פורום שומנים בדם, מחלות לב - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מיץ אשכוליות
    יעקב
    08/04/2008


    שלום רב,
    פורסמו לאחרונה כי מיץ אשכוליות מזיק עד כדי הרעלה למשתמשים בפרוקור וסטטינים ועוד,
    כמשתמש בפרוקור וקרסטור ואיזילטור מה בדיוק צריך להעיד כי אני מורעל לפי הכתבות?
    אני משתמש בכוס מיץ אשכוליות בתערובת של פסיליום ופשתן טחון בכל יום.
    אכן השתמשתי בעבר לתקופה קצרה בלפיטור וקבלתי cpk 1300 .
    היום בשימוש קרסטור 5 מ"ג ו-10 מ"ג איזיטרול ערכי הכולסטרול והטריגלצרידים שלי מעולים.
    בברכה
    יעקב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מיץ אשכוליות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מיץ אשכוליות

    ד``ר רפי ביצור
    08/04/2008

    מיץ אשכוליות מכיל חומר המעכב את פירוקן בכבד של תרופות מסויימות, ולכן יכול לגרום להצטברות שלהן, עליית רמתן בדם ולעתים לתופעות לוואי.
    לגבי פרוקור: הרעלה חריפה של פרוקור מתבטאת בדופק איטי מאד עד כדי חולשה קיצונית ואבדן הכרה. תופעות לוואי נוספות יכולות להיות הפרעה בתפקודי בלוטת המגן (פעילות יתר או תת-פעילות), הפרעה בתפקודי הכבד ופגיעה ריאתית.
    לגבי סטטינים (כמו ליפיטור וקרסטור): תופעות הלוואי האפשריות הן פגיעה בשרירים (כאבי שרירים, חולשת שרירים, עליית רמת CPK בדם) והפרעה בתפקודי הכבד.
    מאחר והתגובה למיץ אשכוליות היא מאד אינדיבידואלית ואיננה ניתנת לחיזוי מראש, מומלץ לנוטלים את התרופות הנ"ל להימנע ממיץ אשכוליות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה והארה

    יעקב
    08/04/2008

    תודה ד"ר על התשובה המהירה, מדהים!
    אכן רמות הדופק שלי הם 45 עד 54 לדקה וזה לא סימפאטי.
    שאלתי: האם לא כדאי להקטין (בעצה רפואית כמובן) את מינון הפרוקור ובכך להקטין אפשרות פגיעה בתפקודי כבד ובלוטת התריס המוכר לחולים מסוגי.?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרוקור

    ד``ר רפי ביצור
    08/04/2008

    דופק של כ- 50 לדקה במנוחה, כאשר אינו גורם לסימפטומים כמו סחרחורת, חולשה ואבדן הכרה - אינו מסוכן, ובפני עצמו אינו מצריך שינוי בטיפול התרופתי.
    לגבי מינון התרופות אצלך - לא ניתן לתת יעוץ פרטני באינטרנט. אפשר ומומלץ להתייעץ בקרדיולוג המטפל, המכיר אותך ואת בעיותיך הרפואיות לעומק ולאורך זמן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה דחופה בבקשה!!!!!
    אורית
    08/04/2008

