מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- סטטין ו-Q10ליאור15/02/2008
ד.נ.
האם יש בסיס לטענה שנטילת סטטין , החוסמת את ייצור הכולסטרול, בדרך זו אף חוסמת את ייצורו של Q10 - המיוצר כחלק מהתהליך בו נוצר גם הכולסטרול. לפי הטענה הזאת, Q10 קיים בכל התאים וחיוני ליצירת אנרגיה תוך תאית, ולפיכך חסימתו עלולה לגרום לפירוק שריר ואף לפגיעה בשריר הלב, ולפיכך חשוב למי שנוטל סטטין ליטול, במקביל, את התוסף Q10? בתודה מראש על התייחסותך. אלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר Q10
ד''ר אבישי אליס15/02/2008אין כל הוכחה רפואית ואו המלצה מומכת ליטול Q10 יחד עם סטטינים.
כל העבודות והמחקרים מצביעים על ההשפעה המיטיבה של הסטטינים על הלב ותפקודו.
כל הנסיונות עם Q10 לא הראו כל יתרון וצורך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אני בלחץ נפשי בשל בדיקות לא תקינותנחום15/02/2008
אני בן 40, עם סיפור של מחלות לב במשפחה
סבא ודוד שנפטרו צעירים בגיל 40 בארועי לב כנראה אוטם
גובהי 185 משקל 92 לא מעשן אך גם לא עושה ספורט
לחץ דם - 70/110
לראשונה עשיתי בדיקת דם לפרופיל שומנים
התוצאות:
Total chol - 241
HDL - 28
Trig - 244
LDL - 164
TC/HDL - 8.5
כעת אני בלחץ
אני מבין שהתוצאות גרועות למדי
האם פרופיל השומנים הזה מעיד על עורקים סתומים??
מה עלי לעשות וכיצד לטפל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ
ד''ר אבישי אליס15/02/2008התוצאות הלא תקינות אינן מעידות על חסימות בעורקים!
בהיותך בסיכון יתר עקב הרקע השפחתי- תוצאות אלה מחייבות התיחסות הן במישור של שינויים באורח החיים והדיאטה והן עי טיפול תרופתי
פנה לרופא המשפחה והוא ינתב את הטיפול* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאדם14/02/2008
אני בן 44 ,עברתי התקף לב לפני כשבועיים (25.6.03).
עברתי 2 צינטורים והוכנסו תומכים.
עברתי גם אקו לב ,להלן המימצאים:
SEVERE GLOBAL SYSTOLIC DYSFUNCTION
MILD MITRAL REGURGITATION
HYPOKINETIC RIGHT VENTRICLE
אני מבין שיש בעיה בחדר השמאלי.
בבקשה הסבירו לי מה המימצאים אומרים?
האים יש טיפול לזה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אקו לב
ד''ר אבישי אליס15/02/2008שבועיים ו-03 ??
הממצאים מעידים על נזק לשריר הלב
הטיפול צריך להיות בשני משורים: שקום לב וטיפול תרופתי משולב בכדי להקל על תפקוד שריר הלב
אני מניח שאתה במעקב קרדיולוג והוא יתווה את הטיפול בהתאם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהרונן12/02/2008
האם קיים טיפול מונע לטרשת העורקים לאנשים בעלי גורמי סיכון תורשתיים?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מניעת טרשת העורקים
ד``ר רפי ביצור12/02/2008הטיפול המונע מתבסס על איתור מוקדם של כל גורמי הסיכון וטיפול בהם: עישון, השמנה וחוסר פעילות גופנית, רמות גבוהות של LDL-כולסטרול וטריגליצרידים, רמות נמוכות של HDL-כולסטרול, סוכרת ויתר לחץ-דם.
