מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- דימוםלואיז21/07/2010
שלום רב,
אני כארבעה שבועות (בשבת הקרובה) לאחר לידה ועדיין יש לי דימומים חזקים וחלקם ברי תוכן (כמו ורידים נימים קטנים...).בהריון הייתי עם סכרת הריונית עם רמות מאוד גבוהות של אינסולין שטופלו ע"י משאבה.
רציתי לדעת באם הדבר נורמלי או או שעליי ליצור קשר עם הרופא המטפל לפני תום שישה השבועות שלאחר הלידה?
אשמח לתשובתכם,
תודה רבה,לואיז* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דימום
פרופ' יריב יוגב22/07/2010אין קשר לסוכרת
יש מקום לבדיקת רופא סונר אגן ורמות בטא בדם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעילות גופניתדקלה21/07/2010
שלום,
קראתי מס' המלצות סותרות לגבי מינון פעילות גופנית בהריון. אשמח לדעת מה מותר מבחינת מס' פעמים בשבוע/כמה דק' שבועיות ללא לקיחת סיכון. מדובר על פעילות בעצימות בינונית. אני כבר שנה מתאמנת בין 3-4 פעמים בשבוע (חצי שעה פעילות אירובית+פעמיים בשבוע משקולות ותרגילי כוח). רציתי גם לדעת האם פעילות גופנית בהריון מורידה סיכוי לפתח סכרת הריון. אציין שמשקלי תקין. הריון בסיכון עקב קרישיות יתר, מזריקה קלקסאן 60 מ"ג.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספת
דקלה21/07/2010ואיך להתייחס לכתבה שקראתי לפיה פעילות גופנית בהריון גורמת ליתר לחץ דם? אציין שבהריון הקודם היתה לי רעלת שהחלה 5 ימים אחרי הלידה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוספת
פרופ' יריב יוגב22/07/2010לא לכל שטות שמתפרסמת צריך להתייחס....יש הרבה מחקרים וחלקם בותרים. שוב הדבר החשוב הוא מינון נכון ולא מופרז
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפעילות גופנית
פרופ' יריב יוגב22/07/2010אין מניעה מהמשך פעילות גופנית בהריון
מפחית באופן משמעותי הסיכוי לסוכרת הרינית
אין מימון מומלץ. רצוי כ 80% מהפעילות שמבצעת היום
כל עוד לא מופרז ומוגזם פעילות גופנית אינה מסוכנת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הריון לא רצוי .....רונית21/07/2010
בת 36 עם תאומים בני חצי שנה .
שבוע 4 ו- 5 ימים במשך החודשים הנוכחים עד השבוע שגילתי כי אני בהריון נלקח :
פוסטינור בין 10-12 כדורים בחודשים האחרונים .
במשך 4 חודשים רדוקטיל15 מ"ג .
בין לבין עקב מיגרנות איבופן .
מה הנזק שנגרם ? בעלי לא מוכן לשמוע על הפלה ? והאם יש סיכוי להפלה טבעית אחרי הכל .....
תודה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הריון לא רצוי .....
פרופ' יריב יוגב22/07/2010לצורך ייעוץ מסודר יש לפנות תחילה למרכז לתרופות והריון בבי"ח אסה"ר ואחכ לרופא המטפל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי סכרת הריוןרעות21/07/2010
בשבוע 32, לאחרונה אובחן GDMן, לאחר מעקבי סוכר- בשל עובר גדול (מעל אחוזון 90), למרות העמסה של 100 תקינה.
שתי שאלות:
1. מסתמן שערכי הצום שלי בבוקר גבוהים-95-103, למרות כל נסיונות ההורדה- פחממה מורכבת+ ממרח שומני כשעתיים לאחר ארוחת הערב.
ניסיתי גם לילה אחד לאכול בסביבות 3-4 (שעת הערות הרגילה שלי..)
מכל הנל- פעמים היה בסדר, כמה פעמים לא.
לא ברור לי איך- עשיתי הכל אותו הדבר. האם עוד המלצות?
2. אני מודדת 4 פעמים ביום- צום בבוקר, ואחכ שעה לאחר 3 ארוחות עיקריות.
מה אמור להיות הממוצע היומי עם המדידות הנל? הרופא אמר 117, אבל כאן אני רואה מספרים הרבה יותר נמוכים.
בגלל זה הוא לא רוצה להתחיל טיפול תרופתי.
תודה!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לגבי סכרת הריון
פרופ' יריב יוגב22/07/2010בוודאי
יש להתאים דיאטה ולשקול טיפול בכדורים
לאור גיל ההריון יש מקום להתחלת טיפול מהירה
במידה ומעוניינת קבעי פגישת ייעוץ אישית לצורך התאמת טיפול* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תאומיםרוני21/07/2010
הי אני בהריון עם תאומים משבוע 16 אני עם דימומים והשליה האחורית שלי 6 מ"מ מצואר הרחם הרופא נתן לי שמירה הריון ומנוחה האם זה מסוכן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תאומים
פרופ' יריב יוגב21/07/2010קשה ע"ס המידע שציינת לחוות דיעה על סיכון
לצורך חוות דעת מותאמת אישית קבעי פגישת ייעוץ במידה ומעוניינת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טחוריםליאם21/07/2010
שבוע 37+2, יומיים לאחר הוצאת תפר צווארי.
חשה בטוב למעט מה שנראה כטחור חיצוני טרומבוטי שהופיע לפני כיומיים- שלושה..
כואב מאוווד ומקשה על ישיבה ותנועתיות באופן כללי.
למרות טיפולים מקומיים (משחות וג'לים) אין הקלה משמעותית ויש לי הרושם שאפילו גדל מעט.
האיזור רגיש מאוד למגע ועקב הסמיכות לפתח הנרתיק אני משערת שגם בדיקה PV תעורר כאב.
מה התייחסותכם/ המלצתכם?
ברצוני לפנות לפרוקטולוג. מה יחסכם לטיפול דפיניטיבי יותר בשלב כזה של ההריון (צריבה/ כריתה וכו')?
האם נוכחות ממצא כזה משפיעה באופן כלשהו על ניהול הלידה (שכצפוי תחמיר את מצב הטחורים)?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טחורים
פרופ' יריב יוגב21/07/2010ללא בדיקה לא ניתן לדעת. פני לרופא המטפל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הריון-שלישייהמירי20/07/2010
שלום רב, אני בשבוע 10 לאחר טיפולי הפרייה עם שלישייה. מתחילת ההריון אני עם דימומים. נבדקתי כבר 4 פעמים. הרופא שלי בדק אותי פעם אחת ונאמר לי לחכות שהדימום יחלוף מעצמו. דופק העוברים תקין. שמתי לב שהדימום חוזר כאשר אני בתנועה מרובה או עובדת הרבה. איך אני יכולה לקבל שמירת הריון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הריון-שלישייה
פרופ' יריב יוגב20/07/2010פני לרופא המטפל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרו וירוסרחלי19/07/2010
parvo viros b19 igg positive igm negative .אני בשבוע 18 ו4 ימים האם תוצאות הבדיקות הנל מוכיחות כי אני כרגע חולה בוירוס הפרו ?ואם כן מהם ההשלכות לעובר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר Parvo virus
פרופ' יריב יוגב20/07/2010התשובות מלמדות על חשיפה בעבר קרוב לוודאי טרם ההריון. הסירי דאגה מלבך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תנגודת בעורקי הרחםשירלי19/07/2010
אני בהריון שבוע 21 (הריון של הפרייה,לאחר הריון ראשון שהסתיים בהפלה בשבוע 8)
באולטרסאונד לפני שבועיים אמרו לי כי יש תנגודת בעורקי הרחם עורק ימין 0.2 עורק שמאל 2.0
מה שבעתיד עלול להצביע על רעלת הריון.
התחלתי לפני שבועיים אספירין קרטיה 100מ"ג ואתמול לאחר שבועיים עם אספירין עשיתי שוב אולטרסאונד והרופא א מר שעדיין רואה בעיה עורק ימין 1.6 שמאל 1.8 ושממליץ טיפול בקלקסן שהתחלתי היום.
אני חרדה מאוד עוד מאז התחלת טיפולי ההפרייה ןבכלל אחרי ההפלה שהייתה,נשלחתי לטיפול פסיכולוגי שבינתיים לא כ"כ עוזר ניסיתי להסתכל מה הסכנות לעובר באינטרנט ונתקלתי בתשובות מחרידות !!!!!!!! ששאלתי את הרופא שלי הוא אמר לא לדאוג זה יסתדר.... אולי כי יודע שאני כ"כ חרדתית
רציתי בבקשה לדעת מה הסכנה לעובר והאם מקבלת טיפול מתאים ?
והאם בעזרת טיפול זה ניתן למנוע לגמרי את סכנות התנגודת
בתודה רבה מראש וב"ה בשורות טובות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תנגודת בעורקי הרחם
פרופ' יריב יוגב20/07/2010סכוי מוגבר להפרעות גדילה רעלת הריון
יש צורך במעקב גדילה אחת ל 10-14 ימים
נעקב תנועות עובר
הטיפול שמקבלת הולם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שקיפות עורפיתקרן וילנאי19/07/2010
הנני בת 39 הריון רביעי הריון ראשון גיל 30 ללא בדיקת שקיפות עורפית נולדה ילדה מקסימה שהיום בת 8 הריון שני לאחר שנה שקיפות עורפית 4.5 מ"מ בוצעה בדיקת סיסי שיליה ששללה בעיות כרומוזומליות אך בכל זאת נבהלנו מתוצאת השקיפות שלא הייתה תקינה והחלטנו לא לקחת סיכון ובצעתי הפלה שנתיים לאחר מיכן הריון שלישי שקיפות 2.1מ"מ ילדה משגעת שהיום בת 4.5
עכשיו אני בהריון רביעי שקיפות עורפית בוצעה לפני שבוע בשבוע 12 והתוצאה2.9 מ"מ ההחלטה כרגע להמשיך למי שפיר סקירות ואקו לב עוברי.
יש לציין שאני גרה בארה"ב ומרגישה קצת מנותקת מבחינת ההסברים של הרופאים פה לגבי הסיפור הזה
שאלתי - אם כל הדיקות בסופו של דבר יהיו תקינות מה הסיכוי שלי להולדת ילד בריא כשנקודת הפתיחה לא תקינה?
האם ישנם תינוקות שנולדו עם שקיפות כזו בריאים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שקיפות עורפית
פרופ' יריב יוגב19/07/2010שקיפות עורפית מוגברת מעלה סיכון למומי לב ומומים כרומוסומאליים. גם לאחר סקירת מערכות תקינה ודקור מי שפיר תקין עדיין קיים סכוי מוגבר (אך נמוך אבסולוטית) לילד חולה. יש להשלים ייעוץ גנטי סקירת מערכות ודיקור מי שפיר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דםחגית19/07/2010
שלום
אני בהריון תאומים שבוע 36 + 5 סובלת מסכרת.
מאתמול שמתי לב שערכי הלחץ דם שלי עולים לדוגמא יד שמאל 135 93, יד ימין 126 87.
אין לי נפיחות, בצקות או כאבי ראש. אני נמצאת במנוחה ושותה מיים. אתמול עשיתי בדעקות מעבדה שיגרתיות חלבון בשתן 10.
האם עלי לפנות לבית החולים? מאיזה ערכים העסק בעייתי.
יש לציין כי ערכי הלחץ דם שלי לא היו נמוכים מלכתחילה בסביבות 120 80.
תודה מראש,
חגית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ דם
פרופ' יריב יוגב19/07/2010מעל 140/80
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סטרואידים בהריון - טרשת נפוצהאורית19/07/2010
שלום רב,
שמי אורית , בת 28 , מאובחנת כחולה בטרשת נפוצה מזה כשנתיים.
