מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- סוגי סטטיןליאור28/01/2008
ד.נ.
אבקש לדעת האם יש הבדל עקרוני או ממשי בין סימווסטטין לבין פרווסטטין, והאם יש מצב שבו עדיף הסוג הראשון על פני השני, או להיפך (לדוגמה, אך לא רק, השפעת התרופה על איכות השינה, עליה קראתי לאחרונה).
תודה. לירון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סטטינים
ד''ר אבישי אליס29/01/2008אין הבדל מעשי ויום יומי בין התרופות.
סימווסטטין פוטנטי יותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בבקשהאליונה27/01/2008
שלום רב
אימו של בעלי אושפזה בביה"ח בשל קוצר נשימה.
לפי סיכום רפואי:
אק"ג -סינוס 101 ללא סימני אסכמיה
צילום חזה-לא טוב טכנית,בוצע בשכיבה,לא מספיק חדור.ללא תסנין תפליט או גודש
מעבדה-חמצת נשימתית חריפה,טרופונין 0.05 ddimer=700
wbc =18k עם מבדלת תקינה
בת 65 עם מס' גורמי סיכון למחלת לב איסכמית-סוכרת,דיסליפידמיה,יתר ל.ד לא מאוזן
צנתור מ-98 לא הדגים מחלה כלילית משמעותית
בקבלתה ל.ד 190/90 סטורציה 81% באויר חדר.דופק 91 חום 36.1
באקג סינוס טכיקרדיה צניחות st מינימאליות v1-v6
צילום חזה-גודש ריאתי,צל הלב מוגדל,esr-70
בגזים חמצת נשימתית עם אגירת co2 עד 56 לויקוציטיס בולט k18
לאחר טיפול ראשוני במיון ע"י cpap fusid מצבה השתפר הוחל טיפול מקסימאלי כולל clexane plavix תחת טיפול כאבים וקשיי נשימה חלפו באקג במנוחה קצב סינוס 58 לדקה גלי t התנרמלו במסגרת בירור בוצע אקו לב
normal left ventricular systolic function elevated lv filling pressure mils mr/lvh/mild ar/calcifoed arotic valve.mild tr mild pulmonary htn per echo
צונתרה -הודגמו anatomical normal coronary artery disease
מהלך של צנתור ולאחר מזה ללא סיבוכים
לא ניתן לשלול vasopasm ביום השחרור נשלחו קולגנוגרמה,סרולוגיה למיקופלזמה(במחשבה של myocarditis,pericarditis
האם תוכל להסביר לי מה היתה הסיבה לקוצר הנשימה?
האם מדובר בבצקת ריאות/התקף לב? מחלה של שריר הלב?
מה להערכתך יש לבצע בשלב זה??
יש לציין בצילום חזה(עד 2 מבטים) - סימני גודש ריאתי
בד' עזר: דימות - צל הלב מוגדל לשמאל במידה ניכרת
מעלה את תוצאות בד' דם החריגות:
גלוקוז-218
pco2 50.5
o2 saturation 92.2
actual base excbss -6.2
standard bicarbonate 19.3
ddimer 617
aptt sec 15.7
hct 36.8
mch 26.7
wbc 18.10
neut.abs 9.4
lymp.abs 7
mono.abs 1.3
**תודה רבה על כל הבהרה והסבר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות אשפוז
ד''ר אבישי אליס28/01/2008בהנחה שהמידע שמסרת נכון ומדויק:
אמך אושפזה עקב אי ספיקה נשימתית על רקע בצקת ראות
עפ האקו אין פגיעה בתפקוד הלב ובצינטור אין מחלה משמעותית
ולכן, הארוע עשוי להיות משני לעליית לחץ דם ואו משני לארוע לב שעברה (עפ טיב הארוע והאקג) כאשר אין ממצא משמעותי בכלי הדם בלב-עפ רוב ההצרויות הם בכלי דם קטנים שלא מודגמים ולא ניתן לטפל בצינטור, או עורקים קשיחים (ווזוספזם) משנית לטרשת על כלי הדם
עיקר הטיפול צריך להיות באיזון גורמי הסיכון: לחץ דם, סוכרת (ראי הערך שציינת), שומני הדם תוך מתן אספירין ומעקב קליני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נסיגה בטרשת עורקיםדני27/01/2008
שלום דוק'
בצינטור וירטואלי איבחנו אצלי היצרות עורק 50-70% ,ונירשם לי טיפול בסימווסטטין 20 מ"ג ובאספרין 75. עברתי לתזונה צימחונית לחלוטין ואני מתעמל ונמצא במשקל BMI ,אני בן 55 לא מעשן ולא שותה.... מצב הכולסטרול הכללי 115, הרע 55 הטוב 45 טריגליצרידים 85 סוכר 90 . למה עלי לצפות? האם תתיכן נסיגה בטרשת בעיקבות הטיפול התרופתי ?
בהוקרה
דני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נסיגה בטרשת העורקים
ד``ר רפי ביצור27/01/2008המידע לגבי אפשרות נסיגה בטרשת העורקים עדיין חלקי. מכמה מחקרים לא גדולים שפורסמו ניתן להסיק ששמירה על איזון קפדני של כל גורמי הסיכון, כולל שמירה על רמת LDL-כולסטרול של פחות מ- 70, עשויה להביא (בטווח זמן של שנים) לנסיגה מסויימת בטרשת העורקים, אם כי דבר זה אינו ודאי.
חשוב לציין שהטיפול התרופתי, בעיקר בסטטינים ואספירין, מקטין את הסיכון להתקפי לב גם ללא נסיגה בטרשת העורקים, ולכן חשיבותו הגדולה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאיציק23/01/2008
אני בן 44 ולאחר בדיקה שגרתית התגלתה רמת שומנים בדם (כ468) התחלתי בדיאטה ללא פחממות כמו כן אני נוטל כדור אחד , להורדת השומנים בדם.
אני גם התחלתי עם פעילות ספורט. שאלתי היא מה בכל זאת ברמת הפחממות אני כן יכול לאכול כמו ספגטי או קוסקוס.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיאטה וטריגליצרידים
ד``ר רפי ביצור24/01/2008כעקרון, התזונה המומלצת לבעלי רמות גבוהות של טריגליצרידים הנה דלת פחמימות, בעיקר פחמימות פשוטות. עם זאת, אין צורך (וגם לא רצוי) להתנזר לחלוטין מפחמימות. הכמות המדויקת תלויה במין, בגיל, במימדי הגוף ובמידת הפעילות הגופנית, ואין חוקים קבועים לכולם.
מומלץ לקבל ייעוץ אישי מתזונאי(ת) לגבי כמות הפחמימות וסוגן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפסקת כדוריםדיאנה21/01/2008
לאחרונה קיבלתי כדורים להורדת כולסטרול - לצערי אני לא עקבית בבליעת הכדורים - האם אי-לקיחת הכדורים יום-יום עלולה לגרום לנזק.
רמת הכולסטרול שלי הוא 260.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפסקת כדורים
ד``ר רפי ביצור22/01/2008בשאלתך חסרים נתונים חשובים כמו פרופיל השומנים המלא (כולל ערכי LDL, HDL וטריגליצרידים) וסוג הטיפול אותו קיבלת.
כעקרון, רצוי להקפיד על נטילת הטיפול שניתן מדי יום, ובמקביל לעקוב אחר בדיקות הדם ע"מ להעריך את השפעתו. אי-הקפדה על נטילת הטיפול מקטינה מיעילותו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סטטיןליאור20/01/2008
ד.נ.
כתוב במוסף הבריאות של ידיעות אחרונות מהיום שסימווסטטין מפריע לשינה, בהיותו מסיס בשמן, בעוד שפרווסטטין אינו מפריע לשינה בהיותו מסיס במים. אנא התייחסותך, מאחר שההסבר דלעיל אינו מובן לי, כאדם ממוצע. תודה. אלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סטינים ושינה
ד``ר רפי ביצור22/01/2008ברוב הנוטלים סטטינים, אין להם השפעה על השינה.
בחלק קטן מהמקרים, דווחה השפעה על איכות השינה, וזאת בעיקר בסטטינים בעלי מבנה שומני, החודרים דרך מחסום דם-מוח. פרבסטטין הוא בעל מבנה לא שומני, ולכן באותם חולים הנזקקים לסטטין הסובלים מהפרעות שינה ניתן להשתמש בו, בד"כ בתוצאות טובות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סף כולסטרולליאור18/01/2008
ד.נ.