    שלום רב,אני בת 37,מעשנת הרבה שנים,שוקלת 74, גובה 165,אבא נפטר בגיל 63 מהתקף לב רביעי.אני סובלת מחרדה הרבה שנים ומטופלת בסרוקסט 20 מ"ג 1 ליום וטרנקסל 5 מ"ג 2 ביום.בבדיקות דם מלפני שבוע- הכל היה תקין לגמרי חוץ מהכולסטרול.(כבר לפני שנה היה גבוה ערכים מלפני שנה-כללי-255 , ldl -170 , hdl-51). תוצאות נכון להיום- כללי-286, ldl-204.7, והטוב hdl-57. אני היסטרית לגמרי,לא מתפקדת בעבודה ובכלל,סף הפאניקה עלה,כל הזמן אני רוצה לבכות. הייתי אתמול אצל מומחית בבית חולים לליפידים. היא נתנה לי 4 חודשים לדיאטה והליכה יום יומית של שעה ביום. בדיקות נוספות בעוד 4 חודשים ואז היא תחליט מה עושים לגבי תרופות.חשוב לי לציין שאני נורא נורא נורא פוחדת מתרופות,בעיקר לאחר מה שקראתי על סטטינים ועל תופעות הלוואי.אני אלרגית לפניצילין ויכולה לקחת רק מאקרולידים במקרה הצורך והבנתי שיש בעייה עם מאקרולידים. חוץ מזה,גם תופעות לוואי "רגילות" מפחידות אותי מאוד.כמה סיכויים יש לי להוריד ldl ללא תרופות?? האם אני בסכנת חיים ב- 4 חודשים האלה בלי תרופות?? בבקשה.......עיזרו לי.....אני על סף התמוטטות נפשית.אני כבר לא יודעת למי להאמין. כל פורום וכל כתבה כותבים דברים אחרים....אני חסרת אונים...בבקשה תגובתכם המהירה עד כמה שאפשר....תודה על הסבלנות.אורית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עזרה דחופה בבקשה!!!!!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לנשום עמוק, להרגע ולקרוא:

    ד``ר רפי ביצור
    08/04/2008

    ראשית - חשוב להדגיש כי אין כל סיבה להיסטריה. אמנם רמת הכולסטרול אצלך גבוהה ויש להורידה, אך ניתן לעשות זאת ביעילות ובבטיחות מלאה.
    שנית - אינך בסכנת חיים בארבעת החודשים הקרובים ללא תרופות, אולם אני בספק אם ניתן יהיה להוריד את ערכי הכולסטרול בצורה משמעותית ללא תרופות.
    שלישית - התרופות הנן מהבטוחות ביותר שיש, תופעות הלוואי אינן נפוצות, ותמיד הפיכות. התרופות אינן גורמות לנזק בלתי הפיך. האלרגיה לפניצילין אינה בעיה משום שגם אם תזדקקי לאנטיביוטיקה ממשפחת המקרולידים, הרי שניתן להפסיק את הטיפול בסטטינים למס' ימים בעת הטיפול האנטיביוטי ללא כל סכנה.
    רביעית - התרופות אינן תחליף לאורח חיים בריא - המנעות מוחלטת מעישון, פעילות גופנית סדירה, תזונה בריאה ושמירה על משקל גוף תקין.
    עד כאן היעוץ במגבלות האינטרנט. אני מבין שהיית ביעוץ אצל מומחית ליפידים, ואני בטוח שהיא תוכל לתת לך אינפורמציה מלאה יותר, המותאמת לך, לאחר שבדקה אותך והתרשמה מכלל המידע לגביך.
    אני מקווה שהצלחתי להרגיע אותך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה ד"ר ביצור אבל....

    אורית
    08/04/2008

    תודה על תשובתך המהירה ועל הנסיון להרגיע.אני מעריכה זאת אך קשה להרגיע אותי בעיקר מעצם היותי חרדתית.אני עושה מאמצי על להרגע.שאלה נוספת....האם היית ממליץ להתחיל מיד בטיפול תרופתי? אני כל כך רוצה להאמין שתזונה קפדנית והליכה יום יומית של שעה יצליחו לעשות את הפעולה ולהוריד את הכולסטרול.אני כל כך לא רוצה תרופות!!!!!!!! אני כך כך פוחדת!!!!! האם יש תרופות, אפילו שהן לא בסל הבריאות, ולא משנה המחיר... שאין להן תופעות לוואי???? האם יש איזה שהוא סיכוי שאצליח להוריד לרמה מסויימת שלא תצריך תרופות? (הרי לפני שנה וחצי הכולסטרול היה נמוך יותר.....),ד"ר אנא ממך, עזור לי....בבקשה....תודה. אורית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בלי אבל.....:)

