מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שלום ד"רענת14/07/2010
שלום
סליחה על השאלה הבאה.
אני בהריון שבוע 24
יומיים אחרונים הייתי עם טחורים מדממים עקב עצירות.
האם הדימום מהטחורים מסכן את ההריון?
היום כבר יותר טוב
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טחורים
ד''ר אלי רימון14/07/2010לא מסכן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיעוט מי שפיר קיצוני בהריון תאומיםאופירה13/07/2010
אני בת 35 הריון שלישי בשבוע 26+1 בהריון תאומים , בשבוע 17 עברתי דיקור מי שפיר והחל מהשבוע ה-19+3 אני סובלת מדליפת מי שפיר ממושכת (אני כרגע מאושפזת בבית חולים בשמירת הריון ,קיבלתי כבר אנטיביוטיקה ומידי יום מבוצעת בדיקה דם לשלילת זיהום) , בשבועות הראשונים כמות המים הייתה תקינה ואילו מזה כ-3 שבועות ה-AFI בשק אחד הוא 2 ובשק השני הוא 4 , העוברים מתאימים לשבוע ההריון, ברצוני לשאול האם נגרם נזק לעוברים (מומים וכו') במצב הנוכחי, ואם כן מה הוא? מתי כדאי לבצע לידה על מנת לא לסכן את העוברים? בתודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיעוט מים
ד''ר אלי רימון14/07/2010לידה בשבוע מוקדם קשורה בסיבוכי פגות קשים
ההחלטה על ילוד קשורה להתפתחות זיהום כפי שכבר הסבירו לך
הבעיה במיעוט מים היא התפתחות הריאות ולעיתים לחץ על הגפיים לאור חוסר מים
היות שאת מאושפזת ואינני בקיא בכל הפרטים אני מציע שתפני את השאלות לרופאים במחלקה שמכירים את הפרטים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יתר לחץ דםאביטל13/07/2010
שלום, שמי אביטל ואני בהריון בשבוע 15.
בשבועיים האחרונים אני סובלת מכאבי ראש עזים (מיגרנותיים) סחרחורות וטשטוש ראייה. הרופא המליץ על מעקב לחץ דם בקהילה ובמשך השבועיים האלו נמצא כי הערכים הסיסטוליים נעים בין 130-150 והערכים הדיסטוליים בטווח של 85-100
אתמול הופניתי למיון שם שיחררו אותי עם המלצה למעקב במרפאה להריון בסיכון גבוה בקהילה וציידו אותי במרשם לתרופה בשם TRANDATE.
מסתבר שקיים מחסור בתרופה הנ"ל בחברה המייצרת ולכן לא ניתן לספק אותה במקביל קבעתי תור בהיי ריסק אולם התור הזמין הקרוב הוא רק בתחילת חודש אוגוסט.
אני מאוד מודאגת ומבולבלת שכן אין באפשרותי לקבל טיפול מיידי לבעיה ובינתיים ערכי לחץ הדם ממשיכים לעלות.....
מה עליי לעשות? אודה על עזרתכם.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ל"ד
ד''ר אלי רימון14/07/2010פני ליעוץ רופא הריון בסיכון להתאמת הטיפול
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שמירת הריוןאיילה13/07/2010
שלום,
אני בשבוע 31. הריון אחרי טיפולים.
בשבוע 24 לאחר העמסת סור התגלתה אצלי סכרת הריונית, כיום אני במעקב במרפאה לסיכון הריון.
אתמול הייתי במעקב אצל רופא הנשים שלי(לא מטעם המרפאה להריון בסיכון) והוא נתן לי חודש ימי מחלה שלאחריה אוכל להגיש בקשה לביטוח לאומי לקיצבה לשמירת הריון.
יש לי כמה שאלות:
1. האם הבקשה צריכה לשמירת הריון צריכה להגיע גם מהמרפאה להריון בסיכון או שמספיק מהרופא שלי?
2. האם סכרת הריון נחשבת לסיבה שבעיקבותיה מאשרים שמירת הריון, גם אם היא יחסית מאוזנת?