אני מטופל בסטטין 10 מ"ג (גם ברמיפריל 5 מ"ג עקב יל"ד). ערכי הכולסטרול שלי הם: כללי - 136, LDL - 75, HDL - 50 . האם ה"כללי" נמוך מדי? דומני שקראתי בזמנו שגם כולסטרול נמוך אינו רצוי, אבל לא זכור לי מהו הסף הנמוך של כולסטרול כללי. אגב, אני בן 73.
תודה ושבת שלום. אלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סף
ד''ר אבישי אליס18/01/2008הערכים שציינת טובים מאוד, במקביל ל LDL הנמוך יש לך HDL גבוה
אין לחשוש מערך כללי נמוך והוא אינו מהווה גורם סיכון לבעיה כלשהיא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שומניםפאני16/01/2008
בעלי קיבל תשובות מבדיקות דם
בקיצור התוצאות מראות על שומנים בדם (לא הרבה)
בלחץ אטומי יש לך המלצות כיצד להפחית?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שומנים
ד''ר אבישי אליס18/01/2008שלחי יותר פרטים ואוכל להתיחס
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חומציות בדםדיאנה14/01/2008
1. האם חומציות יתר בדם משפיעה על סתימת עורקים ?
2. רמת חימצון בדם - האם גם היא עלולה להשפיע על סתמית עורקים?
3. האם 2 הבדיקות הללו נעשות בקופות החולים?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חומציות
ד''ר אבישי אליס15/01/2008ישנו קשר מעבדתי ובמבחנות בין טרשת לבין חמצון
במבחנה ובחיות הראו שהורדת חמצון הפלסמה מקטינה טרשת, מאידך אין כל מחקר בבני אדם שתמך בנקודה זו (היו מחקרים עם ויטמין E ואחרים וכולם נכשלו). הסיבות רבות וקשורות לרמת החמצון וסוג החומרים המחומצנים.
לסיכום, יש קשר בין חמצון לטרשת, לא ברור מקומו והתועלת בטיפול בו בבני אדם.
בדיקת חמצון נעשית רק לצרכי מחקר, ולא נעשית במעבדות רוטיניות בארץ ובעולם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שילוב תרופותרני13/01/2008
אני נוטל אספירין במינון נמוך 81 מ"ל . אני בן 59 ומטופל בשל י.ל.ד במקביל אני נוטל גם אומגה 3
- האם אין בכך משום טיפול יתר בדילול הדם והאם מותר לקחת השילובים בלי חשש?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלוב
ד''ר אבישי אליס15/01/2008אינני בטוח שיש אינדיקציה לאומגה 3
בכל מקרה -אין חשש מהשלוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שומנים בדם וכולסטרולש.ק10/01/2008
לאחרונה עשיתי בדיקות דם והתגלה אצלי כולסטרול 236 ןשומנים בדם HDL 136 מה עלי לעשות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה
ד''ר אבישי אליס13/01/2008בכדי לענות על השאלה-
-חסרים פרטים לגבי פרופיל הליפידים שלא כתבת HDL LDL
-כדאי להוסיף פרטים על גיל מין מח נוספות עישון ורקע משפחתי
אשמח לענות בהמשך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- 91 זה הרבה ?ליאת10/01/2008
ולמה כואב הראש ולפעמים לחץ בחזה ודפיקות הרופא אמר הכול בסדר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר אבישי אליס13/01/2008איני יודע, כדאי להבדק עי עוד רופא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדקתי את הלב 91ליאת10/01/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
תשובה
ד''ר אבישי אליס13/01/2008???
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רמת כולסטרול והרחבת אגן כליה- שאלהאתי09/01/2008
אני בת 48, משקל 63 ק"ג גובה 60 לא מעשנת לא שותה תזונה בריאה , ללא רקע משפחתי של כולסטרול או התקפי לב. לאחרונה בשל כאבים בצד שמאל מתחת לחזה ביצעתי מספר בדיקות , בדיקת הדם הראתה רמת הכולסטרול כ260 רמת LDL 160 בדיקת אולטרסאונד בטן ציינו כי אזור אגן הכליה מורחב . מה משמעות הנתונים, האם יש קשר בין רמת כולסטרול גבוהה ואגן כליה מורחב??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אגן הכיליה
ד''ר אבישי אליס10/01/2008אין כל קשר
יתכן והממצא קשור למחלת אבני כיליה-יש לברר בכוון זה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב לב עיפות דקירות בלבליאת09/01/2008
מה עושים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב
ד''ר אבישי אליס10/01/2008הולכים להבדק אצל רופא המשפחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