    ד``ר רפי ביצור
    08/04/2008

    1. יתכן שפעילות גופנית ותזונה מתאימה יספיקו, ויתכן שלא. הדרך היחידה לדעת - לנסות ולראות. אני חוזר ומדגיש שניתן בהחלט לעשות את הניסיון ללא כל סיכון. במקרה הכי גרוע (שאינו גרוע כלל) - תתחילי את הטיפול לאחר ארבעה חודשים. במקרה הטוב - יסתבר שאינך זקוקה לתרופות.
    2. אין בנמצא תרופות (להורדת כולסטרול ובכלל) שאף פעם, באף אדם ובשום מקרה אין להן תופעות לוואי. אני חוזר ומדגיש שהסטטינים הם מהתרופות הבטוחות שיש והתועלת שבהן עולה עשרות מונים על תופעות הלוואי, שהנן נדירות והפיכות.
    3. מה שמדאיג אותי, הוא חוסר ההתייחסות שלך לכימיקל מזיק מאד שאת משתמשת בו. למעשה אלפי כימיקלים מזיקים - העישון. הסיגריות גורמות לתופעות לוואי נפוצות, קשות וחמורות יותר מכל התרופות שבעולם. עשי כל מאמץ להפסיק לעשן!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה...

    אורית
    09/04/2008

    תודה רבה על ההתיחסות וההקשבה. אני אשתדל לקחת את עצמי בידיים גם לגבי העישון.נקווה שאצליח. תודה על התשובות המהירות ועל הרצון לעזור לי. אני מאוד מעריכה זאת. רק בריאות. לכולנו.תודה ובתקווה שעוד 4 חודשים נגלה שהצלחתי אמן.תודה,אורית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אחוזי שומן
    הילה
    07/04/2008

    שלום רב, רציתי לדעת כיצד מודדים אחוזי שומן בדם, האם ניתן בבדיקת דם רגילה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אחוזי שומן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שומן בדם

    ד``ר רפי ביצור
    08/04/2008

    בבדיקות דם אין מודדים "אחוזי שומן" אלא את ריכוז הסוגים השונים של שומני הדם (כולסטרול לסוגיו, טריגליצרידים).
    בדיקה זו הנה בדיקה שגרתית ומבוצעת בכל קופות החולים, ומומלץ לבצעה כבדיקת סקר. הבדיקה דורשת צום של 12-14 שעות (מותר ורצוי לשתות מים).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מגיבה לא טוב לתרופות נגד כלסטרול
    עתליה
    04/04/2008

    שלום רב,
    אני אמורה לקחת תרופות להורדת כלסטרול.

    תחילה קיבלתי סימבקור וסבלתי מכאבי שרירים.
    שינו לי ללסכול והתחלתי לסבול מכאבי ראש קשים (מיגרנות עם אאורה)

    מה עושים?
    אני בת 43 עם כולסטרול ממש גבוה והקרדיאלוגית שלי
    חושבת שזו רשלנות לא לקחת טיפול.

    האם יש משהו חליפי?
    האם יש משהו טבעי?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ועוד שאלה באותו הקשר

    עתליה
    05/04/2008

    מה דעתך על תוסף המזון קרדיו או.קיי.

    האם תוסף זה באמת הוכיח עצמו כיעיל להורדת הכורסטרול הרע?

    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תופע לוואי

    ד''ר אבישי אליס
    06/04/2008

    תופעות הלוואי המתוארות הן מוכרות ואפשריות.
    מבלי להכנס לדיון על הצורך בטיפול, ערכי המטרה והאינטנסיביות שלו-ניתן לתת תרופות אחרות מאותה משפחה (ליפיטור, קרסטור) ולהמנע מהתופעות קרוב לוודאי (יש להתחיל במינונים נמוכים ולהעריך את הסבילות)

    קרדיו או קיי - חסר משמעות!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כולסטרול
    דניאל
    01/04/2008

    שלום רב

    בבדיקות דם שעשיתי לאחרונה התבררו התוצאות כדלהלן : (אציין מה שנראה לי רלוונטי)
    סוכר - לא נבדק (אבל בבדיקה לפני 8 חודשים היה תקין)
    כולסטרול - 207
    LDL - 157.95
    HDL - 30.72 (נמוך מהנורמה)
    תפקודי כבד תקינים למעט ערך ALT -79.76

    אני בן 34 , 1.78, שוקל כיום 89, לא מעשן, נוטל אספירין 100 מ"ג בהמלצת נוירולוגית (שאליה הלכתי בגלל כאבי ראש ותופעה חולפת של חולשות בגפיים) בגלל קרדיולפין חיובי, בדיקת סיטי ראש היתה תקינה.
    וכן אלטרולט במינון 10 מ"ג.

