מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אחוזי שומן גבוהים מאדמיכל06/05/2008
שלום, בבדיקה בחדר כושר אמרו לי שאחוזי הש/ומן שלי מאד גבוהים, כיצד אני יכולה לבדוק זאת כמו שצריך בקופ"ח?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אחוזי שומן
ד``ר רפי ביצור07/05/2008אין קשר ישיר בין אחוז השומן ממשקל הגוף ורמת השומנים בדם.
רשצוי לפנות לרופא המשפחה לבדיקת דם של רמת הכולסטרול והטריגליצרידים.
במקביל, אם את סובלת מעודף משקל, רצוי לפנות לדיאטנית להדרכה תזונתית ולעסוק בפעילות גופנית סדירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלוםמיכל04/05/2008
מצאו לי לפני כמה ימים כמות שומנים גבוהה בדם - 490 מ200 או 150.
אילו טיפולים יש לעניין? תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שומנים
ד''ר אבישי אליס05/05/2008אנא כתבי בפרוט את בדיקות המעבדה מה נבדק ומה הערך
כמו כן צייני פרטים על עצמך:גיל מחלות עישון....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהre: שלום
נדב אבני06/05/2008מיכל,
תסתכלי באתר של ח. תמציות צמחים www.balanceherbs.co.il על המוצר שלהם ColBalance אולי זה יכול לעזור לך.
נדב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאורה01/05/2008
שלום רב,
אפשר בבקשה לקבל הסבר קטן על ההבדל בין שומן תת עורי ושומן וסילרי? האם ניתן לראותם בבדיקות דם?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שומן
ד''ר אבישי אליס02/05/2008לא ניתן לראותם בבדיקות דם
השומן הוויסרלי המרכזי הוא זה שתורם להתפתחות סוכרת לחץ דם ומחלות לב וכלי דם
ניתן להערכיו עי מדידדת הקפי מתניים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיאטת השמנהמיכל28/04/2008
שלום רב,
כשהייתי בצבא(לפני שנה)עברתי דיאטת השמנה במהלכה אכלתי המון מוצרים בעלי אחוז שומן גבוה.
(פסטות, גבינה צהובה,שמנת וכו'..)
כיום אני לא אוכלת את הדברים האלה אבל רציתי לדעת האם השומן (בדם)עדיין נשאר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיאטה
ד''ר אבישי אליס29/04/2008בשלב הראשון בדקי רמות שומני הדם בבדיקת דם פשוטה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כולסטרול גבוה לילדהד"ר חסן27/04/2008
שלום ,
ביתי בת חמש וחצי , בבדיקות הדם נמצא: hdl 25 ו-ldl 92
רופא המשפחה לא העיר את תשומת ליבנו, אך מידע כללי ידוע לי כי רמות הכולסטרול הטוב צריכות לעלות על 35. האם הדבר כך גם אצל ילדים ואם כן מה עלי לעשות.
תודה מראש על המענה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר HDL נמוך
ד''ר אבישי אליס28/04/2008המידע חשוב, אך למעשה לא ניתן לעשות הרבה.
1)על בדיקה שכזאת כדאי לחזור בשלב כלשהוא (כשאינה חולה)
2)מה המצב אצל בני משפחה אחרים
3)בשלב זה בעיקר לכוונה לפעילות גופנית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות לא טובותעדי27/04/2008
שלום רב למומחים,
בעלי בן 36, לא מעשן. בדיקת הדם האחרונה הראתה: כולסטרול- 284 LDL179; HDL 51.60; טריגליצרידים 290. גם לפני כ-8 שנים, הבדיקה היתה דומה. הדיאטנית אמרה שאין מה לעשות, כך עובד הגוף שלו. מה עושים ?
הרבה תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות
ד''ר אבישי אליס27/04/2008השאלה היא האם ערכים אלה מצריכים טיפול תרופתי.
האם יש גורמי סיכון נוספים: יתר לחץ דם סוכרת רקע משפחתי
במידה ויש-קרוב לוודאי שיצטרך טיפול תרופתי.
אם אין-התשובה אינה חד משמעית, כדאי להוועץ ברופא המשפחה\מומחה בנושא- בכדי להבהיר את הסוגיה
בכל מקרה יש להקפיד דיאטה ופעילות גופנית סדירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת דםשולה24/04/2008
שלום ד"ר.