3.כרגע יש לי 32 ימי מחלה, אם בפועל אצל המעביד שלי קיימת יתרת ימי מחלה נמוכה מזה, האם אקבל בכל מקרה את הכסף?
תודה!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שמירה
ד''ר אלי רימון13/07/20101. האם הבקשה צריכה לשמירת הריון צריכה להגיע גם מהמרפאה להריון בסיכון או שמספיק מהרופא שלי? מספיק הרופא שלך
2. האם סכרת הריון נחשבת לסיבה שבעיקבותיה מאשרים שמירת הריון, גם אם היא יחסית מאוזנת? לדעתי לא
3.כרגע יש לי 32 ימי מחלה, אם בפועל אצל המעביד שלי קיימת יתרת ימי מחלה נמוכה מזה, האם אקבל בכל מקרה את הכסף- לא יודע, התיעצי עם ביטוח לאומי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סכרת הריון-שאלה לרופאיםדקלה13/07/2010
שלום לרופאים,
האם יש לכם ניסיון עם טיפול במטפורמין לסכרת הריון? לפני שמנסים אינסולין כמובן. האם נערכו ניסויים בארץ על נשים הרות באשר לבטיחותו בהריון?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מטפורמין
ד''ר אלי רימון13/07/2010אין ניסיון רב בכלל בעולם
לגבי הבטיחות אין קונצנזוס חד משמעי
לגבי תרופה אחרת יש עדויות מחול שמעבר שליה קטן
פני להתיעצות מסודרת של רופא הריון בסיכון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- SMAדנה12/07/2010
שבוע 35.
לצערי התגלה כי בעלי נשא SMA. אני איני נשאית של הגן.
בבדיקת DNA של העוברית (נשמר ממי שפיר שעברתי עקב X שביר ולמזלי העוברית תקינה) נמסר לי כי היא נשאית של הגן אך אינה חולה.
לפי הבנתי רק אם שני בני הזוג נשאים של הגן הסיכוי לחלות גבוה יותר. האם עצם היותי לא נשאית עדיין משאיר סיכוי גדול לכך שהיא חולה?
לא ברורה התשובה של הגנטיקאית במקרה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר SMA
ד''ר אלי רימון13/07/2010למיטב ידיעתי לא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מאמץ בהריון בסיכוןשרון12/07/2010
שלום רב,
אני בהריון שבוע 16 מופנית להריון בסיכון עקב המטומה ודימומים.
היום - שבועיים ללא דימום אך ההמטומה עדיין שם.
שאלה קצת מביכה אבל בכל זאת......
אני מאוד פדנטית ואחרי כמה שבועות שלא ניקיתי בעצמי את הבית התפתתי היום ועבדתי מאוד קשה. אני לא בשמירה, אבל הרופא ביקש ממני לא להתאמץ...
האם ייתכן ועשיתי נזק? אני לא מרגישה כאבים שלא היו קודם או משהו חריג......
אבל אני מאוד מודאגת כי באמת הגזמתי.
מה הנזק שיכול להיגרם במאמץ במצב כזה??
תודה,
שרון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מאמץ
ד''ר אלי רימון12/07/2010מיותר כי גורם לחץ על הצואר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום ד"רענת12/07/2010
אני בשבוע 24
האם לחיצות חזקות בשירותים בגלל עצירות יכולות לגרום לצירים או להתקצרות צואר הרחם או ללידות מוקדמות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לעדינה
ד''ר אלי רימון12/07/2010לא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה-רעלתמרי12/07/2010
שלום, אני בשבוע 19+3 להריון,בסיכון לרעלת לאחר לידה ראשונה רעלת בשבוע 32.
אני עם קלקסן ואספירין, מתחילת השבוע אני לא רגועה- היה לי קצת כאבים בבטן העליונה-אולי מתיחות ואני רואה נקודות שחורות(בעיניים). הלכתי אתמול למוקד בדקו לי לחץ דם וחלבון בשתן וב"ה היה תקין אז אמרו שהכל בסדר, ואין ממה לחשוש לרעלת אם הלחץ דם והחלבון תקיון, האם הדבר נכון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רעלת הריון
ד''ר אלי רימון12/07/2010כוונתם שאין כעת רעלת
הייתי פונה לבדיקת רופא עיניים בנוגע להפרעת הראיה שהיתה לך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת העמסת סוכר 100 גר'כרם12/07/2010
שלום רב,
אני בת 37.5 בהריון שלישי, אחרי שני הריונות תקינים.