    רמת הכולסטרול הטוב שלי תמיד היתה מעט נמוכה מהנורמה , מדוע זה ?
    אבל השינוי המשמעותי זה בערכי הכולסטורול הרע והכללי.

    כמו כן במדידות לח"ד לאחרונה נמדדו ערכים מוגברים שלא היו בעבר.

    אני במעקב אצל גסטרו עקב פיסורה, והוא שלח אותי לאולטראסאונד בטן לבירור לגבי הכבד, וכן לבדיקות דם ייעודיות לכבד, הבדיקות דם היו תקינות, וה - US הראה כבד שומני ומוגדל.
    ההמלצה היתה בינתיים הפחתה במשקל ופעילות גופנית, וכך אני עושה ב 3 שבועות האחרונים.

    שאלתי, האם פעילות גופנית והפחתה במשקל יורידו את ערכי הכולסטורול ? האם זה יעזור גם ללח"ד ? וכן לגבי הכבד שומני , וכמה זמן ייקח עד שניתן יהיה לראות שינויים בתוצאות בבדיקות ?
    ובאופן כללי מה ההמלצות .

    תודה




    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כולסטרול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כולסטרול

    ד``ר רפי ביצור
    02/04/2008

    1) רמת הכולסטרול הנמוכה יכולה לנבוע ממס' סיבות, לרוב - עקב נטיה גנטית.
    2) ירידה במשקל ופעילות גופנית יכולים לשפר את ערכי הכולסטרול ולחץ הדם, אולם דבר זה אינו ודאי ודורש מעקב.
    3) אמנם לא ניתן לתת יעוץ פרטני דרך האינטרנט, אך נראה לי שאם לא יחול שיפור בבדיקות הכולסטרול ולחץ הדם תוך 2-3 חודשים - יש מקום לשקול טיפול תרופתי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כולסטרול ומחזור
    תקוה
    01/04/2008

    אני ללא מחזור מזה כמה שנים, כיום בת 25, ללא בעיות לב ושומנים, במשפחה - נטיה קלה לכולסטרול גבוה בגיל 40 ומעלה.
    בהתחלה נטלתי גלולות למניעת הריון, וגם חליתי אז ב CMV, ומאז הכולסטרול שלי גבוה,
    האם יש קשר בין חוסר מחזור לכולסטרול גבוה??
    משמועות ששמעתי, הבנתי כי ככל שאשה ממשיכה להיות פוריה, בגיל מבוגר, כך היא סובלת פחות מבעיות שומנים ולב, היתכן??

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כולסטרול ומחזור

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפסקת מחזור וכולסטרול

    ד``ר רפי ביצור
    02/04/2008

    הפסקת המחזור יכולה לגרום לשינויים ברמת שומני הדם, והסיכון למחלות לב עולה בנשים לאחר הפסקת המחזור.
    צריך, כמובן, לברר מדוע נפסק אצלך המחזור בגיל כה צעיר.
    במקביל, יש צורך בהערכה כוללת של הסיכון למחלת לב, ולטפל ברמת הכולסטרול לפי ערכי הכולסטרול והערכת הסיכון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קיים קשר בין CMV לכולסטרול גבוה

