מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כולסטרול גבוהעתליה11/03/2008
שלום רב
אני בת 43
סובלת מכולסטרול שנמצא כל הזמן בעליה.
כעת סה"כ 266
HDL=67.3
LDL=183
טריגלצרידים= 76
אני שוקלת כ-80 ק"ג
גובה 170
הרופא רשם טיפול בסימבקור, איני לוקחת את הטיפול.
הייתי רוצה לדעת האם בעזרת פעילות גופנית ודיאטה מתאימה
ניתן להפחית את ערכי השומנים בדם?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כולסטרול גבוה
ד``ר רפי ביצור17/03/2008בשאלתך חסרים כמה נתונים על-מנת לתת תשובה מלאה, בין השאר - האם את סובלת מסוכרת או יתר לחץ-דם, האם יש במשפחה מקרים של מחלת לב בגיל צעיר ועוד.
עם זאת ניתן לומר שרמת הכולסטרול ה"רע" (LDL) אצלך גבוהה, ורמת הכולסטרול ה"טוב" (HDL) משביעה רצון.
טיפול בסימבקור במצב כזה הנו הגיוני, אולם, כאמור חסרים נתונים נוספים על-מנת לתת תשובה מלאה.
פעילות גופנית ודיאטה יכולים להוריד את ערכי ה- LDL ב- 7-10% בממוצע - לא הרבה, אולם יש לזכור כי:
1. ישנם אנשים שבהם הירידה גדולה יותר.
2. והכי חשוב - לפעילות גופנית ותזונה מתאימה יש חשיבות גדולה להגנה על הלב ולבריאות הכללית הרבה מעבר להשפעתם על בדיקת מעבדה כזו או אחרת.
לכן חשוב ומומלץ בחום לאכול נכון ולעסוק בפעילות גופנית בין אם את לוקחת תרופות ובין אם לא. התרופות אינן תחליף לאורח חיים בריא!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפרטים נוספים
עתליה17/03/2008תודה על התשובה המפורטת.
הינה הפרטים הנוספים:
אין לחץ דם גבוה
אין היסטוריה של מחלות לב במשפחה או מוות בגיל צעיר.
בבדיקות דם אחרונות היה GGT מעט גבוה 52 וכך גם אלקליין פוספט132
אולטרסאונד תקין.
האם כולסטרול גבוה יכול לגרום לכך?
והאם לטיפול נוגד שומנים יש השפעה על הכבד, במידה ואחליט לקחת?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכולסטרול, סטטינים וכבד
ד``ר רפי ביצור18/03/20081. הערכים הגבוהים של GGT ו- ALK PHOS נובעים, קרוב לודאי, מכבד שמוני, שבשלביו הראשוניים אינו נותן סימנים באולטראסאונד. עם זאת, אני ממליץ לפנות לרופא המטפל ע"מ לבצע מס' בדיקות לשלילת מצבים אחרים היכולים לגרום לכך.
2. לתרופות להורדת כולסטרול, כגון הסימבקור, יכולה להיות השפעה על בדיקות הדם של תפקודי הכבד, אך לא ה- GGT ו- ALK PHOS אלא GOT ו- GPT. עם זאת, תופעה זו אינה נפוצה, אינה מסוכנת, והפיכה לחלוטין. לכן, אם יש צורך בטיפול בסטטינים, ניתן בהחלט לטפל ללא חשש גם אם יש הפרעה קלה בתפקודי הכבד, כמו אצלך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על תשובותיך
עתליה18/03/2008עזרת לי מאוד.
ערכתי בדיקות נוספות לשלילת צהבות וכד'
התשובות שליליות, נמצא כי בעבר היה וירוס CMV אם אני
זוכרת נכון.
כנראה שאתחיל לקחת טיפול תרופתי נגד כולסטרול.
ושוב תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהדימיטרי10/03/2008
בביצוע אקו לב נכתב שיש אקסטרא סיסטולות ואסינכרוניה לא ספטלית קלה.