רופא המשפחה הוא הכתובת הראשונה לאיתור גורמי הסיכון והטיפול בהם, ומומלץ לפנות אליו לבדיקה שגרתית. במידה וימצאו גורמי סיכון כאלה, ניתן לטפל בהם בצורה יעילה ולהפחית במידה משמעותית את הסיכון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סימבסטטיןכהן נילי10/02/2008
קבלתי סימבסטטין להורדת כולסטרול.ואכן לאחר חודש טיפול בתרופה, בבדיקה החוזרת ירד הכולסטרול הכללי מ 263 ל 177. ldl ירד מ144 ל68. ו hdl נשאר יציב = 98. שאלתי: האם לאור השיפור יש צורך להמשיך לקחת את הסימבסטאטין? ואם יש מקום להשלים עם אומגה 3 .תודה רבה כהן נילי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה מצויינת לסימבסטטין
ד``ר רפי ביצור11/02/2008התגובה המצויינת לסימבסטטין מעידה על כך שיש צורך להמשיך בטיפול, שכן אם תפסיקי את הטיפול המצב יחזור לקדמותו.
לגבי אומגה 3: המידע יחסית דל. המלצות האיגוד האמריקאי למחלות לב הן:
1. לאוכלוסיה הכללית: צריכה של 0.5 גרם ליום, עדיף ממקור תזונתי (בעיקר דגי מים עמוקים).
2. לחולי לב (אינני יודע אם זה רלבנטי לגבייך): צריכה של 1 גרם ליום, וניתן להשתמש בתוספים.
3. לחולים עם רמות גבוהות של טריגליצרידים (לא רלבנטי לגבייך): צריכה של 2-4 גרם ליום - דורש שימוש בתוספים.
במידה ואת נוטלת "מדללי דם" כגון קומדין יש להיזהר מסכנת דמם בשילוב של התרופה עם מינונים גבוהים של אומגה 3.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהיואל10/02/2008
שלום, אני בן 25 ואני לעיתים רחוקות מאד אני חש דקירות חדות בצד של הלב
היום הכאב נמשך כמה שעות וזה מקשה עליי לנשום עמוק
ממה נובע הכאב? האם ישנה בעייה או שזה נורמלי?
מה עליי לעשות בזמן הכאב? האם דווקא לנשום עמוק עדיף?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב דוקר בחזה
ד``ר רפי ביצור11/02/2008ללא בדיקה אי אפשר לאבחן ולהמליץ על טיפול.
לאור גילך הצעיר ואופי הכאב, הסבירות שמדובר בכאב ממקור לבבי - נמוכה, אך מומלץ בחום לגשת לרופא המטפל על-מנת שיבדוק אותך וימליץ על בירור נוסף לפי הצורך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רמות גבוהות של כולסטרול ושומנים בדםניסן08/02/2008
שלום
בבדיקות האחרשם הבדיקה | יחידות | גבול תחתון תוצאות הבדיקה גבול עליון |
Glucose (B) | mg/dl | (
100 )
Cholesterol | mg/dL | *
224
Triglycerides | mg/dl | *
352
HDL-Cholesterol | mg/dl
40.3
LDL Cholesterol Calculat. | mg/dl
153.1
ALT (GPT) | U/l 31 )
הייתי מטופל בעבר לפני כמה חודשים בסימוסטטין וליפנור אבל הפסקתי ביגלל כאבי שרירים
גילי 33 גובה 1.83 מישקל 95 ק"ג מעשן יש לציין שלאימי גם יש ערכים גבוהים של כולסטרול* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול
ד''ר אבישי אליס10/02/2008ערך המטרה הוא LDL מתחת ל 130 עקב עישון וערכי HDL נמוכים
הפסק לעשן!!!
הקפד על דיאטה ופע גופנית!!!- הם החשובים להורדת טריגליצרידים
כדאי לנסות סטטין אחר כקרסטור או ליפיטור במינונים נמוכים אשר עשויים שלא לגרום לכאבי שרירים
ובהמשך לשקול החזרת הליפנור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סוכר גבוהסיוון07/02/2008
שלום, לאימי יש עודף סוכר, היא שומרת על אי אכילת מתוקים, אך אוכלת פרי הדר, האם עדיף שתקצצץ בכמות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סוכר
ד''ר אבישי אליס10/02/2008הכל שאלה של כמות
כמה סוכר? וכמה פרי הדר? צריך לא להגזים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בהמשך לשאלתיכ.05/02/2008
כמוכן - כיצד ניתן לבדוק ליפידים ושמנים בדם?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקה
ד''ר אבישי אליס06/02/2008בדיקת דם רוטינית ופשוטה בכל מרפאת קופת חולים
יש רק להיות בצום של 12-14 שעות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יש לי לחץ דם גבוליכ.05/02/2008
שלום רב, אני בן 32 עושה ספורט, לא מעשן, אוכל די מסודר, BMI 27 - בבדיקה התגלה אצלי לחץ דם של 140 על 90 שאותו הגדירה הרופאה כ"גבולי". היא המליצה לי להקפיד על תזונה דלת מלח. האם יש קשר בין התזונה והכושר לרמת לחץ הדם או שמא הכל תורשתי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ דם
ד''ר אבישי אליס06/02/2008גם וגם, יש תורשה אך יש גם קשר לתזונה ולכמות המלח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שומנים בדםמירי05/02/2008
שלום דוקטור:
אני אשה בת 58
בבדיקות דם התוצאות מעט גבוהות
כולסטרול 168.2
טריגלצרין 196
כולסטרול hdl 28
כולסטרול ldl97.5
got(ast)45 ערכי יחוס 31.0
gpt (alt)55 ערכי יחוס 31.0
אני מטופלת בכדורים בזיפראט 400 כדור ליום
סימבסטאטין 20" אחד ליום
נורמלול 25 מג" אחד בבוקר
אני פשוט מודאגת מהתוצאות האלה. האם יש חשש להתקפי לב? או לשטף מוח?
אני מתעמלת פעמיים בשבוע. גובהי מטר שבעיים וארבע. שוקלת 85 קילו
אנא עור לי ואמור לי מה עלי עוד לעשות
תודה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אל דאגה
ד''ר אבישי אליס05/02/2008הערכים שציינת והטיפול שאת מקבלת הם טובים
רמת ה LDL מתחת ל 100 כנדרש
ההפרעה הקלה בתפקודי כבד אינה משמעותית
יש לך HDL נמוך ולזה אין לנו עדיין פתרון, פרט לפע גופנית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מבהילכ.05/02/2008
קצת נבהלתי מתוצאות בדיקת הדם האחרונה:
כולסטרול 259 טריגליצרידים 283
hdl 51 ldl 147
כל שאר התוצאות בגדר הנורמה כולל תיפקודי עכבד, בלוטת תריס, גלוקוז 89
אני בת 57, בריאה, ללא תרופות, אוכלת 1-2 פעמים בשבוע בשר עוף או הודו , לא אוכלת מוצרי קמח, ביצים 1-2 בשבוע, ממוצרי חלב אוכלת רק יוגורט ביו אחד ביום, לא אוכלת עוגות וממתקים.
פעמיים בשבוע יוגה. מרבה בירקות ופירות.
אם לא התזונה - מאיפה השומנים שבדם?
האם יכול להיות שיש לי בעיה בכבד?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא להבהל
ד''ר אבישי אליס05/02/2008מציע לא להבהל!
האם הבדיקות חריגות לבדיקות קודמות? אם כן ואם יש ספק -כדאי לחזור בעוד מס שבועות על הבדיקות
אם זה המצב- כדאי ללכת לרופא להערכה באשר לצורך בטיפול
הערכים אינם מאוד גבוהים אך דורשים מעקב והערכה
מאיפה זה? שילוב של גנטיקה תזונה ופעילות
הכבד בסדר!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שומנים בדםאפרת03/02/2008
קבלתי תוצאות לבדיקת שומנים בדם:
טריגליצירידים: 445
HDL : 27
LDL: לא ניתן לחישוב
סוכר: 73
כל שאר התוצאות תקינות (כולל תפקוד כבד), רופא משפחה המליץ לי על אולטרסאונד כבד, האם התוצאות חריגות ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טריגליצרידים
ד''ר אבישי אליס03/02/2008התוצאות חריגות.
ישנה רמת טריגליצרידים גבוהה ו HDL נמוך
מטרת הבדיקה של הכבד לראות אם יש כבד שומני כחלק מהבעיה
חסרים פרטים על מצבך הבריאותי באשר להמלצות על טיפול והסיבה לממצאים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפרטים נוספים
אפרת03/02/2008אני בת 33, לפני כחודש וחצי לקחתי גלולות מסוג יסמין (הפסקתי לפני שנתיים וזאת היתה הפעם הראשונה שלקחתי שוב) והטריגלצירידים קפצו ל- 900 וירדו ל445 עם הפסקת הגלולות (כ-3 שבועות אחרי)
כולסטרול נמוך היה לי תמיד גם בבדיקות לפני שנה עם טריגלצירידים של 250
חוץ מזה מצבי הרפואי בסדר.
הסתכלתי על הערכים של תפקוד כבר (מה שזיהיתי ) והם נראו לי תקינים :)
AST:18
ALT:14
GGT:19* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגלולות
ד''ר אבישי אליס03/02/2008קרוב לוודאי שהחריגה משנית לגלולות ויש לך נטיה לפתח הפרעות בשומני הדם
חכי עוד מס שבועות וחזרי שוב על הבדיקות
כשתחזרי למצבך הבסיסי נחזור ונדון בצורך בטיפול זה או אחר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
אפרת03/02/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כולסטרוליהודה30/01/2008
אני בן 70 משקל 82 עם בגדים ,גובה 167 ,לפני שבועיים עברתי בדיקות דם והתוצאות מראות את ה-LDL-118 ו-HDL-39.5 ו -הכללי -186והטרגציליסים 144,הרפואה המליצה לי לקחת כדורים SIMOVIL , האם רצוי לקחת או שאפשר להתייעץ עם דיאטנית.
אשמח מאוד לקבל תשובה מיידית
בתודה מראש יהודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הצורך בטיפול תרופתי
ד``ר רפי ביצור31/01/2008הצורך בטיפול תרופתי נגזר לא רק מערכי הכולסטרול, אלא גם (ובעיקר) מהערכת הסיכון ללקות בהתקף לב.
לצורך החלטה מושכלת במקרה שלך, חסרים מספר נתונים ובעיקר:
1. האם יש מחלת לב או מחלת כלי דם אחרת?
2. האם יש יתר לחץ-דם, ואם כן - האם מאוזן בצורה טובה?
3. האם יש סוכרת, ואם כן - האם מאוזנת בצורה טובה?
4. האם יש מחלות אחרות ומהן?
ללא נתונים אלה לא אוכל לתת תשובה מושכלת לשאלה.
כעקרון, אם הערכת הסיכון מצביעה על סיכון גבוה להתקפי לב, מומלץ לקחת תרופות ממשפחת הסטטינים, כמו הסימוביל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיית סוכרליהי30/01/2008
שלום, האם לבעיית סוכר וכולסטרול גבוה לא מומלץ לצרוך פירות הדר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פירות הדר, סוכר וכולסטרול
ד``ר רפי ביצור31/01/20081. לגבי סוכרת - פירות הדר מכילים סוכרים פשוטים, ולכן יש לצרוך אותם במסגרת המגבלות על צריכת סוכרים אלה, לפי ייעוץ דיאטני אישי.
2. לגבי כולסטרול - אין מניעה לצריכת הדרים בהסתייגות אחת: למטופלים בסטטינים לא מומלץ לצרוך אשכוליות, שכן הן מכילות חומר המעכב את פירוק הסטטינים ויכול לגרום לעליית רמתם ולתופעות לוואי. אין בעיה לצרוך הדרים אחרים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