    איל
    01/06/2008

    תגובה לתקווה.
    גם אני לקיתי ב- CMV לפני מספר שנים. תוך חודש רמת הכולסטרול שלי עלתה מ- 180 ל- 300. הרופאים שוללים את הקשר בין הדברים אך חיפוש באינטרנט מגלה כי בעשור האחרון נעשו מספר מחקרים אשר מצאו קשר בין הידבקות ב- CMV לעליה ברמת הכולסטרול והיווצרות טרשת עורקים!!! אל תתעלמי מהעליה בכולסטרול ותתחילי טיפול מיידי אחרת לא תאריכי ימים. הרופאים לא ממש מכירים את המחקרים האחרונים בתחום (למרות שאחד המחקרים שקראתי בוצע בארץ כבר בשנת 1999).מהנסיון האישי שלי אני ממליץ גם על פעילות גופנית אינטנסיבית אשר יכולה להקטין את המינון הנדרש של תרופות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    תקוה
    03/06/2008

    אני נוטלת סימבסטאטין כבר למעלה מחמישה חודשים, וכנראה שלא אפסיק עם זה, תודה לאל, זה עוזר והוריד לי את הכולסטרול ל140.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כולסטרול גבוה
    נועה
    31/03/2008

    שלום,
    אני בת 21 גובה 171 שוקולת 61. אף פעם לא היה לי בעיות כולסטרול וגם במשפחה שלי אין כולסטרול (רק אחרי גיל 50). לאחרונה עשיתי בדיקות דם והתוצאות היו:
    סה"כ כולסטרול- 255
    טריגליצרידים- 157
    HDL- 80.5
    LDL- 143.10
    יכול מאוד להיות שזה בגלל הגלולות שלקחתי באותו זמן (דיאנה), בכל מקרה- החלפתי לגלולות חלשות יותר ודיאטנית הרכיבה לי תפריט דל שומן ואני מתאמנת כמעט כל יום בחדר כושר (מכשירים ועוד כשעה אירובי). השאלה שלי היא תוך כמה זמן הכולסטרול יחזור למצב תקין (אם בכלל)?
    תודה רבה!
    נועה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כולסטרול גבוה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שומנים בדם, מחלות לב

    ד``ר רפי ביצור
    01/04/2008

    בהנחה ואין לך סוכרת או יתר לחץ דם ואינך מעשנת - מצב שומני הדם שלך סביר: אמנם רמת הכולסטרול ה"רע" (LDL) מעט גבוהה, אך אינה חריגה מאד, ורמת הכולסטרול ה"טוב" (HDL) - מצויינת.
    אני ממליץ לחזור על הבדיקות שלושה חודשים לאחר השינויים באורח החיים וסוג הגלולות.
    חשוב להדגיש כי העישון, שהוא רע לכולם, מזיק במיוחד בשילוב עם גלולות למניעת הריון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הי רפי,

    נועה
    01/04/2008

    אני לא מעשנת, אין לי סוכרת וגם לא לחץ דם גבוה (תקין ואפילו קצת נוטה לנמוך).
    יכול להיות שלמרות הספורט והדיאטה בגלל הגלולות הכולסטרול לא ירד (ויהיה צורך בכדורים)?
    תודה!
    נועה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לנועה

    ד``ר רפי ביצור
    01/04/2008

    כעקרון - יתכן שיהיה שיפור עם שינוי סוג הגלולות, הספורט והדיאטה, ויתכן שלא. גם אם לא - כלל לא בטוח שיהיה צורך בטיפול תרופתי.
    מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה עם תשובת הבדיקות החוזרות, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    נועה
    01/04/2008

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות כולסטרול
    לימונית
    30/03/2008

    שלום רב,

    להלן תוצאות בדיקה אחרונה מ- 24/3/2008:

    200- 100 mg/dl 230 CHOLESTEROL

    120- 50 mg/dl 48 CHOLESTEROL- HDL

    130- 0 mg/dl 142.3 CHOLESTEROL-LDL calc


    בדיקות קודמות של כולסטרול, שנעשו ב- 6/8/2007

    200- 100 mg/dl 211 CHOLESTEROL

    120- 50 mg/dl 50 CHOLESTEROL- HDL

    130- 0 mg/dl 129.3 CHOLESTEROL-LDL calc

    200- 10 mg/dl 158 TRIGLYCERI


    ברצוני לדעת:
    1) האם עליי ליטול כדורים כלשהם?
    2) האם ההמלצות בנושא יתאימו גם לתקופת היריון (כרגע בטיפולים).

    בתודה מראש


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תוצאות כולסטרול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הצורך בטיפול תרופתי

    ד``ר רפי ביצור
    31/03/2008

    1) בשאלתך חסרים כמה נתונים על-מנת לתת תשובה לגבי הצורך בטיפול תרופתי, בין השאר - גילך, האם את סובלת ממחלת לב או מחלת כלי דם אחרת, האם את סובלת מסוכרת או יתר לחץ-דם, האם יש במשפחה מקרים של מחלת לב בגיל צעיר, האם את מעשנת ועוד.
    2) כל התרופות להורדת ררמת הכולסטרול אסורות לשימוש בהריון. חשוב לציין גם כי טיפול הורמונלי יכול להביא לעליית ערכי הכולסטרול. לכן, אם את נמצאת כעת בטיפולי פוריות, הייתי ממליץ על הקפדה על אורח חיים בריא (המנעות מעישון, תזונה נכונה ופעילות גופנית), ודוחה את ההחלטה על צורך בטיפול תרופתי עד גמר הטיפולים (אני מקווה שבקרוב, בעקבות הריון ולידה).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לד"ר ביצור

    לימונית
    05/04/2008

    ד"ר ביצור שלום,
    ראשית, תודה על התייחסותך.
    המשך האינפורמציה:
    מתקרבת לגיל 42.
    בעלת FV LAIDEN ו-protein C resisten על רקע הטרוזיגווי. כמו כן, מטופלת שנים בזריקות כתוצאה של חוסר בויטמין B12 וחוסר בחומצה פולית (מקבלת כדורים לטיפול בחוסר של 5 מ"ג) ובבדיקות הדם האחרונות התוצאה של החומצה הפולית אף גבוהה מהנורמה.
    לא מעשנת ולא שותה אלכוהול, אך יחד עם זה לא עושה פעילות גופנית ולא מצליחה לשמור על תזונה טובה.
    כמו שכבר נכתב - מתכוונת להורות.
    כמו כן, אמי סבלה מהלב, אבל נולדה עם מום בלב, עברה פעמיים ניתוחי לב, בסוף נפטרה לאחר CVA.
    אבי - עבר גם הוא, בסביבות גיל 60, התקפת לב, ועבר צינתור. לא בטוחה, אך נדמה לי שגם לו יש כולסטרול גבוה.

    אשמח להתייחסותך המחודשת עקב האינפורמציה החדשה, למרות שאני מבינה מדבריך שבכל מקרה לא אוכל לקבל טיפול בתקופת ההיריון.
    לכן, האם תוכל להגיד לי את מידת הסיכון שאני נמצאת בה, ובעיקר בתקופת ההיריון?
    אציין רק שהכולסטרול הגבוה היה קיים עוד לפני הטיפולים.

    בתודה מראש,
    לימונית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד תוספת חשובה

    לימונית
    05/04/2008

    בעלת משקל יתר (לא יודעת בדיוק, אבל כבר שנים מעל ל-30 ק"ג עודפיים).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הערכת הסיכון

    ד``ר רפי ביצור
    06/04/2008

    לאור גילך הצעיר, והיעדר גורמי סיכון כעישון, יתר לחץ-דם וסוכרת - הסיכון בטווח הקצר - נמוך.
    הסיכון בטווח הארוך - דורש הערכה לא אינטרנטית לאחר ההריון.
    בכל מקרה - שמירה על אורח-חיים בריא (ירידה במשקל, תזונה נכונה ופעילות גופנית) - חיונית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שומנים בדם
    תומר
    30/03/2008

    שלום רב,

    רציתי לשאול האם הסיבה העיקרית לטרשת עורקים היא בגלל שומן גבוה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שומנים בדם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שומנים בדם וטרשת עורקים