האם אפשר לקבל הסבר מהי אסינכרוניה לא ספטלית כי הרופא אומר שהכל תקין.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובת אקו
ד``ר רפי ביצור11/03/2008אקסטרא סיסטולות = פעימות מוקדמות
אסינכרוניה = חוסר סינכרוניזציה בהתכווצות דפנות החדר השמאלי של הלב
לא ספטלית = לא של המחיצה בין חדרי הלב
חשוב לציין שלא ניתן להעריך את חשיבות הממצא במנותק מההקשר הקליני (מי החולה, מה תלונותיו, מה הממצאים בבדיקה הגופנית) וללא התשובה המלאה של האקו. מומלץ לגשת לקרדיולוג שיעריך את כל הממצאים בהקשר המלא שלהם. בהחלט יתכן שהממצאים הם חסרי חשיבות, אך לא ניתן להעריך זאת באינטרנט.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי בדיקות כולסטרולאייל ש07/03/2008
שלום רב
לפני כחודשיים הופניתי לדיאטנית של קופ"ח בגלל כולסטרול גבולי שהיה לי- 220
היא נתנה לי תפריט וביקשה לבצע בדיקות שוב ולחזור אליה
במשך חודשיים עשיתי שינוי דרסטי בתפריט ואכלתי דגים, חזה הודו, ירקות, דגנים והוצאתי את כל המטוגנים שבד"כ הייתי רגיל לאכול.
יותר מזה- התחלתי לאמץ תרופות סבתא כמו אכילת שני אגוזי ברזיל ביום וכוס מיץ פומלית.
אני אגב, מתאמן שלוש פעמים בשבוע
לא רק שהכולסטרול לא ירד, הוא אף עלה ל 226
זה הגיוני או שיכול להיות שמי שחישב לי את התוצאה, טעה (זה לא רופא, אצלו עוד לא ביקרתי ורק רציתי לדעת כי הייתי סקרן)
הסקרנות לא הרגה רק את החתול, היא גם הרגה לי ת'סופש ....זה מייאש מאוד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כולסטרול
ד''ר אבישי אליס09/03/2008אל תתיאש!
רפואה אינה מטמטיקה ו 220 ו 226 הם זהים
כולסטרול מושפע יחסית מעט מהדיאטה וניתן עי דיאטה קפדנית להוריד כ 10-15 אחוז מרמות הכולסטרול בלבד שהם גם תחום השגיאה והשונות בין הבדיקות החוזרות
השינוי בתזונה והפעילות הם שחשובים
מי אמר ש 220 כולסטרול זה גבוה? יש להתייחס ל LDL ולא לס"כ, ובהתאם לרמת הסיכון שלך!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שומנים בדםדליה06/03/2008
שלום
במשך כ- 5 שנים לקחתי סימבוקר לכולסטרול 10 מ"ג , אך לאחרונה התחלתי לסבול בהתכווציות רבות ברגליים, כך שהפסקתי לקחת את התרופה במשך מספר חודשים , לאחרונה התחלתי לקחת ליפיטור , גם 10 מ"ג ושוב יש לי מפעם לפעם התכווציות
השאלה היא האם זאת תופעה של התרופה, והאם יש תרופה שאינה גורמת להתכווצות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התכווצויות ברגליים
ד``ר רפי ביצור06/03/2008סטטינים (כגון סימבקור וליפיטור) יכולים לגרום להתכווצויות ברגליים, החולפות עם הפסקת הטיפול או הקטנת המינון. אם יש צורך בטיפול להורדת כולסטרול, אך ההתכווצויות מפריעות מאד לאיכות החיים, יש כמה אפשרויות:
1. החלפת הטיפול לתרופה אחרת ממשפחת הסטטינים - בחלק גדול מהמקרים הטיפול בתרופה אחרת לא יגרום לתופעות הלוואי
2. טיפול במינון הנמוך ביותר של סטטין שאינו גורם להתכווצויות, עם תוספת אזטרול במידה ורמת הכולסטרול נשארת גבוהה
3. טיפול באזטרול בלבד - אפשרות זו אינה העדיפה, לאור החשיבות הגדולה של הסטטינים במניעת מחלות לב.
חשוב לציין כי זו תשובה עקרונית, ואינה באה להחליף יעוץ פרטני ע"י רופא שלפניו נמצאים כל הנתונים. במידה ורופא המשפחה אינו מצליח למצוא טיפול מתאים, כדאי לפנות למרפאת שומני הדם במרכז הרפואי הקרוב למקום מגורייך על מנת לבצע הערכה פרטנית והתאמת טיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ליפיטוראתי03/03/2008
לפני כחודשיים החליט הרופא המטפל להחליף את הסימבקור בליפיטור.
בהנחית הרופא, אני נוטלת את התרופה לפני השינה, אך היא גורמת לי לגלי חום ולהרפעות קשות בשינה, שלא היו קודם לכן.
האם יש חשיבות לשעת נטילת הליפיטור? האם ניתן ליטול אותו בבוקר או בצהריים?