בהעמסת סוכר 50 גר' יצאה לי תוצאה של 155 ולכן נשלחתי לבידקת העמסת סוכר של 100גר', ולהלן התוצאות:
בדיקה 1 בצום: 88
בדיקה 2 : 202 (גבוה מהנורמה)
בדיקה 3 : 138
בדיקה 4 : 55 (נמוך מאד)
האם התוצאות תקינות? האם נחשב סכרת הריון? מה כדאי לעשות? הרופא שלי לא התרגש ולא נתן הנחיות מיוחדות ובכל זאת שני ערכים יצאו מחוץ לנורמה
אודה להתייחסותכם,
כרם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לכרם
ד''ר אלי רימון12/07/2010קיים ערך אחד גבוה משמעותית, הערך הנמוך הוא תגובתי
לדעתי יש לך סוכרת קלה ןכדא לפחות לגשת לדיאטנית
התיעצי עם הרופא שנית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עובר ללא דופק בשבוע 16שרה12/07/2010
האם מצב של חרדה ומתח לפני ההיריון וגם במשך ההיריון יכול להביא להפלה (עד השבוע 16 שבו העובר היה ללא דופק) כשהסימפטומים זרמים ברגליים, התכווציות שרירים בגפיים דפיקות לב , אי שינה וכו'. אציין שהמצב הנפשי החריף מאוד אחרי ההפלה.
כרגע אני מטופלת בציפרלקס ומתכננת שוב להיות בהיריון.
1. לאור ההפלה שהיתה לפני כ- 7 חודשים - אלו בדיקות עליי לעשות לפני כניסה להיריון
(ייתכן והיתה בעייה אחרת לגמריי).
2. האם המצב הנפשי אכן משפיע על מהלך היריון תקין שעלול להביא למות עובר
3. כמה זמן מומלץ להכנס להיריון מהפלה כזאת
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשרה
ד''ר אלי רימון12/07/2010. לאור ההפלה שהיתה לפני כ- 7 חודשים - אלו בדיקות עליי לעשות לפני כניסה להיריון
(ייתכן והיתה בעייה אחרת לגמריי).- מהפרטים שציינת לא ניתן לדעת מה הגורם ומתח לא נראה לי כגורם. פני לרופא הריון בסיכון לניתוח המקרה והמלצה על בירור מקדים להריון
2. האם המצב הנפשי אכן משפיע על מהלך היריון תקין שעלול להביא למות עובר-לא
3. כמה זמן מומלץ להכנס להיריון מהפלה כזאת- יש צורך בבירור אצל רופא הריון בסיכון ואז ניתן להרות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה על שיליהפ.11/07/2010
שלום רב,
מקריאה באינטרנט אני ראיתי שבמקרים מסוימים נשלחת שליה לבדיקה ואז היולדת יודעת מה הממצאים וזה יכול לעזור בפיענוח הבעיה.
אני ילדתי במאי 2007 באיכילוב, לידה הייתה בקיסרי בשבוע 31 ומשקל הילד היה 700 גר'.
אין לי מושג אם שליה נשלחה לבדיקה, מה הממצאים, מה הסיבה לIUGR. לא בדיוק התעניינתי אז במשהו.
איך אני יכולה לדעת האם נעשתה בדיקה כלשהי? האם יש לזה משמעות היום? האם נתונים אודות לידה וממצאים בעקבותיה נשמרים איפה שהוא?
תודה רבה על המידע.
פ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שליה
ד''ר אלי רימון12/07/2010התקשרי 03-6925672 מרפאת נשים והם יבדקו אם נשלחה השליה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תכנון הריוןפ.11/07/2010
שלום רב,
אני שוקלת הריון נוסף, אך רציתי לדעת מה מומלץ לעשות כדי להערך בהתאם.
בעבר ילדתי ב2004 בשבוע 39 בזירוז עקב חשד לIUGR (ילד נולד במשקל 2.5 ק"ג והכל בסדר איתו).
לאחר מכן הייתה לי הפלה טבעית מוקדת סביב שבוע 8 בערך (לא הייתה התערבות רפואית).
לאחר מכן ילדתי ב2007 בשבוע 31 בקיסרי עקב IUGR סימטרי (ילד נולד 700 גר').
לאחר מכן ב2009 סוף סוף התפניתי וביצעתי בירור לקרישיות ונמצא LAC חיובי ב2 בדיקות בהפרש של 3 חוד'. המטולוגית אמרה שזה מצביע על APLA בהתייחס להסטוריה של IUGR. אמרה שכשאהיה בהריון עליי לפנות אליה לקבלת קלקסן.
כמו כן, תוך בבירור קרישיות לראשונה הייתה לי ירידה בPLT שהגיע עד לרמה של 33 ועלה בחזרה ל135 מעצמו. מאז עשיתי ספירת דם למעקב לאחר חצי שנה וערך PLT היה 102.
עכשיו עשיתי ספירת דם סתם לידע כללי ושמתי לב ששוב PLT הוא 109. כמו כן למרות שהמגלובין מראה לי בנורמה, שאר הערכים כמו IRON, פריטין, MCV, MCH נמוכים. הבנתי שזה יכול להעיד על אנמיה.
לאור הסיפור הארוך הזה, רציתי לשאול מה מומלץ לנו כזוג לעשות לפני ההריון? למה לשים לב? למי לפנות? מה לבדוק? מה הסיכונים? מותר להתחיל לנסות להכנס להריון? מומלץ לוותר על הרעיון בכלל?
תודה מראש על המידע.
פ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הריון בסיכון
ד''ר אלי רימון12/07/2010כדאי לפנות לפני הריון לרופא הריון בסיכון לתכנון קדם הריוני
בהתאם לשיחה תחליטי אם הסיכונים גבוהים מדי עבורך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קיסרי רביעישי11/07/2010
אני בת 35, ילדתי את שלושת ילדיי בניתוחים קיסריים אלקטיביים (12/2005, 7/2007, 12/2009), הניתוחים עברו ללא בעיות, וגם ההחלמה. את שני הניתוחים הראשונים עשו בהרדמה מלאה (בעקבות שבר ב- L4ת L5 בעבר) ואת השלישי בהרדמה חלקית ספינלית. גם ההחלמה הייתה ללא בעיה ושלושת הילדים בריאים, (השלישי נולד בשבוע 36 עקב מיעוט מי שפיר). הלידות נקבעו לניתוחים אלקטיביים עקב שברים בעבר בגב ובאגן לפני 15 שנה. (היום אני בריאה לחלוטין). האם אוכל ללדת בקיסרי רביעי ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח חוזר
ד''ר אלי רימון12/07/2010אין מגבלה על מספר ניתוחים אך ניתוח חוזר כולל סיבוכים רבים יותר עם פגיעה באיברים סמוכים לרחם אם יש הדבקויות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לרופאים שלום!לירן11/07/2010
אני 4.5 שנים אחרי קיסרי -סה"כ בעברי 2 קיסריים+ניתוח 3 ימים אחרי הקיסרי האחרון בעקבות הדבקויות במעי ואז גם בוצע חתך t-כרגע בצלקת התחתונה אין כאבים ב"ה והרופא אמר שהעוברים אינם יושבים עליה(הריון תאומים כרגע שבוע 21)-השאלה שלי היא : יש לי כאבים כ-2 סמ רווח מהצלקת של ה-T -כאבים קלים ועקצוצים-האם חו"ח יכול להיות מסוכן למרות שעברו 4.5 שנים???
תודה ויום טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליעל
ד''ר אלי רימון11/07/2010אכן קיים סיכון מוגבר אם כי מוקדם מכדי שיתפתח סיבוך
פני לבדיקת הרופא המטפל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



.jpg)