    ד``ר רפי ביצור
    31/03/2008

    שומנים בדם הנם אחת הסיבות העיקריות לטרשת העורקים, אם כי לא היחידה.
    סיבות נוספות כוללות סוכרת, יתר לחץ-דם, עישון, חוסר פעילות גופנית, השמנת יתר וסיבות נוספות (בין השאר גנטיות, שחלקן ידועות לנו ורובן לא).
    מניעת טרשת העורקים מחייבת שמירה על אורח חיים בריא, כמו גם איתור מוקדם של גורמי הסיכון שהוזכרו וטיפול בהם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סה"כ כולסטרול בבדיקה האחרונה 295
    יעל
    26/03/2008

    היום התוצאות בבדיקה האחרונה הם triglycerides 342,HDL53.2 LDL 203 בנוסף התוצאה של בדיקה ALKP 130 .(לא יודעת מה אומרת תוצאה אחרונה זו).
    יש לציין שבמשך השנים האחרונות קיבלתי את כל סוגי התרופות שיש בסל הבריאות, וכל תרופה גרמה לי לתופעה קשה יותר מהשניה.
    התחלתי טיפול ב- איזיטרול 10, בבזפיברט 400 , ליפיטור 10 ובקרסטור 20 כל התרופות הורידו את הכולסטרול אבל פגעו בכבד וגרמו לחוסר התמצאות במרחב, התעלפיות, כאבי שרירים עד מצב של חוסר יכולת לעמוד, כאבים חזקים בשרירים, סחרחורות, וגם אשפוזים בבית חולים בשל תופעות אלה (חוסר התמצאות והתעלפיות)
    יש לציין שאני מטופלת באטרוקסין 100 7 פעמים בשבוע ומאוזנת.
    במשך כ- 8 חודשים אני לא מטופלת בשום דבר והייתי רוצה לקבל, אם יש באפשרותך להמליץ לי מה לעשות, ולמי לפנות. (שיהיה רופא שיקשיב לכל תופעות הלוואי שהיו לי ולא יתנו לי תשובה כמו שהרופא האחרון שנתן ... לא נורא שאת לא יכולה לעמוד העיקר שהכלסטרול ירד...
    אני בת 57,עובדת ופעילה לידיעה - אמי עברה מעקפים בגיל 75.

    תודה מראש על התשובה כי אני כבר מיואשת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תופעות לוואי

    ד``ר רפי ביצור
    27/03/2008

    רמת הכולסטרול "הרע" (LDL) אצלך גבוהה ויש להורידה.
    מאחר והסיפור מורכב, לא אוכל לתת עצות דרך האינטרנט. מומלץ שתפני למרפאת ליפידים. בתל-השומר ניתן לקבוע תור למרפאה בטלפון 03-5304582

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    רוני
    23/03/2008

    אפשר לקבל שתים-שלוש דוגמאות למזונות שמורידים את רמת השומנים בדם?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מזונות

    ד''ר אבישי אליס
    24/03/2008

    כעקרון אין מזונות המורידים רמות שומנים בדם, ישנם מזונות העשירים בשומנים ופחממות ומהם יש להמנע.
    יחד עם זאת שום מוריד כולסטרול
    ולשמן דגים-אומגה 3- יכולת להשפיע על רמות טריגליצרידים ו HDL הכולסטרול הטוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    לנה
    20/03/2008

    האם שומנים בדם זה קטע גנטי או שזה קשור לתזונה בלבד?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גנטיקה או תזונה?

    ד``ר רפי ביצור
    23/03/2008

    גם וגם.
    ברוב הסובלים מרמות גבוהות של שומנים בדם - הבסיס לכך הוא גנטי.
    אבל - בחלק מן המקרים, בעיקר כאשר הבעיה היא רמות גבוהות של טריגליצרידים (ובחלק קטן יותר מהסובלים מרמות גבוהות של כולסטרול), לתזונה ולפעילות הגופנית, כמו גם לגורמים סביבתיים אחרים, יש חשיבות גדולה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הי לנה

    נועה
    10/04/2008

    זה גם קשור לגלולות, זה מעלה בהמון את הכולסטרול ואת השומנים בדם ואנשים לא מודעים לזה בכלל!!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    אלה
    17/03/2008

