פורום נטורופתיה ותזונה - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • איך נרגעים?
    רונית
    02/03/2011

    שלום, שמי רונית, אני בת 43 ובריאה בד"כ.
    בתקופה האחרונה אני עצבנית וחסרת סבלנות יותר מהרגיל. לא הייתי מגדירה את עצמי אף פעם כאדם רגוע ושלו אך לאחרונה התדירות והעוצמות התגברו וללא סיבה הגיונית.
    אני מוצאת את עצמי כועסת ומתרגזת על לא מעט דברים והדבר גורם לי אח"כ לעייפות ואף תסכול.
    חשבתי שזה קשור אולי לשינוי הורמונלי (בעיתות מחזור זה אף בלתי נסבל).
    חברה המליצה לי על "קוהוש שחור" (לא משתמשת בתוספי מזון למיניהם) ולאחר שקראתי על כך הבנתי שלא בטוח כלל שזה מתאים ו/או עוזר.
    אשמח לשמוע עצתכם.
    תודה מראש, רונית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    איך נרגעים?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לרונית

    אלון
    02/03/2011

    שלום רונית,על פניו נשמע שייש אצלך חוסר איזון הורמונלי (למרות שזה בד"כ בא יותר מאוחר-סביב גיל 50) ולמרות זאת לא הייתי רץ "להפציץ" עם קוהוש שחור או כל צמח מאזן הורמונלי אחר.
    העניין אצלך נשמע יותר מורכב מרק זה והייתי מציע פגישה עם מטפל כדי לאבחן לעומק את הבעייה ולחפש פתרונות אישיים לך.
    סביר שיש שם איזשהו חוסר איזון הורמונלי ויתכן גם חוסר איזון במערכת אחרת בגוף.
    כמו שאת בטח מבינה אנחנו יצורים מורכבים ויש סיבות רבות לכל פתולוגיה מה שמצריך הסתכלות אישית.
    אני משער שלא סיפקתי את ציפיותיך בתשובתי.
    ככה אני רואה את הדברים ואני מעודד שתבדקי בעוד מקומות.
    תרגישי טוב!

    אלון מרבר Cl.H

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קודם כל תודה

    רונית
    03/03/2011

    קודם כל, תודה על כי ענית לי. אכן ציפיתי לסוג של פתרון או הנחיה מיידית. כנראה שלא יהיה מנוס מלהשקיע קצת בי והפתרון לא יכול להיות פשוט כמו שחשבתי.
    תודה בכל אופן, רונית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ובכן

    אלון
    03/03/2011

    כן,רוב האנשים כ"כ עסוקים בלהיות עסוקים שלא לוקחים זמן לנשום מעט ולהשקיע בעצמם.
    ישר כוח!

    אלון מרבר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך נרגעים? - תגובה

    ד''ר מיכל לזרוביץ N.D
    07/03/2011

    רונית שלום רב,
    ממליצה לעשות אבחון. אולי על רקע הורמונלי, אולי על רקע עצבי. אחרי אבחון מסודר אפשר להבין את הרקע לבעיה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    raz
    27/02/2011

    האם יש טיפול שיכול לעזור לנזלת כרונית ?
    ומה היא?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה - תגובה

    14/03/2011

    רז שלום רב,
    נזלת כרונית היא ככול בעיה, תוצר של חוסר איזון במערכת. ברוב המקרים ניתן לטפל בזה ללא תרופות קונבנציונליות, אלא באמצעות שינויים תזונתיים וצמחי מרפא.
    אני ממליץ בשלב ראשון להוריד לגמרי את מוצרי החלב (גם המעט בקפה) וכל גבינה. שים לב אחרי שבועיים אם חל שיפור.
    בנוסף, אשמח לערוך אבחון מקיף ולתת טיפול שלם לבעיה.
    בברכה
    ד"ר רואי גוניק ND, OMD

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    raz
    27/02/2011

    מה אתם יכולים להציע למישהיא שסובלת מאפטות בפה וכלום לא עוזר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אפטות-תשובה

    אלון
    27/02/2011

    למרות שהאפיונים הקליניים של אפטות ברורים לחלוטין, הסיבות לאפטות לא ברורות. נבדקו כיוונים רבים. אפטות הינו מצב מולטיפקטוריאלי, הכולל בתוכו מאפיינים רבים, וסביר להניח שהוא קשור לירידה בחוזקה של מערכת החיסון.