תודה מראש על התשובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שעת נטילת ליפיטור
ד``ר רפי ביצור03/03/2008ככלל, עדיף לקחת תרופות ממשפחת הסטטינים בערב, שכן אז הן יעילות יותר. עם זאת, לגבי ליפיטור שעת הנטילה פחות חשובה, שכן זמן הפעולה של התרופה ארוך יותר משל הסימבקור. לכן, את יכולה לנסות לקחת את הליפיטור בצהריים, וסביר להניח שלא תהיה לכך השפעה על יעילות התרופה. אם ימשכו תופעות הלוואי של הפרעות בשינה, ניתן לנסות פרבסטטין, שהיא תרופה עם פחות השפעה על השינה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכולסטרול
דליה04/03/2008אני בת 48, נטלתי במשך כ0 5 שנים סימבוקר , אך לאחרונה היו לי התכווציות ברגליים בתדירות גבוהה מאוד
הפסקתי מספר חודשים לקחת את התרופה , וההתכוצויות נפסקו
עתה התחלתי לקבל ליפיטור, אני לוקחת את זה במשך שלושה שבועות
ושוב התחילו התכווציות ברגליים.
האם זה סביר ומה עושים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתכווצויות
ד''ר אבישי אליס06/03/2008מה מינון הליפיטור? האם ניתן להסתפק במינון מופחת?
ניתן לנסות סטטינים אחרים עם שילוב של אזיטרול עפ הצורך
אך שוב מה רמת הסיכון הערכים והמינונים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מספר שאלותעידו29/02/2008
שלום רב
אני בן 24,בחור בריא בדרך כלל.
יש לי צרבות באזור של הלב כמספר שניות היה אתמול והיום גם .לפני כמה חודשים היה גם כן
למשך כמה ימים.הצרבות כמו של מדוזה.
יש כאב בכתף שמאל ובזרוע ימין,כאב גם באזור הלב.
במשך 10 ימים היו לי דפיקות מהירות שהרגשתי אותם .אתמול פעם אחת היתה הרגשה שהלב מושך פנימה שואב את החלק העור של הגוף זה היה לכמה שניות והפסיק.
עוד היה לי לפני כמה ימים כאב כתף,גב באמצע ,כאב בחזה וכאב באזור הלב
אם מעיין שיתוק או רידום של חלק מהלסת העליונה חלק עליון של השיינים עליונות
הייתי צריך לפתוח את הפה להתעסק איתו .
ביצעתי לפני 3 חודשים אקו לב ,הולטר,וארגומטריה שיצאו תקינים.אבל הבנתי שאי אפשר להסתמך על זה כי זה היה לפני 3 חודשים הבדיקות ועכשיו יש לי תסימנים אחרים ודברים אחרים.
האם הבעיה שלי לבבית חס וחלילה ?
אני לא מעשן סיגריות.כרגע לא פעיל ספורטיבית.
בתודה
רענן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מספר שאלות
ד``ר רפי ביצור02/03/2008גילך הצעיר, אופי התלונות והבדיקות המקיפות שביצעת מרמזים על כך שהסיכון לאירוע לבבי אצלך - נמוך.
עם זאת, לא ניתן לאבחן דרך האינטרנט, ומומלץ בחום שתפנה לרופא המשפחה שלך לבדיקה מקיפה והערכה מדוייקת יותר של תלונותיך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המשך לשאלה לאשלגןמירי28/02/2008
אני רק רוצה הבהרה קלה.
לפני כשנה התגלה לפני בדיקת מאמץ כי יש לי T הפוכים מV1-V6 באופן נורמלי יש לי רק T הפוך בV1 לא קיבלתי תשובה מהרופא ללמה זה מחוץ מכנראה עליה או ירידה במשקל.
באקו הכל תקין אין שום ממצא.
לאחרונה עברתי אוטם שריר הלב על רקע ספסאזם ושוב הופיעו אותם T הפוכים באותם מקומות.
האם יכול להיות שזה אוטם שריר הלב השני ולא הראשון?
האירועים היו מאוד דומים מחוץ לעובדה שבפעם הראשונה לא כאב לי כלום מחוץ מדפיקות לב קלות ולא עשו לי בדיקת דם כדי להגלות ממצאים או שינויים בהומרני הלב.
אנא עזרו לי למצוא תשובה למקרה המוזר הזה....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הבהרה
ד''ר אבישי אליס28/02/2008זה לא חשוב!
מה שחשוב הוא מה תבנית האקג עתה, מה תפקוד הלב באקו והאם ישנם גורמי סיכון שיש לתקן אותם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זלילה ואיזון ע"י כדורים.לימי28/02/2008
שלום רב,
בעלי בן 51 מקבל כבר 5 שנים תרופות להורדת רמת הכולסטרול הרע ולהורדת טריגליצרידים. פעם בשנה -שנה וחצי הוא עושה בדיקות, ונראה כי הוא מאוזן ע"י התרופות. כמו כן לחץ הדם תקין. משקלו גבוה ( 98 קג - 170סמ גובה)והוא נוחר בלילות. עבודתו כוללת מאמץ פיזי והסתובבות כל היום.
בנוסף הוא מקבל תרופה לאולקוס.לפני שלוש שנים הפסיק לעשן ועלה במשקל .לטענתו מותר לו להמשיך ולזלול (תחליף לעישון) שהרי הכדורים מאזנים את השומנים והסוכרים. האם הוא צודק? אני דואגת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איזון כדורים
ד''ר אבישי אליס28/02/2008את צודקת!
אמנם הכדורים מביאים לאיזון שומני הדם ולץ הדם אך:
הוא סובל מהשמנת יתר ונוחר בלילה-דבר המחשיד לדום נשימה בשינה,
ארועים אלה מורידים מאיכות החיים(נחירות עייפות....)
איזון הסוכר לחץ הדם והשומנים יהיה קל יותר -אם יקפיד על דיאטה ופע גופנית
ויזדקק אולי לפחות תרופות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שומנים טריגליצרידים.רררר28/02/2008
שלום שאלתי היא: אם אדם נמנע משומנם במזון, מה בכל זאת גורם לכולסטרול גבוה ולטריגליצרידים גבוהים בדם? אם אפסיק לצרוך מזון מסוג שומני או כמעט אפסיק לצרוך מזון מסוג פחמימני האם זה יכול לשפר את הגוף או להרע לגוף? תודה על התשובה. נא להודיע לאימל שלי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שומנים
ד''ר אבישי אליס28/02/2008הפרעות בשומני הדם נגרמות בד"כ עי פגיעה פולי (רב)גנית ואורח חיים ודיאטה לא מאוזנים.
בחיים הכל צריך להיות במידה ואין ללכת לקיצונות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקשה לטיפולשי26/02/2008
שלום ד"ר נכבד,
הנני בן 54, גובה 173, 75 ק"ג.
נראה מעולה , מרגיש צעיר, אך השומנים בדם מעוררים בי דאגה.
בבדיקה :
כולסטרול LDL ברמה של 185.
כולסטרול HDL ברמה של 49.
כולסטרול כללי 279.
טריגליצרידים 210.
נטילת תוספי מזון מסוג אומגה 3 לא הועילה במיוחד.
מהי המלצתך?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול
ד''ר אבישי אליס27/02/2008האם אתה מעשן?
האם יש מחלות לב וכלי דם במשפחתך הקרובה (בגברים מתחת 55 ונשים מתחת 65)?
אם כן- אתה צריך טיפול תרופתי, אם כי מתון
אם לא- אז התשובה היא פחות חד משמעית ואין לה ביסוס מדעי.
אני הייתי מטפל ובמתינות
טיפול- הכוונה לסטטינים ובמטרה לרדת מתחת ל LDL 160
אומגה 3 אינו הטיפול הנבחר במקרה זה והוא גם לא היה אמור להשפיע* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה לרופא
שי27/02/2008שלום דוקטור,
אינני מעשן ואף מתרחק מחברת מעשנים.
אבי ז"ל עבר התקף לב בגיל 60, אימי שתחייה עברה ניתוח תיקון מסתם מיטראלי בלב בגיל 70.
הרופא המליץ עתה על נטילת כדור אחד לפני השינה SIMVASTATIN 20mg , בתוספת Q10 60mg בעת ארוחת הבוקר.
אני נוטל בקביעות לאחר ארוחת הבוקר את התוספים הבאים:
מולטיויטמין איכותי שמרכיביו מעולים.
כמוסה נוזלית VITAMIN E 400 IU.
כמוסת ESTEROLA VITAMIN C 1000mg ׁ - לא חומצי.
לאור ממצאי הבדדיקה הרפואית , האם הטיפול נאות?
האם ליטול SIMVASTATIN על קיבה ריקה ?
האם SIMVASTATIN מוריד גם את ערכי הטריגליצרידים ?( בבדיקה כאמור 210 ).
במידה ולא- מהי המלצתך לטיפול להורדת הטריגליצרידים לרמה נורמלית?
מהו פרק הזמן הראוי לאחריו עלי לבצע בדיקת דם חוזרת על מנת לבדוק יעילות התרופה?
במידה והתרופה מורידה ביעילות את ערכי השומנים בדם- האם עלי להמשיך וליטול אותה בהמשך באופן קבוע?
האם קיימות תופעות לוואי לתרופה?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהד"ר נכבד, שכחת אותי ....******
שי28/02/2008אודה על התייחסותך על תשובתי לפנייתך .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
ד''ר אבישי אליס02/03/2008סימווסטטין נלקח בערב לפני השינה, יש לו השפעה מסוימת גם על טריגליצרידים
הפסק את כל תוספי המזון וה Q10 שאתה לוקח-זה מיותר, בזבוז כסף ולא מועיל ברובו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה חשובהשלומי מתל אבי24/02/2008
שלום דוקטור בחודש 5 ב2007 היית מאשופז בבית חולים היה לי דפיקות לב חזקות ולחצים בראש עברתי בדיקות דם ולא מצאו לי כלום אחרי זה מצאו לי רישישוש בלב האם זה מעיד על משהוו זה מסוכן? ואמרו לי לעשות אקו לבב ולא עשיתי אותה עד היום אבל אחרי זה עשיתי עוד בדיקת דם נוספת ושם לא היה רישוש בלב והלכתי לפני כמה ימים לרופאת משפחה והיא אמרה שכול הבדיקות שם שלי יצאו תיקנות אבל אקו לבב לא עשיתיי רק א.ג.ק עשיתי שהיתי מאשופז ויצא תקיןן אתה מציע לעשות גם אקו לב ושאר הבדיקות לב?כי אני מרגיש לפעמים דפיקות לב ויש לי גם חוסר תחושה בידים היתי רוצה לדעת עם זה קשור לללב עכשיו אין לי כבר דפיקות לב נרגע לי ויש לי גם הרגשת חנק בגרוןן כיאלו משהו תקוע לי שם ושאני רץץ שאני משחק כדורגל אני מתעיף מאוד מהר תזוזה הכי קטנה שלי ויש לי דפיקות חזקות מה אומר הדקטור?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אקו
ד''ר אבישי אליס24/02/2008לעשות אקו לב!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהמירי22/02/2008
שלום.
רציתי לשאול, בשיא הרצינות.
האם חוסר באשלגן יכול לגרום לSVT?
או לספאזם של העורקים בלב?
והאם חוסר באשלגן יכול להיגרם ע"י התייבשות כרונית?
ושאלה נוספת אם אפשר, ממה נגרמים T הפוכים מV1-V6 אצל אדם מאוזן, שאינו עושה דיטאה כולשהי ולא הוריד גרם אחד ממשקלו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אשלגן
ד''ר אבישי אליס23/02/2008היפוך גלי T אינו קשור לדיאטה ומשקל, יתכן וישנו ווריאנט בהולכה ואו במבנה הלב וזו התבנית התקינה - כדאי לעשות אקו לב להערכה
מחסור באשלגן לא נגרם מהתייבשות וכעקרון אינו גורם לספזם בעורקי הלב ו SVT* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהירדנה21/02/2008
קראתי באתרכם כמה מאמרים שגורסים כי יתר לחץ דם פוגע גם בנשים.
רציתי לדעת האם הוא פוגע באותה מידה כמו בגברים מבחינת אחוזים?
כמו כן, מהו הלחץ דם התקין לאישה בת 45?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ דם
ד''ר אבישי אליס23/02/2008לחץ דם גבוה פוגע בנשים וגברים
יש לשאוף לערכים עד 80\120* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שומנים בדםמנחם18/02/2008
אני בגיל 45 . לא מעשן, כולסטרול 250 . מצב בריאותי תקין. גובה 178 במשקל 78 ק"ג.
כיצד אני מוריד את רמת השומנים בדם בדרך המהירה ביותר (מלבד ספורט). תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כולסטרול
ד''ר אבישי אליס19/02/2008אשמח לדעת מה רמת ה LDL HDL שלך
ובהתאם יהיה ניתן להמליץ על הצורך המידה והדרך להורדת רמות הכולסטרול* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם בדיקות אלו בסדר?נחום16/02/2008
בן 42 חולה בקרון ולוקח תרופות מסוג ASA5
לא מעשן לא עוסק בספורט בכלל
עם אבא שעבר כבר 4 צינתורים
Total cholosterol - 184
HDL-19
TRIG - 109
LDL-143
TC\HDL-9.6* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות
ד''ר אבישי אליס17/02/2008רמת ה LDL במקרה זה (משפחה, HDL נמוך) צריכה להיות מתחת ל 130
יש לשקול טיפול תרופתי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם סובלים מחרדות?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