קיבלתי תוצאות של בדיקת דם. אנא עזרתך מה הטיפול הטוב ביותר
אני רושמת רק את התוצאות החריגות. אם אתה זקוק לעוד נתונים אנא אמור לי
B12 : 147
CHOLESTEROL: 246
TRIGLIYCERIDES: 338
HDL: 56
WBC: 10.6
RBC; 5.36
MCV; 80.7
MCHC; 33.1
BASO ABS; 0.0
תפקודי בלוטת תריס תקינים.
אני נוטלת גלולות מסוג הרמונט, ומאוד רוצה לנסות להכנס להריון ראשון.
בת 27 שוקלת כ90 קילו.
האם תהיה לי בעיה להכנס להריון?
מה הטיפול המומלץ?
אנא עזרתך. רופאת המשפחה שלי לא נותנת לי כל מידע מועיל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקות דם
ד``ר רפי ביצור25/04/2008ראשית, חשוב להדגיש שמתן ייעוץ אינטרנטי על סמך תוצאות חלקיות של בדיקות דם, ללא ידיעת ההיסטוריה הרפואית המלאה ובדיקה גופנית, הנו בעירבון מוגבל ואינו מהווה תחליף לייעוץ פורמלי פנים אל פנים.
כעקרון, כמה נתונים ששלחת דורשים התייחסות:
1. רמה נמוכה של ויטמין B12 – יש לברר הסיבה (לא תמיד מוצאים) ולטפל בתוסף ויטמין B12, רצוי בכדורי מציצה.
2. עודף משקל (כנראה – לא כתבת מה גובהך) ורמה גבוהה של טריגליצרידים – יש לקבל הנחיה מדיאטנית לגבי תזונה דלת פחמימות וקלוריות, ובמקביל חשוב לעסוק באופן סדיר בפעילות גופנית ולהימנע מעישון.
3. לגבי סיכויי הכניסה להריון – לא ניתן לחזות מראש, והדרך היחידה לדעת בודאות היא לנסות ולראות... חשוב לציין כי שמירה על משקל גוף תקין ואורח חיים בריא משפרים את סיכויי הכניסה להריון. בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהרינת23/04/2008
מה עושים נגד פרפור חדרים?
מה הסכנה כשזה קורה?
האם זה חד פעמי או חוזר על עצמו??
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרפור חדרים?
ד``ר רפי ביצור24/04/2008אני מניח שאת מתכוונת לפרפור פרוזדורים. פרפור חדרים הנו הפרעת קצב קטלנית הגורמת למוות בתוך דקות אם לא מבוצע היפוך קצב חשמלי ("מכת חשמל"). באנשים ששרדו לאחר פרפור חדרים ניתן להשתיל מכשיר (דפיברילטור) הנותן מכת חשמל באופן אוטומאטי אם מתפתחת הפרעת קצב כזו.
פרפור פרוזדורים (הנקרא גם פרפור עליות) הנו הפרעת קצב אחרת. פרפור פרוזדורים יכול לנבוע מסיבות רבות, ולעתים, אך לא תמיד, נוטה לחזור. פרפור פרוזדורים אינו מסוכן, לרוב, בטווח הקצר, אם כי לעתים (בעיקר באנשים עם תפקוד ירוד של הלב) הוא יכול לגרום לבצקת ריאות מסכנת חיים. בטווח הארוך, אנשים עם פרפור פרוזדורים יכולים לפתח קריש דם בלב העלול להתפרק ולשלוח תסחיפים למוח ולאיברים אחרים. הטיפולים בפרפור פרוזדורים הנם רבים, ויכולים לכלול תרופות לשמירת הקצב הנורמלי ("קצב סינוס"), תרופות להאטת קצב הלב, תרופות למניעת קרישת דם ועוד. הקרדיולוג מתאים לכל חולה את הטיפול המתאים לו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניקוי העורקיםחיים21/04/2008
שלום, האם למי שהצטברו לו שומנים בדם ואף טרשת עורקים אפשר לנקות ולהחזיר את המצב לתקין מבחינה בריאותית?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נסיגה בטרשת העורקים
ד``ר רפי ביצור22/04/2008המידע לגבי אפשרות נסיגה בטרשת העורקים עדיין חלקי. מכמה מחקרים לא גדולים שפורסמו ניתן להסיק ששמירה על איזון קפדני של כל גורמי הסיכון, כולל שמירה על רמת LDL-כולסטרול של פחות מ- 70, עשויה להביא (בטווח זמן של שנים) לנסיגה מסויימת בטרשת העורקים, אם כי דבר זה אינו ודאי.
