקסן לאחר סגירת ה PFO
יש בכל זאת מקום לברור נוסף
אנא פני למרפאה להריון בסיכון גבוה או קבעי פגישת ייעוץ פרטנית לצורך הכנה מסודרת להריון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריבוי מי שפיר תאונה קלה וציריםאמא04/08/2010
שלום אני מחר נכנסת לשבוע 38 לאחר אשפוז בן יומיים עם צירים עקב תאונת דרכים שעברתי
על הדרך מצאו ריבוי מי שפיר, פתיחה 2 ס"מ וצוואר מחוק 80 .
כמו כן אושפזתי בשבוע 33+4 עם צירים מוקדמים וטופלתי בפרסולאט.
במכתב השחרור צוין לשוב לבית חולים במקרה של דימום, ירידת מים וצירים.
אני חשה בצירים (התקשות של הבטן) כל הזמן וזה לא חדש...היום נבדקתי אצל הגיניקולוג ואין שינוי בפתיחה. האם מומלץ לגשת לבית חולים שאין התקדמות בפתיחה, עקב ריבוי מי השפיר?
מה הסכנות והאם כדאי לקבל זירוז, בהתחשב בעובדה שמשקל העובר מאוד גדול (ייתכן ויעבור את ה4 ק"ג בעוד שבוע ואני מאוד קטנה וצרה).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריבוי מי שפיר תאונה קלה וצירים
פרופ' יריב יוגב05/08/2010ללא בדיקה מסודרת לא ניתן לחוות דיעה
במידה ומעוניינת קבעי פגישת ייעוץ או התייעצי עם הרופא המטפל
במידה ויש דמום צירים סדירים או ירידת מיים פני לחדר לידה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלוםענת04/08/2010
אני בשבוע 26
נוטלת 5 ימים פרדניזון 20 מ"ג.
שמתי לב שבימים האחרונים אני מרגישה את העובר פחות.
פחות בעיטות והוא פחות פעיל כמו קודם
האם יש קשר לפרדניזון
יש צורך להבדק?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשלי
פרופ' יריב יוגב05/08/2010פרדניזון אינו קשור בהפחתה בתנועות עובר מאחר ואינו עובר שליה
גשי להיבדק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפסקת הריון- בעלת קרישת יתרימי22004/08/2010
שלום לכולם, אני מאובחנת כבעלת קרישת יתר (לופוס0 אנטיפוספולטי) ונוטלת אספירין קבוע , בת 38, יש לי 3 ילדים, ועברתי 2 גרידות.
הלידות /הפלות שלי : 2000 לידה, 2002- הפלה( ש-8 עובר ללא דופק), 2005 לידה 2007 לידה, 2010 לפני 4 חודשים, נכנסתי להריון ובשבוע 8 אובחן כי העובר ללא דופק, בוצעה גרידה.
אני רוצה לציין, כי אני לא מעוניינת יותר בלידות.
כיום אני בשבוע 5.5, ואובחנו אתמול 2 שקי הריון, כרגע מוקדם לדעת האם יש דופק.
על מנת "לעזור" ולהפסיק את ההריון, הפסקתי כבר מעל שבוע לקחת אספירין.
האם אכן יש סיכוי גבוהה להפסקת ההריון עקב אי לקיחת אספירין?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפסקת הריון- בעלת קרישת יתר
פרופ' יריב יוגב04/08/2010לא בהכרח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סוכרת הריוןסיגלית03/08/2010
שלום רב,
היום עברתי העמסת סוכר של 100(לאחר שהערך ב50 יצא 160),אני בשבוע 28
להלן התוצאות:
בצום:92
אחרי שעה:203
אחרי שעתיים:192
אחרי 3 שעות:טרם קיבלתי תוצאה,אדע מחר.
יצאו לי כבר 2 ערכים חריגים,האם חד משמעית מדובר בסוכרת הריונית?
מה עליי לעשות?
האם הרןפאה תפנה אותי למרפאה בסיכון,במידה וכן-חשבתי לקבוע תור כבר מעכשיו,השאלה לאיפה אני צריכה לקבוע בבלינסון?