    יש סיבות רבות, אולם ככל הנראה אפטות מופיעות עקב ריכוז של מספר סיבות ביחד
    תזונה לקויה, חוסר בויטאמינים לרבות B12
    עייפות
    חולשה של המערכת החיסונית
    מצבי לחץ ווטראומה (שמחלישים מערכת חיסונית)
    פגיעה מיכאנית בשכבת הלחי עקב נשיכה או מכה חזקה
    מגע עם כלי מזוהם (כוס לא נקייה)
    מחלות שונות בהן אפטות הן סממן של המחלה.

    בקיצור מילת המפתח פה זה חיזוק מערכת החיסון!

    המלצות פרקטיות:
    -לאכול מזון צמחי רב ומגוון (ירקות עליים ירוקים,שאר ירקות ופירות,זרעים,אגוזים ,דגנים מלאים ועדשים)
    -להפחית מהמזונות שמחלישים את מע' החיסון--מזון מהיר,מעובד ומתועש,סוכרים,חומרים משמרים,שמן מחומם,קמח לבן ודגנים מלוטשים
    -3-4 פעמים בשבוע (מינימום) פעילות גופנית--הליכה,שחייה,ריקוד וכוליי
    -פעילות מרגיעה--מדיטציה,נשימות,יוגה וכוליי
    *לחודש הראשון הייתי ממליץ לקחת גם מולטי ויטמין מינרל טוב.

    טיפול סימפטומטי- לעשות שטיפות פה עם טינקטורות (מיצויים)של-מור,אגרימוניה,רהמניה,קומפרי ועוד...
    תודיעי לי איך זה עבד

    אלון מרבר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    raz
    27/02/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול באפטות

    שני
    28/02/2011

    כשלי היה את זה לקחתי לקחתי אסטרולה 1,000 מ"ג של סולגאר, זה מפחית את שכיחותם של זיהומים ודלקות, זה עזר תוך תקופה קצרה אצלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה - תגובה

    ד''ר מיכל לזרוביץ N.D
    07/03/2011

    רז שלום רב,
    ממליצה לכן לגשת לאבחון כדי לדעת מה הבעיה.
    יכול להיות כי המדובר במחלת הפה והטלפיים, מחלה זו בד"כ תוקפת ילדים קטנים במיוחד אם הם נמצאים במעון או בגן מאחר וזוהי מחלה מאד מדבקת. אך כמובן גם יכולים להיות סיבות אחרות כמו הרפס או אפטות וכו'. אם אכן מדובר בתופעה זו (מחלת הפה והטלפיים) אזי לפי הרפואה העממית חלב עיזים טרי עשוי לעזור, ניתן למרוח ג'ל מרגיע על בסיס צמחי מרפא, חשוב להקפיד על שתייה על מנת למנוע התייבשות ולתת דברים קרים לאכול. לבריאות
    מיכל לזרוביץ N.D M.A אחות מוסמכת ונטורופתית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הריון שהפסיק להתפתח בשלב מוקדם
    לימור
    27/02/2011

    שלום לכם, אני בת 42.8, לאחר טיפול הפריה ראשון, נקלטתי והייתי בהריון. בשבוע 6.4 היה דופק אך העובר היה קטן מידי, שבוע אחרי זה כבר לא היה דופק. זה היה ביום חמישי האחרון - האולטרסאונד. אם עד מחר לא תהיה הפלה טבעית, צריכה לקחת כדור ציטוטק... ואם גם זה לא יעזור אז יהיה צריך גרידה. מחפשת דרך טבעית לעזור להפלה טבעית לקרות ושמעתי על תה פטל. האם תה פטל מתאים לשימוש במצבי - לכיווץ הרחם? שמעתי גם על תה לענה. האם אחד מהם מתאים או שאתם יכולים להמליץ על משהו אחר שמתאים למטרה זו? תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הריון שהפסיק להתפתח בשלב מוקדם - תגובה