    שלום רב,
    ברצוני לדעת האם לאנשים בעלי עודף משקל יש יותר שומנים רעים בדם?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • משקל ושומנים

    ד``ר רפי ביצור
    18/03/2008

    לא בהכרח.
    אין קשר בין משקל הגוף לרמת הכולסטרול ה"רע" (LDL). אנשים בעלי עודף משקל (בעיקר אלה עם השמנה "מרכזית" של איזור הבטן) נוטים להיות עם רמות גבוהות של טריגליצרידים ורמות נמוכות של כולסטרול "טוב" (HDL).
    עם זאת - זוהי סטטיסטיקה, שאינה מעידה על המטופל הבודד. ישנם אנשים בעלי עודף משקל שרמות שומני הדם שלהם תקינות לחלוטין, ולהיפך - אנשים בעלי משקל גוף תקין עם הפרעות בשומני הדם.

    לכן, מומלץ:
    1. לבדוק את רמת שומני הדם בכולם, ללא קשר למשקל הגוף
    2. לאכול נכון ולעכסוק בפעילות גופנית במטרה להגיע למשקל גוף תקין, ללא קשר לרמת שומני הדם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • q10
    ברנרד
    14/03/2008

    היה לי LDL גבוה. עם הסטטינים לקחתי coQ10 .
    בגלל תופעות לוואי (עייפות) הפסקתי ליפיטור ועברתי לאיזיטרול ולפרבסטטין. הקואנזים השפיע עלי חזק ונתן לי מרץ.
    האם ההחלטה שלי להגביר את המינון של coQ10 ל 100 מ"ג עלולה להזיק לי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    q10

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • Q10

    ד``ר רפי ביצור
    17/03/2008

    יש היגיון ביולוגי מסויים במתן Q10 לחולים הסובלים מתופעות לוואי של סטטינים, אולם המידע המחקרי לגבי התועלת המעשית של התוסף - דל וברובו לא הצליח להדגים תועלת.
    עם זאת - החיים האמיתיים חשובים יותר מתוצאות מחקר כזה או אחר, ואם הרגשתך טובה יותר כאשר אתה נוטל Q10 איני רואה כל סיבה להפסיקו.
    המינון של 100 מ"ג ליום הוא מינון מקובל, וככל הידוע אינו גורם לנזק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אומקור
    עוזי
    14/03/2008

    האם צוות הפורום שמע על התוסף הנ"ל (ממשפחת אומגה 3 רק שהיא באה בצורת אסתרים של החומצות השומניות)

    האם היא יעילה ? אשמח לתשובה תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אומקור

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אומקור

    ד``ר רפי ביצור
    17/03/2008

    אומקור הנו תוסף אומגה 3 ידוע ומוכר.
    לגבי אומגה 3: המידע יחסית דל. יש מחקרים שהראו תועלת (בעיקר במתן לחולים קשים יחסית, כאלה שעברו אוטם שריר הלב והתפקוד הלבבי שלהם ירוד) ויש כאלה שלא.
    המלצות האיגוד האמריקאי למחלות לב הן:
    1. לאוכלוסיה הכללית: צריכה של 0.5 גרם ליום, עדיף ממקור תזונתי (בעיקר דגי מים עמוקים).
    2. לחולי לב (אינני יודע אם זה רלבנטי לגבייך): צריכה של 1 גרם ליום, וניתן להשתמש בתוספים.
    3. לחולים עם רמות גבוהות של טריגליצרידים (אינני יודע אם זה רלבנטי לגבייך): צריכה של 2-4 גרם ליום - דורש שימוש בתוספים.
    איני מודע למחקר כלשהו שהישווה בין יעילות פורמולציות שונות של אומגה 3 על פרמטר כלשהו, מעבדתי (טריגליצרידים, למשל) או קליני (תחלואה ותמותה).
    חשוב להדגיש שהיגיון ביולוגי כבודו במקומו מונח, אבל הנסיון הראה יותר מפעם אחת שאינו מבטיח יעילות בחיים האמיתיים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום