מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- איך יודעים שיש בעיה בלבליאת09/01/2008
שמי ליאת אני מודאגת יש לי בעיה בכולסטרול דאגה רצינית כאב לב
תחושה עזה מה עושים אני מפחדת לספר להורי עזרה פליז דופק מהיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה
ד''ר אבישי אליס10/01/2008בהעדר נתונים ברורים אני מתקשה לענות לך
כפי שכתבתי פני לרופא המשפחה
ואו שלחי יותר נתונים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאלי08/01/2008
אני סובל מהשמנה בטנית. רציתי לדעת האם השמנה בטנית באמת יותר מסוכנת מהשמנה רגילה. והאם היא יכולה לגרום לשומנים בדם. או שאין קשר בין השניים?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השמנה בטנית
ד''ר אבישי אליס09/01/2008השמנה בטנית מסוכנת יותר וישנן שפע עדויות לקשר בינה לבין תחלואת לב וכלי דם וסוכרת.
השמנה בטנית קשורה לתסמונת המטבולית בה הפרעות השומנים השכיחות הן: רמות טריגליצרידים גבוהות, רמות HDL נמוכות ולעיתים גם רמות LDL גבוהות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כולסטרול גבוה לבחור צעיריאיר06/01/2008
שלום.אני בן 26 ובבדיקות הדם האחרונות רמת הכולסטרול הייתה 206. כולסטרול LDL ערך של 133 וכולסטרול HDL ערך של 48.האם צריך לעשות משהו בנידון?
איני נוטל תרופות מירשם ובשאר בדיקת הדם תקינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי לציין
יאיר06/01/2008גובהי 169 ומשקל 64.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכולסטרול
ד''ר אבישי אליס06/01/2008במידה ואינך מעשן, אין רקע משפחתי למח לב בגיל צעיר ---אין צורך בטיפול תרופתי
הקפד על דיאטה בריאה ופע גופנית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טריגלצרידים מה גורםמיקי02/01/2008
שלום אני כבת שלושים בריאה לאחרונה גילו בבדיקות דם רמות גבוהות של טריגליצרידים סביב 300 מה יכול להיות הגורם ואיזה סוג רופא אמרו לטפל בבעיה זו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טריגליצרידים
ד''ר אבישי אליס02/01/2008רמות טריגליצרידים סביב 300 הם בעיקר תוצאה של תזונה והרכב המזון (עשיר בסוכרים פחממות... ), יש כמובן לברר נושא תרופות (גלולות?)
בערכים אלה עיקר הטיפול עי רופא המשפחה והפניה לדיאטנית ולפעילות גופנית מסודרת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שומנים בדםאורי01/01/2008
אני בן 55 גובה 177 משקל 78 הולך פעם פעמיים בשבוע(שעה וחצי)
תזונה בריאה,הרבה פירות וירקות,ללא בורקסים וקורסונים למינהם,וכו
לא מעשן,אבא נפטר מאוטם בגיל 56
כולסטרול220 טריגלצירידים117 30-35HDL 164LDL
טיפול ויעוץ של דיאטנית לא עזר
האם כדאי לעבור לתרופות,וכמה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שומנים בדם
ד''ר אבישי אליס02/01/2008עפ הנתונים שמסרת יש לך 3 גורמי סיכון: גיל, משפחה ורמות HDL נמוכות
ערך המטרה של ה LDL צריך להיות מתחת ל 130 וקרוב ל 100
יש להתחיל טיפול בסטטינים (למשל סימווסטטין 20 מג)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צלקות שנשארו מבעיה של לפידים.אילן30/12/2007
לד''ר אבישי אליס שלום! יש לי כל מיני צלקות על הגוף. הם נראים כמו כדורים קטנים של שומנים. והם לפעמים מאוד מגרדים. הרופא שלי אמר לי שזה נגרם נהליפידים בגוף. רציתי לדעת איך אפשר לטפל בזה? תודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עור
ד''ר אבישי אליס02/01/2008אני מניח שהכוונה לליפומות, הצטברות של נגעים המורכבים משומן בעיקרם
הטיפול הוא בעיקרו הוצאה כירורגית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה! ואיפה אפשר לעשות את הניתוח
אילן02/01/2008הזה? שמעתי על קרמים שעובדים גם. זה טיפול אפשרי גם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניתוח
ד''ר אבישי אליס10/01/2008פנה לכירורג פלסטי להערכה והתיעצות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כולסטרולמוטי29/12/2007
שלום
אני בן 41 רופא המשפחה שלי טוען שיש לי עודף כולסטרול גנטי למרות שלא בוצעו שום בדיקות .אני מטופל בפרבליפ, בעבר 20 מג לאחר שהערכים היו גבוהים עברתי ל40 מג כשלוש שנים.אני עוסק בספורט כ3 פעמים בשבוע ושומר על תזונה בריאה ערכי בדיקת הדם האחרונים שלי הם:hdl55 -ldl135 כולסטרול 207 האם ערכים אלה תקינים והאם אפשר לקבוע אבחנה של כולסטרול גנטי ללא בדיקה כלשהי אלה עלפי ערכי בדיקות דם לאורך זמן.
תודה מוטי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כולסטרול
ד''ר אבישי אליס02/01/2008מרבית ההפרעות בשומני הדם הן שילוב של בעיה גנטית וסביבתית(הרגלי החיים ותזונה)
מרבית ההפרעות הגנטיות מורכבות מפגיעה במס גנים ומהות ומנגנון הפגיעה עדיין לא ברור די צורכו
במקרים ספציפיים ובדכ בהפרעות הקשות ניתן לאפיין את הפגיעה הגנטית
במקרה שלך אין צורך בכל איפיון גנטי, וקרוב לוודאי שגם לא קיים כזה
יש להתרכז בטיפול בסטטינים ובאורח חיים בריא-זה מה שחשוב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיאטהרחל27/12/2007
אני עושה דיאטה בשומרי משקל ולפני כשבוע ערכתי בדיקת דם שגרתית שהראתה כי השומנים בדם עלו והם מאוד מאוד גבוהים (670!) מאחר ואינני רוצה לעזוב את המסגרת והמדריכה שלנו היא לא דיאטנית רציתי לשאול מה יכולה להיות הסיבה לכך ומאיזה ערך זה מסוכן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טריגליצרידים
ד''ר אבישי אליס02/01/2008ערך זה הוא גבוה ומחייב התיחסות
בדיקת רמת טריגליצרידים רגישה מאוד ונתונה להשפעות רבות
במידה והערך חריג כדאי לחזור על הבדיקה
במידה והערך חוזר כדאי לברר שמוש בתרופות ובעיות נוספות, ולהוועץ עם דיאטנית על טיב והרכב המזון
יש לזכור שיש לשלב בכל דיאטה גם פעילות גופנית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אקוצביה25/12/2007
שלום ד"ר .
אודה לך באם תוכל לתרגם לי את תוצאות האקו שעברתי ומה משמעותם.
left ventriculr enjection fraction = 60%
left ventriculr fractional shortening= 35%
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אקו לב
ד''ר אבישי אליס26/12/2007הערך הראשון EF מבטא את כמות הדם שיצאה מהחדר לפעימה מסכ כל הדם שבחדר, מבטא את תפקוד הלב-הערך תקין
הערך השני מבטא את התקצרות שריר הלב בפעימה וגם הוא מבטא את תפקוד הלב-הערך תקין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות דםיעל25/12/2007
שלום,
לפי תשובות של בדיקות דם:
cholesterol 188.7
cholesterol hdl 76
cholesterol ldl 91
אני בת 32, ולפני שנה עברתי צנתור בעורק הכליה+סטנט, אוכלת אוכל בריא (הולכת לנטורופטית).
האם יש משמעות לכך שה- HDL נמוך מ- LDL?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות דם
ד''ר אבישי אליס25/12/2007במקרה שלך -לא
רמת ה HDL 76 היא טובה ותקינה
רמת ה LDL 91 גם היא טובה
וובכל זאת: מה היתה הסיבה להצרות - האם טרשת או שמא התעבות שריר (שכיחה יותר בגילך)
האם ערכים על טיפול ובלעדיו
התיחסות לשאלות אלה תאפשר לי לענות על הצורך בטיפול על רכים טובים אלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצינתור
יעל25/12/2007לפי הבנתי מדובר במחלה אופיינית לנשים בגילאי ה- 30 fibromuscular dysplasia.
בבדיקה אחרונה (דופלר עורקי כליות) לפני כחודשיים נמצא שעדיין קיימת היצרות בעורק ימין (בצנתור בוצעה פתיחה של 80%) במקום הסטנט של כ- 60%.
אני נמצאת במעקב וכחלק מכך ביצעתי את הבדיקות דם.
כיום אני לוקחת מיקרופירין במינון של 100 מ"ג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצינתור
יעל25/12/2007שכחתי לציין שבבדיקות דם שעשיתי בשנה האחרונה הערכים היו תמיד הפוכים ממה שהם עכשיו (תמיד HDL היה גבוה מ- LDL)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
ד''ר אבישי אליס26/12/2007בערכים כה טובים-חסר משמעות מעשית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גלולותעדי23/12/2007
קראתי כי גלולות מעלות את כמות השומנים בדם. האם זה נכון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גלולות
ד''ר אבישי אליס24/12/2007אכן גלולות עשויות לגרום לעליה ברמות שומני הדם
עיקר העליה הוא ברמות טריגליצרידים עקב הגברת היצור בכבד ועליה ב HDL-C - כולסטרול טוב, אם כי ישנה גם עליה ב LDL-C -בכולסטרול רע
ההפרעה מתרחשת בנשים המועדות לכך גנטית , ולכן כדאי לבדוק ערכים טרם טיפול ובהמשך,
פעילות גופנית והקפדה על דיאטה עשויים למתן את התופעה,
ובכל מקרה-כל מקרה לגופו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שומן בדםעינת20/12/2007
מהם אחוזי השומן התקינים בדם וכיצד אני בודקת שהכל אצלי תקין?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רמות בדם
ד''ר אבישי אליס21/12/2007לא מדובר באחוזי שומן, אלא ברמות כולסטרול וטריגליצרידים שהם שני המרכיבים השומניים שמוערכים.
מדובר בבדיקת דם פשוטה בצום הנלקחת בכל מרפאה
בודקים רמת סכ כולסטרול טריגליצרידים HDL כולסטרול טוב LDL כולסטרול רע
רמות תקינות נקבעות עפ רמת הסיכון והרקע- בדקי ונדון בהמשך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשש לבעיות זרימת דםאורנה18/12/2007
לאחרונה הרגשתי עייפות רבה וחולשה. ערכתי בדיקות דם והתברר שהכולסטרול 250 והכולסטרול הרע גבוה 178 גלוקוז 100 . שאר הפרמטרים תקינים .הרופא המליץ על דיאטה והתעמלות ובמידה ולא ירד הכולסטרול לעבור לכדורים.אני סובלת מכולסטרול גבוה מגיל צעיר גם בתקופות שהייתי רזה יותר ופעילה מאוד.מעולם לא טופלתי בכדורים.
בשבועיים האחרונים התחילו לי כאבים בכפות הרגליים , נימול וכאבים בידיים, לפעמים קושי להחזיק כוס. בשיחה עם הרופא טען שזה לא בעיה בזרימה כי הדופק תקין בגפיים ולא רצה לשלוח אותי לבדיקה על פי בקשתי.נתן לי כדורים לדלקת. אני חוששת שהוא לא אבחן את הבעיה וכי חייבים לעשות בדיקה לזרימת דם.אשמח לחוות דעתך כי התחושה הזו מלחיצה מאוד במיוחד לאור החומר שקראתי על טרשת הפורצת ללא התראה.מודה על תשומת הלב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר אבישי אליס20/12/2007התמונה שאת מתארת אינה מתאימה לטרשת עורקים ואו הפרעות בזרימת דם, אני סבור שהכוון צריך להיות נוירולוגי.
באשר לכולסטרול , לא ציינת את גילך וגורמי סיכון נוספים-כך שקשה להתייחס לצורך בטיפול-אם כי כנראה שתזדקקי לתרופות אם הנסיון לדיאטה לא יהיה מספק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מינון תרופה לכולסטרול בדםאפרת16/12/2007
שלום,
עבור הנתונים הבאים: גבר בן 49, משקל 115, כולסטרול 206, כולסטרול טוב 40 ורע 125 - מה המינון המומלץ לסימבסטטין? לא נוטל תרופות נוספות.
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מינון סימווסטטין
ד''ר אבישי אליס17/12/2007ערך המטרה של ה LDL נקבע עפ גורמי הסיכון והרקע
בהנחה שאין גורמי סיכון נוספים (פרט לגיל ו HDL בתחום הנמוך של הנורמה) ה LDL צריך להיות מתחת ל 130
מכאן שיש שאלה האם בכלל צריך לטפל, ואם כן המינון יכול להיות מינימלי 10 מג לפחות בהתחלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תפקוד שריר הלבצביה15/12/2007
שלום .
אודה לך מאוד באם תוכל לרשום במספר מילים איך אני כחולה יכול לפענח את תוצאות דו"ח האקו על מנת להבין את תפקוד שריר הלב שלי .
כמו כן מהם הקרטריונים העיקריים שקובעים את תפקודי הלב לאחר אוטם .
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאת אקו לב
ד''ר אבישי אליס17/12/2007בתוצאת אקו לב יש להסתכל בעיקר על תפקוד ומבנה חדר שמאל, האם המבנה תקין או מורחב האם ההתכווצות תקינה או שישנם אזורים שאינם מתפקדים כיאות (אקינזיה דיסקינזיה)
הקריטריונים הקובעים את תפקוד הלב אחרי אוטם:
גודל האוטם
מידת אספקת הדם לאזור האוטם
הטיפול התרופתי
ארועים קודמים
איזון גורמי הסיכון עתה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