    14/03/2011

    לימור שלום רב,
    ראשית, צר לי על הפסקת ההריון וצר לי שלא יכולתי לענות מוקדם יותר.
    נושא הריון ולידה הוא נושא מורכב מאוד ומצריך התאמה אישית לכל אישה. ישנם צמחי מרפא רבים ותוספי תזונה שונים היכולים לסייע לכניסה להריון ושמירת הריון תקין. אינני יכול להמליץ באופן כללי על כך, אלא רק באבחון אישי.
    נכון שידוע כי עלי הפטל יכולים לסייע לכיווץ רחם, אבל יותר מתאים כהכנה ללידה ולא להפלה.
    בריאות שלמה
    ד"ר גוניק ND, OMD

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה על קצח
    אילנה
    23/02/2011

    אני יודעת שהוא מומלץ להורדת כולסטרול, אך כמה ביום? מתי? והאם לטחון אותם או לבלוע שלמים?? והאם לעוד משהו הוא טוב?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה על קצח

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קצח

    אלון
    27/02/2011

    את יכולה לטחון את הקצח במטחנת קפה ולאכול 2-3 כפיות ביום.
    הקצח הוא אנטי פטרייתי,מחזק את מערכת החיסון,מרחיק תולעי מיעיים,טוניק כללי לגוף,עוזר לייצר חלב,ממריץ מחזור תקוע,עוזר בניקוי הכבד ועוד...

    מומלץ כחלק מתזונה בריאה!

    אלון מרבר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אולקוס, דלקת בתריסריון ומתח נפשי...
    אנט
    22/02/2011

    שלום...
    אני מזה כבר בערך חצי שנה סובלת מבעיות בעיכול.. זה התחיל בעצירות וצואה רירית וקשה... משם המשיך לעצירות לסירוגין עם צואה רכה (אך לא שלשול) וכו' וכו'.. כיום היציאות שלי הם בין אחת ליום עד אחת לשלושה ימים....
    לאחר סדרת בדיקות של אולטראסאונד בטן עליונה ותחתונה, בדיקות דם (ספירת דם.. ASCA ANCA, CRP , שקיעת דם), בדיקת צואה ושתן - כל הבדיקות יצאו תקינות. בתבחין נשיפה נמצא חיידק ההליקובקטר בשיעור 28.27.
    נטלתי את הטיפול המשולש ... אך ללא הועיל.. לבסוף , רק אחרי 4-5 חודשים של תסמינים שהתגברו עם הזמן הכוללים : בחילות חזקות, צרבות, כאבי בטן עליונה (לעיתים תחתונה) חולשה וחרדות התגלו אצלי, בבדיקת גסטרוסקופיה, 2 כיבים בקיבה ואפטות בתריסריון ונאמר לי שתשובות ביופסיה לגבי הימצאות החיידק יהיו בימים הקרובים.. נאמר לי שמדובר באולקוס ודלקת בתריסריון.. אני נוטלת נקסיום 40 מ"ג למשך כחודש ימים על מנת לטפל בדלקת .

    רציתי לתת רקע כללי על המצב שלי.. ועכשיו בקשר למצב הנפשי...
    כל החיים הייתי בחורה חרדתית ... מגיל 9 התחלתי לסבול מאמטופוביה (פחד מהקאות) ש'התפרצה' לי לתקופה מסויימת באותה שנה (לאחר שחליתי בוירוס) ועם הזמן פשוט 'שכחתי' מזה וחייתי את החיים כרגיל (במידה והיו לי בחילות הייתי מתחילה לרעוד אבל הכל היה עובר... והיה ממשיך כרגיל- פשוט לא הייתי חשובת על זה).. היום לאחר כל הבעיות האלה שקשורות למערכת העיכול הפחד עלה לי שוב.. והפעם בצורה מאוד פוגעת.. משום שאני בת 22... עם עבודה ולימודים וחיי שיגרה של בנאדם עצמאי ואני לא מצליחה לחיות שיגרה נורמלית.. אני בחורה שאוהבת לעבוד, מאוד חרוצה, מאוד בריאה טפו טפו טפו במשך כל חיי.. ולאחרונה אני פשוט מוצאת את עצמי כל היום בבית מרוב דיכאון ובאסה. חבר שלי ואני נפרדנו לפני כשבוע וחצי וזה עוד יותר הקשה עליי... אני מאוד מאוד מאוד מתוסכלת.. אני סובלת מבחילות פתאומיות חזקות.. נדודי שינה... בקושי יוצאת מהבית.. אני מאוד מבואסת ומדוכאת.. אני לא יודעת מה עליי לעשות... האם יש איזשהם תיונים או תוספי תזונה וכו' שיכולים לעזור לי? גם להירגע וגם להבריא (הן נפשית והן פיזית..) ? אני מאוד מאוד מאווווד מתוסכלת.. ד"א, אני ניגשת לפסיכולוג ולא מזניחה.. אך עדיין זה מאוד משפיע עליי....