עד לפני 4 חודשים טופלתי באינרפרון - רביף 22 אשר הופסק לאור נסיונות הכניסה להריון והוחלף באומריגם.
כיום אני בהריון שבוע 8 , מזה מספר ימים אני סובלת מהתקף קשה של המחלה אשר כולל אובדן תחושה בשתי הרגליים, נימול, זרמים וכו'.
לאחר התייעצות עם הנוירולוג המטפל הומלץ לי על התחלת טיפול בסטרואידים ( 1 גרם ל-5 ימים )
אני בשלב זה נמנעת מלקבל את הטיפול עקב חשש כבד מהמינון הגבוה וההשלכות של טיפול כזה.
אשמח לשמוע האם ניתן לקבל מינון כזה של סטרואידים ומהם ההשלכות שיכולות להיות לו.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סטרואידים בהריון - טרשת נפוצה
פרופ' יריב יוגב19/07/2010הסיכוי להשפעה עוברית נמוך בטיפול פומי בשבוע בו נמצאת ובוודאי שיש מקום להתחלת טיפול כדי להקל על ההתקף
רצוי כי את מעקב ההריון תעשי במסגרת מרפאה להריון בסיכון גבוה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהראשית תודה, שאלה קטנה נוספת
אורית20/07/2010למה הכוונה בטיפול פומי, מדובר על עירוי ורידי של סולומדרול למשך 5 ימים.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהראשית תודה, שאלה קטנה נוספת
פרופ' יריב יוגב21/07/2010הבינותי. עדיין יש מקום לטיפול מהאינדקציות שציינת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- IUGRנוני19/07/2010
א. רופא הנשים שלי אבחן IUGR לעובר בגלל מידות הבטן שהיו קטנות למדי, מה זה אומר? מה הסיכונים בדבר? מה הגורמים לזה?
ב. האם ידוע לכם אם רופא הנשים שלי ציווה על שמירת היריון מסיבת IUGR למעלה מ-30 ימים (עד הלידה, יתכן וביטוח הלאומי לא יכיר או יאשר את הגמלה אף על פי שהרופא חתום על זה??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נ.ב
נוני19/07/2010כמו כן הרופא הורה להיות במעקב מוניטור שבועי עד הלידה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהIUGR
פרופ' יריב יוגב19/07/2010על סמך הנתונים שסיפקת לא ניתן לחוות דיעה רפואית
לצורך ענין הגמלה התייעצי עם ביטוח לאומי והרופא המטפל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צירים מוקדמיםעדי19/07/2010
אני בשבוע 23 הריון תאומים! זה ההריון השני שלי בראשון גם היו צירים מוקדמים משבוע 25
אני לוקחת אוטרוגסטן 200מ"ג פעמיים ביום.
יש לי צירים כבר משבוע 20 הצירים לא מפסיקים גם עם קבלת נוזלים!
צוואר הרחם היה בערך 4 ס"מ לפני 10 ימים ארוך וסגור.
מאיזה שבוע אפשר להתחיל לקבל תרופות בכדי להפסיק את הצירים????
ובאיזה שבוע אפשר לקבל את הזריקות להבשלת הראות של העוברים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צירים מוקדמים
פרופ' יריב יוגב19/07/2010כל עוד אין קיצור תעלת צוואר הרחם אין צורך בטיפול לעצירת צירים או מתו זריקות להבשלת ראות העובר. שני טיפולים אלו לא ניתנים טרם שבוע 24
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סכרת הריוןקרן19/07/2010
שלום בת 28, שבוע 24 . ביצעתי את בדיקת העמסת סוכר 50 G שתוצאה יצאה 144 (טווח נורמה 70-140) האם אני נמצאת בסיכון? האם יש לי סכרת הריון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סכרת הריון
פרופ' יריב יוגב19/07/2010יש צורך בהעמסת סוכר 100 גרם לצורך ביסוס האבחנה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם פרפקציוניסטים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