יש לי תור למרפאה בסיכון בבלינסון בשל שליית פתח(טרום ניתוח קיסרי),האם מדובר באותה מרפאה שמטפל בסוכרת?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סוכרת הריון
פרופ' יריב יוגב03/08/2010אכן יש אבחנה של סוכרת הריונית
יש לקבוע תור בהקדם למרפאה להריון בסיכון גבוה
אותה מרפאה גם מטפלת בשליית הפתח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת סוכרלימור02/08/2010
ד"ר שלום
לגבי השאלה הכללית ששאלתי אני רוצה להיות יותר מדויקת היום אני בהריון שבוע 13 את הבדיקת סוכר לא בצום נעשתה לפני שלוש שנים במקרה נתקלתי בה סוכר בצום תמיד תקין עוד פעמים ראיתי שעשו לא בצום היה 110 ו 85 האם זה מצריך בירור אמא חולת סכרת
ואם אני עושה בדיקת העמסת סוכר בשבוע 24 מדובר רק על סכרת הרייונית האם זה מצביע על סכרת אמיתית אני לא מבינה את ההבדל אשמח אם תסביר לי ותאמר לי אם יש צורך בבירור בגלל ה 150....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת סוכר
פרופ' יריב יוגב02/08/2010בשלב זה אין צורך בברור נוסף
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אמת או מיתוס?ליאם02/08/2010
היום שבוע 39+0.
האם התפתחות לידה (במועד) מושפעת מביצוע פעילות גופנית מאומצת/ יחסי מין/ עיסוי פטמות וכו' או שהתהליך יתרחש עצמונית כש"יגיע הזמן"?
בקיצור - האם להתאמץ לעשות כל מיני דברים או פשוט לחכות בסבלנות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אמת או מיתוס?
פרופ' יריב יוגב02/08/2010לרוב הגסרים שציינת אין מחקרים מבוקרים ולכן יש הרבה אמונות טפילות ומיתוסים. אף עובר לא נשאר ברחם לתמיד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המטומה ללא דימוםשרון02/08/2010
שלום,
אני בהריון IVF שהיה מלווה בדימומים משבוע 5. היום אני בשבוע 19.
בשבוע 7 התגלתה המטומה שעד היום קיימת ומשנה את מימדיה (לעתים קטנה לעיתים גדלה).
כבר 4 שבועות ללא דימום או כאבים.
עד עכשיו נמנענו מקיום יחסים.
האם לאור העובדה שכבר זמו מה אין דימום (למרות שההמטומה קיימת עדיין) - ניתן "לחזור לשגה"?
תודה,
שרון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המטומה ללא דימום
פרופ' יריב יוגב02/08/2010אין לכך תשובה ברורה. לטעמי כן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צירים מוקדמים ופרסולאטדנה02/08/2010
שלום
אני טופלתי בפרסולאט משבוע 27 בערך
עכשיו עברתי למעקב הריון בסיכון והרופא המליץ לי להפסיק עם הכדורים
כי לא הוכח שהם עוזרים
אני היום בשבוע 31
האם אכן כדאי להפסיק עם הכדורים
(צוואר הרחם ארוך וסגור)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צירים מוקדמים ופרסולאט
פרופ' יריב יוגב02/08/2010אין הוכחה כי לטיפול עוצר צירים ללא נוכחות צירים ודינמיקה צווארית יש יעילות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה ,שבר בעצם המצח לעובר?שקד02/08/2010
שלום !!
עובר שנשבר לו עצם המצח ,.
בבדיקת mri שהילד בן שנה אפשר לראות סדק ,או שהיתה שם פגיעה ?
ואיך עושים לילד בן שנה בדיקה כזו ??
ואם יש קרינה או סכנה בבדיקה ?
תודה מראש
יונית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה ,שבר בעצם המצח לעובר?
פרופ' יריב יוגב02/08/2010פני לפורום רפואת ילדים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת שתןיעל01/08/2010
שלום , בשבוע 29פלוס 4 בבדיקת שתן יצא פרוטאין 20 האם צריך להדאיג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת שתן
פרופ' יריב יוגב02/08/2010לא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם סובלים מחרדות?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)



.jpg)