    תודה מראש...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אולקוס, דלקת בתריסריון ומתח נפשי... - תגובה

    14/03/2011

    דנה שלום רב,
    מדובר במצב מאוד מורכב.
    חייבים לערוך אבחון וייעוץ מקיפים על מנת לסייע לך. הרבה מהתסמינים שאת מתארת מתאימים להליקובקטר פילורי אבל יכול להיות שמעבר לכך, ישנה פגיעה ברירית מערכת העיכול אחרי נטילת אנטיביוטיקה.
    מומלץ קודם כל להתחיל ליטול פרוביוטיקה- כמות של 60 מיליארד חיידקים ליום. ישנן כמוסות של 20 מליארד כל אחת, עליך ליטול אחת כזו, 3 פעמים ביום. להימנע לגמרי ממוצרי חלב וממוצרים המכילים גלוטן. שימי לב לשינויים אחרי שבועיים. בנוסף, תצרי עימי קשר לאח\בחון מסודר.
    בריאות שלמה
    ד"ר רואי גוניק ND, OMD

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תזונה נגד חולשה
    אנונימית
    20/02/2011

    אני בת 22 , לוקחת כ7 חודשים גלולות נגד הריון לצורך טיפול בחוסר איזון הורמונלי.
    אני מרגישה חולשה כללית כבר כמה חודשים ,בערך במקביל לנטילת הגלולות , וקראתי הרבה על שימוש בגלולות והבנתי שזה יכול לגרום לחולשות ולאי ספיגה של ויטמנים מסויימים וכי ייתכן וזה הגורם להרגשתי.

    חשבתי קצת על הנושא ,אולי כדאי לוותר על הגלולות אבל החלטתי להמשיך כי התועלת שאני מקבלת מהם רבה והם פתרו לי המון בעיות מטרידות שהיו לי בעבר בגלל ההורמונים .
    אני עושה בדיקות למעקב כל כמה חודשים והתוצאות תקינות מלבד B12 שאותו אני לוקחת כתוסף מדי יום.ולא נראה כי יש בעיה כלשהי.

    סה"כ אני אוכלת בריא, המון ירקות ,גבינות, דברים מחיטה מלאה.
    רציתי לשאול על מה כדאי להקפיד בתזונה למקרים של חולשה?
    מה כדאי לאכול , מה פחות מומלץ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תזונה נגד חולשה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איזון הורמונלי

    אלון מרבר
    22/02/2011

    אנונימית יקרה שלום,
    התשובה בגוף שאלתך.אמרת שהתחלת להרגיש חולשה מאז תחילת נטילת הגלולות.
    ישנו סיכוי שזה גם מקרי ושהסיבה היא אחרת ולכן הייתי ממליץ לך לפנות למטפל מוסמך שיתשאל לעומק,יאבחן ויבנה טיפול (תזונה,צמחי מרפא וכו') שיתאים לך באופן ספציפי.
    במקרה של חוסר איזון הורמונלי,ישנם צמחי מרפא הפועלים בצורה עדינה וטובה יותר מהגלולות.חוץ מזה אין להם תופעות לוואי כמו של הגלולות.
    לגבי בדיקות הדם,ישנם פקטורים רבים שלא ניתן לראות בבדיקות אלו.
    בהצלחה!

    אלון מרבר
    Cl.H נטרופתיה וצמחים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גרגירי צ'יה
    אריקה
    20/02/2011

    שלום

    האם יש הבדל בצריכת גרגירי צ'יה שלמים או טחונים ?
    כרגע אני צורכת אותם שלמים כמות שהם מטעמי נוחות.

    אודה על תשובתכם.

    אריקה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גרגירי צ'יה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא צריך לטחון צ'יה

    אלון
    22/02/2011

    זרעי צ'יה לא צריך לטחון לפני האכילה אבל כן מומלץ ללעוס אותם היטב בגלל גודלם הזעיר.
    זרעי פשתן לעומת זאת מומלץ לטחון.

    אלון מרבר
    נטרופתיה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חלב עיזים - עזרה
    א
    19/02/2011

    לא ברור לי מדוע כל הזמן אומרים שחלב עיזים הרבה יותר בריא ומומלץ מחלב פרה. קניתי חלב עיזים מלא 3% שומן. מהשוואה של ערכים תזונתיים ל - 100מ"ל מול חלב רגיל 3% שומן מתברר כי: חלב עזים 3 גרם חלבון לעומת 3.2 בחלב רגיל 4.9 גרם פחמימות לעומת 4.7 גרם בחלב רגיל 2.2 גרם שומן רווי (מתוך 3 גרם שומן) לעומת כ1גרם שומם רווי (מתוך 3 גרם) בחלב רגיל (יותר מפי 2 שומן רווי בחלב עיזים) ו 12 גרם כולסטרול לעומת כ- 9 גרם בחלב רגיל. נראה כי חלב העיזים הרבה פחות טוב מבחינה בריאותית מחלב רגיל בכל בחינה שהיא ונוסף מבחינת הלקטוז אז יש גם חלב רגיל 3% שהוא דל לקטוז. אז אני ממש לא מבין מה אני מפספס - אנשים בכל זאת קונים חלב עיזים שהוא פי 3 יותר יקר וכמעט בכל מקום נאמר שזהו חלב יותר בריא ושרצוי לשתות אותו ... בבקשה עיזרו לי להבין תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חלב עיזים - עזרה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חלב עזים

    ב
    19/02/2011

    חלב עזים נחשב בריא יותר מהסיבות הבאות:
    קודם כל, הוא החלב הקרוב ביותר בהרכבו לחלב האם האנושי הידוע במעלותיו הרבים לתינוק בראשית התפתחותו.
    נחשב ידידותי וקל לעיכול , מבנה כדוריות השומן בו הוא כזה שמיטיב עם מערכת העיכול וקל לה יותר להתמודד ולפרק אותו.
    אנשים עם אי סבילות לסוכר החלב, לקטוז, יכולים להיעזר בו כתחליף חלב. כנ"ל לגבי מוצריו של חלב העזים כמו גבינת ריקוטה/קוטג' עזים הנמצא בחנויות טבע.
    לגבי נושא הסידן - בשל יחס טוב יותר בין זרחן לסידן ספיגת הסידן בו נחשבת טובה וגבוהה יותר מאשר חלב הפרה למרות חלב פרה מכיל פחות ל-100 גרם.
    סגולות רפואיות אנטי וירליות- חלב עזים טרי היישר מן העטין ידוע שנים רבות כמרפא פצעים וכיבים בפה, מחקר מהשנים האחרונות הראה שיפור בתאבון ושיפור כללי במצב הפצעים בחלל הפה בקרב ילדים שקיבלו חלב עזים מפוסטר (לא טרי).
    לסיכום, לא מתייחסים רק לנתונים התזונתיים ולערכו התזונתי של החלב אלא גם לערכו הטיפולי, המסורתי והרפואי של החלב עצמו ובוודאי של מוצריו.
    אני מקווה שברור יותר כעת.
    לבריאות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חלב עיזים - עזרה - תגובה

    ד''ר מיכל לזרוביץ N.D
    19/02/2011

    שלום רב,
    יש כמה יתרונות לחלב עיזים. הוא מכיל פחות לקטוז ועל כן גורם לפחות רגישות. כמו כן הוא קל יותר לעיכול אצל חלק מהאנשים. ועוד פרט קטן-עשוי לגרום לפחות ליחה.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סיליצאה
    שירה
    17/02/2011

    שלום
    טופלתח בחיידק הליקובקטר באנטיביוטיקה ץהחיידק הוכחד לפי הבדיקה אך אני סובלת מכאבים ברום הבטן שמקרינים לגב.בגסטרוסקופיה ראו ארוזיות קטנות באנטרום.
    האם הסליצאה ג'ל יעיל בפתרון הבעיה מניסיונך?
    והאם כדאי להוסיף תוספים אחרים?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סיליצאה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סיליצאה - תגובה

    ד''ר מיכל לזרוביץ N.D
    19/02/2011

    שירה שלום רב,
    לא ניתן לפתור דרך הרשת. יש להגיע לאבחון וטיפול מסודר.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה מציקה
    אבי
    16/02/2011

    בעכבות דכאון וחרדה אני נוטל את התרופה רסיטל, התרופה מאד עוזרת, אך יש לה תופעת לוואי של "שפיכה מאוחרת"- פשוט לוקח (אם בכלל) הרבה זמן להגיע לפורקן.

    האם ישנו תוסף תזונה או צמח מסויים שיכול לזרז את השפיכה? (אולי ל-ארגינין?)

    חשוב לציין שניסית הרבה טיפולים נטורופתים ומשלימים בשביל להתגבר על הדכאון והחרדה, אבל דבר לא עזר לצערי. רק רסיטל עוזר.
    אודה לכם אם תוכל לעזור לבעיית השפיכה המאוחרת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיה מציקה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה מציקה - תגובה

    ד''ר מיכל לזרוביץ N.D
    19/02/2011

    אבי שלום רב,
    לא ניתן לפתור דרך הרשת. יש להגיע לאבחון וטיפול מסודר.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוספים
    אשר
    13/02/2011

    בוקר טוב ושבוע טוב.

    אני מתעניין בנוגע לתכשירי רימון כטיפול לסרטן הפרוסטטה, קראתי קצת בנושא, האם מומלץ ליטול אותם?

    בנוסף אני מתעניין בתוספים על בסיס כורכום, האם יש איזשהם אינדיקציות לשימוש באלה לטיפול\מניעה של פוליפים במעי הגס, סרטני מערכת העיכול או השתן?

    יש המלצות על מוצרים ספציפיים, כאלה שהינם "איכותיים ובטיחותיים"?

    תודה מראש,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תוספים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוספים - תגובה

    ד''ר מיכל לזרוביץ N.D
    13/02/2011

    אשר שלום רב,
    1. לגבי הרימון - מחקר שנערך באוניברסיטת וויסקונסין בארה"ב ב-2005 מצא כי רימון הצליח לעכב גדילת תאי סרטן הערמונית.
    החוקרים מצאו כי ככל שתאי הסרטן מקבלים ריכוז גבוה יותר של תמצית הרימונים, יותר תאי סרטן מתים.
    2. מהמידע שיש בידי כורכום נמצא כנוגד סרטן במערכת העיכול במכרסמים, עכברים וחיות מעבדה. אינני יודעת מה זה אומר לגבי בני אדם.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מיואש-צריך עזרה בבקשה
    ערן
    12/02/2011

    שלום שמי ערן ואני סובל קרוב לשנתיים מבעיה בעור הפנים,באה לידי ביטוי בהאדמה חריפה מאד ברוב שטח המצח,רכות ואף(איזורים קבועים המתאדמים) הבעיה נוצרת שאני מזיע/אחרי מקלחת במים חמימים/בהתאמצות מינימלית/שינוי פתאומי בטמפרטורות הסביבתיות. נוצרות מעין נקודות ממש אדומות ובולטות ברוב שטח הנ"ל אשר ממבט ראשוני נראות כחררה/פריחה. הבעיה מאד עקבית בהתפרצותה במשך כל התקופה.
    לפני שנה וחצי הייתי בפגישה עם נטורופתית ולפי אבחנתה קבעה שמקור הבעיה מבוססת בליקוי חומציות שבגופי,מפי הצעתה המליצה לי לרכוש ממנה 2 מוצרים מאד יקרים לפתרון הבעיה,כמובן שלא עזר. פניתי למרפאת עור בביה"ח רמב"ם ואפילו לקחו לי ביופסיה,ממצאיה-לא אובחנה בעיית עור.
    ניסיתי תכשירים-מיני משחות(היתה אפילו אחת בעלת קורטיזון/סטרואידים),מי פנים,ניסוי לאכילת מזון בריא יותר כגון(שום,מיצי רימונים/תפוזים,הפחתה משמעותית באכילת מטוגנים/נתרן/ ניסוי לשתיית מיץ עשב חיטה טרי)
    שכחתי לציין שגם בבדיקות הדם שעשיתי-חוץ מויטמין b12 שהיה מעט נמוך,כל השאר היה תקין.
    לסיכום-כל המאמצים,זמן,השקעה וכסף לא עזרו.