חשוב לציין שהטיפול התרופתי, בעיקר בסטטינים ואספירין, מקטין את הסיכון להתקפי לב גם ללא נסיגה בטרשת העורקים, ולכן חשיבותו הגדולה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעימות דופקנועם18/04/2008
שלום ד"ר
בזמן מאמץ ואפילו קל יחסית (במאמץ גדול יותר אני מגיע גם לסחרחורת), אני מרגיש דופק בראש.
כמו כן זה מופיע לי לפעמים בזמן שכיבה במיטה כשאני מרגיש את הדופק בראש ובבטן ובמיוחד כשאני על הצד זה מציק יותר מאחר והאוזן מגבירה את השמיעה והתחושה.
ממה זה נובע ? האם זה דורש בירור/טיפול ? (בן 33)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דופק
ד''ר אבישי אליס19/04/2008עקרונית אין צורך בברור והתחושה היא סוביקטיבית
מאידך נראה שכשרך הגופני לקוי אם במאמץ קל אתה חש בדופק
מציע להבדק עי רופא, לשקול מבחן מאמץ, וכן להבדק עי אאג כם כי נראה לי שהכל יהיה תקין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ד"ר , ושאלה בבקשה
נתן21/04/2008האמת שלפני כחודש וחצי נמדדו לי לחצי דם מוגברים (די בהפתעה עבורי, לא סבלתי בעבר מזה), והתחלתי בפעילות גופנית, ובשבוע שעבר נמדד לי לח"ד 100/83 , שזה נמוך מדי ?
אולי הלח"ד שלי לא יציב ? אולי המדידות לא תקינות ?
לגבי א.א.ג. , זה יכול להיות קשור לטינטון וירידה בשמיעה בצלילים גבוהים שהתגלתה אצלי לאחרונה ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
ד''ר אבישי אליס24/04/20081)עקוב אחר לחצי הדם, אל תסיק מסקנות ממדידה אחת או שתיים
2)יתכן קשר לא א ג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הולטר לבנתן16/04/2008
שלום ד"ר
נשלחתי ע"י רופא המשפחה לבדיקת הולטר לב לאחר תלונות על תחושות של התקפי דופק, סחרחורת במאמץ.
סיכום הפיענוח הוא בשפה האנגלית, ולאחר מכן יש הערות :
משך הבדיקה 23 שעות ו - 42 דקות.
קצב בסיסי : סינוס שנע בין 53 ל - 162 לדקה. (ממוצע 85)
הפרעות קצב חדריות : VPB בודד.
הפרעות קצב על חדריות : APB'S מעטים בין 1 ל - 4 לשעה, סה"כ 24.
הודגם קטע של II-D.AV BLOCK MOBITZ TYPE II בשעה 07:41.
אודה לך אם תאיר את עיני לגבי זה, האם יש משהו חריג בתוצאות הבדיקה ? (חשוב לציין שביצעתי פעילות גופנית בליל הבדיקה, הליכה של כשעה)
אני בן 34, ללא מחלות לב ברקע (יש לי באופן קבוע היפוך גלי T בתרשימי הא.ק.ג.)
יש לציין שביממה של בדיקת ההולטר לא סבלתי מתחושות הדופק שעליהם התלוננתי, כמו כן קורה לי שבזמן שינה או בעיקר בתחילת השינה שאני מרגיש מין חסימה של הנשימה וזה מקפיץ אותי, עברתי בדיקה במעבדת שינה ולא נרשמו חסימות משמעותיות שיכולות להסביר את זה, וכן לפעמים בבוקר יש לי תחושה של קוצר נשימה. רציתי לשאול האם יכול להיות קשר בין משהו לבבי לתלונות הנ"ל ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות הולטר
ד``ר רפי ביצור17/04/2008ראשית, חשוב להדגיש שיעוץ אינטרנטי, בהיעדר מידע רפואי מלא ובדיקה גופנית, הנו מוגבל ובשום מקרה אינו מחליף יעוץ פורמלי פנים אל פנים. עקרונית, ניתן לומר שני דברים:
1. בהיעדר "התקף דופק" בזמן ביצוע ההולטר, לא ניתן לומר האם התקפים אלה הם ביטוי של הפרעת קצב או לא. ניתן לבדוק זאת ע"י ביצוע בדיקת LOOP RECORDER העוקבת אחר קצב הלב למשך זמן רב יותר.
2. הממצא היחיד בהולטר שיכול להיות בעל חשיבות הוא ה- II-D.AV BLOCK MOBITZ TYPE II. ממצא זה הוא ביטוי להפרעה בהולכת הזרם החשמלי בלב, ולעתים מצריך בדיקות נוספות וטיפול ולעתים לא. גם היפוך גלי ה- T הקבוע באקג יכול להיות קשור לכך. התחושות שאתה חש לפני ובזמן השינה יכולות, אך לא חייבות, להיות קשורות לממצא זה. דווקא הממצא בהולטר נצפה בשעות הבוקר ולא בזמן השינה. האם באותו לילה חוית תחושות אלה? האם ביצעת בדיקת אקו לב? בדיקת אקג במאמץ?
לסיכום, אין מנוס מפגישה עם קרדיולוג, רצוי כזה המתמחה בהפרעות קצב, על מנת להעריך את הממצאים והצורך בבירור נוסף וטיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ד"ר , תשובה לשאלתך
נתן17/04/2008אכן ביצעתי בעבר (לפני כשנה) בדיקת אקו ומאמץ בגלל היפוך גלי T, ויצא תקין.
בזמנו לא היו לי את התופעות של התקפי הדופק, והחוויות הלא נעימות לפני ובזמן השינה, כך שאולי השתנו דברים מאז ?
לגבי הממצא החריג, הוא אכן היה בזמן שינה, לצערי שעות השינה שלי לא שגרתיות, אני נרדם בערך ב 3 בלילה וקם בהתאם לכך ב 10 בבוקר.
יש הבדל האם זה קרה בזמן השינה או בזמן עירות ?
כמו כן קורה לי די הרבה שכשאני שוכב אני מרגיש את הפעימות בבטן וכן בראש, וכשאני שוכב על הצד זה עוד יותר מפריע כי זה מרגיש כמו שפועם באוזן, מה זה אמור להביע ?
חג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלדניאל
ד``ר רפי ביצור17/04/20081) בהחלט יכול להיות שחלו שינויים במשך הזמן, והבדיקות לפני מס' שנים אינן משקפות בהכרח את המצב היום.
2) אין חשיבות האם התחושה היא בזמן שינה או ערות - פשוט ציינת שעיקר התחושות שלך הן בשינה , והממצא בהולטר היה בסביבות 07:30 בבוקר.
3) התחושות הגופניות שאתה מתאר אינן ספציפיות, ובפני עצמן אינן מעידות על קיום או היעדר פתולוגיה.
לא נותר לי אלא לחזור ולהמליץ שתפנה לקרדיולוג, רצוי כזה המתמחה בהפרעות קצב, עם כל נתוני הבדיקות הישנות והחדשות, על מנת שיעריך את חשיבות הממצאים ויחליט אם יש צורך בבדיקות נוספות ו/או טיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה וחג שמח
נתן17/04/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אומגה-3נטע15/04/2008
שלום רב, רציתי לדעת האם לא מומלץ לצרוך כמות גדולה של ש/ומן דגים - האם יש סכנה ללב?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אומגה 3
ד``ר רפי ביצור16/04/2008לגבי אומגה 3: המידע יחסית דל. יש מחקרים שהראו תועלת (בעיקר במתן לחולים קשים יחסית, כאלה שעברו אוטם שריר הלב והתפקוד הלבבי שלהם ירוד) ויש כאלה שלא.
המלצות האיגוד האמריקאי למחלות לב הן:
1. לאוכלוסיה הכללית: צריכה של 0.5 גרם ליום, עדיף ממקור תזונתי (בעיקר דגי מים עמוקים).
2. לחולי לב (אינני יודע אם זה רלבנטי לגבייך): צריכה של 1 גרם ליום, וניתן להשתמש בתוספים.
3. לחולים עם רמות גבוהות של טריגליצרידים (אינני יודע אם זה רלבנטי לגבייך): צריכה של 2-4 גרם ליום - דורש שימוש בתוספים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לוסטרל עליה במשקל וברמות שומניםרוני12/04/2008
שבוע טוב,
אני בת 59, אני לוקחת לוסטרל (SSRIׂ) במשך שנתיים כאשר בשנה האחרונה לקחתי מינון גבוהה 200 מ"ג.
במשך השנתיים עליתי מעל 10 קילו. עם העליה במשקל גם ערכי הכולסטרול הכללי , ldl והטרילגיצרידים עלו.
אני בטוחה הרבתי באכילת פחממות וסוכרים וכעת אני התחלתי באכילה נכונה ובפעילות גופנית.
השאלה שלי: באם גם תרופת הלוסטרל גרמה לעליה במשקל ( אפילו אם באופן חלקי) , האם העליה במשקל בעקבות לקיחת SSRI גם תגרום לעליה בשומני הדם?
נ.ב: התחלתי להוריד בעצת הפסיכיאטר במינון הלוסטרל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לוסטרל עליה במשקל וברמות שומנים
ד``ר רפי ביצור13/04/2008בהחלט יתכן שהעליה במשקל הביאה לעליה ברמת שומני הדם.
תזונה נכונה ופעילות גופנית הם צעד חשוב בכיוון הנכון. חשוב גם לעקוב אחר רמת שומני הדם כדי להחליט האם די בשינוי אורח החיים או שיש צורך גם בטיפול תרופתי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת דםתה תה10/04/2008
מה זה LUC abs
אולי אני לא בפורום המתאים אבל בכל זאת. התוצאה היתה 0. אין סמון גבולות.
אשמח לקבל תשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר luc
ד''ר אבישי אליס11/04/2008לא קשור לכאן,
מדד בספירת הדם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלד"ר אבישי אליס
תה תה11/04/2008תודה על ההתיחסות. תוכל אולי לומר לי לאיזה פורום זה כן שייך? פשוט אני רוצה לדעת מדד של מה זה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
דר אליס12/04/2008ספירת דם- המטולוגיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
תה תה12/04/2008תודה רבה
מצאתי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם האיזיטרול הוא מאכזב?ארווין10/04/2008
שלום רב
אני חולה סוכרת מסוג 2.
מטופל בגלוקופז' 2-3 כדורים ביום
תרופות להורדת לחץ דם: אטקאנד, וזודיפ ופאמיד.
מזה כשלוש שנים: אני נוטל 20 מ"ג ליפיטור פעם ביומיים, 1 איזיטרול פעם ביומיים, כלומר לסרוגין יום ליפיטור ויום איזיטרול - לעיתים אני מדלג על שניהם - בגלל הLDL
רמות השומנים בדם בבדיקה אחרונה:
LDL=51.4
HDL=46.1
TRIGLY=184
CHOLESTEROL=134
השאלה שלי היא: האם לאור המחקר החדש בקשר ליעילות האיזיטרול - כדאי להמשיך בטיפול הנ"ל.
הבנתי מהמחקר שהליפיטור רק מיפה את תוצאות בדיקות המעבדה אך אינו מונע הצטברות הפלאק בעורקים.
תודה מראש לתשובתך
ארווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם האיזיטרול הוא מאכזב?
ד``ר רפי ביצור10/04/2008התשובה לשאלה - אנחנו עדיין לא יודעים. אם יש לך סבלנות לחכות עד שנת 2011 - אז יתפרסמו תוצאות מחקר גדול שיענה על השאלה הזו....
בינתיים, ההמלצה היא למצות את הטיפול בסטטינים, ולהוסיף אזטרול רק אם אין ירידה מספקת ברמת ה- LDL או מופיעות תופעות לוואי.
במגבלות הייעוץ האינטרנטי - אם אין מניעה לכך, הייתי שוקל להפסיק את האזטרול ובמקביל להעלות את מינון הליפיטור (המינון המקסימלי המותר הוא 80 מ"ג ליום).אם זה לא יביא לתוצאות הרצויות - ניתן בהחלט לחדש את האזטרול. רמות שומני הדם אצלך כעת - מצויינות, ובכל טיפול שתקבל יש לשאוף ולשמור עליהן ברמה הנוכחית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טובים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