    ממש בתמציתי קראתי על סוגיי חומרים כגון:
    סידן/אשלגן/מגנזיום/נתרן-זרחתי
    סידן גופרתי/נתרן כלורי/סיליקה צורן/סוגי קליום. רציתי לדעת אם פה מקור הבעיה....

    עד כה מצבי ממשיך להתדרדר-אשמח לקבל הכוונה כלשהי בנושא. תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מיואש-צריך עזרה בבקשה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מיואש-צריך עזרה בבקשה - תגובה

    ד''ר מיכל לזרוביץ N.D
    13/02/2011

    ערן שלום רב,
    אולי המדובר בקופרוז. יש צורך באבחון נטורופתי על מנת לעלות על שאלותייך ולהבין מה הבעיה.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפלה טבעית
    שחר
    10/02/2011

    אני אחרי הפלה טבעית שקרתה בשבוע 9 . האם נכון לי עכשיו לשתות תה עלי פטל לחיזוק וניקוי? כמה כוסות ביום? האם יש עוד משהו שיכול להועיל לי לחיזוק הרחם? בנוסף, שותה לפעמים תה משורש כורכום שהורתח, האם נכון? תודה ויום טוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפלה טבעית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחכה לתשובתכם...

    שחר
    14/02/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפלה טבעית

    אלון מרבר
    22/02/2011

    שלום לך,הייתי ממליץ באופן כללי לאכול תזונה מגוונת עם דגנים מלאים,קטניות,פירות והרבה ירקות,זרעים ואגוזים.
    לגבי צמחי מרפא,עדיף לך להיפגש עם מטפל מוסמך כדי שיוכל לתשאל,לאבחן,ולהרכיב לך פורמולת צמחים אחראית וספציפית לך.
    באופן כללי צמחים שיכולים להיות טובים הם: אלכמילה,שיח אברהם המצוי,אנג'ליקה סינית,סרפד ועוד...

    אלון מרבר
    Cl.H נטרופתיה וצמחים
    0523-965-749

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סטביה וסוכר קנים
    ענת
    10/02/2011

    שלום!
    אני שומעת רבות על הסטיביה... אבל אני לא יודעת עד כמה הוא בריא והאם כדאי לצרוך ממנו או לא?
    אני יודעת שהוא עדיף על סוכר ושהוא ממש טבעי (שני דברים אלו הם מה שמושך אותי).
    כמו כן, מושכת אותי העובדה כי אני יכולה לגדל את הצמח בבית ולהפיק ממנו את הסטיביה הנוזלית או האבקה (אני לא יודעת בדיוק איך, לצערי)
    אבל הייתי רוצה לדעת האם הוא מומלץ והאם יש לו התוויות נגד.
    חשוב לציין שאני לרוב לא צורכת מוצרים מתוקים וסוכר... אבל כשמכינים עוגיות או עוגות אני מעדיפה מוצרים כמה שיותר בריאים וטובים..

    כמו כן, הייתי רוצה לדעת מהם הייתרונות של סוכר קנים. שמעתי עליו, אבל פרט לכך שאין לי מושג איפה אני קונה את זה אני לא יודעת עד כמה הוא בריא תזונתית.

    מה עדיף בין השניים הללו? האם יש משהו אחר שמומלץ לצריכה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סטביה וסוכר קנים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סטביה וסוכר קנים - תגובה

    ד''ר מיכל לזרוביץ N.D
    13/02/2011

    ענת שלום רב,
    למיטב דעתי סטיביה עדיף על סוכר קנים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום